Olvassa el korábbi posztunkat a legendás versenyzőről:
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleménye:
"Ne induljanak útnak az ónos esővel érintett területeken! Erre kéri a közlekedőket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Lehetőség szerint ne induljanak útnak járművükkel az ónos esővel érintett területeken - erre kéri a közlekedőket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A síkosságmentesítés ugyanis kevésbé hatásos ónos esőben, mivel az olvasztó keverék csak akkor fejti ki hatását, ha megszűnik a csapadék. Pillanatnyilag leginkább Paks, Kecskemét, Cegléd és Monor számít ónos eső szempontjából veszélyeztetett területnek, így itt lehetőség szerint ezen a területen ne induljanak útnak gépjárművükkel."
Útinform:
"Hegyeshalomnál az M1-es autópálya, valamint az 1-es főúti határátkelőnél a ki- és belépő forgalom folyamatos. A 4-es főúton, Karcag és Püspökladány között a 173-as km-nél egy mikrobusz kisteherautóval ütközött össze. A helyszínelés idejére a főutat lezárták, áll a forgalom. Az 54-es főúton a 84-es km-nél Érsekhalma és Nemesnádudvar között egy személyautó árokba csúszott, félpályás lezárás mellett helyszínelnek."
Az Időkép.hu előrejelzése szerint, ma mediterrán ciklon hoz borongós, csapadékos, többfelé szeles időt: északon havazás, máshol kezdetben eső, havas eső, a középső és alföldi tájakon ónos eső, esetleg fagyott eső is várható. Délutántól egyre többfelé havazásra vált a csapadék formája, a lehulló hó egyre inkább megmaradhat. Hajnalban -7, +1, napközben -1, +6 fokot mérhetünk.
A videón látottak még szombaton történtek a kanadai Ontarióban. Jó szemléltetése annak, mit okoz a kis látótávolság, a csúszós út és a feltorlódás egy autópályán. Érdekes látni, mit számít ilyenkor egy kis különbség a tempóban vagy a reakcióidőben. A nyergesvontató mondjuk mondott egy all-int. Bár a videón nem látszik, állítólag összesen közel száz autó sérült a torlódásban.
Szép reggelt mindenkinek január 9-én, a napon, amikor a legmagasabb hőmérséklet -8 és -1 fok között alakul. Kisebb hózáporra és havazásra az ország déli és keleti területein számíthatunk, a Dunántúlon pedig kisüt a nap. Fronthatás nincs, de a hazánkban szokatlan hideg miatt érdemes odafigyelni a környezetünkben élőkre. Ma 128 éve annak, hogy Dr. Herman Hollerith szabadalmaztatta az elektromágneses szavazatszámláló gépét, majd néhány évvel később megalapította a cégét, amely IBM néven vált ismerté. Szintén komoly lépés volt a technika fejlődésének, amikor Steve Jobs 10 éve bemutatta az első iPhone-t és ma lenne 104 éves Richard Nixon is, az Egyesült Államok 37. elnöke. Javában megy a Detroit Auto Show, épp ezért szóljon ma reggel Eminemtől a Beautiful, ami a pusztuló Detroit olyan szépnek mutatja, mint talán semmi:
Van tizenhárom szabad perced? Akkor mindet szánd rá erre a fantasztikus videóra Florian George-ról és egy erdőben pusztuló 1955-ös VW Type II-ről. A kisbusz a dél-franciaországi hegyekben pihent, egy erdő mélyéről hozta el Florian. De nem vontatókötélen, annál ez szebb sztori.
RESURRECTION - Rescue of a VW 1955 panelvan - Forest find ! from AirMapp on Vimeo.
Az év harmadik napján üdvözli önöket a Hidegindító, Genovévák és Benjáminok ünneplik ma a névnapjukat. Hidegfronti hatásra számíthatunk, eleinte délnyugaton, északkeleten és északon fordulhat elő hószállingózás, kisebb havazás. Napközben felszakadozik a felhőzet, helyenként kisüt a nap, de megélénkül a szél, a hőmérséklet -1 és 4 fok között alakul. Ma 48 éves Michael Schumacher, a Formula-1 egyik legnagyobb versenyzője. Hét világbajnoki cím, számtalan pályarekord kötődik a nevéhez, ám egy tragikus síbaleset miatt három éve kómában fekszik. 58 éve annak, hogy Alaszka lett az Egyesült Államok 49. állama, és ma 125 éve született J. R. R. Tolkien, aki a Gyűrűk Ura univerzumával modern mitológiát alkotott. Szóljon most ennek örömére a világ egyik legjobb filmzenéje, aki akár csak egyszer is látta a filmet, az garantáltan sokadszor is beleborzong:
A Massachusetts Institute of Technology nyilvános kísérleti oldalán, a Moral Machine-n töltöttem a tegnap délutánt és gyanítom, sokan odaragadnak majd önök közül is. Az oldalon futó Moral Machine kutatás egyetlen fontos kérdése, hogy kit üssön el az önvezető autó egy elkerülhetetlen balesetben. A kérdés sokkal bonyolultabb, mint elsőre gondolnák, hiszen ha csavarunk egyet a kérdésen és elképzeljük az úttestre szabálytalanul lelépő babakocsis kismamát, aki a járdán sorakozó iskoláscsoport takarásából toppan elénk, nehéz a döntés. És mi van akkor, ha fiatalok és idősek közül kell választani?
Az MIT kutató olyan morális döntési helyzetekre keresik a választ, amelyeket minden autósnak meg kell hoznia egy ilyen helyzetben, ezért valahogyan az önvezető autóknak is dönteniük kell majd a közeli jövőben. A jól illusztrált feleletválasztós teszthez regisztrációra sincs szükség, csupán ide kell kattintani, de előre jelzem, hogy ezekben az elképzelt helyzetekben nem érvényes válasz az, hogy hát megállok mielőtt elütnék valakit, mert ez nem mindig jön össze: rossz fék, jeges út, féktávon belül elénk lépő gyalogosok... (via Önkényes Mérvadó c. rádióműsor)
Egy ennél lényegesen prózaibb kérdést feszegetett hónapokon át a Carthrottle szerzője, aki vásárolt egy BMW E36 M3-at, majd őszinteségi rohamában mindent pontosan megírt, ami az autó egyéves birtoklásával járt. Az összeállításból kiderül, miért nem E46 M3-at vett, az is, hogy mire kell figyelnie annak, aki az öregebb ikont választja és az is, hogy az autó árából és a javításokra fordított összegből mi mindent vehetett volna még az illető, ami kerekeken gurul és örömöt ad a férfiembernek. (A Living with a BMW M3 sorozat összes epizódjához erre)
30 ezer a 218 ezerből: ez sok vagy kevés? Ezt a kérdést feszegeti a német Welt am Sonntagnak adott interjújában, amelyben hozzáteszi, egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy a következő években hány, most még a belsőégésű motortechnológiához kötött munkahelyet tudnak majd kiváltani, a villanyautókhoz kapcsolódókkal. És, hogy mi ez a két szám? Az első a benzines és dízelmotorok perifériáihoz köthető munkahelyek a Continentalnál, a második pedig a cég teljes létszáma. (Autonews)
Már a jövő évtől szigorodnak az Európai Unió közúti járművekre vonatkozó környezetvédelmi előírásai, illetve teljesen új tesztelési módszereket vezetnek be, miután a tagországok támogatták az erről szóló jogszabály-módosítást. A 2017 szeptemberétől minden új modellre, 2018 szeptemberétől pedig az összes újonnan eladott autóra érvényes szabályozás kitér a közvetlen benzinbefecskendezéses motorok által kibocsátott, évente több ezer ember haláláért felelős finom részecskékre is, ezt is vizsgálják majd a hatóságok, mielőtt a típus és motorváltozatai forgalomba kerülnek. Ezekből a modern benzinmotorok akár tízszer annyit engednek a levegőbe, mint elődeik, miközben a kiszűrésükre már régóta létezik technológia. Az Autonews cikke arra is kitér, hogy bevezetik a közúti környezetvédelmi teszteket is, így a Volkswagen által alkalmazott csalási módszerrel sem dízel, sem benzines autók vizsgálatát nem lehet majd elcsalni. (Autonews)
Egymilliárd dolláros, vagyis körülbelül 300 milliárd forintos megállapodást írt alá a Volkswagen az Egyesült Államokban, melyben vállalta, hogy átalakítja vagy visszavásárolja azokat az Audi, Porsche és Volkswagen modelleket, amelyekben egy olyan 3 literes turbódízel motort építettek, amely bár a teszteken megfelelt, valójában szintén nem teljesíti a szövetségi környezetvédelmi előírásokat. Az ügy ezúttal 80 ezer autót érint. Az ügy további részleteiről, és a Volkswagenre váró további teendőkről itt ír az Autonews.
Közel 130 millió forintra büntetett egy céget egy sanghaji bíróság, amiért az 2008-ban a BMW nevéhez nagyon hasonló márkanevet, a Deguo Baoma Group (angolra fordítva German BMW Group) jegyeztette be és ezzel megsértette a bajor márka jogait. Ugyanezen cég tulajdonosa, egy bizonyos Zhou Leqin még a német autógyártó logójához hasonló BMN védjegyet is bejegyeztetett, amellyel szintén vétett a Kínában hatályos jogszabályok ellen, mondta ki a bíróság. (Autonews)
Ha kíváncsi, milyen volt ezekkel jégen csapatni, olvassa el Stump Bandi korábbi írását.
December 19-én üdvözli önöket a Hidegindító. Ma az ország legnagyobb részén felhős, borongós időre számíthatunk, de délen előbújhat a felhőzet. Köd a Dunántúlon képződhet, jelentős légmozgás nem valószínű, a legmagasabb hőmérséklet -1 és 3 fok között alakul. Ma ünnepli 66. születésnapját Tímár Péter, a Csinibaba és az Egészséges erotika rendezője, valamint ma 41 éves Csányi Sándor színész is. Szintén szülinapos Jennifer Beals, akit itthon legtöbben a Flashdance-ből ismerhetnek. Nem is lehet más a ma reggeli zene, a klip végén grátisz Porsche 911 SC 3.0-val:
@AlysonBruner @cleveland19news heading onto 480 west from 77 north pic.twitter.com/cm94rD5Zt4
— joe burdick (@joe_burdick) 2016. december 15.
Újra és újra megnézzük a Tesla hivatalos oldalán hetekkel ezelőtt közzétett, de a figyelmünket eddig mellőző videót és nem hisszük el, hogy igaz, amit látunk. Egy Model S próbaútjáról készült, felgyorsított fedélzeti felvételen emberi beavatkozás nélkül közlekedik a villanyautó, felismeri a közlekedési szituációkat, táblákat, megáll a kereszteződésnél, majd szabályosan bekanyarodik. Az osztott képernyős videón azt is megmutatják, hogy az autó radarja és szenzorai hogyan azonosítják az utat és a tereptárgyakat, de ilyesmit már láttunk. Kérdésünk csupán ennyi: ez tényleg a teljes gépi önállóság, amit évtizedekkel későbbre vártunk? A Tesla honlapján a következő, ebben a hónapban érkező szoftverfrissítés részeként ígérik a csodát, de a biztonság kedvéért felhívtam Gábort, akinek Model S-ében először próbáltam ki a részleges önvezetés lehetőségét. Ő azt mondta, hogy az eddig gyártott autók hardvere nem tehető teljesen önállóvá egy sima szoftveres update-tel, és óriási kérdés, hogy valójában mikor kerül kézközelbe a gyári videón látható autó és rendszer. Legyünk óvatosak, de közben örüljünk is!
Közben 126 Norvég Tesla-tulajdonos fordult a bírósághoz, mert állítják az általuk megvásárolt Model S P 85 D kivitelének teljesítménye elmarad attól, amit a gyár ígér, vagyis két motorjának összteljesítménye kevesebb mint 700 lóerő. A bírósági ügy részleteiről több nem derült ki, de a Tesla ügyvédei 7700 dollárnyi, vagyis mintegy 2,3 millió forintnak megfelelő kártérítést kínáltak az elégedetlen ügyfeleknek, amelyet az autó fejlesztésére is költhetnek. (Autonews)
Nem lesz magáncégekből álló kereskedői hálózata, inkább 500 gyári üzemeltetésű szalonnal indul majd az európai újautó-piac meghódítására a Lynk&Co nevű márka, amely svéd tervezésű, de Kínában a Geely-nél gyártott modellekkel tarolna a jövő év végétől. A cég alelnöke, Alain Visser szerint a francia és az olcsóbb német márkák termékeivel konkurálnak majd, amikor 2021-ig összesen öt modellt kezdenek majd forgalmazni. Nem lesz mezítlábas alapkivitel, és nem lesz ötszörös különbség az alap és csúcsfelszereltségű Lynk&Co-k közt. További részletek az Autonews-on.
Üdvözlünk mindenkit december 9-edikén, Natália napján. Ma leginkább párás, ködös időre számíthatunk, a köd északkeleten akár meg is maradhat, másfelé változóan felhős lesz az ég. Szintén északkeleten gyenge ónos eső is kialakulhat, helyenként megélénkül a nyugati szél. A legmagasabb hőmérséklet nyolc fok körül alakulhat és kettősfronti hatás várható, a fejfájósok készüljenek. Ma 63 éves Dörner György, akinek jellegzetes orgánuma Bruce Willis magyar hangjaként a legismertebb, 49 éve lett Románia elnöke Nicolae Ceausescu és ma 52 éves Paul Heiko Landers a Rammstein ritmusgitárosa. Szóljon most neki a Mutter feldolgozása, az eredetinél valamivel könnyedebb hangvételben: