A Tesla Európában és Kínában, valamint máshol Ázsiában is tervez óriás akkumulátorgyárakat építeni. Ezt maga Elon Musk mondta a nevadai sivatagban épülő első ilyen óriás akkumulátorgyár, a Gigafactory szerkezetkész állapota alkalmából tartott ünnepségen.
Elvis BMW-je nem marad zombi – írtuk két éve erről az 507-esről. Akkor indult a munka az autón, ami még Elvis nélkül a múltjában is nagy érték volna. Két éve még egy szép múltú rozsdakupac volt, egy alapos müncheni kezelés után ma viszont olyan, mint mikor a zenész először beleült.
Az autóversenyzés nem olcsó mulatság, viszont a GT4 versenysorozat alacsony költségű alternatíva. A sorozat lényege, hogy szériaautókból gyárilag átalakított, hasonló tudású versenygépek mérik össze a tudásukat. A BMW ebbe a sorozatba szánja az M4 GT4-et.
A Murcielago ugyan nem a legújabb Lamborghini, de így is nehéz elképzelni, hogy egy ilyen szupersportkocsiból egyszer csak melós autó válik. Pedig épp ez látszik ezen a rövid videón.
Az előző generációs Corvette Z06 eleve nem lassú autó, de az amerikai Genovation Cars kidobta belőle a brutális hétliteres small block V8-ast, és elektromos hajtással helyettesítette. Így nem csak csendesebb és környezetkímélőbb, de 95 lóerővel erősebb is lett az autó.
Bár úgy tűnik, a Formula E a sikeresen gyökeret vert az autósport világában, a sorozat együléseseit ránézésre nehéz volt megkülönböztetni az együléses utánpótlás-sorozatok autóitól, amilyen az F3 vagy a Formula Renault 2.0. Ám most kitalálták, hogy hogyan lehet karakteresebbé tenni az elektromos versenygépeket.
Ahogy a Napi.hu híréből kiderül, a Mercedes egy második, korszerű autógyár építését kezdi meg kecskeméti telephelyén. A mintegy egymilliárd eurós beruházás bő négy százalékát adja a magyar állam, így segítve a 2500 új munkahelyet létrehozó új gyáregység felépítését.
Többé-kevésbé hivatalos forrásból derült ki, hogy a Ferrarinál egy új szupersportkocsi-platform fejlesztését kezdték meg. Az olasz gyártó számítástechnikai partnere, az Altair Product Design jelentette be, hogy megkötötték a fejlesztési megállapodást a Ferrarival az új platform, és több erre épülő típus kifejlesztésére.
A Volkswagen ebben a kategóriában rég nem készített önállóan haszongépjárművet: a Mercedesre bízták a feladatot az utolsó LT és a Crafter esetében is. Nem véletlenül: egy ilyen moduláris haszonjármű-család kifejlesztése nem olcsó. Ám a Mercedes-kapcsolatnak vége, az új Crafter már a VW saját fejlesztése.
A Keating Supercars annak ellenére sem különösebben ismert, hogy tíz éve készít gyors sportkocsikat Nagy-Britanniában. És ez nem véletlen: nagyon erős, középmotoros gépeket készítenek, de az eddigi gyártmányaikról süt az amatőrizmus. Ujjnyi illesztések, csálé műanyag-idomok, és ezeket a gyári képeken sem nehéz kiszúrni. Ám legújabb tervük ezzel együtt is egész érdekes.
Igazi különlegességet mutatott az Audi az Elfel Rallye Festivalon, ahol mindenféle korú régi raliautó előfordul. A középmotoros versenyautó a soha meg nem született S csoport nagyágyúja lehetett volna, ha az 1986-os világbajnokság tragikus eseményei miatt el nem veti az új kategória létrehozásának ötletét az FIA.
A Volkswagen Up! nemrég esett át a kötelező félidős modellfrissítésen, amelynek egyértelműen az új, 90 lóerős turbómotor volt a legnagyobb attrakciója. Ezek után azt vártuk volna, hogy a Škodánál is bevetik a háromhengeres motor erősebb változatát, de úgy néz ki, erre végül nem kerül sor.
Ahogy egyre többféle és bonyolultabb autót kínálnak az autógyárak, úgy lett egyre nehezebb a tűzoltók dolga. Képtelenség memorizálni, hogy melyik autóban hol vannak a kritikus rendszerek, a könnyen átvágható részek az utascellán, hol futnak az elektromos vezetékek vagy az üzemanyagcsövek . Az autógyárak eddig is igyekeztek segíteni olyan típusspecifikus ábrákkal, amelyeken jól látszik, hogy mi hol található az autóban, de a Mercedes most ennél sokkal fejlettebb megoldást kínál.
A Jaguar alapítója, Sir William Lyons még maga készítette a Mark 10 formatervét, abban az időszakban, amikor a Jaguar még teljesen önálló autógyártó volt, és mivel ez lett a cég csúcsmodellje 1961-ben, egy ilyen autót gyártatott magának is.
Azt a nyolcadik Halálos Iramban rész készítőinek a javára írnánk, hogy nem felejtik el a legendás amerikai izomautókat, de a tálalás legalábbis megkérdőjelezhető.
Már négy éve, hogy a Porsche bemutatta a Sport Turismo tanulmányt, de mindeddig kérdéses volt, hogy a shooting brake-nek nevezett sportkombi-jellegű gép eljut-e a szériagyártásig. Most azonban hivatalosan is megerősítették, hogy az ősz folyamán megtartják a bemutatót, és a forgalmazás is beindul még az idén.
A Veyron utódjaként idén bemutatott Bugatti Chiront többféle jelzővel is illethetjük, de szinte biztos, hogy a visszafogott nem lesz köztük. Nehéz elképzelni, hogy az autó orra a mostaninál is fenyegetőbben nézett ki az eredeti tervek alapján.
A cél nyilvánvalóan az volt, hogy a tank felálljon a trélerre, de úgy néz ki, a sofőr néhány fokkal eltért a helyes iránytól. Az eredmény finoman szólva is ijesztő.
A Mitsubishi vezetése korábban már jelezte, hogy nem szándékoznak folytatni a Lancer sorozatot, helyette a szabadidő-autókra koncentrálnak. Mégis készül egy felismerhetetlenségig átalakított változat, valószínűleg a kínai autópiac kedvéért.
Ha az Apple autófejlesztési terveiről van szó, általában kevés konkrét információ áll rendelkezésre. Most azonban tudni lehet, hogy az Apple Watchért is felelős Bob Mansfieldet bízták meg a Titan nevű belső projekt irányításával. A legtöbb rendelkezésre álló információ szerint a Project Titan az Apple Car fejlesztési fedőneve.
Gyönyörű tájak, sarki fény és hűvös éghajlat - először ezek jutnak eszünkbe, ha az északi országra gondolunk. A partvidék legmeghatározóbb földrajzi különlegességei a fjordok. A hatalmas sziklafalakkal határolt mély öblök viszont nagyban nehezítik a közlekedést. Ennek a bosszantó problémának a megoldására dolgoztak ki szokatlan tervet a norvégok.
A Toyota egy ideje már gőzerővel készül arra, hogy visszatérjen a rali-világbajnokság mezőnyébe. A Yaris WRC prototípusát már videón is lehetett látni, majd következett a hivatalos bejelentés. Később az is kiderült, hogy a kilencvenes évek egyik legnagyobb klasszisa, a finn Tommi Mäkinen is beszáll a projektbe. Az építkezés során pedig egy igazán ütős csapatot igyekeznek összeállítani.
Harmadik éve árulják a magyar gyártású Suzuki SX-4 S-Crosst, most a gyártó megejti a félidőben szokásos frissítést. Nemcsak a külső változik, de új motorok is érkeznek.
Néha egészen érdekes megnézni, hogy a mögöttünk hagyott évtizedekben hogyan változtak meg bizonyos dolgok. Korábban a Porsche 911-esről, majd a 3-as BMW-ről is készült olyan videó, amely a modell evolúcióját mutatta be 1-2 percben. Most a Le Mans-i győzteseken a sor.
A KTM X-Bow hihetetlen szórakoztató és durva kis gép. Bár már évek teltek el azóta, hogy bemutatták az első változatot, azóta sem ment ki a divatból – idén például elkészült a Black Edition. Most úgy tűnik, onnan kaphat riválist az osztrák sportkocsi, ahonnan talán nem is vártuk volna: a Dallarától.