A Volvo eddig csak egyszer használta az 50-es típusszámot, méghozzá a V50 kombin, most viszont az S50 kombinációt is levédették. Egyelőre épp csak megindult a találgatás, hogy pontosan mit is fed.
A Sono Motors az első, sikeres internetes pénzgyűjtéssel indított autógyártó: tavaly néhány vázlat alapján több mint 600 ezer eurót gyűjtöttek napelemes autójuk prototípusának megépítésére, és 1100-an meg is rendeltek egy-egy szériapéldányt. Most pedig megmutatták, mit kezdtek a pénzzel.
Egy környezetvédő csoport fordult bírósághoz azzal a problémával, hogy Stuttgart városa 2010 óta nem tudja betartatni a levegőminőségre vonatkozó szabályokat. A bíró ítéletében egyértelműen fogalmazott: a dízelmotorok betiltása az egyetlen megfelelő megoldás a levegő gyors megtisztítására.
A Seatnál már jó 35 éve bevett gyakorlat, hogy spanyol városokról, településekről, földrajzi egységekről nevezik el autótípusaikat. Idén aztán úgy döntöttek, bevonják a nagyközönséget is, így #SEATseekingName címmel indítottak akciót, ami egyben új hétülésesük bevezetőkampányaként is értelmezhető.
A hónap elején nagyot szólt a Volvo bejelentése: 2019 után egyetlen autójukból sem hiányozhat a villanymotor. Persze nem arról van szó, hogy két év múlva kizárólag tisztán elektromos modelleket mutatnak majd be - vélhetően főként hibrid és mild-hibrid (enyhe hibrid) megoldásokban gondolkodnak. Nincsenek ezzel egyedül.
Hosszas várakozás után idén tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatta be az Alpine A110 sportkocsit a Renault almárkája. Legutóbb arról szóltak a hírek, hogy az Alpine-logót hamarosan hobbiterepjárón is viszontláthatjuk, de közben azért az igazán fontos dolgokkal is foglalkoznak a franciák.
Az új Suzuki Swift palettájának leginkább várt darabja talán a Sport, a hét elején pedig végre ki is adták róla az első hivatalos gyári fotót. Mondhatjuk, hogy óvatosan adagolják a képeket és adatokat, hiszen egyelőre csak háromnegyedes elölnézetből mutatták meg az autót, és a belsőt is takargatják. Egy kis baki miatt azonban már szinte mindent láthatunk.
Csapatfőnökként térhet vissza önkéntes nyugdíjazásából a Forma-1 regnáló világbajnoka, Nico Rosberg. A bajnoki cím megnyerése után az aktív versenyzéstől visszavonult németre a jövő év végén induló Formula-E-s projektjének vezetését bízhatja a Mercedes.
A Tesla-vásárlók bizalma határtalan. Mégis melyik gyártó tehetné meg ügyfeleivel, hogy autójuk átadásával egy napon mutassa be annak szériaváltozatát? Naná, hogy csak a különutas húzásairól ismert Tesla, amely péntek este adta át az első harminc Model 3-t megrendelőinek, egyúttal lezavarta utolsó bemutatóját új belépőmodelljének.
A kora kétezres évek egy furcsa vadhajtása volt a Lamborghini osztott fülkés speedstere, a Concept S. Az egyetlen járóképes példányát árulják nemsokára egy árverésen.
Harminchét év után egy nem túl szép szakítással nemrég elvált Ron Dennis és a McLaren útja. A szétválás lényegi eleme, hogy Dennis eladja 25 százalékos részesedését a McLaren-konszernben a többi nagyrészvényesnek. Ez egy óriási, 275 millió fontos (93 milliárd forint) üzlet, amelynek teljesítése jelenleg is folyik. Mint kiderült, komoly Forma-1-es gyűjteményt kapna Dennis, ha a McLaren valamiért mégsem tudná kifizetni.
A Bosch német elektronikai óriáscég is érintett lehet az öt vezető német autógyártó, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler versenyjogsértés gyanúját keltő ügyében - jelentette pénteken a Der Spiegel című német hírmagazin.
A Porsche is elcsábult a villany formulaautózásnak: 2018 végére felszámolják LMP1-es programjukat és beszállnak a Formula-E-be. A Toyota még nem tudja, mihez kezdjen, ha egyedül marad Le Mans-ban, de a japánok se boldogok a hírtől.
Rekord jó első féléve volt, át is vette a vezetést az autógyártó konszernek között a Renault-Nissan. Az egy ideje már a VW-konszern és a Toyota meccséről szóló versenyben akár év végéig megmaradhat a Renault-csoport előnye.
A hazai közlekedési szakemberektől az elmúlt években sokszor hallhattuk, hogy bezzeg Prágában milyen nagy közlekedésfejlesztéseket hajtottak végre, amíg Budapesten nem történt szinte semmi. Mostanra már ezek a hangok háttérbe szorultak, hiszen Prága igen messze került a magyar fővárostól. Úgy tűnik, a következő bezzegváros Bukarest lehet.
A lehető legcsendesebb utastérrel, alumínium platformmal és a kortársakhoz felzárkóztatott extrákkal jön a nyolcadik generációs Phantom. Tizennégy év után újul meg a Rolls-Royce csúcsmodellje.
A Porsche sem marad ki a dízelbotrányt követő visszahívásokból. Csütörtökön jelentették be, hogy a Volkswagen-konszern sportmárkája bő húszezer 3 literes, V6-os TDI-vel szerelt Cayenne-t rendel be.
Már a Nordschleifén gurul, így szinte biztosan ott lesz az augusztusi Pebble Beach Concour's d'Elegance-on a Vanquish új csúcsmodellje, a Zagato Speedster. Ezen a videón itt a hangja és a látványa, A videón mozgásban a Volante, a végén képeken a Speedster. Alább utóbbi nem szerény ára, amivel rögtön bekerül az Aston Martin legdrágább autói közé.
Fél Amerika nézte élőben a rendőrsereg elől gurulni, most akár egy fél LaFerrari árát megadhatják ezért a huszonéves fehér Ford Broncóért.
A Volvo szerint nem kampányszerű szivárogtatás eredménye, szimplán a német képviselet hibája, hogy ezzel a teaserrel lebukott kis SUV-juk. Mindegy is, honnan a gyári fotó, a lényeg, hogy ez itt az XC40 háta, és árulkodóbb, mint első látásra tűnik.
Egy ideje már nem titok: a BMW feltámasztja a 8-as sorozatot. Sőt, május óta az is közismert, hogy a lakossági 8-assal együtt dolgoznak a vadított M8-ason. Most viszont már azt is tudni, hogy egy versenyváltozat is lesz rögtön az újdonságból, amivel jövő nyáron ott lesznek a Le Mans-i 24 órás rajtjánál.
Nem zárkózik el a Forma-1-től, sőt, érdekeli a márkát egy esetleges versenyprogram – mondja Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója. A beszállásnak azonban sok feltétele van, mind közül a legfőbb persze a pénz.
Még ebben az évtizedben eléri a Minit a villanyláz: 2019-re megcsinálják a háromajtós elektromos változatát. Németországból jön a hajtás, de Nagy-Britanniában marad a gyártás.
A német autógyárakkal szemben felmerült kartellgyanú nem csökkenti eladásaikat és különben is, elbírnák a büntetések költségét Clemens Fuest neves német közgazdász, a müncheni ifo gazdaságkutató intézet elnöke szerint, aki a Bayerischer Rundfunk tévécsatornának nyilatkozott szerdán.
A Model 3 érkezése rendesen felforgatta a nagyobbik Tesla kínálatát. Idén már irtottak egyet a Model S kínálatának alján, most pedig itt az újabb áldozat, a belépőmodellséget nemrég megörökölt 75 RWD, az utolsó hátsókerekes Model S.