Évek óta hallani, hogy a kormány támogatná a környezetbarát járművek terjedését Magyarországon, de most először hangzottak el konkrétumok. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter ma, a Várkert Bazárban ismertette a programtervezet részleteit.
Nagyon látványosan tálalták a Mercedes elektromos teherautóját: szinte részlettelenül sima orr-részt terveztek rá, valamint teljes oldalidomozást és burkolt keréktárcsákat, de a lényeg itt az elektromos hajtáslánc, amely a gyáriak szerint 200 km-es hatótávot biztosít a háromtengelyes gépnek.
A Mazda soha nem készítette el az MX-5 gyári sportváltozatát, de most, hogy az olaszok számára is gyártják a sportkocsi egy változatát Fiat 124 Spider néven, ebből készül Abarth kivitel. Ezen a videón már a 124 R-GT néven ismert autó egy prototípusa látható, akció közben.
Nagyobb autómárkák eddig nemigen hiányoztak a két nagy európai autószalonról, a tavasziról, amelyet Genfben tartanak, és az ősziről, amelyet páratlan években Frankfurtban, párosakban pedig Párizsban. Az idén azonban már hat nagyobb márka jelentette be, hogy nem állít standot Párizsban.
Az Alfa Romeo tovább bővíti a Giulia változatok számát. Két erős, összkerék-hajtású Veloce változat, illetve a takarékos Advanced Efficiency kivitel mutatkozik be Párizsban.
Egyelőre tanulmánynak nevezi a Citroën a raliautót, amelyet a Párizsi Autószalonon állítanak ki. Ám ez már nagyon közel áll az éles bevetésre szánt autóhoz, amellyel a 2017-es szezonban áll rajthoz a franciák gyári csapata.
A Saleen sportkocsigyár eddigi karrierje elég kalandosan alakult eddig: eladták, visszavásárolták, majdnem csődbe ment, sőt, egy rosszabb pillanatban még az is felmerült, hogy eladnák az összes saját tervezésű sportkocsi dokumentációját és jogait. Ám a cég még mindig létezik, és most, tíz évvel azután, hogy az utolsó S7-es elkészült, bejelentették, hogy készítenek egy vadonatúj változatot, méghozzá hét példányban.
Kínában lassan hagyomány, hogy mindent lemásolnak a helyi autógyártók, amiben látnak egy kis fantáziát. Most épp a Ford S-Max esett áldozatul, de a klón, a Lifan Xuanlang olyan ügyetlen, hogy az már-már bájos.
A Compass és a Patriot modelleket egyszerre váltó modell egész formás, viszont sokak szerint nem lett elég bevállalós. Viszont ez nem biztos, hogy véletlen, hisz a típusnak a világon mindenütt helyt kell majd állnia.
Az AIE nevű kis cég állítja, hogy kifejlesztettek egy megoldást, amellyel a Wankel motornak csak az előnyei maradnak meg, a gyors kopás és a magas fogyasztás megszüntethető. Mutattak is egy kísérleti motort egy Lotus Seven szerű karosszériában, de hogy ez valóban takarékos és hosszú élettartamú-e, az egyelőre nem derült ki.
Nem ez az első eset, hogy a Honda a Jazz padlólemezére más típusokat épít, de valószínű, hogy a Freed az eddigi legnagyobb ilyen modell. Ez egy tolóajtós családi egyterű, amely nincs 4,3 méter hosszú, de hétüléses utasteret kínál.
Alapjaiban gondolja újra az autóülést a Lexus üléskoncepciója. A korábban bejelentett SUV-tanulmány mellett ezt viszik a japánok a Párizsi Autószalonra.
Akkor ennyi volt, már az utolsó utáni Mitsubishi Lancer Evo is elkelt. Húszmilliót adtak a tizedik generáció búcsúszériájának utolsó darabjáért.
Újabb nagy vállalásba ugrik a Tesla. A kaliforniai villanyautógyártó új területen hasznosíthatja akkumulátorok terén szerzett tapasztalatait: óriási akkumulátorparkot építenek Los Angeles-nek. A világ legnagyobbját.
Nemrég lett vége a fejlett világ legőrültebb autóverseny-hétvégéjének, a Goodwood Revival-nek. Ez az a rendezvény, ahol egy Jaguar E-Type-ban ülve nyugodt lekiismerettel feszülhetsz neki egy Ferrari 250 GTO-nak, hogy aztán fél méter híján legyaluld a seggét a világ legdrágább sportautójának.
A Tyrannosaurus Rex felépítése sokakat megihletett már. Elsősorban a rövid mellső lábakból készülnek kreatív tréfák, illusztrálva, hogy a rettegett dinoszaurusz mi mindent nem tud megtenni azok miatt. Ezen a linken is van egy csokorra való belőlük, de például a Family Guy-ban is felbukkant már a téma. Most az Audi épített fel egy humoros, ugyanakkor kicsit érzelmes videót a T-Rex karjaira.
Miután tavaly tavasszal kipattant a Top Gear-botrány, és Jeremy Clarkson után James May és Richard Hammond – ki így, ki úgy, ugyebár - is elszakadt a BBC népszerű autós műsorától, két szálon indultak meg a találgatások, és a nagy várakozás. Egyfelől az volt a kérdés, hogy mi lesz a Top Gearrel, másfelől pedig, hogy hol próbál szerencsét a műsorvezetői hármas.
Százhatvan körül autózni – persze olyan helyen, ahol az legális – nem egy extrém kaland. De mi a helyzet akkor, ha nincs körülöttünk kaszni, és az aszfalttól mindössze néhány centiméterre fekszünk. Járművünknek még csak motorja sincs, kerekei pedig viccesen aprócskák. Az aszfaltszánkózás nem könnyed gyerekjáték – főleg úgy nem, ahogyan azt Roger Hickey csinálja.
A következő modellévre felfrissíti a Pandát a Fiat. A népszerű városi kisautó külsején nagy változtatásokat nem végeztek: valójában egy új könnyűfém felnin és egy átdolgozott dísztárcsa-dizájnon kívül csupán a fényezések kínálata bővült. Az Amore Red piros és a Colosseo Grey szürke került be a rendelhető színek közé.
Megjelentek az első teaser-fotók a Volkswagen elektromos újdonságáról. Az egyelőre ismeretlen nevű modellt tanulmányként viszik el a hónap végi Párizsi Autószalonra. A teljesen elektromos gép egy olyan irányvonalat képviselhet, amellyel hosszabb távon a dízelbotrányt is feledtetnék.
Közel kétmillió autót hív vissza a biztonsági berendezések hibája miatt a Fiat Chrysler. Egészen pontosan 1 908 911 darab jármű érintett – ezekben a légzsákoknál, illetve a biztonsági öv feszítőinél áll fenn annak a lehetősége, hogy egy-egy balesetben nem működnek megfelelően.
Gyári képeken már szeptember elején is láthattuk az új Kia Riót, most azonban az eddig hiányzó műszaki adatokat is megkaptuk. Négy motorváltozat közül választhatunk a koreai kisautóhoz, a sláger az ezres háromhengeres lehet.
Ahogyan azt a Vissza a jövőbe filmekből jól tudjuk, a Doki DeLoreanjével a 88 mérföld per órát kell elérni az időutazáshoz. Az 55 éves brit Nigel Millsnek ez sikerült is – mármint nem az idősíkok közötti ugrás, hanem egy rendesebb gyorshajtás. Ezért aztán meg is büntették.
Alig néhány napja annak, hogy a Mercedes megvillantotta a következő AMG sportkocsit, a GT C-t. A németek végül nem is bírták kivárni a Párizsi Autószalont, a nyitás előtt pár héttel teljesen leleplezték a vászontetős sportautót. Mindjárt két változatban.
Új belépőmodellel bővül az Audi R8-asok palettája. Méghozzá a Porsche Panamera legolcsóbb változatának motorját kapja meg a sportautó: a 2,9 literes, kétturbós V6-ost. A teljesítmény miatt szégyenkezni persze ezzel sem kell majd.