Teljes nevén a Hyundai N Concept RN30 a koreaiak új házi tuningrészlegének a munkája, amely a jövőben hasonló szerepet tölt majd be a cégnél, mint az M részleg a BMW-nél vagy az AMG a Mercedesnél. Ám a konkurencia erős, így először felkészítik a piacot az i30 alapú sportos modell fogadására.
A Ferrari eddig nem mutatta jelét, hogy foglalkozna egyes piacok különleges igényeivel. Nem is csoda, eddig örülhetett, aki egyáltalán vásárolhatott egy-egy sportkocsit a cégtől. Ám most itt a bizonyíték: Maranellóban is új szelek fújnak. Az új, V8-as GTC4 Lusso kétségtelenül Kínának készült.
Valószínűleg ez ma a legexkluzívabb páncélozott luxusautó, ami pénzért megvehető. A Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard, azaz a csúcsmodell páncélozott változata VR9-es szintű védelmet kínál, azaz kézifegyvernél több kell, hogy kárt tegyenek abban, aki benne ül.
Elég komoly technika kerül az új Mini John Cooper Works Clubman típusba: erős turbómotor, összkerék-hajtás és sportfutómű teszi a nagy Minit nagyságrendekkel durvább autóvá.
Bár nem új a recept, a körbeműanyagozott kombik másodvirágzásukat élik – egyre nehezebb olyan gyártót találni, amely nem tart ilyet a kínálatában. Nem csoda, hisz ha már gyártanak egy nagyobb kombi modellt, onnan már filléres beruházással előállítható a magasított változat. Most a Mercedes is beszállt, méghozzá a viszonylag friss E osztály kombi kivitelére alapozva.
Nagyobb autómárkák eddig nemigen hiányoztak a két nagy európai autószalonról, a tavasziról, amelyet Genfben tartanak, és az ősziről, amelyet páratlan években Frankfurtban, párosakban pedig Párizsban. Az idén azonban már hat nagyobb márka jelentette be, hogy nem állít standot Párizsban.
Az Alfa Romeo tovább bővíti a Giulia változatok számát. Két erős, összkerék-hajtású Veloce változat, illetve a takarékos Advanced Efficiency kivitel mutatkozik be Párizsban.
Egyelőre tanulmánynak nevezi a Citroën a raliautót, amelyet a Párizsi Autószalonon állítanak ki. Ám ez már nagyon közel áll az éles bevetésre szánt autóhoz, amellyel a 2017-es szezonban áll rajthoz a franciák gyári csapata.
Alapjaiban gondolja újra az autóülést a Lexus üléskoncepciója. A korábban bejelentett SUV-tanulmány mellett ezt viszik a japánok a Párizsi Autószalonra.
Megjelentek az első teaser-fotók a Volkswagen elektromos újdonságáról. Az egyelőre ismeretlen nevű modellt tanulmányként viszik el a hónap végi Párizsi Autószalonra. A teljesen elektromos gép egy olyan irányvonalat képviselhet, amellyel hosszabb távon a dízelbotrányt is feledtetnék.
Gyári képeken már szeptember elején is láthattuk az új Kia Riót, most azonban az eddig hiányzó műszaki adatokat is megkaptuk. Négy motorváltozat közül választhatunk a koreai kisautóhoz, a sláger az ezres háromhengeres lehet.
Alig néhány napja annak, hogy a Mercedes megvillantotta a következő AMG sportkocsit, a GT C-t. A németek végül nem is bírták kivárni a Párizsi Autószalont, a nyitás előtt pár héttel teljesen leleplezték a vászontetős sportautót. Mindjárt két változatban.
Teljessé vált a Volvo 90-es modellcsaládja, leleplezték ugyanis a V90 Cross Countryt - folytatva ezzel a sokéves hagyományt. A terep-kombit pár nappal ezelőtt már belengették a svédek, és már akkor sejteni lehetett, hogy a méretes vászondarab még a Párizsi Autószalon előtt lehull az autóról. A technikai részletekkel viszont még adósak maradtak.
Az egy ideje már nem titok, hogy az Audi mérnökei javában dolgoznak a Q3 következő generációján. Azt szintén bejelentették már az év elején, hogy újraosztják a feladatokat, így 2018-tól Győrbe helyezik át a hobbiterepjáró gyártását. A hónap végén megnyíló Párizsi Autószalonra azonban még egy ráncfelvarrott Q3-assal érkeznek meg a németek.
Ahogy közeleg a Párizsi autószalon, egyre több gyártó csepegtet információkat arról, hogy mivel is készülnek. Most a Dacia adott ki képeket arról, hogy mire lehet számítani a Sandero, a Sandero Stepway, a Logan és a Logan MCV-nél.
Az eddig sem volt kérdéses, hogy a japán gyártó olyan stílust keres, amely látványos és vonzó. A Daimler-vezetés alatt kialakított tátott szájú korszak óta azonban nem igazán találták meg a megfelelő karaktert.
A sportkocsi-piacon gyakorlatilag megkerülhetetlen feladat a vászontetős változat elkészítése egy-egy típusból, hisz vannak gazdag piacok – Dél-Európa, vagy az Egyesült Államok déli része – ahol ezek jóval népszerűbbek a kupéknál. Így a Mercedes is bemutatja az AMG GT nyitott változatát, a C-t.
A LIV-2-ről egyelőre csak számítógéppel generált képeket mutattak, de ezek alapján is egyértelmű, hogy miről van szó. A Tivoli és az XLV stílusában újabb terepjárót készítettek, ezúttal vagy kettővel nagyobb méretben. Valószínű, hogy ha elkészül a szériaváltozat, azzal a márka legöregebb modelljét, a Rextont váltják majd le.
A legjobb estélyi ruhákat megszégyenítő módon sokat sejttető az a nagy vászondarab, amely eltakarja a fotón a Volvo új terep-kombiját. Az új névadási logikának megfelelően ez már nem az XC sorozat tagja, azt már csak a valódi szabadidő-autók kapják meg, de a lényeg így is egyértelmű: ez itt az XC70 szellemi utódja.
A Toyota, illetve luxusmárkája, a Lexus mostanság nemigen mutogat céltalan tanulmányautókat. Még a Toyota C-HR-ből és a Lexus LC-ből is sorozatgyártmány lett, pedig azok az autók tényleg elég radikálisan néztek ki. Az UX is elég érdekes, borzas forma az első fotó alapján, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha a C-HR alapjain ebből is szériagyártmány válna a nem túl távoli jövőben.
Manapság már minden kevésnek tűnik a Tesla Model S Ludicrous üzemmódban bemutatott brutális gyorsulásához képest, de azért a Panamera 4 E-Hybrid is feleslegesen jól megy az adatok szerint. És ez is elmegy villannyal ötven kilométert, ami a többség hétköznapi igényeinek megfelel.
Még erősebb W12-es turbómotort kapott a Continental Flying Spur W12 S változata, így ez lett a leggyorsabb négyajtós, amelyet a Bentley valaha gyártott.
A koreaiak állítólag tudományos alapon tervezték meg az új i30-ast: kielemeztek minden vetélytársat, megkeresték azokat a jellegzetességeiket, amelyekben a legerősebbek, és ezeket igyekeztek továbbfejleszteni. Ez lett belőle.
Már az első pillanattól megkérdőjelezhető döntés volt a Peugeot egyterű bemutatása, és úgy tűnik, a PSA csoportnál is rájöttek a hibára. Így egyetlen generációnyi 5008-as egyterű után változtattak a koncepción. A régi és az új 5008-as között egyetlen közös vonás van: mindkettőből készül hétüléses változat.
Az Audi formatervezői nem erőltették véresre magukat, hogy az A5 Sportbacket átdolgozzák, pedig ez állítólag egy teljesen új generáció. Az A5 Coupé megújítása után persze mi mást is várhattunk volna.