Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, és a garázs méretei miatt egy kisebb példányban gondolkozunk. A jármű főként hétvégi bevásárláshoz, plusz hetente - két hetente 40 km-es táv megtételéhez lenne elengedhetetlen, amikor is a gyereket visszük nagyszülőkhöz. Jelenleg céges autóval hoznak- visznek munkába, de ez később változhat, de maximum 15 km-es táv oda-vissza. Már autókkal álmodok, mert a jelenlegi árak mellett igencsak nehéz a döntés. Gondolkoztunk már Suzuki Swiften, Honda Jazzen, Ford Fiestán, Yarison és körülbelül az összes autón ebben a kategóriában. Olyat keresnénk, aminek a várható fenntartási költségei a legkevesebbek, mert számunkra az a fontos, hogy eljussunk A-ból B-be, és persze a fogyasztás is baráti legyen. Maximum 1,2 milliónk lenne rá. Mit ajánlana Ön? A fenti példákon kivül is bármire kíváncsiak vagyunk. (Jelenleg is francia autónk van, így nem idegenkedünk azoktól sem, még eddig a 406-osommal voltam legjobban megelégedve, de kezd nagyon kiöregedni szegény).
A segítséget előre is köszönjük! Üdv, Péter
Cabrio vásárlásán töröm a fejem! A keret kb. 2.000.000 Ft. (igazából magamnak vásárolnám, hobbi autónak) Azt azért sejtem, hogy a vezérlést ki kell cserélnem vásárlás után. Két modell között vacillálok, az egyik a Ford Focus, a másik a VW Eos. Mindkettőt 2.0 benzines motorral vásárolnám! Az Eos jobban tetszik és 6 sebességes, de az FSI motortól kicsit félek. Kérdésem az, hogy kell-e félnem az FSI motortól, megbízhatóbb-e a Focus 2 literes benzinese, esetleg ezeket a modelleket érdemes-e 2.0 PD TDI, vagy 2.0 TDCI motorral vásárolni. Ezeknek milyen hátulütői vannak? Vagy ebben az árkategóriában tudna ajánlani valami más, megbízhatóbb modellt, ami ugyanezt az élményt nyújtja? Megtisztelő válaszát várom!
Köszönettel: Zoltán
Kedves Nepperűző!
Legkisebb gyermekünk is (Nr3) megkezdi a bölcsit, így elgondolkodtunk a családban körbejárt és nálunk kikötött, karbantartott, 2003-as évjáratú Grand Espace cseréjén. Szeretjük, hibáit tudjuk. Viszont budapesti lakosként és úgy, hogy vegyes munkarendben 4-6-8-12 órás műszak, illetve ügyelet is lesz már mindkettőnknek és nagyszülők vidékiek, így még több rohangálás lesz az életünk, ami BKV-val ennyire sem fog már menni.
Gondolkoztunk, mit lehetne csinálni: második autót nem nagyon szeretnénk, mert nincs sehol saját parkolónk (és utcai parkoló amúgy is necces 1 autóval is), illetve a 13. kerületben egyre drágul a második autóra a matrica ottlakóként is. Viszont valami csoda folytán e-töltőpontokból sok van a lakás és a munkahelyeink mellett is. Ezért örülnék, ha a zöld rendszám előnyeit kihasználhatnám 7 üléssel. Ugyanis eddig akárhogy sakkoztunk, akkor volt csak béke hátul, ha felnőtt is volt ott - az Espace erre szuper volt.
A gondom: én a hibridtől kicsit fázok, 2 rendszert szervizelek. De tisztán elektromosból viszont nem nagyon látom a három kisgyerekkel, télen fűtve, autópályán Pécsre/Miskolcra zabszem nélkül lejutó autót. Létezik ilyen? Vagy engedjem el a 7 ülést, vagy vegyek hibridet, vagy maradjon Espace és egy használt e-up/Leaf/akármi városon belülre?
Köszönettel: Kálmán
Kedves Kálmán!
A 7 személy számára elfogadható méretű és kellően nagy hatótávú elektromos autók 24 millió forint körül indulnak használtan. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, de a kérdés alapján arra következtetek, hogy ez több, mint amit autóra kíván költeni. Ha tévedek, akkor vegyen egy Tesla Model X-et, és biztos vagyok benne, hogy örömét leli benne. Ha mégsem egy sirályszárnyas EV-SUV-ban gondolkodik, akkor a következőket javaslom.
A Grand Espace-t felesleges eladni, mert a használati értéke több, mint amennyit adnak érte manapság. Ha az állapota elfogadható és szeretik, akkor béreljen neki egy garázst a környéken, és használják kifejezetten a hosszabb utakra. A bérleti díj árát megspórolhatja a hétköznapokon használt elektromos autó tankolásán és fenntartási költségein, ráadásul így továbbra is elegendő lesz egy autónak parkolót keresni esténként.
Városi használtra a második generációs Leaf és az E-Up! tökéletes lehet, de nagy kedvencem a BMW i3 is. Sokan szeretik a Renault ZOE-t is, aminek tudásához nem fér kétség, azonban számomra egy kerekeken guruló mobil budi hangulatát nyújtja.
Ha mégsem a két autó mellett dönt, akkor vegye meg a legjobb állapotú Prius+-t, és ne féljen a hibrid rendszer fenntartási költségeitől. Remek autó, túlél szinte bármit, bár a zöld rendszám előnyeit nem tudja felmutatni. A gyerekek okán az 5 ajtós Nissan Leafre szavazok az Espace megtartása mellett.
Üdv: Balló Marci
A nyár közeledtével rendszerint élénkül a kabriók és roadsterek iránti kereslet, legyen szó használt, vagy új autóról. Ez elsősorban az eladók számára jó hír, mert tavasszal és nyár elején magasabb áron tudják értékesíteni szezonális autóikat, de a vevők is örülhetnek, mert a kínálat ekkor a legnagyobb. Zoli úgy döntött, hogy beáll a sorba, és szeretett Alfa GT-jét sportkocsira cseréli, ami lehet BMW, de az se baj, ha Porsche. A hétvégi szerelemautó mellé szeretne egy rohangászós igáslovat is, ami nem árt, ha bírja a strapát és keveset fogyaszt.
Kérdésével nem is sejti, hogy mennyire célba talált, ugyanis tavaly én is hasonló cipőben jártam. Esetemben végül a Porsche nyert, amit nyár végén eladtam, és azóta is verem a fejem a falba. Figyelem: elfogultság alert!
Kedves Nepperűző!
Családi dízel kombit szeretnék vásárolni, olyan 3 millió körül, elsődleges igény a megbízhatóság és az olcsó szerviz, így mindenképp japán vonalon keresgéltem.
A korrózió miatt a Mazda 6-ost inkább hanyagolnám, így ami szerintem szóba jöhet, az a 2,2-es Honda Accord és a 2,0 vagy 2,2 Toyota Avensis. És a kérdésem a Toyotához fűződik, mégpedig a 2,2-es dízelhez. Rengeteg cikket olvastam, hogy nem szabad megvenni, de még mindig nem tiszta, hogy a 2.2 D4D 150 LE is tiltott motor, vagy csak a 2.2 D-CAT 177 LE? Illetve olyanokat is hallottam, hogy 2010 után már a D-CAT motort is meg lehet venni. Szóval mindenképp kerülni kell, vagy a 150 LE változattal nincs probléma?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István
Kedves Nepperűző!
Külföldre járáshoz szeretnék olyan kombit vásárolni, amelynek a lehető legjobb a térkihasználása. A lényeg, 10-12 évesnél ne legyen öregebb, célszerűen dízel, a keret kétmillió forint, plusz-mínusz az apró. Ahogy néztem, a németek (VW-Audi-Skoda) ennél egy nagyságrenddel drágábbak, a Fordot inkább hanyagolnám.
Ami tetszik: J Astra 1,7-es dízellel, illetve Citroën C5, bár azoknak a többsége 1.6 HDI, amit tudtommal kerülni kell.
Ön mit javasol?
Köszönettel és üdvözlettel:
Gergő
Kedves Gergő!
A német autók egy része pont belefér a megszabott büdzsébe, és autópályás menetekre nem is választanék mást. Ideális lehetne a kétliteres CR TDI, de ez már valóban drágább, és az 1,6-os dízellel is sokan elégedetten közlekednek Európa sztrádáin.
Az 1.6 HDI-vel sincs semmi gond, ha szakértő kezek tartják karban, és a C5 kombi is remek autó, bár az életemet nem bíznám rá. A dízel Astrát végképp elengedném, mert néhány kivételtől eltekintve nem egy megbízható technika.
A felvázolt célra mindenképpen a Volkswagen csoport kínálatában keresgélnék, mert bárki bármit mond, autópályás távolságok megtételére a németek a legjobbak. Akár más márkákat is figyelembe vehet (Seat, Skoda), de az 1.2 CR TDI-t hanyagolnám, mert az már nagyon gyenge. Találkozni fog automata váltós (DSG) példányokkal is, de ragaszkodjon a manuális váltóhoz, mert autópályán amúgy sem kell sokat váltogatni, így csak felesleges kockázat lenne az automata. A Passatok drágábbak mint a keret, de egy Golf Variant megfelelhet a célnak.
Sok sikert a vásárláshoz!
Marci
Rendszeresen találkozunk elszánt férfiakkal, akik a távol maradt feleségüknek keresnek autót. Izzadnak a negyven fokos napsütésben, nyitogatják a kocsikat, beülnek, méregetnek, adatokat elemeznek, megtesznek mindent, hogy az asszony kedvére tegyenek, feleslegesen.
Ha sikerül egy minden maszkulin aspektus szerint a feminin igényeknek megfelelő verdát találni, a nőnek tuti nem fog tetszeni valami. Például a motorháztető ívének hirtelen lejtése, a külső tükrök sarkának legömbölyítése, vagy a Henna piros fényezés, miközben ő a Marrakesh vörös árnyalatra gondolt. Tudod, hiszen tavalyelőtt szerdán délután mondta is neked Ibinéni felé félúton. Emlékszel, ugye? Baszki. :-(
Az ilyen történetek vége szinte mindig ugyanaz. Az önjelölt lovag által vadászott és tökéletes állapotú autók közül általában egyik sem tetszik a hölgyeknek, mert más szempontok alapján döntenek, nem ugyanazok a preferenciák. Végül összevesznek és döntésképtelenül elmennek, vagy kiválasztanak egy stílusos betegágyat, mert annak szép formájú a ködlámpa-takarója és ledes menetfénye. Gergő most egy lépéssel előrébb jár, még nem szívatta meg magát az élő show-ban, először online érdeklődik.
Íme levele:
Kedves Nepperűző!
Sajnos olyan helyzetbe kerültem , hogy totálkárra törték szeretett ufó Civicemet, és eközben a gyerek is úton van. Nagyon szerettem a kis Civicet, és sokat is foglalkoztam vele, de nem szeretnék újra ilyen autót venni érzelmi dolgok miatt. Ezért is szeretném a segítségét kérni.
Nagyon szemezek a 6-os Mazdával, főleg a második generációssal. Sajnos nem találok olyan sok információt mint pl. az ufó Civic kapcsán, ezért szeretném kérni a segítségét. Főleg a rozsdásodással kapcsolatban. Azt olvastam, hogy ennek a szériának már jóval jobb az alvázvédelme, de persze ha netalán hozzám kerülne egy 6-os Mazda, akkor alvázvédelemmel kezdeném.
Előre is köszönöm szépen a válaszát! További szép napot!
Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor,
részvétem a Civic kapcsán, remélem, hogy senkinek sem esett komoly bántódása. A Mazda-tulajdonosok többsége meg van győződve arról, hogy az általa birtokolt széria már pont nem rozsdásodik. Az első szériás hatosok gazdái pedig büszkén ecsetelik, hogy az ő autójuk már abban a hónapban gyártódott, amikortól nem rohadnak annyira. A gond az, hogy ez mind hülyeség, mert a GH, vagyis a második generáció ugyanúgy hajlamos a korrózióra, mint elődje. Sőt, a jelenleg futó szérián is látjuk a kezdődő jeleket, ötévesen rozsdás a pótkerékdob, a hossznyúlványok, a kipufogó stb.
Én azt javaslom, hogy hamarosan családos emberként ne vegyen GH-t, nézzen inkább helyette egy Avensist vagy Accordot. A felületi rozsda japán autó lévén ezeket sem kerüli majd el, de a mérték messze nem ugyanaz. Inkább költsön majd a babára, mint karosszérialakatosra. Ha mégis a Mazda 6 mellett dönt, azzal mindenképpen számoljon, hogy eladni tortúra lesz, mert sokan félnek a típustól a már ecsetelt problémák miatt.
Üdv: Marci
Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!
A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.
Az üzemanyagárak emelkedésének lehetősége sokakat megijesztett, és elkezdtek alternatív megoldások után kutatni. Akik megtehetik, azok nagy hatótávolságú elektromos autót vásárolnak, a kevésbé tehetősek pedig ugyanezeket választják használtan. Néhány millió forintért szintén megoldást nyújthatnak a hibridek . Végső esetben a dízelek is, a bizonytalanság ellenére, hisz nem tudni, Magyarországon terveznek-e a németekéhez hasonló behajtási tilalmakat a régi dízeleknek.
Itt jönnek képbe az LPG-hívők, akik a jelek szerint mára egyre kevesebben maradtak. Az elmúlt években nemcsak a gáz ára emelkedett drasztikusan, hanem a beépítendő szetteké is, a munkadíjjal együtt. Egy ilyen átalakítás egy átlagos négyhengeres autó esetében 2-300 ezer forint az extráktól függően. A kész rendszert tovább terheli a hatósági engedély és a tervezési díj is, majd kétévente a műszaki vizsga előtti nyomáspróba és tízévente a tartálycsere ára.
László a lányának keres olcsó városi kisautót:
Üdvözlöm!
A lányomnak szeretnék egy kis városi, olcsón üzemeltethető járgányt, minél olcsóbban, minél fiatalabbat és minél kevesebbet futottat. Egymillió forint környékén szembe jöttek az LPG-vel szerelt benzines Dacia, Renault, Fiat modellek. Mi a véleménye ezekről, megérik? Mit kell néznem? Mire figyeljek? Most a benzin drágulásakor jobban megéri ? Köszönöm.
Kedves szakértő!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy szeretnék vásárolni egy autót, amivel hajószállítót vontatnék. Olykor 1000 kilométeres távolságon is. A vontatmány 1500 kg körül lenne. Azt szeretném kérdezni, hogy tudnál-e esetleg olyan autótípust ajánlani, amivel megbízhatóan és problémamentesen tudnék dolgozni, illetve az autó megfelelő műszaki állapotban tartása sem kerülne éves szinten milliókba. A vásárlásra szánt keret sajnos elég szűkös, 2-3 millió forint lenne. Válaszodat nagyon megköszönném, és mérhetetlenül sokat segítenél abban, hogy merre induljak el.
Tisztelettel: Ádám
Kedves István!
Autóvásárlás előtt állok, két típust néztem ki, mindkettőből 6-8 éves, 5 ajtós verzióban gondolkodom: Opel Astra 1,4T vagy 1,6T benzines motorral, illetve Ford Focus III 1,6 vagy 2,0 benzines motorral. A keret kb. 3 millió forint, plusz a vásárlás utáni szükséges kiadások. Mindkét autóról hallottam jót is, rosszat is, mindkettőnek vannak olyan elemei, amibe kicsit beleszerettem, mint például az AGR ülés vagy a szuper futómű. Szabad automatában gondolkodni vagy inkább a kézi váltó? Melyik milyen rejtett csapdát tartogathat? Van helyettük más opció?
Üdvözlettel: Pali
Autóvásárlás előtt állva kérném ki tanácsát. Eddig egy Opel Astra G Cabrio gazdája voltam, közel öt éven át. Most váltani szeretnék, és maradnék a nyitott vonalon, de mivel jelenleg nem megoldható a garázsban tartás, ezért egy keménytetős kabrióra gondoltam.
A ráfordítandó összeg 1,8 és 2,5 millió forint között van. A fogyasztás mértéke nem játszik szerepet, tudom, ha ilyen ló kell, legyen pénz abrakra is. Az autó négy évszakosan lenne használva, minimális városi (vidéki kisváros), inkább városok közötti, 30-100 kilométeres távokra.
A kinézett példányok, a motorok megjelölésével, a tetszési index sorrendjében, tehát a sor elején a személyes kedvenc:
1) Peugeot 308 2.0 HDI
2) Opel Astra H 1.8 benzin
3) Ford Focus 2.0 benzin
4) Volkswagen Eos 2.0 TDI
5) Volvo C70, itt nincs ötletem a motorválasztásra
Természetesen szívesen veszem, ha egy adott típusnál más motorválasztást tart jobbnak.
Válaszát előre is köszönöm!
Balázs
Kedves Balázs!
Az ön által felsorolt motorok rendben vannak, nem húznám ki egyiket sem a listáról. A Volvo esetében vagy a 2,4-es dízelt vagy a 2,4-es benzinest venném leginkább. Mindkettő nagyon sokat kibír, a benzinesnek olcsóbb lesz a szervizelése, a dízelnek a fogyasztása. Az Eos és a Focus esetében már láttam elég rozsdásakat is. Az Eos esetében az első sárvédőív teteje, küszöb, hátsó kerékív volt rozsdás, a Focusnál az első sárvédő alja és a küszöb találkozásánál, a hátsó kerékívnél. A többire annyira nem jellemző a rozsda, a Peugeot első sárvédője emlékeim szerint műanyagból van.
A tető egy lehetséges problémaforrás, mert mindegyiké elég bonyolult szerkezet, és mindegyik típus esetében láttam már rossz tetőt. A probléma sokszor nem is olyan nagy, csak meg kell találni azt az embert, aki ért hozzá. Na, ez a nagyobbik feladat. Nekem a Volvo tetszik ebből a felsorolásból a legjobban, és 2,4-es benzinessel venném, de nem akarom rábeszélni. Nézze meg mindet élőben, hogy melyiknek a hangulata fogja meg leginkább, melyikben érzi egyből otthon magát.
Üdvözlettel:
Tisztelt Kroneraff István (Kedves Kopasz)!
Régi rajongó vagyok, újabban házas is. Sőt, még telkezésre is adom a fejem épp, egy hegytetőn. Izgalmaim szellemében itt az idő hozzád fordulnom. Egy 2011-es, Volvo V50 1.6 D2 R-Design büszke, gondos gazdájaként most mégis váltanom kellene.
Egy telekjáró, a Ssangyong Actyon Sports kóborol a gondolataink közt asszonypajtival. A népítéletek nagyon hasznosak. Saját elképzelés alapján a pickup értéktartó, koreai automata, 2.0 dízel (141Le) meg hasonszőrűen a japántechnikához tartós lehet.
Valahol 600 ezer kilométerrel, porlasztó gondokkal árulják a 2007-as típus olcsóbbjait itthon. Építkezés gyanúja miatt a mi családi mindenesünk/hű társunk lehet elméletben? Egy 2008-as, automataváltós, kétliteres dízelt néztünk ki, 180 ezer kilométerrel. Van ami gyakoribb hibája lehet a típusnak? Kössük fel a gatyát, ha gond van? Hegyre fölcipelni a betonkeverőt és ehhez hasonló, nagyobb terheléseket az automataváltója bírja?
Köszönettel, András
Kedves András!
A Ssangyong Actyon egy, a piacon nem, vagy alig létező autó. Én harminc éve vagyok autókereskedő, de ilyen autót utcán is alig láttam, de mellette még sosem álltam. A válasz írásakor két darab ilyen autót árultak. Pont emiatt a ritkasága miatt nincs is vele tapasztalatom.
A motorjától érzésre nem félnék, mert koreai, de fogalmam sincs a váltó, hajtás tartósságáról, a kaszni rozsdásodási hajlamáról. Én inkább a ritkaságából adódó jövőbeli kockázatokra hívnám fel a figyelmét. Ha karambolozik, bontott alkatrész sehol sem lesz. Ha van egy komolyabb műszaki meghibásodás vagy törés, előfordulhat az a helyzet, hogy meg kell vennie egy komplett autót, hogy legyen alkatrész. Értem, hogy csábító az alacsony ár, de a ritkasága miatt vannak kockázatok.
Üdvözlettel:
Kedves Nepperűző!
Első autó vásárlása előtt állok. Pontosabban jövőre tervezem, addig egyelőre csak információt gyűjtök. 11 éve motorozom, de most már szeretnék egy négykerekűt a család miatt. Rengeteg videót néztem a használt autókról, de jobb szeretném, ha egy szakértő mutatna nekem utat.
Erősen szemezek négy típussal:
1) Hyundai Getz 1.3 GLS Cool (2004-2005)
2) Volkswagen Lupo 1.4 (2000-2005)
3) Toyota Yaris 1.3 (2004-2006)
4) Fiat Panda 1.2 Dynamic (2003-2010)
Városi használatra szánnám, és évente maximum pár alkalommal nagyobb, autópályás utazásra. Ön szerint melyik az ideális és a leginkább megbízható? Melyik az a típus, amibe beleáshatom magam?
Előre is köszönöm a segítséget.
Tisztelettel: Endre
Kedves Endre!
Ebből a felsorolásból a Yarist és a Getz-et választanám. Az 1,3-as Yarisban van elég erő az esetleges autópályázáshoz is, vezérműlánc van benne, ha az előző gazdája cserélte az olajat, akkor az a lánc örök élet, plusz egy nap. A Getz is javasolható, a koreai autógyátásnak abból a korszakából származik, amikor már jók voltak az autók, de még nem európai formanyelv szerint voltak rajzolva. Nagyon megbízható, stabil technika. Itt majd vezérlést kell cserélni, mert ebben már szíjas van.
Üdvözlettel:
Kedves Nepperűző!
Idén szere,tnék Mercedest vásárolni. 2005. előtti CLK 200 vagy W202-es szériájú C 180 vagy C 200 érdekelne benzinmotorral, manuális váltóval. Ezek a forma miatt tetszenek, nem baj, hogy régi, nem igénylek sok extrát, egyedül az ezüst vagy fekete szín lenne fontos. Éves szinten pár ezer kilométert teszek meg, vagyis még sokat kibírhat nálam. Nagyjából egymilliót tudnék rászánni, és hosszabb távra, akár 5-10 évre terveznék az autóval. Érdemes lehet megvenni ilyen autót és ha igen, elsősorban hol keressek ilyeneket? Szegeden élek, a környéken sok a túlárazott rom, ezért bármilyen keresési, illetve más hasznos tanácsot szívesen vennék.
Előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Sajnos a rendelkezésre álló keret miatt kompromisszumokat kell kötni, a nagyon patent Mercik nem ennyibe kerülnek. A jó állapotú autók kezdenek hobbiautóként funkcionálni, a kevésbé jókat elhasználják. Ilyenkor szokott kialakulni egy szakadék árban a jó és a rossz között, a jó egyre jobban felértékelődik.
A típusra egyébként is jellemző a rozsdásodás, aminek a kijavítása a legdrágább. A válasz megírásakor hetvenhat benzines CLK-t hirdetnek 2005-ig, ebből tizenhat van egymillióig. Ebből az következik, hogy a kínálat legaljáról tud válogatni, ami előrevetíti azt, hogy vackokat fog nézegetni, kis szerencsével belefuthat jóba is. Azt, hogy mi van túlárazva, a jelen bolond piaci körülmények között nehéz eldönteni, de egy biztos, a szépnek már nem lefelé megy az ára. Én még spórolnék egy kicsit, és a drágább, rozsdamentes példányokat venném. A legjobb lenne egy Olaszországból származó darab.
Üdvözlettel:
Tisztelt Becsületes Nepper!
Jelenleg egy 2009-es dízel Toyota Avensis tulajdonosa vagyok. Munkahely változtatás miatt már felesleges a dízel. Ami érdekel minket:
-Honda Jazz 2009- hibrid vagy szívó benzin.
-Toyota Pirus III
Én a sima szívó benzint gondoltam, de érdekelne hibrid is. Na de erről semmi infót nem találok.
Üdvözlettel,
Norbert
Kedves Becsületes Nepper!
Kisbusz vásárlás előtt állok. Abszolút hobbiautónak használnám. Baráti társasággal fesztiválra, barátnővel vadkempingre, horgászathoz és ehhez hasonlók. Városban maradnék a tömegközlekedésnél.
Az anyagi keretem 1 millió forint. Rengeteg cikket olvastam, mindenki nyilván a saját autóját, autómárkáját isteníti.
Ilyen árkategóriában 2 márka, 2 típusára szűkült a leendő autók köre A T4-es transporterek és a Ford Tranzitok. (A Vitók tudom, hogy a legrozsdásabbak mind közül, ezért is esett ki)
Nem értek az autókhoz ezért szeretném segítségét kérni, hogy melyik a megbízhatóbb, melyikre kell kevesebbet költeni. Transporterekből ugye a legújabb T4 2000-2001 körüli, Tranzitokból van 2004-es is amit láttam hirdetésben. Tudom, hogy öreg autók és úgyis mindig kell majd rájuk költeni, de vajon melyik az amelyikkel kevésbé fordulhat elő probléma?
Illetve, érdemesebb-e venni 5-6-700 ezer forintért és rákölteni 2-300 ezer forintot, kicserélve sok alkatrészt, vagy inkább drágábban 8-900 ezer körül, kevesebb ráfordítással?
Válaszát előre is köszönöm
Domonkos
Tisztelt Becsületes Nepper!
Olyan horgászós autó vásárlását tervezgetem, amit azért a hétköznapokon is lehet érdemben használni. A két legfontosabb szempont talán a kapcsolható összkerék és a fenntartható fogyasztás.
Nagyjából 1-1,5 millió a keret. Az eddigi "kutatómunkám" alapján a Jimny tűnik tökéletes választásnak, de abból a nem teljesen leéltek inkább többe kerülnek. Ekkor jött képbe az Opel Frontera, főként a 2.2-es és 2.3-as dízelmotorokkal. Ezekből látszólag szépeket lehet találni 1 millió forint környékén, de meglehetősen vegyes véleményeket olvastam róla. Szabad ilyen autót venni ennyiért? Mire kell különösen odafigyelni? Vagy érdemesebb lenne még spórolni egy Jimnyre?
Köszönettel,
Máté
Tisztel Becsületesnepper!
Alkalmanként szállítok közepes méretű csomagokat, azért mindenképpen ferdehátút keresek, ezen belül a sportback típus tetszik. Kettő típusra szűkült a választási kör: Audit A5 (2016 utáni) 2 literes benzines vagy Skoda Superb (2017-es).
A keret kb. 6 millió. A kettő közül melyiket érdemesebb választani, és milyen motorral járnék a legjobban?
Köszönöm szépen a sok hasznos tanácsot, amit eddig is osztott, és aminek segítségével választottam legutóbbi két autómat (Audi A3 és Octavia 2-es).
Üdv, Norbi
Kedves Nepper,
Az élménydúsabb autózás világába szeretnék belekóstolni és természetesen engem is elért a kínzó kérdés: szabad-e 2009-2010 környéki 1-es BMW-t vásárolni, és ha igen, milyen motorral?
Dízelt nem szeretnék, benzinesből szívesen választanék 140 LE körüli darabot. Vannak rejtett kockázatok egy ilyen típusban, és ha igen, melyek ezek?
Köszi!
Tisztelt Becsületesnepper!
Abban kérném a segítségét, hogy milyen autót válasszunk a páromnak.
Amit tudni kell róla, hogy elég gyakorlatlan, tehát strapabíró kellene, illetve ne legyen benne sok "figyelemelvonó" extra.
Alapból valami japán-koreai típuson gondolkodom, de attól félek, hogy pont a "hírük" miatt elég sok a gondozatlan példány. Esetleg valami kevésbé felkapott, de tartósabb típust tudna ajánlani?
A keret egymillió-egymillió-kettőszázezer forint.
Köszönettel: László
Kedves István,
Segítségre lenne szükségem autóvásárlás ügyében.A kérdés az lenne, hogy a következő feltételek mellett:
-csak benzines
-csak nemet vagy japán
-friss jogsihoz
-ne legyen nagyon kicsi (tehát a Corsa, Yaris vonal kilőve)
-1.2-1.5M forintért
-"anya" autónak használva (szinte kizárólag varosban 2 gyerekkel)
Mit lenne érdemes venni?
A családi kocsi egy S6 Avant, ez valóban nem "ideális" kezdőnek (meg varosban nincs elég sűrűn benzinkút a V10hez), ezert gondoltuk, hogy mindenképpen kell második autó. Amiken én gondolkoztam, Golf Plus, Prius, Corolla, C-Max, Civic. De nem tudom, hogy ezekkel mennyire lehet "belenyúlni" a dolgokba, vagy mi olyan alternatíva van, ami felett átsiklottam.
Nagyon köszönöm a segítséget előre is!
Marci
Tisztelt Kroneraff István,
A segítséget szeretném kérni egy 2012-es Volvo XC70 vásárlásával kapcsolatban.Az autóban 160.000 km van folyamatos szervizkönyvvel.
Sajnos nem találok ehhez a típushoz teljes leírást az esetleges típushibákról.
Tudna-e segíteni h mennyire megbízható ez a típus. D5-os motor van benne automata váltóval.
Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel:
József
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állók. Minden nap az agglomerációból járunk be dolgozni nagyjából napi 70 km. A kiszemelt autó az Opel Insignia B. Kérdésem hogy 2.0 cdti vagy inkább 1.5 t benzines lenne a jó választás? Szabadidőmben hosszabb távra is használjuk az autót. Egyéb alternatíva ami hasonló méret és kategória is érdekelne.
Köszönettel válaszát előre is.
Mihály