Tisztelt LPG Doktor.
2005-ös 1.2-es 12v 47 kW-os htp Skoda Fabiám van. Vásárláskor (gyárilag) beépített gázzal. Műszerfalon a sárga motorvezérlés lámpa folyamatosan világit. Hiba:Üzemanyagban szegény keverék. A szerelő szerint az egyik szondát cserélni kell. Szűrök rendszeresen cserélve. Ön szerint?
Üdv:Zoltán
Kedves Zoltán!
A kiolvasott hiba és a lambda szonda között nem feltétlenül van összefüggés. A szondát oszcilloszkóppal kellene megvizsgálni, ott nincs varázslat, kiderül az igazság. Ha a szonda rendben, a gázrendszer a ludas, át kell nézni először hardware ügyileg. Ha az eszköz is rendben, már csak egy rendes programozásra van szüksége, melyről bővebben itt olvashat.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor
Behajthatok LPG üzemű autómmal mélygarázsba? Minden ilyen garázs előtt kint van a tábla, de nemrég azt az információt kaptam, hogy eltörölték ezt, olyan járművek esetén, ahol biztonsági szelep található a tartályon és a tulaj ezt igazolni is tudja.
Szóval, igaz-e a hír, hogy behajthatok, ha igen, honnan tudhatom meg, hogy van-e ilyen szelepem /2014 decemberben került bele gázszett, tehát szerintem lennie kellene benne/, illetve hogy tudom igazolni, hogy van benne?
Válaszát előre is köszönöm
Üdvözlettel Imi
Kedves Imi!
Valóban eltörölték a rendeletet. A táblák sok helyen véletlenül maradtak kint, de dönthetett az intézmény üzemeltetője is a gázos autók kitiltásáról egyénileg. Ennek utána kell járni az adott helyen.
Biztonsági szelepe van, a multiszelep lefúj túlnyomás esetén, ez azonban nem megfejtés a problémára, ugyanis a gond az LPG fajsúlya, amely nagyobb a levegőénél, így leül a legmélyebb pontokon, és ki tud alakulni egy robbanóképes elegy, ami veszélyes lehet. A törvény eredeti szándéka ezt volt hivatott megelőzni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Egy hete vettem egy 2000-es évjáratú 1,6-os Škoda Octaviát 300 000 km-el. Ajánlott ebbe a modellbe ilyen futásteljesítmény után is beszerelni a gázt?
További jó munkát: Rudi
Kedves Rudi!
Soha nem ítélünk futásteljesítmény alapján! Az állapot a döntő, erről pedig egy részletes oszcilloszkópos diagnosztikával tud a leghitelesebb képet kapni. Futhat egy motor keveset, ha gyilkolták, rövid távokon használták csak, vagy nem szervizelték rendesen. Összehasonlítva egy sokat futott, autópályán használt és szervizelt darabbal, nem kérdés, melyikbe pattannék bele szívesen. Ha a diagnosztika eredménye kedvező, hajrá, kímélje a környezetet LPG-vel!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor,
Autóvásárlás előtt állok, jelenleg a preferált típus Mazda 6 a 2002-2008 közötti szériából. Szembejött velem egy autógázra átalakított modell (bár elvileg nem sokat ment eddig gázzal).
Ugyanakkor úgy hallottam, hogy ez a típus ún. szegény keverékes (lean burn) motor, ami az LPG üzemre való átalakításra alkalmatlan, vagy legalábbis ellenjavallott. Érdemes a gázszettet megtartani ebben a típusban?
Köszönettel Nándor
Kedves Nándor!
Az említett motor típus nem alkalmatlan, csak kissé eszköz és munkaigényes feladat az átalakítása. A komolyabb rendszerek le tudják kezelni a Mazda leaning funkcióját. Fontos azonban, hogy az autó tökéletesen legyen programozva, mert fokozottan érzékeny ez a motor pont a különleges befecskendezés miatt.
Az, hogy ajánlott-e megtartani a rendszert a kocsiban, leginkább a beszerelt gázrendszer típusától, futásteljesítményétől, valamint az eddigiekben gázzal használt időszak által esetleg okozott károktól függ. Nem ártana egy részletes motordiagnosztika, valamint a rendszer beállításainak ellenőrzése. Utóbbit érdemes lenne menet közben, élő adatok alapján elkövetni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Most vásároltam egy 2000ccm 156-os Alfát. Új generációs LPG rendszer van benne, ami elméletileg már nem jár sok többletfogyasztással és teljesítmény vesztéssel. A teljesítménnyel nincs is baj nem is igazán érzek különbséget a benzinhez képest.
Viszont a fogyasztás... tankoltam bele 12 liter gázt úgy, hogy elötte még a maradék gázzal hajtottam be a kútra. 48 km után sípolt hangosan, hogy bizony kifogyott. 24 literes gázfogyasztást teljesen elfogadhatatlannak tartok.
Amit tudok hogy baj van az autóval hogy a kipufogó leömlőn van egy pici luk ami a lambda szondát meg is zavarja (alapjárat enyhe fluktuálása). Kérem segítségét, hogy lehet-e ez csak is a lambda szonda hibája (benzinből is többet kér mint kéne neki 11 liter normál használat mellett) vagy a gáz rendszerben is van valami hiba.
Köszönöm válaszát!
Üdvözlöm!
A korszerű rendszerek 15%-os többlettel működnek a benzin fogyasztáshoz képest, ezt meg kell említeni mindenképpen. Az Ön esetében a 11 literes benzin fogyasztáshoz képest betegnek tűnik a 24 literes gáz fogyasztás, javaslom a rendszer mielőbbi ellenőrzését!
A lamda szondát meg tudja zavarni a kéményen tátongó lyuk, de az Ön esetében ez csak elenyésző mértékét képviseli az eltérésnek.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Egy C Vectra 1.8 lenne vágyálmom tárgya. Egy listában felsorolva azt olvastam, hogy ebbe az autóba (motorba) nem ajánlatos az LPG mert tönkre megy a motor.
Mindenféleképpen gázos autót szeretnék és ha a fentemlített dolog igaz akkor le kell mondjak a Vectra vásárlásáról.
Előre is köszönöm válaszát: Zoltán
Kedves Lajos!
Nyugodtan vágjon bele, csak vigyázzon mit vesz, sok a kotvadék a piacon! Ha vett egy hibátlan darabot, a második buktató a gázbeszerelés. Nagyon körültekintő műhely választásra van szükség.
Javaslom, hogy ragaszkodjon hozzá, hogy jelen lehessen az rendszer programozásakor. Kérdezze meg, mennyi időt vagy kilométert jelent ez a folyamat. Ahol 1 óránál kevesebb időt vagy 70-80 km-nél kevesebb alatt akarják ezt megoldani, ott kezdhet gyanakodni. Ha az udvaron álló helyzetben állítják csak be a rendszert, onnan meneküljön, de nagyon gyorsan!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Egy 1997-2002 között gyártott Mercedes CLK-t szeretnék vásárolni, amit aztán gázüzeművé szeretnék alakíttatni, viszont nem tudom, hogy melyik motorral felszerelt változatot vegyem.
Tegyük fel, hogy (amire ugyan elég kicsi az esély) mind a 2000-es sima, a 2000-es kompresszoros, a 2,3-mas kompresszoros, és a 3,2-es motort is ugyanúgy használták, és ugyanannyi km van benne. Melyiket javasolja gázüzeművé átalakíttatni, melyik a legmegbízhatóbb motor a négy közül? Illetve kb mennyibe kerülne az átalakíttatásuk?
Köszönettel Kovács Dávid
Kedves Dávid!
A teljesítményigénytől függően a két szívómotort választanám, de akkor is, ha soha nem szerel bele gázt. A feltöltés, főleg kompresszorral egy örökös hibaforrás, a korábbi előélet ismeretének hiányában nagyobb biztonság ezeket elfelejteni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
BMW E39 M54B22-es Vanos vezérléses motorhoz milyen gáz-szettet ajánlana? Landi Renzo-t és AC Stag rendszereket ajánlottak. AC Stag a jó programozhatósága miatt tűnik jó választásnak. Mi a véleménye? Ilyen típusú motornál mire érdemes figyelni?
Köszönöm! Gábor
Kedves Gábor!
A gázszett választás nem típus specifikus kérdés. Általában igaz, hogy a 2000-es évjárat előtt modellek esetében kerülni kell a grafikon rajzolására képtelen rendszereket, mert a pontos beállíthatóságuk OBD2 port és így az élő adatok hiányában nem lehetséges. Az AC Stag mint vezérlő jó választás, érdemes extra pénzt áldozni az injektorokra, Hana vagy esetleg más komolyabb holmi sokat javít a megbízhatóságon.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
A 2008-as Opel Astra H GTC Z14YEP motoros autóm kb. 3 éve lett Zavoli gáz rendszerrel szerelve. 40 ezer km-t megtettem vele műszaki probléma nélkül. OMV kúton tankoltam benzint, gázt a MOL kúton.
Előjött egy olyan műszaki problémám, hogy indítást követően, az alapjárat nem egyenletes és az autó rángat 1200-1800 közötti fordulatszámokon (2000-es fordulat felett tökéletesen működik) , ekkor még benzinnel működik az autó, majd bemelegedés után átvált gázra és tökéletes.
Visszakapcsolva benzinre, a bemelegedést követően is észrevehetőek az apróbb rángatások alacsony fordulaton. Az autó hibajelet is adott a motor diagnosztika lámpa kigyulladt, 1-es henger üzemanyag ellátási probléma volt a hiba kód. Autószerelőm javaslatára egy flakon injektor tisztító Wynns egy tank benzinnel. Csak benzines üzemmódra kapcsolva a hiba jelenség elmúlt, de benzin/gázra átkapcsolom ugyanazt a hibát adja amit leírtam.
Én benzinszűrőt akartam benne cseréltetni, de az nincs benne és a benzin szivattyú akkor is működik, ha átkapcsol az autó gázos üzemmódra, lehet hogy ilyenkor mikor csak "üresben" megy a benzin szivattyú akkor okoz valami problémát pl. valamilyen dugulást az injektornál, vagy már a benzin szivattyú nem működik megfelelő nyomással?
Üdvözlöm!
A leírása alapján úgy tűnik, hogy a már sok százszor emlegetett eltanulási bajjal állunk szemben. A benzines vezérlő adaptálódik az esetleg helytelen gázvezérlő beállításokhoz, így benzinnel képtelen jól működni egy jó ideig.
Vegye le az akksi sarut egy éjszakára, majd másnaptól menjen az autóval 100-150 km-t kizárólag benzinnel. Ha ettől helyre áll a járáskultúra benzinnel, ez volt a baj. Ebben az esetben fel kell programozni a rendszert rendesen. Ha ettől nem áll be változás, meg kell keresni a hibás jeladót vagy alkatrészt, ami a bajt okozza.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Autó váltás előtt állok és mivel legalább 4 évre tervezek, megfontolt döntést szeretnék hozni. Autózási szokásaimnak egy diesel vagy egy benzin-gazos autót tudnék elképzelni, és el is kezdtem informálódni. Mind a két változatnál hallok hideget-meleget, de arról az állításról kérném ki a véleményét, amit egy autószerelő mondott: miszerint ő azt tapasztalta, hogy a gázüzemű autók motorját "megeszi" a gaz.
Arra az elméletre alapozza ezt, hogy míg a folyékony üzemanyag nem csak keni, hűti is a motor egyes alkatrészei, addig a gaznál ez nem történik meg. Úgy is kérdezhetném, hogy egy 80 ezer kilométeres gázos üzem miként befolyásolja a motor egyes részeinek állapotát? Ha valóban kevésbé hűti a gaz, mely alkatrészek karosodhatnak?
Köszönettel: János
Kedves János!
A folyékony üzemanyag nem ken semmit. A hűtés részben igaz, de ez főleg versenytechnikánál érvényesül, utcai autó nem igényli a hűtést sem. Ezen túl itt sem szó szerint a benzin hűt, hanem a dús keverék hőmérséklet csökkentő hatása érvényesül.
A kipufogógáz extrém magas hőmérséklete kárt tehet a kipufogó szelepekben, viszont önmagában a gáz nem okoz ilyen mértékű hőmérséklet emelkedést. A szegény keverékes üzemmód hatása az, ami a valós veszélyforrás. Ha a rendszer helytelenül van programozva és emiatt szegény keverékkel jár a motor nagy terhelésen, megtörténik a baj. Ilyenkor ez a termikus többlet terhelés hozzáadódik az LPG egyébként is magasabb (+120 fok Celsius ) égéshőjéhez, ami együttesen már sok lehet a szelepeknek. Körültekintő és lelkiismeretes beépítés, és szükség esetén a szelephézagok rendszeres ellenőrzése a megoldás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Szeretném átalakíttatni 1999-es, 1.5 SE Lanosomat LPG üzemre.
Mi a folyamata ennek? Egyedi átalakítási tervet kell készíttetnem? Hány nap után vehetem használatba az autót?
Üdv. : Zs
Kedves Zsolt!
A tervet a beszerelő cég, vagy annak megbízottja készíti el.
Az átalakítás nálunk - például ennél az autónál maradva - 2 munkanap.
Ekkor használatba is veheti a gépkocsit, mi kiállítunk egy beszerelési igazolást, amelyet a rend őrei számára tud lobogtatni addig is, amíg az NKH engedély megérkezik.
Az engedély megérkezésekor tud elballagni egy vizsgabázisra vizsgáztatni az autót, majd az ocsmányiroda következik a gázüzem bejegyzésével a forgalmi engedélybe.
Itt vége is a megpróbáltatásoknak. :-)
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doktor!
Autóvásárlás előtt állok, a kiszemelt típus a 2008-tól gyártott Focus 2. Évi kb. 20e km vegyes használatra kellene, hosszú távra tervezek, tőlem már csak a bontóba menne. Ilyen használatra talán érdemes lenne LPG üzeműre alakítani, de fórumokon elég sok negatív tapasztalatról lehet olvasni, pl. szelepek beverődése, gyakori szelephézag ellenőrzés és meglehetősen költséges szelephézag állítás.
Tisztában vagyok vele, hogy a fórumokra főleg azok írnak, akiknek problémájuk van, de elbizonytalanítottak az olvasottak. Sajnos benzinesekből kombi kivitelben kicsi a választék. Mi a véleménye a sima 1.6-os (101 le) és Ti-VCT (115 le) motorokról? Melyiket érdemesebb gázosítani? Esetleg várjak egy ritka 1.8 FFV-re? Gondolom átalakításkor a megbízható szerelő kritikusabb tényező, mint a gázszett típusa. Van mégis olyan típus a hazánkban forgalmazottak között, ami a Focushoz nem ajánlott?
Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Tomi
Kedves Tomi,
Ne aggódjon a rossz hírek miatt! Szelephézag ellenőrzéssel kell kezdeni a folyamatot, mert sok esetben már eleve elfogyott hézaggal rendelkező autókat alakítanak át, amelyek aztán a hiba jelentkezésekor le sem tudják mosni magukról, hogy a gáz miatt mentek tönkre!
A beszerelés után a programozás a dolog achilles sarka. Ha ez nincs rendben, kialakulhat egy részterhelésen túli szegény keverékes üzem, ami fel is zabálja a szelephézagokat. Ha szakszerű a beépítés és rendszeresen mérik a szelephézagokat, nem lesz baj egyikkel sem.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doktor,
elkövettem egy vakmerő tettet, és megvettem családi autónak egy bizonytalan előéletű, de biztosan 186 ezer Km-t futott Grandist, 2,4 literes 165 Le benzinmotorral, mely még az előző tulaj által 2003-ban beszereltetett BRC Sequent LPG rendszerrel rendelkezik, ezzel kb. 50-60 ezret mehetett már az autó.
Az eddigiek alapján nincs egyéb panaszom rá, csupán az egyenetlen, aritmiás, kissé rázkódó alapjárat, ami mind LPG-, mind benzinüzem során fennáll, üzemmeleg állapotban. Valamint hidegindítás után kissé "dieseles" hangja van pár percig.
Amíg a motor hideg, és az alapjárat a szivató miatt magasabb, semmiféle "ritmuszavara" nincs. Ön szerint mi lehet az oka a jelenségnek? A szelepek lehetnek már halálukon? Külön szeretném felvilágosítását kérni, milyen típusú gyertyákat, motorolajat használjak ehhez a kocsihoz? Milyen fontos tudnivalók vannak, amiket érdemes és ajánlott betartani? Feltétlenül szeretném megtartani ezt az autót jópár éven át, mert amúgy szép állapotban van.
Köszönettel Gombócz Zoltán
Kedves Zoltán!
Pontosat csak megtekintés és diagnosztika után tudok mondani, de véleményt ennek ellenére meg tudok fogalmazni.
Van tapasztalatunk ezzel a motorral konkrétan. A szelephézag ellenőrzése nagyon fontos ezeknél, legfőképpen gázüzem esetén. Nincs hidrotőke benne, tehát a hézag ellenőrzése és szükség szerinti rendszeres korrekciója rendkívül fontos feladat.
Ha a gáz beállításai rendben vannak, nem fogja megenni a szelepeket, de ezt ugye nem tudhatjuk, ellenőrizve pedig nem volt. Sajnos a gyanúja megalapozott, benne van a pakliban a szelep károsodás is! Speciális kenőanyagot és gyertyát nem igényel, használja a gyári előírás szerintieket ezekből bátran! Az autó mielőbbi diagnosztizálását fokozottan javaslom!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
1.6i 16V BCB motorkódos Golf 4-esemben Lovato rendszer üzemel 46 000 km óta. Stabil alapjáratot csak úgy sikerült elérni, hogy benzin üzemre kapcsol 850 rpm alatt. Gázzal meleg motor és főleg meleg időjárás esetén ingadozik az alapjárat.
Torok, EGR tiszta gyújtás rendszer és minden egyéb tökéletes állapotú, beállítás rendben (fuel trim 0 körüli benzin és gáz esetén is). Klíma bekapcsolása estén tökéletes az alapjárat gázzal is. Alapjárat emelést nem próbáltam, én nem tudok ilyen mélyen az ECU-ba nyúlni. Van erre megoldás a benzinre kapcsolgatáson kívül?
Köszönöm!
Üdvözlöm!
Olyan nincs, hogy minden jó, de mégis van tünet. A kérdés az, hogy a jónak minősített alkatrészeket milyen módszerrel diagnosztizálták? Oszcilloszkóppal lett megvizsgálva minden felsorolt elem? Gyanítom, hogy nincs ott minden rendben.
A fuel trim alapjáraton hiába jó, ha terhelve esetleg nem az. A gázinjektorok esetleges hibája vagy a gázcsövek helytelen méretezése épp úgy lehetséges, mint például a helytelen fúvóka méretezés.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Cím!
1.2 12V (47kW), BME motorkódos, 2007-es Skoda Fabiát vásároltam, jelenleg 93 000 km van benne. A Landi Renzo gázrendszert 2011-ben építették be, kb. 45 000 km-nél. Most vásárlás után szeretnék minden kötelező - ajánlott dolgot lecserélni. Így pl.: motorolaj, olajszűrő, gyújtógyertya és levegőszűrő.
Van-e gázüzemhez kifejlesztett motorolaj, gyújtógyertya? Ha igen, milyen legyen? Mit cseréljek még ezeken kívül? Az LPG rendszerben mit kell, mit érdemes cserélni és milyen idő,-és futásteljesítmény után? Mit tanácsolnak?Mi igaz a Flash Lube nevű "szelepvédő" folyadékról?Valóban szükség van a szelepek kenésére vagy csak kidobott pénz? Mi igaz abból, hogy elállítódik a szelephézag, beéghetnek a szelepek? Külföldön (Ausztria, Németország) milyen adapter szükséges az LPG tankoláshoz?
Köszönettel, T. Dániel
Kedves Dániel!
A gázüzemű autók nem igényelnek speciális gyertyákat és olajat annak ellenére, hogy a hiánypiaci vákuum beszippantja ezeket a termékeket. A gázszűrőket ajánlatos 20 000 km után rendszeresen cserélni.
A rendszer szivárgás ellenőrzése szűrő csere alkalmával a szerviz rutin feladata, ezen kívül ildomos ránézni a rendszer fontosabb paramétereire számítógépen. Ha nem biztos abban, hogy korábban lelkiismeretes szerviz nyúlt a kocsihoz, érdemes élő adatokat menet közben ellenőrizni OBD 2 porton keresztül gázüzemben, így kiderülhet a beállítás helyessége. Adapter elérhető, az ára 6000 Ft környékén van.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
A problémám a következő:
hideg motor, indítom a járgányt, a mutatók felkúsznak a helyükre. A gáz-jelző kis kocka villog ügyesen, hisz melegednie kell, főleg ebben az itélet időben. Majd egy kis járatás után indokolatlanul elkezd ugrálni az alapjárat kb 600-1000-es fordulat közt.
Mikor elindulok, néha váltásnál is érzem, hogy ránt egyet-egyet az autó. Olvasgattam itt-ott hasonló eseteket,van aki az alapjárati motort hibáztatja, láttam itt is hogy a gáz miatt van ez. A kocsiban mondjuk az akkumulátor 8 éves, rákötve egy erősítő-mélyláda páros, bár ez nem hiszem, hogy befolyásolja ezt a folyamatot.
Előre is köszönöm a segitő választ László
Kedves László!
Ha jól értem, benzin üzemben jelentkezik a hiba. Ebben az esetben a fojtószelep is lehet hibás, de lehet a klasszikus eltanulási hiba is, melyet a helytelen gázprogramozás okoz. Gyújtás hiba is állhat az eset hátterében ( igen, van olyan, hogy a trafó hidegen képtelen leadni az amúgy is magasabb gyújtó energiát ).
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
1997-es kiadású Seat Toledo 1,6i. szgk. Lovato gázrendszerrel, 2006-ban került beszerelésre, tökéletesen működött szinte 99 %-ban. Olykor tapasztaltam, hogy üzem-meleg motornál, ha lelassítok, városban kanyarodás miatt, útkereszteződésben pl. (sebesség 5-10 km/h) . Kuplung benyomása után a motor leáll, mintha nem kapna gáz üzemanyagot.
Néhány éve tanácsolták, hogy olykor töltsek a benzintankba fúvóka tisztító folyadékot, járjak egy kicsit benzin üzemmódban is, ezt szoktam. A napokban ez a "motor leállási" jelenség, szinte mindig előfordul, úgymond városi közlekedés, szinte lehetetlen gáz üzemmódban . Előre is köszönöm válaszukat.
Üdv. Pista
Üdvözlöm!
Rendszeresen előforduló hibajelenség, melynek több oka is lehet. A valós ok kiderítése diagnosztikai feladat. A teljesség igénye nélkül néhány lehetséges hiba: gázinjektor hiba, nem megfelelő hosszúságú gázcsövek használata a gázinjektorok után, helytelen korrekció és gázrendszer programozás, az előzőekkel összefüggésben nem megfelelő injektor fúvóka méretezés, fojtószelep koszolódás, lerakódás a szívószelepek szárain.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Adott egy 1,6-os Fiat Stilo benzines gázos. Mostanában, ahogy bejöttek a hideg idők, ingadozik az alapjárat gázüzemben. Néha leáll vagy ha nem, akkor folyamatosan változik a fordulatszám. Nos ez benzinüzemen nincs, ott tökéletes. Mindegy hogy hideg a motor vagy meleg. Sőt hidegen nem, mert ott tartja az automata szívató, de utána ahogy bemelegszik már inog.
Voltam Cegléden, legközelebb ott foglalkoznak gázzal, de semmit nem tudtak vele csinálni, ott nem produkálta. Akkor olyan 8-10 fok volt. Állítottak rajta, hogy picivel több gázt fecskendezzen be, de semmi változás. Önnek valami ötlet esetleg?
Köszönöm: Dávid
Kedves Dávid!
Az ingadozás lehetséges okai közül néhány: gázinjektor hiba, helytelen hosszúságú gázcsövek használata a gázinjektorok után, nem megfelelő korrekció - helytelen gázrendszer programozás, elkoszolódott fojtószelep ( igen, akkor is, ha benzinnek tünetmentes! ), belső kormólódások a motorban, melyek a szívószelepek időzítését befolyásolják.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor úr!
Skoda Feliciám van Lovato keverőfejes rendszerrel. Hideg indítás esetén az első gázra váltásnál (2000-es fordulatszám elérése fölött automatikusan vált) a motor befullad, mint amikor elfogy a gáz, majd pár másodperces torpanás után elkapja az "ütemet" és a továbbiakban kifogástalanul üzemel a motor. Az autót 8 éve használom, eddig ilyen hibát nem produkált. Benzinnel hibátlan.
Köszönettel:Szabó János
Kedves János!
Ha valamilyen oknál fogva elmászott a gáznyomás a beállított értékhez képest, ehhez hasonló tüneteket okoz. Meg kell vizsgálni továbbá a keverőfej mechanikai állapotát, ami mindenképpen megtekintést igényel, távlatból sajnos nehéz segíteni!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki!
Most, hogy kedvezően alakul a benzinár, és most, hogy nem használom annyit hosszabb távon az autóm, ezért most kizárólag benzinnel használom. Számításaim szerint legfeljebb 10%-ot takarítanék meg, amiért nem biztos, hogy érdemes kockáztatni egy esetleges gáz miatti plusz javítást, meg ezekben a mínuszokban nem biztos, hogy jót tenne az autónak, hogy pár km-re átkapcsoljon gázra.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy lehet-e üresen hagyni a gáztartályt, vagy szükséges benne valamennyi gázt hagyni?
Köszönettel: Balázs
Kedves Balázs!
A tartályt minden további nélkül hagyhatja üresen. Viszont a levele összes többi kérdése erősen elgondolkodtat.
1., A megtakarítás mai árakon is kb.32-35% LPG-vel a benzinhez képest! Amennyiben Önnek nem ez jön ki, az vagy számítási hiba, vagy valamilyen rendellenesség okán túlfogyasztása van gázból. A helyes érték +13-16% között alakul a benzin fogyasztáshoz képest.
2., Gáz miatti plusz javítást nem kell kockáztatnia, ha helyesen van beépítve és konfigurálva a rendszere.
3., A pár kilométerre történő gázra kapcsolásnak sincs semmilyen negatív hatása.
Összefoglalva: javaslom a rendszerbeállítások átvizsgáltatását! Az elgondolása kizárólag a saját pénztárcája számára káros!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
T.Cím!
Olvasni a fórumon az ön levelei között, hogy beállított, normálisan felprogramozott gázrendszernél a szelephézag csökkenés gyakorlatilag az Ön elm. szerint kizárt! Más beszerelő műhelyek szerint a folyamat csak lassítható. Az ön válaszaiból az következik , hogy az Ön által tisztességesen felprogramozott autók egyikének sem kellene meghibásodnia a gázrendszer miatt.
Kérdésem az lenne, hogy amiket Ön programozott fel, fordult-e már elő, hogy a mégis szelephézag csökkent bármennyi megtett gázos kilométer után normális felprogramozás esetében?
Üdvözlöm!
Teljes a félreértés! Természetesen fordult már ilyen elő nálunk is. Nem mindegy azonban az ok. A szerelőműhelyek gázt látva az autóban elkezdik azt felelőssé tenni a kialakult hibákért. Mindegy mi az, a gáztól van és kész.
Suzuki, Honda, Mitsubishi,Toyota és egyes Nissan típusok esetében rendszeresen látunk ilyet. Azonban fontos megjegyezni, hogy ezek az esetek sem a gáz miatt történnek, már ha rendesen vannak programozva! Sajnos van rengeteg példa arra, hogy a véletlenszerűen levett szelepfedél alatt annak ellenére elfogyott hézaggal találkozunk, hogy gázt még soha nem látott az adott motor!
Ha egy ilyenbe gáz kerül és 20 ezer km múlva valamiért szelephézagot mérnek, le sem mossa magáról, hogy a gáz miatt van. Vastag talp az oka, ezek érzékeny motorok, sok esetben a gyári szerviz protokoll nem tartalmaz szelephézag ellenőrzést egyáltalán.
Nem kell kinyomni a szemüket se benzinnel, se gázzal, rendesen kell felprogramozni a gázszetteket, és végül rendszeresen ellenőrizni kell a szelephézagot a hidrotőkét nélkülöző motorok esetében.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Véleményét kérném a következő hibajelenségről:
Toyota Carina E (japán gyártású) LPG üzemre lett alakítva. Bizonyos gázkutaknál tankolt üzemanyag esetén hibakódot ad: kopogásérzékelő hiba. Ez tényleg hiba lehet, vagy csak a magas oktánszám miatt miatt adja a hibát? (előgyújtást állít)
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Lehet, hogy van valami huncutság azzal az üzemanyaggal. Ha más kúton tankolt anyagnál ez nem jelentkezik, elkezdhet erre gyanakodni. A koppszenzor működését is lehet oszcilloszkóppal vizsgálni, amennyiben a gyanú árnyéka mégis erre vetülne, én ezt tenném, ekkor nincs mese, kiderül az igazság mindenképpen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki!
Miből veszem észre, hogy a reduktorom felújitásra szorul? Kb. 70 ezer km gáz használatkor elkezdett jobban rezonálni valami a motortérben. A szaki kicserélte a szűrőket és megszűnt a probléma. Most vagyok 86 ezer km-nél.
Köszönöm megtisztelő válaszát!
Zsombor
Kedves Zsombor!
A szűrők cseréje 20 ezer km után javasolt. Ennek elmulasztása is vezethet reduktor károsodáshoz. A reduktor hibáját a gáznyomás instabilitásából lehet észrevenni. Ez enyhébb esetben tünetmentes, ilyenkor még csak műszeres vizsgálattal megállapítható. Ha komolyodik a helyzet, akkor már van tünet is. Ilyenkor terhelésre visszakapcsoilhat a rendszer benzin üzemre, vagy rángatás is jelentkezhet.
A rendszeres szűrőcsere fontossága nem csak a fizikai műveletben rejlik. Ilyenkor a szerviz leellenőrzi a rendszer paramétereket, vagyis egy hasonló hibát még időben észre lehet venni, megelőzve ezzel a nagyobb kiadásokat és kellemetlenségeket.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor Úr!
Nemrég volt az autóm műszaki vizsgán, ahol benzines üzemben a CO mérésen "megbukott". 0,3 helyett 0,4-et mértek 3000-es fordulaton, ellenben LPG üzem közben 0,15 volt a CO érték. Éves szinten 50e km-t megy az autó, ebből 99,9%-ban LPG üzemben.
Lehetséges, hogy azért nem tudja az autó a határérték alatt tartani a CO kibocsájtást benzines üzemben, mert túl keveset van használva úgy? Gondolok itt az "eltanulta az LPG-s beállításokat a gyári ECU" c. eposzra! Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Csaba.
Kedves Csaba!
A kérdésre csak elvi választ tudok adni, ugyanis az eltanult ecu-val hozzánk érkező autókat mérés nélkül hirtelen felindulásból megjavítjuk, így nincs adatunk a jelenség és a CO valós összefüggéséről.
Elvileg megtörténhet, hogy a helytelen adaptáció miatt az autó a kívánatosnál dúsabb keverékkel működik, így a CO érték és természetesen elmászhat.
Kapják le az akksi sarut egy éjszakára ( néhány esetben elegendő 20 perc is ), majd végezzenek egy kontroll mérést. Ez törli az adaptációs értékeket a vezérlőben, így meg tudnak bizonyosodni az okról.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm,
Két amerikai autóm van azonos motorral, egy 5.7es Jeep Grand Cherokee és egy Chrysler 300C. A Jeepet újonnan vettem, majd 4 évesen, 2009-ben tetettem bele a gázt az Alföldön. Azóta kb 80 000 km-t mentem vele hibamentesen.
A Chryslert 2010-ben vettem 30 000 km-el és azonnal beszereltettem a gázt Ajkán. Azóta kb 90 000 kmt mentem vele. Mivel a Jeepben a Zavolinak volt akkor rendszere és jól működött, így nem is volt számomra kérdés, hogy azonos Zavoli kerüljön bele.
Míg a Jeeppel semmi gondom nem volt soha, addig a Chryslernél háromhavonta van valami: elromlik a gázszelep teljesen, átereszt a gázszelep és ha leállítom fél óra múlva nehezen akar beindulni, a gázcsövek a bilincseknél eresztenek és gázszag van a garázsban.
Mára kicsréltünk a Chryslerben vagy 6 gázszelepet, az összes gázcsövet, bilincseket és természetesen szűrőket. A Jeep szerelőjénél azóta sem voltam, míg Ajkára azért elég rendszeresen járok, de a szerelő nagyon rendes, segítőkész és igazán jó szakembernek tűnik. Azt kérdezném meg, hogy a két rendszer különbsége Ön szerint a beszerelésben van, vagy akár a Zavoli más minőségben gyártott egy év különbségével és azért vannak a hibáim?
Köszönettel, Róbert
Kedves Róbert!
A felsorolt hibák egy része szerintem egyszerű pech. Maga a Zavoli mint márka egyáltalán nem rossz, ennek ellenére tud elromlani ez is, mint minden más.A bilincsek és a gázszelep egyáltalán köszönő viszonyban sincsenek a Zavoli márkával, tehát ezek csak hibás alkatrészek vagy helytelen szerelés eredményei lehetnek, semmiképpen sem a Zavoli számlájára írhatóak.
Látni kellene az autókat a pontosabb vélemény alkotás érdekében, annál is inkább, mert a tünetmentesen működő Jeep esetében is érhetik meglepetések, amelyek az elmúlt 80 ezer km alatt még nem okoztak tüneteket, de lehet, hogy később még fognak. A beállítások és a szerelés ellenőrzése megtérülő fáradozás, mindenképpen javaslom!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu