Ha lassan is, de elkezd beépülni a technológia a testünkbe, ahogy a 80-as évek sci-fi irodalma megjósolta. A brit Steven Northam szerint legalábbis ez a jövő, amely akár húsz éven belül általánossá válhat.
Az i-MIEV volt a legelső a modern, sorozatgyártású, Li-ion akkumulátoros villanyautó-generációból: 2009-ben mutatták be, és nem csak ezen a néven ismerhetjük. Kínálják még Citroën C-Zero, Peugeot i0n, sőt japánban furcsa hűtőmaszkkal Mitsuoka Like néven is. Ám nyolc év nagy idő egy villanyautónak is, így az apró japán modellnek nem jósolunk nagy jövőt.
A Piaggio csoport sosem jutott közelebb az autógyártáshoz néhány japán minifurgon licenc-gyártásánál, de a cég egyik csúcstermékének motorja most mégis egy négykerekűben bukkan fel újra. A Griiip G1 nevű együléses versenygépet az Aprilia RSV4 legendás ezres négyhengerese hajtja, igaz, egy apró olasz cég fejlesztette – az Aprilia itt csak a motorszállító – izraeli tervek alapján.
A két gyártó közti kapcsolat nem épp új keletű, de most láthatóan szorosabbra fűzik.
Az amerikai biztosítók által fenntartott közlekedésbiztonsági intézet, az IIHS ezúttal nem újabb törésteszt-eredményeket közölt, hanem azt vizsgálták, hogy milyen arányban használnak biztonsági övet az autóba ülők. Kiderült, hogy a hátsó ülésen jóval kevesebben kötik be magukat, mint elöl.
Miközben épp egy nagy dízelautós visszahívást bonyolít és a német kartellbotrány egyik főszereplője lett, a Daimler gondol a jövőre is. Például kisegít egy német startupot, amely már az évtizedben beindíthatja repülő taxijait.
Elon Musk is meggyőzhető: mégsem építenek külön platformot a következő Teslának, a Model 3 alapjaira épül majd a villanyautó-gyártó kis szabadidőautója.
Bár az autógyárak igyekeznek titokban tartani fejlesztés alatt álló modelljeiket, van egy pont, ahol mindenképp közútra kell vinni az újdonságot, hogy valós körülmények közt végezhessenek méréseket a finomhangoláshoz. Az egyik ilyen tipikus teszthelyszín a Grossglockner hágó szerpentinje, amely kapaszkodóképesség- és féktesztnek egyaránt kiváló. Itt készített fotókat egy Audi prototípusról egyik olvasónk.
A közelmúlt Volkswagenjeinek javán ott van a keze nyoma, szeptembertől a Skoda dizájnfőnöke lesz Oliver Stefani. Cégcsoporton belülről pótolják Jozef Kabant a csehek.
A prototípusról készült néhány kémfotó, és bár még rengeteg álcázófóliát visel az autó, az arányokat látva egyértelmű, hogy a tervezők szakítottak a hagyományos orrmotoros elrendezéssel.
A Jamiroquai frontembere közismerten autóbolond, de úgy tűnik, lassanként megszabadul gyűjteményének néhány darabjától. Ilyen ez a Lamborghini Diablo is: a metál-lila csoda 28 ezer kilométert futott eddig, és a képek alapján nagyszerű állapotban van, de ennek megfelelően drága is.
A képeken egyértelműen kivehető a típusjelzés: a VW egy Virtus nevű modellt fejleszt, és azt sem nehéz kitalálni, hogy az új elnevezés miféle autót takar. A friss Polo szedán-változatát, amely számos piacon válhat népszerűvé.
Az Autocarnál nekiültek és a JATO Dynamics statisztikái alapján összerakták az Európai Unió országainak (plusz Svájc és Norvégia) idei legnépszerűbb autóit. Furcsa vegyeskép a Baltikumon, frissen facelifttelt tömegmodellek brutális fölénye, az észak-déli Skoda-tengely, a németek uralta piacok és a Clio, mint a déliek kedvence – január elejétől június végéig, azaz az első félévben összesített eladási számok alapján, a britek gyűjtése nyomán a győztesek:
A brit sportkocsigyártó némi álcázással ugyan, de közölt néhány képet a következő Vantage-ről, amely formailag és műszakilag is rengeteget változott az elődjéhez képest, ez már most is látszik. Az álcafólia ellenére egyértelmű, hogy ez az autó már nem a régi, unalomig ismételt sablon-forma egy újabb változata, a hosszú orrba pedig már az AMG-től vásárolt turbós V8-ast építik be.
Állítólag a fejlesztési költségvetésből faragnának le évi kétmilliárd eurót, részint annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos modellek piacra dobásának anyagi hátterét. A kérdés már csak az, hogy ehhez milyen fejlesztéseket kell megszüntetni.
A Volkswagen is lassan csepegteti a köztudatba új modelljét, a Golf méretű T-Roc szabadidő-autót ahogy manapság egyre nagyobb divat. Ezúttal a formatervezés folyamatát mutatják be, de azt is elárulták, hogy a bemutatót mikor tartják.
Valószínűleg az idén is igazán izgalmas dolgokat láthat, aki augusztus 20-án történetesen a kaliforniai Pebble Beach-en tartózkodik, és benéz Észak-Amerika legnagyobb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényére. És nem csak a legszebb régiségeket nézheti meg ott, de a BMW két friss tanulmányát is. A 8-Series Concept mellett ott lesz egy kisebb sportkocsi is, amelynek épp csak a kontúrját mutatták meg.
A Ferrari új középtávú tervének kiszivárgott tervezetében szerepel az új típus, amelyet egyelőre utility vehicle néven emlegetnek. Ez szó szerint haszonjárművet jelentene, de a Fiat Doblóból aligha készítenének Ferrari jelvényes változatot. Sokkal valószínűbb, hogy az elnevezés a mindennapi használhatóságra utal, ám hogy mit takar, az egyelőre nem egyértelmű.
A Peugeot és General Motors ugyan már márciusban bejelentette, hogy az Opelt a PSA csoport vásárolja fel, de mostanáig tartott, hogy lezárják a komplikált eljárást. Ezzel megkezdődhet az Opelnél a költségcsökkentés, amelynek végső soron a hosszú távon is nyereséges működés a célja.
Valószínűleg keveseknek jutna eszébe összekeverni a Lynk & Co márkát a Lincolnnal, de a Fordnál arra a következtetésre jutottak, hogy ez mégis lehetséges. Így megtámadták a Geely új márkanevét, amelynek a kínaiak épp csak elkezdték a piaci bevezetését.
Bár a dízelbotrány kitörése óta többször is felmerült, hogy a Volkswagen csoport eladhatná néhány kevésbé nyereséges érdekeltségét, egyelőre úgy tűnik, erre nem kerül sor mostanság. Úgy néz ki, három kisebb leányvállalat eladása merült fel, de egyik értékesítését sem támogatják a tulajdonosok.
A Volvo eddig csak egyszer használta az 50-es típusszámot, méghozzá a V50 kombin, most viszont az S50 kombinációt is levédették. Egyelőre épp csak megindult a találgatás, hogy pontosan mit is fed.
A Sono Motors az első, sikeres internetes pénzgyűjtéssel indított autógyártó: tavaly néhány vázlat alapján több mint 600 ezer eurót gyűjtöttek napelemes autójuk prototípusának megépítésére, és 1100-an meg is rendeltek egy-egy szériapéldányt. Most pedig megmutatták, mit kezdtek a pénzzel.
Egy környezetvédő csoport fordult bírósághoz azzal a problémával, hogy Stuttgart városa 2010 óta nem tudja betartatni a levegőminőségre vonatkozó szabályokat. A bíró ítéletében egyértelműen fogalmazott: a dízelmotorok betiltása az egyetlen megfelelő megoldás a levegő gyors megtisztítására.
A Seatnál már jó 35 éve bevett gyakorlat, hogy spanyol városokról, településekről, földrajzi egységekről nevezik el autótípusaikat. Idén aztán úgy döntöttek, bevonják a nagyközönséget is, így #SEATseekingName címmel indítottak akciót, ami egyben új hétülésesük bevezetőkampányaként is értelmezhető.