Elírt adat esetés sajnos az utánajárást nem lehet megúszni
A tulajdonjog igazolására a törzskönyv szolgál
Az eltiltás kezdetét a jogosítvány bevonásától kell számítani
Átalakítás esetén is kell regisztrációs adót fizetni
Az intézkedő rendől mérlegelésétől is függ a szabálysértési bírság összege
A katalizátórt 2007. dec. 31-ig kell felszerelni
AF-es motorszámú autóval lehet külföldre utazni
A jogszabályok május 1-el erre az estre nem változnak
Az autó értékénél elsősorban első forgalomba helyezés időpontja az irányadó
Általában az eladó szavatol az eladott gépjárműért
A kátyu okozta kárigényt sajnos nehéz érvényesíteni
Samara gépjárművem elvittem a szerelőmhöz "táblás" ahol egyéb munkák mellett szelephézag állítást is végzett a munkatársa. A munka után pár napra erős kopogós hangot hallottam a vezérműfedél alól ezt telefonon jeleztem a szerelőmnek aki azt mondta ne törődjek vele az szelephézag állítás után 2-3 000 km-rel megszűnik. Ezek után kb. 150 km után az autóm elerőtlenedett és nem indult sehogy sem. Azonnal felhívtam vasárnap reggel a szerelőmet, aki elhajtott, mondván neki is joga van a pihenéshez. Az csak mellékesen jegyzem meg háromnapos Békéscsaba-Pécs út előtt álltam, szállásom lefoglalva, programjaim leszervezve. Miután aznapra hajlandóságot nem mutatott, később a telefonját is kikapcsolta, megállapodtunk, hogy visszatértem után a szervizbe vontatja a gk-t és megvizsgálják. Ez két napra a megállás után megtörtént, ahol rövid vizsgálat után azt a megállapítást tette, hogy az ékszíjtárcsa, amely a vezérműtengely végén van, leszorító csavarja nem lett meghúzva és itt aztán az éket ledarálta, hiszen fémreszelék is volt bőven, majd ebből adódóan nem volt vezérlés, és közölte egyértelműen a mi sarunk, majd kérdésemre mikor lesz kész, közölte két napos munka. A következő nap 17 körül.
Másnap du 16-ig nem hívott, ezért egy ismerősömmel, aki vitt, autóval elmentünk a szervizbe hogy megnézzük hogy áll a javítás. Legnagyobb meglepetésemre mutatott egy szelepet, amely meg volt repedve. És mondom, most ezt minek mutatja nekem? Miközben láttam, hogy a vétkes kollegája a hengerfejemet szelep marta kézzel. Azt mondja, hogy ez a hiba. Mondom na ne, ezek után ez kicsit vicces, nehogy már azt találja ki hogy enyém a sár?
Mire azt mondja övé a vontatás a többi az enyém. Mondtam hogy ez nem így van, és megkérdeztem mikor lesz kész a kocsi. Kérdem a tanulságoktól függetlenül mit tehetek jogaim érdekeim megvédésére az ilyen szolgáltatokkal szemben? És valóban mit csináljak, ha azt mondja, hogy a hanyag munkatársa ellenére még én fizessek? Így is a károm jelentős a munkakiesésből. mert a munkámhoz kell az autó, valamint a szállodadíjak és egyéb programjaim kiesése miatt.
Kérem ha lehet gyors válaszát!
egy elkeseredett Szamaratulajdonos Békésből!
Tisztelt Szamaratulajdonos!
Amit levelében leírt, talán tipikusnak is mondható, mindannyian ki vagyunk szolgáltatva a szolgáltatók, vagy szerelők kénye kedvének. A kérdésére válaszolva, ha bizonyítható, hogy a szerviz munkatársának hanyagsága idézte elő a kárt a szamarájában, akkor a szerviznek (az azt üzemeltető vállalkozónak vagy cégnek) meg kell térítenie az Önt ért teljes kárt.
Természetesen a szolgáltató sem köteles a munkaidején kívül az Ön rendelkezésére állni, hacsak nincs ilyen szerződése vagy Önnek, vagy az adott típus kereskedőjének, szolgáltatójának az adott szervizzel, de ez a jelen esetben nem valószínű.
A szolgáltató a saját javítási tevékenységéért szavatossággal tartozik, azaz szavatolnia kell, hogy az adott javítás szakszerűen, a megfelelő anyag és alkatrész igénybevételével lett elvégezve, és a javításnak ténylegesen meg kell szüntetnie a hiba okát.
Ha jól értelmezem a levelét a szolgáltató a rövid vizsgálatot követően elismert, hogy a hibát a szerviz gondatlansága okozta. Ha nem tudnak megállapodni abban, hogy ezt milyen mértékig és módon ellentételezze a szerviz, akkor, írásbeli felszólítást követően, pert indíthat a szerviz ellen kárának megtérítése érdekében, de azt hangsúlyoznám, hogy mind a kára mértékét, mind a károkozó személyét, mind a károkozó magatartás tényét, mind a károkozó magatartás és a bekövetkezett kár közötti okozati összefüggést is Önnek kell bizonyítania.
Üdvözlettel:
Dr. Bodolai lászló
A biztosító csak akkor téríti meg az értékcsökkenést, ha a szerződés erre is kiterjed
A pótkocsi tömege nem lehet nagyobb az azt vontató személygépkocsiénál
A biztosító nem feltétlen téríti meg az értékcsökkenést
A szabálysértési hatóság korigálhatja a határozatát, ha tévedett
Ha az autót korábban nyilvántartásba vették, nem kell regisztrációs díjat fizetni
A rendőrség a felelősséget csak az ügyet lezáró határozatban állapítja meg
Melyik jogszabályban lehet utánanézni az újra forgalomba helyezésnek?
A szerződésben bruttó összeget szokás feltüntetni
A biztosítóhoz meg kell várni a baleseti ügyet lezáró jogerős határozatot
Az EUcsatlakozás nem valószínű, hogy érinti a regisztrációs adót
A törzsköny nélkül is részt lehet venni a forgalomban, de az autó értékesítéséhez elengedhetetlen
A lízingcég sérelmezheti a casco nemfizetését, ha írásban kikötötte feltételként
A vevő alapos indok nélkül nem gondolhatja meg magát a vételt illetően