Kedves István!
Jelenleg egy 2006-os Honda Civic 1.8-t használok és nagyon megszerettem. Szeretném fiatalabbra cserélni és mint legtöbb nő társam, nem igazán tudok eligazodni a kínálat sokaságában és a sok megtévesztést is tartalmazható hirdetésben. A kereskedők ill. magánszemélyek nyilván a saját autóikat dicsérik.
Kérdésem, hogy biztonságosabb vásárlást jelenthet-e egy márkakereskedés? Ami tetszene: 2012-13-as Civic vagy Mazda 3. Melyiket ajánlja?
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel: Erika
Kedves Erika!
Mindkettőt ajánlom, mindkettő megbízható, jó autó. A Hondát már ismeri, ugyanaz a motor van az újabban is. A Mazdákra régebben jellemző volt az extrém módon való rozsdásodás, de a 2008 utáni generációk ebből a szempontból már lényegesen jobbak. Azt javasolnám, hogy úljön bele mindkettőbe, és figyeljen a benyomásaira, és amelyikben jobban érzi magát, azt válassza.
Üdv:
Tiszteletem!
Szeretném kikérni a véleményét az alábbi két típussal kapcsolatban.
- Audi A6 Allroad 2.7 T/3.0 TFSI
- Mercedes Benz R 280
Mindenképpen benzinest szeretnék, 2008-2012 évjárat közöttit. Pénzt nem írnék, mert szerintem eléggé leszűkítettem. Abban kérném a segítségét, hogy mégis melyiket ajánlaná jobban?
Motor, váltó, megbízhatóság, esetleg ha írna típushibát az ajánlottról... Sok sok ember mond ezt-azt, így hol egyik felé, hol másik felé billenik a mérleg pl. Audinál tripronic stb.. Rendszeres olvasója vagyok a Totalcarnak, de most írnom kellett, úgy éreztem, jobb megkérdezni profit.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Roland
Kedves Roland!
Nekem az Audi közelebb áll a szívemhez, jobban a magaménak érzem az Audi formatervét, belsejét, de szerintem mindkettő jó amíg jó. Amikor meg rossz, akkor a világ összes pénzét el lehet rájuk költeni. Sajnos nem tudok a típushibákról írni, mert nincs velük semmi tapasztalatom, én úgy kerülöm ezeket, mint politikus a poligráfot.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Feleségem 2005-ös 1.0-s Toyota Yarisát szeretnénk lecserélni. Nagyon jó kis autó, kevés km-t futott, mindössze 88000-t. De ő valahogy nehezen boldogul a kuplunggal, és nyáron a forgalomban sokat kell nálunk araszolni (Balaton-part). Naponta kb. 15-20 km-t megy vele. Emiatt 1.4-es automata Honda Jazz vásárlásán gondolkodunk. A keret 1,5-2 millió.
Amiben nem tudok dönteni, hogy a CVT-s változat vagy az utódja lenne inkább a megfelelő?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
A CVT váltónál az olajcserére kell odafigyelni, csak a gyári Honda olajat szabad beletenni, semmi mást, mert tönkre megy az indító kuplungja. Ezeket a cseréket maximum 40 ezrenként el kell végezni, ha hosszú távon akarjuk használni az autónkat. Ha elromlik a váltó, akkor nem tudja akárki megcsinálni, célszerszám, és szakértelem szükségeltetik hozzá.
Az i-Shift váltó egy robot váltó, működésében nem olyan kulturált, mint a CVT, de nem is annyira rossz, mint egy Smarté. Minimális megszokást igényel, és az ember megtanulja kis gázelvétellel simábbá tenni a váltást. Itt arra kell figyelni, hogy 35 ezer kilométerenként be kell állítani a kuplungot gyári számítógéppel. Annyira ez nem jött be a népnek, mert a CVT után visszalépés volt működési kultúrájában, 2011-től, a faceliftes autóknál vissza is tértek a CVT váltóhoz, de azok nem jönnek ki ennyiből.
Üdv:
Szia István
Autóvásárlás előtt állok és nagyon tetszenek a 2006-tól jött Audi TT-k. Viszont 192 cm magas vagyok. A kérdésem azon felül, hogy milyen szervizigényük van ezeknek az autóknak az, hogy az én magasságomhoz nem túl pici a belső tere?Köszönöm a választ.
Szép napot.
Kedves Kérdező!
Hogy neked nem kicsi-e, azt egy ülés próbával tudod csak kideríteni, mert egyikünknek a felső teste hosszabb,a másikunknak a lába. Én is hasonló magas vagyok, de szinte mindenben elférek. Alap tétel, hogy ami benne van egy autóban, az el tud romlani, pl. ha automata váltó van benne, az egy nagyobb kockázat, mint a manuális váltó. Ez a kockázat kerülhet akár egymillióba is, ha nincs szerencséd.
Magával a típussal nincs tapasztalatom, mert erősen réteg autó, és az ilyet elég kockázatol megvenni kereskedelmi célból, mert lehet, hogy eladom egy hét alatt, de lehet, hogy nézegetem évekig. A konszern más autóiban találkoztam már a TT motorjaival, az 1.8 TFSI-t kerülném nagy ívben, akár 100 ezer kilométer után is tudja zabálni az olajat, a felújítást nem nagyon lehet megúszni egymillió alatt.
Általánosságban elmondható a VW-csoport benzines motorjairól, hogy minél nagyobb, annál jobb. A 3.2-es szívó egy jól sikerült motor, utódja a 3.6-os szintén, a 2.5 turbós motorról nem nagyon van információm, de állítólag jó, a 2.0 TFSI-ből láttam már 400 ezret futottat, aminek nem volt semmi baja, meg olyan GTI Golfot is, aminek a motorját 60 ezernél kellett felújítani, de gondolom ebben benne volt az előző tulaj keze is. Jellemzően ezek nem rossz motorok, nyilván megfelelő karbantartás mellett. A 30 ezres olajcserét nagyon elfelejteném, és inkább 15 ezrenként cserélném, ha meg szinte csak városban mész, akkor akár 10 ezrenként. Én megkeresném a vonatkozó facebook csoportot, ott a márka híveinek sokkal nagyobb tapasztalata van, mint nekem.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Következő autó vásárlás előtt állva, ismét a hirdetések fölé görnyedő, nepperűzőt és népítéletet olvasó, típúshibát kutató éjszakák keserves szenvedéséből fordulok Önhöz tanácsért.
A kiszemelt két típus Golf V és a második generációs Seat Leon. Szempontként igazából a ferdehátúság és a VW konszern dízel motor jelent meg. Autópályás évi kb 25-30 ezer km re.
1.9 PD TDI 105 LE mindkettő. Az erre szánt összeg 1,5 millió plusz a kötelező szervizek stb természetesen.
A Golf az Golf, de a magyar hirdetések közötti szórás hatalmas. Csak 1-esell kezdődő km állás és mind hihetetlenül új és jó.
A Leon fele a mérlegen, pont talán a hitelesebb hirdetési környezet, és a közel azonos árban fekvő modellek lényegesen nagy futás különbsége.
Kérdésem az lenne, hogy a kereten belül érdemes-e a két típus közül válogatni? Melyiket tanácsolná ebben az árfekvésben?
Köszönettel
Balázs
Kedves Balázs!
Kis túlzással a két típus nagyjából ugyanaz, csak más elemek vannak rácsavarozva, mert a VW-csoport egy nagy Lego. Igazából mindegy melyiket veszi, ez a motor nagyon megbízható. Nincs kizárva a 200 alatti futásteljesítmény, de az életkorból adódóan inkább a 200 feletti a reális. Nézzen meg többet mindkettőből, és amelyik a legjobb állapotban van, azt vegye meg.
Üdv:
Tisztelt szerkesztőség, Tisztelt István!
A kis autó megy, a nagy(obb) jön. De melyik?
Kiszemeltjeim tetszési sorrendben: Mazda 6 (2005-2007), VW Passat (2001-2004), Ford Mondeo (2005-2006). Mindegyiknél a szívó, turbós, 1.8 - 2.0 benzines motor jöhet szóba.
Tudom, hogy Ön japán párti, így még ha elfogult is, reálisan látja a dolgokat. Ha sikerül kifognom egy szép, rohadásmentes példányt, egy alváz és üregvédelemmel jól meglocsolva 5 évig ép tud még maradni a kasztnija? A 2.0 motornál mennyire gyakori az olajfogyasztás, kell-e ettől félni, miről ismerhető fel ez a gond?
A Passat nem rohad, az 1.8 turboról nem sok rosszat hallottam, csak ők relatíve régebbiek. Tudom, nem évjáratot és km-t veszünk, hanem állapotot :-) Ezeknél az autóknál mire kell figyelni?
És a 2.0 benzines Mondeoknál? Fogyasztásban melyik a legjobb, és melyiket ajánlaná, mint legbiztosabb vétel, ha jó példányt találok? Vegyes használatra lesz, viszonylag sok várossal, de a légzsákerdő és a magas felszereltség fontos a család és a kényelem miatt.
Üdvözlettel: Richárd
Kedves Richárd!
A Mazda 6 nagyon jó, de nagyon rohad, igazi kihívás nem rozsdásat találni belőle. Ha talál belőle rozsdamenteset, akkor azonnal üreg és alvázvédelmet kell rajta csinálni, úgy valóban menthető a helyzet. A legjobb egy olasz importból származó kocsi, azokon nincs vagy lénnyegesen kevesebb a rozsda.
A Mondeónál szintén előfordulhat rozsda, de lényegesen kisebb mértékben, mint a Mazda esetében. Mindkettőben a két literes motornál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás. Az olajfogyasztást nem lehet felismerni, mert nem mindenesetben jár füsttel, egyszerűen csak eltűnik belőle az olaj, ilyenkor az eladó igazmondási képességére vagyunk bízva. Ha kereskedő árulja, nem biztos, hogy tud róla, mert akitől ő vette, elegánsan elhallgathatja, nem csak a nepperek tudnak simliskedni. Az 1.8-as motorokra kevésbé jellemző ez a probléma.
A Passat 1.8-as turbómotorjánál két kartergáz cső szinte biztosan kelleni fog idővel, mert megeszi őket az olaj. Kb. 30 ezer a kettő, utángyártott nincs, csak gyári. Egyébként nem rossz motor. A kétliteresről mondanak jót is, rosszat is, nekem egyszer volt vele gondom, szintén megnövekedett olajfogyasztás miatt. Az én szívemhez legközelebb egy olasz 1.8-as Mazda 6 állna, de ez fehér holló. Légzsák erdő nem lesz ezekben, jellemzően csak négy van. A fogyasztási adatokról itt tájékozódhat.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Dilemmánk tárgyai: Volvo V40 D2 (2012-től) és Citroen C4 Picasso 1.6 HDI (2013-tól). Mindkettő autó nagyon tetszik, nagyjából ugyanannyiért találni őket ezért a kérdésem az, hogy van-e valamelyikkel nagyobb probléma, típushiba 150 000 km fölött amire figyelni kell? Sajnos a C4-ről összesen 5 vélemény van a népítéleten, amiből nem lehet kideríteni semmit.
Előre is köszönöm!
Üdv, Kriszta
Kedves Kriszta!
Mindkettőben ugyanaz az 1.6-os hdi motor van, nem baj, ha az olajcserét olyan ember csinálja, aki nem tekeri mellé a szűrőt a szűrőházban, illetve a befecskendezőket időnként ki kell venni, és kicserélni alattuk egy filléres tömítést, mert idővel kifújnak. A C4 Picasso robot automata váltója egy lehetséges hibaforrás, mert ami benne van, az el is romolhat, és az automata váltó javítás simán lehet 500 ezer forint. A kézi váltókra sokkal kevésbé jellemző a meghibásodás. Olvasson vissza a népítéletekben az előző C4 Picassóhoz, abban is ugyanez a motor volt, csak a teljesítmény különbözik minimálisan.
A Volvo V40 nekem is nagyon tetszik, a motorra ugyanaz vonatkozik, mint a C4 esetében. A baráti társaságban is van ilyen, semmi rossz tapasztalat nincs vele.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Családunk azon kevesek közé tartozik, akiket rabjává tett a lakókocsizás. Van is egy ilyenünk, 1100 kg össztömeggel. Sajnos az ősök által levedlett, vontatáshoz eddig használt Chrysler Voyager karambolos és gazdasági totálkáros lett, gombokért eladtuk, így kéne egy másik, kombi vagy terepjáró, 5 személyre.
Legfontosabb a megbízhatósága, ne lepjen meg több ezer km-re itthonról az út szélén.
Fogyasztás mindegy, ehhez a vontatmányhoz optimális méretű motort keresek. Az autó legyen minél egyszerűbb technika, inkább költenék üzemanyagra, mint szervizre. (Japánok előnyben)
Egyszerűsége miatt benzinesben gondolkodom, de meggyőzhető vagyok, ha jó dízelt tud ajánlani. A keret kb. 1,5 millió + vételi költségek.
Pár kiszemelt:
Honda CR-V (2005 körüli)
Toyota Avensis Wagon (szintén 2005 körüli)
Várom válaszát!
Tisztelettel:
Dávid
Kedves Dávid!
Mindkét kiszemeltjét bátran ajánlom, Avensisből legjobb lenne a 2.4-es motor, ez csak automata váltóval elérhető, de két literes is teljesen megfelelő. Gondolom nem kell mondani, hogy nagy tűzijáték nem lesz, de elhúzza, amit kell. A Honda 4x4 hajtására ne gondoljon úgy, mint egy rendes terepjáró esetében, ezen csak akkor kapcsol a hátsó hajtás, amikor az első kerék megcsúszott, de igazi terepjárás esetében ez már késő, a nagy SUV teszten is bevérzett a szeme.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Gépjárműváltás előtt állok, 20 éves autómat szeretném lecserélni. Két autó közt választanék. Az egyik a Honda Civic Sedan 2006-2010 közötti évjárat, 1.6 vagy 1.8-as benzines. A másik pedig egy 2009-2010-es 1.6-os benzines Mazda 3 sedan. Ön melyiket ajánlaná?
Köszönettel, Tamás
Kedves Tamás!
Igazából mindegy, mindkettő nagyon jó. Üljön bele, és amelyiknél megvan az az érzés, hogy na ez az én autóm, azt vegye. Ez a Mazda 3 már nem is rohad úgy mint az elődje, műszakilag pedig mindig jók voltak. Én elővigyázatosságból csináltatnék rajta egy alváz és üreg védelmet, ha a Mazda mellett döntene.
Civic-ből inkább az 1.8-ast venném, láncos motor, nem szokott semmi baja lenni, és nagyon keveset fogyaszt. A rozsdásodás kevésbé jellemző rá, de egy alvázvédelem semminek sem árt.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Minden költségével (átírás, kötelező olaj és ékszíj csere, stb) együtt 2M a felső lélektani határ, amiért nagy és kényelmes családi autót keresek. Mivel mi Pestre költözünk, a család egy része meg vidéken, így havonta azért bele lesz téve vele 5-600 km autópálya is. Nem baj, ha azt a tempót is bírja és hosszabb távon is kényelmes, ezért (meg mert a kis régi Fabia-mal meg vagyok elégedve) gondolkodom Octavia vásárlásában, de azon felül, hogy a főleg városi használat miatt benzineset szeretnék, és nem baj, ha 1.4-esnél nagyobb a motorja, illetve nem baj ha 10 évnél nem idősebb, nem sok lövésem van, hogy melyik motort / évjáratot érdemes választani.
Ebben kérném tanácsát.
Üdvözlettel,
L. Balázs
Kedves Balázs!
Nagyon jó az Octavia, én az 1.6-os szívó motorral venném. Sajnos ez a motor csak 2009-ig volt gyártásban. 2009-től jött az újabb modell, de ezekben már csak elvétve voltak ezek a szívó motorok, a TSI-k vették át a helyüket. Én ebből a kevés 1.6-osból választanék, jobb a békesség, ezekben nincs turbó, nincs kettőstömegű lendkerék, nem szakadt el a vezérműlánc. Ha kétmillió a keret, akkor az újabb modell csak nagy kilométer futással fog beleférni, de az elődjéből a legjobbak közül lehet válogatni. Mindkettő jó, nem bánja meg.
Üdv:
Kedves Kérdező!
Ha kocsival akarsz relatív olcsón csajozni, akkor javasolnék egy kabriót. Golf III-asokat, Peugeot 306-ost, a csajosabbak közül Peugeot 206 cc-t kapsz ennyiért, és ezekkel nincs is nagy baj, csak a tető működjön. Persze nem a csodákat fogod ennyiért megvenni, de az érzés meglesz. MG MGF-et, Chrysler Stratus-t és hasonló egzotikusnak tűnő kocsikat nem akarsz venni, mert kis idő múlva statikusban fogsz menőzni, mint a szigetes csávó, mert a kocsid nem mozdul.
Üdv:
Üdv!
Bővült a családunk, így az 5 ajtós G Astra már kicsi lett... 1,3 millióig néztem szívó benzines kombikat 2005-től, és leredukáltam a kínálatot az 1.8-as Mondeóra, illetve az 1,8-as Primerara. Felszereltségben jobb a Mondeo, de szimpatikusabb a Primera. Melyiket ajánlaná megbízhatóság és szervizköltség szempontjából?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
A Primeránál a motornak kicsi az olajtöltete, csak 2.8 liter, ezért hamarabb haználódik el az olaj. Az átlagosnál gyakoribb, kb. 8 ezres olajcserére kell odafigyelni, a 15 ezres olajcserét nem bírja, és hosszú távon megbosszulja magát. Előfordul, hogy a váltó nehezen veszi a hátramenetet, itt is cserélni kell időben az olajat, hogy ez ne alakuljon ki.
A Monedónál ezek kevésbé fordulnak elő, itt a rozsdásodás az ajtók alján, ami előbb-utóbb törődést ígényel majd. A Mondeo kevesebb rizikót rejt magában.
Üdv:
Tisztelt Totalcar szerkesztőség, tisztelt Nepperűző!
Azzal a fontos kérdéssel fordulnék önökhöz tanácsért, hogy egyetemistának, első sorban hosszabb utakra és nem városi használatra kellene egy autó, mivel Volvo-megszállott vagyok, így ebből a típusból választanék valami komfortosat, (más elől se zárkózom el teljesen) ami azért még fenntartható, de nem is túl lomha és azért még 2018-ban is vállalható formavilággal rendelkezik, és nem túl kicsi, és ami a legfontosabb: átírással, 0-ás szervizzel se menjen 550 ezer fölé.
Válaszukat előre is köszönöm: Mihály
Kedves Mihály!
A régebbi Volvók közül a 850-est javasolnám. A költség keretbe talán belefér, de én inkább egy kicsit még spórolnék, mert ha ennyire ki van centizve, akkor nem biztos, hogy bele fog férni egy nagy szervi z vagy egy közben kiderülő közepesen drága alkatrész. Sajnos ezek mára már elfogytak, de lehet még normálisat találni, csak ki kell várni. Én megpróbálnám a márkaklubokban, illetve a Facebook-csoportokban is.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Következő autóvásárlás előtt állva, ismét a hirdetések fölé görnyedő, nepperűzőt és népítéletet olvasó, típushibát kutató éjszakák keserves szenvedéséből fordulok Önhöz tanácsért. A kiszemelt két típus Golf 5 és a második generációs Seat Leon. Szempontként igazából a ferdehátúság és a VW-konszern dízel motor jelent meg. Autópályás évi kb 25-30 ezer km-re.
1.9 pd tdi 105 LE mindkettő. Az erre szánt összeg 1,5 millió plusz a kötelező szervizek stb természetesen.
A Golf az Golf, de a magyar hirdetések közötti szórás hatalmas. Csak 1-esell kezdődő km állás és mind hihetetlenül új és jó.
A Leon fele a mérlegen, pont talán a hitelesebb hirdetési környezet, és a közel azonos árban fekvő modellek lényegesen nagy futás különbsége.
Kérdésem az lenne, hogy a kereten belül érdemes e a két típus közül válogatni? Melyiket tanácsolná ebben az árfekvésben?
Köszönettel
Balázs
Kedves Balázs!
Kis túlzással a két típus nagyjából ugyanaz, csak más elemek vannak rácsavarozva, mert a VW-csoport egy nagy Lego. Igazából mindegy melyiket veszi, ez a motor nagyon megbízható. Nincs kizárva a 200 alatti futásteljesítmény, de az életkorból adódóan inkább a 200 feletti a reális. Nézzen meg többet mindkettőből, és amelyik a legjobb állapotban van, azt vegye meg.
Üdv:
Tisztelt István!
Eddig mindig az eszem után mentem autóvásárláskor, most egy kicsit a szívem után is mennék! Ezt azért írtam, mert nagyon tetszik az újabb generációs Lancia Delta, de az olasz gépekkel (Fiat, Piaggio) csalódtam, "Sz@r Franciákkal", Japánokkal viszont nem.
Az lenne kérdésem, hogy mennyire vehetem komolyan ezt a típust, mert új autó tesztjeként sok a pozitívum? De nekem csak 2,5 millióm van rá, tehát használtban gondolkodom.
Diesel 1.6 1.9 2.0?
Benzines T-jet motorok?
Mennyire korrodálnak?
Automata vagy manuális?
Ezzel kapcsolatban várom az Ön véleményét,
Köszönettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
A Delta elég fiatal, nem jellemző még rá a rozsdásodás. Az olasz multijet motorok elég jók, nem nagyon van velük probléma, de ha nem megy sokat, akkor inkább a benzinest vegyen. A T-jet motorokról nem nagyon hallani problémákról, persze időben kell cserélni az olajat. Az időbent úgy értem, hogy nem 30 ezrenként, hanem 15 ezrenként, de ha sokat megyünk városban és rövidet, akkor 10 ezrenként is akár.
A százhúsz lovas 1.4 T-jet is már normálisan mozgatja a kasznit, és mivel szívócső befecskendezéses motor, a kokszosodástól sem kell tartani. Nem tudom most milyen automata váltó van bennük, de a régi Selespdeed váltó nem volt egy siker széria, én inkább a kézi váltóst erőltetném. Egy modern automata váltó javítása erőlködés nélkül tud 500 ezer forint lenni.
Üdv:
Kedves István!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy hova tovább. Jelenleg egy Civic-et hajtok, ami egy 98-as angol. Rendkívül megbízható autó, meg is vagyok vele elégedve, viszont szeretnék egy kicsit több mókát. Nézegettem a Lexus IS200-at és a Mazda MX-5 NB generációját.
Egész évre kéne az autó, télen-nyáron használnám, legtöbbet városban, többi pálya, évi kb 8-10000km.
Vezettem már a Lexust, nagyon tetszett, viszont nem lenne halál neki a rengeteg városozás? Fogyasztásra és fenntartásra kb duplázná az MX-5-t, viszont télen sokkal élhetőbb a zárt tető miatt.
Az MX-5 mellett szól a fogyasztás, fenntartás, a nyitottság, viszont kicsit jobban rohad mint egy IS200, oda kell figyelni.
Mik a tapasztalatok, melyikből lehet jobb példányt kifogni? Nettó kb. 1,5 millio a keretem.Esetleg van valami másik modell, amire nem gondoltam? Vagy gyüjögessek még, és vegyek valami modernebbet? De mit?
Köszönettel és Üdvözlettel
Kristóf
Kedves Kristóf!
A kettő nagyon nem egy kategória, de mégis mindkettő nagyon jó. Az IS 200 motorja, váltója igazi műszer, de nem érződik különösebben erősnek, viszont az egész kocsi harmóniában van. Ugyanez elmondható az MX 5-ösről is, az is relatív gyenge, de sokkal játékosabb. A Mazda arra lett tervezve, hogy élmény osztó legyen, a Lexus-t meg a 3-as BMW ellenfeleként látta meg a napvilágot. Jobb is lett. Sokan nem értik ezt az MX 5-ös dolgot, hogy mit vagyunk oda tőle, de ezt csak akkor lehet megérteni, ha valaki már veretett vele egy szerpentinen kicsit gyorsabban. Ilyen kevés lóerővel ekkorát nem lehet semmivel autózni. A Mazda ezeken a helyeken szokott rozsdásodni, máshol szinte egyáltalán, a Lexus pedig ezeken a helyeken.
Ha találna egy olasz MX 5-öst az lenne a legjobb, azok rozsda szempontjából szinte a nulláról indulnak, és arra kell tenni egy alvázvédelmet. Lexus-ból kicsi a választék, MX 5-ből lényegesen nagyobb. Az IS200 10 liter körül fogyaszt, a Mazda 8.5 litert. Addig kell venni kabriót, amíg nem jön a gyerek, utána úgyis megváltozik minden, és akkor majd lehet venni IS200-at. A Mazdának olyan fűtése van, hogy ötszáz méter után langyosat kezd fújni, és simán lehet benne utazni pólóban télen is. A tetőt télen nem bántjuk, mert a tető megrepedhet, de egy kemény tetővel télen is még komfortosabb, és a tetőt is óvjuk.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Régóta nézek autót a kétezres benzines, egyes fókuszom helyére, ami dinamikában, futóműben is legalább ennyire jó, ugyanakkor eggyel magasabb kategória és nem szereti annyira a rozsda, mint a jó öreg fókámat. Keret max 2,7 millió, kenyéren és vízen pár hétig, akkor 3 milla.
Jobban örülnék a benzinesnek, de a dízelt sem vetem meg, de azt gondolom, hogy a 30.000km/év, fele város, fele országút/pálya megoszláshoz a benzines jobban passzol. Hosszas keresgélés, böngészés, olvasgatás után, négy típus maradt fent a rostán:
Renault Laguna III - az elődeihez képest nagyon jókat olvasok róla, megbízható, olcsó, ár-érték arányban a legjobb. A hátránya az, hogy ebből jelenleg csak 1 db eladó benzines létezik hazánkban.
Alfa Romeo 159 - itt nincs semmi érv azon kívül, hogy gyönyörű és mikor ránézek szinte azonnal törlődik minden alternatíva, aztán alszom rá egyet és újra előkerül a többi típus... Lehet ilyet venni? Jobb mint a többi? Ha igen milyen motorral?
Ford Mondeo IV - Lassan 10 éve nyüstölöm a fókuszt, jó autó és a mondeó sem rossz, de nem vagyok márkahű, sőt szeretek próbálkozni. Tényleg olyan jó ennek is a futóműve? Milyen motorral javasolná?
Mazda 6 II - Nagyon szép autó, megbízható és van dinamikus benzines is. De az a helyzet, hogy vagy az elődjéről, vagy az utódjáról vannak cikkek, erről nagyon kevés. Rohad ez is, mint az első generáció? Milyen motorral érdemes venni, ha élményt is keresek a vezetésben?
A Volkswagen konszern típusait direkt hagytam ki, mert jóval drágábbak és nem is igazán szimpatikusak.
Ön melyiket választaná a négyből?
Válaszát köszönöm,
Laci
Kedves Laci!
A harmadik Laguna valóban jobb lényegesen, mint az elődei. Az Alfa 159 benzineseit nem ismerem, mert dízellel is alig találkozom, benzinesem még sose volt. A formával teljesen egyetértek. A Mondeóból szívó benzinest vennék, legjobb talán a két literes. Tényleg jó autó, jó a futóműve, igényes a belseje, a formája is vállalható a mai napig.
A Mazda 6 második generációja sokkal kevésbé rozsdásodik mint az elődje, nagy sportolás nem lesz, mert ez nem az a kategória, két literes vagy kettőfeles motorral venném. Ebből a négyesből 6-os Mazdát vagy Mondeót vennék leginkább.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Első saját autómat tervezem megvenni, nagy elvárásokkal nem rendelkezem, fő, hogy kevésbé szervizigényes, megbízható konstrukció legyen, legalább 90 lóval.Kiegyeznék egy 3 ajtóssal is, de egy szedánnak jobban örülnék.
A következők merültek fel bennem:
- Béka lámpás Corolla (ebből is inkább az 1.6)
- Carina
- Octavia az első szériából
- Golf 3
(Swiftet nem szeretnék)
Szívesen várom további ötleteit. A keret maximum olyan 400-450 ezer Ft.
Előre is köszönöm válaszát!
Üdv: Ákos
Kedves Ákos!
A Corollát nagyon ajánlom, a békalámpás is jó, de az előző generáció még jobb volt, sőt, szerintem az volt a valaha gyártott legjobb Corolla. A Carina szintén golyóálló, de abból már alig van, a rozsdára kell nagyon odafigyelni. A Golf 3-asoknál a rozsda szintén probléma lehet, de a Toyota egy sokkal finomabban működő gép.
Az Octavia ugyanazokból az alkotóelemekből van összerakva, mint a Golf, de kevésbé jellemző rá a rozsda. Én legondolkodnék még a Mitsubishi Lanceren vagy a Honda Civic szedánon is.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
13 éves lesz idén a Renault Thalia 1.5 DcI-m. 280 ezer km van benne. Az autó esztétikailag és a motor kivételével rendben van. A motor viszont megadta magát, költöttem sokat a javításra, de most is füstöl rettenetesen, nem biztat a szerelőm.
Kérdésem, hogy:
- költsek 4-600 ezret egy teljes motorcserére, és elmegy az újabb motorral még 6-8 évet (évi 15-20 ezret megyek)
- adjam el és vegyek egy másikat. A költségvetés szűkös, és valószínűleg egy hasonló kategóriás autót tudok venni (pl Dacia)
Köszönettel
Kedves Kérdező!
Lehet sokat elkölteni a javításra, de ha eddig csak úgy nagyjából cserélgették a darabokat, hogy egyszer hátha jó lesz, akkor csak adtak egy pofont a sz@rnak. Ez a motor hírhedt a rossz befecskendező rendszeréről, és csak a rendszer elemeinek egyesével történő bemérésével, a rossz elemek komplett felújításával, cseréjével, valamint az üzemanyag rendszer teljes takarításával, cseréjével lehet jól javítani.
Minden más megoldás zsákutca lesz. Itt írtam erről. A forgattyús mechanikát (főtengely+csapágyak) a gyári 30 ezres olajcsere periódus betartásával lehet tönkre tenni. Ebben az esetben már 150 ezer környékén csapágyasra lehet tenni a motort. Ennél a motornál a 15 ezres olajcserét is csak akkor javasolnám, ha van benne sok autópályás menet, egyéb esetben 10 ezrenként cserélném az olajat. Gázolajszűrőből csak Delphit szabad beletenni, ezt két olajcserénként ajánlatos cserélni.
Megmutatnám egy olyan műhelynek, aki már látott ilyet eleget, és kérnék egy ajánlatot tőlük. A befecskendező rendszer javítás legrosszabb esetben ki szokott jönni 350 ezerből. Hogy megéri-e rákölteni ezt a pénzt ezt önnek kell eldönteni, de füstölő motorral kb. nulla forintot ér az autó, és nem fogja tudni értelmes összegért eladni, mert mindenki tudja, hogy ennek a motornak ez a baja, ennek az eladása még jó motorral se könnyű. Az 1.5 dci 2009-2010 környékétől már jó, amikor a Delphi-rendszer lecserélték Bosch-ra, onnantól nem volt vele baj.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autót szeretnék venni. Nagyjából 5-8e km mennék vele egy évben. Sok autót néztem és teljesen elvesztettem a fonalat a sok rémtörténetet olvasva. Rozsdásodás, láncnyúlás, stb. Sokan azt mondják, hogy egy autón 10 éves korától jönnek elő a komoly gondok.
Egy 2. generációs Mazda 6 vagy egy 7. generációs Honda Accord teljesen megfelelne az igényeimnek. Viszont félek attól, hogy egy 10 éves autóval csak a szívás van. Mekkora az esélye hogy belefutok egy hatalmas szívásba(motor felújítás és nagyobb kiadások) ha a kínálat felső 30%-ából választok (Accord 7-8e € , Mazda 10e €? Megéri inkább gyűjteni egy 5 éves autóra vagy ezeknél még nem olyan nagy a kockázat, nyugodtan meg lehet őket venni.
Válaszát előre is köszönöm,
Karesz
Kedves Karesz!
Nem kell tartani egy tízéves autótól. Az ön által felsorolt autók elég megbízhatóak egy alvázvédelmet csináltatnék rá, azután hajrá. Ha a kínálat felső harmadából válogat, akkor ott a kilométer is kevesebb lesz, és ezeknél az autóknál pont a motor problémáktól tartanék a legkevésbé. A kétliteres Accord vagy Mazda 6 jó választás, én még a Ford Mondeót is belevenném a sorba.
Üdv:
Kedves István!
Benzines nagy kombit szeretnék venni, kb havi 3-4000 km tennék meg vele fele részben városban, de ott is hosszabb távon. A keret max 3,5 millió, illetve 2012-es évjáratnál fiatalabb kell. Ezeknek megfelel pl. a Passat TSI, esetleg Mondeo 1.6 EcoBoosttal vagy egy Avensis 1.6 vagy 1.8 motorral.
Akár a fenti típusokon kívül is melyik a legmegbízhatóbb ebben a kategóriában, vállalható fogyasztás mellett (max 10l)?
Köszönöm a válaszát
László
Kedves László!
A keresést évjárathoz kötni az egyik legfeleslegesebb dolog. Ezerszer leírtam, hogy nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. A TSI-t nem ajánlom, elég sok gond van velük, még a legkevésbé problémás a gyengébbik 122 lovas, da azt is csak sűrű (10 ezer km.) olajcserével. A Ford Ecoboost-járól kevesebb rosszat hallani, de én inkább vennék egy szívó benzines autót, abban sokkal kevesebb hibaforrás van.
Az Avensis pont jó erre, de a Mondeo szívó két literese is elég megbízható. Kis szerencsével belefuthat egy Civic kombi 1.8-asba is, annak elképesztő nagy a csomagtartója, és annyit eszik, mint egy dízel.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Tíz éve van MX5 NA-m, amit nagyon élvezek, de kevés a két ülés, és néha az erő is. Napi használósnak egy dízel Kia Ceedet hajtok. Egyikkel sincs baj. Összesen évi 15-20 ezer km a két autó futása. Arra gondoltam, hogy (városon kívülre) csinálnék belőlük egy szép nagy utazó kabriót, városban pedig percalapon használnám a közösségi autókat.
Melyik lehet az a négyszemélyes nyitott autó, amibe még csomagok is férnek, a cserélendő autóim megbízhatóságát nyújtja, és kb 4 mft-ba belefér? Én a 2002-2009 között gyártott CLK-t néztem, de lehet, hogy szegényes a fantáziám.
Köszönöm válaszát és fáradozását.
Üdv,
Levente
Kedves Levente!
Nekem a Volvo C70 jut eszembe elsőnek, szerintem az jobb, mint a CLK, de a CLK se rossz. Ebből mindegy, hogy benzines vagy dízel motorosat vesz, mind megbízható, bár szerintem egy kabrió legyen benzines. Az Audi A4-ből mindenképp kézi váltósat vennék, az elsőkerekes automaták mind Multitronic váltósak, azokat inkább kerülném. A Focus CC is jó lehet, azokkal sincs probléma. Az Opelnek is van egy Astra TT-je, ahhoz nagyon nem kell elkölteni a négymilliót, ebből az 1.8-ast venném leginkább, de a dízel is jó.
A BMW szintén rendelkezik ilyen nyitott tetőssel, azokból a hathengereseket venném, de még a nem közvetlen befecskendezőseket. Ezeknek az autóknak egy részébe csomagok csak csukott tetővel férnek, mert kemény tetősek, és a tető bonyolult nyitó mechanikája rengeteg helyet foglal a csomagtartóban. Van a csomagtartóban egy térelválasztó elem, aminek a helyén kell lennie, különben nem tudja kinyitni a tetőt. Ez az elem jelentősen lekorlátozza a térfogatot, kb annyi csomag fér beléjük, mint az MX5-be, de a vezetési élmény meg sem közelíti azt. Ha ezzel szeretnének kirándulni, nyaralni menni, akkor választani kell, vagy csomagtartó, vagy kabriózás.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Foglalkoztat a gondolat, hogy 20 éves Megane 1-emet valami biztonságosabb fiatalabb fejlesztésű autóra. A kritériumok aminek meg kellene felelnie:
- Benzines, legalább 1.6 vagy minimum 90 lóerő.
- Két ember kényelmesen akár csomagokkal együtt elférjen benne.
- Elmerjek vele indulni hegynek fel.
- Passzív és aktív biztonság minél jobb.
- És, hogy a lényeg is meglegyen a vételárat 400.000 Ft-ban maximalizálom.
A tippeket előre is köszönöm.
Tisztelettel Péter!
Kedves Péter!
Szépen feladta a leckét a 400 ezerrel! A figyelmébe ajánlanám a Volvo 850-est, az egy elég megbízható konstrukció, és kis szerencsével ki tud fogni egy nem annyira leélt darabot. Peugeot 406-ból is lehet találni facelift utáni példányt, az még jól is tud kinézni. A 2001-ig gyártott Nissan Primera se elvetendő, ha nincs elrohadva.
Ha szerencséje van belefuthat egy Toyota Avensis-be is ennyiért. Nagy passzív biztonságról ebben az esetben nem beszélhetünk a keret szűkössége miatt, de aktív biztonsági elemként javasolnék egy vezetési tréningen való aktív részvételt.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Ételkiszállításhoz keresek benzines autót városba maximum 300 ezer forintig. Kiszemeltjeim az első generációs Swift, bakancs Micra? Renault Twingo vagy ha nagyon sikerülne kifognom egy Yaris. Van még ötleted, esetleg ezek közül melyiket felejtsem el?
Köszönettel,
Sándor
Kedves Sándor!
Ha sikerülne kifogni egy Yaris-t ennyiért, az nagy eséllyel egy hulla lenne. A Twingót én nem erőltetném, akkor már inkább egy Clio. A bakancs Micra nagyon jó, de szerintem egy kicsit drágábban fenntartható, mint a Swift. Én a Swiftben gondolkodnék elsősorban, ahhoz minden fillérekért van, csak ne legyen rozsdás. Motorok közül az 1.3-as változatokat keresném, nem eszik többet, mint az ezres, de sokkal kulturáltabb járása van.
A Micrában a legjobb eltölteni az időt, az a leginkább autószerű ezek közül. Én még elgondolkodnék a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D-n is, igaz, hogy dízel, de gázolaj párán elvan, és agyonüthetetlen, Ha folyamatosan megy akkor meleg is lesz a kocsi, sokkal jobban tolerálja a rövid távokat, mint a modern dízelek.
Nem mellesleg van egy tökélesen témába vágó cikkünk, ajánlott olvasmány: Melyik a legtartósabb futárautó?
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
jelenleg egy 2003-as Suzuki Swift II-t hajtok, 4 ajtós, 1.3-as 84 LE-s motorral szerelt példány. Imádom az autót, újkora óta ismert előélete van, a fenntartása fillérekbe kerül, de elgondolkodtam, hogy le kéne cserélni egy kényelmesebb, biztonságosabb autóra. Alapvetően városban járok vele, ugyanakkor előfordul, hogy egy-egy hosszabb útra többen is beülünk (pl. síelés), emiatt, illetve mivel számomra a sedan AZ autó, csak sedan jöhet szóba. Leginkább a VW Jetta illetve a Skoda Rapid fogott meg, de emellett nézegetem a Ford Focusokat is, illetve a japánokat (Mazda 3, Toyota Avensis/Corolla/Auris) és a Hyundai-okat (i40 és Elantra) se zártam ki a listáról. 2010 utáni benzines autóban gondolkodom, 3 millió forintig.
A kérdésem egyrészt az, hogy a lóerő/tömeg arány mennyire fontos? A Suzukinál ez az érték 0.1 (845 kiló mellé 84 lovacska társul), a legtöbb kompakt sedan viszont ezt az értéket nem igazán éri el (95-110 LE 1200-1400 kiló mellé). Mivel a Suzuki sem egy versenyautó, ennél gyengébb autóra semmiképpen nem szeretnék váltani, tehát olyan gyorsulása és tempó tartása legyen, mint a Suzukinak. Jól sejtem, hogy ez az arány ami alapján a legjobban összehasonlíthatóak az autók dinamikája?
Másrészt pedig mennyivel kerül többe a felsorolt autók fenntartása egy ilyen Suzukihoz viszonyítva? Mik azok, amikre ezeknél az autóknál oda kell figyelni vásárlásnál, és van-e ezek között olyan, amit Ön semmiképp sem ajánlana? Hasonló megbízhatóságot szeretnék, mint a Suzuki, ami még a -20 fokban is pöccre indul, és soha nem hagyott még cserben.
És visszatérve a tárgyban feltett kérdésemre, érdemes a jó öreg Suzukit lecserélni a fenti autók valamelyikébe, ha számomra a megbízhatóság a legfontosabb, és az autót használni szeretném, nem pedig szervizben tárolni?
Köszönettel,
Zoltán
Kedves Zoltán!
A Swift tömeg, lóerő arányát azért nem lehet elérni, mert manapság már nem lehet akármilyen autót forgalomba helyezni, eladni meg pláne, mert senki nem venne olyan autót, aminek a merevsége a sörösdobozéval vetekszik. Itt látható az ön Swiftjének a töréstesztje. Érdemes megnézni, hogy az autó az ütközés pillanatában úgy vált alakot, mint a tehénsz@r a földet érés pillanatában.
Ellenpéldaként itt van az i40 töréstesztje, ami már nem is a teli elejével ütközik, hanem csak félátfedéssel, tehát nagyobb az egyik oldalt érő erőhatás, de az utasfülke mégis megőrzi az alakját. Ez azért van, mert az egyik csokipapírból, a másik anyagból van, tehát súlya is kell legyen. A legújabb autókban már sok nagyszilárdságú acélt használnak fel, ezért ismét kezdenek fogyni az autók, de így se lesznek olyan súlyban, mint a Swift, cserébe, ezekben nem hal meg azonnal.
A fenntartása mindnek több lesz, mert semmit sem lehet olyan olcsón üzemeltetni, mint egy ilyen Swiftet. Érdemes lenne a kopó alkatrészek és a gumik árát megnézni a webáruházakban, akkor kap egy nagyjábóli képet arról, hogy mi vár önre. Én leginkább valami japán, koreai szívó benzinest vennék, vagy Focus-t, azokon nem kell turbót cserélni, mert nincs bennük.
Üdv: