Tisztelt Hiteldoktor!
Van egy autólízingem. (Opel Astra Combi, 2005-ös. Vételi ár: 2400000 és 72 hó a futamideje és svájci frank alapú. Jelenleg már 25 hónapja törlesztek.) Aminek egyre magasabb a havi törlesztése. Szeretnék ettől a hiteltől valahogy megválni. Milyen lehetőséget tudna nekem ajánlani, a betörlesztésen kívül? Gondoltam arra is, hogy az autót visszaadnám. EZ például hogyan működik a gyakorlatban? S milyen költségekkel járna?
Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel K.T.
Tisztelt Érdeklődő!
A hitellel terhelt gépjármű eladásához mindenképp szükséges, hogy a hitel maradéktalanul kiegyenlítésre, vagy átvállalásra kerüljön. Az átvállalás a finanszírozónál kezdeményezhető egy írásos kérelemmel. Javaslom, hogy első körben Ön próbálja meg értékesíteni a járművet, mielőtt úgy döntene, hogy visszaadja a finanszírozónak. A hitelintézetek természetesen igyekeznek a lehető legmagasabb áron értékesíteni a leadott/visszavett autókat, de ez nyilván nem minden esetben sikerül (köszönhetően a jelenlegi piaci helyzetnek). A leadás vagy visszavétel után igazságügyi szakértői értékelés készül az autóról, a finanszírozók pedig a piaci viszonyokat és ezt az értékelést figyelembe véve alakítják ki a saját eladási árukat. Ezt követően különböző fórumokon keresztül kínálják megvételre az adott gépjárművet. A teljes fennálló tartozás a gépjármű leadását követően egy összegben fog esedékessé válni, mely tartozást az értékesítésig felmerülő késedelmi kamatok és egyéb értékesítéssel kapcsolatos költségek tovább növelnek. Előfordulhat az is, hogy az értékesítésből befolyt vételár a tartozást nem fedezi, így még Önnek további tartozása fog fennállni az adott pénzintézet felé.
Tisztelettel
Hiteldoktor
jó napot!
érdeklődnék hogy lehetne e arra lehetőség, hogy a svájci frank alapu hitellel terhelt aútomat (850000ft vásároltam 6 éves futamidőre, 3 éve fizetem és még kb 800000ft van hátra.) le szeretném cserélni egy olcsóbbra az ára 500000ft mególdható e? és ha igen hogyan működne a dolog? előre is köszönöm
Kedves Érdeklődő!
Annak, hogy a jelenlegi autót értékesíteni tudják, alap feltétele, hogy az azt terhelő hitel maradéktalanul kifizetésre, vagy átvállalásra kerüljön. A tartozás új autóra történő átvezetése tudomásunk szerint egyik finanszírozónál sem lehetséges, még abban az esetben sem, ha az új autót hitel nélkül tudják megvásárolni. Ha az új autó megvásárlására nem áll rendelkezésre elegendő készpénz és ahhoz is finanszírozást vesznek igénybe, akkor nagy valószínűséggel már az autó értéke sem nyújt fedezetet a két hitelre.
Lehetséges megoldás, hogy a meglévő autót terhelő hitelt a vételárból kiegyenlítik, vagy a vevő átvállalja a jelenleg aktuális tőketartozást. Természetesen mindez a fennálló tartozás és az autó értékének ismeretében dönthető el.
Az új autóra új finanszírozási szerződést kell kötni, aminek során a finanszírozó által előírt minimális önrésszel is rendelkezni kell.
Javasoljuk, a lehetséges megoldásokról érdeklődjenek a finanszírozó banknál, mert ők azok, akik teljes körű tájékoztatást tudnak adni az általuk biztosított módozatokról.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Üdvözlöm! Szeretném megtudni a következőt. Van 1 hitellel terhelt autóm amit úgy tűnik nem tudok tovább törleszteni.. viszont már kötelező biztosítás sincs rajta .Ha a bank visszaveszi mit követelhetnek rajtam ,ill.mi lesz a biztosítás hiányával?? Válaszát előre is köszönöm...
Tisztelt Érdeklődő!
A finanszírozó csak a hitelszerződéssel összefüggő elmaradásokat, kamatokat, egyéb díjakat követelheti, a kötelező biztosítás teljesen független a hiteltől, így ezzel kapcsolatban nincs és nem is lehet követelése. Az elmaradt biztosítási díjakkal kapcsolatban javaslom keresse meg a biztosítót. A gyakorlat egyébként az, hogy a biztosító értesíti a területileg illetékes okmányirodát és a kötelező biztosítás hiánya miatt a gépjárművet kivonják a forgalomból.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
T Doktor Ur!
2004-ben vásároltam egy autot részletre: 2731000 Ft-ért,melybe 780000 ezer forintot befizettem. Az autot 26 honapig használtam,miközben fizettem a havi 40-45 ezer forintot,majd felhivtam a bankot ,hogy visszaadnám az autot,mert másikat szándékozom venni. Ezzel nem is volt semmi gond,elvitték az autot,majd közölték velem,hogy amig nem értékesitik,addig fizetnem kell a havitörlesztést,de hálla istennek két honap alatt eladták az autot1480000Ft-ért,melyröl számlát is küldtek. Na,gondoltam,hogy ezzel vége,mikor is pár honap mulva hivtak a banktol,hogy még fizesek ki 590000Ft-ot,vagyis ezt a fentmaradt összeget nekem kelett volna kapnom az eladásbol.Most,több mint 3-év után jött egy birosági végzés,hogy fizesek ki nyolc napon belül 790000Ft-ot.
Doktor Ur!! Van ilyen???Vagy mi jogon??!!Befizettem 780000:Törlesztettem 960000: Eladták 1480000Ft-ért.Tisztelettel:Attila
Kedves Attila!
Pontos információk híján csak feltételezhető, hogy Ön egy deviza alapú szerződést kötött. Ennek fényében valószínűsíthető, hogy az árfolyam-különbözet okozta az eltérést, ami miatt az Ön tartozása magasabb volt, mint az autó eladási ára. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az Ön által befizetett törlesztőrészleteknek csak egy része csökkentette a felvett hitelösszeget, a többi kamat. A futamidő hosszúsága szintén fontos tényező, hiszen minél hosszabb, annál alacsonyabb a kezdeti tőketörlesztés. Ha esetleg új autót vásárolt, akkor az is növelhette a különbséget, hogy az új autók értékvesztése az első két évben a legnagyobb. Az autó értékesítését követően kellett, hogy kapjon egy pontos elszámolást a banktól – ebben biztosan szerepelt az is, hogy az értékesítés után mennyi tartozás maradt a szerződésen.
Amennyiben a fent leírtak megállják a helyüket, akkor sajnos jogos a bank követelése és mivel az elszámolás utáni tartozást Ön nem fizette meg, így az kamatokkal, járulékokkal bővülhetett.
Javaslom, hogy kérje a banktól az ügy kivizsgálását és próbáljanak megállapodásra jutni, a finanszírozó is bizonyára megpróbál a lehetőségeihez mérten segíteni.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Párom régebbi ,,volt" családjában haláleset történt! Ennek már 8 hónapja, de még mindig nincs se rendőrségi vizsgálati eredmény, se hagyatéki tárgyalás. A végrehajtó pedig jön, foglal, és visz! Mondja, az örökösöknek kellett volna fizetnie a fennmaradt részleteket! De hát még meg sincs állapítva az örökös! A bank, a biztosító, mindenről időben tájékoztatva volt! A gyermekek meddig felelnek az örökölt tartozásért? És ha a Párom gyermekei elutasítják az örökséget? Az életbiztosítás tudtommal nem tartozik a hagyatékhoz, de az is el fog elúszni? Jogos e a végrehajtó intézkedése? Az életbiztosításból rendezni tudnák az örökölt adósságot is! Köszönöm válaszát!
Tisztelt Érdeklődő!
A pontos körülmények ismeretének hiányában csak általános információt, tanácsot lehet adni:
A haláleset önmagában nem mentesít a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettségek teljesítése alól. Ilyen esetekben a finanszírozók azt kérik, hogy a lehetséges örökös/örökösök folyamatosan teljesítsék az esedékessé váló részleteket a szerződés fenntartása érdekében, majd a hagyatéki eljárás közben közjegyző előtt, vagy a lezárás után egymással számoljanak el.
Általában a finanszírozási szerződés is rendelkezik az adós halálának esetéről, ezeket a feltételeket is érdemes áttanulmányozni.
A bank és a végrehajtó eljárása a tartozás beszedésére vélhetően jogos, de érdemes méltányossági eljárást kérelmezni.
Az örökösök a hagyaték erejéig kötelesek helyt állni az örökölt tartozásokért. Az örökösöknek lehetőségük van lemondani a hagyatékról, de csak a hagyatéki leltárban szereplő minden tételről, egyetemlegesen. Tehát ezt a lépést akkor célszerű megtenni, ha a tartozáson kívül nincs egyéb pozitív örökség, vagy a tartozás jelentősen meghaladja azt.
Tudomásunk szerint az életbiztosítás csak abban az esetben nem tartozik a hagyatékhoz, ha kedvezményezettet jelöltek meg. Ebben az esetben a kedvezményezett a hagyatéki eljáráson kívül jogosult az életbiztosítás összegére.
Mindenképpen azt javasoljuk, egy ügyvéd segítségét kérjék annak érdekében, hogy szükséges eljárások mihamarabb lezáródjanak. Ezzel párhuzamosan a bankkal mindenképp vegyék fel a kapcsolatot és kezdeményezzenek egyezséget a tartozások utólagos, vagy visszamenőleges rendezésére.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Helló
Egy olyan kérdésem lenne hogy szeretnék ügyvédi papírral hiteles motort vásárolni de sajnos nem igazán tudom hogy ennek mi a folyamata és ebben szeretnék tájékoztatást kérni.
Tisztelt Érdeklődő!
Alapesetben elmondható, hogy a motor megvásárláshoz elegendő egy szabályos adásvételi szerződés és a motort terhelő hitel átvállalása a finanszírozónál, ügyvéd közreműködése nem szükséges.
Annak érdekében, hogy hasznos tanáccsal tudjunk szolgálni, kérjük, szíveskedjen a vásárlás körülményeit pontosabban megadni.
Például: a hitelt át kívánja-e vállalni, vagy csak ügyvédi papírt szeretnének róla készíteni stb.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoki!
Az autótartozás százezer forint adósságból cikkhez szónék hozzá:
Egy ismerősőmnek kifizetetlen autója volt, melyen még sok részlet várt törlesztésre. Az autószalonban átvették az autót, elkezdett egy újat törleszteni, mintha a régi folytatása lenne, – valahogy így magyarázta. Ez hogyan lehetséges?
Másik kérdésem: ha a meglévő autómat eladom a törlesztéssel együtt akkor van rá mód, hogy újra tudjam cserélni? Hogyan?
Köszönöm előre is a választ,
Tisztelettel: egy hiteles
Tisztelt Érdeklődő!
Az ön által leírtak kevés információt tartalmaznak ahhoz, hogy az ismerőse által végrehajtott autócsere módjáról, feltételeiről képet lehessen alkotni. Esetleg javasoljuk, hogy az autószalonban, vagy a finanszírozást nyújtó bankban érdeklődjön a lehetőségekről és a lebonyolítás menetéről.
Ha ön az autóját hitelátvállalással értékesíti, akkor az új autóra új finanszírozás szükséges, aminek a megkötése az érvényes feltételek szerint történhet. Természetesen finanszírozónként változhatnak a speciális lehetőségek, ezért javasoljuk kérdésével keresse meg ügyfélszolgálatukat.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor !
Az lenne a kérdésem,hogy lehetséges-e úgy autót hitelre vásárolni,hogy a vásárlónak nincs jogosítványa.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Tamás
Tisztelt Tamás!
Általánosságban elmondható, hogy a finanszírozók ragaszkodnak ahhoz, hogy a hitelfelvevő az általuk finanszírozott gépjármű vezetéséhez szükséges vezetői engedéllyel rendelkezzen.
Természetesen lehetnek kivételek, ezért érdemes a piacon érdeklődni a lehetőségekről. Esetleg megtörténhet, hogy olyan adóstárs vagy kezes bevonása elegendő, aki rendelkezik megfelelő jogosítvánnyal.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor !
Van egy Suzuki Ignisem ,még 9 év futamidővel,de szeretnék a hiteltől megszabadulni.Lenne is egy önként jelentkező ,csak hogy nem hitelképes ,mert állítólag most alapított valamilyen Kft-t,és így nem tud jövedelmet igazolni.Viszont fel ajánlotta az ingatlanját fedezet -képpen ,hogy terheljük meg a hitel teljes összegével.Nekem ez elegendő biztosíték ? Vajon járható ez az út ? Ebben szeretném a tanácsát kérni: Várom megtisztelő válaszát !
Tisztelettel : Pál.
Tisztelt Érdeklődő!
Azt kell mondanunk, hogy az autó értékesítésére mind az Ön, mind a vevő számára, a hitelátvállalással egybekötött adásvételi szerződés megkötése az egyetlen teljes biztonságot nyújtó megoldás, így nem javasoljuk, hogy egy olyan helyzetet hozzanak létre, amikor a tulajdonjog, a hitelkötelezettség és az autó birtoklása nem azonos személyhez kapcsolódik.
Önnek egy ügyvédi, közjegyzői dokumentum és a jelzálog sem nyújt kellő biztosítékot arra, hogy az új tulajdonos fizetni fogja az Ön nevén lévő tartozást. Ha ő nem teljesít, a bank Öntől fogja követelni a tartozást, amit Ön maximum egy akár évekig elhúzódó polgári peres eljárás keretében tud érvényesíteni az autó használójával szemben.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Nekem a Merkantíl banknál van autóhitelem,nos a hátralévő tartozást le lehet kérdezni az automatikus telefonosrendszeren keresztűl,mikor valamikor lekérdezem a hátralévő tartozásomat akkor hozzáteszi hogy az ön diszkontált tartozása... Nos mit jelent ez hogy diszkontált tartozása? És amit az automatikus rendszer közöl velem,az a valós teljes tartozás? Ezen felűl még kell valamit fizetnem?
Tisztelt Érdeklődő!
A levelében adott tájékoztatás alapján nehéz megbecsülni, hogy pontosan mit tartalmaz a telefonos lekérdezéskor kapott összeg. Ha a tájékoztatásban nem hangzik el erre vonatkozó információ, akkor javasoljuk, inkább írásban forduljon a bank ügyfélszolgálatához ezekért az adatokért.
Az írásban megküldött kalkuláció, lezárási ajánlat tételesen tartalmazza a tartozás számításakor figyelembe vett elemeket és például deviza alapú szerződés esetén a számítás során használt árfolyamot is.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
2007-ben édesanyámmal vásároltam egy autót, amire hitelt is vettünk fel (az akkori érték kb. 25%-át). Természetesen így a törzskönyv nincs nálunk. Jelenleg édesanyám a tulajdonos, de szeretnénk átíratni az én nevemre. Milyen módon oldható ez meg? Legjobb az lenne, ha a körülményekben nem történne változás, tehát a hitel maradna édesanyám nevén, csak én lennék a tulajdonos (a jelzálogbejegyzés (ha így hívják) is maradna a kocsin, hogy a bank is biztosítva legyen). A hitelátvállalást szeretném elkerülni, mert az – ha jól sejtem – szerződésmódosítással járna, ami felesleges többletköltség, bár a bank lehet, hogy ragaszkodna ahhoz, hogy a hitel a mindenkori tulajdonos nevén legyen.
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel
Attila
Tisztelt Érdeklődő!
Igen, jól gondolja. A finanszírozó ragaszkodni fog ahhoz, hogy a gépjármű az Adós tulajdonában legyen a hitelszerződés lezárásáig, így az átírásra ilyen körülmények közt csak a hitel átvállalásával együtt kerülhet sor.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoktor,
2008-ban vásároltam 10 éves futamidőre egy 2004-es Peugeot 206 1.1 Opent 1 330 000 Ft-ért. (Nagy butaság volt, de már mind1.) Azóta gyarapodott a család és nem férünk el a kis „oroszlán”-ban, ezért nagyobbra cserélném. DE hogyan? Ha ki szeretném most fizetni egyben, akkor kb. 1,4 milliót kéne fizetnem… nonszensz. Ez nem járható, viszont feltétlenül le kellene cserélnem, amit szintén hitelre vásárolnék. Milyen megoldást javasolna erre a szituációra?
Üdvözlettel,
Tisztelt Érdeklődő!
Jelen körülmények között az autó értékesítésére a hitelátvállalással egybekötött eladás tűnik a legelőnyösebbnek.
Ennek feltételeiről és menetéről a finanszírozónál tájékozódhat.
Leveléből arra következtethetünk, hogy az autó értéke nem lesz magasabb, mint a fennálló tartozás, tehát az eladásból Ön nem jut felhasználható készpénzhez. Ezért az új autó vásárlásához az önrészt biztosítani kell.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Ezekkel a kérdésekkel fordulnék Önhöz:
1. Le szeretném cserélni jelenlegi autómat hitelátvállalással, viszont a kinézett autó olcsóbb, mint a jelenlegi. Ilyenkor a szerződésmódosítási díjon kívül lehet-e még más irányú fizetési kötelezettségem?
2. Értékben a jelenlegivel megegyező értékű autóra cserélném le (a kinézett autó 2,8 millió a jelenlegi 2,8 millió), viszont az utolsó hitelzárási ajánlat alapján a tartozásom végösszege 3,5 millió. Ebben az esetben milyen lehetőségeim lehetnek?
Vagy fizessem kitartóan hátha javulnak a CHF-körüli dolgok?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
KO
Tisztelt Érdeklődő!
Az Ön által írt első verzió akkor áll fenn, ha a megvásárolni kívánt autót terheli hitel, amit Ön átvállalna. Ebben az esetben Önt a szerződésmódosítási díjon kívül, az eladóval kötött megállapodás szerint, esetleg az eredetvizsga, állapotfelmérés díja terhelheti. Ezen felül a szokásos okmányirodai költségekkel (átírási illeték, új forgalmi engedély és törzskönyv ára) mindenképp számolnia kell még.
Nem pontosan derül ki a leírtakból, hogy milyen sorsa lesz az Ön autójának, hol kell számításba venni annak értékét. Ha a két autó cseréje történik meg, akkor alap esetben a kölcsönös átvállalás megtörténhet. Ekkor szintén megállapodás kérdése, hogy az Ön autójának eredetiségvizsgálati díját ki fizeti meg.
A 2. megoldási lehetőség alapján azt feltételezzük, hogy ekkor az Ön autóját terhelő hitelt nem kívánja a vevő átvállalni, hanem le szeretnék zárni a szerződést. Ekkor az autó piaci értékének és a lezáráskor fizetendő tartozásnak a különbözete Önt terheli. Annak érdekében, hogy az autó értékesíthető legyen, a teljes tartozást ki kell egyenlíteni.
Ha az Ön autóját a vevő hitelátvállalással vásárolja meg, akkor nem a zárási ajánlatban szereplő összeg az átvállalásra kerülő hitel, hiszen azt az éppen aktuális árfolyamon számolta ki a bank, viszont az átvállalónak majd a jövőbeni árfolyamokon kell a tartozást megfizetnie. Ilyen esetben általában a tőke áll szemben a piaci értékkel.
Utolsó kérdésére válaszolva általánosságban elmondható, hogy ilyen magas árfolyam mellett a deviza alapú szerződések lezárása nem szerencsés, mert több százezer forinttal emeli meg a fizetendő tartozást. Folyamatos figyelemmel kísérés mellett érdemes kivárni egy kedvezőbb árfolyamtendenciát.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Az lenne a kérdésem, hogy ha most én felvennék euró-alapú hitelt a mai 285 Ft-os árfolyam mellett, és mondjuk ennek a törlesztőrészlete havi 38-40 ezer forintra jön ki, és valami csodával határos módon hirtelen erősödik a forint, lemegy 250 ft-ra, akkor a bankok is csökkentik a törlesztőrészletemet, vagy ők csak a növekedést ismerik?
Üdv: Sanyi
Kedves Sanyi!
A finanszírozók természetesen a forint erősödésével járó árfolyam-különbözetet is érvényesítik a fizetési kötelezettségekben.
A választott szerződéses feltételektől függően azonban az érvényesítés időpontja változó lehet.
Vannak olyan finanszírozások, ahol az árfolyam-különbözetet (függetlenül annak mértékétől) negyedévente, évente számlázza a finanszírozó, de például a "Havi fix"-nek nevezett konstrukciók esetében az is lehetséges, hogy a futamidő végén kerül felszámításra.
A jelenlegi magas deviza árfolyam mindenképp kedvező indulási paramétereket jelent, ezért célszerű olyan finanszírozást választani, ahol az árfolyam-különbözet havonta kerül érvényesítésre.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Köszönöm szépen a válaszát!
Lenne még egy kérdésem: Én egy 24 éves férfi vagyok. Szeretnék autót vásárolni, egy 8 éves, kevesett futott autót. Az autó ára 1,8millió forint, aminek a felét KP-ben, a másik felét hitelre szeretném megvenni.
4 éve dolgozom, folyamatosan (1 nap megszakítás sem volt), de a mostani munkahelyem a harmadik, ahol 8. hónapja vagyok (jobb álláslehetőség miatt váltottam)
Bruttó 106.000 ft. keresek, ami nettó 80.000 ft.
Hitelkalkulátorokkal 900.000 ft. 3 évre havi 30.000Ft számolt ki!
Van-e bármiféle akadálya annak, hogy én hitelt kapjak, ezekkel a feltételekkel? (munkaviszony, kereset, stb)
Előre is köszönöm a válaszukat!
Üdvözlettel: Szabó Sanyi
Kedves Érdeklődő!
Az Ön által leírtak alapján nem látom akadályát a finanszírozásnak, de egy teljes hitelbírálathoz további adatokra lesz szüksége a finanszírozónak. Érdemes lenne a hitelt nyújtó pénzintézettel felvenni a kapcsolatot a további finanszírozási feltételek megismerése érdekében.
Tisztelettel
Hiteldoktor
Tisztelt Szakértő,
A tárgyban benne is van amit akartam kérdezni. Autóhitelem van Svájci Font alapú, fontot utalnék a Lombardnak, denem lehet, illetve lehet csak átválltják forintra. Akkor minek ez a Font dolog ha mindig is a Forint a mérvadó? Állítólag azért nem tudok utalni, mert csak forintot tudnak fogadni. Ez így rendben van ?
Köszönöm válaszát.
Kedves Érdeklődő!
A deviza alapú hitel olyan hitel, amelynek összegét nem forintban, hanem valamely más pénznemben határozzák meg. Az ön esetében svájci frankban.
Az ön hiteltartozása és a törlesztőrészletek tehát devizában vannak nyilvántartva, ön devizában tartozik. A deviza alapú hitelek kamata alacsonyabb a forinthiteleknél, mivel az említett devizák esetében a piaci kamatok is alacsonyabbak a forint kamatszintjén.
Mivel a hitelre általában forintban van szükség, ön a pénzintézettől deviza alapú hitel esetén is forintban kapja meg a hitelösszeget, melyet forintban is kell törlesztenie. Ebből adódóan az előtörlesztés is csak forintban történhet.
Vannak olyan finanszírozók, akik lehetőséget biztosítanak a devizában történő előtörlesztésre is.
Üdvözlettel,
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoki!
Van egy lízingelt Suzuki autóm. 10 éves a finanszírozás svájci frankban, melyből ez már a 3. év, a törlesztő 40 ezer Ft. Ez akkor nem volt gond, mert van bejelentett munkahelyem és a férjemnek is volt, de a férjem munkahelye megszűnt, így egy ideje nehézséget okoz a törlesztés (fizettem, de kevesebbet). Összesen 155 ezer forinttal vagyok jelenleg elmaradva. Június 17-én felhívtak, hogy 14-én a szerződést felmondták (értesítést nem kaptam tőlük, sem felszólítást), és a visszaállításhoz nem elég az elmaradás befizetése, hanem május 31-től (valamilyen törvényre hivatkozva) már az árfolyam-különbözetet is ki kell fizetnem, vagyis 1.200 ezer forintot. (ha viszont le akarnám záratni a szerződést, akkor 4.300 ezer forintot kéne fizetnem, ami legalább a háromszorosa, mint amennyit az autó ér) Július 23-ig kaptam haladékot, ha addig nem fizetem ki ezt a nagy összeget, akkor elviszik az autót és a maradék összeg + egyéb járulékok is engem terhelnek. Ha mindent összeszedek, akkor is csak 800 ezer forintot tudok befizetni. A finanszírozó hajthatatlan a törvényre hivatkozva, úgy tűnik, mintha direkt arra mennének, hogy az ember elbukja a hitelt és az autót. Mit tudok ilyenkor tenni, hova lehet jogorvoslathoz fordulni?
Köszönöm a válaszát.
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy a finanszírozási szerződés felmondását meg kell előznie fizetési felszólításoknak. Ezen felül a felmondást is írásban kell közölnie a banknak.
Sajnos az ön által leírtakból nem derül ki pontosan, milyen törvényre hivatkozva kéri a finanszírozó, hogy a visszaállításhoz az árfolyam különbözetet is fizessék meg, valamint az sem tisztázott, hogy az árfolyam különbözet pontosan mire került felszámításra (tőketartozásra, vagy kamattartozásra, esetleg a jövőbeni tőketartozásra is stb.).
Javasoljuk, tanulmányozzák át a finanszírozási szerződés dokumentumait (Egyedi szerződés, Általános Szerződési Feltételek, Üzletszabályzat, aktuális Díjjegyzék) és amennyiben ezekben nem találnak pontos leírást, írásban forduljanak a bankhoz a kérdések megválaszolása érdekében.
Az így kapott információk birtokában célszerű eldönteni, hogy kérik-e ügyvéd segítségét a felmondás körülményeinek tisztázása céljából.
Az azonban elmondható, hogy a finanszírozók csak legvégső esetben élnek az eszközelvétel jogával, hiszen nekik is érdekük, hogy az ügyfél az autó (sok esetben piaci ár alatti) értékesítése nélkül, az eredeti megállapodás szerint rendezze a tartozását.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
7 éves Renault Lagunánk törlesztőrészlete igen erősen megnövekedett, mivel svájci frankban vettük fel a kölcsönt.
Bár nagyon szeretjük, de talán meg kell válnunk tőle a kedvezőbb törlesztés érdekében.
A kérdésem az lenne, hogy ha váltanánk, a fennmaradó hitel tőkerészét vinnénk át az új autóra, vagy az árfolyamkülönbözetet is? Hiszen, ha a különbözetet nem kell ráterhelnünk a következő autóra, talán ez az egyetlen megoldás, hogy megszabaduljunk ettől a lassan fizethetetlenné váló részlettől.
Csak reménykedem benne, hogy így lehet....
Válaszát előre is köszönöm!
Andrea
Tisztelt Andrea!
Annak, hogy a jelenlegi autótól meg tudjanak válni, azaz értékesíthető legyen, alapfeltétele, hogy az azt terhelő hitel maradéktalanul kifizetésre, vagy átvállalásra kerüljön. A tartozás új autóra történő átvezetése tudomásunk szerint egyik finanszírozónál sem lehetséges, még abban az esetben sem, ha az új autót hitel nélkül tudják megvásárolni.
Ha az új autó megvásárlására nem áll rendelkezésre elegendő készpénz és ahhoz is finanszírozást vesznek igénybe, akkor nagy valószínűséggel már az autó értéke sem nyújt fedezetet a két hitelre.
Lehetséges megoldás, hogy a meglévő autót terhelő hitelt a vételárból kiegyenlítik, vagy a vevő átvállalja a jelenleg aktuális tőketartozást. Természetesen mindez a fennálló tartozás és az autó értékének ismeretében dönthető el.
Az új autóra új finanszírozási szerződést kell kötni, aminek során a finanszírozó által előírt minimális önrésszel is rendelkezni kell.
Javasoljuk, a lehetséges megoldásokról érdeklődjenek a finanszírozó banknál, mert ők azok, akik teljes körű tájékoztatást tudnak adni az általuk biztosított módozatokról.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Jó napot! Érdeklődnék, hogy ilyen esetben mi a teendő? Suzuki Swift típusú autómat összetörte egy teherautó, a felelősségét elismerte a sofőr. Az autó értéke Eurotax szerint 433 ezer Ft, a kár az autó értékének 74%-a, tehát gazdasági totálkáros. Az autón viszont még körülbelül 400 ezer Ft hitel van, a biztosító 320 ezer Ft-ot akar fizetni, de a finanszírozó banknak, a fennálló különbözetet nekem kell 8 napon belül, amit minimálbérből nem igazán tudok. Ilyenkor nem a teljes hitelösszeget kellene-e fizetni-e a biztosítónak, mivel nekem a károm ugye, nem 320 ezer Ft? Válaszát előre is köszönöm
Tisztelt Érdeklődő!
A káresemény után a biztosító nem az aktuális értéket téríti meg a tulajdonosnak. Totálkár esetén a kártérítési összegen felül roncsértéket is meghatároznak, amin a biztosító szerződött partnere a roncsot megadott határidőn belül köteles megvásárolni. Erre általában úgy kerülhet sor, hogy a vételárat a finanszírozóhoz kell befizetni, a vevő kapja meg a törzskönyvet és az opció törlő papírokat. A befizetett ár tovább csökkenti az Ön tartozását.
Amennyiben a kártérítési összeg és a roncs értékesítéséből befolyt vételár együttesen sem fedezi a tartozást, javasoljuk, a fennmaradó összegre a finanszírozónál kérjen részletfizetést.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Jó napot!
Van egy 2000-es Suzuki WagonR+ 1.3-as GLX-es, benzines autom. 2006-ban vásároltam hitelre 7 éves futamidöre van még 3 évem de szeretném lecserélni egy Suzuki Swiftre ami szintén GLX-es és benzines. A WagonR-en van még kb. 500 ezer forint a Swiftbe pedig 400 ezer forintot kellene önerőnek befiztni!
Érdeklödnék,hogy hogyan lehetne vagy egyáltalán megoldható lenne-e az ,hogy a WagonR-nek a fenn maradó hitelét hozzá adni az új autó árához mivel nincs annyi pénzem hogy kifizessem a hitelemet vagy akár az önerőt!
Köszönöm előre is a segítségét!
Üdv.: Attila
Tisztelt Attila!
Amennyiben sikerül találni olyan finanszírozót, akinél ez a megoldás lehetséges, akkor is gondot okoz az autók értéke.
A jelenlegi autó évjáratából arra lehet következtetni, hogy az autó értéke maximum a tartozást fedezi, az eladás után nem marad fenn szabad készpénz. Ennek az autónak az értékesítési/beszámítási ára képezhetné az új szerződés önrészét.
Az új autó vételárából fennmaradó részt hitelként igényelné, azaz az autó értéke már nem nyújtana kellő fedezetet a korábbi hitelből fennmaradó hitelre is.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoki!
Hitellel terhelt autóm szeretném eladni,de képtelen vagyok rájönni,mennyit is ér vajon,illetve,mennyi az,ami számomra pénzként megjelenik ebből. 800.000 ft-ot 6 éves CHF törlesztéssel vállaltam,ebből 2 és fél még hátra van. A részletek 16 ezertől 25-ig terjedted,de átlagosan elmondható egy 23 ezres havi összeg. Ez 30 hónappal számolva 690.000 ft. Az autóm mai piaci értéke 600 és 800 ezer ft közt van,azaz annyi,amennyi még maga a hitel. (CHF-ft csatát nem számolva)A kérdésem: Ha hitelátvállalással eladható lenne az autó,gyakorlatilag 0 ft-ot kapnék érte és inkább csak halkan örüljek,hogy valaki megvette a hitelemet,nem beszélve,arról,ha kereskedésnél próbálkozom-itt ugye a kereskedés haszonkulcsáról is beszélnünk kell-a piaci ár alatt vállna eladhatóvá,vagyis,ha átvennék a hitelem még nekem kellene fizetnem érte?
Köszönöm válaszát!
Zoli
Tisztelt Zoli!
Annak érdekében, hogy a döntését elősegítő számok láthatóak legyenek, az alábbiakat javasoljuk:
1. Az autó értékének meghatározásához kérje egy kereskedő segítséget. Ők készítenek egy állapotfelmérést és egy Eurotax értékelést, ami alapján viszonylag pontosan meg lehet határozni az autó aktuális piaci értékét. Ez lehet egy eladási ár, vagy a kereskedőtől is lehet kérni, hogy adja meg mennyit fizetne az autóért.
2. A fennálló hiteltartozásról a bank ügyfélszolgálatától lehet számítást kérni, hiszen a havi törlesztő részletek beszorzása a hátralévő hónapok számával nem a valós adatokat mutatja. Számolni kell ugyanis azzal, hogy egy lezárás esetén a hátralévő törlesztő részletekbe épített ügyleti kamat már nem kerül felszámításra, lezárási díj viszont igen. Ezen felül a tőkét terhelő árfolyam változás a jelenlegi deviza árfolyamok figyelembe vételével jelentősen emelhető a fizetési kötelezettséget.
Az így kapott számok ismeretében célszerű tovább gondolkodni a lehetőségekről.
Az átvállalás valóban lehet megoldás annál is inkább, mivel ezzel az árfolyam változást nem kell az eladással egyidőben megfizetni, módosítási díj azonban általában szükséges.
Amennyiben sikerül kereskedés közbeiktatása nélkül vevőt találnia az autóra, akkor a szokásos árrés is elkerülhető.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
2007. évben vásároltunk egy Opel Corsa típusú gépjárművet svájci frank alapú lízing hitelre. Mikor megvettük az autót az volt a "duma"(elnézést, hogy így írom, de egyszerűen siralmasnak hangzik már ez a kijelentés), hogy 35-37.000 Ft között fog ingadozni a hitel. Akkor azt mondtuk, hogy ezt be tudjuk vállalni. Természetesen most már a duplájára nőtt a törlesztés, és természetesen a kezdetektől fogva, soha egyetlen csekk sem szólt 40.000 Ft-nál kevesebbről, most meg már inkább a 60.000 Ft-ot nyaldossa. Ez eszméletlen, hát ez csak egy .... autó, ne pedig családi ház!!
Mivel a híradások nem szólnak másról, mint hogy a frank tovább fog emelkedni, ezzel párhuzamosan a törlesztőrészletünk is fel szeretnénk venni a kapcsolatot a bankkal. De nem tudom mi lenne a megfelelő megoldás. Ön szerint melyik lehetőséggel járnánk a legjobban? A bank küldött egy tájékoztatót, melyben négy alternatívát ajánlott.
1. Fix havi díj megállapítása, mely csupán két évig szól, de ezáltal megnő a futamidő(ami nálunk kizáró ok, mert már alapba 10 évre vettük fel a hitelt)
2. Futamidő hosszabbítás. Ami nálunk mint írtam kizárt.
3. Fizetési könnyítés. Amelyben legfeljebb 35%-kal csökkentik a havi díjat, de ezt szintén csak két évig és utána a törlesztőrészlet különbözetét hozzácsapják a fennmaradó időtartamra, tehát két év után szintén iszonyat módon megugrik a törlesztés.
4. Kiemelt törlesztőrészlet elosztása, ami szintén nevetséges.
Kérem adjon tanácsot. Mi lenne a legjobb megoldás?
Gondolkodtunk rajta, hogy eladjuk az autót, de annyi tartozás marad még rajta, hogy évekig fizetnénk a semmiért.
Vagy vállaljuk be a 3. pontot a fizetési könnyítést? Egyszerűen már kétségbe esésemben nem tudom, hogy mi lenne a jó megoldás. Kérem adjon tanácsot!!
Tisztelettel és köszönettel!
Egy kétségbe esett hiteltörlesztő
Tisztelt Érdeklődő!
Az ön által kötött finanszírozási szerződés kezdeti időpontjában még jellemzően deviza alapon nyújtottak hitelt a lízingcégek. Ennek oka az volt, hogy például a svájci frank alapú hiteleket "olcsóbban" tudták az ügyfeleknek ajánlani, azaz alacsonyabb volt a fizetendő kamat mértéke, mint egy forint alapú hitelénél.
Ezzel azonban a hitelfelvevőnek vállalnia kellett a deviza árfolyam változásokból eredő kockázatot, ami a forint elmúlt években mutatott gyengülése miatt kiemelkedően magas terheket rótt a deviza alapú hitellel rendelkezőkre.
Az árfolyamváltozás jövőbeni iránya és mértéke a szerződés megkötésekor kiszámíthatatlan, csak az elmúlt időszakok tapasztalatai alapján lehet becsülni a törlesztőrészletek emelkedésének mértékét.
A bank által javasolt könnyítési lehetőségek feltételeiről érdemes közvetlenül a bankot megkeresni.
Amennyiben a futamidő-hosszabbítás is szerepelt a listán, megtörténhet, hogy ilyen esetekben a bank kivételt tesz és a 10 éves futamidejű szerződéseknél is biztosítja ezt a lehetőséget. Hasonló kedvezmény lehetséges, csak egy picit nagyobb eséllyel a havi fix konstrukció választásánál is. Mindkét esetre igaz azonban, hogy a futamidő-hosszabbítás (akár simán, akár az árfolyam különbözet halmozódása miatt) további kamatterhekkel jár a szerződéses feltételek szerint.
Az átmeneti könnyítés kedvezőtlen hatása az átmeneti időszak lejárta után, tehát hamarabb jelentkezik. Mivel bizonytalan, hogy két év múlva a család milyen anyagi helyzetben lesz, így ez a megoldás csak végszükségben javasolt.
Amennyiben nem kívánják megtartani az autót, megoldást jelenthet még a hitelátvállalással egybe kötött értékesítés. Ehhez olyan vevőt kell találni, aki az adásvétellel együtt átvállalja a tartozást. Ennek feltételeiről a finanszírozó ügyfélszolgálatánál lehet bővebb információt kérni.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Azt szeretném megkérdezni,hogy a Merkantil Bank jogszerüen jár-e el a következő esetben: 2008.07.30.-án vettem egy Suzuki Sx4 sedánt, a hitel 3.550.000 Ft-volt. Havi 46.350 Ft-tal fizettem(havi fix) 2010.07.30-ig,majd 2 hónapja megemeltem 375.000 Ft-ra a havi törlesztőt. Jelzáloghitelt vettem fel a házra,ugy hogy az autot is kitudjam fizetni, mert 3 hónapja ha leakartam zárni a hitelt 4.500.000 Ft-lett volna. De érdekes módon 2 hét alatt felment 5.100.000 Ft-ra. Ezt nem fizettem ki, mert nem igy kalkuláltam a kölcsönt. 46 ezerről igy megemelték 375 ezerre a havi törleszőt, mert azt mondták a Merkantil Banknál dolgozók telefonon, hogy igy 9 hónap alatt letelik a kölcsön és a kamatkülönbözetet nem kell kifizetni, mintha most zárnám le a hitelt. Beleakartam fizetni 2 milliót, de azt mondták az ott dolgozók, hogy 1 millió ft elmenne szerződésmódositásra és kamatra. Nagyon sokszor hivtam a bankot, de mindig mást és máshogy mondták.1 hete mondtak olyat is,hogy nem csak a 9 havi 375-eszert kell kifizetnem, hanem majdnem 1 millió forint kamatkülönbözetet. Ami nagyon bosszant, hogy a mai nap kértem le a tartózásomat és 5.200.000 Ft- Én értem hogy magas a svájci frank, de ez mindennek a teteje. Már teljesen beleőrülök, hogy befizettem már 1.870.000 ezret és a tőkém sehová nem ment le, mert még mindig 3.200.000 Ft a tőketartozásom. Kiszámolták,hogy 375 ezerrel 9 hónap alatt letelik a kölcsönöm. Össze-vissza beszélnek az ügyfélszolgálatnál, mindig más veszi fel és mást mondanak. Mi az igazság vagy ez ár gazság?Teljesen kizsigerelik az embert, kifizetem becsületesen, de ha vége a futamidőnek lessz még rajta 1 milla tartozás,azt még ha lekérem 84 hónapra,mert nemtudom kifizetni egyben,de lehet ugysem már,mert azért vettem fel jelzálogkölcsönt,hogy 1 kölcsönöm legyen.Kértem adjon valami tanácsot,vagy hová lehet fordulni ilyen problémákkal,meg hogy teljesen jogszerű-e amit ez a bank csinál?
Nagyon szépen köszönöm!
Üdvözlettel István!
Tisztelt István!
A levelében leírtak alapján a bank vélhetően jogszerűen jár el, a tartozás összegének nagyságát pedig valóban a svájci frank árfolyamának drasztikus emelkedése okozhatja.
Általánosságban az is elmondható, hogy a havi fix konstrukció lényege, hogy az eredeti futamidő alatt csak a tőke és az arra számolt ügyleti kamat törlesztése történik, az aktuális részletekre számolt árfolyam különbözet pedig halmozódik és további kamatokkal terhelt. Ezt a tételt a lejáratkor számolják ki pontosan, és azt vagy egy összegben, vagy további részletekben kell megfizetni.
Ilyen magas svájci frank árfolyam mellett nem szerencsés a magas törlesztő részlet, hiszen ezekre ezekben a hónapokban jelentős mértékű árfolyam különbözet kerül felszámolásra, ami növeli a halmozódó tartozást. Alacsonyabb részletnél a most felszámolt árfolyam különbözet összege alacsonyabb és van esély arra, hogy az árfolyam az idő teltével Önnek kedvező irányban változik.
Javasoljuk, amennyiben van lehetősége, személyesen keresse fel a bank ügyfélszolgálatát egyeztetés céljából, vagy kérjen írásban részletes tájékoztatást. Mindkét esetben célszerű a szerződési feltételek átolvasása és a kérdéses részekről részletes magyarázat kérése.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
1 hete vettem egy autót, aminek nálam van a törzskönyve és minden szükséges irata az átíratáshoz, csakhogy az okmányiroda elküldött, azzal az indokkal, hogy az előző tulajdonos hitelre vette az autót és én vigyem azt a papaírt ami a hitel kifizetéséről szól. Ha jól tudom, nem adták volna ki a törzskönyvet, ha ez nem volna renben. E nélkül nem írathatom a nevemre? Az autó 1 éve ki lett fizetve már, az eladó a határozat nem találja , de a kifizetésről szóló csekket ideadta. Ezzel miért nekem vevőnek kell foglalkozni? a bank a hitel esetén azonnal értesíti az okmányirodákat, de ha már ki van fizetve az autó a hitel törlését nem intézik? Mit tudok tenni? Válaszát előre is köszönöm Sz Éva
Kedves Érdeklődő!
A finanszírozó társaság a hitelszerződés lezárását követően a tulajdonos rendelkezésére bocsájtja a gépjármű törzskönyvét, és az opció törléséhez szükséges nyilatkozatot. Ezzel a nyilatkozattal a gépjármű tulajdonosának meg kell jelennie a lakhely szerinti okmányirodánál a bejegyzett elidegenítési tilalom törlése érdekében. Amennyiben a korábbi tulajdonos ennek a kötelezettségének nem tesz eleget, előfordulhat, hogy az Okmányiroda nem végzi el az átírást.
Érdemes lenne megkérni az eladót, hogy amennyiben ez a dokumentum már nem áll rendelkezésére, abban az esetben kérjen egy második kiadást a hitelt nyújtó intézettől. E dokumentum birtokában már nem lesz akadálya a gépjármű átíratásának.
Üdvözlettel
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoki !
2007-ben vásároltam egy VW Passat autót ( vételár: 7,2 Mft, önerő 2,2 Mft) természetesen CHF-es konstrukcióval.
66 e Forintal indultam, most közel 100 e forintnál járok. Nagyon úgy néz ki a helyzet hogy nem igen fogom tudni fizetni. Beszéltem a bankal és elmondták hogy visszaadhatom az autót, felértékelik és a fennmaradó összegre köthetek egy külön megállapodást annak tovább törlesztésére. Az lenne a kérdésem, hogy vajon mennyire fogják felértékelni az autóm ? Tip: VW Passat 2007 03.havi 2.0 PD TDI DSG HIGHLINE NAVI
Tisztelettel várom válaszát: Tamás
Kedves Tamás!
Javaslom, hogy első körben ön próbálja meg eladni a járművet. A hitelintézetek természetesen igyekeznek a lehető legmagasabb áron értékesíteni a leadott/visszavett autókat, de ez nyilván nem minden esetben sikerül (köszönhetően a jelenlegi piaci helyzetnek és annak, hogy a válság következtében megnövekedett az ilyen járművek száma). A leadás vagy visszavétel után igazságügyi szakértői értékelés készül az autóról, a finanszírozók pedig a piaci viszonyokat és ezt az értékelést figyelembe véve alakítják ki a saját eladási árukat. Ezt követően különböző fórumokon keresztül kínálják megvételre az adott gépjárművet.
Az ön kérdésére tehát nincs egyértelmű válasz, hiszen az említett folyamaton még nem esett át a jármű, továbbá a gyakorlat hitelintézetenként eltérő lehet. Egyébként egy ilyen VW Passat piaci ára - állapottól függően - kb. 3.900.000 - 4.600.000 Ft között mozog.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Autójogász!
Használt autót vásárolnék hitelre, de az autó tulajdonosa elhagyta a törzskönyvet, ezt le is jelentette (most jár le a 15. nap) és elvileg ilyenkor kap a tulajdonos egy határozatot. Én ezzel a határozattal megtudom kötni a hitelszerződést, az adásvételi után?
És mivel iratom át az autót a nevemre ha nincs nálam a törzskönyv?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Érdeklődő!
A törzskönyv elvesztését követő kőröztetési eljárást lezáró határozat nem helyettesítheti a törzskönyvet sem finanszírozás, sem tulajdonjog átvezetés során.
A határozat megszületését követően okmányirodánál kezdeményezni kell az újra gyártást, ezt követően 2-3 héten belül kiállításra kerül az új törzskönyv, amit a BM adatbázis szerinti tulajdonosnak küldenek meg.
Ennek birtokában kerülhet sor a finanszírozás igénylésére, a hitelösszeg folyósítására és a tulajdonjog átvezetésére.
Tisztelettel:
Hiteldoktor