A luxusautó-tulajdonosok java eddig sem szívesen hagyta mosóban autóját, az elmúlt napok eseményei után pedig egész biztosan nem lesz kevesebb az aggódó burzsuj.
Ahhoz már-már hozzászokhattunk, hogy a luxus- és sportautó-tulajdonosok saját kényük-kedvük szerint csúfítják el méregdrága gépeiket. Legutóbb éppen a terepszín jött divatba, mely többek közt a Fiat legendás elnökének unokáját, Lapo Elkannt, valamint az AC Milan fiatal futballistáját, Mario Balotellit is megihlette.
Korábban láttunk már leégett Ferrarit, Lamborghinit és Porschét is, de most kiderült, hogy a McLaren MP4-12C ugyanolyan jól ég, mint bármelik konkurense, ha nem jobban.
Bár csak tegnap, május 19-én rajtolt el az ágyúgolyó-futam féllegális utánzataként elhíresült túraverseny, a Gumball 3000, máris megvan a futam első nagy vesztese. A limitált szériás Lamborghini Murciélago SV-t nem sokkal a koppenhágai rajt után zúzta le gazdája.
Kínában kezd hagyománya lenni az elégedetlen luxusautó-tulajok agresszív autó ellenes megnyilvánulásainak. A sokadik autóromboló milliomos után most egy hunani autókereskedésben tombolt egy BMW-s.
Kanye West tizennyolcszoros Grammy-díjas világhírű amerikai rapper, zenei producer. Más kollégáihoz hasonlóan ő is szereti a drága és feltűnő autókat. Legutóbb épp várandós felesége, a valóságshow sztár, modell Kim Kardashian lepte meg egy matt fekete Lamborghini Aventadorral Kanye-t a születésnapja alkalmából, ezt sikerült megtörni.
Nyilván Infiniti-reklám. Nyilván Red Bull-beütéssel. Mégis megérdemli, hogy bekerüljön a hírek közé, mert van benne ötlet.
Nem csak nálunk, máshol sem rajong a nép a fizető parkolásért - az USA egyik városában rendhagyó mozgalom indult a parkolási bírságok ellen.
Érdekes gondolatok fogalmazódtak meg a 45 éves Uwe Schrager fejében: a német férfit az kezdte el komolyan foglalkoztatni, hogy Ford Mondeójában működnek-e a légzsákok. Valószínűleg nem bízott meg teljesen a gyáriakban, ugyanis saját maga vetette alá tesztnek az autót.
Sokan, sokféleképpen próbálkoztak már a gyorsulási erő szemléltetésével, pedig a fizikai hatások bemutatásához néha elegendő egy erős autó és egy lengén öltözött nő kettőse. Ebben a videóban az alany célja megszerezni a műszerfalra ragasztott százdollárost, miközben az 1600 lóerős, ikerturbós Gallardo sofőrje a gázpedál nyomkodásával igyekszik megnehezíteni a feladatát.
Egy nem akármilyen sportautó-ritkasághoz juthat az, aki lecsap az eBay jelenleg is élő hirdetésére, amelyben egy 115 kilométert futott Mercedes-Benz CLK GTR-t árul amerikai tulajdonosa.
Méregdrága autók ellopására, és luxuslakásokba való betörésre szakosodott bűnbanda buktatta le magát a Facebookon. A 18 és 23 év közötti fiatalok Porschékat, BMW-ket, Range Rovereket és egy Mercedes-Benz C63 AMG-t is elkötöttek, majd le is fotózták egymást az autókkal.
Az újkori Bugattik története 1989-ig nyúlik vissza, amikor Romano Artiolo olasz vállalkozó megvásárolta a híres márkanevet. Az első újkori Bugatti az EB110 lett, amit az alapító születésének 110. évfordulóján, 1991. szeptember 25-én mutattak be a közönségnek.
Szemmel láthatóan egy ép elem sem maradt azon a Lamborghini Murcielago Roadsteren, amely egy garázstűzben kiégett, és amelyen most tizennyolcezer euróért (5,5 millió forint) akarnak túladni Németországban.
Közel húsz évvel azután, hogy ellopták, nemrég előkerült Quentin Tarantino Chevrolet Malibuja, amely az 1994-es Ponyvaregényben, Vincent Vega (John Travolta) autójaként lett filmtörténelmi darab.
Kína hatalmas, és fel sem fogjuk, hogy hányféle ember lakja. Persze így is kristálytisztán látszik, hogy arrafelé más a nőideál, mint nálunk. A sanghaji szalonon azt is megállapíthattam, hogy az európai nők menőnek számítanak arrafelé, csakhogy közülük is a sajátos ízlésviláguk szerint válogatnak a kínai megrendelők. Azért a kiállítók többsége így is a helyi erőket részesítette előnyben.
A BMW és a Paris Photo együttműködésének tízéves évfordulójára a szokásostól kissé eltérő fotósorozatot készítettek a bajorok. A film noir korszakát felidéző képeket egy hollywoodi stúdióban, illetve díszletek között készítette Uwe Düttmann.
Kelet-Európa több más országához hasonlóan, Románia hírhedten rossz állapotú autóutakkal bír. Az idei tél ezerszám szülte az újabb kátyúkat az országban, amit az útkarbantartók néhol sajátos érdektelenséggel vettek tudomásul.
Jeremy Scott állítólag menő divattervező, elnézést, de nem tartozik a profilunkba. Esetünkben talán jobb is lenne, ha továbbra sem nyúlna autókhoz. Sőt, még Smartokhoz sem.
Aki lemeradt volna az előzményekről, Papp Tibi kollégánk a Shanghai autószalon környékén fotózott néhány autó hátán látható írásjelet, amit el is küldött a szerkesztőségi levelezőlistára.
Nézzük, mit ér egy év tanulás, ha az ember kínaiul szeretne autóneveket leolvasni. Robby a következőket dekódolta az autókról:
Papp Tibi kollégánk a Shanghai autószalon környékén fotózta ezeket az autók hátulján látható írásjeleket, és küldte találós kérdésként a szerkesztőségi listára. Winkli megpróbálja megfejteni, helyenként vicces eredménnyel:
A nehézség a cégér, meg embléma jellegű kínai jeleknél, hogy ugyanolyan nehezen olvasható, mint egyik-másik idióta írásképű latin betűs fényreklám. A második képről csak az utolsó jelet tudtam megfejteni, az az autó, illetve általában jármű. Viszont ezután mindenkinek meglesz Sanghaj jele, amiből az első, a shang azt jelenti, fel, a második, a hai pedig az óceán.
Kiegészítés: most jöttem rá, hogy a második kép harmadik jeléről letört egy rész, azzal együtt sem vagyunk okosabbak, mert így a jel (qi) párát, gőzt jelent, a járműjellel együtt viszont gépjárművet.
Megnézve a videót azt hinné az ember, hogy a Mercedes vezetője részeg volt, vagy menekült valaki elől. Vagy esetleg mindkettő egyszerre. Nem ez történt, a negyvenkét éves szingapúri férfi ismeretlen okból elájult.
Ahogy elnézem, a kínaiaknak egy rozsdás fémbilit is el lehetne passzolni Buick emblémával, mert errefelé nagyon menő a márka. Fel is tűnik pár érdekes kocsi ezzel a jelvénnyel.
Bevallom, sokkal puruttyább autóparkra számítottam Sanghajban, de csalódnom kellett. Ez ugyanis egy átkozottul gazdag vidék, hogy mást ne mondjak, a kisebb Tesco-méretű Apple bolt tele volt, mint a déli busz.
A pillanatnyi elmeállapotomról csak annyit, hogy egyelőre képtelen vagyok kiszámolni, hány óra utazással érkeztünk meg Shanghaiba. Egy biztos, valamikor 17-én hajnalban keltem és most, helyi idő szerint este fél nyolc táján még talpon vagyok, szóval nem megy a matek.
Láttam már ezt-azt kínai autókról, elvárható lenne, hogy felkészülten érjenek az első kínai vizuális sokkok. De nem, mégis a szívemhez kaptam, amikor megláttam ezt, rögtön ahogy kiléptünk a reptérről:
A mozikban 1998-ban kezdték játszani Luc Besson Taxi című filmjét, melynek főhőse egy hófehér Peugeot 406-ossal riogatta a marseille-i rendőröket és saját utasait. Nem tudni, hogy Besson filmje ihlette-e meg a Renault marketingeseit, mindenesetre egy 400 lovas taxival próbálják népszerűsíteni a márkát.