Kedves István!
Segítségét kérném párom első autójához. Nemsoká meglesz a jogsija és kellene egy munkába járós autó. Párom 156 cm, de méretét szeretné kompenzálni az autó méretével, így nem tipikus női autó kellene.
Elvárás a klíma, szervó és hogy biztonságos legyen. Mindenképp benzines szedán kellene, min 1,6-os motorral. Az autó napi 50-50km-t menne országúton. A keret kb. 250-300.000 Ft lenne rá. A szerelés nem gond megoldom, de azért ne kelljen minden hétvégén bütykölnöm. Nekem jelenleg egy '97-es Toledo 1.6 Magnus-om és egy '91-es 2.0 Accord Exi-m van, így hasonló méretű és kaliberűt keresnék neki is.
A kiszemeltek:
- Mercedes 124 (félek ennyiért csak lomok vannak)
- Toyota Carina E (úgy tudom motorikusan elpusztíthatatlan, csak a kaszni rohad)
- VW Vento (hasonló a Toledóhoz, sajnos rozsda ugyancsak)
- Mazda 626
- BMW E36 (ennyiért csak rohadt lomok vannak, a családba van egy gyönyörű felújított)
Önnek mi a véleménye, esetleg mit tud még ajánlani?
Sajnos a keret nagyon behatárol, de bízok benne, hogy van alternatíva.
Várom mielőbbi megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Attila
Kedves Attila!
Azt előre bocsátom, hogy ennyiért szép autó nem nagyon lesz, ezt mondja el a párjának. A felsorolt autók közül a 124-esre és az E36-ra kb. nulla esélye van, ennyiért tényleg csak olyan van, amire azonnal rá lehet borítani félmilliót, és még akkor is csak jobb lesz, nem jó, szép meg pláne nem. A 626-os Mazda jó autó volt mechanikailag, csak az a fránya rozsda.
A Ventónak is a rozsda a baja, amúgy egy szög egyszerű autó, de a japánok motorja, váltója sokkal jobb, a kezelő szervekről nem is beszélve. A Carina a legszimpatikusabb nekem ebből a felsorolásból, és ez a legmegbízhatóbb is. A rozsdára természetesen itt is oda kell figyelni, de a Toyoták nem voltak annyira rohadósak. A motorjuk is elég golyóálló, a hengerfejnél érdemes hallgatózni, hogy a vezérműtengelynek ne legyen hangja. 300-ért már, találhat olyat, ami nem rossz, persze makulátlan nem lesz ez se.
Én megpróbálkoznék még a 97-ig gyártott Corollával is, bitang tartós konstrukció volt, és kapnak belőle szedán formát, ami inkább adja a nagyautós érzést. Szerintem ez volt a valaha gyártott legjobb Corolla. Ültem olyan taxiban, amiben mesélte a tulaj, hogy 880 ezer kilométer után kezdett recsegni a kettes szinkron a váltóban, de egy bontott váltóval ment tovább.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok. A keret a fent említett összeg, illetve az ezen felüli szerviz, átíratás, és hozadékai. Mivel sokat vezettem a családi 1.9 PD-t tetszenek az ezzel a motorral szerelt autók, ezek közül is leginkább az ARL jelzésű, viszont korábbi cikkekből az jött le, hogy egy sima TDI megbízhatóbb lehet. Böngésztem az itthoni kínálatot, a legtöbb ilyen már a 300.000 km-t közelíti, azonban ez nem tántorít, a miénket 450 ezerrel adtuk el.
Másik oldalról viszont szívesen választanék benzineset is. Az E46-os BMW formája számomra elég megnyerő, kifejezetten 320Ci-t találtam (M52TUB20), ami nagyon tetszett, viszont ezek is koruknak megfelelő futásteljesítménnyel rendelkeznek (remélhetőleg). Ez az ár mennyire tükrözi a valóságot?
Fenntarthatóság szempontjából gondolom egy BMW drágább lenne, viszont én úgy gondolom, hogy egy szebb autó járna ezért.
Érdekelne, Önnek milyen tapasztalata van az említett autókkal kapcsolatban, milyen buktatói lehetnek, illetve mi az, amit még ajánlana?
A várható éves futásteljesítmény 25.000 km körül alakulna, javarészt autópályán.
Válaszát előre is köszönöm,
Márk
Kedves Márk!
A régi adagolós 1.9 TDI megbízhatóbb az egyszerűbb befecskendezés miatt, de a PDTDI-nek sincs baja. Már sok ilyen átment a kezem között, de még sosem kellett PD elemet cseréltetnem vagy javíttatnom. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy nem tud elromlani, mert az autónak két rendszám közti része bármikor elromolhat.
Az egymillióért kapható E46-osok legnagyobb problémája a rozsda, és ennek a javítása is kerül a legtöbbe. A legtipikusabb rozsdásodási helyek a hátsó sárvédő és a hátsó lökhárító találkozási helye, illetve az első sárvédő ívek, de a küszöböket, ajtók alját is alaposan meg kell nézni. Itt találja meg ezeket képen. Az M-es motokódú hathengeresek elég megbízhatóak, de olajfogyasztása lehet ezeknek a motoroknak. Ha BMW mellett döntene, próbáljon meg egy olasz importos autót keresni, mert azok sokkal kevésbé vagy egyáltalán nem rozsdásak. A Ford Focus II-esek is jók, ebből inkább a benzineseket venném.
Üdv:
Tisztelt Becsületes Nepper!
Városi használatra 10-50 km-es távokra keresek autót, Toyotát szerettem volna, de ráakadtam a Daihatsu Sirion (2005-2009), Trevis (2005-2009) kettősre. Viszonylag jó árban és állapotban kínálják őket.
Kérdésem, mennyire Toyota a Daihatsu? (alkatrészek, megbízhatóság, állítólag Toyota motor van bennük). Mivel viszonylag ritkák érdemes-e velük foglalkozni vagy várjak még a kedvezőbb Yaris vételre? Esetleg öregebb Avensis (2001-2002)?
A keret max 1 millió forint. Csak benzines autó jöhet szóba!
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Mint autók, nincs velük probléma, de a Daihatsuval és minden ilyen ritka autóval az a probléma, hogy a ritkasága okán nem minden kopó alkatrész létezik utángyártottban. Egy ismerősöm beleszaladt abba a problémába, hogy egy Daihatsu Applause-hoz nem talált égen-földön hátsó fékdobot, a gyári meg horror pénzbe került, az autó árához képest különösen.
Abba is gondoljon bele, hogy honnan szerez kaszni alkatrészeket mondjuk a Trevis-hez, ha netán összetörné. Nézze meg a kopó alkatrészeket, hogy egyáltalán léteznek-e hozzá utángyártottban, illetve mennyibe kerül a gyári, utána döntsön. A Yaris sokkal biztosabb választás szerintem.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Elfogultságom egészen biztosan hajmeresztő, de mindenféleképpen szeretnék egy E38-ast, vagy egy Opel Senatort, ha már úgy állok anyagilag. Gyönyörű autóknak találom ezeket. Észak-Németországban élek, itt is vásárolnám. Napi használatra lenne, évi egyszer-kétszer haza is mennék vele, de alapvetően nem mennék vele sokat a mindennapokban.
Benzinesre gondoltam. Manuális váltó felé hajlok, ez nagyban csökkenti a találati esélyem ha jól sejtem. Azért jó, ha nem egy 4.4 literes motor van benne, mert nincs benzinkutam. Érdekelne, melyikből melyik motorral szereltet érdemes venni, mikre kell figyelni ezeknél a típusoknál.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv: Balázs
Kedves Balázs!
Arra kell nagyon figyelni, hogy ne legyenek elrohadva, mert azt rendbe rakni kerül a legtöbbe. Különösen Senatort lesz nehéz találni, mert azok akkor is ritkák voltak, mikor még gyártották őket. Az autók üregvédelme sem volt a csúcson akkoriban, ezért azóta elvitte őket a vasoxid, és szinte mind a kukában van, de ha sokat megy utána vagy szerencséje van, akkor találhat normálisat. Mindenesetre ne vegye meg anélkül, hogy szakember nem látta alulról.
A BMW esetében leginkább a kis motorosokból fog kézi váltósat találni, mert úgy tudom (lehet rosszul), hogy csak a 28-as és a 35-ös ki V8-at gyártották kézi váltóval a hetes sorozatban. Itt is figyelni kell a rozsdára, mert ez is öreg már. A motorokkal nem lesz baj, ezek még elég megbízhatóak.
Üdv:
Üdv.
Segítségét szeretném kérni a következőben:500-600 ezer környékén keresek egy olyan benzines (nem muszáj keveset fogyasszon) kombit, amely egyszerre tágas pakolható melós autó és takarítás után szaladgálós, kirándulós, hölgybeültetős jó megjelenésű személyautó. 2005 előtti Mondeót találtam eddig a legközelebbinek, de kíváncsi vagyok a véleményére!
Köszönettel!
Kedves Kérdező!
A Mondeo jó ötlet lenne, tényleg tágas, már ki is néz valahogy és a benzinesek megbízhatóak is. Annak a Mondeónak a rozsda a legnagyobb baja, az ajtók alján, sárvédőíveken, küszöbökön célszerű körülnézni. Sajnos tartok tőle, hogy 5-600 ezerért nem fog épkézláb Mondeót találni, legalábbis én nem láttam még ennyiért jót. Nézzen meg egy párat a drágábbak közül, hátha szerencséje lesz.
Üdv:
Kedves István!
Azzal kezdem, hogy igazából nincs szükségem autóra. Sokat sportolok, gyalogolok, futok, bringázok... a munkahelyre is. Rosszabb időjárás esetén buszozok. Néha mégis szükségét érzem, hogy elkerüljem a tömegközlekedést, ezért jó lenne valami a fejem fölé, esernyő helyett. Tizenhárom éven keresztül Alfákat hajtottam, az olasz vonal bejön nekem. Milyen olasz autót javasol pár százezerért erre a célra?köszönettel:
András
Kedves András!
Pár százezerért nem vennék Alfát, annyiért nagyon nagy a rizikó. Én elgondolkodnék egy kettes Fiat Puntón, az egy egyszerű konstrukció, és nem is elromlós fajta.
Üdv:
Kedves István!
Egyetemista vagyok, első saját autómat szeretném megvásárolni. Két éve vezetek egy 2003-as Renault Clio 1.2 16V autót. Mindenképpen Alfa 147-t szeretnék :), sokat informálódtam a típus után, kaptam hideget - meleget. Kérem segítsen, hogy ezen típusból melyik évjáratot, melyik motorvariánsát érdemes megvásárolni.
Az autó napi használatra kell, évi 10 ezer km-re. A keret 600 ezer forint + a számoltam az esetleges felmerülő költségekkel.
Köszönettel,
Adél
Kedves Adél!
Én se beszélem rá a 147-es Alfára, sőt, elég drága hobbi tud lenni, ha mellényúl, és itt mellé lehet. Ha pisztolyt tartanak a fejemhez, és ilyet kellene vennem, akkor egy 1.9-es dízelt vennék. Ha évi 10 ezret megy, akkor dízel kellene a legkevésbé, csak a benzines Twin Spark motorokban egyáltalán nem bízom. Tudom, hogy kis pénzért szexi kocsit lehet kapni, de nem véletlenül kerülnek ezek ennyibe.
Egy ilyen válasz után mindig szoktam levelet kapni valamelyik Alfa rajongótól, hogy mennyire hülye vagyok ehhez is, de a piacon nem csak Alfa buzik jól karbantartott autói vannak, azokkal pedig nagyokat lehet szívni. Régebben, amikor még vettem, beszámoltam Alfákat, itt gyulladtak ki a kontrol lámpák a telepen állás közben, úgy hogy egy métert sem mentem velük, sorban fosta el magát mindig valami, és egy szerelőtől sem hallottam, hogy vegyél Alfát, mert az jó.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Édesanyámnak szeretnék autót választani, és ehhez kérnék tanácsot. Amire használni fogja: naponta elmenni a munkahelyre és vissza, összesen napi 30 km kb. Legfontosabb szempont az alacsony fogyasztás, a könnyű parkolás, az "igénytelenség" (ne kelljen folyamatosan bütykölni), illetve az árkorlát ~5-600.000 Ft. A rövid táv miatt benzines jöhetne szóba, amikre én gondoltam: Renault Twingo I, Peugeot 206, Opel Corsa B/C, Toyota Yaris, esetleg Suzuki Swift.
Köszönettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Ezek közül a legkevésbé problémás a Yaris, abban láncos vezérlés van, tehát még a vezérléscserével sem kell foglalkozni, csak a kopó dolgokat kell cserélni. A Swift második generációjából ennyiért nem kap semmit, maximum valami hullát, de az első generációból a fullost is, de az még golyóállóbb technika, itt egy vezérléscserével több költségre lehet számítani, mert ennek szíjas a vezérlése. Elsősorban 1.3-ast vennék, ennél jóval kevesebbért már klímás, villany ablakos, szervós, légzsákos autókat lehet venni.
Ha már a Renault szóba került, akkor inkább a Cliót javasolnám, mint a Twingót, jobb is praktikusabb is. A 206-osnál a hátsó híd felújítása jelenthet extra költségeket. B Corsát már nehéz találni, mert nagy részük a kukában van rég. Ha talál rozsdamentes példányt az is jó lehet, C Corsából inkább az 1.4-est venném, azzal a motorral van a legkevesebb baj.
Én bevenném a pakliba a bakancs Micrát, az is kivételesen jó autó, és sokkal jobb, mint a Yaris-on kívül bármi itt a felsoroltak közül. Én Yaris és Micra sorrendet állítanék fel, utána Swift, Clio.
Üdv:
Kedves Szakértők!
A véleményeteket szeretném kérni terepjárókkal kapcsolatban, mivel teljesen analfabéta vagyok a kérdésben. Nem városi csilli-villi autóra lenne szükségem, hanem munkaautóra a tiroli hegyekbe. Kezdő állatorvosként farmokra kéne kijárnom vele, így olyan márkára lenne szükségem, ami bírja megpakolva is napi tíz alkalommal a hegyi bizarr szerpentineket és a jeges teleket. Fontos lenne, hogy ki-be kapcsolható legyen az összkerékhajtás és sok rakodótér legyen benne a felszereléshez, viszont a hatalmas kaszni hátrány is lenne a szűk utakon, hajtűkanyarokon és kis helyeken való megfordulásoknál. Jelenleg sajnos a 10-15 éves autók árkategóriában tudok gondolkodni. Mivel ebben a korosztályban már rá kell fordítani a felújításokra, így alkatrészárat is figyelembe kell vennem.
Melyik típust ajánlanátok számomra?
Olvastam itt a honlapon cikkeket. Elnézéseteket kérem, ha elsiklottam volna a számomra aktuális, már létező cikk mellett.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kata
Kedves Kata!
Nem lett volna nagy baj, ha megírod, hogy mennyi a keret. Ha raktér is kell, akkor valami pickup lenne jó, ott nem baj, ha mocskos lesz a plató, majd leslagozod. A legjobb a Toyota Hilux, az mindent ver, elpusztíthatatlan, de tényleg. A Top Gearben is méltó módon megemlékeztek a típusról. A tálibok, afrikai hadurak, az ISIS és mindenki, aki mostoha helyeken vív háborút, mindenki Hilux-ot használ, mert az nem áll meg soha, és minimális szerszámokkal javítható. Az évjáratához képest drága lesz, de ez nem véletlen. A Mitsubishi L200 is jó lehet, a Nissan Navarának eltörhet az alváza, ha nem mossák rendesen, és kapja a mocskot, azt nem erőltetném. Ezek mind platós kocsik, tehát nem kicsik. de legalább a hajtás és a méretük miatt a fordulókörük is jó nagy. Ha tényleg szűk helyeken kell forgolódni, akkor vagy többet kell tekerni a kormányt, vagy kisebb autót kell venni. Pickup kis fordulókörrel nincs.
Az alvázát ezeknek az autóknak rendszeresen mosni kell, mert a felrakódott sár miatt gyorsabban rohadnak el. Ha nem kell a plató, akkor venni kell egy Dacia Dustert, le kell hajtani az üléseket vagy teljesen kiszerelni, és van hely. Nem is drága (mihez képest, de nem tudom a keretet), terepen is ügyes, és lényegesen mozgékonyabb, mint ezek a behemótok. Ha ennyi sincs rá, de elég lenne egy kisebb terepjáró, akkor még javaslom a Toyota Rav4-et, a 2005-ig gyártottat mindegy milyen motorral, 2006-2009 között inkább benzines motorral.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Két autó közt vacillálok. Renault Laguna III 2.0dci vagy VW Passat 2.0crtdi. 2008-as évjárat környéke. A Lagunák átlagosan kb. 500 ezerrel olcsóbbak. Rosszabb annyival? Ami a Laguna mellett szól, hogy népítéleten csak pozitívan nyilatkoznak róla. Ami a Passat mellett szól az a neve, illetve a jó barát szerelőm elmondta, hogy nem enged be többet a műhelybe, ha Renault-t merek venni.
Szóval ha félretesszük az érzelmeket, és csak az ár/érték arányt, illetve a várható szervizköltségeket vesszük figyelembe, akkor melyiket lenne érdemesebb megvenni?
Kedves Kérdező!
A III-as Laguna valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, és a 2.0 dci motor is valóban jó. A 2.0 CRTDI is jó motor, szerencsére abbahagyták a 2.0 PDTDI gyártását, azokkal elég sok probléma volt, nem tudták megismételni a 1.9 PDTDI megbízhatóságát. Szerintem hasonló fenntartási költségekre lehet számítani a két autó esetében. A Passat nekem összerakottabb érzést kelt, de az árában valóban tükröződik a VW embléma európai baágyazódása.
A szerelők között valóban nem örvend túl nagy népszerűségnek a Renault, nem is minden alap nélkül, de a Cliók például mindig jók voltak, és a III-as Laguna óta valódi fejlődés vehető észre a márkánál. Ha nem csak az árkülönbség miatt venné a Renault-t, hanem tetszik is, akkor nem beszélném le róla.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szeretnék kocsit váltani, de egyszerűen nem jutok előrébb hónapok óta.Amit keresek az egy megbízható kocsi a hétköznapokba és egyben játszótárs a hétvégéken.
Nem vagyok márka függő, bármi jöhet ami 10 év alatti, hátul kapar vagy összkerekes. A lényeg hogy legyen benne erő és benzin hajtsa. A keret 3-5 millió Ft.
Válaszát előre is köszönöm!
SJ.
Kedves Kérdező!
Jó lett volna, ha definiálja mit ért erős autón. Valakinek elég erős a százötven ló, valakinek a négyszáz se elég, elég-e a két ajtó, mekkora legyen, stb. A tízéves kor alatti autóknál egyre kevesebb a játékos autó, mindent megöl a villanyszervó, és a butára hangolt elektromos gázpedál. Elsőnek valami BMW jut az eszembe, de ezek közül igazából a tíz év felettiek a jók, amiknek még M-es motorkódja van. Ezekből régi E46 330i-t venném kézi váltóval. Az E46-ban az M3 kivételével nem volt sperrdifi (ki volt az az állat, aki ezt aláírta), az első dolgom az lenne, hogy csináltatok bele egy nyolc lamellás sperrt, onnantól már szépen el lehet úsztatni keresztbe. 2,5-3 millió körül már tényleg jókat lehet venni, és ezeknek az ára szép lassan el is fog indulni felfelé.
Toyota GT86 jut eszembe, azt már lehet venni ennyiért, a 200 ló már alkalmassá teszi arra, hogy jól érezze magát benne. Jó a motorja, jó a váltója, nagyon ügyes a futóműve. Olvassa el a Vályi Pista tesztjét, benne a Karotta videójával, szerintem elég beszédes. Eszembe a Subaru STI, BMW Z4 3.0i M-es motor kóddal, Honda S2000 (ez nekem is van, imádom), Golf R32, Nissan 350Z, BMW M3.
Ha egy kicsit jobban körülírta volna a kérdést, jobban tudnék segíteni. Én csúnyán beütöttem a fejem, és valami patent állapotban lévő hátsó kerekes öreg japán szart vennék, mint a Corolla AE86 vagy Nissan 200SX, de én hülye vagyok.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Nagyon kellene egy családi autó, olyan ami kényelmes, tágas és van némi feelingje. Jelenleg egy 1.2 Punto olajevős drágasággal szaggatjuk az utakat. Rühellem. Főleg a Fábiám után, de most kinéztem magamnak egy típust, Peugeot 307 kombi panorámatetős 1.6 benzin. Nem túl gyakran jön szembe ez a verzió, (ilyenkor mindig egy autószerelő mondata jut eszembe: "olyat kell venni amiből sok van") egyrészt emiatt is némi aggódásban vagyok, viszont amitől igazán tartok, az elektronikája. Ez a verzió tele van mindenféle elektromos cuccal.
Nem akarok vagyonokat költeni, de tisztában vagyok azzal is hogy ez az elromolhat. Mindenképp a faceliftes 2005 és azutáni példányokra vadászok.
A kérdésem az lenne hogy mennyire ajánlható ez a verda, mi az amire feltétlen érdemes odafigyelni vásárláskor, de más alternatívát is szívesen meghallgatok!
Köszönettel: Zoli
Kedves Zoli!
Én nem tartok tőle annyira, mint az átlagemberek általában. Elektromos nyűgje valószínűleg lesz, mert francia, de egyébként a motorja jó. Ebből is van rengeteg, csak az üvegtetős ritka, az ne törjön be, a kopó alkatrészek simán beszerezhetőek. Ha ne adj isten törne, a kaszni elemeket beszerezni sem bonyolult dolog. Arra figyeljen, hogy minden elektromos dolog működjön, illetve a hátsó híd ne kopogjon, az típushiba sok PSA konszernes autónál.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Egy viszonylag nagy egyterű vásárlását tervezzük a családdal, osztottam, szoroztam és végül "A" tervként kikötöttem a japánok mellet, azokon belül is a Toyota mellet voksoltam. Én benzinpárti vagyok, a fogyasztás úgymond nem elsődleges szempont (a Fabia maradna városi rohangálósnak) az évi kb. 15 ezres futáshoz ez jobb lenne szerintem. A keret 1,5 M Ft lenne, szervizel, mindennel együtt. A Previa és az Avensis Verso közül kellene választani. Évjáratra nem vagyok finnyás hisz tudjuk, hogy "állapotot veszünk, nem évjáratot".
Kérdésem: ennyiért, ilyeneket ill. automatát szabad-e ezek közül, szervizigényesség,rozsda, stb. szempontjából melyik a jobb választás? Esetleg más japánt?
"B" terv: 2. gen. Sharan-Alhambra duó 2.0, 1.8T ugyanezekkel a kérdésekkel.
A válaszával nagyon megtisztelne!
Tisztelettel: Péter
Kedves Péter!
A Previa és az Avensis közül mindegy melyiket választja, egyformán megbízhatóak. Rozsdásodásra való hajlam tekintetében sincs különbség, ezt az dönti el, hogy a korábbi gazdáik hol használták őket, illetve mosták-e az autók alját. Én évente többször elviszem a saját autóimat alváz mosásra, tél után pedig mindenképp.
A B verziókkal sincs baj, rozsdásodás az alvázon az első ülések alatt a sarokban szokott előfordulni, illetve a kerékíveken elsősorban. Mind jó, de szerintem a japánok jobbak. Ha van bennük automata váltó, az egyszer el fog romlani, hogy önnél vagy nem, az a kérdés csupán. Véleményem szerint a japánokban lévő hagyományos automata megbízhatóbb, mint a Tiptronic.
Üdv:
Tisztelt Uram!
Autóvásárlás van tervben, a keretünk 1 millió forint plusz átírás és szerviz természetesen. Az autó 2 személy részére lenne fenntartva általában, elvétve 4-en utaznánk benne kirándulásokra, nyaralásokra, évi max 8-10 ezer kilométerrel számolva. Kinézet alapján a Ford Fiesta (2006-2007) és a Focus mk II (2005-2006) van képben.
A Fiestából 1 millióért a felső szegmensből tudnánk választani, Focusból inkább az alsó részéből, viszont az ugye autószerűbb, komfortosabb. Ön melyiket ajánlaná inkább? Mekkora a különbség a két autó fenntartási költsége között? A Focusból az 1.4-es és az 1.6-os benzinest választanám, a Fiestánál viszont nem tudom hogy számít e hogy az 1,3-as láncos, az 1.25-ös és 1.4-es pedig szíjas vezérlésű.
Illetve még a Mazda 3-asat néztük, csak kérdéses, hogy 1 millióért van-e rozsdamentes. Ön mit ajánlana?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: Gina
Kedves Gina!
Én a Focus-t választanám a két Ford közül, az két embernek is kényelmesebb, más az utazási komfortja, és amikor négyen utaznak benne, nincs akkora kényelmetlenség. Fenntartási költségekben nincs számottevő különbség. A Mazda 3 nagyon jó kocsi, de ennyiért szerintem mind rozsdás lesz, kivéve az olasz importból származó autókat.
Üdv:
Sziasztok!
Városi napi 20 km, évi 10-12 000 km-es használatra szeretnék használható autót. 8-9 éves Honda Insight/Civic és Toyota Priusokra bukkantam az általam belőtt 2-2,5M forintos összegben. (Diesel nem, TFSI és ilyen downgrade-es benzinesektől meg nagyon félek).Akár 1,4M - 3,4M ig találok Insight-ot/Civic-et, a hármas Priusok 2,1M -től indulnak és látszólag mindegyik jó állapotban van. Legtöbbször 2 éves kor különbségek és némi felszereltség a differencia és konkrétan duplázza az autó árat. Az ilyen olcsóbb ajánlatoknál gyanakodhat az ember?
A szívem a Honda Insight/Civic fele húz, számomra szebb kívül-belül, általánosan olcsóbban, sokkal magasabb felszereltséggel találok modelleket. Amcsi fórumok viszont tele vannak akkuhibás történetekkel, és drága akku cserékkel, míg Priusok-ról az ember csak jót hall. Rizikózzon az ember és vegyen Hondát aztán majd kiderül, vagy kompromisszumokkal válasszak egy Prius-t az lista aljáról?
Köszönöm előre is a véleményt, a segítséget.
Üdvözlettel: Pál
Kedves Pál!
A 2,1 millióért kapható hármas Prius a kínálat alja, minőségben is az lesz. Annyiért még bőven vannak jó kettes Prius-ok, az nem az alja lesz. A feleségemnek is Honda hibridje van, semmi baja, de a Prius jobb. Én nem a kínálat aljából vennék hármas Prius-t, hanem a kínálat felső végéből kettest. Lehet, hogy a hármas Prius szebb, nekem is jobban tetszik, de a kettes jobb egy kicsit.
Üdv:
Tisztelt Becsületes Nepper !
A véleményére lennék kíváncsi. Bele szabad ugrani egy Citroen C5 2.0 Hdi vásárlásba használtan? 2009-es évjárat 200 000 igazolt km, és automataváltó van benne. Mennyire jó ez a váltó?
Nem találok róla semmi infót. Összességében nagyon megtetszett az autó. Alternatívaként még gondolkodtam a Mazda 6-on és Mondeón is. Melyik megbízhatóbb?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Richárd
Kedves Richárd!
A 2008 utáni C5 sokkal jobb, mint az elődje. A váltóját én sem ismerem, de úgy kell kalkulálni, hogy akinek automata váltós autója van, az váltót javíttat, akinek manuális, az kettöstömegűt vesz. Kivéve, akinek duplakuplungos váltója van, mert arra mindkettő vonatkozik. A Mazda 6 és a Mondeo is jó, az én lelkemhez ezek közelebb állnak, de ha a Citroen fogta meg, azt is meglehet venni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szeretnék második autónak egy BMW-t, amelyet hobbi célra, hétvégenként használnék. Volt és van tapasztalatom E46, E39, E60-as típusokkal. A felhasználás jellege miatt inkább benzinest keresek. E39 sor 6 felé húz a szívem. Mivel Németországban használnám, ezert az Euro 4-es motorral szerelt limuzinok érdekelnek. (Kombiban a légrugó ennyi idősen már beteg lehet)Több forrásból hallottam, hogy 3 literest keressek, viszont nekem bőven elég lenne 2,5 sorhatos. Milyen tapasztalata van váltó és motor tekintetében? Az 520i-ben lévő 2,2-es sorhat többek szerint kevés, és nem fogyaszt (összehasonlítva 2,5 es 3,0) jól. Ideal 525i limuzin.
Az autót hosszabb távon szeretném megtartani, párommal jókat kocsikázni és nem pedig hülyegyerekeskedni. A keret 5000 euró. Alternatívaként szerepel a 325i Touring is.(5-ös minőségibb, kényelmesebb) Jó irányba nézelődök? Mit érdemes még szem előtt tartani? Milyen típusbetegsége van ezen típusoknak (Pixelhiba, rozsdán kívül)?
Köszönöm a segítségét!
András
Kedves András!
Én mindenképpen a nagyobb motorosokat venném, elsősorban az 530-ast, mert az már relatív jól mozgatja ezt a nehéz bódét. A kisebb motorral még nehezebben mozog, illetve a futóműve sem teszi alkalmassá semmi másra, mint krúzolásra. Természetesen a 2,2-essel is menni fog valahogy, de azzal tényleg csak egy közlekedő edény lesz, illetve hoszabb távon egyértelműen a nagyobb motorral lesz ára.
Az 540-es még jobb lenne, és az városban ugyan lényegesen többet enne, de autópályán elvan 10-11 literrel. Tudom, mert volt. A nagy motoros 3-as kupék jobb befektetések, és szerintem élvezetesebb autók is. Az E36-osoknak már most is felfelé megy az áruk, de az E46-os is megállt, illetve szebb darabok ára egy M pakettel, nagy motorral már felfelé megy. A rozsdát és a pixel hibát tudja, az utóbbi semmiség, az előbbi zsebbe nyúlós lehet. A nagy motorok még M-es motorkódúak, azokkal nincs sok baj. Az automata váltó javítás drága lehet, én a kézi váltósat jobban is szeretem, a lendkerék is olcsóbb, mint automatát javíttatni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
Feleségemnek keresünk autót munkába járásra és gyerek szállításra. Rövid távokról van szó, ezért benzines a befutó. Így került képbe a Prius 2006-2008-as évjáratokkal (2 milliót tudunk rászánni).
Szabad-e ilyen évjáratok között keresgélni? Mennyire lehet leharcolt ilyen idősen az akksi csomagja az autónak? Ha az akksival gond lenne a későbbiekben akkor egyben csere vagy cellánként is javítható? Milyen más dologra (rozsdásodási hajlam, mechanikai vagy motorikus) kell odafigyelni egy ilyen idő hibrid megvétele előtt?
Köszönettel,
Miklós
Kedves Miklós!
Meg szabad venni a Prius-t ennyi idősen is, az akku csomagtól nem kell félni, teljesen jó állapotban vannak jellemzően. Az aksit lehet cellánként cserélni, tényleg nem nagy összeg a javítása. A Prius-okra nem jellemző a rozsdásodás, és műszakilag nagyon megbízható konstrukciónak számít. Ajánlom figyelmébe Stump Bandi korábbi cikkét.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Szeretném lecserélni a most már nem túl takarékos, és egyre több sebből és rozsdából vérző Mercedes E 290 TD-met. Napi 90 km-t ingázom, amiből 90% autópálya. Szeretnék egy viszonylag jó fogyasztású (6-7 liter), megbízható autót, aminek probléma esetén nem olyan húzós a szervizköltsége. Dízel, kézi váltós autóban gondolkodom. Nem nehéz a lábam, 130-140-nél nem megyek gyorsabban, de szeretem, ha könnyen és gyorsan tudok előzni. A keret 1,5 millió környéke, az sem baj, ha 1,3 de ha 1,7 kell a jó vételhez az is megoldható. Az alábbi autókra gondoltam:- Skoda Octavia 1.9 PDTDI (2004-től az újabb kasznis)
- Volvo S60 D5 2.4 D 163LE, 6 sebességes
- Toyota Avensis 2.0 D-4D 126LE, 6 sebességes
- Honda Accord 2.2 CTDi
Mit gondol ezekről az autókról? Melyik a legkevésbé problémás autó? Szervizköltség szempontjából milyenek? Ön ebben az árkategóriában mit ajánlana (akár ezeken kívül is)? Rugalmasan állok a dologhoz, egyik autóba sem vagyok szerelmes, a racionális és jó döntést keresem, ebben kérném a segítségét.
Előre is köszönöm az idejét és válaszát!
Üdvözlettel:
Sándor
Kedves Sándor!
Az 1,9-es Octaviával sok baja nem lesz, nagyon takarékos, nagyon megbízható autó, nagy helykínálattal. A 2007-ben gyártott BXE motorkódú autóknál lehet csapágy probléma. Ennek a megoldása a hajtókar csapágyak megelőző cseréje. Rosszul hangzik, de nem nagy ügy, egyszerűen és olcsón kivitelezhető javítás.
A Volvo D5-ös motorja szintén nagy kedvencem, és én is kézi váltóval venném, az automata javítása 500 ezerbe fáj, a lendkerék olcsóbb. Gyönyörű hangja van az öthengeresnek, és igen tartós. Egy barátomnak 600 ezer van az S60-asában, és semmi baja. Az Avensis is jó, de ennek az esetleges javítása már többe lehet. Ebből csak a két literest vegye, a 2.2-es nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba. Az Accord motorja jár a legcsendesebben az összes közül. Az első széria kipufogó csonkja hajlamos volt elrepedni, ezt később kijavították. A vezérlésnél előfordulhat lánc nyúlás, a gyári előírás szerint a motort ki kell venni, és márkaszervizben 400 ezer is lehet a számla, de sokszor elég csak a láncot cserélni, és a szerelőm megcsinálja a helyén. A kuplungja nagyon tartós tud lenni, többről is tudok, ahol 400 ezernél még benne van a gyári lendkerék és kuplung. A legolcsóbban fenntartható ezek közül a Škoda, és az eszik a legkevesebbet is, én azt vennék, ha 2007-es BXE, akkor csapágy csere, és lehet menni tovább.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A kérdésem a következő lenne: van egy teljesen tökéletes 2011-es benzines 6-os Mazdám, szó szerint tökéletes. Viszont szeretnék venni már nagyon régóta egy második autót, ami történetesen egy Jaguar X-Type.
Nem félek a sok km-től, kb éves szinten 4-600 ezret tudnék rákölteni a tankoláson kívül. A kérdésem az lenne, hogy melyik lenne problémamentesebb megoldás (illetve melyikkel lesz kevesebb probléma) a 2.0 L dízel vagy a 2,5 V6 benzin? Valamint kézi vagy automata váltó legyen benne? Mennyire beteges a 4x4 verzió? És utolsó kérdésnek: mennyire pótolhatók az alkatrészek a kortárs Mondeo-ból?
Köszönöm a választ!
üdv: Máté
Kedves Máté!
Ennek az autónak annyi köze van a Jaguárhoz, hogy ugyanolyan embléma van rajtuk. A dízelben a Mondeo hirhedt tdci-je van, ha mindenképpen ilyen autót szeretne, akkor inkább a benzinest vegye. Ha második autó lenne, akkor a fogyasztás se számít annyira, legalább nem kerepel. Az automata váltó egyszer el fog romlani, hogy önnél vagy sem, az a szerencse, illetve a korábbi tulajok szervizelési hajlandóságának a dolga. Ha önnél romlik el, akkor az sokba is kerülhet. A 4x4-es verziót nem ismerem, de még csak nem is láttam. A webáruházakban tájékozódni tud az alkatrész árakról.
A személyes véleményem az, hogy egy Jaguár így néz ki. Az 1997-től gyártott faceliftes autók már lényegesen jobbak, és nem a régi angol beteg. Nem írta, hogy mennyit szán az autóra, de ez lényegesen jobb Jaguar, mint az X-Type, és lényegesen szebb is. Ha belefér, inkább ezt.
Üdv:
Jó napot Nepper, Jó napot Totalcar!
Véleményt szeretnék kérni az autóvásárlásommal kapcsolatban. 1 200 000 FT-ig lőttem be limitet és igazából két szedán Honda után vágyom a coupe-érzésre. Megnyerte a szívem a Hyundai Coupe (2003. 2.0 FX). Viszonylag keveset futottak az ismeretlenségük miatt.
A kérdésem az, hogyha engem nem zavar az, ha hátra nem igazán ül be ember, akkor jó választás lehet-e ez az autó? 3-4 évre tervezem, ezért mindenképp szép és kevesebbet (nem keveset, kevesebbet) futott modell érdekel. Ebben az árban ez meg is valósítható úgy érzem. Válaszát várom! (Szintén Honda b'zi)
Üdv: Krisztián
Kedves Krisztián!
Elég megbízható autó a Coupe, nem lesz vele sok baja. Rozsda azonban, mint minden ennyi idős autónál, itt is előfordulhat. Keveset adtak el belőle, sosem volt az utcakép része, talán ezért esik az emberek érdeklődésén kívülre, viszont ezért is olcsó. Különösebben nem érdekes autó, viszont meglepetésemre az ismeretlenségéhez képest elég sokan kerestek ilyet nálam. Érdemesebb a kétliterest venni inkább, a 2,7-es nem különösebben erős, kicsit orrtolósabb, és többet eszik jóval.
Üdv:
Kedves István! – múltkori levelem valószínűleg kicsit unalmasra és hosszúra sikeredett, azért nem kaptam választ. Sorry!
Most csak abban kérném a segítségét, hogy melyik típus volna a jobb választás? - a Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet vagy a Dacia Duster SCe114 szívó benzines vagy a TCe125 turbós.
Olvastam több levelében, hogy a Dustert jó autónak találta! – viszont a Suzuki SX4 S-Crossról nem találtam véleményezést.
Családi autónak használnánk hosszú távra, alkalmanként könnyebb terepen ill. hosszabb külföldi kirándulásokra is. (4x4 hajtás talán nem kellene)
Köszönöm türelmét ill. leendő válaszát! Üdv.: Tibor
Kedves Tibor!
Többen esnek abba a hibába, hogy a levelüket teleírják önéletrajzi elemekkel, amiknek a válasz szempontjából nincs jelentősége. Kaptam már valakitől hatezer karakteres levelet, amiben két sor volt a kérdés, ezt nem lehet megjelentetni, mert az olvasót sem érdekli.
Az SX4 S-Cross is teljesen jó, ugyanolyan megbízható, mint az összes Suzuki, cserélni kell benne a kötelezőket, de ezen kívül semmi különösről nem tudok.
Üdv:
Üdv!
Életem első autójának megvásárlása előtt állok, 22 éves egyetemistaként szeretnék magamnak egy stílusos, karakteres, jó megjelenésű, megbízható autót választani 4-600 ezer Ft között, amit 90%-ban városon kívül, 90-100 km-es utakra használnék. Fontos szempontok közé tartozik a pakolhatósága, ugyanis szeretek horgászni.
Találtam egy szép, 1992-es, 1,9-es, 90 lovas TDI motorral szerelt, szedán 80-as Audit, motorja füstmentes, szépen húz, a karosszéria hordozza az elmúlt évek apróbb nyomait (kisebb horpadások), de összességében nem vészes, teljesen rozsdamentes, a tulajdonosnak van aknája, így alá is tudtunk nézni.
Mekkora rizikót jelent egy ilyen autó megvásárlása? Mik a tapasztalatok a típussal kapcsolatban? Mik az általános típushibák? Milyen a szervizköltsége? Mennyire szerezhetőek be hozzá az alkatrészek?
Tetszik ez a típus, de bármilyen javaslatot szívesen fogadok.
Választ előre is köszönöm,
Balázs
Kedves Balázs!
Mivel volt már ilyen autóm, magamhoz ragadtam a válaszadás jogát a Becsületesneppertől. Szerintem jó irányban nézelődsz, az általad körülírt felhasználáshoz jó választás lehet az utolsó, B4-es Audi 80-széria. Ha sokat horgászol (akár csak édesapám), talán érdemes lehet a kombikra is ránézni, sokkal jobban pakolhatók, a botok is kényelmesebben elférnek. A motorválasztás rendben, az 1,9-es TDI-k nagyon tartósak, ha az alapvető törődést megkapják, nagyon sokat elmennek hiba nélkül.
Van azonban néhány dolog, amire érdemes odafigyelni. A motorblokk oldalán (ha szemben állsz az autóval, akkor jobb oldalt) van egy vízcsőcsonk, ami meg szokott repedni, nézd meg, ott szivárog-e a hűtőfolyadék. Nekem a 80-asban, majd később a szintén 1,9 TDI A6-osban is cserélni kellett. Nem nagy összeg, úgy két-háromezer forint az alkatrész, picit nehezen hozzáférhető, de alapvetően könnyen cserélhető. Ha fogyna a vized, első körben erre kell gyanakodni.
Másik ismert probléma a főleg hidegindításnál hallható, csikorgó hang. Persze nem törvényszerű, hogy előjöjjön, de ha mégis, két okra vezethető vissza. Egyrészt a hosszbordásszíj-feszítő köracél konzolja lehet a ludas, ott a hüvelyek verődnek ki. Ezeket én gyáriban tudtam beszerezni; a közepesnél kicsivel nagyobb szívás a csere, ha otthon fognál hozzá, mert eléggé meg kell bontani az autó elejét. Másrészt a főtengely-szíjtárcsa vagy a generátoron lévő szíjtárcsa okozhat ilyen hangot.
Nekem ezen kívül még egy levegőcső hasadt ki ott, ahol a másik csővel találkozik, a bilincs alatt. Gyáriban ez 40 ezer forintos tétel lenne, de elég jó az ellátottság bontott alkatrészből, így a tizedéből megúsztam. Ilyen korban előfordulhat az autó alján futó fém üzemanyagcsövek korróziója, nekem lyukadt is ki, és szivárgott a gázolaj. Erre érdemes ránézni. Valamint a féknyergek (főleg hátul) finoman ereszthetik a fékfolyadékot, szintén több autónál előfordult már ilyen az ismeretségi körömben. Bontott alkatrésszel vagy felújítókészlettel orvosolható a dolog.
Kellemetlenséget okozhat a világításkapcsoló, ha elkopik a belseje. Olyankor előfordulhat, hogy nem tudsz távolsági fényszórót kapcsolni, vagy bizonyos egységekhez nem jut áram: műszeregység, helyzetjelző, sokféle lehet a hibajelenség. Megijedni azért nem kell, vásárláskor könnyen tudod ellenőrizni, hogy minden világít-e, aminek kell. Csekkold a fűtő-szellőztető rendszert is, előfordul, hogy megnyekken. Ha klímás autót szeretnél, az is működjön jól, utólag nehéz mondjuk, kompresszort szerezni a dízelekbe.
Ez a hibalista ne tántorítson el, mert alapvetően nagyon jó autó és kiforrott konstrukció a 80-as, ezek az információk inkább csak abban segítenek majd, hogy mit nézz meg alaposan. A karosszérián a sárvédőíveket érdemes, mert ott belülről rohasztja ki a sok felgyűlő dzsuva, ha nem takarítják ki, illetve az ajtókon lévő díszlécek rozsdásodnak le gyakran – ezek amúgy az A4, A6 stb. modellekre is igazak. Egyébként meg a rozsdásodás nem nagyon jellemző a 80-asra, hacsak nem javították szakszerűtlenül egy-egy sérülés után.
Amire te használnád, arra kiváló a 80-as Audi, országúton nekem jellemzően 5-6 liter között volt a fogyasztás, de agyig pakolva, parkettán tolva sem ment sokkal 7 fölé autópályán. Amúgy a várost is elég jól tolerálják ezek a TDI-k. Szerintem belül tágasabb, mint az utód A4-es, és haverokkal, öten, sok csomaggal úgy is mentünk bográcsozni, hogy még a fát is mi vittük. Jól pakolható, amit a horgásztúrákon szeretni fogsz, és viszonylag magas a hasa is, ami jól jön, ha gödrös földutak visznek a tópartra. Én a sajátomat talán soha nem adtam volna el, ha van benne klíma.
Az alkatrészek többsége nem drága hozzá. Ha valami olyan kell, ami csak gyáriban van, az tud zsebbe nyúlós lenni, de bontókban is érdemes nézelődni. Egy tipp: nézz szét az alkatrész-nagykerek webshopjaiban, annál jobban sehogy nem tudsz képbe kerülni az árakkal, mint hogy saját szemeddel látod. A gyári gumimérete viszonylag kommersz (195/65 R15), így nagy a választék, és nem annyira húzós egy szett abroncs.
Az általad megjelölt 400-600 ezer forint környékén már szépeket, jól felszerelteket lehet találni. Ha alaposan megnézed, ha tudsz, hozzáértőt is viszel, és jól választasz, sok bajod nem lesz vele. De vigyázz, mert a korából adódóan nagyon sok a reménytelenül lelakott példány. Egy jó A4-es azért ennél a keretnél egy-kétszázezerrel drágább lenne, és ott már kettős tömegű lendkerék és soklengőkaros első futómű is bejön a képbe (bár van még abból is 1Z-s motor, kettős tömegű nélkül). Nekem ráadásul a 80-as formája is jobban tetszik.
Remélem, segítettem.
Üdv,
Lendvai Zsolt
Tisztelt Uram!
Autóvásárlás előtt állok, a kiszemelt példány egy Kia Ceed kombi, 1.4 benzin 2012-es évjárat. Kérdésem az lenne, hogy az említett autóról és magáról a márkáról mi a véleménye? Családi autóként számítanánk rá, kb. évi 20 ezer km vegyes használatban város és vidék, évente néhány külföldi út és nagyjából 5-7 év időtartamra.
Tudomása van esetleges típushibáról vagy amire vásárlás előtt jobban oda kell figyelni, (gondolok itt esetleg rozsdásodásra hajlamos helyekre)?
Véleménye szerint fenntartása egy hasonló mondjuk Opel Astra J 1.4 benzin ST típusú kocsihoz képest, többe vagy kevesebbe kerül?
Válaszát köszönöm!
Üdv.: Ferenc
Kedves Ferenc.!
A Kia Ceedet melegen ajánlom, nagyon megbízható autó. Az 1.4-es Opel Astra J-ről viszont lebeszélném, lepadlózza az autót, és úgy kezd repeszteni, mint vakond a bazaltban. Annak az autónak jártányi ereje sincs. Egyszer volt hozzá szerencsém, előzni akartam vele ötödikben 80-ról, nyomom a gázt, semmi, vissza négybe, semmi, vissza három, ordít, és mintha egy kicsit gyorsítana.
Aki a J Astrát ezzel a motorral gyártásba engedte, azt kötelezném rá, hogy ilyennel járjon, amíg a kaszni ki nem rohad alóla. J Astrából 1.-6-osnál kisebb motorral szerelt autót nem szabad venni, ott sem lesz tüzijáték, de legalább alkalmas a közlekedésre.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Szüleim autócseréjével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni Öntől, én sajnos nem ismerem annyira a felhozatalt – csak a Totalcart és fórumokat olvasgatva lett egy pár ötletem - és azt, hogy mit volna érdemes venni nekik. Az igények viszonylag egyszerűek lennének, talán olyan átlagos magyar család jellegűek:
- Kiszámíthatóan, gazdaságosan, a közeljövőben újabb autócsere nélkül A-ból B-be való eljutás a cél, ezt eddig egy Daewoo Kalos 1.4-es szedánnal tették meg, ámde az kezd öregecske lenni.
- Javarészt kisebb utakra kell, ritkábban vidéki kiruccanásra és évente egyszer akár hosszabb külföldi útra is, összesen olyan 10 ezer km/év használattal.
- Jobban pakolható csomagtartó kellene, mint a Kalosé, így tán az ötajtósak lennének a nyerők, alkalmanként igáslónak is használva lenne, amennyire azt engedi ez a kategória
- Négy ember ha lehetséges valahogy férjen bele „kényelmesen” (elfogadható kompromisszumokkal) a kocsiba ha úgy adódik nyaraláskor.
- Maximum 3 millió forint a keret vagy használt vagy új autóra, cél az amortizációs anyagi veszteség minimalizálása is.
- Semmi vezetési élmény nem kell, egyszerű technika a cél, kis fenntartás (erős túlzással olaj+szűrő és menjen ki a világból), lehetőleg kis fogyasztással, már amennyiben ez a kombináció elérhető egyáltalán.
Elsősorban szívó benzines motorokkal gondolkodunk, mert ezek megbízhatóbbak, esetleges szerviz igényük elfogadhatóbb, mint turbós társaiké talán általánosságban.
A Daewoo nekünk bevált, ezért preferálnánk a koreai kocsikat. Kia Cee'd/Hyundai i30, Rio/i20 ami használtan árbajnoknak tűnik a maga kategóriájában és nekünk ajánlott lehet talán, bár még éppen garanciálisan nem olyan olcsóak ezek sem.
Honda Jazz használt vonalon szóba jöhet még talán. Ezeken felül talán kevésbé illeszkedő használt opciók lehetnek a Honda Civic, Toyota Auris netán Ford Focus.
Újonnan Dacia Sandero 1.0 (gyengébb, mint a Kalos, turbósan meg gondolom a valóságban jelentősen többet fogyaszt, mint a Baleno és árban Baleno közelivé válik olyankor) vagy Suzuki Baleno jöhet képbe. Ezekhez legalább nem kellene szerelőt hurcolni megtekintésre.
Az Ön segítségét szeretnénk kérni, hogyha volna „tuti tippje” számunkra esetleg a döntés egyszerűsítése végett.
Köszönettel,
Csanád
Kedves Csanád!
Amiket felsorolt, szinte mind jók, egyedül a kis turbós Daciában érzek némi kockázatot, különösen annak tükrében, hogy miket sorolt fel, és a Dacia a legkevésbé finom kidolgozású. Jók a koreaiak, jók a japánok, jó a Ford.
Szerencsére kimondta a Honda Jazzt, így nem nekem kellett előhozakodnom vele. Szerintem az a legmegbízhatóbb az összes közül, tényleg nem lehet tönkre tenni, ha van benne olaj és víz, illetve megkapja a megfelelő karbantartást. Vezérműlánc van benne, de nem német lánc, így cserélni sem kell soha. Volt már nálam 300 ezret futott Jazzből több is, és mindben benne volt a gyári lánc. Kb. 6,5 litert eszik átlagban, és az ügyfeleim két gyerekkel simán megoldanak vele egy nyaralást.
Üdv: