Üdvözletem kedves Becsületnepper!
Végre úgy áll a helyzet, hogy alkalmam lenne megvenni az álomautómat, amit egy Lancia Thesis testesít meg. Az ügyben kérném segítségét, hogy eme álomból ne legyen rémálom.
Azaz, ennél az autónál mire kell figyelni, milyen extrákat kell és motorokat kell elkerülni vagy előnyben részesíteni?
Ami a napi használatot érinti, úgy naponta ~45-60 Km mennék vele, plusz néha néha nagyobb túrákat is egyelőre csak országon belül nagy általánosságban 3 vagy 4 személlyel és némi csomaggal.
Ha esetleg nem is Lancia,(vagy olasz) akkor mit tudna ajánlani a helyébe? Személy szerint nekem a német autók annyira nem jönnek be, de ha még is onnan ajánl valamit akkor mi lenne az?
A keret nagyjából 1.300.000-1.500.000Ft
Tisztelettel
S. Tamás
Tisztelt Becsületes Nepper.
Tudom, Alfát nem szabad mert azzal csak a baj van, de én szeretnék mégis végre már nem a praktikus, kényelmes, megbízható, unalmas családi autót. Amibe nem azért ülök, hogy a családot furikázzam, vagy hogy a rokonokhoz menjünk, hanem mert már várom, hogy beleüljek...
Szóval napi szinten munkába járnék vele "a jól közlekedhető Budapesten"(kb 40km). Ugyan mindenhol a dízelre (1.9jtd.8v) esküsznek, de szerintem nekem benzinest kéne vennem a város miatt. Elképzelésem az Alfa GT 1,8 benzin, mert a 2.0 állítólag megbízhatatlanabb.
Beszéltem Alfás csoporttal, szerelőkkel...de senki nem mondott érdemlegeset. Kérdésem melyiket vegyem, az ön tapasztalatai alapján? Nem ragaszkodom a típushoz sem, lehet 147, 159, Brera, Mito, Giulietta,akár lehet dízel is ha tényleg az a jobb. Tudom minden autóra költeni kell. Az autó árának legalább a 30% át elsőre, aztán a többit... később tehát melyik volna az amihez megfizethető áron van alkatrész, és nem kell folyton attól rettegnem,hogy ott hagy valahol.
Válaszát előre is köszönöm, műsorainak rendszeres követője. Cs. Gábor
Tisztel Becsületes Nepper!
Nem egész egy éve van meg a jogosítványom, így mondhatni friss jogsisként állok életem első autójának megvásárlása előtt. Már csak ebből kifolyólag is, tapasztalatlanként igyekszem megfontoltan dönteni.
A fő cél egy olyan strapabíró, kevésbé költséges fenntartású autó vásárlása lenne, ami napi szinten városi közlekedésre is alkalmas a munkahelyre, és havi rendszerességgel kétszer, max háromszor a hazai vidéki utakon (részben autópályán)is hű társam lenne.
Két fő vonal van a fejemben, noh ez a másik nagy fejtörés...kelet vagy nyugat. Az egyik opció 2007/8-as évjáratú, 1.6os benzines Golf V.
A másik opció 2006-2007 közötti Toyota Corolla, szintén benzines, 1.4es 97-110 Le között.
Fiatalként (nincs még család) legalább 5 évre tervezek az autóval.
Segítséged kérném a mérlegelési szempontok meghatározásában, illetve szívesen fogadok konkrét javaslatot is, Te melyiket választanád.
Tisztelt Becsületesnepper.
Munkámból adódóan heti legalább 1000km-et vezetek. Volt egy 2001.1.4 vvti Corollám, most pedig egy 2002 Avensis Versóm, mindkettőnél a létező összes hiba előjött.
Azt szeretném megkérdezni hogy, milyen gépjárművet érdemes vásárolni 2003-2010 között, Ekkora futásteljesítményre, úgy hogy ne kelljen állandóan a szervizbe hordanom, csak a kopókat cserélni? Nem vagyok autórajongó, és 1 misinél többet nem is szívesen adnék ki autóra.
Remélem van valami ötlete.
Üdvözlettel, Gábor
Üdvözletem Tisztelt Becsületesnepper!
Sokadszorra feltett kérdést ismételnék, csupán a tisztánlátásom végett. Jelenlegi családi autóm mellé, cégem messzebbre költözése miatt szükségem volna egy mindennapi szaladgálós közlekedőedényre, ami keveset fogyaszt (prio1), viszonylag igénytelen, de ha költeni kell rá, ne gondolkodjak az eladásán.
Először Saxo-Pug 106 1.5 D-t néztem, majd B Corsát hasonló dízelmotorral. Uno, 90 évek utáni 1.4D stb. Dízelfronton még a Charade 1.0 TD is felmerült, illetve némiképp kilóg a sorból az ezres Swift is.
Alapból 100-150 ezrem lenne a célra, emellett természetesen a kötelező dolgokon kívül jutna meglepetésszerű költségek elhárítására is.
Summa: Inkább olcsóbban egy kevésbé (nem?!) rohadó valamit, amire költenék még kicsit, hogy megbízható is legyen, vagy a büdzsét inkább teljes egészében egy drágább bizonytalanra költsem el?
Horpadás, lakkhiba, No ABS, No klíma a barátom!
Legjobbakat!
Gergő
Kedves István,
20 év céges autó használat után ismét autó vásárlás előtt állok, amihez az Ön tapasztalatait és véleményét szeretném segítségül kérni.70% városi - 30% autópályás használatra keresek családi autót. Fontos, hogy megbízható, takarékos legyen, de a szakmámból adódóan a megjelenés sem utolsó szempont. Az árát 4,5 millió Forintnál húztam meg.
Elsőre egy 5-7 éves, benzines Passat-ra gondoltam, de többek között az Ön véleményei elriasztottak a TSI motoroktól. A sokszor ajánlott Aurisok, Avensisek, Civicek és Accordok viszont többszöri kipróbálás után sem nyerték el a tetszésemet, nem éreztem magam jól a volán mögött. Nincs mit tenni, menthetetlenül "német-bérenc" vagyok. :-)
Ezalatt a 20 év alatt sok autó fordult meg nálam, nagyjából tudom, hogy mit és mit nem szeretnék, de mivel a szerviz igényesség eddig nem volt szempont, elbizonytalanodtam. Bármilyen ajánlást szívesen meghallgatok, és kíváncsi vagyok a véleményére.
Ön milyen megoldást ajánlana nyugodt szívvel?
Tisztelettel,
Péter
Tisztelt Becsületes Nepper,
Nagy családi autó vásárlása előtt állunk. A fő szempont, hogy benzines (vagy hibrid) és automata váltós legyen. Maximum ötmillió forintig.Az alábbi típusok kerültek látómezőbe:
Toyota Avensis
Ford Mondeo 3. generáció: itt nagyon sok rosszat olvastam, mind a motorról, mind powershift automata váltóról
Hyundai i40 (ritka, mint a fehér holló a benzines automata)
Kia Optima (szintén nagyon ritka)
Mazda 6 2012-től: ennél a generációnál mennyire kell tartani a rozsdásodástól?
Lexus RX450h: tudom ez kicsit kilóg a sorból, a keretbe 10-11 éves férne bele kb. 200e+ kilométerrel. Ezek mennyire problémásak ilyen idősen, ennyi futással?
Esetleg van-e bármi olyan, amire a fenti modelleknél figyelni kell, gondolok költséges típushibákra (motor, váltó, stb.).
Az én szívem a Lexus felé húz, mivel jelenleg egy IS250 tulaja vagyok, amivel nagyon elégedett vagyok, a kényelem és a sok extra szól mellette, a kora és futott kilométer ellene. A másik befutó leginkább a Mazda 6 lenne 2,5 szívó benzines motorral, a jó menetteljesítmény, a sportos vezetési élmény, a fiatalabb kor és a kevesebb kilométer miatt.
Válaszát előre is köszönöm.
üdv,
Zoli
Kedves István,
A nepperűzőt olvasgatva realizáltam, hogy komplexebb kérdésről van szó, mint amit magamtól el tudnék dönteni, ezért fordulok inkább szakemberhez. Igyekszem tömören és érthetően megfogalmazni egyre inkább sürgető autós problémámat, remélem az Ön szaktudásával előrébb jutunk majd.
Családommal tavaly nyáron költöztünk haza külföldről, és a visszailleszkedés adta nehézségek közepette mostanra jutottunk el odáig, hogy az autó-kérdéssel halaszthatatlanul kezdenünk kell valamit.
Jelen pillanatban két autót használunk: én egy 2010-es 220 CDI C osztályú Mercedest, feleségem pedig egy 2007-es 2.0 PDTDI A4-es Audit.
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mindkét autónk előző tulajai jó ismerőseink, mindkettőnek a 3. tulajai vagyunk és mindkettőt végig márkaszervizbe hordták, hordtuk. Össz. értékük nagyjából 5 millió forint lehet, ez a keret, viszont megfelelő alátámasztással ez flexibilis.
Hazaköltözésünkkor felhasználási szokásaink jelentősen megváltoztak, egyik autónk sem arra való már amire használjuk, hiszen a feleségem szinte kizárólag Budapesten és környékén vezet, én pedig heti egyszer járok vidékre tárgyalni, illetve havonta egyszer utazunk hosszabb távra a családdal.
Agglomerációban élőként szükséges a két autó fenntartása, de egyik felhasználásra sem tartom indokoltnak a dízelt. Tanácstalan vagyok, hogy mit vehetnék helyettük a leírt használatra.
Ön mit ajánlana?
Válaszát előre is köszönöm,
Áron
Kedves Becsületesnepper!
Amikor anno megvettem a 2. generációs 6-os Mazdámat (2.2 CD, jóautók 5 csillag), mindig a szemem előtt lebegett az a mondatod, hogy "Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra." Így szépen félrerakosgattam minden hónapban, hogy amikor majd eljön a "nagy bumm" legyen pénz a szervizre.
Az élet azonban úgy hozta, hogy családi házat vettünk és ahogy az akkor lenni szokott egyik költség után jött a másik... és persze hozzányúltam a "mazdapénzhez" és belement a házba, hiszen az autóval, amióta nálam van, semmi probléma nem volt...és naná, hogy most jött a nagy bumm: olajnyomás probléma, olajpumpa, motorszétszedés, vezérlés, csapágyak, stb...
Több szerelőt is megkérdeztem, hogy mi lehet a megoldás, de általános vélemény az volt, hogy minimum! 5-600 ezer Ft, hogy üzemképes legyen...de ennél simán lehet több is.
Vége.
Mondhatjuk úgy is, hogy a Mazda belement a házba.
Viszont kocsi kellene.
Mit tudnál ajánlani ebben a szituban? Nincs nagy igényem. Benzines autó kellene, ami megy és megbízható és elférünk benne négyen. Tudok, ismerek minden aranyszabályt, de ebben a szituban kissé tanácstalan vagyok, mert nem volt időm felkészülni, hirtelen jött minden...
1. Csináltassam meg a Mazdát kerül amibe kerül? - ebben az esetben minimum 3 hónap kell, amíg összeszedem a pénzt és a bizalmam is elszállt, mert ilyen hirtelen probléma még egyetlen autómmal sem volt, pedig volt pár típussal dolgom.
2. Adjam el alkatrésznek és vegyek benzines "béka" corollát?
3. Vegyek 2-3 százezerért valami üzemképes akármit?
4. Dőljek a kardomba?
Eléggé kétségbe vagyok esve...
:(
Üdvözlettel,
Laci
Kedves Nepperűző!
Szeretnék tanácsot kérni, hogy 5 (esetleg 7) személyes kisdobozos autóból melyik lenne az a megoldás, amivel a legkevesebb szívás van, amennyire lehet megbízható. Benzines és dízel is lehet, szüleimnek kellene, akiknek kell a hely, viszont sokat nem használják.Nagyjából az 1-2 millió forintos sávban nézelődnénk.
Elsőre Citroen Berlingra vagy Mercedes Vianora gondoltam utánanézés alapján, de abszolút nyitott vagyok bármilyen más modellre.
köszönettel:
Győző
Kedves Totalcar!
Egy 2009-es, kétliteres benzines Honda Accord elégedett, boldog és büszke tulajdonosa vagyok. Két éven belül tervezem egy fiatalabb autó megvásárlását.
Korábbi évek tapasztalatai alapján évi 25-35 ezer kilométert megyek az autóval. Javarészt autópályán, töredékét városban. Dízel, illetve automataváltós autót nem szeretnék vásárolni, eddig is benzines autóim voltak és a jövőben sem szándékozom eltérni ettől.
Jelenlegi autómhoz képest egy kicsit szeretnék dinamikusabbat magaménak tudni.
Fontos szempontok vásárlásnál számomra a következők:
- szedán kivitel
- benzines
- manuálváltós
- autópályatempónál minél csöndesebb utastér.
A következő autók jöhetnek számításba számomra a következő sorrendben:
1. BMW 320i (2012-)
2. Mazda 6 2.0/2.5 (2014-)
3. Audi A4 1.8/2.0 (2014-)
Az autó megvásárlására 4,5-5 millió forintot kívánok majd költeni.
A kérdésem az, hogy a fentebb említett típusok közül melyiket ajánlaná leginkább és legkevésbé megvásárlásra?
Köszönettel:
Balázs
Tiszteletem István!
Napi szinten 120 km (oda-vissza) megtételéhez keresek automata váltós, megbízható egyterűt. Ne legyen sok típushibája, 5-7 évre tervezek vele. Keret kb. 1,5 millió + a vásárlás utáni szerviz és a papírmunka.
Köszönettel: András
Kedves Totalcar!
Az év második felében szeretnék autót vásárolni. Úgy gondolom meg is találtam azt a modellt, ami tökéletes lenne számomra. Ez nem más, mint a BMW 3 GT 2 literes dízel vagy benzines motorral.
Egy olyan autóút szeretnék amit a következő 8 évben tudnék használni. Ezalatt előreláthatólag 150-200.000 km-t tennék bele. Alapvetően városban, de emellett a munkám miatt hetente 2*100 km autópályás használattal.
Itthon jelenleg 60 darabot hirdetnek ebből a típusból. 4,5 millió Ft az alja, 8 millió Ft körül már a néhány tízezer kilométer futott darabok vannak.
Nekem megközelítőleg 6-6,5 millió Forintom lenne a projektre. Ez árban lefedi a hirdetett autók kb. 75%-át.
A kérdésem az , hogy mennyiért lenne érdemes az autót megvennem? Sok helyen olvastam, hogy költségmentes használt autó nem létezik. 6 millió környékén már igen szép, keveset futott autókat árulnak, még ez esetben is maradna néhány százezer Forintom tartalékba, ha valamivel gond lenne.
Viszont ennél okosabb megoldás lehet-e az , hogy veszek egy autót olcsóbban mondjuk 5 millió Forint környékén és rögtön kicseréltetek mindent a fennmaradó 1-1,5 millió forintból, ami később problémás lehet?
A végén az autóra elköltött pénz ugyanannyi lesz , viszont így biztos lehetnék abban, hogy minden hiba nélkül fog működni az autón. (igaz így papíron egy többet futott kocsim lesz).
Önök szerint melyik lehet az okosabb megoldás?
Köszönettel:
Márk
Kedves István,
Eljött az ideje, bár imádom: A 2001-es kis 1.3 régi Swiftemet egy nagyobb, kényelmesebb, biztonságosabb fiatalabb és lehetőleg klímás benzinesre cserélném.
A csomagtér mérete igazából nem szempont, csak jól pakolható legyen, ha lehajtom a hátsó üléssort: ezért 5 ajtósban gondolkodom. A méreteim miatt (195cm, 110kg) olyan autót keresek, amiben azért nincs a nyakamban a lábam mint a Swiftben.
A kérdésem érdekes lesz: Olyan lenézett, a piac szerint értéktelen, de egyébként jó, megbízható konstrukciók érdekelnek, amiből tudnék akár egy fiatalabb példányt is akasztani. Keret: 500.000 ft.
Köszönöm Válaszát. Zsolt
Tisztelt Becsületes Nepper,
Az év végén érkezik a harmadik gyerekünk. Ezért autóvásárlásban gondolkodok a kedves feleségemnek. Ö lenne a gyerekfuvarozó/iskolajárat a családban. A keret 2,5 millió körül van. Nem vagyok sűrűn autócserélő típus.
A kérdésem, hogy egy Honda Jazz (8-10 éves) vagy inkább egy állami támogatott Dacia Lodgy dízel?
Köszönettel
Emil
Tisztelt Becsületesnepper!
Ikrekkel bővült a család, így ha a kutyaboxot is figyelembe vesszük szükségünk lenne egy nagyobb benzines autóra, ami hosszabb utakra is megfelelő és kényelmes. (Németország-Magyarország útvonalon.)
Én első körben Ford Galaxy 2.3 benzines automatára gondoltam, ezekből is olyan 2010 kezdve 10-12e € környékén. 7 ülésest, ha a szülők is utaznának velünk.
Automatára elsősorban a feleségem miatt lenne szükség. Benzines, mert lennének rövidebb utak is a normál hétköznapokban.
Rozsdára hajlamosak ezek a Fordok még? Úgy általában mire érdemes figyelni? Turbósat szabad?
Esetleg van alternatív ötlete?
Köszönettel,
Zoltán
Kedves István!
Több év kis dízel kombi céges autó nyúzás után úgy néz ki szükségem lesz egy saját autóra a napi munkába járáshoz. Mivel józan autónak van egy 2 éves Focus kombink, így régi vágyamat megvalósítva (és a korona cirkusz miatti nyomott árakat kihasználva) egy 4 személyes kabriót keresek, amivel 50-60 km-re járnék dolgozni, esetenként pedig a családdal kirándulni/fagyizni. Emiatt kell, hogy 2 gyerekülés beférjen, és legyen némi csomagtartó is. (az első retro Beetle kabrióval (1999-2007) 2 napot és 400 km-t töltöttünk, abban is elférünk, vidám is, de valami kevésbé nőies autó kéne nekem) A projektre kb 1,5-2 millió plusz bekerülési költségek lenne, ezek alapján a következő típusok kerültek látómezőbe:
Audi A4 (2000-2005)
BMW e46
Saab 900/9-3
Volvo C70 (első generáció)
A dízel/benzin kérdés mindegy, országúton 90-100-as tempóval nem hiszem hogy bármelyik leenné a fejem.
A Saab esetében az merült fel, hogy ebben az ársávban már a Vectra C alapú újabb 9-3 kabrió is benne van, de nem tudom hogy biztonságban/felszereltségben hoz-e annyit az előző generációhoz képest, hogy megérje a kevésbé szép formát választani? Egyáltalán érdemes Saab-ban gondolkodni, vagy annyira esetleges a megbízhatóságuk hogy felejtsem el?
Az Audi/BMW esetében a prémiumság amitől kissé félek, amiatt hogy ez már az az ársáv ami belefér a felvágni akaró, de prémium fenntartást megfizetni nem tudó embereknek is, így nem tudom mennyire lesznek lelakva.
A Volvo tetszene a legjobban, de az meg ritka mint a fehér holló, így ha valami típusspecifikus alkatrész kell, vagy esetleg sérül a kaszni, akkor az necces. Itt is megvan az újabb generáció, de kérdés hogy 2M körül milyen példányok vannak belőle?
Szóval a kérdésem az, hogy Ön melyik típus melyik verzióit keresné? Mire figyeljek vásárlás előtt? Illetve van-e olyan tippje, amit nem soroltam fel, de hátsó helykínálatban hoz annyit, mint az új Bogár?
Előre is köszönöm a segítséget:
Beni
Kedves Nepperűző!
A nagyváros szélére költöztünk, abszolút ZÖLD övezetbe, ennek minden előnyével-hátrányával. Nincs például vezetékes víz se internet, de szomszéd sincs és ezek nélkül valójában boldogabb is az élet. Viszont rendes út sincs, labda méretű kátyúk érik egymást az egy nyomsávos, murvás út. Ez csak 600-800 méter a műúttól, de naponta többször tesszük meg oda-vissza és nem kímélik az autót.
Mostani mindenes 2006-os Xsara Picasso mellé szeretnénk egy strapabíróbb SUV-ot, amit nem plázázáshoz használnánk...
A keret kb 2 millió, ezért régebbi CRV-ket és kicsit újabb és kevesebbet futott Xtrail-eket vagy nagyon régi RAV4-eket lehet kapni. Az első kettő szimpatikus, a régebbi CRV még jobban is tetszik mint az új, de az Xtrail is jó választásnak tűnik. Két gyereknek kell beférni hátra, ülésestül és a hozzájuk tartozó összes cullangnak, valamint a bevásárlásnak a csomagtartóba.
Mi volna egy optimális választás a napi "terepezéshez", vásárláshoz és néha vidékre utazáshoz?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Bill
Tisztelt Becsületesnepper!
Egy-két hete írtam Önnek tanácsát kérve, melyre nem kaptam visszajelzést, talán elnyelte a blogmotor.
Kiöregedett autóm (Astra F 1.4) cseréjét tervezem a közeljövőben, ehhez kérem a tanácsát. Egy kényelmes, erős, biztonságos, megbízható gépet szeretnék, ami műszakilag és vezetési élmény terén az átlagostól valamivel többet nyújt. Nagyrészt városban használnám, alkalmanként országúton és autópályán, összesen kb. évi 10.000 km-t. Minimum 5 évre terveznék vele, ezért fontos hogy gazdaságosan javítható, karbantartható legyen.
Szubjektív tényezők és anyagi lehetőségeim alapján az Opel Vectra C az elsődleges befutó, azon belül 2 változaton gondolkodom:
-GTS 3.2 V6 (Z32SE)
-OPC 2.8 V6 T (Z28NET)
Kérdéseim a következők:
-A fenti kritériumoknak mennyire felelnek meg ezek az autók?
-Ön melyik változatot javasolná?
-Milyen ismert típushibákkal érdemes számolni?
-Vásárláskor mire kell kiemelt figyelmet fordítani?
-Mennyire hajlamosak a korrózióra?
-A 2.8-as motor esetében valóban előfordulhat a vezérműlánc hirtelen megnyúlásából adódó extrém költségekkel járó nagyjavítás?
- A legismertebb magyar használtautós portálon ezek az autók egymillió ft körüli vételárral és kérdéses előélettel szoktak előfordulni (viszonylag ritkán), érdemes-e inkább nagyobb bekerülési költséggel külföldi példányt honosítani? Ha igen, hol érdemes kezdeni a keresést?
- Ön szerint jó műszaki állapot esetén hozzávetőlegesen milyen vételár számítana racionálisnak?
Fentieken kívül eszembe jutottak még lehetőségként a Signum, Omega B, illetve Astra G OPC szintén nagymotoros, benzines változatai, ezekről mi a véleménye? (Maradnék az Opelnél, jók a tapasztalataim)
Tisztelettel,
Gábor
Kedves István!
Szeretném kikérni a véleményét a következő családi autó kiválasztásához. Jelenleg (másfél éve) egy 2003-as kétliteres szívó benzines, 115e km-t futott Accordunk van, amit nagyon szeretünk és szinte biztos, hogy a világból kimenne, de a kora és a felszereltsége miatt nem tudom elengedni a gondolatot, hogy kellene valami újabb. Havonta átlagosan 1500 km-t megyünk vele, hét közben napi szinten 20-20 km ingázás a fix.
Elsődlegesen nagyobb benzinmotoros autókat nézegetek, az újabb Mazda 6-ot (2013-) és az újabb Akkordokat (2009-). Előbbivel az a bajom, hogy nehéz belőle keveset futott és belföldi darabot találni (ami nem Amerikából származik és nem volt törve), utóbbival pedig, hogy korukhoz picit sokallom az árukat.
A cikkek böngészése során még képbe került az A4 B8 3.2 FSI, illetve a CC 3.6 is, de róluk nincs annyi információm és bár hívogató a V6, de nincs olyan problémamentes hírük, mint a japán társaiknak. Ezeket az autókat mekkora futásteljesítménnyel, illetve milyen váltóval, felszereltséggel szabad megvenni? Szeretnék még a 3. X betöltése előtt egy nagyobb teljesítményű autót venni, de természetesen nem kívánok aránytalan költségeket sem a nyakamba venni.
Ön mit tenne/választana a helyemben? Előre is köszönöm!
Üdv: Laci
Kedves István!
A három fős családunknak olyan kompakt autót keresek, ami megbízható, alacsony fenntartási költségű és stílusos. Jó lenne alkalmanként a városba rohangálásnál, de első sorban hosszabb utakra is megfelelő lenne.
Benzinesre gondoltunk, aminek van legalább 6 fokozatú váltója, hogy ne legyen hangos a hosszú úton, és kisebb legyen a fogyasztása. Az ideális egy automata váltós lenne, de ezt a lekövethetetlen előélet miatt elengedtük, nem akarunk zsákbamacskát.
Kb. 1,5 milliót szánnánk a vásárlásra, amire még rájöhetnek az adminisztrációs költségek, és a kezdeti szerviz költségek.
Az ár és a fenti feltételek alapján két autó jött számításba:
- Fiat Bravo 1,4-es Tjet 2008-2011 (itt tartok a turbótól)
- Honda Civic (ufó) 1,8-as szívó 2006-2008 (itt tartok a rozsdásodástól, illetve a magas szerviz és alkatrészáraktól, ami egy ilyen korú autónál már valószínűnek tartok)
Melyiket ajánlaná ezek közül és miért?
Van-e más típus, ami a fenti paramétereknek megfelelne? (MK2.5-es 1,6-os Focus illetve 1,6-os MK1-es Kia Ceed-en gondolkoztunk, de a váltó illetve a design miatt kizártuk ezeket)
Előre is köszönjük a tanácsait.
Üdvözlettel:
Gyuri
Kedves István!
Autóvásárlás előtt állok, amihez az Ön nagyrabecsült szaktudását szeretném ségítségül kérni.
Amit tudni kell rólam, hogy fontos számomra a visszafogottság, inkább az eleganciát részesítem előnyben. Munkámból adódóan elvárás az elegánsabb megjelenés, amelyhez egy fokkal komolyabb autó társul.
Három kiszemeltem van, amit a következő kritériumok döntenek el: szervizigényesség, fogyasztás; elegancia; maximum 4 éves lehet; 130.000 euró vételárba bele kell, hogy férjen (szervizelve); ne jöjjön szembe minden sarkon ugyan ilyen autó.
Bentley Continental GT, Aston Martin DB11, Mercedes Benz S65 AMG
Ön melyiket ajánlaná nyugodt szívvel?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel, Alfonz
Tisztelt Nepperűző!
Segítségét kérném, feleségemet szeretném meglepni születésnapja alkalmából kb. egy év múlva. Audi TT Coupe-t szeretne, de sajnos csak régi jöhet szóba az anyagiak miatt. Érdemes régit venni belőle, ha igen, milyen évjáratot és milyen motorral.Tisztelt Becsületes Nepper!
Tisztelt István!
Családunk bővülése miatt a kis suzinkat (2007-es sx4) hamarosan ki fogjuk nőni, elérkezett a csere ideje. Két magas felnőtt és két gyerek részére keresünk egy kényelmes kombit az alábbi elvárásokkal/feltételekkel:
- Keret 12.000 Euro (ezen felül van az egyéb költségekre, első javításra, karbantartásra)
- Kedvenc márka, típus nincs. Észszerű keretek közt legyen fenntartható, megbízható. Kb. 10évre tervezünk az autóval.
- Évi 10-12 ezer km futás, de nem anyuci ovijárata, arra szerencsére nincs szükségünk. Hétvégi használat, rokonlátogatás, kirándulás kb. 30-40% város 60-70% országút, pálya.
- Már nem keressük a rally-s élményt, legyen nagy, kényelmes, jól pakolható, komfortos... egy igazi utazó hajó, amivel azért lehet előzni :-)
- A fogyasztása nem fontos, ekkora éves futásnál nem ez a fő szempontunk.
- Automata váltóval kellene, tolató kamerával, radarral, hátsó üléseken 2 isofix.
- Ha nincs rajta vonóhorog, akkor utólag lehessen rá rakatni kerékpár szállítására (nem szeretem a csomagtérajtóra vagy a tetőre tenni).
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Sándor
Kedves TC!
Van egy 18 éves, Peugeot 307 HDI járgányom, fél éve vagyok általában boldog tulajdonosa. Mindig megbízhatóan elindult, sosem állt még meg és élvezem vezetni is. Sok hibájának inkább elébe mentem és a komplett első felfüggesztést, zárat, fékeket, meg pár apróságot még azelőtt megcsináltattam, cseréltem, minthogy baj lett volna belőle. Így viszont már elég tetemes összeget költöttem rá. Ma ez-az kiderült: a hátsó felfüggesztés is kezd öregedni, a hűtő-radiátort is cserélni kellene lassan, új szélvédő stb... Egy ilyen idős autónál ez "állagmegóvás/fenntartás" műfajban talán még normális is lehet.
Lehetőségem lenne lecserélni ezt az autót egy 3-4 éves, hasonló kategóriájú autóra, akár olyanra, amire még gyári garancia is van. Tisztában vagyok azzal, hogy az új autó biztonságosabb, kevésbé szennyezi a környezetet, kell/érdemes rá biztosítást kötni, és mindenképp érdemes minőségi alkatrészekkel fenntartani, stb...
Ami a nagy kérdésem lenne: statisztikailag az ilyen extra szerviz-kiadásoktól megóvom magam, jobban járok vele? Perpill havi átlag kb. 60 ezret költök szervizre (olajcserét, kopó alkatrészek cseréjét nem számolom). Ugyanezt a pénzt szívesebben költeném inkább casco+drágább szervizre (esetleg törlesztővel együtt), mint sűrűbb szervizre - ha nagy átlagban elmondható, hogy egy néhány éves autót nem kell állandóan szervizeltetni...
Köszönöm szépen előre is szakértelmeteket!
üdv, Péter