Nem mindennapi ráfutásos baleset történt egy török autópályán. Összesen kilenc autó ütközött, egy ember pedig megsérült – komolyabb baja szerencsére senkinek nem esett. És hogy mindez miért történt? Egy sirály miatt.
Felborította és fejtetőre állította BMW i8-as tesztautóját egy újságíró Mexikóvárosban. A sofőr ügyetlennek semmiképp sem nevezhető, hisz egy ilyen lapos és alacsony súlypontú sportautó felborítása nem kis teljesítmény.
A felvétel szerint Szaud-Arábiában található ez a fekvőrendőr, méghozzá láthatóan egy széles és gyors útszakasz kellős közepén, és sunyi módon beleolvad az aszfaltba. Így aztán aki még nem járt erre, be is nézi annak rendje és módja szerint.
A négyajtós, bogárhátú csoda volt az első Bugatti, amely már a Veyron stílusában készült. Bár a világ tanulmányautónak ismeri, úgy tűnik, Monacóban rendszámot kapott, és utcán járnak vele.
A kétkerekezés világrekordját állította fel Goodwoodban Terry Grant. A profi kaszkadőr persze nem motorra ült, hanem egy Juke Nismo RS-t használt a különleges mutatványhoz. Az egymérföldes távot két perc tíz másodperc alatt tette meg, ezzel pedig saját, 2011-es rekordján javított. Akkor ugyanis 45 másodperccel többre volt szüksége mindehhez.
Milliók várták körmöt rágva a héten bemutatott Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verdét, az új csúcs-Alfát, amin az utóbbi években bukdácsoló, szép múltú márka jövője áll vagy bukik. Pusztán a képeket és az adatokat jól fogadta a közvélemény, és máris itt egy nehezen emészthető sportkombi.
Az alábbi felvételen az igazság pillanata látható, amikor a szabályszegő számára egyértelművé válik, hogy ezt nem úszhatja meg szárazon.
Folyékony nitrogén hűtésű szupravezető és mágneses levitáció – iszonyú tudományosan hangzik, kár, hogy nagyon valószínűtlen, hogy a Lexus csodaszerkezete működjön.
Korábban az sem volt egyértelmű, hogy a kirúgott Top Gear trió együtt marad-e, illetve hogy autós műsorral folytatják-e. Úgy néz ki, mindkét kérdésre igen a válasz – legalábbis az alapján, amit a Sunday Times-nak nyilatkozott Jeremy Clarkson.
Erwin Wurm osztrák művész, aki hétköznapi tárgyak eltorzításával igyekszik meghökkenteni a közönséget. Készített már felfújt autót 911-es Porschéből, és repülő csészealjra emlékeztető valamit 924-esből, de ferdített el Renault 25-öst és többször is készített már falra felhajló hátsó felű teherjárműveket.
A kritika által egyszerűen agyonvert A Szövetség című 2003-as film egyik leglátványosabb szereplője volt az erősen túldíszített hatkerekű steampunk-autó. Az elegáns, elefántcsont-színű, elefántokkal és vicsorgó démonfejekkel díszített gépezet hamarosan kalapács alá kerül, méghozzá nem is nagyon drága.
Egy blog, amely különböző országok autóeladási számait közli, szedett össze néhányat a legnépszerűbb, Európában teljesen ismeretlen autói közül. A listában akad néhány igazán érdekes modell.
Van az úgy, hogy nem adja ki egy 887 lóerős Porschéval, még akkor is, ha az ember egy 68 éves ralilegenda.
Rács mögé zárva porosodnak az első orosz sportautógyár termékei. A mára megszűnt Marussia magára hagyott, félkész autóiról készült fotók kerültek a netre. A sztorijuk nem ismert.
Egy új autó megvásárlása nem mindenkinek adatik meg az életben, éppen ezért sokan lázasan lapozgatják a kezelési kézikönyvet, és már-már kínosan odafigyelnek a bejáratásra és a karbantartásra, hogy megnöveljék az autó élettartamát. Legalábbis az első néhány hónapban erre törekednek.
A világ legnépszerűbb autós műsora, a Top Gear igen komoly átalakulás előtt áll. A Clarkson-botrányt követően már meg is találták az új műsorvezetőt, Chris Evanst. Bár azt még nem tudni biztosan, hogy lesznek-e partnerei, de a forgatásokat néhány héten belül megkezdik. Június végén viszont még a régi felállásban rögzített utolsó két epizódot teszik adásba.
A Ferrari Testa d'Oro egyedi darab, és inkább szobor mint jármű, bár túlléphető vele a 350 km/h-s sebesség. Most egy olasz sportkocsi-kereskedésben bukkant fel, és eladó, bár az árát nem írták le – ilyesmiről csak komoly érdeklődőkkel tárgyalnak.
Azon kívül, hogy a Kia sofőrje mennyire elmérte a tempót és a lehetőségeket, csak az meglepőbb, hogy a fekete terepjárós milyen higgadtnak látszik. Valószínű, hogy az a néhány centi, amennyit odébb húzódik, mentette meg a karamboltól.
Az apró svéd sportkocsigyártó eddig is erősebb és gyorsabb autókat készített a legtöbb konkurensénél, bár az utóbbi években már nem az egyre értelmetlenebbnek tűnő végsebesség-versenyre koncentráltak. Sokkal inkább arra, hogy a legjobb gyorsulású autókat kínálják – e törekvés csúcspontja az 1360 lóerős és ugyanennyi kilogrammos Agera változat, a One:1, amely nemrég bizonyította is, mire képes.
Az ATP Tour versenysorozat stuttgarti versenyén nyerte a sztárteniszező a vadiúj AMG GT-t. Hülyeségeket pedig nem magától beszélt, egyszerűen így szól a szerződése.
Más körülmények között nem tennénk fel ilyen kérdést, hisz a Ferrari 458-as vérbeli sportkocsi, a Tesla pedig, még ha a 700 lóerős csúcsmodellről van is szó, a mégiscsak nagy és nehéz utcai gép. De a villanyautók gyorsulása legendás, így a kérdés igenis jogos.
Nehéz lenne megmondani, hogy az RS3-nak mely tulajdonságára próbál rávilágítani az Audi reklámja. A másfél perces videóban ugyanis egy jégkorongmeccs kellős közepébe csöppen a sportos német ötajtós.
Már csak néhány óra van hátra az idei 24 órás verseny kezdéséig Le Mans-ban. A Totalcar különítmény már a helyszínen gyártja a tartalmat, hogy azok is nyomon tudják követni az eseményeket, akiknek nem adatott meg, hogy a helyszínen szurkolják végig a legendás futamot.
Az itthon leginkább Mr. Bean-ként és Fekete Viperaként ismert színész igazi autóbolond, és mivel bőven akad pénze, egy csomó gyors és ritka autót tart. Persze szeret gyorsan vezetni, de néha mellényúl, így aztán rendre összetöri az autóit. Most eladta saját McLaren F1-esét, amelyet 18 év alatt kétszer zúzott le, méghozzá meglepően nagy összegért.
Megszoktuk a különbséget a számítógépes játékok és a valóság között – de milyen lenne, ha nem is lenne akkora eltérés? Itt és most megnézheti, milyen lenne, ha keveredne a való élet és a Grand Theft Auto világa. Aki nem próbálta a játékot, az persze nem feltétlen fogja érteni, hogy miről is van szó – nekik csak annyit, hogy az ember pontosan úgy viselkedik a filmen, mintha a játékból lépett volna ki. A járás, a mozdulatok, minden tökéletes – pont olyan groteszk, amilyennek lennie kell.
Mondjuk az ötlet nem új, az Index is megcsinálta...