Hírek

2017. augusztus 5., 06:49 Módosítva: 2017.08.09 06:19
2

Ha lassan is, de elkezd beépülni a technológia a testünkbe, ahogy a 80-as évek sci-fi irodalma megjósolta. A brit Steven Northam szerint legalábbis ez a jövő, amely akár húsz éven belül általánossá válhat.

P90109443
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 4., 17:02 Módosítva: 2017.08.08 06:28
37

Az i-MIEV volt a legelső a modern, sorozatgyártású, Li-ion akkumulátoros villanyautó-generációból: 2009-ben mutatták be, és nem csak ezen a néven ismerhetjük. Kínálják még Citroën C-Zero, Peugeot i0n, sőt japánban furcsa hűtőmaszkkal Mitsuoka Like néven is. Ám nyolc év nagy idő egy villanyautónak is, így az apró japán modellnek nem jósolunk nagy jövőt.

fs
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 4., 15:28 Módosítva: 2017.08.08 06:28
84

A Piaggio csoport sosem jutott közelebb az autógyártáshoz néhány japán minifurgon licenc-gyártásánál, de a cég egyik csúcstermékének motorja most mégis egy négykerekűben bukkan fel újra. A Griiip G1 nevű együléses versenygépet az Aprilia RSV4 legendás ezres négyhengerese hajtja, igaz, egy apró olasz cég fejlesztette – az Aprilia itt csak a motorszállító – izraeli tervek alapján.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 4., 14:10 Módosítva: 2017.08.08 06:28
369

A két gyártó közti kapcsolat nem épp új keletű, de most láthatóan szorosabbra fűzik.

Toyota-Mazda-Partnership
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 4., 12:24 Módosítva: 2017.08.08 06:28
128

Az amerikai biztosítók által fenntartott közlekedésbiztonsági intézet, az IIHS ezúttal nem újabb törésteszt-eredményeket közölt, hanem azt vizsgálták, hogy milyen arányban használnak biztonsági övet az autóba ülők. Kiderült, hogy a hátsó ülésen jóval kevesebben kötik be magukat, mint elöl.

IIHS Rear Seat Safety
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 4., 06:04 Módosítva: 2017.08.08 06:28
4

Miközben épp egy nagy dízelautós visszahívást bonyolít és a német kartellbotrány egyik főszereplője lett, a Daimler gondol a jövőre is. Például kisegít egy német startupot, amely már az évtizedben beindíthatja repülő taxijait.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 3., 17:38 Módosítva: 2017.08.07 06:16
57

Elon Musk is meggyőzhető: mégsem építenek külön platformot a következő Teslának, a Model 3 alapjaira épül majd a villanyautó-gyártó kis szabadidőautója.

Amatőr látványterv a Model Y lehetséges formatervéről
Amatőr látványterv a Model Y lehetséges formatervéről
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 3., 15:47 Módosítva: 2017.08.06 14:18
79

Bár az autógyárak igyekeznek titokban tartani fejlesztés alatt álló modelljeiket, van egy pont, ahol mindenképp közútra kell vinni az újdonságot, hogy valós körülmények közt végezhessenek méréseket a finomhangoláshoz. Az egyik ilyen tipikus teszthelyszín a Grossglockner hágó szerpentinje, amely kapaszkodóképesség- és féktesztnek egyaránt kiváló. Itt készített fotókat egy Audi prototípusról egyik olvasónk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 3., 14:12 Módosítva: 2017.08.07 06:16
1

A közelmúlt Volkswagenjeinek javán ott van a keze nyoma, szeptembertől a Skoda dizájnfőnöke lesz Oliver Stefani. Cégcsoporton belülről pótolják Jozef Kabant a csehek.

vfd
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 3., 11:16 Módosítva: 2017.08.06 15:03
83

A prototípusról készült néhány kémfotó, és bár még rengeteg álcázófóliát visel az autó, az arányokat látva egyértelmű, hogy a tervezők szakítottak a hagyományos orrmotoros elrendezéssel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 3., 06:06 Módosítva: 2017.08.04 08:43
2

A Jamiroquai frontembere közismerten autóbolond, de úgy tűnik, lassanként megszabadul gyűjteményének néhány darabjától. Ilyen ez a Lamborghini Diablo is: a metál-lila csoda 28 ezer kilométert futott eddig, és a képek alapján nagyszerű állapotban van, de ennek megfelelően drága is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 2., 17:22 Módosítva: 2017.08.06 07:38
65

A képeken egyértelműen kivehető a típusjelzés: a VW egy Virtus nevű modellt fejleszt, és azt sem nehéz kitalálni, hogy az új elnevezés miféle autót takar. A friss Polo szedán-változatát, amely számos piacon válhat népszerűvé.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 2., 14:19 Módosítva: 2017.08.05 10:33
183

Az Autocarnál nekiültek és a JATO Dynamics statisztikái alapján összerakták az Európai Unió országainak (plusz Svájc és Norvégia) idei legnépszerűbb autóit. Furcsa vegyeskép a Baltikumon, frissen facelifttelt tömegmodellek brutális fölénye, az észak-déli Skoda-tengely, a németek uralta piacok és a Clio, mint a déliek kedvence – január elejétől június végéig, azaz az első félévben összesített eladási számok alapján, a britek gyűjtése nyomán a győztesek:

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 2., 14:10 Módosítva: 2017.08.05 10:15
22

A brit sportkocsigyártó némi álcázással ugyan, de közölt néhány képet a következő Vantage-ről, amely formailag és műszakilag is rengeteget változott az elődjéhez képest, ez már most is látszik. Az álcafólia ellenére egyértelmű, hogy ez az autó már nem a régi, unalomig ismételt sablon-forma egy újabb változata, a hosszú orrba pedig már az AMG-től vásárolt turbós V8-ast építik be.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 2., 11:32 Módosítva: 2017.08.04 06:10
33

Állítólag a fejlesztési költségvetésből faragnának le évi kétmilliárd eurót, részint annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos modellek piacra dobásának anyagi hátterét. A kérdés már csak az, hogy ehhez milyen fejlesztéseket kell megszüntetni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 2., 06:05 Módosítva: 2017.08.04 17:07
57

A Volkswagen is lassan csepegteti a köztudatba új modelljét, a Golf méretű T-Roc szabadidő-autót ahogy manapság egyre nagyobb divat. Ezúttal a formatervezés folyamatát mutatják be, de azt is elárulták, hogy a bemutatót mikor tartják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 1., 18:03 Módosítva: 2017.08.04 14:12
26

Valószínűleg az idén is igazán izgalmas dolgokat láthat, aki augusztus 20-án történetesen a kaliforniai Pebble Beach-en tartózkodik, és benéz Észak-Amerika legnagyobb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényére. És nem csak a legszebb régiségeket nézheti meg ott, de a BMW két friss tanulmányát is. A 8-Series Concept mellett ott lesz egy kisebb sportkocsi is, amelynek épp csak a kontúrját mutatták meg.

BMW-Roadster-Concept
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 1., 15:30 Módosítva: 2017.08.04 17:07
293

A Ferrari új középtávú tervének kiszivárgott tervezetében szerepel az új típus, amelyet egyelőre utility vehicle néven emlegetnek. Ez szó szerint haszonjárművet jelentene, de a Fiat Doblóból aligha készítenének Ferrari jelvényes változatot. Sokkal valószínűbb, hogy az elnevezés a mindennapi használhatóságra utal, ám hogy mit takar, az egyelőre nem egyértelmű.

utilityferrari
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 1., 12:31 Módosítva: 2017.08.05 10:15
446

A Peugeot és General Motors ugyan már márciusban bejelentette, hogy az Opelt a PSA csoport vásárolja fel, de mostanáig tartott, hogy lezárják a komplikált eljárást. Ezzel megkezdődhet az Opelnél a költségcsökkentés, amelynek végső soron a hosszú távon is nyereséges működés a célja.

opel psa
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 1., 11:25 Módosítva: 2017.08.04 12:27
27

Valószínűleg keveseknek jutna eszébe összekeverni a Lynk & Co márkát a Lincolnnal, de a Fordnál arra a következtetésre jutottak, hogy ez mégis lehetséges. Így megtámadták a Geely új márkanevét, amelynek a kínaiak épp csak elkezdték a piaci bevezetését.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. augusztus 1., 06:06 Módosítva: 2017.08.02 09:12
140

Bár a dízelbotrány kitörése óta többször is felmerült, hogy a Volkswagen csoport eladhatná néhány kevésbé nyereséges érdekeltségét, egyelőre úgy tűnik, erre nem kerül sor mostanság. Úgy néz ki, három kisebb leányvállalat eladása merült fel, de egyik értékesítését sem támogatják a tulajdonosok.

vwbrands
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. július 31., 18:05 Módosítva: 2017.08.04 06:16
186

A Volvo eddig csak egyszer használta az 50-es típusszámot, méghozzá a V50 kombin, most viszont az S50 kombinációt is levédették. Egyelőre épp csak megindult a találgatás, hogy pontosan mit is fed.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. július 31., 15:36 Módosítva: 2017.08.04 06:16
136

A Sono Motors az első, sikeres internetes pénzgyűjtéssel indított autógyártó: tavaly néhány vázlat alapján több mint 600 ezer eurót gyűjtöttek napelemes autójuk prototípusának megépítésére, és 1100-an meg is rendeltek egy-egy szériapéldányt. Most pedig megmutatták, mit kezdtek a pénzzel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. július 31., 14:41 Módosítva: 2017.08.02 11:39
575

Egy környezetvédő csoport fordult bírósághoz azzal a problémával, hogy Stuttgart városa 2010 óta nem tudja betartatni a levegőminőségre vonatkozó szabályokat. A bíró ítéletében egyértelműen fogalmazott: a dízelmotorok betiltása az egyetlen megfelelő megoldás a levegő gyors megtisztítására.

diesel car
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. július 31., 06:03 Módosítva: 2017.08.02 17:53
46

A Seatnál már jó 35 éve bevett gyakorlat, hogy spanyol városokról, településekről, földrajzi egységekről nevezik el autótípusaikat. Idén aztán úgy döntöttek, bevonják a nagyközönséget is, így #SEATseekingName címmel indítottak akciót, ami egyben új hétülésesük bevezetőkampányaként is értelmezhető.

img 5325 0 0?itok=GxKvU0CD
Távolról sincs vége, olvasson még