Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Kevesebb kilométert megyünk, cseréljek benzinesre?

2017. május 30., 10:27 Módosítva: 2017-06-01 13:36
121

Tisztelem!

Van egy 2004-es Toyota Corolla-m, 2.0 D-4D 116 lovas, Németországban használom, és elérkezett neki a kuplung vagy a kettős tömegű cseréje. Tervbe van, hogy az ősszel megyünk haza, és nagy dilemmában vagyunk hogy mi legyen vele?! Mert otthon már nem lenne több mint évi 20 ezer km, és jobban inkább városban használnák, vagy érdemesebb lenne egy benzinesre váltani, vagy megcsináltatni?! Akár ugyanez a típus, csak az 1,6 benzinese.

Amióta meg van, semmi gond nem volt vele! Ezért is nem tudjuk hogy mi legyen vele.

Előre is köszönöm! Ádám

Kedves Ádám!

Ezekben még nincs részecskeszűrő, ami a sok városi használattól idő előtt eldugulna. Ha egyébként meg vannak vele elégedve, akkor javíttassák meg (itthon), és használják.

IMG 7409

Üdv:

-Becsületesnepper-

  • Nagykorú lett a Laguna, cseréljem?

    2017. május 29., 13:30 Módosítva: 2017-06-03 19:54
    280

    Tisztelt Nepper Úr!

    Szeretem a franciás autókat. Enyém volt az egyetlen Oltcit Cabrió, még a Bazsó is megdicsérte a Totalcarban. Van Nekem egy 19 éves 1/b-s Lagunám. Egész pontosan a keresztapámé, de ez adózási kérdés. „Ismerjük” az egész életét. Egy kedves bácsi vette magának 98 karácsonyára Székesfehérváron, kápéra. Megvan még az eredeti számlája is. Ő 10 évig használta, márkaszerviz, meg miazmás. Aztán jött az uncsi tesó 3 évig, majd én.

    Én 10 ezrenként cserélem a kötelezőt. Olaj, szűrők, miazmás. Az első futómű gyakorlatilag új. Olajat nem eszi, 7,5 az átlaga amióta nálam van. Ja, 1.6-os. Rozsda nyema. Minden mükszik rajta. Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi.

    Jól gondolom vagy még adjak neki 2-4 évet? És ha eladom, mi lesz velem? Szeretem a BKV-t de nem mindig opció.

    Előre is köszi a választ:

    KeZo

    Kedves Zoltán!

    "Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi."

    Mi van akkor, ha húszéves egy autó? Mi van akkor, ha van benne 300 ezer kilométer meg egy kicsi? Az megvan, amikor azt mondom, hogy nem évjáratot és kilométert veszünk, hanem állapotot? Na erre értem. Van egy autója, ami nem rozsdás, nem eszi az olajat, működik, semmi baja. Akkor minek akarja eladni?

    llusztráció
    llusztráció

    "Jól gondolom, vagy még adjak neki 2-4 évet?"

    Nem jól gondolja, alvázvédelmet adjon neki, meg azt a törődést, amit eddig, és örüljön neki, hogy van egy jó állapotú kényelmes öreg autója. Lassan már érték lesz ez is, mert szinte teljesen eltűntek, mind vagy kockára van préselve, vagy bontóban rohadnak az esőben.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motorcsere legyen vagy inkább vegyek egy másik E46-ost?

    2017. május 28., 11:30 Módosítva: 2017-05-30 10:28
    335
    Tisztelt Nepperűző!

    Adott egy BMW e46 320ci 2001/11 havi autó. Tökéletes állapotban van, nekem egyetlen bajom van vele, hogy gyenge. Szeretnék bele egy háromezres motort rakatni. A kérdésem az lenne, hogy mennyire éri meg bele rakatni egy 30-as motort, minthogy vegyek már egy alapból 330-as bmw-t?

    Kaptam egy ajánlatot itthon, hogy kb 1,5 millió ft-ért kapok háromezres motort, mindent cserélnének: futóművet, fékeket, váltót, mindent. Az aggályom az, hogy az én autóm vezetett km-es. Le lehet informálni, viszont ha motort cseréltetek benne, akkor mindez elveszik és nem lesz hiteles.

    Üdvözlettel,

    Martin

    Kedves Martin!


    Szerintem olcsóbb, jobb megoldás, ha ezt eladja, az igazolható kilométert tudja érvényesíteni az árban, és vesz egy olyan 330-ast, amit eleve annak építettek a gyárban. Az ehhez hasonló átépítésekkel az a bajom, hogy ha nem a megfelelő embert találja meg a feladatra, akkor nagy tákolások tudnak ilyenkor születni, a végeredmény az eredeti elképzelésnél vagy ígéretnél általában drágább lesz, de legalább szar is. A regisztrációs adó különbözetről se feledkezzen meg, ami ilyenkor keletkezik, ha le szeretné papíroztatni az autót.

    bteb

    Ha a 320-as árához hozzáteszi a másfél milliót, akkor már 330i kupét kap, és még szívni sem kellett vele, csak beleülni. Ja, és spert csináltasson bele, mert az E46-osban nincs, de az kell bele a legjobban.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Benzines svéd batárt egy Focus áráért?

    2017. május 27., 16:26 Módosítva: 2017-05-29 08:19
    136

    Kedves Nepperűző!

    Jelen pillanatban egy Citroen Xantiám van, 1.9TD, alapvetően hibamentesen ringatózunk, de nekem valahogy egy jó ajánlat keretében jött, és nincs meg az "összhang". Viszont adott egy kb. 600 ezres keretem, amiből teljesen másmilyen autót szeretnék.

    A kiszemelteim a Volvo 850-940-960-korai S/V70 modelljei. Kézi váltóval, turbótlanul. A kérdésem egyszerűbb nem is lehetne: bele szabad vágni? Mire kell figyeljek?

    Köszönöm szépen előre is!

    Zoli

    Kedves Zoli!

    Teljesen jók ezek az öreg Volvók, nagyon megbízható autók, és valóban megvan a varázsuk az öreg kockáknak. A rozsdára kell odafigyelni, mert ezeken is lehetnek már ilyen jellegű problémák, de korántsem annyira, mint például egy Mazdánál. A 850-esből és a V70/S70-esből meg szabad venni a 2,5-ös öthengeres Audi motorral szerelt változatokat is, kimennek a világból, ha karbantartják őket.

    volvo850t5 01

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Prelude-öt még szabad?

    2017. május 25., 10:49 Módosítva: 2017-05-28 00:10
    193

    Kedves Nepperűző!

    Utolsó generációs Honda Prelude vásárlásán gondolkozom. Vannak a típusnak ismert vagy rejtett hibái, csapdái? Az automata váltók mennyire megbízhatók ebben a típusban?

    A kisebb 2.0-on gondolkozom mert egy kicsit tartok a 2.2-es 4 kerék kormányzásától, hogy az később komolyabb hibaforrás lehet.

    Ötleteit, észrevételeit előre is köszönöm,

    P.

    Kedves Kérdező!

    Meg szabad venni a Prelude-öt, semmi baja nem szokott lenni, és az automta váltójuk is jó. Én a négykerék-kormányzástól sem félek, tavaly volt nálam harmincéves Prelude, és abban is működött. Persze minden elromolhat, ami benne van.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hyundai Getz-et szabad?

    2017. május 22., 13:14 Módosítva: 2017-05-28 00:10
    128

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Kérem, segítsen rendet tenni a fejemben! A vásárlásra szánt keret 700000-800000Ft. Napi 30km, havonta 1-2 hosszabb út (100-200km), évi egy 1000km-es út.

    A hülyébbik énem a Getz felé húz, de nagyon (mennyire rozsdásodós és elromlós fajta?), a nem annyira hülyébb maradna a WagonR, Ignis, Yaris, Micra vonalon. Vagy valami egyéb ötlete?

    Válaszát tisztelettel köszönöm!

    Üdv: Gabi a fogalmatlan

    Kedves Gabi!

    A Getz megbízható autó a népítéletekben is szeretik, és rozsda szempontjából sem rossz, de azért oda kell figyelni, mert ezek már tízenéves autók. Én a Yaris-t jobban szeretem, és ennyiért már lehet épkézláb darabot venni, de ha önnek a Getz tetszik legjobban, akkor hajrá.

    getz11gl 001

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    330 ezer kilométeres Octaviát 330 ezer kilométeres Superb-re?

    2017. május 21., 08:28 Módosítva: 2017-05-25 10:50
    0

    Kedves Becsületnepper!

    Van egy 2004-es Skoda Octaviam (faceliftes) 1.9tdi. Nagyon meg vagyok vele elégedve 110 ló nekem pont elég (főleg 5.5 átlagfogyasztással) illetve óriási csomagtér ami még szuper. Most ~330.000km van benne. Viszont dilemmába kerültem. Egyik rokonom eladná 2009-es Superb-jét (szintén) 330.000km. 1.9TDI motorral szerelt (105ló) manuális 5 sebességes váltóval. Mivel a kortörténete teljes mértékben megbízható és jó állapotban is van (leginkább autópályán ment) elgondolkodtam rajta h megvegyem.

    Nem vagyok egy versenypilóta, szal a gyorsulás nem érdekel. Ha megy a pályán egy kényelmes 140-et nekem az pont elég. Ahogy néztem fogyasztásban kb 1 literrrel lenne több. Ami még előny h még nagyobb lenne csomagtér és h fiatalabb lenne a mostaninál. Ön szerint érdemes lenne megvenni? Ha meg is venném Ön szerint az 1.8-2M megéri az autó árát?

    Mire számíthatok költség téren egy ennyit futott autónál? Netán van valami tapasztalata ezzel a típussal kapcsolatban? Ön szerint 100ezer kilométer (vagy több) még benne van ennyi futásteljesítmény mellett?

    Válaszát előre is kösznöm!

    Üdv.: Feri

    Kedves Feri!

    A 105 és 101 lóerős a legtakarékosabb 1.9 es PDTDI motor. A spritmonitor szerint 5.2 L/100km az átlagfogyasztása, és ezt én is meg tudom erősíteni. Az én 101 lovas Fabiám nem eszik hat litert és 150-160-al közlekedek vele. Eddig egyszer mértem vele 6.2-es átlagot, amikor 300 kilométert tettem meg vele 180-al, mert sietnem kellett egy címre. Szerintem a Superb sokkal jobb autó, mint amennyit kérnek érte, és ennyit simán megér. Ugyanarra számíthat, mint az Octaviánál, menni fog, amíg van benne víz és olaj.

    superb20tdi0 10

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    10 éves Citroen C5-öt ütni/verni?

    2017. május 19., 10:21 Módosítva: 2017-05-21 18:30
    269

    Tisztelt Nepperűző!

    Egy 2003-as Opel Combo Cargo-t (1.7 DTI) hajtok, de kényelmi szempontból szeretnék egy nagy és kényelmes, keveset fogyasztó autót vásárolni. Rokon révén lehetőségem lenne egy 2007-es évjáratú (már az új karosszériás) 2.0 HDI motoros, igencsak megkímélt, egy tulajos, 165.000 km-t futott Citroen C5-ös autót vásárolni. Az autó jobb oldala törve volt, de a hiba szakszerűen ki lett javítva.

    Napi szinten ingázok 70-70 km-t, hétvégente sok esetben 3-400 kilométert is megteszek, tehát éves szinten 50-60 ezer kilométert tennék meg az autóval. Nagyjából 30 % városban, 35% autópályán, 35% városon kívül.

    Mennyire bírják az említett típusú autók a gyűrődést? Van valami típushibájuk? Mekkora hibaforrást jelent a "hidropneumatikus rugózás"?

    Az autó 1 millió Forintba kerülne.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Tamás

    Kedves Tamás!

    Ez az újabb C5 ennyi kilométerrel még nagyon jó lehet, de van esély később apróbb elektromos problémákra. Nálam is volt ilyen autó, amin a telephelyen állva gyulladtak ki kontrol lámpák. Ha ütni-verni veszi, arra nem jó, de ha gondos gazdája lesz, és megadja neki a törődést, akkor sokáig használhatja még. A hidropneumatikus rugózás egy hibaforrás lehet, de nem annyira, mint az az emberek képzeltében van. Minden, ami egy autóban van, az el tud romlani, és az kockázatot rejt magában, ami nincs benne, az nem. Nem annyiba lesz a fenntartása, mintha vett volna egy Jazzt vagy Swiftet, erre azért kell majd költeni.

    CitroenC5

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Évjárat kontra kilométeróra-állás

    2017. május 15., 17:41 Módosítva: 2017-05-19 17:55
    223

    Kedves Becsületesnepper!

    Abszolút nulla tapasztalattal állok autóvásárlás előtt. Egy megbízható benzines kombit szeretnék venni, ami hosszabb távon is megállja a helyét. A kérdésem az lenne, hogy a piacot böngészve melyik az ön szerint célravezetőbb stratégia 1,5 milliós kerettel a zsebben:

    Öregebb, de kevesebbet futott autót nézni, pl egy 2002-2008 közötti évjáratú 140.000 km körüli autót, vagy egy fiatal sokat futottat, ami bőven 200 ezer netán 300 ezer km-t is látott, de 2010 utáni gyártmány?

    Amennyiben van olyan modell, amit tudna ajánlani a fenti információk türkében, azt is nagyon megköszönném.

    Tisztelettel:

    Dániel

    Kedves Dániel!


    Úgy látom, tényleg teljesen sötétben tapogatózik. Az idősebb, de a fiatalabb autóknál is, a kilométeróra állás egy tájékoztató adat, aminek lehet némi valóság alapja, attól függően, hogy hányan és mennyit tekertek vissza rajta az évek alatt. Lehet találni tekeretlen órás darabokat is, de a használtautó-vásárlásban pont az a legnehezebb, hogy türelmesnek kell lenni, óvatosnak, de ha találunk egy jó darabot, akkor nem lehet tökölni, azonnal lépni kell, mert elviszi más pillanatok alatt. Mindez nem egyszerű a kevésbé rutinosaknak, mert mindezt ráadásul egyszerre kell végrehajtani, ezért is olyan ingoványos talaj ez.

    DSC 8242

    Ha a legkevesebb kockázatot szeretné, akkor egy Ford Focus 1.6 benzin jó lesz önnek, de óvatosan ezekkel is, mert volt belőlük egy rendőrautó széria, ami pár éve nagy mennyiségben árasztotta el a piacot az aktuális rendőr flotta csere miatt. Ezek sem rosszak, és akkoriban is csak 100-130 ezer kilométer volt bennük, tehát nem tették meg a Föld-Hold távolságot többször, de legyünk tisztában azzal, hogy miben ülünk. És végül a lényeg, ne úgy válasszon, hogy másfél millióért melyik a legfiatalabb, hanem melyik a legjobb állapotú.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Focust, Astrát, esetleg mást?

    2017. május 15., 13:42 Módosítva: 2017-05-17 06:39
    187

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Úgy néz ki, hogy a jelenlegi autómat egy Citroën Saxot (1.5D) szeretné(n)k lecserélni egy "újabb", nagyobb és valamivel biztonságosabb másikra. Voltak vele gondok, ezek jó része orvosolva is lett (pl.hátsó futómű), de eljutottunk odáig hogy kicsi a családnak.

    A kínálatot nézve(és némi unszolásra is) első körben a Ford Focus és az Opel Astra G tűnik szimpatikusnak. Fontos lenne a viszonylag nagy utas- és csomagtér illetve a klíma is.

    Elsősorban dízelt szeretné(n)k, ezért kíváncsi lennék, mik lehetnek a buktatók ezeknél a típusoknál.

    Esetleg ha tudna más modellt is ajánlani hasonló paraméterekkel, szívesen fogadom. A keret nagyjából 6-700 ezer forint.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdv.: Ricsi

    Kedves Ricsi!

    Ezt a Focus-t itt tesztelte Zách Dani kollégánk, érdemes újra elolvasni, itt pedig a benzines tesztje van Papp Tibi tollából. A rozsdára figyeljen oda a sárvédőíveken és az ajtók belső élein. A G Astra is elég jó autó, ott az Ecotec motoroknál lehetséges magasabb olaj fogyasztás, a rozsda kevésbé jellemző, mint a Focus esetében. Mindkettőből inkább benzinest vennék.

    DSC 3744

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    SUV-ot vennék: Suzuki vagy Mitsubishi legyen?

    2017. május 12., 12:40 Módosítva: 2017-05-14 07:57
    264

    Kedves Nepperűző!

    Közel 60 éves vagyok, és a nyár folyamán szeretném lecserélni a régi (2005) dízel Mazda 6-ot. A kasznija halódik, a szakik szerint nem érdemes már költeni rá, viszont a motorja teljesen rendben van. A feleségemmel egy SUV-ban gondolkozunk.

    Ahogy haladunk előre az időben, egyre nehézkesebb lesz a beszállás, amit már látok a korosabb ismerőseim körében. Valószínűleg ez lenne az utolsó autónk, amit vásárolnánk. Napi használat városban (50-60 km), illetve havonta egyszer (100-200 km) vidéki utak. A nyaralás évente egyszer valahol az Adrián.

    Több típust is megnéztünk: Suzuki Vitara , Mitshubishi ASX. Kb 5 milliót költenénk rá, nem kell feltétlenül "0" kilométeres, 1-2 éves még elfogadható. Főleg a megbízhatóságra és a kényelemre helyeznénk a hangsúlyt. A fenntarthatósága nem fő szempont.

    Kérem segítsen a választásban. Amennyiben tud más típust ajánlani hálásan venném. Rendszeresen olvasom a válaszait és nagyon korrektnek tartom őket.

    Köszönettel: Tibor

    Kedves Tibor!

    Az ön által felsorolt típusok jók, az új Vitara pedig az egyik legjobb ár-érték arányú autó a piacon. Én még elgondolkodnék a koreai autókon, a Kián vagy a Hyundai-on is, de a Dacia Duster is nagyon jó.

    420A1620

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kicsi dízelt mindenesnek

    2017. május 11., 12:55 Módosítva: 2017-05-12 12:41
    106

    Tisztelt Nepperűző!

    Autóvásárlás előtt állok, mindenki elmondja, hogy milyen autót ne vegyek, ha találok egy szimpatikus típust, hamar elvadítanak tőle az ismerősök. Jönnek a horrortörténetek a a nagynyomású dízel javítási összegeiről stb. A kérdésem az, hogy mi a véleménye a Ford Fusion 1.4 TDCI-ről (esetleg 1.6TDCI)?

    A karosszéria kialakítása, használhatósága nekem megfelel. A benzinesek fogyasztását soknak tartom, a dízeltől kicsit félek. 2005-2006-os évjáratúakat nézegettem, 850 ezer Ft körüli árat szánok rá. Illetve milyen más típust ajálna helyette ennyi pénzért?

    Szempont az öt ajtó, elég gyakran utánfutózok (450 kg-ig) város, országút, telek viszonylatban. És az asszonykának is könnyű legyen vezetni, parkolni stb. Szóval tényleg mindenes kellene, sajnos a vidéki magyar ember már csak ilyen, egyelőre nem futja Vitarára (egyszer az is csak lesz 10 éves).

    Köszönettel: János

    Kedves János!

    A Fusion jó autó, és mindkettő motor megbízhatónak számít, az 1,4-es kicsit egyszerűbb, és kevesebb akna van a fenntartásában, viszont a 68 lóerejével nem az a kimondott igavonó. Elhúzza a futót, de az biztos, hogy szeme lesz az autónak, a dombot már messziről észre fogja venni.

    FUSION-09

    Az 1.6 TDCI-nél a befecskendezők alatti tömítéseket időnként ki kell cserélni, és az olajcsere elvégzésének mikéntjére is oda kell figyelni. Ha ezt elrontják, akkor az nagyon sokba kerülhet. Egyébként jó motor. Én magamnak egy VW csoportos 1,9-es TDI-t vennék, annál kevés olcsóbban fenntartható dízel motor van.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Astra után Astrát vagy Mazdát?

    2017. május 10., 13:23 Módosítva: 2017-05-12 06:27
    255

    Kedves Becsületesnepper!

    Tíz év használat után arra gondoltam, lecserélem a G Astrámat. Évi kb 15 ezer km-t megyek vidéken. A podcastokban azt is hallottam, hogy hosszabb időre érdemes esetleg új autót venni. Mivel a K Astra könnyebb lett, és az Év Autója is lett, erre gondoltam, de ahogy az árakat néztem, befigyelt a Mazda 3-is, amiről csak jókat hallottam.

    Persze a kereskedésekben az árak máshogy néznek ki, és az Opelre lényegesen nagyobb az engedmény, a Mazda meg talán jobban tetszik. Mindkettő 120 lovas benzines. A 120 lovas Astrában közvetlen befecskendezésű turbómotor van, amiről nem hallottam rossz híreket, mert még új, de beugrott a TSI motor, amiről nem sok jót mondtatok.

    Szerinted melyik jobb választás, és a másiknak milyen buktatói lehetnek?

    Köszönettel: Péter

    Kedves Péter!

    Mivel a K Astra egy teljesen új autó, így erről nincs semmi tapasztalat, azt pedig, hogy mi fog vele történni, vagy mennyire lesz jó 200 ezer kilométeres korában, még senki sem tudja. Majd három-négy év múlva már tudni fogjuk, hogy jó-e. A Mazda 3 már bizonyította, hogy jó, és én személy szerint jobban szeretem a szívómotorokat.

    DSC 0054

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lecserélném a TDI-t

    2017. május 5., 10:34 Módosítva: 2017-05-10 06:48
    0

    Kedves Nepperűző!

    Hosszú gondolkodás után megérett bennem a gondolat, hogy lecserélem 17 éves Octaviámat (1,9 TDI, 90 lóerős változat) egy újabb verdára. Ismét dízelüzeműt favorizálok, évi kb. 20 ezer km-t autózom. A max. keret 3-3,5 millió forint, 3-6 éves kombi középkategóriás kocsit szeretnék (esetleg "családit").

    Jelenleg két autóra szűkült a kör: Focus 1,6 TDCi (70 kW) és Hyundai i30 CW 1,6 CRDi (81 kW). Ezek közül melyik a megbízhatóbb, jobb jármű? Főleg annak tükrében, hogy megszoktam jelenlegi autómnál, hogy a kötelező dolgokon kívül semmi sem romlik el. Ha esetleg mást ajánlana, örömmel fogadom.

    Köszönettel: Viktor

    Kedves Viktor!

    Mindkettő jó választás. A Focus befecskendezői alatt időnként ki kell cserélni a tömítéseket, de különben megfelelő karbantartással teljesen jó autó. A flottás cégek nagyon szeretik, emiatt sok nagy futásteljesítményű autó kering visszatekert órával a piacon.

    Hajóval egészen jól néz ki, anélkül azonban sajnos jellegtelen
    Hajóval egészen jól néz ki, anélkül azonban sajnos jellegtelen

    Érdemes alaposan utánajárni, hogy ne egy csapágyasra tekert órás autóba üljön bele. A Hyundai-nál még ilyen apróbb problémák sincsenek, ráadásul ebben még mindenki mumusa, a kettős tömegű lendkerék sincs. Mindkettő jó, nem nyúlna egyikkel sem mellé, azt vegye amiből jobb állapotú darabot talál.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Gazdaságos autót napi munkásnak

    2017. május 2., 15:48 Módosítva: 2017-05-07 18:07
    232

    Kedves Becsületesnepper!

    Megközelítőleg napi 70 km-es ingázásra (50 % főút, 50 % autópálya) keresek egy viszonylag olcsó, kis fogyasztású autót. A "hahu" portálon nézelődve az alábbi két autó az, amiben gondolkozom. "A" verzió: kis benzines + LPG-szett pl. Suzuki Swift 1,0 vagy 1,3. "B" verzió: kis dízel 1,5 literig, pl. Citroën Saxo 1,5 D vagy Peugeot 106 1,5 D, illetve Opel Corsa B 1,5 D.

    Mi a véleménye az alábbi autókról? Esetleg más típus, amit az említett célra javasolna? (Bekerülési költség kb. 300 eFt) Segítségét előre is köszönöm!

    Köszönettel: Norbert

    Kedves Norbert!

    Én nem gázosítanék el egy ilyen autót, inkább vennék egy kis dízelt. A B Corsában lévő 1,5-ös Isuzu dízel szinte agyonüthetetlen, csak legyen benne olaj és víz. A Corsák gyenge pontja a karosszéria, ennyi idősen már kikezdte őket a rozsda. A Citroën Saxo, Peugeot 106-ról ugyanezt tudom elmondani, ott még hozzá jöhet a hátsó híd meghibásodása, erre oda kell figyelni. Ezek faék egyszerűségű autók, amik szinte nem romlanak el.

    auto/CITROEN/SAXO 1996-2003/XLARGE/01fs

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ha a Corsa kicsi, a Vectra nagy

    2017. május 1., 14:21 Módosítva: 2017-05-11 06:41
    128

    Tisztelt Becsületesnepper!

    Szüleim szeretnék lecserélni 13 éves 1,8-as B Vectrájukat, amit anyukám túl nagynak talál, nem érzi az autó hátulját, fél a tolatástól, ezért nem szereti vezetni. Előtte Corsát hajtott, azt szerette, de most hogy nyugdíjasok, nem kell két autó, csak egy, a Corsa pedig túl kicsi lenne a nyáron, mikor lecuccolnak a nyaralóba, vagy ha unokákat fuvaroznak.

    Meglátásom szerint lehet csak egy tolatóradarra lenne szükségük, de ha másik autóra, akkor valami olyasmire ami Corsa és Vectra közti méretű, akár egyterű vagy kombi, de mindenképpen fontos hogy minden irányban jól ki lehessen látni belőle. Meriva A oszlopát zavaróan nagynak találták. A keresett autónak úgy évi 10 ezer km-t kell tudnia kényelmes tempóban még jópár évig, vegyesen kisváros, autópálya.

    Úgy 2 millió körül szánnának rá. Milyen típust, modellt érdemes kipróbálniuk? Minden jel ellenére nem csak Opel játszik.

    Segítségét előre is nagyon szépen köszönöm!

    Kedves Kérdező!

    A Corsa és a Vectra között van az Astra, ennél nem sok kézenfekvőbb válasz van. Ha kétmillió forint körül keresgélnek, akkor az egy modern autó lesz, és mindnek vastag lesz az A oszlopa. Ezt jobb lesz megszokni, mert mást nem fognak találni. A H Astra egy jó választás lenne, ha a szülei maradnának a megszokott márkánál.

    DSCF6162

    Ha már kicsit idősebbek, és szívesebben ülnének magasabban, akkor egy Jazz is jó lehet nekik. Az Astrához nagyon hasonló méretű a Ford Focus, az is nagyon megbízható autó, de Mazda 3-asokból is jókat lehet ennyiért találni.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Sportkupét, de melyiket?

    2017. április 30., 16:36 Módosítva: 2017-05-03 06:20
    359

    Tisztelt István!

    Jó néhány hónapja nézegetem az autókat, olvasgatok teszteket, véleményeket, keresgélem mi lehetne a következő autóm. Valami sportcoupét szeretnék, amibe még befér két felnőtt és két gyerek is, és ha olyanom van, a menettulajdonságaival mosolyt tud csalni az arcomra. Kizárólag benzinesben gondolkodom.

    Három autóra szűkítettem a kört: BMW M3 E46, Audi S5, VW Scirocco R (265 lóerős). Árban nagyjából egy szinten mozognak, BMW ugyebár a legöregebb, 15 év környékén, aztán az Audik nagyjából 10 év körül mozognak, legfiatalabbak a VW-k: 6-7 évesek. Tudom hogy az 1.4 TSI motoroknak nincs jó híre, igaz ez a 2.0 motorokra is?

    Melyik autót javasolná, ha szempont a vezetési élmény, viszont az is szempont, hogy mennyit és mennyiért kell szervizelni az autót? Merjek egy 15 éves autóért ennyit kifizetni, vagy itt már túl nagy a kockázat? Nagyon tetszenek a VW-k, de egyrészt TSI motoros, másrészt turbós. Kicsit tartok mindkettőtől. Jogosan, vagy feleslegesen? Van tapasztalata ezekről az autókról? Esetleg a szerkesztőségből valaki másnak? Nagyon fontos lenne ha tanácsot tudna adni, sokat segítene. Kérem szánjon rám pár percet, és írjon nekem pár sort a témában.

    Hálám örökké üldözni fogja. :)

    Köszönettel: Péter

    Kedves Péter!

    Ezek közül egyértelműen az M3-as BMW-t venném. Az jó helyen kapar, és ha akarja, elmegy keresztbe, márpedig akarja majd. Az Audi négykerékhajtása annyira stabillá teszi az autót, hogy iszonyatosan kellene feszegetni a határokat, hogy bármiféle élményt kapjon. Lenne egy gyors, de semleges autója.

    420A4568

    A Scirocco rossz helyen kapar, és igazi élmény autónak ez szerintem nem alkalmas, mert tolni fogja az orrát a kanyarban, ha kicsit feszegeti a határokat. A BMW-nek viszont a feneke indul el, az pedig a legjobb, ami történhet. Nem elhanyagolható szempont, hogy a háromból csak az M3-as fog jövőre többet érni, a többi nem.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Franciát vagy románt?

    2017. április 29., 14:12 Módosítva: 2017-05-04 06:17
    181

    Kedves Nepperűző,

    a sors megáldott egy harmadik gyermekkel is, emiatt új családi autót kell keresnünk. Jelenleg egy 2007 Volvo V50 1.6D-t használunk (évi 15000km). Nagyon megtetszettek benne a "kis apróságok", mint az, hogy nem pittyeg, ha égve marad a lámpa leállításkor, hanem lekapcsolja, vagy az, hogy két mozdulattal lehet benne izzót cserélni elöl, illetve, az, ha hátramenetbe kapcsolom a sebességváltót, akkor nem csak az első, hanem a hátsó ablaktörlő is elindul.

    A jelenlegi kombi kicsi a 3 gyereküléshez. Nagyobb kocsi van bőven a piacon, de azt hallom sok helyen, hogy családi egyterű az francia legyen. Én 2014/2015 Citroën C4 Grand Picassóban gondolkodom 1.6 e-HDi vagy BlueHDi motorral, automata 6 fokozatú sebességváltóval olyan 60-80 ezer km-ig.

    A feleségem viszont inkább az ár-érték arány felé indult el, és a 2017-es Dacia Lodgy 1.5 dCI 6 fokozatú manuális sebességváltós autót nézte ki. Segítségét kérem, hogy a két modell közül melyiket javasolná, melyiknek vannak/lehetnek olyan szervizköltségei/rejtett hibái, amikkel egy átlag autós nem szokott számolni. Az tetszik a Citroënben, hogy több extrát lehet bele kérni, és több benne a kényelmi funkció (mint a Volvóban), kérdés, hogy megéri-e egy gyári 0 km-es garanciális autó "megbízhatóságát". Ha van olyan autó, amivel nem számoltunk volna és Ön szerint paritásban van a fenti két modellel, várom javaslatát. Az értékhatár 4-4,5 millió forint.

    Köszönettel,

    Péter

    Kedves Péter!

    A C4 Grand Picasso az egyik legjobb francia autó, ügyfeleim is többet használnak megelégedéssel. A Daciát pont az ára teszi vonzóvá, olcsó, de direkt kicsit "igénytelenebbre" van csinálva, hogy ne piszkítson bele a Renault piacába. Külföldi piacokon, ahol nem tapad hozzá a régi román Daciák rossz híre, nagyon népszerű autó pont amiatt, hogy olcsón lehet normálisat venni.

    DSC07146

    Ön fogja kifizetni, önnek kell eldönteni, hogy ad-e többet az igényesebb kivitelért, vagy beéri az egyszerűbbel. Szerintem mindkettő jó. Az új autókat nem ismerem, hozzám jellemzően 5-6 éves koruk után kerülnek, így ezzel kapcsolatban nem tudok önnek segíteni.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Német fapad helyett valami luxusabbat

    2017. április 27., 14:15 Módosítva: 2017-05-01 11:27
    225

    Jó napot!

    Jelenleg egy 2011-es Škoda Octaviát használok, inkább középhosszú távokra (évi 30 ezer kilométer kb.) Az autóval meg vagyok elégedve, csupán a felszereltségével/motorerővel nem. 1,6 CR TDI és alap (Ambiente) felszereltség, ami gyengén szóló mp3 fejegységen és tempomaton kívül érdemleges extrát nem tartalmaz.

    Utólagos bővítése (pl: navigációs fejegység, multikormány, parkolószenzorok, xenon) túl költséges és körülményes lenne, meg amúgy is nagyon közeledik a 200 ezer km-hez, így inkább lecserélnem egy évjáratban hasonlóra, kevesebb kilométerrel amit újabb 2-3 évig nagyobb problémák nélkül használhatnék remélhetőleg. Újabb Škoda nem kell.

    A 320d/C200/A4 2.0 TDI-t a "prémiumság" árrése, az Insignia/Mondeót a tucat érzés (már ha lehet ilyenről beszelni) elkerülése végett kilőném. Az Accord nem igazán tetszik. Ahogy az 508/C5 sem.

    Hosszas keresgélés után a következők a kiszemeltek:

    Mazda 6 2.2CD

    Lexus IS 220d

    Renault Laguna Coupe 2.0dci

    Tudom, hogy nem típust hanem állapotot nézünk/veszünk, ezert kérnék egy tippet a fentiek helyett (ha kimaradt valami); esetleg tanácsot a fentiekkel kapcsolatban (motorizáltság/évjárat) A szempontjaim vásárláskor a dinamikus(abb) menetteljesítmény, kényelem, gazdag felszereltség , lehetőleg szépen szóló (gyári) audio, megbízhatóság. Fogyasztás másodlagos. (1,6 TDI szintjét úgyse érné el egyik se). Jelenlegi keretem rá: kb. 2,5m ft/ 8000 euró +kötelező költségek.

    Köszönettel: Levente

    Kedves Levente!

    A Mazda 6 egy nagyon jó autó, de a 2,2-es dízelmotort nem ismerem. A Lexus nagy kedvencem, de ebből csak benzinest vennék, ez a 2,2-es Toyota motor nem sikerült, elég nagy lutri, nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba.

    420A7506

    A Renault-nak ez a kétliterese talán a legjobb motorja ebben a korban. Ehhez a kupéhoz nem volt még szerencsém, így nem ismerem, de a hármas Lagunát sokkal jobbnak tartják az előzőeknél. Üljön bele mindegyikbe, és nézze meg, hogy mennyire fogja meg az autó, mennyire tudja elképzelni magát benne.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    400 ezerért a lehető legkevésbé kényeset

    2017. április 24., 11:40 Módosítva: 2017-04-30 09:34
    245

    Tisztelt Nepperűző!

    Napi 100-200 km-es távokhoz munkavégzéshez keresek megbízható, kis fenntartási költségű autót. A költségkeretem 300-400 000 Forint. Jelenleg egy 2001-es benzines Ford Focusom van, amivel egyáltalán nem voltam megelégedve, elég sok probléma volt vele amióta 2 éve megvettem.

    Olyan autót keresek, ami kevés nagyobb javítást igényel, bírja a gyűrődést (23 éves vagyok és lendületesen vezetek), és nem eszi az olajat. Ilyen korú autóknál már nem merek dízelben gondolkodni, bár tudom hogy a km ezt kívánná. Elsősorban japán autóban gondolkodom (Toyota Corolla, Carina, esetleg Nissan Almera), de szóba jöhet más is amit Ön javasol.

    Mit javasol, milyen évjárat milyen típus és milyen motor? A javasolt autótípusoknál mire kell figyelni vásárláskor?

    Előre is köszönöm a választ!

    Üdvözlettel, Zoltán 

    Kedves Zoltán!


    Minden típus, amit felsorolt, megfelel a kritériumainak, de én ezek közül leginkább egy Corollát vennék. Az olajfogyasztás nem az autó életkorával vagy típusával van összefüggésben (néhány kivétellel), hanem a motor állapotával.

    toyota-corolla

    Milyen évjárat? Szerintem a 92-97-ig gyártott Corolla volt a legjobb Corolla, amit valaha gyártottak, de igazából tök mindegy, ne legyen elrohadva. A rozsdára kell leginkább odafigyelni, mert ezek már nem mai darabok, mechanikailag agyonüthetetlenek, csak legyen bennük olaj és víz. Ebben a Corollában volt egy kétliteres dízel, az félelmetesen jó volt, akinek volt, az nem akarta eladni. Hirdetésekben időként előkerült egy-egy, ami egy nap alatt elkelt. Mára sajnos teljesen eltűntek.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lakókocsi-vontatáshoz egymillióig

    2017. április 23., 10:23 Módosítva: 2017-04-25 17:41
    148

    Kedves Becsületesnepper!

    Boldog tulajdonosa lettem egy 1200 kg összsúlyú lakókocsinak. Sajnos a jelenlegi autónk, (Fiat Doblo 1.4/8V) nem igazán alkalmas a vontatására, meg különben sem ártana egy másik autó is a családba ezért úgy gondoltuk, hogy szükségünk lenne egy erősebb, dízel gépjárműre max 1 millió környékén. Bármi javaslatot, véleményt szívesen fogadok, de ami tetszene, az a KIA Carens, Fiat Chroma, Ford Mondeo.



    Köszönöm a válaszát,
    Üdvözlettel, Ferenc

    Kedves Ferenc!


    Az egymillióért kapható Mondeo dízelek "nagyszerűségét" itt énekeltem meg. Sose vennék ilyet. A Fiat újabb Cromáját nem ismerem, még sose álltam még a közelében sem, de a benne lévő 1.9-es Multijet motor jó konstrukciónak számít. A népítéletben szeretik. A Carens jobb autó, mint azt az árából gondolnánk, de a külseje elég megosztó, mint a Cromának. Ez is a koreai autógyártás azon időszakából származik, amikor már tudtak autót gyártani, de rajzolni még nem.

    1998-volvo-v70-5

    Én nagyon szeretem a V70-es Volvókat. A 2000-ig gyártott 2,5 sorötös Audi dízellel ellátott autó nagyon megbízható konstrukció. A baj vele annyi, hogy rettenetesen leélték őket, néha előkerül egy-egy jobb példány, az pillanatok alatt elkel. A következő széria D5-ös motorja szintén nagyon jól sikerült, 5-600 ezer kilométer meg se kottyan nekik megfelelő karbantartással. A Volvókkal az a baj, hogy esetenként nagyon csúnyán tud öregedni a belsejük.


    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Kezdő párnak pofozni valót 700 ezerig

    2017. április 22., 08:48 Módosítva: 2017-04-24 17:53
    262

    Kedves Nepperűző!

    Barátnőmmel kezdő vezetők vagyunk és első kocsink megvásárlását tervezzük, amire nagyjából 600-700 ezer forintot szánnánk. A kocsival nem tervezünk különösebben hosszú távra, hanem első autóként arra használnánk, hogy rutinosan belejöjjünk a vezetésbe, aztán várhatóan beruházunk valami komolyabb darabra, a kocsi pedig a rokonságnál végzi.

    Várhatóan meg fogjuk húzni, le fogjuk padkázni, kapni fogja hideg motorra a vaskos gázfröccsöket – egyszóval a verda el fogja szenvedni mindazt a gyötrelmet, amit egy kezdő vezetőtől kaphat. A célunk az, hogy mielőtt egy komolyabb darabra váltunk, a választott első járgány bő 1 éves használata során megtanuljunk alatta rendesen vezetni. Ám ez idő alatt mégsem szeretnénk egy teljesen lehasznált szarkupacban érezni magunkat és egy guruló koporsóba sem szívesen ülnénk bele.

    Számunkra első körben mindenképpen egy kisebb vagy közepes termetű kocsi lenne ideális, amit főleg városban használunk, néha azért levinne minket Balatonra. Szempont a kiválasztásnál, hogy viszonylag könnyű legyen vele parkolni, és könnyen vezethető legyen. Gyerek nincsen, csak egy macska, aki néha beugrana a hátsó ülésre.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel,

    Mátyás

    Kedves Mátyás!

    Több önbizalmat! Nem biztos, hogy meghúzzák, a hideg motornak nagy gázfröccs, csak önökön múlik, ha tudják, hogy árt, nyilván nem csinálják majd. Egy Ford Fiesta például pont jó lenne erre a célra. A Toyota Yaris még jobb, abban vezérműláncos motor van, ami nagyon megbízható, a kötelező szervizeken kívül nem nagyon kell költeni rájuk.

    yaris

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tényleg para a PDTDI?

    2017. április 21., 10:40 Módosítva: 2017-04-23 10:26
    520

    Kedves Nepperűző!

    Jelenleg egy 1.6 Passat tulaja vagyok és erőteljesen gondolkozok a közeljövőben lecserélni egy dízel Passatra. Sokakat megkérdeztem már, hogy érdemes lenne lecserélni, de mint mindig, kaptam hideget és meleget is. Érdemes lecserélni erre a távra dízelre vagy maradjak az 1,6 benzinnél? (munkanaponként: 16-16 km, havonta 240 km és 280 km)

    Ha mégis érdemes lenne, akkor sima TDI meghajtásosat vegyek, vagy kockáztassak meg egy PDTDI meghajtásosat? A kiszemelt, egy 2000-2005 közötti 1.9 PDTDI Passat (hallottam róluk, hogy hamar feladják a harcot és szervizigényesek. Ez mennyire igaz?)

    Körülbelül 1.300.000 Ft a maximális összeg amit rá szánnék.

    Köszönettel:

    Dániel

    Kedves Dániel!

    "(hallottam róluk, hogy hamar feladják a harcot és szervizigényesek." Ez állati nagy hülyeség. Ilyeneket szoktak azok mondani, akik hallották, hogy a 48-49-es szabadságharc idején drága volt a PD elem, de ők maguk még nem álltak ilyen autó mellett. Én több ilyen autót használtam, illetve használok most is, de még soha nem állt meg egyik sem. Ezeket a dízeleket nyugodtan meg lehet venni.

    vev

    A legmegbízhatóbb a sima 90 vagy 110 lóerős TDI, de a PDTDI is nagyon jó. Ezekben nincs részecskeszűrő, ezért jobban bírják a rövid távokat is. A legjobban a 101 és 105 lovas motorok fogyasztanak. Ennyiért ár tényleg jókat lehet venni, amiknek nincs megtekerve az órája kétszer.

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Alfa 156 vagy 159?

    2017. április 16., 11:09 Módosítva: 2017-04-21 10:41
    22

    Kedves Nepperűző!

    A fenti két típus közül mindkettő nagyon tetszik, illetve valami jó kombiban gondolkodom, de úgy érzem, most valami szépet szeretnék a "praktikus" helyett. Költségileg az Alfa 159 esetében 2 millióig gondolkodom, a 156 esetében gondolom ez irreleváns.

    A kérdésem inkább, hogy megfelelő gondviselés mellett melyik modell a megbízhatóbb, tehát nem húzza le az ablakot csak úgy menet közben vagy áll meg magától vagy zárja be magát, illetve karácsonyfaizzót megszégyenítő módon villognak a hibajelek a műszerfalon.

    Napi 50km-t ingázom(nék) vele főként gyorsforgalmi úton , illet havi 1000-1500 km van még emellett vidékre (főleg autópálya). Évi 30.000 km körül szoktam lenni a kocsival.

    Mindkét autó nagyon tetszik. Nem tudom, hogy a 159 nyújt-e annyi extrát, hogy megérje a nagyobb költség. Milyen motorral érdemes ezeket nézegetni? Mire kell nagyon figyelni, illetve melyiknél várhatóbb magasabb karbantartási költség 2-3 éves viszonylatban?

    Köszönöm a választ.

    Üdv

    Miklós

    Kedves Miklós!

    Mindenképp a 159-est választanám, az egy sokkal jobb autó, nekem szebb is, és megbízhatóbb is. A 159-esnek már sokkal jobb az első futóműve is, ami a 156-osnál az egyik állandó problémaforrás. Nekem az 1.9 Multijet a kedvencen erről a palettáról, de a 2.4-es dízel is jó.

    DSC 7152

    Üdv:

    -Becsületesnepper-

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis étvágyú kisautót 700 ezerig

    2017. április 14., 08:48 Módosítva: 2017-04-16 18:13
    224

    Tisztelt Nepperűző!

    A segítségüket szeretném kérni, édesanyámmal autóvásárlás előtt vagyunk, de eléggé elvesztünk a részletekben. Egy 5 ajtós (de a háromtól sem zárkózunk el), kis méretű, fogyasztásügyileg kb. 5-6 literes autóban gondolkozunk. A keret 700 ezer forint.

    Előre is köszönöm!

    Kata

    Kedves Kata!

    Vegyenek egy Toyota Yarist, láncos vezérlése van, ráadásul nem az a fajta, mint a TSI-kben meg a THP motorokban, hanem olyan, ami nem megy tönkre. Arra figyeljenek, hogy ne legyen korábban kukára törve, és ne rozsdásodjon. Még a kilométerre is azt mondom, hogy majdnem mindegy, mert ezek nem szoktak tönkre menni.

    auto/TOYOTA/YARIS 1999-/XLARGE/01fs

    Üdv:

    -Becsületesnepper-