Ha szerelőműhely, akkor olajszag, masszív vasak, és persze egy jó falinaptár, jó csajokkal. Az első kettő nem változik, ám a naptárból itt az új.
Egy autókereskedés két luxusautóját zúzta össze egy hatvantonnás daru a belga Gitsben. A daru a kereskedés parkolója melletti építkezésről dőlt rá egy hatos BMW-re és egy Jaguar XKR-re.
Egy nap alatt három autót lopott el egy tizenkét éves ohiói fiú. Édesapja szerint a srác előző este rendőrségi üldözésekről készült felvételeket nézett az interneten, de természetesen a szülők sem számíthattak arra, hogy ezeken felbuzdulva fiuk maga is felcsap autótolvajnak.
Percekig gondolkodtam, hogy meg merjem-e mutatni a jelenleg zajló Las Vegas-i SEMA kiállítás egyik, magyar szem számára ismerő darabját, ezt az világvége hangulatúra alakított Chevrolet Sparkot. Bevallom, az eredeti autó küllemével is barátkoznom kellett egy darabig, aztán megszoktam. Megkedveltem a bolondos játékformákat, a motorkerékpárokról csent műszerfalat és a hatalmas első lámpákat. Az Enemy to Fashion nevű, konfekciódivattal foglalkozó cég járműve azonban még nehezebben emészthető.
Október utolsó napján, Londonban árverezik el azt az Aston Martin DB5-öst, amelyet Paul McCartney, a Beatles egykori tagja vásárolt újonnan 1964-ben, a zenekar világkörüli turnéját megelőzően.
Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy 50 ezer dollár (11 millió forint) körüli összeget költsenek el egy GT 500-asra, mégis vágynak egy igazi különlegességre. Ezentúl ők is járhatnak Shelbyvel.
Egy bő kéttonnás pickup kereke hajtott át egy napozó fején a floridai Gainesville-ben. A nem mindennapi balesetet elszenvedő nő komolyabb sérülések nélkül élte túl a gázolást.
Hajlamosak vagyunk alábecsülni a német humort, pedig néha egész elképesztő dolgokat produkál. Valószínűtlen, ha nem is lehetetlen, hogy ezt valaki komolyan gondolta. Akárhogy is, Batmobile sufnituning-reinkarnációja megdöbbentő látvány.
Alig telik el hét egy újabb, ezer lóerős, vagy ennél is erősebb sportkocsi bemutatója nélkül. Ezeket a rettenetes dögöket persze rendszerint nem nagy gyártók állítják elő, hanem olyan kis tuningcégek, amelyek elsősorban a rekordjaiknak köszönhetik, hogy egyáltalán tudunk a létezésükről.
Nem kérdés, hogy a 9ff nevű német műhely, GTurbo 1200 fantázianevű modelljének nincs túl nagy jelentősége az egyetemes műszaki kultúra szempontjából, nem is ezért mutatjuk meg most. Inkább azért, mert a nem mindennapi Porsche nézegetésével és a puszta adatok ízlelgetésével sokkal jobban telik a vasárnap délután.
Az eset távirati stílusban elég száraz is lehetne: két autó összetört az autópályán, személyi sérülés nem történt. Amitől mégis érdekes, hogy a két autó két drága Ferrari volt, a tempó jóval az ésszerűség határa felett, az autók darabjai belepték az utat, a sofőrök mégis megúszták ép bőrrel.
Igazi csemegét kínált a licitálóknak az egyik amerikai aukciósház: a legöregebb fennmaradt Ford A-modell került kalapács alá. Az 1903-ban gyártott Fordnak eddig összesen öt tulajdonosa volt, első gazdája 880 dollárért (ma ez közel 5 millió forintot érne) vette, az extrák felára további 30 dollár volt.
Az internetet szinte elárasztják az olyan videók, amelyekben dögös csajok lenge öltözetben ülnek be egy brutális sportkocsiba. A száguldás közben aztán elő-előbukkannak a formás idomok is. Vannak azonban, akik máshogy képzelik el ezt a műfajt. Csak erős idegzetűeknek!
Nyugat-Európában már nem nagyon számít, hogy kinek mennyi a pénze: ha extrém gyorshajtáson kapják, kemény a büntetés. Nemrég Belgiumban száguldott be egy Aston Martin tulajdonos üzletember a traffipax elé, 292 km/h-val, de aligha csinál ilyet még egyszer.
Különös tárgyakat szül a nosztalgia, különösen ha elszántsággal és stabil anyagi háttérrel párosul. Wartburgot ugyan huszonkét éve nem gyártanak, de az egykori NDK-ban még mindig sokan gondolnak rá jó szívvel – köztük van Nico Rissel is, aki nem elégedett meg a szép emlékekkel: megépítette a G-Wart 500-ast.
Járványként harapódzott el a neten a csaj-autóztatós videó műfaja, de ezen belül is létezik néhány stílus. Van, ahol a pikáns dekoltázs megrázogatásán van a hangsúly, és van, ahol a dráma kerül előtérbe. Ez utóbbi irányzatot – alighanem akaratlanul – Ricardo Patrese és felesége alkotta meg , amikor az egykori F1-es pilóta elvitte az asszonyt egy körre Jerezben. Volt is nagy hiszti, hisz a pályán Ricardo brutál-üzemmódba kapcsolt.
Amióta Oroszországban népszerű lett a műszerfalra szerelt kamera, sorra érkeznek a megdöbbentő balesetekről, közlekedési idiótákról készült felvételek. Rengeteg érdekességet látott így a világ, de ez a pénteken rögzített videó egész biztosan a legextrémebbek közt van.
140 ezer kilométert vezetett jogosítvány nélkül keresztül-kasul Európán egy szlovén teherautósofőr, mielőtt lebukott Ausztriában.
A döbbent csajok gyors autókban stílusú videók lassan önálló műfajjá növik ki magukat – most itt egy hatásosabb változat, ahol a terep is segít a keblek mozgatásában.
BMW X5-ösüket faltörő kosként használva tört be egy kaliforniai Apple Store-ba egy rablóbanda. A biztonsági kamerák felvételein jól látszik, ahogy az X5 gond nélkül bejut az üzletbe, de a biztonsági kapu miatt a kijutással már gondja akad.
A Stonehenge a legbalesetveszélyesebb műemlék Nagy-Britanniában az autósok számára: annyira elbambulnak látványától, hogy gyakran egymásba hajtanak. A vezetők merengési toplistájának második helyén az Észak angyala című hatalmas fémszobor áll Gatesheadben, a harmadik a Blackpool-torony.
Kemény vádakkal gyanúsítja a New York-i rendőrséget (NYPD) egy börtönviselt féri. A huszonöt éves Rashad Lewis szerint a rendőrség komoly károkat okozott a lefoglalt Mercedesében, míg ő a büntetését töltötte.
Az idei Tuning World Bodensee szépségversenyének győztese, a német Frizzi Arnold a napokban készítette el 2013-as naptárát. A cím mellé járó fotózás képeire nem kell januárig várni, így már most megnézhetjük, ahogy a jövő évi Miss Tuning egy Escort, egy Skoda, vagy éppen egy kamion előtt pózol.
Egy sajátos és merész mutatvánnyal tűnt fel a BMW a napokban. A márkánál úgy tűnik, megvetik a Photoshopot, és ha kell, akár némi veszélyt bevállalva is megküzdenek pár remek fotóért.
Nehéz eldönteni, hogy a Cadillac CTS-V kupé egyszerűen ronda doboz, vagy inkább csak brutális, sokszög sportautó, ahogy azt az amerikaiak szeretik. Formáiban mindenesetre lehetetlen olyan örök szépséget felfedezni, mint ami a Ferrarik, vagy akár a legtöbb Porsche és néhány jobban sikerült Mercedes kupék sajátja.
Azzal azonban nem vitatkozhatunk, hogy a Hennessey-féle, VR1200 névre keresztelt átalakítás után mellékes, mennyire eltalált az eredeti autó sziluettje. Aki egy röpke pillantást vet a karosszéria orrán meredező, szénszálas légbeömlőkre, esetleg bepillant az alaposan átalakított utastérbe, már csak egy dologra tud összpontosítani: vajon miként viselkednének belső szervei, amikor először ad padlógázt a főtengelyen 1226 lóerős és 1501 newtonméter csúcsnyomatékú, hétezer köbcentis V8-as motorral hajtott speciális autóban.
Úgy néz ki, Arnold nem kedveli az átlagos autókat. Az első öbölháború idején katonai Hummereket alakított át magának, hétköznapi használatra, és most, hogy már nem kormányzó, ismét talált magának egy extrém járművet, amellyel feltűnést kelthet. Nem állítanánk, hogy a választása igazán vonzó lenne, de nagynak nagy, az biztos.