Tisztelt LPG-doktor!
Sok autó megtekintése, és utánanézése után jutottam arra, hogy egy nagyobb köbcentis benzines erős autóra van szükségem. Nem szeretnék a dízeles szerviz számlákba belebonyolódni, hiába csábító az üzemanyaggal megspórolt pénz.
A kérdésem az lenne, hogy egy Type-S Accordba szerelhető-e illetve illik-e egyáltalán egy ilyen jó konstrukciót megbolygatni egy CNG rendszer beépítésével? Mi a legnagyobb beépíthető tartályméret, jó lenne ha kb 360-370 liter csomagtartó megmaradna.
A hatótáv nem mérvadó 250-300 km elegendő lenne, nem ismerem a tartályméreteket. Van a közelben CNG kút is, sokan azt mondják hogy hülye lennék ha nem CNG-s autót vennék, vagy alakíttatnék át. Ha megoldható ebbe a típusba a beépítés (2.4 189LE '03-'06 manuál) Kell-e és mennyi teljesítmény vesztéssel számolhatok? Illetve hova lőhető be a fogyasztás a megfelelő beállítások mellett, és időnként sportos vezetési stílus mellett? Volna hasonló jó konstrukció ilyen tulajdonságokkal, amit jobb átépíteni? Azt is szívesen fogadom. Előre is köszönöm!
Üdvözlettel: András
Kedves András!
Különítsük el egymástól a az adott autó gázüzemre való alkalmasságát és a kérdést, LPG vagy CNG! Maga a típus teljesen alkalmas a gázüzemre való átalakításra.
Általános érvényű szabályokat kell figyelembe venni, mint a szelephézagok rendszeres, a benzines állapotnál gyakrabban történő ellenőrzése, a precíz beállítások alkalmazása a szegény keverékes üzemmód elkerülése érdekében. Ilyen sportos, forgós motoroknál célszerű a gázrendszert padlógáz közeli üzemállapotokban ideiglenes benzin üzemmódra váltani, így nagy terhelésen nem tud minimális kár se keletkezni ebből eredően.
A CNG vs. LPG vita hazánkban pillanatnyilag meddő kérdés. Kizárólag az LPG átalakítás éri meg, mivel az üzemi költségek kb.,azonosak a két üzemanyag fajta esetében, viszont a CNG átalakítás a tartályok magas bekerülési ára miatt lényegesen többe kerül!
A CNG ellen szól a relatív nagy helyigényű tartály elhelyezés is, valamint - nem kompozit tartályok alkalmazása esetén - a nagy önsúly emelkedés,illetve ebből fakadóan a nagy hátsó tengelyre jutó többlet terhelés is. Alakítsa LPG-re, de körültekintően, ekkor a csomagtartója is megmarad, hiszen manapság leginkább pótkerék tartállyal dolgozunk, továbbá a hatótávja is jóval nagyobb lesz.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Még a nyáron vásároltam egy Seat Altea 1.6-os 2006-os évjáratú autót. Már akkor át volt alakítva LPG-re. Eddig semmi problémát nem tapasztaltam, de az utóbbi két reggel (már mínuszok vannak) nem váltott át LPG-re az autó. Aztán amikor már emelkedett a külső hőmérséklet át is váltott rendesen.
Érdemes lenne a motort leállítás előtt átváltani benzinre, vagy máshol keresendő a probléma?
Válaszát előre is köszönöm Sándor
Kedves Sándor!
Nem egyértelmű a leveléből, hogy egyáltalán nem vált át hidegben, vagy csak késve esetleg, ha már melegebb van? Azt se írta le, hogy ilyen esetben kézzel át tudja -e kapcsolni.
A benzinnel leállítás teljesen értelmetlen dolog, ezt elfelejtheti nyugodtan.
Ami az átváltást befolyásolhatja:
Ezek diagnosztizálását végeztesse el szakműhelyben!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doktor,
három dolgot szeretnék az 1999. évjáratú FIAT Multiplámmal kapcsolatban: alvázvédelmet, vonóhorgot és LPG rendszert, ahol a tartály a pótkerék helyére kerülne.
Melyik a helyes sorrend, hogy mindegyik tökéletesen sikerüljön és egyik kivitelezése se akadályozza a másik munkamenetet?
Köszönettel: István
Kedves István!
Az alvázvédelmet meg lehet csinálni nyugodtan előre is, a tartály nyílását a fenéklemezen lekenjük alvázvédővel minden esetben, csak úgy, mint a csövek rögzítése miatt keletkezett furatokat!
A horog jó, ha ezután felkerül a helyére, mert így jól lehet igazodni hozzá a tartály beszerelésekor.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Cím!
2004 Ford Fiesta 1,3 hengerfej-felújítás/csere után vagyok. Viszont ha gázzal használom, alapjáraton durrog a kipufogóban. Teljesítménycsökkenés nincs. Mátrix szenzor cserélve volt. Előre is köszönöm a válaszát.
Üdv.
Üdvözlöm!
Picit zavaros számomra kép, vélhetően Mátrix injektorra gondolt! Ha alapjáraton a kéménybe durrog, az arra utal, hogy elégetlen gáz kerül a kipufogóba. Vagy nagyon dús a keverék abban a tartományban, vagy a gázinjektorok mégsem tökéletesek és nem zárnak el teljesen. Esetleg lehet helytelen befecskendezési sorrend is az ok a injektorok rossz bekötése miatt. Irány a szakműhely, ezt javaslom!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv. LPG Doktor!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Skoda Fabia Kombi 1.2 DUAL 2010-es autóm van. Olyan problémám van az autóval, hogy amint megállok pl. piros lámpánál, alapjáraton rángat, elinduláskor pedig ugrik egyet hirtelen, illetve ugyanezt teszi, mikor gurulok 4.-ben pl 50-nel, és rálépek a gázra, hogy tartsam a sebességet, folyamatosan ugrál, addig, amíg nagyobb gázt nem adok neki. Benzinnel ezt nem csinálja. Mi lehet a probléma? Köszönöm szépen!
Üdvözlettel: Balázs
Kedves Balázs!
Kizárólag találgatni lehet csak az autó megtekintése nélkül. Néhány a lehetséges hibák közül:
- a gyújtó rendszer elemeinek nem megfelelő állapota. Igen, még akkor is igaz lehet ez, ha benzin üzemben az autó tünetmentes!
- gázinjektor hiba
- elkoszolódott reduktor, vagy reduktor hiba
- egyéb, fel nem sorolt szenzor hiba a gázrendszerben.
A fentiek diagnosztizálása szakértelmet igényló feladat, mindenképpen keressen fel egy szakműhelyt!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Szeretném megtudni, hogy hidegen és melegen pöccre induló motorú LPG-s (50e km gázzal) autómnak (Renault Clio 2004 1,2) langyos motorral vannak gondjai az indításnál. Lehet, hogy összefüggésben van ez a gáz rendszerrel?
Köszönöm a választ.
Üdvözlöm!
Ez így ebben a formában nehezen megválaszolható kérdés.Elvileg nem, mert ha rövid időre is, az autó benzinnel indul üzem meleg állapotban is, vagyis a hiba benzines oldalon keresendő, legfőképp, ha hidegen és teljesen bemelegedve jól indul! Az ilyen randa rejtélyek megfejtésére a motordiagnosztikát javasoljuk.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Van egy 2006-os Octavia Combim, BFQ motorkód. 2008-ban vettem, 90 ezer km. Volt benne. 2013 januárjában be szereltettem a gázt, Zavoli rendszert, ekkor 189 500 km-t mutatott az óra. Nagy megelégedéssel használtam, az autó jól ment, nem volt vele semmi probléma mostanáig. Jelenleg 235 000 km van benne és hengerfejes lett a motor, az egyes dugattyúnál berepedt a gát.
Többen az ismeretségi körömből a gázt okolják, de a szerelő is finoman célzott arra, hogy a gáz okozhatta a repedést. A gyertyák eléggé el vannak használódva, mind a négynél az elektródák közötti távolság nagyobb a normálisnál. A dugattyúk teteje kormos, főleg az egyes. Kérem, írja meg a véleményét. Köszönöm.
Tisztelettel: Nagy János.
Kedves János!
A szerelők nagy többsége szereti a gázra fogni a kialakult hibákat akkor is, ha ez nem így van. Okozhatta helytelen beépítés vagy beállítás, de ez elég extrém eset lenne. Az ilyen beavatkozások káros következménye inkább kipufogó szelepek beégésében szokott megnyilvánulni, sem mint gát repedés formájában.
Nem ismerem a körülményeket, voltak-e esetleg helytelen beépítésre utaló tünetek, fogyasztása rendben volt-e, check lámpa esetleg felvillant-e valaha gáz üzemben, rángatás, teljesítmény veszteség, stb...
Nem ismerem az Ön vezetési szokásait sem, pedig ezek együttes jelenléte, egyidejű felmerülése adna egy olyan képet, amely alapján pontosabban lehet nyilatkozni. Abban tudunk segíteni, hogy ha az autó össze lett rakva, a gázvezérlő beállításait le tudjuk ellenőrizni, valamint tudjuk véleményezni a beépítést is fizikailag. Ezek alapján utólag is lehet levonni komoly következtetéseket.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG doktor,
Én egy meglehetősen szokatlan hibajelenséggel fordulnék önhöz. Nemrég vásároltam egy Renault Laguna Coupe típusú 3.5 literes V6-os autót, PRINS VSI autógáz rendszerrel. A vásárlást követően pár nappal tapasztaltam hogy gáz üzemen alapjáraton egyszer csak felgyulladt a "Check Engine" lámpa, és a számítógép kiírta hogy "Check anti Pollution System" és ezzel egy időben felemelkedett az alapjárat.
A hiba pár indítás után megszűnt, a lámpa kialudt, a motor mind a hiba előtt, alatt, és utána is kifogástalanul üzemelt, se rángatás, torpanás, vagy gyújtáskimaradás bármi jele nem volt észlelhető. A probléma kizárólag csak alapjáratnál jelentkezik,(és csak meleg motornál) menet közben mindegy hogy 5 kilómétert megyek vagy 800-at egyhuzamban 200-al, semmi baja sincs. A kimérés után a P0300-as hibakód volt kiolvasható ami ugye több hengerben fellépő tökéletlen égést/gyújtáskimaradást jelez.
A hiba pár hetente rendszeresen jelentkezik, majd 3-4 indítás után megszűnik. A felkeresett szervíz tanácsára kapott úgy LPG gyertyákat, de a probléma továbbra is fennáll. A szervízben tanakodtak rajta hogy mi is okozhatja a problémát de nem sikerült kideríteni, a gáz-injektorok rendben üzemelnek, az autó tökéletesen működik, a kiszerelt gyertyák is tökéletes állapotban voltak. Nem tudom hogy esetleg a Trafókkal lenne valami, a szelepekkel, vagy netán néha kihagynak a gáz-injektorok, de akár elektronikai probléma is lehet. Bármilyen észrevételt, tanácsot nagy örömmel fogadnék, vagy hogy egyáltalán milyen irányba induljak tovább a probléma kiküszöbölésének érdekében.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Gyönyörű feladat egy ilyet megoldani! :-) Sajnos a távgyógyítás lehetetlen, így csak lehetséges alapelvek mentén tudjuk futtatni az eszmecserét. Az égéskimaradásnak rengeteg oka lehet.
Akár gyújtás oldali eltérés, akár mechanikus oka is lehet. Nem jár messze akkor a valóságtól, amikor szelep problémát említ. A környezetvédelem oltárán feláldozzuk a technikát, amikor az EGR szelep segítségével a szívócsőbe visszavezetjük az amúgy oda nem illő, szutykos, kormos kipufogó gáz egy jelentős részét. Sok típus már 60-80 ezer megtett kilométer esetén elkezd tüneteket produkálni, melyek egy jól irányzott szívó traktus tisztítással sokszor még orvosolhatóak megbontás nélkül.
A fedélzeti kommunikáció kiírása csak jelzi, hogy a környezetvédelem nem lesz így rendben, ennek további jelentősége nincs a problémát illetően. A felesleges találgatás csak diagnosztikával kerülhető el teljes biztonsággal. A módszerrel akár a gázinjektorok működése is mérhetővé, valamint vizuálisan láthatóvá tehető, de a fent említett szelep kormolódás is azonnal kiszűrhető.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG-Doktor!
Németországból vennék Chevrolet Epica 2.5 autót de nagyon sokban van beépítve LPG gázszet. Az egyik kérdésem az lenne, hogy ezeknél valamiért mindenki a lökhárítóba szerelte a töltőnyílást. Utólagosan át lehet helyezni a tanksapka mellé? A másik kérdésem, hogy mivel járna ha esetleg visszaalakíttatnám sima benzinesre a járművet? (Ha pl meghibásodik a gázszett és nem éri meg javítattni vagy nem engednek be vele a parkolóházba)
Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel: Ákos
A töltőnyílás áthelyezésnek lehetőségét mindenképpen csak az autó megtekintése alapján áll módomban megítélni. Félő, hogy ha több ilyen autóba így szerelték, az nem a véletlen műve. A jármű vissza alakítása egy kb. fél napos művelet. Hogy mivel jár, az attól is függ, hogy az autó hazai vagy németországi regisztrációval bír-e. Hivatalosan vissza lehet íratni a forgalmiba a benzin üzemet, országonként eltérő költségekkel és papírozási folyamatokon keresztül.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
2008-as Lacetti F16D3 motorkódú autóm van, 350 ezret futott lpg-vel. A tünet gázzal, üzemmeleg motornál az, hogy minden gázadáskor ránt egyet a motor, így váltásonként elég nagyokat döccenek. Hidegen semmi tünet nincs, benzinnel is remekül viselkedik.
Minél alacsonyabb a fordulat, és minél magasabb a motorhőmérséklet, annál jobban produkálja a hibát. Ha tartósan nyomom a gázt, akkor nincs baja, csak mikor benyomom a pedált. Ha karburátoros benzines lenne, azt mondanám, h a gyorsító fúvókája nem működik. Nagyon alacsony (alapjárat környéki) fordulaton folyamatosan is rángat, de csak üzemmeleg motornál.
Várom megtisztelő válaszát! Tisztelettel: TD
Kedves TD!
Ilyenkor nincs mit tenni, sorban végi kell diagnosztizálni az autó főbb elemeit. Az sem biztos, hogy gázos oldalon van a hiba. Elégtelen gyújtó energia okozhatja ezt a jelenséget akkor is, ha benzinnel látszólag minden rendben van. Meg kell vizsgálni a szelepek állapotát, a szívótraktus állapotát egyaránt. Erre ezt a megoldást javasoljuk. Ha itt minden ok. ( trafó,gyertya, egyes esetekben kábel ), akkor érdemes gázos oldalon keresgélni tovább.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Lpg-Doktor,
ezúton is köszönöm a múltkori helyes tanácsát (szelephézagállítás a Mitsubishi Grandisban)! Azóta sincs probléma az autóval! Ellenben jövő nyárra időzítenénk a hazaköltözést sokéves németországi tartózkodás után, és az autót is vinnénk.
A dolgokat bonyolítja, hogy a kocsiba még az előző tulaj építtette bele a BRC-Sequent rendszerű gázszettet, méghozzá mindjárt a műszaki vizsga után Lengyelországba ruccant át ezért, és ezt utólag "elfelejtette" bejegyeztetni a német forgalmiba, így használta 2 évig (ment vele ca. 50 ezret), mikor a műszaki lejárt eladta a kocsit kereskedőnek az meg nekem (az ideális baleknak).
Hát ezt én megtettem, 4 hetes hajtépésbe, pármillió agysejtembe és közel 700 Euro többletköltségembe került, míg legyőztem a bürokrácia német szörnyetegét. Hivatalosan be van immár jegyezve, mindenféle megfelelési vizsgán túl. Megvannak az eredeti típusigazolások is, amit a beépítő lengyel szervíz kiállított (az utolsó csavarig mindent tartalmaz, nagyon korrekt), valamint a német gázszervíz által kiállított igazolás, szintén felsorolva a gázszett alkatrészeinek azonosítására szolgáló ID számokat, beépítési megfelelőségről stb. Tehát minden fegyver a kezemben, amivel még a német hivatal kezéből is kiütöttem a derékszögmérőt és a centiszalagot.
A kérdésem az lenne, ha Magyarországon honosítani és regisztrálni akarom az autómat, mik lesznek a teendőim? Ugyanezt a hercehurcát végig kell majd játszanom a külföldön (ráadásul "halmozottan" külföldön) beépített LPG-rendszer miatt? Hú, de szeretném remélni, hogy egyszerűbb lesz.
Felvilágosítását hálásan köszönve, maradok őszinte tisztelője, Zoli
Kedves Zoli!
Köszönjük szépen a pozitív visszajelzését! Ezért érdemes reggel felkelni, hogy az ember munkája tényleg segítsen is másokon!
A hazai regisztráció az Ön esetében egyszerű. Autó bejön, és hagyományosan honosíttat, mivel már bejegyzett gázüzemről van szó. Az első műszaki vizsga jár némi többlet költséggel, kb. 10 000 Ft nagyságrendben. Tehát hátra dőlhet, bontson egy sört, nem lesz bonyodalom vele!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG doktor,
a kérdésem az lenne, hogy ha van egy Lovato lpg rendszerem, azt lehetséges beszerelni egy másik járműbe? Vagy marad a új autó új rendszer? Válaszát előre is köszönöm.
Szilveszter
Üdvözlöm!
Ha a régi gázrendszer alkalmas az új járműbe való beépítésre, akkor át lehet szerelni gond nélkül. Keverő fejes régi rendszert nem illik hengerenkénti injektoros autóba építeni, illetve alaposan meg kell győződni a rendszer egyes elemeinek állapotáról.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Lpg Doktor!
Adott egy 1999-es, 1332 cm³-es Toyota Corolla, melyben egy keverő fejes Lovato Loveco-pro ecu gázrendszer található. Az autó már 5 éve a tulajdonomban van és korábban nem volt különösebb baja a gázrendszernek, azonban úgy egy éve a reduktor felújításra került.
Onnantól kezdve viszont olyan mintha időként elfelejtené az alapjárati beállításokat és elkezd remegni alapjáraton. Ez már az első alkalomkor is jelentkezett miután beállították és elvittem a szervizből, majd amikor vissza vittem újra beállították, de pár nappal később megint jelentkezett. Ugyan kézzel utána szoktam állítani de az csak ideig óráig kielégítő. Az autót alapvetően nem használom minden nap de kíváncsi lennék mi okozhatja ezt az ingadozást.
Ha lenne esetleg hasznos tanácsa akkor azt megköszönném. Üdvözlettel, Dávid
Kedves Dávid!
Az első legfontosabb kérdés, hogy van-e OBD2 csatlakozón keresztül valós idejű élő adat lekérdezési lehetőség a kocsijában. 2000-es évjárattól kezdve ez így van, 1999-ben még két esélyes volt a dolog.
Innentől kezdve ha van, akkor semmi gond, meg kell keresni a hibát és megjavítani, majd helyesen felprogramozni a rendszert. A hiba keresés akkor is feladat természetesen, ha nincs élő adatunk, ebben az esetben azonban a szakszerű beállítás lehetetlen. Ilyen esetekben teljesen más tudású gázvezérlő alkalmazása mellett kell dönteni, amely képes a grafikus megjelenítésre az injektor nyitási idők tekintetében.
Szakszerűen csak ilyen rendszerekkel lehet egy OBD2 adatokat szolgáltatni képtelen járművet beállítani. A lehetséges hibák tárháza igen széles, messze túlmutat a tanácsadás keretein. Mindenképpen javaslom az autó szakszerű diagnosztikáját.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
A190-es Mecimmel gázzal járok. Reggelente, hideg motorral nem hajlandó indulni egy ideje. Első próbára csak forgatok, másodikra dadog, harmadikra pedig mintha semmi sem történt volna gyönyörűen (ahogy szokott) felpörög, azonban pár másodperc múlva megint bedadog. Ha elindulok vele, rángat.
Ahogy gázra vált, mint az álom, olyan. Meleg indításnál minden ok, de hozzáteszem, hogy benzinen már régebb óta picit erőtlenebbnek érzem a kocsit. E
gy nagyobb javítás miatt az akksi saru lent volt róla hosszabb ideig, elvileg gyertya is volt benne cserélve nem rég. Hol kezdjünk neki, Önök tapasztaltak e már ilyet, ott mi volt a megoldás? Nem szeretném vaktában kicseréltetni a teljes üzemanyag ellátó rendszert, ha csak pl. a szűrő dugult el.
Válaszát előre is megköszönve: Csaba
Kedves Csaba!
Ha volt lent a saru és így is kehes, valószínűleg benzines oldali hibája van. Nem írt le minden körülményt, amely egyértelműen beazonosítaná a hibát, így ezek híján csak néhány verziót tudok megemlíteni a teljesség igénye nélkül:
- üzemanyagszűrő eltömődése?
- benzin szivattyú
- benzin nyomás szabályzó
- belerohadt, öreg benzin.
Nem tudjuk a leírásából, hogy elforog-e terhelve magas fordulaton, rángat-e, melegen az indítás után benzinnel használva pontosan hogyan viselkedik.
A fentieket nézném meg első körben. Ha nem boldogulnak, javaslok egy ilyen diagnosztikát, ez nem hazudik.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Szakértő!
Szeretném a tanácsát kérni, hogy érdemes-e vásárolni egy 2008-as évjáratú CNG-s Fiat Pandát, 180 000 kilométerrel. Én a gépkocsit hosszabb távon, 1/3 városban és 2/3 autópályán használnám havi 3000 kilométer távon. Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire bonyolult és költséges a CNG szervizelése és fenntartása. Az olcsó üzemeltetés és fogyasztás miatt gondoltam erre a meghajtási módra. Tudom, hogy kevés a feltöltési lehetőség, de a Győr-Budapest útvonalon ez megoldható. Köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel: Dr. Szabó Csaba
Kedves Csaba!
Nem. Ennek több oka van.
1., a CNG - LPG megtérülési viszony pillanatnyilag az LPG-nek kedvez, vagyis olcsóbb LPG-vel járni hazánkban.
2., Mi van, ha mégis menne másfelé is?
3., Ha meghibásodok, költséges a javítása.
4., Egy gyári CNG-s autó 7 év alatt csak ennyit ment volna? Ez is elgondolkodtató. Vegyen egy benzines változatot kevés kilométerrel, alakíttassa LPG üzemre, sokkal jobban jár!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Érdeklődni szeretnék ha külföldről (EU-ból) behozok egy autót és át szeretném szereltetni gázra, akkor mi az ajánlott sorrend. Először a gázbeszerelést vagy a nagyműszakit érdemes elvégeztetni?
Üdvözlettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
A hivatalos sorrend: honosítás benzines állapotban műszakival együtt, majd ezután gázbeépítés, illetve ennek keretén belül az NKH engedély megérkezésekor ismételt műszaki vizsga.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
T. Dr!
Gázos Astra H 1.6 benzines autóm van, Z16XER... motorkóddal. 24e km-nél lett gázosítva, azóta 34e km-t tettem meg vele. Nem tudom, hogy a gáz beszerelésnél kapott-e új gyertyát, vagy még a gyári első gyertyák vannak az autóban! Különösebben nincs semmi problémám az autóval, talán a fogyasztásom emelkedett meg egy kicsit a megszokotthoz képest. Kérdésem: milyen típusú gyertyákat vegyek bele, kell-e valamilyen "különleges" gyertya?
Köszönettel: Tamás
Kedves Tamás!
Gyári, vagy a gyárinak megfelelő specifikációjú gyertyákat használjon! Hasznos tud lenni a hézag 0,7-0,8 mm-re történő beállítása, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennek hatása csak ritka esetben érvényesül.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
6 éve járok az elgázosított, Zavoli rendszeres Astra G kombimmal. A kezdeti problémák után:(gyári hibás gáz adagoló, elektromos vezeték törések a motor rezgése miatt) egész jól kialakult meg vagyok vele elégedve. Egy fél éve el kezdett rángatni, durrogni, indítás után benzin üzemben,. Erőtlenül húzott, megtorpant, amint átváltott gázra a hiba megszűnt. nem kevés ideget megkajolva, de diadalittasan megtaláltam a hiba okát: Az üzemanyag tartályon belül egy 30cm-es gumi üzemanyag cső lyukadt ki ami összeköti az üzemanyag szivattyút a felső zárókupak gyorscsatlakozójával. A hibára addig nem derült fény amíg járó motornál le nem vettem a fedelet a hátső ülésnél a tank szerelőnyíllásáról és pofán nem küldött benzinnel a kis rohadék. Csak azért írtam le ilyen részletesen, hátha valakinek segítek! a cső cseréje igaz nem gyárira, ami 5eFt, viszont ugyan olyan anyagminőségű és paraméterű csőre 420Ft-be került és kb 5 perc alatt kicseréltem. A verda indult, húzott mint állat, megszűntek a problémák. A napokban ismét elkezdte, a cső ismét kilyukadt. Nem ér hozzá semmihez, nem mechanikai sérülés okozza. Az első cserénél 3 lyuk és 1 1cm-es repedés volt a csövön, a második alkalommal 1 lyuk.
Tud-e valamit ajánlani, mire cseréljem, hogy tovább bírja?
Üdvözlettel: Zoltán
Üdvözlöm!
Talán megrohad a benzinje a tankban? Nem szabad tele tankolni, hanem csak kb. harmadig, így a rendszeres frissítés megelőzi a bajt. Ha a gyári cső nem bírja, nem tudok jobbat ajánlani. Esetleg használjon üzemanyag tartósító adalékot, a neten talál ilyet!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki !
Szükséges-e szelepkenés kiegészítő egy kis 1.1 es 12 szelepes motorhoz gázra való átépítés után? (Hyundai Getz)
Köszönettel: Bátori J.
Tisztelt Bátori Úr!
Nem. Soha nem szükséges, mi nem ajánljuk egy esetben sem!
Bővebben itt talál egy komolyabb leírást erről:
http://lpgdoktor.hu/index.php/
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
2000-es évjáratú Astra G-nél (lassan 4 éve van benne a gáz) az alábbi probléma jelentkezik:
Reggeli indításkor (néha ha "többet" áll, akkor is) dohog a motor és nagyon erőtlen mindaddig, amíg át nem kapcsol gáz üzemmódra. Ezután szépen megy.
Általános autószerelő (nem gáz speckó) megnézte, gyertyákat kicserélte. Az vette észre, hogy amikor a hőfokszabályzó gomba a helyén van a termosztátházban, akkor produkálja ezt a hibát. Ha a gombát kihúzza és csak a ház mellé teszi (úgy, hogy a hőfokot érzékelje) szépen jár a motor. Használt és új gombával is ugyanez a helyzet.
Van valami tipp, hogy mi lehet? Sima szakszervizes gázbeállítás megoldhatja?
A választ köszönöm szépen előre is, Tamás
Kedves Tamás!
Kellene lassan itt a TC hasábjain belül nyitnunk egy FAQ vagy GYIK menüpontot, ugyanis ez a téma is végtelenszer szerepelt már nálunk. Semmi köze a dolognak a hőgombához. Ha mégis mutat ilyen tüneteket, az csak azért lehet, mert kihúzva a helyéről téves adatokat közöl a vezérlő felé, amely ideiglenesen ezzel a nepper trükkel többet vagy épp kevesebbet dúsít, így a hidegindítási anomália megszűnik. Maga a dúsítás eltérése a normálistól nem más, mint a gyári ECU adaptációja , "eltanulása" a gázvezérlő helytelen beállításából következően. Resetelni kell a gyári vezérlőt. Ezt a legtöbb ( de nem minden! ) esetben az akku saru több órára történő lehúzása megoldja. Ekkor indítson ismét, de kapcsolja ki a gázrendszert. Ha ekkor közel helyesen működik, ez volt a baj. Ha csak javult, de nem tökéletes, használja benzinnel 150-200 km-t, vissza fog tanulni a vezérlő.
Ha gond ez volt, a gázvezérlő helyes felprogramozása a megoldás. Ha nem, akkor pedig leginkább egy oszcilloszkópos diagnosztika, mondjuk így:
http://lpgdoktor.hu/index.php/
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Az 1999-es Suzuki Swift 1300 cm³-es sedan szgk-im 2200-as fordulaton váltott át benzin üzemről gáz üzemre. Most 1200-as fordulaton vált benzin üzemről gáz üzemre. Végül is üzemképes minden, csak az okát szeretném tudni. Esetleg saját kezűleg orvosolhatom-e én a problémát.
Válaszát előre is köszönöm. N.István Gábor
Üdvözlöm!
A választ nem egyszerű megadni a gázrendszer típusának pontos ismerete nélkül. Adott esetben jeladó hiba is okozhatja, de maga a gázvezérlő is meghülyülhetett akár. Nem javasolnám az otthoni szerelést, keressen meg egy megbízható szervizt!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Azzal kérdéssel fordulok Önhöz, hogy van egy Opel Vectra B 1.6 16V X16XEL típusú autóm melyben holland gázrendszer van. Az a gondom, hogy ingadozik az alapjárat és le is áll időnként pl piros lámpánál vagy a a kuplung kinyomása során. Így az autót városi használatra szinte gázzal nem tudom használni.
Elvittem a helyi autógáz szervizbe és sok jót nem tudtak mondani származásából kifolyólag. Esetleg tudna nekem abban segíteni, hogy hol találok erre szakosodott szervizet vagy valamilyen megoldást, akár alkatrész beszerezhetőségi forrást?
Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel, Józsi.
Kedves Józsi!
Nem lesz vidám, amit írok. Nem nagyon van erre itthoni jó példa. De ha lenne, akkor az alkatrész árak miatt lenne elrettentő. Sokszor egy 4 hengeres autó esetében 4 db gázinjektor csere munkadíjjal annyiba fáj, mint egy teljes front kit csere, ahol is minden motortéri elem vadonatújra lesz cserélve, 2 év vagy 100 000 km garanciával.
Ha az eredeti rendszerre rákölti ezt a pénzt, a meghibásodott elemeken túl az összes többi régi marad, magában hordozva a kockázatát egy-egy újabb meghibásodásnak, ami összességében már tényleg gusztustalanul magas költséget tud eredményezni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Szemezek egy 2.0l-es Honda Accord-al amiben már bele van építve az LPG. Több kérdés is lenne ezzel kapcsolatban.
1. Engem elsősorban a normál benzines használat érdekelt volna. Ha esetleg a gáz rendszer nem üzemel megfelelően de én benzinnel használom a kocsit okozhat ez bármi problémát?
2. Ilyen beépitett rendszer átvizsgálását is vállalják? Bele lehet futni ilyenkor csúnya költségekbe esetleg teljes cserébe? Az azért fájna.
3. Ami számomra meglepő volt az autón nincs semmiféle utalás az LPG létére, nincs matrica a szélvédőn és a betöltö is a tanksapka mellett van (nem alul mint legtöbb amit láttam). Nem kell azt jelölni az autón hogy gázos?
Köszönöm ÓvatosVásárló
Kedves Óvatos Vásárló!
Minden következmény nélkül használhatja benzinnel a gázos autót. Vállaljuk az átvizsgálást természetesen. Hogy mekkora költségekbe lehet futni, az a rendszer típusától függ.
Ha húzós anyagárakkal bíró eszköz romlik el, a komplett front kit csere a megoldás. Ilyenkor a tank és a csövek maradnak, a többi összes elem cserélve van. A matrica kötelező, de a városi 50 km/h sebesség korlátozás is az, mégis megszegik sokan.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Szép Napot!
Érdeklődve olvastam az Audi A8 CNG vagy LPG -re vonatkozó válaszát, de a CNG-re nem adott választ. Azért is érdekelt mert én egy 2001-s 4000 cm3-s Range Rover-t szeretnék elgázosítani.
Tisztelettel: József
Kedves József!
Elnézést kérek a pontatlanságért! CNG beszerelésről hazánkban a mai árak mellett felesleges beszélni. Kormányunk kitalálta a CNG azon árát, amely mellett nem lehet többlet megtakarításra szert tenni az LPG-vel szemben, így a CNG beszerelés többlet költsége, valamint a körülményes tankolás, a tartályok nagyobb helyigénye mind ellene szólnak. Ha változik az árpolitika, érdemes lesz újra gondolni mindezt, pillanatnyilag azonban ez a helyzet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
A 95-ös Ford Scorpiomban nagy gáznál és 110 felett magától kikapcsol a gáz és pittyeg a kapcsolója. Mitől lehet ez? Cseréljem ki a szűrőket, vagy más baja lehet?
Üdvözlöm!
Akár lehetne szűrő probléma is. Ha alacsonyabb ( 3-4.) fokozatban elforog padlón tiltásig gázzal, akkor nem valószínű, hogy ez a baj. Ha szekvenciális rendszerről beszélünk, lehet még valamelyik jeladó hiba is ( gáznyomás vagy MAP szenzor), esetleg vezérlő computer hiba.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu