A Ford Excursion eleve jó nagy terepjáró, még amerikai mércével is, de a Big Toyz Racing Motors egyedileg átépített autója minden gyári példánynál sok számmal nagyobb. Most eladó az egy szem példány, annak, aki hajlandó kifizetni a kifizethetetlenül magas árat.
Luxusautót vásárolt, és szinte a teljes vételárat aprópénzben fizette ki egy kínai férfi. Mr. Gan ráadásul meg is tudta magyarázni, miért nem váltotta be a több tonnányi fémpénzt, mielőtt elindult a kereskedésbe.
A Forma-1-ben már megszokhattuk, a kerékcserénél minden egyes tizedmásodperc számít. Persze ott igen komoly szerszámokkal dolgoznak, és egyébként is teljesen más lecserélni egy versenyautó kerekét, mint egy utcaiét. A németek azonban utóbbi műfajban döntöttek rekordot.
Számos nyári autósfesztiválnak és –találkozónak elengedhetetlen kelléke a bikinis autómosás. Ebből meríthettek ötletet Kínában is, amikor A Xinjiang tartományban fekvő Urumqi városában nyitottak autómosót. A munkát ugyanis igen lengén öltözött, magassarkút viselő lányok végezték.
Libanonból venne szupersportautót, s egy lépést zárkózna Dubajra Abu-Dzabi. A Lykan csúcsmodfelljét, a Hypersportot szemelték ki a rendőrségi flottába.
Bár ma már furcsán hangozhat, de a 959-es – amely tulajdonképp egy alaposan átépített, összkerék-hajtású 911-es – indította útjára a máig tartó szupersportkocsi-őrületet.
Mifelénk már ritkaság, hogy katonai harcjárművek közlekedjenek a forgalomban, de Kínában még viszonylag mindennaposak, különösen a kerekes változatok. Ezúttal egy PTL-02 tankvadász hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy egyszerűen elsodort egy Porsche Caymant.
A Mercedesnél mindent megtesznek azért, hogy frissítsenek a márka arculatán. Hiába, a Mercedes Németországban elsősorban a taxit jelenti vagy a zöldséges furgonját, de jobb esetben is az öregurak luxusautóját. Az új, fronthajtásos modellekkel viszont a fiatalabbakat próbálják megfogni – ezért készült a CLA Street Style by CRO is.
Ha igazán sietni kell valahova, egy jó helyismerettel rendelkező, ügyes kezű taxis sokat segíthet a problémánkon. Különösen akkor, ha az autója is alkalmas a tempós haladásra. A szupersportkocsik azért többnyire kimaradnak ebből a buliból, de az egyik tajvani McLaren P1-tulajdonosnak volt némi humorérzéke.
Gyakran hangoztatott okosság, hogy a nagyobb járműnek mindig igaza van. Ez persze nem egy helyénvaló megközelítés, hiszen a közlekedési rendszabályok mindenkire éppen ugyanúgy vonatkoznak. Ha viszont mi vagyunk a kisebbek és a szabálytalanok is, akkor jó eséllyel alaposan ráfaragunk.
Sok autós panaszkodik a motorosokra, amikor a sávok közt cikázva haladnak előre, vagy éppen veszélyesnek tűnő előzéseket mutatnak be. Ezzel szemben a motorosok azt sérelmezik, ha az autósok nem engednek nekik elegendő helyet, esetleg figyelmetlenségből veszélyeztetik őket. A taplóság persze nem járműtípustól függ, minden táborban vannak körültekintő, egymásra odafigyelő sofőrök, és sajnos olyanok is, akik szándékosan hergelik a másikat.
Jótanács a világ fékpad-kezelőinek: ha valaki egy Tesla Model S P85D-vel állítana be a műhelybe egy mérésre, inkább mondj nemet. Elrettentő példának itt egy videó a csendes gyilkosról.
A 73 éves sofőr épp Porsche 911-esének alapos tisztítására egyeztetett időpontot, de miután kiütötte a féltetőt tartó oszlopokat, már nem az autó tisztasága lesz a legnagyobb gondja. Természetesen az autó a hibás.
Százhúszezer angol font nem aprópénz, de ezért itt egy darabka legenda kapható. A Bonehams aukcióján lehet majd licitálni erre a Williams versenyautóra, amelynek a becsült ára 120 ezer angol font, azaz durván 52 millió forint.
A Mazzy az ismert belorusz motorkerékpár-építő, Jurij Shif kreációja, bár mielőtt belekezdett volna, sokáig érlelte az ötletet: a teherautó-fülkés furcsaság csak egy roncs és egy golyóstoll-vázlat volt, míg valaki meg nem rendelte.
Versenyautóban utasként ülni nem mindig kellemes – ahogy a repülőgépben a leszállást, ezt sem bírja mindenki. A hasonló jelenetek nyilván nem ritkák a Nürburgringen, elvégre a 20,8 kilométeres pályán 73 kanyar található, és az útfelület versenypálya-mércével nagyon egyenetlen. Itt inkább a szereplők miatt érdekes a jelenet. Miután a jobb oldalról kiugrik a férfi, és a korláton átvetődve szabadul meg az aznapi ebédtől, a vezetőülésből egy hölgy kerül elő, bukósisakban és... magassarkúban.
Bár a cím ismerete nélkül akár az ellenkezőjét is gondolhatná, az alábbi videó nem egy home made Jackass-produkció. A Dominikai Köztársaságban készült ez a félperces felvétel, a Volvo XC60 egy spontán tesztjén: parkolás helyett gázolt a SUV.
Még csak néhány hónapja dobta piacra a General Motors a Z06 Stingray alapú C7-es Corvettet, az egyik tulaj máris rendesen összetörte a 650 lóerős sportkocsit. Ráadásul az egyik barátja videóra is vette az esetet.
Van néhány autótípus, aminek a létezéséről is alig lehet tudni, pedig ritkák, értékesek és elképesztően gyorsak. Ilyen a Mercedes CLK GTR Roadster, amely az azonos nevű versenyautó utcai változata 1999-ből, és csak azért készült, hogy a versenyautó rajthoz állhasson a hosszú távú autóversenyeken. Hat példány létezik, és egy most gazdát cserél, vagy legalábbis megkísérlik megkeresni neki a megfelelő vásárlót a Bonehams aukciós ház szakemberei.
Az Oxboard nevű szerzet nagyon hasonlít a Segwayre, tulajdonképp egy kisebb és kisebb tudású, olcsóbb változatnak tekinthető. A lényeg ugyanaz: két kerék egymás mellett, mégsem borulunk fel vele, hisz a dőlésszögnek megfelelően előre halad.
A motorsport egy új dimenzióját láttuk megnyílni magunk előtt, a végső megoldást a homokdombok gyors megmászására. Mondjuk lehetséges, hogy a környezetvédők nem örülnének a vastag koromcsík miatt, amit a jármű maga után húz, de legalább nem szennyezte sokáig a környezetet.
Hogy mi vezérelte az új-zélandi Subaru Impreza tulajt, hogy horgászcsónakot építsen a japán, boxermotoros kombiból nem tudjuk, viszont úgy tűnik megunta és eladná. Akinek kétségei vannak a szerkezet működésével kapcsolatban, nézze meg ezt a videót:
Legközelebb kétszer is meggondolja, hogy elfogadja-e a rá kiszabott büntetést az az audis, akit Nagy-Britanniában értek gyorshajtáson. Ő ugyanis addig-addig alkudozott, mígnem az eredetileg 280 ezer forint körüli büntetés 4,5 millióig kúszott fel.
Bartosz Ostalowski igazi hős, ez nem kérdés. A 28 éves lengyel srác gyermekkora óta profi versenyző szeretett volna lenni, mindig is imádta a száguldást. Néhány évvel ezelőtt azonban súlyos motorbalesetet szenvedett. Túlélte, azonban mindkét karját elvesztette. Ő azonban elképesztő lelkierővel továbbment, és nem adta fel álmait.
Kína az új luxusautók és a kezdő sofőrök országának tűnik, legalábbis az alapján, ami nap mint nap átszivárog hozzánk. Ezúttal egy Mercedes CLA az áldozat, amely valami módon az utak közt futó csatornában landolt.