Üdvözlöm.
Nagy butaságot követtem el mikor kezes lettem egy kétmilliós frank alapú 5 éves futamidővel rendelkező autólízingben. A futamidő felénél járunk. Ha nem tudja fizetni én kénytelen vagyok. Milyen jogokkal élhetek ha innentől én fizetem az autót vagy ha esetleg egyben kifizetném a fennmaradó összeget? Átirathatom a nevemre a kocsit? Követelhetem rajta az összeget?
Várom válaszát.
Tisztelt Érdeklődő!
Sem a kezesség vállalás, sem a tartozás részben, vagy egészben történő kiegyenlítése nem járhat automatikusan a tulajdonjog megszerzésével.
Van mód arra, hogy az autót adásvételi szerződéssel megvásárolja, ez azonban a hitel/lízing átvállalásával jár együtt. Vannak azonban olyan pénzintézetek, akik a lízing átvállalást, vannak akik sem a hitel, sem a lízing átvállalást nem engedélyezik, ezért ezt mindenképp az adott banktól kell megérdeklődni.
Az adásvételhez és az átvállaláshoz természetesen a jelenlegi tulajdonos közreműködése is szükséges.
Amennyiben a fenti megoldás valamilyen oknál fogva nem lehetséges, polgári peres úton van mód a befizetett pénz visszaperlésére, vagy a tulajdonjog átruházására. Egy per azonban több évig elhúzódhat és a kimenetele sem feltétlenül Önnek kedvező. Javasoljuk, ha ezt az utat fontolgatja, előtte mindenképp kérje ki ügyvéd véleményét.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben.Van egy hiteles Suzuki Ignis autóm, amit öt éve vettem és fizetem havonta a törlesztő részletet.De az autóval balesetet szenvedtem és összetört. Mi ilyenkor a teendő a bank fele? Az autón casco nem volt. Az autót eltudnám adni így is, de sajnos a törzskönyv a banknál van. Tehát a másik kérdésem az, hogy van-e lehetőség arra, hogy a banki részletet tovább fizetem úgy ahogy eddig, viszont a törzskönyvet megkapom a banktól és az autót el tudom adni roncsárban. Ez azért fontos nekem, mert a kapott pénzből legalább tudok venni egy öregebb autót ami fontos a munkámhoz. Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Tomasevic!
Tisztelt Érdeklődő!
Kérdésére válaszolva szeretnénk tájékoztatni, hogy Önnek a hitelintézet felé bejelentési kötelezettsége van. Továbbá mivel nem rendelkezik casco biztosítással, szakértői véleményt kell készíttetnie, hogy a pontos kármérték és az esetleges roncsérték meghatározásra kerüljön. Amennyiben megállapításra kerül a totálkár ténye általánosságban elmondható, hogy a hitelszerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet. A roncsértékesítéséhez a pénzintézet jóváhagyása szükséges. A roncsértéket a hitelező részére kell befizetni, hogy ezzel az összeggel is csökkenthető legyen a fennálló tartozás. A törzskönyv kiadásához szükséges feltételekért kérjük forduljon hitelintézetéhez. Továbbá a finanszírozónál érdeklődhet a lezárás következtében egy összegben esedékessé váló tartozás részletfizetési lehetőségeiről.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor Úr!
Szeretnék felvilágosítást, tájékoztatást kérni Öntől totálkárral kapcsolatban. Van egy 2008-as évjáratú Ford gépjárművem, mely sajnos totálkáros lett. A biztosító 1400000. Ft javítási költséget állapított meg, Eurotax katalógus alapján. A fennmaradó hitel kicsivel több, mint 2 millió Ft. Az egyik fő problémám az, hogy a szerelők nem tudják a megállapított összegből megjavítani az autómat. Ha ezt a lehetőséget viszont nem fogadom el, gazdasági totálkárként tudják rendezni a kárt. Az lenne a kérdésem, hogy milyen megoldások lehetnek számomra a legkedvezőbbek?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy totálkár esetén a hitelszerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet. A szerződés lezárására a kártérítési összeg beérkezésének vagy a roncs értékesítésének/roncsérték befizetésének napján kerül sor, de az ügymenet pénzintézetekként eltérhet. A szerződés lezárását követően a hátralévő tartozás egy összegben válik esedékessé. Az esetlegesen fennmaradó tartozás részletfizetési lehetőségeiről a hitelt nyújtó pénzintézetnél érdeklődhet. Vannak olyan finanszírozó társaságok amelyek hozzájárulnak gazdasági totálkár esetében a szerződés folytatásához, amennyiben Ön vállalja a szakszerű javíttatást és ennek megtörténtét szakértői véleménnyel igazolja, erről a finanszírozóval kell előzetesen egyeztetni. Amennyiben egyezséget köt a Biztosítóval és elfogadja a javíthatósági ajánlatot a kártérítési összeg felvételéhez a hitelintézet meghatalmazása szükséges, melyhez kérhetnek beépítés ellenőrzést.
Totálkár esetében általában a fenti lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére, a pontos ügymenet érdekében kérjük keresse fel hitelezőjét.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
3 éve vásároltunk hitelre autót, 2,3millióért. CHF kölcsön, akkor azt mondták, max.20%emelkedés lehetséges. Most vissza kell adnunk, az autó 1.5milliót ér, hitelünk átszámoltam, kb.3.5millió.
– Ha megszűnt a zálogfedezet, mi lesz a maradék hitellel? Ennyit képtelen vagyok kifizetni! És még autóm sincs...
– Megengedhet ilyet a törvény?Én befizettem 400 000-et+3 évig törlesztettem+3.500.000--de az autóért a kereskedő is csak 2.300.000-et kapott. Na,ez tényleg alkotmányellenes!!!
Tisztelt Érdeklődő!
Javaslom, hogy első körben próbálja meg értékesíteni a járművet, mielőtt úgy döntene, hogy visszaadja azt a finanszírozónak. Az értékesítés történhet a fennálló teljes tartozás visszafizetésével, vagy a szerződés átvállalásával. Ennek feltételeiről érdemes lenne a gépjárművet finanszírozó társasággal egyeztetni.
Amennyiben mégis a gépjármű visszaadása mellett döntene, abban az esetben az alábbiakra hívnám fel a figyelmét: A hitelintézetek természetesen igyekeznek a lehető legmagasabb áron értékesíteni a leadott/visszavett autókat, de ez nyilván nem minden esetben sikerül (köszönhetően a jelenlegi piaci helyzetnek). A leadás vagy visszavétel után igazságügyi szakértői értékelés készül az autóról, a finanszírozók pedig a piaci viszonyokat és ezt az értékelést figyelembe véve alakítják ki a saját eladási árukat. Ezt követően különböző fórumokon keresztül kínálják megvételre az adott gépjárművet. A teljes fennálló tartozás a gépjármű leadását követően egy összegben fog esedékessé válni, mely tartozást az értékesítésig felmerülő késedelmi kamatok és egyéb értékesítéssel kapcsolatos költségek tovább növelnek. Amennyiben az értékesítésből befolyt vételár a tartozást nem fedezi, abban az esetben a részletfizetés lehetőségéről érdemes lenne a pénzintézettel felvenni a kapcsolatot.
Tisztelettel
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Az autóhitel átvállalását értem. De működik-e ilyen vagy hasonló dolog lízinges autón? Ráadásul CHF alapon fizetek :(
Köszönöm, Andrea
Kedves Érdeklődő!
A különböző finanszírozó társaságok szabályzatai eltérhetnek egymástól, ezért érdemes lenne a hitelt nyújtó pénzintézettel felvenni a kapcsolatot a tartozásátvállalásra vonatkozó feltételek megismerése érdekében.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor,
az lenne a kérdésem, hogy a nagy törlesztőrészlet miatt vissza szeretnénk adni az autónkat, de nem tudom, hogy ennek mi a menete. És ha sikerül is visszaadni, akkor nekünk kell-e ráfizetnünk? Az autó Suzuki Swift 2007-es évjáratú. És már két és fél éve fizetjük.
Segitségét előrre is köszönöm
Tisztelettel
Teréz
Tisztelt Érdeklődő!
Javaslom, hogy első körben próbálja meg értékesíteni a járművet, mielőtt úgy döntene, hogy visszaadja azt a finanszírozónak. Az értékesítés történhet a fennálló teljes tartozás visszafizetésével, vagy a szerződés átvállalásával. Ennek feltételeiről érdemes lenne a gépjárművet finanszírozó társasággal egyeztetni.
Amennyiben mégis a gépjármű visszaadása mellett döntene, abban az esetben az alábbiakra hívnám fel a figyelmét: A hitelintézetek természetesen igyekeznek a lehető legmagasabb áron értékesíteni a leadott/visszavett autókat, de ez nyilván nem minden esetben sikerül (köszönhetően a jelenlegi piaci helyzetnek). A leadás vagy visszavétel után igazságügyi szakértői értékelés készül az autóról, a finanszírozók pedig a piaci viszonyokat és ezt az értékelést figyelembe véve alakítják ki a saját eladási árukat. Ezt követően különböző fórumokon keresztül kínálják megvételre az adott gépjárművet.
A teljes fennálló tartozás a gépjármű leadását követően egy összegben válik esedékessé, mely tartozást az értékesítésig felmerülő késedelmi kamatok és egyéb értékesítéssel kapcsolatos költségek tovább növelik. Előfordulhat az is, hogy az értékesítésből befolyt vételár a tartozást nem fedezi, így még Önnek további tartozása fog fennállni az adott pénzintézet felé.
Röviden: ha eladja az autót, nemhogy pénze nem marad, de még esetleg rá is kell fizetnie, hogy többé ne legyen az Öné.
Tisztelettel
Hiteldoktor
Suzuki SX4-est vetem 2007-ben. Azóta 60 százalékkal felment a törlesztőm. Hirdetem az autót hitelátvállalással, de napi kétszer hívnak, hogy üzembentartóival, ügyvéd előtt megvennék. ilyen lehetséges?
Kedves Érdeklődő!
Amennyiben az Ön nevén marad a hitel (hiába születik akár ügyvédi/közjegyzői megállapodás), a finanszírozó Önnel marad szerződéses jogviszonyban, így elsőként Öntől fogják követelni a kiegyenlítést. Amennyiben a finanszírozási szerződésből eredő fizetési kötelezettséget a másik fél nem teljesíti, a fennálló tartozás erejéig a bank végrehajtást kezdeményezhet Ön ellen. Igaz ez még akkor is, ha közjegyzői okiratba foglalják az egyezséget, hiszen az egy esetleges polgári perben lesz csak érvényesíthető, ami akár több éves lefutású is lehet. Ebben az esetben a gépjármű marad a hitel fedezete, hiszen az is az Ön nevén marad, de mivel az autó a "vevő" birtokában lesz, így ez nagyon kockázatos eljárás. Ön akkor kerülhetné el a kockázatot, ha olyan vevőt keresne a gépjárműre, aki a finanszírozó által támasztott feltételrendszernek megfelel, ezzel a tulajdonjog és a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség jogilag tiszta átvállalása megtörténhetne.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Tisztelt hiteldoktor.
Párom 5 éve vásárolt hitelre egy Skoda Fábia szgk-t Az akkori 35000 Ft havidíjat könnyedén tudta fizetni, de az most havi 53000 ft-ra nőtt. A gépkocsit 3500000 Ft-ért vásárolta. A gépkocsi jelenlegi értéke 1500000 Ft.míg a fennálló hiteltartozás a hitelintézet dokumentációja szerint 3000000 Ft. Ön egy korábbi cikkében azt irta, hogy a gépkocsit a legjobb, ha saját magunk értékesítjük de ez nállunk nem lehetséges mivel a banknál van ugyebár a törzskártya. A legszivesebben a gépkocsit visszadnánk de akkor a gépkocsit áron alul vennék be és a fennálló hiteltartozás kb. 2000000 Ft is megmaradna.
Segítségét előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Kérdésére válaszolva a hitelátvállalás vagy a szerződés ütemezésének módosítása lenne a legjobb megoldás a problémára.
A hitellel terhelt gépjármű eladásához mindenképp szükséges, hogy a hitel maradéktalanul kiegyenlítésre, vagy átvállalásra kerüljön. Az átvállalás a finanszírozónál kezdeményezhető egy írásos kérelemmel. A kérelemhez csatolni kell a vevő/átvállaló hitelképesség vizsgálatához szükséges dokumentumok másolatát. Ezek pontos listáját, valamint az átvállalás további feltételeit, költségeit a finanszírozó határozza meg. A szerződés átvállalásával a gépjármű és a hitel a vevő nevére kerül, így mindkét szempontból jogilag tiszta állapot jön létre.
A finanszírozó társaságok több rugalmas megoldást is kínálnak Ügyfeleiknek a jelen gazdasági helyzet okozta törlesztési nehézségek leküzdésére.
Fenti lehetőségek részleteivel kapcsolatban érdemes lenne a hitelt nyújtó pénzintézettel felvenni a kapcsolatot, azok ismeretében már könnyebb volna a párjának legmegfelelőbb megoldást megtalálni.
Tisztelettel
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
A következő probléma megoldásában kérném a tanácsát. 2010 májusában a bank felmondta a hitelszerződést díjnemfizetés miatt. Az autót annak rendje-módja szerint leadtam a megfelelő helyen. Ott azt mondták, hogy ha 15 napon belül nem váltom ki, akkor értékesítésre kerül. Nem váltottam ki, de az értékésítés a mai napig nem történt meg, és nem is tudni, hogy mikor fog megvalósulni. A kérdésem az, hogy az autó kötelező biztosítását ebben az esetben is nekem kell tovább fizetni, vagy van valamilyen lehetőségem, hogy ettől a plusz tehertől megszabaduljak?
Köszönettel, Péter.
Tisztelt Szabó Úr!
Amennyiben a gépjármű visszavétele szabályszerűen zajlott, akkor ezt dokumentálni is kellett. A dokumentációnak tartalmaznia kell azokat az okiratokat amelyekkel Ön el tud járni a hatóságoknál és a biztosítónál, ilyenek az opciós nyilatkozat és az átadás-átvételi jegyzőkönyv. Ha ez nem áll rendelkezésére akkor a finanszírozótól tudja beszerezni. Hitel esetén Ön a tulajdonosa az autónak és hitelintézet pedig opciós jogot gyakorol, tehát szerződésszegés (jelen esetben a díjnemfizetés) esetén ezen jog gyakorlásával szerzi meg a tulajdonjogot. A finanszírozónak is 15 napos határidőt ír elő a törvény, hogy ezt a tulajdonjog változást bejegyeztesse az illetékes okmányirodában. Ha ez nem történt meg Ön az opciós nyilatkozatot és az átadás-átvételi jegyzőkönyvet az okmányirodában bemutathatja és ott záradékként feltüntetik a finanszírozó cég tulajdonszerzését. Az okmányiroda hivatalból kötelezni fogja a pénzintézetet az átírásra. Ugyanezekkel a papírokkal mondhatja le a kötelező biztosítási szerződést is.
Üdvözlettel
Hiteldoki
Érdemes most arra várni, hogy esetleg bevezetik a CHF átlagot a visszafizetésre?
Mikorra várható ez az Erste Leasing-nél?
Kedves Érdeklődő!
A deviza hitelesek megsegítését célzó pénzügyi javaslat elfogadását követő törvény a deviza alapú lakáscélú hitelre és kölcsönre vonatozik. A szabályozás értelmében a gépjármű finanszírozással foglalkozó pénzintézeteknél ezen rendelkezés nem alkalmazandó.
Tisztelettel
Hiteldoktor
T.DOKI!!!Lízinges motorom szeretném eladni, de csak olyan érdeklődő keresett, aki ügyvédi szerződéssel venné át. Én azt szerettem volna, ha banki hitel átvállalással tudom eladni. Van ebben valami buktató, vagy mire kell odafigyelnem, ha ez esetleg kivitelezhető? Üdvözlettel:Tóth Attila
Kedves Érdeklődő!
Amennyiben az Ön nevén marad a hitel (hiába születik akár ügyvédi/közjegyzői megállapodás), a finanszírozó Önnel marad szerződéses jogviszonyban, így elsőként Öntől fogják követelni a kiegyenlítést. Amennyiben a finanszírozási szerződésből eredő fizetési kötelezettséget a másik fél nem teljesíti, a fennálló tartozás erejéig a bank végrehajtást kezdeményezhet Ön ellen. Igaz ez még akkor is, ha közjegyzői okiratba foglalják az egyezséget, hiszen az egy esetleges polgári perben lesz csak érvényesíthető, ami akár több éves lefutású is lehet. A motor marad a fedezet, hiszen az is az Ön nevén marad, de mivel a motor a "vevő" birtokában lesz, így ez nagyon kockázatos eljárás.
Ön akkor kerülhetné el a kockázatot, ha olyan vevőt keresne a motorra, aki a finanszírozó által támasztott feltételrendszernek megfelel, ezzel a tulajdonjog és a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség jogilag tiszta átvállalása megtörténhetne.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Egy 2000-es évjáratú autó 900 ezer forintba kerül. Beszámoltatnám a mostani autómat (ezt körülbelül 150 ezer forintért venné be a kereskedő), még 200 ezret fizetnék kápéban, ez a kettö együtt lenne az önerő, s a fennmaradó részt négy év alatt fizetném ki. Lehetséges-e ez Így?
Kedves Érdeklődő!
Ahhoz, hogy a kérdésére a legpontosabb információt megkaphassa, érdemes lenne a különböző pénzintézetek finanszírozási feltételeiről tájékozódni, melyek az internetről is elérhetőek.
Tisztelettel
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoktor!
3 évvel ezelőtt vásároltam egy Peugeot 206-t svájci frank-alapon, nem emelkedett meg jelentősen a törlesztőm, de most szeretném eladni és lekértem a banktól egy zárást, amelyben a felvett 1 000 000-hoz képest 1 398 000-ről szól. Egy ismerősömtől viszont olyan infót kaptam, hogy ha most ki akarnám fizetni, vagy valaki helyettem, akinek eladnám, akkor a tőketartozást vennék figyelembe ami esetemben 935 000 forint, plusz gondolom, szerződésmódosítási díj meg ami csak lehet. Érdekelne, hogy ez valóban így van e?
Köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Ahhoz, hogy a legpontosabb információt megkapja az egyösszegű tartozás visszafizetésével kapcsolatban, érdemes lenne a finanszírozó társasággal felvenni a kapcsolatot.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Helló Hiteldoktor!
Felvilágosítást szeretnék kérni az alább leírt ügyben!
Van egy hitellel terhelt autóm. 30 hónapig kell még fizesem rá a hitelt. Egy másik autót láttam meg egy hirdetésben, amely nagyon megtetszett és eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélném rá a jelenlegi, hitellel terhelt autómat, természetesen úgy, hogy a másik autó vételárát is hitelben törleszteném. Mivel meg vagyok elégedve a jelenlegi bankkal, amelynek a hitelt fizetem, így a következő autómra is ennél a banknál vennék fel hitelt a következő autómra. Tehát a jelenlegi hiteles autómat szeretném lecserélni egy másik autóra, amelyet szintén hitelre vennék és ugyanattól a banktól szeretném, a vételárat felvenni, amelytől a jelenlegi autómra is felvettem a hitelt.
Remélem, hogy világosan leírtam a kérdésemet. Kérem, hogy pontosan tájékoztass az ügy menetéről és persze, hogy melyik hatóságnál, banknál mit kell tennem, illetve az illetékekről is. Válaszodat előre is nagyon köszönöm!
Tisztelettel: Zsola.
Kedves Érdeklődő!
Annak, hogy a jelenlegi autótól meg tudjanak válni, azaz értékesíthető legyen, alap feltétele, hogy az azt terhelő hitel maradéktalanul kifizetésre, vagy átvállalásra kerüljön. A tartozás új autóra történő átvezetése tudomásunk szerint egyik finanszírozónál sem lehetséges.
Ha az új autó megvásárlására nem áll rendelkezésre elegendő készpénz és ahhoz is finanszírozást vesznek igénybe, akkor nagy valószínűséggel már az autó értéke sem nyújt fedezetet a két hitelre.
Lehetséges megoldás, hogy a meglévő autót terhelő hitelt a vételárból kiegyenlítik, vagy a vevő átvállalja a jelenleg aktuális tőketartozást. Természetesen mindez a fennálló tartozás és az autó értékének ismeretében dönthető el.
Az új autóra új finanszírozási szerződést kell kötni, aminek során a finanszírozó által előírt minimális önrésszel is rendelkezni kell.
Javasoljuk, a lehetséges megoldásokról érdeklődjenek a finanszírozó banknál, mert ők azok, akik teljes körű tájékoztatást tudnak adni az általuk biztosított módozatokról.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoki!
Mi az oka annak, hogy a finanszírozók (esetemben az Erste leasing) nem támogatják a fedezetcserét. Az autóm értéke jelenleg nem fedezi a hitelt, én viszont le szeretném cserélni egy drágábbra. Nem akarom realizálni a jelenlegi árfolyamveszteséget, ezért megtartanám a jelenlegi hitelt és a különbözetet kp-ban fizetném ki a kereskedőnek. Mi az oka annak, hogy a bank ezt nem engedélyezi, hisz a hitel fedezeti aránya javulna?
Nekem jelenleg úgy tűnik, hogy a bank azért nem engedi, hogy rákényszerítsen a végtörlesztésre és új hitel felvételére. Így viszont marad a jelenlegi helyzet, ami a banknak sem jó és nekem sem.
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy az Ön által leírt fedezetcsere valóban nem támogatott a finanszírozók körében.
Pontosan nem írta le a csere Ön által kivitelezhetőnek vélt módját, ezért felmerülnek olyan kérdések, hogy az új autó vásárlásakor a régit a kereskedő beszámítja, vagy Ön önállóan szeretné értékesíteni a beszámításkori árnál vélhetően kedvezőbb áron? Ez utóbbi esetben a kereskedés miként jut a vételár másik részéhez, illetve a vevő a törzskönyvhöz, hiszen a finanszírozó alap helyzetben csak akkor adja ki a "régi" gépjármű törzskönyvet és az opció törlő papírokat, ha a tartozás kiegyenlítése megtörtént.
Az ilyen esetek lebonyolítása során előállíthat olyan patthelyzet is, amikor a kereskedő ragaszkodik a beszámított autó törzskönyvéhez, ennek hiányában nem iratják át az Ön nevére az újat, viszont a Bank nem adja ki addig, amíg az új autó nincs az Ön nevén és nem kerül bejegyzésre a Bank opciós joga.
A Banknak nem érdeke, hogy Önt végtörlesztésre kényszerítse. Mindkét fél érdekeinek megfelelő megoldás lehet a jelenlegi autó hitelátvállalással történő értékesítése, aminek során Önt nem terheli az aktuális árfolyam változásból eredő különbözet. Természetesen ezt a megoldást nehezíti, hogy az autó nem ér annyit, amennyi hitel még hátra van. Itt az arányok és a vevő hozzáállása lehet az irányadó.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Taximat magánszemélyként a Lombard Lizing segítségével vásároltam meg. Akkor egy Kft lett az üzembentartó. Esedékes műszaki vizsgámkor szeretnék új üzembentartót (nyugdíjas vállalkozó), mivel ez kedvezőbb adózást tesz lehetővé (pl. nincs cégautó adó, stb.) a bank ehhez csak akkor járul hozzá, ha az új üzembentartó kézfizetési kezességet vállal a futam idő végéig függetlenül attól, hogy ő marad vagy sem az üzembentartó. Van erre lehetősége?
Köszönettel: Taxis
Tisztelt Érdeklődő!
Finanszírozott gépjármű esetében az üzembentartói engedély kiadásához a hitelintézet kérheti az új üzembentartó kezesként történő bevonását. Érdemes lenne felvenni velük a kapcsolatot a feltételek tisztázása érdekében, hogy pontos képet kapjon az engedély miatt bevont kezes kiengedésének lehetőségéről és esetleges költségeiről.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor.
Olyan problémával állok szemben, hogy 2009. novemberben volt egy Totálkáros balesetem, Kifizettem a roncsértéket (1.05mFt), mivel erős volt a fotint (a felvetthez képest), előtörlesztésként, hogy az autót el tudjam adni. Be is lett fizetve az összeg a bank kiadta a törzskönyvet a nevemre. De ezt nem előtörlesztésnek számította hanem túlfizetésnek, annak ellenére, hogy befizettem még előtte a szerződésmódosítási díjat ami 109eFt. Azóta az ottani folyoszámlámon pihen az összeg jó magyar forintban és azóta több mint 40Ft-ot erősödött a CHF. Így sajnos nem 5600CHF-ot törlesztettem az 1.05mFt-ból hanem jelen állás szerint csak 5000-et fogok. ami nekem jó 200eFt-os bukta. A biztosító októberben fogja csak elutalni a maradékot és csak akkor fogják átváltani az én 1.05mFt-omat. Amikor én azt 180Ft-os CHF árfolyamon befizettem. Jelenleg 220Ft körül mozog a középárfolyam. Amióta az összeget előtörlesztettem, nem kaptam semmiféle felszólítást, valamint az egyenlegem is 0Ft az automata és az ügyintéző szerint is. De még semmiféle papírt nem kaptam. Valamint a biztosító sem utalt még a banknak mivel a jogerős ítélet szeptember végére várható.
Ez korrekt vagy próbálkozzak a fogyasztóvédelemnél? Mivel ha én azt az összeget CHF-ben tartom, az árfolyamhozamból ki tudtam volna fizetni a havi törlesztést, amihez csekket sem kaptam. Valószinő az előtörlesztésből vonják.
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy totálkár esetén a hitelszerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet.
A szerződés lezárására a kártérítési összeg beérkezésének vagy a roncs értékesítésének/roncsérték befizetésének napján kerül sor, de az ügymenet pénzintézetekként eltérhet. A szerződés lezárását követően a hátralévő tartozás egy összegben válik esedékessé.
Mindenképpen fel kell venni a kapcsolatot a hitelintézettel a szereződés jelenlegi állapotának tisztázása érdekében. Mivel Ők tudnak részletes információval szolgálni az Ön által befizetett roncsértékkel és havidíj fizetési kötelezettséggel kapcsolatosan.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Üdvözlöm.
Az lenne a kérdésem, hogy hitellel terhelt autómba szeretnék motort cserélni, konkrétan a benzines dízelre. Kell-e a bankot értesíteni erről? Ugyanez a kérdés ha gázüzeműre szeretném az autót motorcsere nélkül.
Előre is köszönöm a választ! Tamás
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy a szerződés futamideje alatt az Általános Szerződési Feltételek alapján a hitelszerződést érintő változásokról köteles tájékoztatni a pénzintézetet. Amennyiben a változtatás érinti a forgalmi vagy a törzskönyv adatait az okmányiroda a javításhoz kéri a pénzintézet engedélyét is. Érdemes megérdeklődni a hitelintézetnél az engedély kiadás feltételeit és esetleges költségét.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
2009-ben történt az a balesetünk ahol egy 1,5 éves lízinges kocsi tört gazdasági totálkárra. Bírósági végzésünk van arról hogy vétlenek vagyunk. a biztosító kifizette az eurotax szerinti árat mínusz a roncsérték. a roncs árát is befizettük. A biztosító korrekt volt. DE !!!
Körülbelül másfél millió forint maradt fent amit ugye fizetnünk kell mint lízing díjat. ez most egy összegű . Megkérdeztünk egy ügyvédet hogy a károkozót milyen lehetőségünk van perelni.Ő megúszta 50000 Ft pénzbüntetéssel nekünk meg másfél milliót kell kifizetni a lízingcég felé úgy hogy kocsink sincs.Az ügyvéd azt mondta hogy felesleges perelni mert ezt a pénzt úgyis ki kellett volna fizetni a futamidő alatt. Így nem okozott anyagi kárt a jog szerint a vétkes fél. Ilyen van ???? Ma ez megtörténhet Magyarországon ?
előre is köszönöm válaszát.
tisztelettel egy károsult.
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy totálkár esetén a szerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet. Ebben az esetben érdemes felvenni a kapcsolatot a pénzintézettel és érdeklődni az egyösszegű tartozás részletfizetési lehetőségeit illetően.
A casco biztosítás során a jármű kerül biztosításra így a kártérítési összeg a jármű jelenkori értéke alapján kerül meghatározásra függetlenül a felvett hitel mértékétől.
Sajnos mivel az Ön nevén van a szerződés így a hiteltartozás is Önt terheli, függetlenül attól kinek a hibájából került sor a futamidő lejárta előtti lezárásra. Amennyiben az okozóra kívánja terheli a terheket, úgy ügyvédi egyeztetést követően polgári peres úton tudja követelését vele szemben érvényesíteni. Szeretnénk azonban felhívni szíves figyelmét, hogy a fizetési kötelezettségre egy esetleges bírósági eljárás nem lesz halasztó hatállyal. Amennyiben a kiegyenlítésre egy későbbi időpontban kerül sor, a finanszírozó a szerződés szerinti késedelmi kamatot követelheti Öntől.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoki !
Édesapám hitelre vásárolt autót kezessel és gazdasági totálkára törte.A bank felmondta felé a szerződés és követelte egy összegben a fennmaradó tartozást. Sikerült megegyezni a bankkal hogy a fent maradó összeget részletre fizethessük de közben sajnálatosan az édesapám elhunyt.
A kérdésem az lenne hogy mit csináljunk? Bejelentsem a banknak hogy elhunyt vagy sem ? Fizessek továbbra vagy sem?
Előre is köszönöm !
Kati
Tisztelt Kati!
Édesapja halálát mindenképp jelentse be a finanszírozóhoz, mert ennek elmaradása a jövőben kellemetlenségeket okozhat.
A bejelentésnek írásban kell megtörténnie és ezzel együtt kérhet tájékoztatást a további teendőkről.
Alap esetben elmondható, hogy a részleteket mindaddig célszerű fizetni, amíg a hagyatéki eljárás le nem zárul, hiszen annak eredményeként a hagyatéki végzés rendelkezik arról, kit fog terhelni a hagyatéki teher. Ezt követően az örökösnek kell a szerződés jövőjével kapcsolatban megállapodnia a bankkal.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt hiteldoktor! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 2 éve vettem egy seat cordobát (2004), közben megszületett a fiam és az autó kicsi lett a számunkra. Van-e lehetőség, hogy ezt az autót eladom és egy jóval nagyobbra cserélném pl:volkswagen tuoranra? Vagy csak a futamidő végén tudom csak lecserélni? Elöre is köszönöm válaszát! zoli
Kedves Érdeklődő!
Annak, hogy a jelenlegi autót értékesíteni tudják, alap feltétele, hogy az azt terhelő hitel maradéktalanul kifizetésre, vagy átvállalásra kerüljön. A tartozás új autóra történő átvezetése tudomásunk szerint egyik finanszírozónál sem lehetséges, még abban az esetben sem, ha az új autót hitel nélkül tudják megvásárolni. Ha az új autó megvásárlására nem áll rendelkezésre elegendő készpénz és ahhoz is finanszírozást vesznek igénybe, akkor nagy valószínűséggel már az autó értéke sem nyújt fedezetet a két hitelre.
Lehetséges megoldás, hogy a meglévő autót terhelő hitelt a vételárból kiegyenlítik, vagy a vevő átvállalja a jelenleg aktuális tőketartozást. Természetesen mindez a fennálló tartozás és az autó értékének ismeretében dönthető el.
Az új autóra új finanszírozási szerződést kell kötni, aminek során a finanszírozó által előírt minimális önrésszel is rendelkezni kell.
Javasoljuk, a lehetséges megoldásokról érdeklődjenek a finanszírozó banknál, mert ők azok, akik teljes körű tájékoztatást tudnak adni az általuk biztosított módozatokról.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Üdvözlöm!
A következő kérdéssel fordulok önökhöz. 2008-ban vásároltam egy Peugeot 207-es autót. Azóta bővült a család és most egy nagyobb autóra (Mazda6) szeretném cserélni, de sajnos az árfolyam és a kevés induló miatt jelenleg több rajta a hitel, mint amennyit ér az autó! De van-e arra lehetőségem, hogy az új autóba beleadjam a Peugeot-t és kézpénzben kifizessem a két autó közti különbözetet a hitelt pedig immár egy nagyobb értékű új autóra áttegyem?
A kereskedők, akiket kérdeztem még nem csináltak ilyet és szerintük nem is működőképes a történet. Véleményem szerint pedig mindenki jól járna, mert a kereskedő elad egy új kocsit, én veszek egy új kocsit a banknak pedig komolyabb fedezete lesz mind eddig volt!
Köszönettel: M.L.
Kedves Érdeklődő!
Annak, hogy a jelenlegi autótól meg tudjanak válni, azaz értékesíthető legyen, alap feltétele, hogy az azt terhelő hitel maradéktalanul kifizetésre, vagy átvállalásra kerüljön. A tartozás új autóra történő átvezetése tudomásunk szerint egyik finanszírozónál sem lehetséges, még abban az esetben sem, ha az új autót hitel nélkül tudják megvásárolni.
Ha az új autó megvásárlására nem áll rendelkezésre elegendő készpénz és ahhoz is finanszírozást vesznek igénybe, akkor nagy valószínűséggel már az autó értéke sem nyújt fedezetet a két hitelre.
Lehetséges megoldás, hogy a meglévő autót terhelő hitelt a vételárból kiegyenlítik, vagy a vevő átvállalja a jelenleg aktuális tőketartozást. Természetesen mindez a fennálló tartozás és az autó értékének ismeretében dönthető el.
Az új autóra új finanszírozási szerződést kell kötni, aminek során a finanszírozó által előírt minimális önrésszel is rendelkezni kell.
Javasoljuk, a lehetséges megoldásokról érdeklődjenek a finanszírozó banknál, mert ők azok, akik teljes körű tájékoztatást tudnak adni az általuk biztosított módozatokról.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Egy VW Polo típusú gépjárműre 5 év lízing hitelt vettem fel, sajnos svájci frank alapon. Az autó hitelének törlesztése rohamosan nő, hónapról hónapra egyre több, lassan a kétszerese lesz. Felsőzsolcán lakom, árvízkárosult vagyok. Miként lehetne ezt megállítani, vagy lecsökkenteni anélkül, hogy a hátralévő (majdnem 3 évnyi) futamidő nőne? Előre is köszönöm válaszát: F.A.
Kedves Érdeklődő!
A finanszírozó társaságok több rugalmas megoldást is kínálnak a jelen gazdasági helyzet okozta törlesztési nehézségek leküzdésére. Például segítség lehet egy úgynevezett Havi Fix konstrukció, amivel tervezhetővé válik a havi kiadás. Átmeneti fizetési könnyítéssel bizonyos ideig igényelheti a havi fizetendő törlesztés csökkentését.
A pontos információk megszerzéséhez, érdemes lenne a finanszírozó társasággal felvenni a kapcsolatot és informálódni a adott pénzintézet által kínált konstrukciók feltételeiről.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Autóvásárlásban kérnék tanácsot/segítséget. A helyzet az hogy vásárolni szeretnék(jobban mondva a szüleim) egy gépkocsit. (92-95 Honda Civic)Ennek megvásárlásához kellene legalább 5-600 000 Ft, mivel nem látom értelmét egy teljesen lelakott kocsi megvételének. Ez az összeg nem áll rendelkezésünkre ebben a helyzetben, de a kocsira mindenképp szükségünk lenne (munka, tanulás, családi okok miatt)Egy helyi bank képviselőjével felvettük a kapcsolatot hogy hitelt vegyünk fel rá. Ő azzal kezdte hogy jelenleg a hitel 500 000Ft-ra van maximalizálva minden banknál, ha felvennénk ezt az 500 000ft-ot abból kézbe kb 420 000-t kapnánk. A kérdésem az lenne hogy ez valós szabályozás-e és ha igen akkor mit tehetnék hogy a gépkocsit valamilyen módon mégis megvegyük? (jelenleg nincs semmilyen hitelünk, a megfelelő kereset is megvan, szval csak ez a számomra értelmetlen maximalizáció jelent gondot)
Kedves Érdeklődő!
A maximálisan igényelhető hitel meghatározása az eszköz EUROTAX értéke alapján történik. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelet ajánlása alapján, magánszemélyként a gépjármű EUROTAX árának maximum 80%-át lehet finanszírozni, ezt is csak forint/lízing konstrukciókban. Amennyiben a pénzintézet fenti ajánlás alapján utasította el a hiteligényt, abban az esetben érdemes lenne más jellegű hitel/kölcsönben gondolkodni.
Üdvözlettel
Hiteldoki
2006 decemberében a volt élettársam rábeszélt egy citroen c5 break Combi tipusú gépjárműre.2006-os az autó.Havi 52ezer ft a törlesztője+ a cascó a többiről ne is beszéljünk.2007 januárja óta fizetem a hitelt ami még kb 3,8millio ft.10 évre vettem fel a hitelt.Mivel a volt élettársam Baros ezért csak én kaphattam meg.A kocsi az én nevemre került. Azóta szétöltöztünk és a hitel+autó maradt nekem.Én viszont egyedül ezt nem tudom fizetni.Kb 2018 januárban jár le a törlesztés. Szeretnék megoldást találni ,hogyan adhatnám el a gépkocsit.Akár hitelátvállalással . Köszönöm tanácsukat.
Tisztelt Érdeklődő!
Kérdésére válaszolva a hitelátvállalás folyamatát tudjuk részletezni, bízva abban, hogy ezzel sikerül a szükséges információkat megadni:
A hitellel terhelt gépjármű eladásához mindenképp szükséges, hogy a hitel maradéktalanul kiegyenlítésre, vagy átvállalásra kerüljön.
Az átvállalás a finanszírozónál kezdeményezhető egy írásos kérelemmel. A kérelemhez csatolni kell a vevő/átvállaló hitelképesség vizsgálatához szükséges dokumentumok másolatát. Ezek pontos listáját a finanszírozó határozza meg.
Pozitív bírálat esetén előzetesen egyeztetett időpontban és helyszínen kerülhet sor az átvállalási megállapodás aláírására. Az aláíráskor minden érintett félnek egyszerre kell megjelennie.
A fenti folyamat eredményeként a gépjármű és a hitel a vevő nevére kerül, így mindkét szempontból jogilag tiszta állapot jön létre.
Tisztelettel
Hiteldoktor