Hallottunk már olyat, hogy valaki megbukott a KRESZ vizsgán kétszer, sőt talán háromszor is. A brit csúcsot egy huszonnyolc éves londoni fiatal tartja, aki 107-szer bukott meg. Egyelőre. Angliában 31 font az elméleti vizsgadíj, tehát összesen 3317 angol fontjába került a bukássorozat. Ez több mint 1,15 millió forint. Az angol rendszer hasonló a magyarhoz, ötven kérdésből negyvenhárom helyes választ kell adni. A rekordernek nem kell aggódnia, hogy letaszítják szigetországi trónjáról, a következő helyezett jócskán lemaradva, 90 bukással követi.
Rendszám nélkül száguldozó maffiózókból talán kevesebb van ma, mint tizenöt éve, de van sok más furcsaság. Nagy terület, sok út, kevés rendőr – ilyen körülmények közt bármi előfordulhat.
Egy Mini Clubmannel mentek neki a gördeszkások, görkorcsolyások és BMX-esek kedvelt ugratójának, a negyedcsőnek. Guerlain Chicherit az X-raid extrémsport csapat pilótája világelsőként hajtotta végre a mutatványt a francia Alpokban, Tignes-ben.
Sonji Coney Williams egy nap után vette észre autója lökhárítója alá szorult nagy szarvas baglyot (Bubo virginanus). A pórul járt állat körülbelül 160 kilométeren keresztül várta kiszabadítását az autó hűtői előtt míg a sofőr a fiához tartott.
A Nissan oppamai üzemét a világ egyik legkorszerűbb autógyáraként tartják számon. A japán autógyártó alig három és fél perces videóval enged betekintést a gyár működésébe – a teljes folyamatot megismerhetjük, a lemezpréseléstől egészen a kész autó legördüléséig.
Sokszor éri az a vád az autógyártókat, hogy összejátszanak a kémfotósokkal, így szivárogtatva a fejlesztéseket. Lehet, hogy ez az esetek többségében így is van, de a Volvo XC40-es esetében úgy tűnik, nem egészen. Olyannyira nem, hogy a KPG fotósát, Brian Williamset szabályosan letámadta a svéd mérnök, aminek szerencsére elsősorban a kamera látta kárát.
A holland királynőről, aki stílusosan távozott tisztjéből a mai napon, átadva a királyi feladatokat fiának, úgy tudjuk, nem volt nagy autórajongó, de néhány érdekes járműben azért láthatta őt a nagyközönség huszonhárom éves uralkodása alatt, és korábban is.
Ellopta, majd összetörte barátja aranyozott Audiját egy részeg férfi Hamburgban. A kétszázezer eurós (hatvanmillió forint) R8-ast sikerült a roncstelepre száműznie a részeg tolvajnak.
Nem először történik meg, hogy szobrot állítanak egy típusnak. A Wörthi-tónál, az éves Volkswagen GTI-találkozó helyszínét már régóta jelöli egy kőből kifaragott kettes Golf-részlet.
Adam West egymilliárd forintos Batmobile-ja mellett egy másik ritkaság, az 1956-os Chrysler Diablo is tekintélyes áron kelt el a Barret–Jackson napokban lezajlott árverésén. Az olasz-amerikai félvérért 1,375 millió dollárt fizezetett vevője.
Számtalan kémfotót követően, január közepén a Mercedes végre megmutatta legújabb fronthajtású modelljét, a CLA-t. A négyajtós kupé Kecskeméten készül, ám a német gyártó a tengerentúlon is sikert aratna vele.
Az Indonéziát sújtó árvíz miatt 20 ezer ember vált hajléktalanná, eddig tizenketten vesztették életüket az özönvízszerű esőzésekben. Ilyenkor az autó az utolsó, amit mentene az ember, de a látvány, ahogy egy Rolls-Royce Ghostból merik ki a sáros vizet, elég bizarr ahhoz, hogy körbejárja az internetet.
A tavalyi év végén igazi különlegességeket kínált a gyűjtőknek az egyik aukciósház: akkor az 1960-as évek Batman tévésorozatában használt motort és a denevérember autójának pontos mását árverezték el, most viszont az eredeti, ős-Batmobil keres gazdát.
Szűk, derékszögű kanyar – egy limuzinsofőr legnagyobb félelme. Ennek a Lincoln Town Car limuzinnak vezetőjéből mindez meglehet hiányzott, mígnem egy McDrive-ban őt is utolérte végzete. Bátor próbálkozásának eredménye: egy megrongált kerítés, néhány karc, két óra kényszerszünet a kiszolgálásban, és egy sérült ego.
Mit tegyünk, ha szorítanak a határidők, mi mégis be akarjuk bizonyítani, hogy sportkocsink télen-nyáron megállja a helyét, nem számít, hogy a hó esik, vagy a szél fúj? Természetesen nem várhatunk egy évet arra, hogy mind a négy évszakban készítsünk néhány snittet az autóról.
A tizennyolc éves amerikai Jacob Cox-Brown legközelebb valószínűleg kétszer is meggondolja, hogy milyen bejegyzéseket tesz közzé a Facebookon. A fiatal srác az oregoni Astoriában ült ittasan a volán mögé, amiről a közösségi oldalon is beszámolt.
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki régi sportautókra vágyik. Drága szerelem ez, persze nem annak, akinek egy rozsdaette kaszni is elég.
Gumiabroncs-füstölési világcsúcsot állítottak fel pénteken Ausztráliában: egyszerre 69 autó vezetője égette nagy gázadással és a kuplungcsúsztatással kocsija abroncsait.
Szokatlan problémával szembesülhet, aki London Kingsbridge negyedébe költözik, különösen nyáron, amikor az arab milliárdosok és leszármazottaik a brit fővárosban hűsölnek. Az utakon megjelennek a Ferrarik, Lamborghinik és Bugattik. Ez önmagában még nem lenne baj, de az egzotikus sportkocsik állítólag igen zavaróak és veszélyesek.
Néhány meglepő autó-átépítést már láttunk korábban, de még minket is váratlanul ér, ha az őrültség ilyen fokú alapossággal párosul. A fotók alapján csak annyi egyértelmű, hogy a cél a Bugatti Veyron lemásolása volt, ami csaknem sikerült is.
A filmtörténet egyik legnagyobb klasszikusa vitathatatlanul a Francis Ford Coppola rendezésében készült Keresztapa. A Bonhams aukciós ház januári árverésén az Oscar-díjas maffiamozi két sztárja, két negyvenes évekbeli Lincoln kerül kalapács alá.
Az autózás - különösen az autósport - igen veszélyes üzem. Vannak helyzetek, amikor a sofőr lélekjelenlétén, felkészültségén múlik, hogy sikerül-e elkerülni a balesetet, máskor pedig a szerencsére is hatalmas szükség van. Az elmúlt év legmelegebb pillanatait, legnagyobb mentéseit gyűjtötte csokorba az egyik legnépszerűbb külföldi autós portál, a Jalopnik.
Különös mód most nem egy amerikai ifjú, vagy egy türelmetlen olasz zúzott le egy Aventadort. Sőt, ezúttal még csak nem is a sofőr volt az, aki tönkretette a modern sportautó-gyártás ékének egy példányát, hanem egy 79 éves nő. Bár erről a friss balesetről egyelőre keveset tudni, a képen látott autóval a figyelmetlen idős hölgy bánt el ilyen csúnyán, amikor – az egyébként szabályosan közlekedő Lambóba – belehajtott oldalról. Az eset az USA-ban, a floridai Sarasotában történt.
Ahogy erről már beszámoltunk, a spanyol Feber Smart csapat ezzel a fura arányú járművel akart elindulni a Dakar 2013 ralin, amely talán a világ legkeményebb tereprali-viadala, amelyet az utóbbi években Dél-Amerikában rendeznek, nyolcere kilométeres útvonalon. Igaz, a kis járgánynak műszakilag sok köze nincs a Smarthoz, hiszen a bódét egy quad-szerű vázra építették rá, amely összkerékhajtásos. A támogatók listájában megtalálható a Polaris is, gyanús, hogy innen a technika, bár ezt nem nagyon reklámozta a csapat.
Allen Smith 102 évesen hunyt el 2005-ben. Ez eddig egy egysoros mondat bármelyik gyászjelentésben, csakhogy Smith úr a gépimádat, kitartás és vásárlói elégedettség olyan példáját mutatta, melyet - jó eséllyel - nem ismétel meg többet senki.
Mr. Smith Springfieldben nőtt fel. 1928-as diplomaosztójákor kapta ajándékba apjától a Rolls-Royce Piccadilly P1 Roadstert - nem egész 11 évig a Rolls Springfield városában is gyártott autót, 2944 darabot – és azonnal beleszeretett. Törődött vele és karbantartotta, ugyanakkor használta is, amikor csak egy nyitható tetejű roadstert lehet. Nem egy évtizedig, nem kettőig: 2005-ben bekövetkezett haláláig vezette, egészen pontosan 78 éven át.
A Rolls 1988-ban kapott egy karosszéria- és motorfelújítást, Mr. Smith pedig 1994-ben a gyártótól egy kristályból készült Spirit of Ecstasyt, mintegy megbecsülés- és elismerésképpen. Halála évében már több, mint 170 000 mérföldet mutatott a zöld P1-es kilométerórája. Ezzel ő lett hivatalosan is a leghosszabb ideig Rolls-Royce-t birtokló sofőr.
A történet itt nem ér véget. Smith úr szeretete síron túli, hiszen végrendeletében egymillió dollárt adományozott a Lyman & Merrie Wood Museum of Springfield History-nak azzal a céllal, hogy autóját menetkész állapotban tartsák és állandó tárlatot készítsenek, melyet Springfield és a Rolls-Royce közös történetének szentelnek.
Ha azt hitte, tudja, mi az autóbuzéria és gépimádat, felejtse el. Mert ez az. Minden tiszteletünk Mr. Smith!