A büfékocsi nem csupán az autó- és motorversenyek, hanem a találkozók és kiállítások elengedhetetlen velejárója is. A kreatívabbak nemcsak kiírják a hot dog vagy éppen lángos szót, hanem szépen fel is díszítik járművüket az alkalomhoz illően.
A Top Gearnek, és a napokban kirúgott műsorvezetőnek, Jeremy Clarksonnak egészen különleges volt a kapcsolata a Toyotával. Ez leginkább azt jelenti, hogy – persze más autókhoz hasonlóan – a japán gyártó modelljeit sem mindig kímélték, elég csupán a megkínzott, és szinte teljes megsemmisülésig gyötört Hiluxra gondolni.
Láttunk már néhány cifra dolgot a Shangdongi Villanyautó Expóról, de bizonyos értelemben ez eddig a csúcs. A Dafenghe Lotto legérdekesebb tulajdonsága, hogy mindössze 1,15 méter széles, és két főt szállíthat egymás mögött, mégis sokkal védettebb, mint egy motorkerékpár vagy robogó.
A Samua Sihai nevű vállalkozás készítette a filmen látható aranyszínű járművet, ami önmagában nem nagy szám – mostanság Kínában százszámra működnek kis manufaktúrák ahol hasonló elektromos négykerekűek születnek – de az autó karosszériáját teljes egészében 3D nyomtatással állították elő.
Hetek bizonytalansága ér véget: a BBC nem kér többet a Top Gear legmarkánsabb figurájából, Jeremy Clarksonból. Az emlékezetes pofozkodásos botrány kitörése óta durván két hét telt el, és a BBC, ahogy várható volt, a politikailag korrekt megoldást választotta.
Bár még prototípusok is készültek, a négyajtós családi VW Bogár soha nem készült el, és a Beetle-ből sincs efféle szériamodell, pedig biztosan nem volna lehetetlen. Ebbe a szabadon maradt, egész apró piaci résbe tolakszik be egy noname kínai autógyár, a Vidoev. Mondjuk a minőség nem épp Volkswagenes, de a szándék látszik.
A JMW 2200 pont úgy néz ki, mint egy BMW i3-as groteszk karikatúrája, és még a neve is majdnem ugyanazt jelenti. És persze, hogy engedély nélkül készült, de ez Kínában ritkán jár bármiféle következménnyel.
Szomorú ütközéstől lesz emlékezetes Goodwood 73. Members' Meetingje. A sokat megélt, nagy múltú klasszikusoknak tartott rendezvényen egy Mercedes 300 SL és egy Lister-Jaguar D-Type engedte ki nedveit az aszfaltra szombaton.
Elrettentő példának is kiválóak lennének azok a fotók, amelyek különböző audis fórumokon kezdtek terjedni, mostanra pedig már számos internetes oldalon elérhetőek. A tdiclub.com egyik topikjában azzal a megjegyzéssel tette közzé a képeket egy hozzászóló, hogy azokat szerelő ismerősétől kapta.
A Chevrolet small block, azaz kisblokkos motorjai hatvanéves múltra tekintenek vissza, az első példányok 1955-ben, akkor egészen újszerű öntési eljárással készültek. Az amerikai autók történetében fontos szerepet játszottak ezek a blokkok, ma pedig az autóépítők, a hotrod-szerelmesek használják őket előszeretettel.
Csütörtökön éjszaka ellopták Horváth Charlie luxusautóját. A népszerű énekes hivatalos közösségi oldalán tette közzé a felhívást, amelyben ugyan nem szerepel, hogy honnan tűnt el a Range Rover Evoque, azt viszont megtudjuk, hogy Charlie magas pénzjutalmat ajánlott fel a becsületes megtalálónak.
A napokban tartják a Shandong Electric Vehicle Expót, ahol a kínai villanyautó-ipar gyöngyszemei közt válogathatunk. Abból, ami eddig átszivárgott, a Tiema Car nevű vállalkozás négykerekű izéje a legmegragadóbb.
A SkySport Italy nemrég készített egy interjút a Forma-1 atyjával, amiben Bernie Ecclestone állítólag azt nyilatkozta, hogy a Mercedes azért van előnyben a motorok terén, mert a mérnökeik közeli kapcsolatban álltak a FIA döntéshozóival, amikor az új hajtáslánc-előírások alapjait lefektették.
Az Audi az 1980-as évek elején fenekestül felforgatta a ralisport állóvízét: az összkerék-hajtású Audi Quattrókkal murván és esőben agyonverték a zömmel kétkerék-hajtású mezőnyt. És most eladó egy azok közül a legendás autók közül.
A korábbi, alig álcázott részletfotók alapján azért sejthető, hogy Péter a 7-es sorozat következő generációját fotózta le a lámpánál állva. Ezúton is köszönjük, hogy beküldte.
Hiába ment le már öt futam, egyelőre nem zavar sok vizet a Formula E. Pedig a városi pályákon zajló futamokat a nagydíj-versenyek közvetlen ellenfelének szánták. De talán most, hogy elkészült a himnusz, talán megjön a figyelem is.
A Boratban van egy hibátlan jelenet, aminek a poénját beáldozták a nemviccre, ami szerint a fenti cím valahogy így hangozna helyesen: Milyen frankó, lesz Superb kabrió. (hossszú szünet) Nem!
A bemutató után tíz évvel gazdára talált az utolsó Bugatti Veyron, a Genfi Autószalonon pedig mi is láthattuk azt a példányt, amellyel befejeződött a gyártás. Összesen csupán 450 darabot készítettek a szupersportkocsiból, amelynek utódján már dolgoznak a mérnökök.
Mintegy 250 autó gyűlt össze Anglia északi részén, egy alkalmi találkozón. Közülük néhány renitens magatartásával és vezetési stílusával kivívhatta a környékbeliek haragját, valaki ugyanis bejelentést tett a rendőrségen. A kiérkező egyenruhások elbeszélgettek egy-két autóssal, és kiosztottak pár büntetést is.
Miután a Hackett angol öltönymárka a Williams Martini Racing Forma-1-es csapat szponzora lett, úgy döntöttek ennek nyilvánosságot kell adni,és csináltak egy közös reklámot. Összekombinálva a két cég profilját, megálmodták minden idők legelegánsabb szerelőit munka közben, a boxutcában. Textilzsebkendős sisaktörlés, tűzálló-kesztyűs nyakkendőlazítás, lágy zene. Bár a két téma nagyon messze áll egymástól, inkább szórakoztató, mint erőltetett a másfél perces videó. Így kell ezt csinálni.
Úgy tűnik, Dubaj rendőrsége továbbra sem tud mit kezdeni a pénzével – ezúttal a BMW hibrid szupersportkocsijából szereztek be egyet. A karbon-vázas, felfelé nyíló ajtós, 40 millió forintos gépnek nem áll rosszul a zöld-fehér csíkozás, de úgy tűnik, a karbonszálas tetőre egyelőre nem tudták felpattintani a fényhidat.
Dobjon el mindent, az Ady Endre út és Vas Gereben utca kereszteződésében, 2015 márciusának második hétfőjén megszületett a tökéletes magyar dashcam-videó. Záróvonal, meg nem adott elsőbbség, gyorshajtás, BMW és susogós mackó – megannyi velünk élő sztereotípia egyetlen percben. Nice job, cops!
A videót megnézheti YouTube-csatornánkon is, ezen a linken.
A képsorozat Kínából származik, közelebbről Csonkingból, ahol, úgy tűnik, meglehetősen szabadon járnak falkában a kutyák. Ezek a példányok ráadásul elég nagyméretűnek tűnnek, de ettől függetlenül is meglepő, hogy milyen komoly alakváltozást képes előidézni az aktuális Jetta első sárvédő-lemezén egy kutya fogsora.
Nem biztos, hogy van ember, aki képes nyomon követni a kínai autóipar fékezhetetlen túlburjánzását. A tucatnyi nagy gyártó mellett megszámlálhatatlan kisebb cég működik, és ezek egy része zömmel elektromos autókat készít. Ilyen vállalkozás lehet a is, amelyről szégyenszemre eddig még nem hallottunk – pedig már vagy másfél éve árulják ezt a kétüléses, mopedautó-szerű izét, amelyet elképesztő formája tesz igazán érdekessé.
Eddig úgy tűnt, az efféle extrém rendőrautó-flotta Dubaj specialítása, de ezek szerint Abu Dhabiban is megirigyelték a figyelmet, amit a szupersport-rendőrkocsikkal kapott a szomszéd emírség.