Kedves Nepperűző!
Az alábbi, számomra jelentős problémával fordulok Önökhöz: Az 5 éve napi szinten, problémamentesen használt Suzuki Swiftemet (2005-ös) április elején kikarambolozták alólam.
Az ütközés során a hátsó keréknél csapódott belém emberünk, esélyes, hogy a hátsó tengely sérülése miatt a biztosító gazdasági totálkárra veszi az autót. A kérdésem az lenne, hogy a várható kártérítési összegből, akár plusz ráfordítással érdemes-e ekkora javítást (hátsó tengely csere) eszközölni a járművön, vagy engedjem el?
A javíttatás mellett szól, hogy ismerem a sérült autó előéletét, valós a futásteljesítmény, ismert számomra a vas kár- és szerviz-története is. Na meg, szeretem, eddig nem hagyott ott sehol :-)
Ellene szól, hogy a gyerekeket hozom-viszem, s félek, hogy nem jól javítják meg. Viszont sokkal több pénzem másik kocsit venni sem lesz.
Ha mégis az autócsere lesz az egyetlen járható út, akkor ennyiért mit lenne érdemes vennem?
Köszönöm előre is,
Ildi
egy boldog Suzuki-végfelhasználó
Üdvözlöm!
Belevágnék a közepébe.
Volvo S80 2.4 szívó benzin (2002 körüli) vásárlását fontolgatom, de nem mertem meglépni, mert aggódom az autó kora és a fenntartás miatt... Persze állapotot, nem évjáratot, de 20 év az 20 év. Fenntartás alatt nem üzemanyagra vagy biztosításra gondolok, inkább a várható meghibásodások, ill. ezekhez köthető alkatrészárak nyomasztanak. Az első S80 már elég bonyolult volt, mostanra meg már elég öreg(=?pénztemető?). Nem vagyok csilliomos, és nincs szükségem az autóra, elvagyok a mostanival (2011-es 308 1.6hdi), elvisz mindenhová, nem nulláz le. Szerelemből venném, mert tetszik és vágyom rá. Viszont 2 autót nem éri meg fenntartanom.
Érdekelnének az Ön tapasztalatai az említett Volvóval kapcsolatban. Egy korszerű autóhoz képest félni kell, hogy otthagy? Sokkal drágább a fenntartása, mert öreg, és mert valaha prémium volt? Sokat böngésztem róla, természetesen mindkét végletes álláspont képviselteti magát, ezért kérem ossza meg velem véleményét az autóról, hátha így könnyebb lesz eldöntenem, belenyúlni vagy elengedni...
Köszönettel, Levente.
Kedves Nepper Úr!
Jelenleg életem első autóját koptatom, egy '98-as gyártmányú háromhengeres Swiftet, amit nagyon szeretek, de ideje valami fiatalabbat és főleg biztonságosabbat keresni (ez még légzsák és ABS nélküli változat).
Édesapám által be vagyok oltva japán autóval, mert az legmegbízhatóbb, amire a saját műszaki hiba mentes swiftezésem csak ráerősített. Szóval adta magát a dolog, hogy akkor maradjunk a típusnál és legyen egy újabb Swift, konkrétan a 2010-től gyártott (harmadik?) generáció az 1.2-es benzinessel. Az egyetlen probléma, hogy kicsit drága 1,5-1,7-ről indulnak azok példányok amikkel érdemes foglalkozni, én meg inkább másfél millió alatt vennék autót.
Tovább böngészve találtam egy érdekesen tűnő alternatívát, szintén a távolkeletről, Koreából. Konkrétan a 2010 körüli Hyundai i20 1.25 DOHC és a Kia Rio 1.4 benzin. Tudom, hogy a régi koreai kocsik betegágyak, a modernek közül pedig mindenki a Ceedet mondja, hogy az már jó.
De mi a helyzet ezekkel a kisebbekkel? Mennyire megbízhatóak, mennyire költséges őket fenntartani és mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Illetve tud esetleg ajánlani valami mást ami 10 év körüli szívó benzines kisautó, fő erénye a megbízhatóság és nem is túl drága?
Előre is köszönöm a válaszát,
Kristóf
u.i. Tudom, hogy most jön a Jazz kártya, ezért megkérdem ezt is: ezen az áron csak egy jelentősebb idősebb (2005 körüli) Jazz-t lehet venni, van annyival jobb és főleg megbízhatóbb autó másfélszer annyi idős korában is, hogy megérje?
Kedves István!
Autóvásárlás előtt állok, ehhez kérném a segítségét. Már lassan 15 éve állok autóvásárlás előtt, és végre úgy érzem, nem kéne tovább halogatnom. A célfüggvény nyilván változott ennyi idő alatt, jelenleg az alábbi:
- meg lehessen jelenni vele céges ügyfeleknél, de ne legyen a főnökök autóival konkuráló (Audi A5/A6)
- legyen turbós benzines (lehet, hogy sokan félnek tőle, de én kedvelem ezt a kategóriát)
- potenciálisan tartson ki még kb 10 évet a családban
- ne legyen terepjáró, mert feleslegesen nagy homlokfelülettel nem akarok sok levegőt tolni
- beleférjen sok csomag, akár egy vadvízi kajak is. (Itt például az Insignia elvérzik, mert az anyósülés nem eléggé karakuri.)
- legyen elég erős, hogy ne (nagyon) tartsa fel a forgalmat a Donovaly hágóba felfelé menet egy 700 kg-os utánfutóval
Hogy még legyen megoldása ennek az egyenletrendszernek, nem támasztanék több kívánalmat a járművel szemben.
Leginkább a Skoda Octavia III (facelift előtti) és Superb III kombi modelleket nézegettem minimum 140 lóerővel. Melyik motortól, váltótól, hajtáslánctól, illetve ezek kombinációtól óvakodjak? Esetleg milyen más típusokat ajánl?
Köszönöm a tippjeit előre is:
Dani
Tisztelt nepperűző
Használt Skoda Octavia 2 vásárlását tervezem, keresgélés közben szembe jöttek 1.6 fsi és a 2.0 fsi motorok is, de nagyon kevés véleményt, információt találni ezekről a motorokról, ezért szeretném Öntől megkérdezni hogy van-e ezekről véleménye vagy tapasztalata az ilyen motorokkal. Előre is köszönöm a választ.Üdvözlettel
Gábor
Tisztelt Becsületesnepper!
A családban lévő két egyterű mellé szeretnék egy olyan autót, ami a szürke hétköznapoktól eltérő vezetési élményt nyújt. Habár az Asszony nem rajong az ötletemért, ezért is törekszem olyan megoldásra, hogy egy esetleges meghibásodás ne okozzon anyagi csődöt. Mivel szeretünk természetet járni és a legelvetemültebb álmainkban a Bamako-rali is szerepel, a terepjárózást jó alternatívának találom. A keret rá legfeljebb 5-600E Ft.
A kiszemelt típusok: Aro 10.3/4, Lada Niva, Suzuki Vitara (1997-ig) és kakukktojásként a kocka Fiat Panda. Tisztában vagyok vele, hogy az első kettő rettenetesen képes korrodálni, a Fiatot akár 4x2-es hajtással is el tudom képzelni (szigorúan sperrelve és hosszabb rugóúttal építve). Melyik típus lenne ideális egy kihívásokat kereső, kezdő terepjárós számára? Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Tamás
Tisztelt Nepperűző!
Családi autó vásárlás előtt állok. A keret 5 millió Ft körül mozog. Nagycsaládosként szóba jött az új Ford Connect Tourneo 7 személyes 1.5 tdci. Vagy a nagy kombik közül 4-7 éves Ford Mondeo, Skoda Superb vagy Volkswagen Passat mindegyik dízel erőforrással (a gyengébb motor is elég), illetve manuális váltóval. A Ford Connect 1.5 Tdci motorjával szkeptikus vagyok.
Köszönettel: Richárd
Tisztelt Becsületesnepper,
jelenleg egy E46 320d tulaja vagyok. Ezen az autón mindent javítottunk, ami befecskendezéssel kapcsolatos, fogyasztása mégis pályán 130 körül 9-10 liter, ésszel (90-100) hajtva megáll 6 literben a fogyasztása (nincs beállva a fék és nem laposak a kerekek :D ). Ezt, és minden egyéb nyűgjét, rozsdával az élen, megelégelve keresek helyette hasonló értékű (600 000 - 1 000 000 ft) kombit, amiből van is felhozatal, és nem akar a fogyasztásával anyagi csődbe juttatni.
Cél egy 5 liter körüli fogyasztás, és egy klíma, a többi nem érdekel, mert csak plusz ami tönkremehet. :D
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Becsületesnepper,
Nem konkrét autó kapcsán kérek tanácsot, inkább az emberkezelési rutinodra lenne szükségem.
A rövid kérdés: hogy győzzem meg a családot, hogy egy kettes Prius, ami 15 éves és van benne 2-300 ezer km az igenis jó vétel? A gond az, hogy ha bedobom hogy ilyen korú és futásteljesítményű autót akarok ennyiért, akkor gyakorlatilag meg se hallgatnak ekkora baromságot, én pedig nem tudom meggyőzni őket.
Első saját autó lenne (a barátnőmmel vesszük, aki nem vezet), és nincs olyan műszaki tapasztalat a hátam mögött, hogy meggyőzzem őt és a családját. Forrást (elsősorban tc) pedig akármennyit vihetek, jön a mantra hogy egy ilyen öreg autónak bármi baja lehet, meg az interneten bármit lehet írni, stb. Cáfoló forrást viszont nem hoznak, mert alapvetően nem érdekli őket a téma.
Laci
Tisztelt Kroneraff Úr!
Úgy alakult, hogy felnőtté válási okokból (lakásvásárlás, hátsó ajtó) meg kell válnom eddigi autómtól (Hyundai Coupe RD2) és tanácsát szeretném kérni, hogy mik lennének azok a típusok amik nem túl kényes motorral és a magyar utakat méltósággal viselő futóművel rendelkeznek (sajnos ebből szegény Coupém nagyon rosszul vizsgázott, mert kb kéthavonta eltört, elhajlott, elütődött valami a futóműben)?
Az éves tervezett futás kb 15000 km lenne főleg autópályán és országúton, így még a dízel is szóba jöhet (még ha kezd is megnyílni a föld alattam), talán az a 2-3 városi(Budapesti) út nem tesz be neki. A lényeg, hogy tudjon egy 150-es utazótempót maximum 8-9 literes fogyasztással. A Dacián kívül nem zárkózom el semmilyen márkától, mert bár valami ázsiai benzines lenne jó, de ilyen árban nem tudom, hogy mennyire találni rozsdamenteset és többet nem akarok nagyszabású lakatolásba belekezdeni:).
Karosszériára leginkább kompakt vagy szedán lenne a preferencia, de a kombi is belefér, a lényeg, hogy legyen négy vagy öt ajtaja, a csomagtér meg Suzuki SX4 mérettől felfelé már tökéletes. A nem túl kényes motort arra értem, hogy éves, vagy 10000 km-es olaj és szűrőcsere periódus mellett ne kelljen feltétlenül megbontani a motort azalatt a kb 4 év alatt, amit tervezek vele(tudom, hogy 15-20 éves autóknál ez sose lehet garancia). A keret 700000 ft lenne rá, ami lehet tisztán a vételár, átírás, első szerviz, meg a sallangok nélkül.
Előre is köszönöm a türelmet, hogy elolvasta és a segítséget a nem túl pontos behatárolás ellenére is.
További szép napot!
Tisztelettel: Tamás
Tisztelt Nepperűző,
Családi autó vásárlása előtt vagyok. 2 típus van, amiben gondolkodnék.Audi A4 B8 2.0 CRtdi (2008-11) és VW Passat B7 2.0 CRtdi (2010-14).
A tanácsát szeretném kérni, hogy Ön melyiket ajánlaná inkább a két típus közül?
Köszönettel,
Dávid
Üdv,
Imre vagyok autó vásárlás előtt állok, jelenleg egy 2003 Toyota Corolla 1.4 benzines autóm van.
Alapvetően két típusra koncentrálok Toyota Avensis vagy Honda Accord inkább benzinest szeretnék 2003 utániakat átlag 10-15-ezer éves futásra.
Mik azok a típushibák amikre oda kell figyelni/a rozsdán kívül/! Várhatok-e tőlük hasonló megbízhatóságot mint a Corollától? A keret 2-2,5 millió.
Köszönöm a válaszát
Üdv.
Kedves Imre!
A 2006 előtti Avensis esetében előfordulhat olajfogyasztás a néphagyomány szerint, de én még nem találkoztam vele, pedig volt egy-két Avensis-em. A rozsda erre a típusra kevésbé jellemző.
Az Accord esetében valamiért nekem a jobb első centrálzáraim mentek tönkre, egyéb semmi. Sajnos rengeteg a rozsdás hátsó sárvédőívű autó, emiatt én már nem is vállalom a típus beszerzését. Ennyi pénzért már a 2006 utániakból válogathat, azok közül is a legjobbakból. Az Avensis esetében 2006-tól már megoldott az olajfogyasztás problémája. Megbízhatóság tekintetében vannak olyan jók mint a Corolla.
Üdv:
Kedves István,
Őszintén kíváncsi vagyok a véleményére: 55 évemhez közelítve vágyom egy "igazi", "békebeli" , kényelmes, nagy limuzinra. 12-14.000 km-t megyek - már csak - egy évben, a bébifóka-mentő ambícióinkat kiéljük egy Outlander PHEV birtoklásával, és a kinézett 3 autó mindegyikének az ára belül van már azon a fájdalomküszöbön, amit évekkel ezelőtt meghatároztam, mint autóra elkölthető keret.
A 3 aspiráns : 2006-2010 közötti, szívó benzines, V8-as limuzin, a Mercedes S-osztálya (500), Audi A8 (4.2) és a Lexus LS (460, vagy 600h), max. 130-150.000 km-es, "szervizkönyves" futással (valószínűleg a német piacról).
Nincsenek illúzióim a fenntartás költségeiről, a fogyasztásról, arról sem, hogy van-e egy ilyen autónak létjogosultsága Magyarországon, ezért inkább arról kérdezem Önt, hogy mik az egyes típusok esetleges gyenge pontjai, és - ha feltételezzük azt, hogy fenn tudjuk tartani az autót - nyilván arra is kíváncsi vagyok, hogy Ön a fenti futásteljesítmény nyugis, békés, "krúzolós" megtételéhez melyiket választaná?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm,
Attila
Kedves Attila!
Sajnos nem fogok tudni segíteni, ugyanis az említett típusok közül egyikhez sem volt szerencsém (és nem is lesz), lévén kereskedelmi szempontból ezek meglehetősen kockázatos darabok. Ha az embernek egy kicsit nincs szerencséje, akár évekig is lehet őket árulni, és bukni rajtuk pár millió forintot. A Lexusról van áttételes tapasztalat, beszéltem LS-tulajjal, arról számolt be, hogy nincs mit mondani, 160 ezer kilométer óta működik hiba nélkül. Fórumokat, a típusokkal foglalkozó klubokat keresném meg információért.
Üdv:
T. Kroneraff István!
Használt autó vásárlásán gondolkodom már egy ideje. Heti néhány alkalommal használnám kb 10-40 km-ig terjedő utakra, bevásárlásra nagymama látogatásra és munkábajárásra. Fő szempontok: legyen megbízható,egy hétre le lehessen ruccanni vele a Balcsira 4 személlyel, és férjen bele a fűnyíró meg a damilos fűkasza. Ja és ne kerüljön többe 1,6 milliónál.
Nagy esélyes lenne a b Zafira, inkább egy későbbi évjárat (2008 vagy utáni). Az első kérdésem ajánlaná-e megvételre, ha igen erre a felhasználási módra melyik motorral? Merjek-e egy dieselre beruházni? Második kérdésem: ha inkább hanyagoljam a Zafirát, ezért az összegért mit tudna nekem ajánlani erre a felhasználási módra?
Válaszát előre is köszönöm! Péter
Kedves Péter!
A B Zafira elég jó autó, sok érdekesség nincs benne, de egyik egyterűben sincs. A levelében leírt felhasználásra én egyértelműen benzinest vennék. Igaz, hogy többet eszik, mint egy dízel, de a dízelnek nem esik jól, ha nem melegszik be rendesen, márpedig téli időszakban kell húsz kilométer is, mire teljesen bemelegszik, és az olaj is eléri az üzemi hőmérsékletet. Az Opel Ecotec motorjainak van egy rossz tulajdonságuk, eszik az olajat, egyik jobban, másik kevésbé, ezek ilyenek, ezzel számolni kell.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Évi 35 ezer km-re és 80% pályára keresek autót Astra J 1.7 CDTI helyett. Ezt 150K km-el vettük ár alatt, de gyorsan költeni is kellett rá. Az igazság az, hogy kicsit beleuntam az állandó DPF kiürítésébe ha néha többet megyünk a városba a kocsival, és - ha lehet - már kettőstömegűt sem szeretnék cserélni a következő autómban.
1.8-as benzines 9-es szériás Honda Civic-kel szemezek a benzin, ha pedig dízelbe maradnék akkor B-s Merci ami tetszik. 200 és 220 CDI-ről hallottam jókat. Megbízható azokban az automata? vagy inkább gondolkozzak kéziváltóba és kettőstömegűben? Esetleg mi másban gondolkozhatnék még?
Előre is köszönöm!
Máté
Kedves Máté!
Én is ilyen motoros Civic kombit vettem családi autónak, és nagyon szeretjük. Hét liter környékén el lehet vele járni, nincs baja, és 620 literes csomagtartója van, szinte mindent elnyel. Ha megint vesz egy dízelt, annak is el fog tömődni a részecskeszűrője, mert a dízel nem szereti a városi forgalmat.
Ha automatát vesz a Merciből, akkor készüljön váltó javításra, ami van benne, akkor el is romolhat, és az zsebbe nyúlós lesz. Nem teszem le a nagyesküt, de emlékeim szerint a Civic-ben egytömegű lendkerék van.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper/István!
Nagyon kíváncsi lennék a véleményére. Jelenleg egy 14 éves H Astrát használok második autóként, és erősen gondolkodom a frissítésen. Amihez ragaszkodnék az a benzines motor, automata váltó, 5 ajtó, és 2012 utáni autó. A keret 3mFt.
Nincs szükségem nagy autóra, évi 4-5000 km-t tennék bele túlnyomórészt városban, ezért a kis és alsóközép kategóriában nézelődök. Sajnos elég kicsi a választék, de mégis érdekelne, hogy az alábbi típusok közül Ön melyik mellett tenné le a voksát. Honda Jazz, Hyundai i20, Hyundai ix20, Hyundai i30, Opel Corsa D, Opel Astra J, Ford Fiesta, Kia Venga, Kia Rio, Mazda 2, Toyota Yaris. Szándékosan hagytam ki az összes Volkswagent, Skodát, Seatot, azoknak nem bízom a DSG váltóiban, és a TSI motorokról sem olvastam túl jókat.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Akik olvassák ezt a rovatot, már maguktól kiabálják kórusban a válaszom, ha nem lenne a felsorolásban, de benne van. Honda Jazz! Ráadásul ez a második generáció faceliftje, ami még jól is néz ki. Kívül kicsi, belül nagy, nem romlik el, nagy a csomagtartója. A CVT váltóra figyelni kell, a gyári előírás 60 ezer, de szerelők szerint jobb a sűrűbb csereperiódus. Én 30 ezrenként cseréltem az asszony autójának a váltójában az olajat. Csak gyári olajat tegyen bele, nem egy nagy tétel, de ezzel lehet megelőzni a váltójavítást.
A Corsának nem túl nagy szám az automatája, autóként és helykínálatban is nagyon messze van a Jazztől. A Hyundai, Kia váltójához nem volt még szerencsém, arról nem tudok nyilatkozni, ahogy Mazda 2-esből se láttam még életemben automatát. A Yaris MMT váltójától is van jobb, például a Jazz CVT váltója, illetve ebben az esetben van még egy olyan nehezítés, hogy a Yars 1.33-as motorja érzékeny az olaj minőségére, illetve inkább a sűrű olajcsere intervallumot kell erőltetni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Tanácsodat szeretném kérni pálya autó vásárlásához. Igazából én egy 2007-es Saab 9-3 TiD-t használok a hétköznapokban, ami teljesen alkalmatlan élményautónak. (sajnos dízelt, de heti 600km-hez autópályán ez az ideális de a hangja még mindig fáj) Barátnőmnek egy 1.6 Mini Coopere van ami számomra ideális lenne de az istenért sem engedi hogy ring aszfaltot érjen a kicsikéje. (Ő igazából a menyasszonyom, de nagyon bántja ha barátnőmnek hívom... Ez egy csendes bosszú tőlem az állandó nemleges válaszára)
Szóval szeretnék egy pályára alkalmas tényleg olcsó autót. Sosem voltam még tehát nem kell kuriózumnak lennie mivel biztos hogy kavicságy lesz a vége. Esetleg még annyi, hogy a kicsi mérges autók nagyon bejönnek persze a szépség itt nem számít mert nem nézegetni szeretném.
300—400 ezer forintot szánnék rá maximum. (Csak kedves párom meg ne tudja.. Idézem: "több rossz vasat nem hozol haza")
Válaszodat előre is köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
A 300-400 ezer forintos vas széria állapotában nem vagy korlátozottan alkalmas pálya használatra. Előre szólok, nagy tüzijáték nem lesz. A dilemma az szokott lenni, hogy rendszámos kell, mert ki kell jutni a pályára. Itt lesz az első baj, kéne bele valami erő, meg valahogy álljon is az úton, meg is álljon. Kellene valami öreg GTI, GSI, stb. Na, ezeknek mind felfelé megy az ára, vagy semmi, vagy hulla, vagy a hulla négy kereke van ennyiért. Ami a lényeg, a külalak, karc, horpadás kevésbé számít, ne legyen elrohadva, mert kiszakad a futómű és az ülés, illetve nyaklik a bódé. Ezért a pénzért már lehet kapni Golf III GTI-t. Két liter, szívó benzin, egyszerű, de tüzességben messze van már a régi GTI-ktől.
Seat Ibizából kis szerencsével lehet találni karcos, horpadt, matt 2.0 16V motorral szerelt darabot 150 lóval. Ebben már van spiritusz! Suzuki Swift 1.3, motorja, váltója kibír szinte mindent, szotyiért van hozzá minden, könnyű. Mitsubishi Colt 1.6, jó motor, jó váltó. Toyota Corolla 1.6, Starlet 1.3, futóműve különösebben nincs, de Toyotából van, bírja, ha ütik. Honda Civic 1.6, motorja bírja a fordulatot, pontos váltó, jó futómű, könnyű. Láttam már ennyiért eléggé lefingott CRX-et is, nem a targára gondolok, hanem a 91-ig gyártott modellre. Nem kell meglepődni, ha egynél többször volt totálkáros.
Miután megvan az autó, kimentél vele először a pályára, és ha néhány alkalom után elkapott a gépszíj, megszokod a tempót, rájössz, hogy kellene egy kis tempó még, ahhoz meg erő kell. Szerinted. Nagy tengely, fokolótárcsa, hengerfej, esetleg nagyobb motor, de az időd az elköltött pénz ellenére nem javul annyit. Persze, mert rossz irányba indultál, gumi és futómű kellett volna. Szereztél használt semi slicket vagy slicket és ültető rugót, megnő a tapadás, és rájössz, hogy a korábban jónak ítélt futómű alkatrészeid lehullanak az autóról, a féked is elfogy, nem tudsz menni két rendes kört. A kanyarokról még nem beszéltünk, a kocsid úgy dől a kanyarban, mint XIV Lajos hintója, az ültető rugód szart se ér. Kéne alá futómű. Nézed a netet, a rendes futómű többe kerül, mint az egész autód. Na, majd te megmutatod ki pisili a Golf áramot, csinálsz alá jó futóművet kicsi pénzből. Sok idő, rengeteg vágott rúgó, 200-300 ezer forint és sok munka múlva rájössz, hogy ez még mindig szar. Ekkor vagy veszel egy rendes futóművet, vagy veszel egy olcsó, de jónak látszó kínai fost, és utána veszed meg a rendes futóművet. Itt lesz az a pillanat, amikor rájössz, hogy mennyit szívtál korábban, mennyit költöttél el, és csak a futóműtől mennyivel gyorsabb lettél, pedig be sincs állítva, mivel fogalmad sincs hogy kellene.
Három millió forint múlva lesz féked, gumid, futóműved, ülésed, öved, de a kocsi már nem vizsgaképes, mert van nekünk egy NKH-nk. Persze az asszonynak a költségek felét se mondod el, amit elmondasz, azt elosztod kettővel, aztán az elhangzott összegek után látod az arcát, és legközelebb már tízzel osztod, hogy a családi béke is meglegyen. Végül eladod az olcsón vett, de addigra drága autódat a bekerülési összeg töredékéért egy olyan srácnak, aki olcsó racsing autót keres. Te meg a sok pénzből épített, de utólag már te is tudod, hogy igazából csak tákolt autód helyett levadászol egy rendesebben megépített autót, amivel már valaki sokat szívott előtted, és vagy belefáradt, vagy épít egy még jobbat. Persze ezen az autón is fejlesztesz, mert te is látod a hibáit, de addigra már tudod, hogy ezeknek a hibáknak a kijavítása sokkal kevesebbe kerül, mint eljutni nulláról idáig. A vonóhorgos autóddal szépen tréleren kihúzod a pályára a kocsidat, mert addigra már tudod, hogy a pályázásra alkalmas rendszámos autót úgy hívják, hogy Porsche, de az fényévekre van a pénztárcádtól.
Arról még nem beszéltem, hogy belefuthatsz kontár iparosokba, akik a drága pénzen vett alkatrészeidet rossz munkval lenullázzák, esetleg szarul lakatolják, fényezik a kocsidat, vagy azt hiszik értenek hozzá, de kiderül, hogy nem, majd nem vállalják a felelősséget. A szürreális az egészben, hogy a rengeteg elköltött pénz, befektetett munka és a kontárok miatti idegeskedés után, amikor épp minden jó, 8-9 ezres fordulaton üvölt a kocsi, és a füleden kicsurgó adrenalin befolyik a szád szélén, mert az van a füledhez legközelebb, akkor érzed, hogy megérkeztél. A végeredményben és az elköltött pénz tekintetében persze vannak eltérések az anyagi lehetőségek és annak a függvényében, hogy mennyire ütöttük be a fejünket. Egy biztos, hogy józan ésszel nem megmagyarázható összegeket fogsz elkölteni csak ezért, hogy még pár másodpercet találj. Az olcsóbb lehetőség, hogy most beéred valami olcsóval, veszel rá valami gumit, használod így. Ha úgy érzed, ez kell neked, akkor később veszel egy MX 5-öst 1-2 millióért, négy jó gumit, négy jó gátlót, nem fejlesztesz, csak használod, tudsz vele pályázni, és a nejeddel is el tudtok menni néha kabriózni egyet. Közben rájössz, hogy a Michelisz Norbi tényleg egy csoda, nem is érted mit csinál, te meg csak magadhoz képest lettél egy kicsit ügyesebb, vannak nálad sokkal ügyesebbek, de nagyon jó neked így is! Üdv a klubban!
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Tanácsot kérnék 7 személyes új autó vásárlásában. Mivel 3 kisgyermekünk van jogosultak vagyunk az állami kedvezményre, de igazából nem találok olyan autót amit hosszú távon megtartanék.
Arra gondoltam, hogy élnénk a kedvezménnyel, vennénk egy normális autót és eladnánk 3 év múlva amikor lejár az eladási korlátozás.
Mi az amit jól lehet értékesíteni 3 évesen, veszteség "nélkül"?
Amikre gondoltam:
Benzines / dízel / automata?
Ami számomra a legszimpatikusabb lenne, a Prius+, de olyat zuhan az értéke 3-4 évesen, hogy újonnan nem éri meg megvenni.
Köszönöm előre is tanácsát.
Üdv,
Bálint
Kedves Bálint!
Az összes hasonló támogatásnak van egy erős piac torzító hatása, ezért sem tartom az ilyen jellegű támogatásokat jó ötletnek. Ha abban gondolkodik, hogy megvesz most egy autót és három év múlva eladja annyiért, amennyibe önnek van, akkor teljes tévúton jár, a kereskedelem alapjaival sincs tisztában. Pont ez a kedvezmény nyomta le a fiatal hétszemélyes autók árát. Vegyünk egy példát, 10 millió egy autó, most meg tudja venni 7,5-ért, az a tízmilliós kocsi most már újkorában is csak 7,5 milliót ér, mert ennyiért juthatok hozzá. Ha én nem vagyok jogosult támogatásra, de megvettem 10 millióért, az enyém is 7,5-öt ér abban a pillanatban, mert 7,5-ért lehet ilyet venni. Az ára is 7,5 milliótól avul, nem 10 milliótól, amíg össze nem ér az idősebb autók árával, ahol már nincs torzító hatása a kedvezménynek, hanem csak az állapot szabályozza az árakat.
A piac alkalmazkodik a helyzethez, nem is hoz senki egy-két éves hétszemélyes autót kintről, aki pedig megvette a hétszemélyes autóját még kedvezmény nélkül 10 millióért, és most leesett a kocsijának az értéke, az így járt, ők kevesen vannak, az állam szempontjából nem érik el az ingerküszöböt. Ha volt pénze ilyen autóra, akkor az állam olvasatában mindegy neki. A gyártónak jó, több ilyen autót tud eladni, ráadásul megkapja pénzét telibe, a politikusnak is jó, mert pozitív az üzenet, és a nevéhez köthető, az adófizetők meg majd kifizetik adó formájában. Nyernek a három gyerekesek, a gyártók és a politikusok. Pont azért van három évben meghatározva az elidegenítés hatálya, hogy ön ne tudjon vele így spekulálni.
Üdv:
Kedves István,
Egy megbízható utazós/hétvégi/pályázós szedán autót szeretnék vásárolni a közeljövőben, amiben négy ember kényelmesen elfér csomagokkal.
Fő kritérium az autóval szemben a manuális váltó, benzin, méret, menettulajdonságok, valamint a kopó alkatrészek otthoni cseréje, nem szeretném elhanyagolni azt sem, hogy a karosszéria masszív legyen és védjen, ha odakerülne a dolog.
A keret 6-7000 euró.
Sokat böngésztem az ideális autók után a japán és német placcon, néhányat volt szerencsém kipróbálni, majd hamar leszűkítettem a kört.
5-ös BMW-t szeretnék vásárolni, 2001-2005 közötti M54 motorkódú 520-525-530i-t. A felszereltség számomra nem mérvadó, egy tempomat, klíma, meg egy kényelmes ülésben kimerül. Úgy gondolom, hogy minél kevesebb az extra annál kevesebb dolog romolhat el.
Az olvasottak alapján a vasblokkos sorhatos BMW motorok a megbízható darabok közé tartoznak.
Inkább a 25-30i felé hajlok a mérethez való teljesítmény miatt.
Ebbe az intervallumba az E39 facelift, valamint az E60 beugró modelljei tartoznak bele.
Itt kicsit tanácstalan vagyok, melyik szériával leszek boldogabb, melyiket fogom kevésbé szidni? Szívesen fogadom a javaslatait, tanácsait.
Üdv. Csaba
Kedves Csaba!
Ezek a motorok már nem vasblokkosak, hanem alumínium, de ettől függetlenül jók. Vas blokk csak a 90-es évek elején volt, utána jöttek a vanos-os motorok, azok már alu blokkosak. Az E39-esnél a fő probléma a rozsda. A géptető első élén, az ajtók élén, csomagtér fedélen, tankajtónál, küszöböknél kell rá elsősorban számítani.
Az E60-nál a rozsda kevésbé jellemző, és ha ezekkel a motorokkal veszi, szívni is kevésbé fog vele. Az automata váltó még költségesebb dolog lehet, ha bedöglik, de ha manuálisat vesz, ott meg kettőstömegű lendkerék van.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Segítséget kérnék egy használt autó kiválasztásában. A felhasználás napi munkábajárás (2x7 km), illetve heti rendszerességgel 1 db kerékpár szállítása rövidebb (10-60 km) távokon. Ezen felül évi néhány belföldi utazás, 4 fővel, normál csomagokkal. Családalapítás nincs tervben, de legalább 2-3 évre tervezek az autóval, így nem utolsó szempont ha erre sem teljesen alkalmatlan. A büdzsé a vásárlásra 1,2-1,5M ft.
A fenti paraméterek alapján egyelőre két kiszemelt van. Az első egy 2. generációs Prius. Városban fogyasztásbajnok és csomagtartó lehajtott ülésekkel elnyeli a kerékpárt is. A ritkább hosszabb utakat el lehet benne viselni, egyedül a teljesítmény miatt van bennem kérdőjel. Nem bánnám ha országúton képes lenne előzésre a választott autó és a 77 lóerőtól félek kicsit.
A második opció 2002-8 közötti Honda Accord (a halottaskocsi kombi verzióban). Elég jó híre van, motorizáltságban is rendben van. Ennek egyedül a külsejével nem vagyok kibékülve, de ez a legkevesebb. A dízelek jóval kedvezőbb áron vannak belőle, de félek, hogy nem tenne jót neki a napi rövid ingázás. Az évi 12-15.000 km sem indokolja a dízelt, egyedül az alacsonyabb vételár miatt venném. Nem élményautónak kell, leginkább a megbízhatóság, másodsorban a célszerűség a szempont.
Mit gondol, melyikkel járnék jobban? A Honda esetén érdemes a dízelben gondolkodni?
Válaszát előre is köszönöm,
András
Kedves András!
Nekem is Prius kettesem van, sokaknak nem tetszik, de én sem a formája miatt vettem, hanem mert rövid távokra ideális választás. Nagy előzgetés nem lesz vele, ezt megígérem. Erőből nem tud vele előzni, mert ahhoz erő kellene, az meg nem sok van, ráadásul a váltó ebből még sokat el is vesz. Ilyenkor felüvölt a motor, nem kell tőle megijedni, viszont nagy gyorsulás nem lesz. Az első erőből történő előzési kísérlet után rájön, hogy lendületből kell ezt csinálni, annyira tiltakozik az autó ellene. Ha létezik anti autó, akkor ez az. Minden, amit az autózásban szeretünk, az hiányzik belőle, de én szeretem, mert amire való, azt nagyon tudja.
Az Accord jó választás, bringaszállításra inkább alkalmas, mint a Prius, és sokkal autóbb is a viselkedését tekintve. A dízel teljesen felesleges ilyen távokra, csak ártana neki. A rozsdára kell figyelni a hátsó kerékíveken.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
A kérdés adott: benzines (szívó) autót keresek 500.000Ft-ért. Nem vagyok márkahű, a kinézet sem érdekel igazán. A célom az, hogy ne kelljen felváltva karosszérialakatoshoz és autószerelőhöz hordanom az autót. Napi ~40km-t használnám (ennek 3/4 része országút, a többi város) + évente 1-2 hosszabb utazás.Amiket eddig néztem: Ford Focus és Mondeo MK2&MK3 (bár utóbbinál az az érzésem, hogy ennyiért még nincs olyan, ami nem hulla), Toyota Avensis, G Astra, Hyundai Accent, Kia Rio, Suzuki Ignis, Fiat Punto (mk2).
Ezekből melyek azok, amelyeket kihúzhatom a listáról illetve amik maradhatnak, azoknál milyen motorral érdemes vásárolni őket? Az általam leírtakon kívül milyen autókat, milyen motorral lenne érdemes még hozzáadni ehhez a "listához"?
Méreteim miatt (187cm/130kg) kisebb autók nem igazán jöhetnek szóba, Puntóban még biztosan kényelmesen elférek.
Választ előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Az MK3-as Mondeóból csak hullát láttam ennyiért, jellemzően el van rohadva az ajtók alja, első sárvédők, küszöbök. A Focus jó, ott is a kaszni rozsdásodására kell figyelni. Az Avensis kevésbé rozsdásodik, ugyanakkor meglehetősen strapabíró műszakilag is. A Hyundai Accent és a Kia Rio is az erősen ajánlható kategóriába tartoznak, de megemlíteném az 1999-től gyártott Honda Accordot is, vagy a Toyota Corollát. A Suzuki Ignisszel is tennék egy ülés próbát, hogy elfér-e benne, az is agyonüthetetlen.
Üdv,
Tisztelt Nepperűző!
Következő autóm választása előtt kérném a tanácsát.Mini Cooper S után, családi autónak való típusok keresgélését folytatom.
Az ismert mondást megcáfolandó, az alábbi 3-ra szűkült a keresés:
1. Citroen C5, 2008-tól gyártott 2. széria. Nem igényelném a dízelt (évi kb 20.000 km), mégis jobbnak tűnik a cikkek alapján mint a benzines. Továbbá a hidropneumatikus felfüggesztés, ami ebben még elérhető volt.
2. Fiat Bravo, szintén 2008-tól, itt már viszont benzines, 120 vagy 150 lovas 1.4 T-Jet motorral, mivel ismereteim szerint ez nem kokszolódós, mert nem közvetlen befecskendezéses.
3. Ford Focus 2. széria, 1.6 100 LE-s benzines motorral, mintaféle mindenes (itt szóba jöhet az 1. szériából is megkíméltebb darab).
Ha ismer ezeken kívül olyan modelleket, amik alulértékeltebbek a vélt hibáik vagy márkafélelmek miatt, szintén szívesen fogadom.
Üdvözlettel: Józsi
Kedves Józsi!
Ezt a három F szabállyal én sem értek egyet, vannak modellek, amik problémásak, mint például a C5 előző generációja. Azt nem ajánlanám, de a 2008-tól gyártott széria sokkal jobb.
Jól tudja, a Bravo szívócső befecskendezéses, és az olaszok motorja sokkal különb, mint némelyik más gyártó által készített kis turbós. A Focus nagyon megbízható autó ezzel a motorral, én ezt választanám a három közül, ez a legegyszerűbb, ezzel valószínűsíthető a legkevesebb probléma.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Nemrég eladóvá vált a szeretett, megbízható, újonnan vásárolt, de 12-évesen már kinőtt családi autónk. Pár nappal ezelőtt felhívott egy nagyon kedves hölgy, hogy megvan-e még? Megvan. "Jaj de jó!" Egy kereskedéstől hív (Pesti Autó Kft, egyébként) és sok vevőjük keres olyan autót, mint az enyém, szeretnék azt is árulni. Ott kellene hagyni 2-3 hétig, míg megmutatják a "várakozó vevőiknek". Jutalékot nem kérnek. Kérdezem miért jó ez nekik? A válasz: így sokszor be tudják számítani a vevő autóját jó áron, plusz a hitel után is kapnak jutalékot.
Nekem mégis kicsit gyanús az egész. Mit gondol a becsületes nepper? Létezik ilyen, vagy tuti átverés?
Köszönöm.
Dani
Kedves Dani!
Olyan nincs, hogy valaki ingyen dolgozik. Már sok hasonló esettel találkoztam, mindig volt benne valami büdös. Azokban az esetekben, amikről én tudok, arra megy ki a játék, hogy pénz nélkül szeretné feltölteni a telepét a nepper. Nem kérnek jutalékot, de majd elszámolásnál tárolási díjat igen, eladás után benyújtják a számlát, hogy ennyi meg ennyi volt a takarítás, gumiszőnyeg, tankoltak, szélvédőmosó, illatosító, olajat töltöttünk bele, eü csomag, háromszög, stb., persze egy fillért nem költöttek rá. Egy darab vevője sincs rá, de úgy gondolkodik, hogy meghirdeti, előbb-utóbb csak bejön rá valaki.
Ha abban egyeznek meg, hogy az autó eladási ára 600 ezer, meghirdeti 670 ezerért, bejön rá valaki, megegyeznek 630 ezerben, utána felhívják önt, hogy van itt egy vevő, de csak 550-ért vinné el, megpróbálják rábeszélni, nem volt rá érdeklődő, csak ez az egy, örüljünk neki, el ne szalasszuk, stb., és már meg is van a jutalék, plusz az előbbi költségek. Az itt felsorolt példák a munkám során tapasztalt dolgok, nem ismerem az említett céget, nem tudom ők hogy dolgoznak, nem szeretnék rájuk semmit mondani ismeretlenül, de a hitel jutalék már nem olyan sok, mint régen, a beszámítás létező dolog, de ez még nem tart el egy telepet.
Üdv:
Kedves István!
A tél végére autóvásárlásra szeretném adni a fejem, így már szép lassan elkezdenék nézelődni. Az igazat megvallva a típus már több, mint valószínű, hogy meg is van, egy kombi Audi A4-re (2008-2011 évjáratú) esett a választásom. Természetesen 2.0 dízelmotorral, illetve kézi váltóval. Elnézve a kínálatot és az árakat elég széles körű a választék, mind a magyar mind pedig a német piacon.
Az igazat megvallva, a maximális árat 2,8-3 millióra szeretném belőni és az lenne a kérdésem, hogy ebben az ársávban milyen állapotra lehet számítani? Hisz képeken a legolcsóbb is ugyanolyan szép, mint a legdrágább. Illetve, ön mit gondol erről a típusról?
Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
Dávid
Kedves Dávid!
2008-ban volt a váltás PDTDI-ről CRTDI-re, én a CRTDI-t venném, az egy jó motor. Ebben az árkategóriában már lehet szépet venni, de csak ez akkor derül ki, ha odamegy, és megnézi. Célszerű alaposan kikérdezni az eladót, rákérdezni a karcokra, hibákra, meg kérni, hogy menjen oda az autóhoz, és mondja el mit lát. Ha nagyon maszatolnak már telefonban is, akkor el se kell menni. A lyukrafutás az autóvásárlásnak mindig a része lesz, ha szerencséje van elsőre talál jót, ha nincs, akkor tizedikre. Mindenesetre, ha jót akar, ne az adott évjárat ársávjának a legalját nézze, a JÓ tuti nem ott lesz.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Nemrégiben kinéztem magamnak egy 2000-es gyártású Multiplát. 180000 km van az 1.6-os benzines motorjában. Az ára 200.000 Ft.
Azért gondolkozom ezen a típuson, mivel van gyermekünk, a közeljövőben érkezik majd a következő, és az autó Karotta kolléga, és a népítéletes leírások alapján kifejezetten gyermekbarát és praktikus autónak gondolom. Továbbá szerkezetéből adódóan biztonságilag is megfelelőnek vélem. (A második generáció és a Honda F-RV is érdekelne, de egyelőre azok még drágák nekem sajnos)
Az lenne a kérdésem, hogy milyen problémákra készüljek fel egy megtekintés alatt, mire kell odafigyelnem jobban?
Az autó sajnos nem nagyon lenyomozható, mivel külföldről lett behozva, de az ára miatt nagyon vonzónak találom.
Apropó, lehet sejteni, hogy mekkora a teljes honosítási összege egy efféle autónak, amennyiben még van érvényes osztrák forgalmija, és azzal kívánnám Magyarországon üzembe helyezni elsőre?
Válaszát előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
A rozsdára figyeljen oda nagyon, az autó nem fiatal, ezek már nagyon tudnak rohadni ennyi idősen, különösen ha Ausztriából jön. Ott más a só összetétele, és esetenként felléphet nagyobb mértékű korrózió. Az árából azt gyanítom, hogy nem lesz különösebben szép autó. Sajnos a Multiplák belseje extrém módon tud szétmállani, még a szép Multipla is csúnya az átlagos elvárásokhoz képest. Kalkulátorokat itt talál, a honosítás nyolcezer forintba kerül, ha vizsgáztatni kell az negyvenezer, húszezer a rendszám, forgalmi, törzskönyv, matrica.
A Tamás által is említett, közelmúltban írt, Multipla-vásárlást erősen ösztönző méltatást is érdemes elolvasni.
Üdv: