A birkák, a végtelen zöld tájak és Peter Jackson mellett Új-Zéland a rögbi hazája. Sőt, egy vírusvideónak hála ez a mindentől távoli ország immár a rögbis rendőrök hazájaként is ismert lesz.
A példás letámadást bemutató rendőr kiléte nem ismert, de a helyi rendőrség szóvivője tisztázta, miért volt szükség az akcióra. A motoros már korábbi esetek miatt is ismert volt a hatóság előtt, de konkrétan a borítást megelőzően is balhézott. Egy bárban rongálta a berendezést és kötött bele a vendégekbe, aztán mikor elhajtott volna, arcába kapta a rendőrt. Ha Új-Zélandon jársz, maradj jó fiú.
Emlékszem a 2000-es évek elején megjelent a Mercedes McLaren SLR. Mercedeshez képest végtelenül extrémnek hatott a forma, de lassan 15 távlatában sem rossz, még akkor sem, ha egy mezőn pusztul. Ez a konkrét autó 2011 óta nem mozdult, akkor foglalta le a cseh rendőrség, majd támasztotta le a rendőrségi telepen. Az autó egy lízing céghez köthető csalás miatt került a hatóság látókörébe, ha egyszer lezárul az ügy, vélhetően árverésen adnak túl a sportkocsin. Az autó hat éve érintetlen, de mivel a kaszni legnagyobb része szénszálas műanyag, némi poron és mohán kívül nem sok kárt okoztak rajta az évek. Az igazi probléma az elektronika lehet, melynek a vezetékeit a közelben élő rágcsálók valószínűleg már alaposan megrágtak. Akárhogy is, ha valaki végre megkaparintja az elhagyott Mercit, két dologra számíthat: az eredetihez képest nevetséges árra, és egy combos szervizszámlára.
Ha volna ilyen díj – az év kémfotói lehetnének azok a képek, amiket egy felborult tréleren lőttek a 911 992-es kódszám alatt futó prototípusáról. A 911 még évekre lévő új generációjáról van szó, ennek pihen két példánya az árokba dőlt tréleren. A tervek szerint az R8-as Audival sok alkatrészen osztozkodó Porsche leghamarabb 2019-re érkezik, valószínű a teljesen új hibrid hajtáslánc miatt a korán kezdett tesztidőszak. A baleset egyébiránt Svédországban történt, a fotós úgy tudja, az erős szél borította a porschés rakományt.
Miközben a használtként behozott autók veszettül pörgő piacán még mindig a BMW 3-as sorozat és a Volkswagen Passat, főként ezredfordulós generációi állnak a toplista élén, addig az új autók piacán egyfajta józanság jellemezte az elmúlt évet. Alaposan fellendítette a Suzuki eladásait a Vitara megjelenése, így ez a kompakt SUV lett a legnépszerűbb újként vásárolt autótípus Magyarországon. Összesen több mint 6500 darabot adtak el belőle. Hogy a lista második helyezettje a Skoda Octavia, azt inkább az állami és céges beszerzéseknek tudhatjuk be, de a közel 5300 eladott példány így is jelentős. Hogy a népszerűségi lista harmadik helyén a Ford Focus áll, az szintén nem meglepő, hiszen a Ford szintén nagy flottabeszállító. Több mint 2800 darabot adtak el ebből a kompaktból, így ha hajszálnyival is, de megelőzte a korábbi éllovas Dacia Dustert (2710 db) és az Opel Astrát. Általános trend és nem csak Magyarországon, hogy aki eddig kisautót vagy kompaktot vásárolt, az mostanában inkább SUV-t választ, de nem feltétlenül összkerékhajtással. Ez magyarázza többek közt azt is, hogy az aranykorban örökös első helyezett Suzuki Swift most csak a hetedik legnépszerűbb típus itthon. A hazai újautó-piacon tavaly, egész évben 102 ezer autót adtak el, de a magánvásárlók még mindig kisebbségben vannak a flottavásárlókkal szemben. (Az adatokat a Datahouse szolgáltatta)
Harmincezer forinttal emelik a győri Audi-győr dolgozóinak alapfizetését ebben az évben és ugyanekkora emelés várható jövőre, a gyár dolgozói érdekképviselete és a vezetőség közt létrejött megállapodás szerint, melynek részeként más, béren kívüli juttatásokat bővítenek majd. A győri Audinál több mint 11,5 ezren dolgoznak és tavaly 123 ezer autót (A3 és TT), illetve 1,92 millió motort gyártottak. (Autonews)
Egy éven belül befejezik a benzinmotoros Smart miniautó forgalmazását az Egyesült Államokban és Kanadában, értesítette dílereit a Daimler egy körlevélben. A 2015-ben megjelent aktuális generáció a Renault Twingóval közös alapokra épül, de a tengeren túl csökkenő érdeklődés övezi, ezért a készletek kimerülése után, ott már csak az elektromos változatot árusítják majd. A cég a tartósan alacsony üzemanyagárakkal magyarázza a keresletcsökkenést és jelzik, más piacokon maradnak a belsőégésű motoros változatok. (Autonews)
Szerszámgép mivolta ellenére nem is néz ki rosszul a Fia Toro pickup, amelyet eddig a brazil piacon forgalmaztak, de most szó van róla, hogy az Egyesült Államok átalakuló piacán is megkezdik az árusítását. A krumpliorrú kisteherautó két üléssorral készül, teljes hossza közel öt méter, tengelytávja pedig 2,9. Szinte biztos, hogy a motorválaszték is változik az amerikai forgalmazás kezdete előtt, mert most kétféle benzin-etanol üzemű és egy kétezer köbcentis turbódízel jelenti a választékot. (Autonews)
Bűnösnek találta a Nissant az dél-koreai bíróság, ahol tavaly tavasz óta folyt eljárás a céggel szemben miután a helyi hatóságok környezetvédelmi vizsgálatán kiderült, a mérési eredményeket meghamisító megoldást építettek a Qashqai terepjáró 1,6 literes turbódízel motorjába. Dél-Koreában a világméretű Volkswagen-féle dízelbotrány után rendeltek el alapos ellenőrzést a helyi piacon kapható húsz modellel szemben. A Nissan-Renault ezt a modellt Nagy-Britanniában gyártja, de a cég határozottan tagadja a vádakat. (Autocar)
Hiába szórták tele az ország 134 pontját, összesen 365, többfunkciós sebességmérő berendezéssel (a rendőrségi megnevezés szerint Komplex Közlekedési Ellenőrzési Ponttal), tavaly tovább emelkedett a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma, Magyarországon. Elsősorban az áldozatok miatt szomorú esemény ez, az Országos Rendőr-főkapitányság számára viszont maga a kudarc, ugyanis a VÉDA-rendszer üzembeállításakor azt ígérték, a soha nem látott mértékű ellenőrzés miatt javulni fog a közlekedésbiztonság.
A rendőrség legfrissebb, egész éves kimutatása szerint 16506 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt egész évben, ami az utóbbi négy év legrosszabb adata. A VÉDA-rendszer fix telepítésű kameráival mérik az autók sebességét, de a felvételek alapján büntetik a piroson áthajtó, záróvonalat átlépő, illetve más szabályokat megsértő autósokat is. A statisztika szerint súlyos balesetből kevesebb történt, hiszen a 2015-ben regisztrált 4913 esethez képest a tavalyi 4837 kismértékű javulást jelent, és hasonló a helyzet a halálos közlekedési balesetek számánál is (585 helyett 556 eset), ugyanakkor a könnyű sérüléssel járó balesetek száma évek óta emelkedik, ezekből tavalyelőtt 10833, 2016-ban pedig 11113 történt. Az első számú baleseti ok továbbra is a gyorshajtás, de ennek nagyobb hányada nem abszolút, hanem relatív gyorshajtást. Ez azt jelenti, hogy a balesetező autós nem az adott útszakaszon megengedett legnagyobb sebességet lépi át, hanem azt, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel halad és ez okozza a balesetet. Az ilyesmiért nem büntetnek, ezt nem szűri ki a VÉDA-rendszer sem. A magyarországi úthálózat állapota pocsék, vagy drámai. A baleseti okok összesítésének második helyén az elsőbbségadás elmulasztása áll. A balesetszám-növekedést olyan tényezők is befolyásolják, mint a használt- és újautó-piac növekedése, illetve az alacsony üzemanyagár.
A VÉDA rendszer működéséről és a kamerák pontos helyéről ebben a cikkben írtam. (Police.hu)
Ekkora erőt ennyiért máshol nem kapsz - hirdethetné magát az ohioi Lebanon Ford kereskedése. Alig több mint 13 millió forintnyi dollárért vehetünk egy 2017-es Ford Msutang GT 5.0-át, amire feltesznek egy Hellion ikerturbó-rendszert, amely beállításoktól függően 550 és 1200 lóerő közti teljesítményre teszi képessé a kupét. Arról nem szól a fáma, hogy ennyi pénzért vajon a motor többi részét is a teljesítményhez hangolják-e. A hozzáférhető információk szerint mindössze a két csigát, egy nagyobb teljesítményű benzinpumpát és katalizátortól indított kipufogórendszert, valamint a beépítés munkadíját tartalmazza az összeg, és természetesen az autót magát. Ekkora erő hamar elpusztítaná a hajtásláncot, már eleve a 450 lóerő környékére méretezett kuplung sem biztos, hogy elbírná a gyári teljesítmény közel háromszorosát. Valószínűleg arról van szó, hogy a reklámokban azt a teljesítményt adják meg, amire a rendszer csúcsra járatva képes, 2 bar-os nyomással, a legtöbb tulaj vélhetően 0,3 bar nyomással használja majd, amely így is bőven elegendő 550 lóerőre erősíti a motort. Erre utal az is, hogy a Hellion némi apróért a rendszerhez csap még nagyobb teljesítményű befecskendezőket, erősített féltengelyeket és a motor kenési rendszerét is feljavítják. Ha ezt kicsit tovább gondoljuk, mire az autó eléri az 1200 lóerőt, nagyjából csak a motorblokk marad gyári a hajtásláncból.
Ezt a sárga Corsát gyűlölik nagyon Angliában – írtuk két éve egy idős angol fogorvos Vauxhalljáról. Peter Maddox bűne az volt, hogy vett egy sárga autót, amit aztán garázs híján az utcán tartott, és tart azóta is. Ez az utca pedig nem más, mint a 14. századi kőházairól ismert Bibury egy utcája, amit kiváló állapotban fennmaradt házsora miatt imádnak a turisták. Ebbe az idillbe rondított bele sokaknak a nyugdíjas fogorvos rikító színű autója.
A turisták sokat bosszankodtak, hogy nehéz kikomponálni az autót a fotókból, meg hogy oda a romantikus hangulat, de a két éve tartó gyűlölethullámot a helyiek egy része tartotta lendületben. Bár sokan védték, nem mindenkinek tetszett az arculatrombolás. Valószínű közülük került ki az, aki a napokban megrongálta a 84 éves Maddox két éve világhíressé lett Corsáját.
Az autóban hatezer fontos kár keletkezett, amikor az A oszlopot és a szélvédőt megzúzta egy ismeretlen vandál, a motorháztetőbe pedig belekarcolta, hogy move, azaz mozdulj. Maddox - aki egyébiránt épített volna garázst az autónak, csak hát örökségvédelmi területen olyat nem lehet - nem adja meg magát az erőszaknak. Azt mondja, a biztosító fedezi a kárát, és még az is lehet, hogy a sárga Corsát lecseréli majd egy lime zöld autóra. (A teljes sztori a 444-en)
A következő kép azt ábrázolja, hogy melyik országban, melyik autómárkára kerestek rá a legtöbbször az internetezők. Ha Európát közelebbről is megvizsgálná, kattintson ide.
Forrás: player.hu
Alig több, mint félmillió forintnyi rúpia, és nyugati SUV lesz az indiai kisterepjáróból. Az indidai Sunmac Automotive vállalja a nemes feladatot, egész konkrétan azt, hogy egy Mahindra TUV300-ra bárkinek ráhúzza az országban alig ismert Grand Cherokee stílusjegyeit. A 150 ezer rúpiáért alapos munkát ígér a műanyag tuningelemek gyártására szakosodott Sunmac. Nem elég, hogy az orron egész ügyesen hozzák a védjegynek számító hét nyílást, de még a Q3-as fényszóróit befaragják az orrba. Jut a farra embléma, a motorháztetőre nyújtás, amitől európai szemmel még mindig sántít az összkép, de Indiában ezzel valószínű már bőven lehet vagánykodni. További képek a galériában.
Eladták az utolsó Ford Raptort. Az autó maga a megvalósult redneck nedves álom: egy platós kisteherautó, amit a baja versenyautók közúti változatának szánt a Ford. A pickup alvázát megerősítették és a Fox futóműelemeket építettek alá, hogy bírja azt, amikor indokolatlanul kemény terepen mennek vele az indokoltnál jóval gyorsabban. Ehhez méretezték a felniket, gumikat és fékeket is, de a legjobb az egészben a 6,2 literes szívó V8-as, ami 411 lóerővel támogatja a bennünk élő BJ Baldwint. A Raptor első generációja még 2010-ben került forgalomba, de annyira népszerűvé vált, hogy hamarosan érkezik a harmadik generáció. A Ford az utolsó 2016-os, tehát második generációs darabot egy jótékonysági árverésen adta el, a bevételből pedig egy diabéteszes betegek segítésével foglalkozó alapítványt támogatott. Egy belépő árú Ford Raptor valamivel 49 ezer dollár alatt indul, de az utolsó 2016-os példány most 157 ezerért, átszámítva 45,5 millió forintért ment el. A vevő Sam Peck, egy texasi Ford márkakereskedő volt.
Amikor tavaly májusban az elsők közt próbálhattam ki Magyarországon a Continental 48 voltos hibridhajtási rendszerét, nem esett nehezemre leírni, hogy ez lehet a közeljövő megoldása, úton a teljesen elektromos autók elterjedése felé.
Azóta Renault Scénicben elérhető az induláskor és gyorsításkor a benzinmotornak besegítő, szinte bármilyen benzines autóba beépíthető rendszer, de a Conti és a Schaeffler ennél is tovább lépett: kilométerenként 85 grammra szorította le egy kompakt autó széndioxid-kibocsátását a kisegítő villanymotor segítségével. A cég vezetőjével készített interjúból kiderül, hogy a dízelbotrány utáni autópiacon ezek, a viszonylag olcsón gyártható és hatékony megoldások válthatják ki az egyre keményebb feltételek mellett gyártható dízel autókat. A fejlesztések mostani szintén a 48 voltos hibrid 20 százalék benzinmegtakarítást jelenthet egy kompakt autóban. Nahát, ez éppen a kategória-azonos dízelek fogyasztási szintje. (Autonews)
Először a tavalyi, Genfi autószalonon mutatta meg a Subaru az új, kompakt SUV-szerűség az XV következő generációjának tanulmányváltozatát. Most újabb ígéretes fotót közölt a cég az autóról, amelyet a tengeren túli piacon amúgy Crosstrekként emlegetnek. Most úgy tűnik, elkészült a körben fényezetlen műanyagokkal védett vagány bakancsos autó végleges változata, melyet ezúttal is Genfben, az idei autókiállításon mutatnak majd be. A várható motorválasztékot kis, turbós, bokszerelrendezésű benzinesek, és talán a kétliteres bokszerdízel adja majd. (Autonews)
Akár hét éves autókhoz is használható és nem ígérkezik drágának a Ford autóokosító kütyüje a SmartLink. Ez a szabványos OBDII diagnosztikai csatlakozóba dugható kis szerkezet 4G modem és Wifi-adóvevőt is tartalmat, így nem csak a távollévő tulajdonos telefonjára küldhet az autó állapotáról, többek közt a szerviz időszerűségéről, vagy az ajtók nyitásáról szóló információkat, de egyszerűbbé teszi a hibajelenségek feltárását is, és amikor az autó megy, internetezhetnek róla a bent ülők. (Prohardver)
Négy nap után feloldották a szmogriadó riasztási fokozatát, Budapesten. Mostanitól mindenki közlekedhet az autójával, de a főváros, a levegőminőség javulása, illetve a szállópor-koncentráció csökkenése ellenére fenntartja a szmogriadó alacsonyabb, tájékoztatási fokozatát. Kérik, hogy az autósok kerüljék a felesleges motorjáratást, álló helyzetben, az egyéni autóhasználat helyett pedig válasszák inkább a közösségi közlekedést. (Budapest.hu)
Útmutatót adott az Európai Unió Tanácsa a tagországoknak, hogy a jövőben ne fordulhasson elő, hogy egy autógyártó megkerülje a környezetvédelmi vizsgálatok módszereit és autóival így haladja meg akár többszörösen az előírt kibocsátási határértékeket. A Tanács tegnapi közleménye szerint akár az országokat is lehet majd büntetni, ha nem tartatják be az előírásokat, melyeket nem csak a Volkswagen szegett meg éveken át, hanem más gyártók is. (Autonews)
Adatokat lopott és saját cégén keresztül adta volna azokat tovább a Tesla Motors egykori, önvezető funkció-fejlesztésért felelős vezetője, ezért a cég a kaliforniai legfelsőbb bírósághoz fordult. Miután Sterling Anderson januárban elhagyta a Teslát, összeállt egy ex-Google-munkatárssal, akivel start-up céget alapítottak és több autógyártóval tárgyaltak már a technológia megosztásáról. (Autonews)
A mechanikára fogékony YouTube-nézők között brutálisan népszerű Engineering Explained YouTube-csatorna vloggere, Jason Fenske mutatja, milyen egy igazi hidegindítás hőkamerán nézve. Jason egy Subaru Crosstreket videózz, amit kerek egy napig hagyott a szabadban, ahol indításkor a hőmérséklet mínusz 5,5 Celsius. Balra a fordulatszám, jobbra az indítás óta eltelt idő, középen a felszíni hőmérséklet. (Igaz, csukott motorháztetővel valószínű picit más tempóban történne a melegedés) Jó szórakozást!
Január 24-én, Timót napján köszönti önöket a Hidegindító. Sok lesz felettünk a felhő, de az északnyugati országrészben felszakadozhat a felhőzet. Pára és köd is várható a na folyamán, miközben a legmagasabb hőmérséklet -7 és -1 fok között alakul. Épp ma 559 éve koronázták királlyá I. Mátyást, és 31 éve annak, hogy a Voyager-2 űrhajó elérte az Uránuszt. 52 évvel ezelőtt halt meg Winston Churchill brit államférfi, és 69 éve született Németh Miklós politikus. Szóljon ma reggel a Bad Company, ami a Sons of Anarchy című sorozatból lehet ismerős. A sorozat megosztóra sikerült, de a zenéi elvitathatatlanul zseniálisak:
Az Amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) szakemberei nem találtak az elektromos rendszer, vagy az önvezető funkció és segédberendezéseinek hibájára utaló jelet annak a hat hónapos vizsgálatnak során, amelyben az első, halálos áldozattal járó Tesla-baleset részleteit vizsgálták. Mint azt korábban itt is megírtuk, Joshua Brown életét vesztette egy Model S volánja mögött, tavaly májusban, Floridában, amikor az autó beszaladt egy az úton keresztben álló nyergesvontató pótkocsija alá, amely leszakította a teljes tetejét. A Tesla önvezető funkciója tovább vitte az autót, amelyben akkor már halott volt a tulajdonos. (Autonews)
A Panasonic-kal közösen vág bele új akkumulátorgyárának építésébe a Tesla. Az ötmilliárd dollár összértékű beruházásból 1,6 milliárdot vállal magára a cég. A japán elektronikai gyártó közleménye szerint céljuk a jövőben még jobban összpontosítani a gépjárműipari fejlesztésekre, köztük az önvezető rendszerekére, amelyekhez jelenleg olyan képérzékelő szenzoron dolgoznak, amely a jelenlegieknél sokkal gyorsabb és pontosabb feldolgozást tesz lehetővé a gyorsan mozgó tárgyak esetén. Mint ismeretes, a Panasonic gyártja a jelenlegi Tesla modellek, az S és az X akkumulátorait is. (Autonews)
A botrány kirobbanásáig nem tudott a Volkswagen egyes dízelmotorjainak környezetvédelmi értékeit meghamisító csaló szoftver létezéséről Martin Winterkorn, a cég elnöke. Ezt ő maga mondta tegnap Berlinben, amikor egy parlamenti különbizottság előtt kellett felelnie az ügyben feltett kérdésekre. Hozzátette, a cég vezetése is csak akkor értesült a problémáról, amikor 2015 augusztusában megérkeztek az első jelentések az Egyesült Államok környezetvédelmi hatóságától. A VW egykori elnöke magát a kritikára nyitott, tárgyalóképes és minőség-orientált vezetőként jellemezte. (Autonews)
Szép reggelt mindenkinek január 19-én, Sára és Márió napján. A héten még mindenképp marad a kemény tél, mert bár egész nap tiszta lesz az ég és sütni fog a nap, a legmagasabb hőmérséklet -5 és 0 fok között marad, némi felhőre csak a délnyugati országrészekben számíthatunk, de csapadék itt sem valószínű. Ma 281 éve annak, hogy megszületett James Watt, a gőzgép feltalálója, és ma lenne 74 Janis Joplin bluesénekesnő. Szintén szülinapozik az 55 éves Anthony Edwards, akit a hazai közönség leginkább a Vészhelyzetből és a Miért éppen Alaszka? című sorozatból ismer. Szóljon ma reggel a Disturbed Phil Collins feldolgozása, a Land Of Confusion: