Kedves István!
Autóvásárlás előtt állok, és a megbízható japán kacatok után egy szép német autóra/szopórollerre vágyom. Hiába keresgélek, a W203-as, faceliftes Mercedes C-ről alig találni valamit. Amit olvashat az ember, az is főként a dízeles tapasztalatok, amit magam is ismerek, de benzinesről alig esik szó. A felhasználás jellege miatt benzinesben gondolkodom, azok közül is a nagy szívókban, mert a kompresszorostól tartok. Mivel ingyen ebéd nincs, inkább a kutast etetném, mint az alkatrészkereskedőt. A szívók közül melyikben érdemes gondolkodni, melyiket kerülni?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Elemér
Kedves Elemér!
A 203-as széria első darabjai csodásan tudnak rohadni. A küszöbökön, ajtók alján, díszlécek alatt, a csomagtérajtón lévő rendszámot hordozó műanyag elem alatt. Persze vannak rozsdamentes példányok is, de ezekre a helyekre kell koncentrálni, ha a bódét nézi.
A szívómotorokkal különösebb bajról nem tudok. Arra kell figyelni, hogy a váltó szépen váltson, ne rángasson, ne csattanva vegye a sebességeket. Ha álló helyzetből indul, szépen kezdjen az autó alapjáraton lassan kúszni előre, hátra. Erőteljes gyorsításnál se rántson, hanem finoman váltson. Egy biztos, az automata váltó el fog romlani, csak az a kérdés, hogy mikor, és kinél. Ha önnél, akkor pech, ha másnál, akkor szerencse. Erre legyen 300 ezer forinttól felfelé félretéve pénze, de addig is cserélje az olajat benne rendszeresen.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Jelenleg egy 2003-as Mazda 6 1.8i-t hajtok napi szinten minimum 40-50 km-t megtéve. Nagyon szemezek az Audi A4 B8-as kombijával, de a fenntartási költségeitől (turbó, kettőstömegű lendkerék - ezek tudomásom szerint a benzines és a dízel változatban is megtalálhatóak) egy kicsit tartok.
Van esetleg valami típushiba, esetleg van különösen ajánlott motortípus, amivel kisebb a rizikó? A 4 hengereshez képest sokkal drágább a V6-os szervizelése? Érdemes automatát venni, vagy jobb lenne a kéziváltós? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Lajos
Kedves Lajos!
Én kézi váltós 2.0 CRTDI-t vennék csak ebből a típusból. Az automataváltó javítása öt kilótól indul, és el fog egyszer romlani, vagy önnél, vagy nem, nem tudni, ez szerencsejáték. Ha a nagy zenés Bang&Olufsen rendszerrel felszerelt autót választ, akkor a high end rendszer akusztikai élménye mellé egy másik meglepetés is jár, mégpedig az, hogy a csomagtartó ajtóba vezető ablakmosó folyadék csöve pont a végfok felett szokott eltörni, és a víz belefolyik a végfokba. Innen is üdvözlöm az embert, aki ezt így meg bírta tervezni, illetve az Audit is, hogy miután ez kiderült, nem csináltak semmit ellene. Nem egyedi eset, idén két ilyen problémáról hallottam. Ha ilyen autót néz, akkor a cső állapotát azonnal ellenőrizni kell, és valamit a végfok fölé kell tenni, hogy ne tudjon ráfolyni a víz. A dolognak az a szépsége, hogy az alkatrész javíthatatlan, és 500 ezer forinttal később ismét lesz zene a kocsiban. A barátom pont most van egy ilyen eseten túl, és nem örült.
Egyébként a kétliteres CRTDI elég jó motor, az Audiknak szerintem a legjobb minőségű a beltere, és nem utolsó sorban szépek is. A benzineseket hanyagolnám, csak turbós van belőlük, kétliteres TSI-t tartják a legjobbnak közülük, azokkal van a legkevesebb probléma. Az 1.8-as TSI-vel viszont nem túl fényes motor, ha nincs szerencséje, akár 100 ezernél generálozhatja, és egymillió alatt biztos nem ússza meg. A Mazda motorja kellene bele, akkor tökéletes lenne. A turbó elromolhat, mert van benne, és a kettőstömegűt is cserélni kell egyszer. Ezek kopó alkatrészek, az esetleges cseréjükkel kalkulálni kell.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Dilemmába kerültem, és az Ön tanácsa, reményeim szerint, talán segíthet.Lassan 10 éve használok egy E46 Compact 1,8 benzines BMW-t, ezalatt semmi különösebb probléma nem volt vele, (néha egy kis olajfolyás itt-ott), de sajnos a 3 ajtó már mindenképpen kevés.
Olyan autót szeretnék, amit megint hasonló ideig tudok használni. Évente eddig 8-10 ezer km-t tettem bele, de ez mostanában kicsit nőni fog, mert a szüleim idősödnek, gyakrabban kell utaznom feléjük, ez havi 2 hosszabb (200 km) út.
Két típus között őrlődöm: E87 BMW (2.0 benzin) vagy Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo esetleg 1,6 dízel... Az Alfa picit tágasabb, újabb, nagyon tetszik a forma. A BMW-t meg jó vezetni!
Melyikkel lesz kevesebb gondom?
A keret 3 Millió Ft maximum.
Köszönettel
Ferenc
Kedves Ferenc!
Nem tudom melyikkel lesz kevesebb gondja, mert nem látok a jövőbe, de az Alfa 1.4 T-Jetjének nagyobb bizalmat szavazok. Az 1.6-os dízelt nem ismerem, még sose volt vele dolgom. A BMW benzineseire a németek is rettenetesen köpködnek, nagyon panaszkodnak, hogy mennyi baj van velük. Amellett a Giulietta még sokkal szebb is szerintem.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Önnek mi a véleménye: Érdemes 10+ éves Toyota Priust megvenni? Milyen buktatók lehetnek az akkun kívül?
Köszönettel: József
Kedves József!
A Prius-t nagyon szeretem, és nagyon megbízható autónak tartom. Az akkucsomag sokkal tartósabb, mint azt az emberek hiszik, de természetesen ezzel is lehetnek problémák, mint mindennel, ami a két rendszám között van. Ha bedöglene az akku, akkor ezt lehet cellánként cserélni, és néhány százezer alatti összegből meg lehet javítani sok esetben vagy ideális esetben néhány tízezer forintból. A típusról itt olvasgasson bővebben.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Húszas évei közepén járó srác vagyok. Munkahelyváltás miatt ismét szöget ütött a fejembe, hogy sok szempontból egyszerűbb lenne az élet négy keréken. Vásárlási szándékom erős, de a fenntartási költségek miatt mégis erősen labilis, viszont amennyiben elhatalmasodik rajtam a kényelem, jó lenne, ha már ki lenne jelölve az ösvény amin érdemes elindulnom a használt autók között.
Nincsenek nagy elvárásaim, ha egy sámlin kell végig egyensúlyoznom a napi huszonöt-harminc kilométert, az sem jelent problémát. Ami fontos, hogy elvárható karbantartás mellett ne ismerjük egymás gyerekkori titkait az autószerelővel és kevésbé legyen éhes, mint Pacman.
Az út, amin elindulnék, Swiftekkel, II-es Puntokkal, Citröen Saxokkal, csepp Corsakkal és G Astrákkal van kikövezve, de természetesen minden egyéb javaslatnak nagyon örülök. A motorokkal nagy bajban vagyok, megáll a tudomány a három pedálnál, váltónál, kormánynál. Gyanítom, inkább benzinest érdemes ekkora távra, Swift esetében abból is inkább az 1,3-ast a literes helyett.
Merre induljak?
Válaszodat előre is köszönöm;
Péter
Kedves Péter!
Vegyél egy Saxo vagy Peugeot 106 1.5 dízelt, gázolaj-párával elmegy, és a konstrukció egyszerűsége okán nem megy tönkre. A baráti társaságba eladtam egy ilyet tízen éve, azóta megy alap karbantartással. Már a második tulajnál van ugyanebben a körben, és azon szoktunk nevetni, hogy szinte egy biciklire többet kell költeni. A hátsó híd javítása lehet relatív drágább dolog az autó életében, és ez a pillanat el fog jönni, mert ezeknek ez az egy baja van.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Eljött az az idő, amikor meguntam a kedves Prince-motoros kisautóm állandó olajutántöltés miatti idegeskedést és cserélni szeretnék.
A főként városi használat miatt ragaszkodok ismételten a benzines kisautóhoz. A jelenlegi kínálatot átnyálazva és mivel volt már tapasztalatom ilyen márkájú gépjárművel, a Mazda 2-t vélem ár, helykínálat és megbízhatóság szempontjából számomra ideálisnak. Azon belül is a 2007-től gyártott, facelift előtti változatot. Nem szeretnék teljesítményben sokkal kisebbet a megszokottnál, ezért csak a nagyobb teljesítményű 86 lóerős 1.3-as vagy a nagyon ritka 1.5-ös motor jöhet szóba. Népítéleteket és különböző fórumokat olvasva azonban elbizonytalanodtam, ugyanis volt aki ennél a típusnál is olajfogyasztásra panaszkodott.
A kérdésem az lenne, hogy meg szabad-e venni ezekkel a motorokkal a kis Mazdát úgy, hogy ne idegeskedjek minden megtett ötezer kilométer után, vagy felejtsem el a változó szelepvezérlést?
A keret 1,7-1,8 millió forint.
Üdvözlettel
Sándor
Kedves Sándor!
A Prince-motoros autók tulajai mind így éreznek idővel, miután a szerelőnél hagyták egy kisebb afrikai ország éves GDP-jét. A helykínálatot tekintve van nagyobb kisautó, mint a Mazda 2, de a Mazda is rendben van. Ha ennél a típusnál köt ki, akkor lényegesen nyugodtabb életre számíthat, mint Prince-motornál.
A Yaris is hasonlóan megbízható, ha nem még jobb, mint a Mazda 2, és a Toyotában szintén láncos vezérlés van, de olyan lánc, amit nem kell cserélni. A Jazz sokkal nagyobb, mint a Mazda 2 vagy a Yaris, és abban is láncos vezérlés van.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Több évnyi önmegtartóztatás után nálam is beütött a dízelkorom/benzingőz + megmagyarázhatatlan módon becsípődésem van a dízel-kombi kombóhoz, 25 éves korom ellenére. (Első autóvásárlás.) Felhasználás: szabadidőautó. Keret: 600 ezer Ft.
Lehetséges jelöltek (valószínűleg szanaszét tekerve):
- Rulettkerék Audi 2,5 TDI - 1994 - 400.000 Ft
- BMW 525 tds Touring M51-es motorkód - 400.000 Ft
Tapasztalat:
- Svédacél V70-ben a motor már bizonyított (1998)
- BMW-ben laikus vagyok (megfogadtam, hogy sosem lesz státuszszimbólumom, de ez már kellően öreg.
Kérdés:
- Melyik lenne a !racionálisabb!, olcsóbban üzemeltethető választás? - Milyen buktatókra kell figyelnem (mint laikus) a próbakörök során?
Köszönettel: Marci
Kedves Marci!
Az Audiból 400 ezerért csak a szopóroller editiont tudom elképzelni. A tényleg jó A6-osok egymillió felett is elmennek, de a vállalható darabok is közelítik az egymilliót. A BMW 525 tds pedig hírhedt a hengerfej problémáiról, de a hengerfejrepedésen kívül lehet dugattyúrepedés és adagoló probléma is, arról nem is beszélve, hogy a rozsda is kikezdte már őket.
Persze lehet még normálisat találni belőlük, csak nem ennyiért. A jobb megoldás egy további spórolás után, lényegesen drágábban megvett, jobb állapotú Audi lenne. A drágábban megvett jobb állapot mindig olcsóbb, mint szarból várat építeni, mert a vár sosem lesz kész, és mi meg ülünk egy tákolt szarban.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Mivel közeleg a tél mi sem kézenfekvőbb, mint, hogy az ember kabrió vásárlásán gondolkodik. Olyat szeretnék, amivel télen is kényelmesen közlekedhetek, ezért a kemény tetős változatokat nézegetem.
Nem vagyok, egy nagy versenyző típus, de azért legyen benne egy kis dinamika. 2008-2011 évjáratú autókból a Ford Focus CC, Opel Astra Twintop, Peugeot 308 CC, Renault Megane CC és a VW EOS maradt a listán. Az éves futásmennyiség miatt a dízeleket hanyagolnám.
Ön szerint a felsoroltak közül melyik a legmegbízhatóbb, melyik motorváltozattal?
Előre is köszönöm a javaslatát!
Üdvözlettel,
Gergő
Kedves Gergő!
A Focus CC jó és a benne lévő motorok is, ha dinamika kell, akkor a két literes 145 lovasat venném. Az Astra Twintop is jó lehet egy 1.8-as motorral. A Peugeot 1.6-os THP motorját meg ne vegye, az ugyanaz a vödör csavar, mint amit a Miniben szoktunk szidni.
A VW Eos-ból csak FSI és TSI van, ezek olyan szitok szavak, amiket nem szívesen hallok. Van akinél tökéletesen működnek, ám arányaiban sokkal több meghibásodás, mint az Opel vagy a Ford szívó motorjainál. Én nem próbálnám ki, hogy vajon kifogok-e egy jót vagy szívok mélytorokkal. A Megane-t nem ismerem, még sosem volt, de kevésbé tartok tőle, mint a Peugeot THP-tól vagy a TSI-től.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Kiköltözve a városból egyre jobban érlelődik bennem a gondolat, hogy le kellene cserélni a jól bevált Mondeomat valamilyen összkerékhajtásúra. Ha már autócsere, akkor bejön a 7 ülés kérdése is - tervben van még a család bővülés, hosszabb távra ha megyünk és viszünk valakit, akkor a két gyerekülés között most is elég szűkös neki. Ezek alapján crossover/suv kategóriában kezdtem el gondolkozni.
Éves szinten 20 ezer kilométert szoktam menni, ennek nagyjából a fele városi forgalom. Az átlagfogyasztás az ésszerűség határain belül nem értékmérő tényező, 14-15 liter még belefér. A keret 4,5-5 millió forint lenne rá. Az autóval kb. 5-6 évre terveznék. Sajnos ahogy látom, ezek alapján a variációs lehetőségek nem túl nagyok.
Amiket nézegettem eddig:
- Chevrolet Captiva - ebből is inkább a 2,2-es dízel, vagy a 2,4-es benzines
- Mitsubishi Outlander - ebből szintén a 2,2-es dízel, vagy a 2,4-es benzines - itt nagy problémám, hogy a régebbi példányoknál a plusz két ülés külön külön nem nyitható
- Nissan Pathfinder - 2,5 dízel
- Volvo XC90 - 2,4 dízel - ez nagy kedvenc, de lehet egy kicsit elrugaszkodott
Érdekelne, hogy a felsoroltakkal kapcsolatban mi a vélemény, tapasztalat? Mikre kell különösen odafigyelni ezeknél? Illetve ezen paraméterek mentén mit választana, esetleg van-e más alternatíva?
Előre is köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel:
Gábor
Kedves Gábor!
A Chevrolet Captiva teljesen jó, nekem is volt egy mostanában, és nagyon tetszett. Nem néznek rá úgy, mint a német prémium SUV-okra, és nem is romlik el. Mindamellett jó volt vezetni is, nyilván egyszerűbb az anyagválasztás, más a kidolgozás minősége, de simán vállalható. A Outlandernél pont most találkoztam egy olyan esettel, hogy volt egy visszahívás az olajpumára, de a szerelő úgy ítélte meg, hogy jó lesz ez még a parasztnak, és visszatette a régit, az alvázszámra kiírt újat meg jól eltehette, amit meg később el tud adni neten. Látszott a szerelés nyoma a pumpán. Meg is állt a pumpa 80 ezer kilométernél. Az meg vitte a balansz tengelyt, úgyhogy a pumpa mellé még az is kellett. A márkaszervizekben nyilván kikérik maguknak, de sajnos ritkán előfordul az ilyen, mert a szerelő szeretne egy kis zsebpénzt keresni. Nekem is kínáltak már ilyen alkatrészt szerelők.
Egyébként jó autó az Outlander is, de valóban nem nyitható az ülése külön. A Pathfindert nem ismerem. Az XC90 is jó autó, a benne lévő D5-ös motor ritka megbízható konstrukció. Az XC90-ben jellemzően csak automata van, ennél oda kell figyelni az olajcserére, mert 500 ezertől kezdődik a váltó javítás. Sokan mondják, hogy ebben élettartam olaj van, persze amíg jó az olaj, addig tart a váltó élettartama. Egy barátom elhitte ezt a hülyeséget, most van közel 600 ezer az autójában, és most újíttatta fel másodszor a váltóját, pedig az első után mondtam neki, hogy cserélje rendszeresen az váltó olajat. A másik ismerős cserélte az olajat, ő 560 ezernél adta el a Volvóját, és jó volt a váltója.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Havi 3000 km-t ingáznék az autóval, nagyrészt autópályán. Nagyon lényeges a fogyasztás illetve a megbízhatóság, hogy induljon és természetesen a fenntarthatóság is, a menetélmény kevésbé. Nem kell 140-el autóznom, tökéletes tempó számomra a 100-110 is.Ahogyan azt a tanácsokban olvastam benzines Jazzeket illetve Corollákat néztem, de a fogyasztás miatt gondoltam indokolt lehet a dízel. Maradjak az említett típusoknál?
Erre a távra, célra és pénzből gondolkozzak dízelben?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdv,
KG
Kedves KG!
Erre a felhasználásra vennék valami VW csoportos 1.9 TDI-, ha nem kell a sok ajtó, akkor egy 131 lovas A3-as tökéletes lenne, ilyen tempónál nem enne öt litert sem. Mellékelek egy képet a Fabiámról, abban a 101 lovas 1.9 PDTDI van, kísérletképpen megtettem vele százötven kilométert ezzel a tempóval. Igaz, hogy a Fabiában egy hosszabb váltó van, mint a gyári, de a 131 lovas A3-ban meg egy hatsebességes van, ami szintén hosszú, és simán megy 200 km/h-val is, ha kell.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Feleségemnek keresnénk automata váltós autót, ami a család második autója lenne. Az első autó egy kombi, amivel tudunk nagy távolságokat autózni, így a második autónál a csomagtér mérete nem szükséges, hogy óriási legyen, de a babakocsi miatt úgy látjuk, minimum 300 literre szükség lenne.
Fő használata városon belül, illetve heti 2-3 alkalommal agglomeráció-Budapest és vissza (30-30km).
Km-ben sokat nem tennénk bele, kb évi max 10 ekm-t. Kb. 3-5 évre keresnénk egy autót.
Méretben a babakocsi és a biztonság miatt az Astra, Golf, 308... - méret kategóriában gondolkodnánk. Kivitelben 5 ajtósban vagy családi egyterűben.
Nagy kérdés ugyanakkor, hogy a külföldi autókban márkaszervizes átnézés után mennyire lehet megbízni? Látja-e vajon a márkaszerviz nagy eséllyel, hogy a km óra szerinti km milyen viszonyban áll a valósággal, tud-e nagy eséllyel jó infót adni arról, h milyen nagy szerviz költségekre számíthat az ember a közeljövőben (milyen állapotban van épp a lendkerék, a turbó, a részecskeszűrő, a váltó... ésatöbbi)?
Vagy menjünk inkább a magyarországi "igazolt" szerviz előéletű autókra (amit meg sokan a rossz utakon szétrázottnak mondanak)?
Sok típusból nem lehet használtan automatát találni.
Tovább szűkítettük a listát a neten sokat olvasott MCP6-os bólogatós váltós modellekkel (pl: 3008 1.6 hdi...)
A saját szűrés alapján amik így képben maradtak:
- Peugeot 3008 2.0 hdi vagy dízel-hibrid
- Skoda Rapid 1.6 hdi vagy 1.4 tsi
- Renault Megane 1.5dci
- Renault Scenic 1.5dci
- Opel Meriva 1.7 cdti
Tanácsát szeretném kérni, hogy melyik típust érdemes venni, melyiknek problémás a motorja vagy épp a váltója, mit javasolna?
Előre is köszönöm segítségét!
Kedves Kérdező!
A felsoroltak helyett vegyenek egy Prius-t, mert az sokkal jobb, mint ezek. És biztos, hogy kevesebb baj lesz vele, mint ezek közül bármelyikkel.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Munkába járáshoz (havi kb. 3000 km, 80%-ban autópálya) keresek lehetőleg kombi, vagy méretes és jól pakolható csomagterű dízel autót, a keret 300-400 ezer Ft, plusz szerviz és egyebek. A nagy böngészés közepette rátaláltam a Citroen Xantiára 1.9 tdi és 2.0 HDI motorokkal. Szimpatikus a mérete, a felszereltsége, és a kényelme, illetve a futóműve miatt.Szabad ilyen autót venni ennyiért, vagy maradjon az eredeti elképzelés, a Golf 3 kombi a bizonyos legendásan megbízható, elnyűhetetlen TDI-vel? Ha Xantia, akkor X1 vagy X2? Esetleg más ötlet ebben a kategóriában?
Előre is köszönöm,Üdv,
O.
Kedves O.!
Volt több Xantiám is, de még akkor, amikor ezek 2-3 milliós értéket képviseltek, és nem volt bennük a Nap-Hold távolság többször oda-vissza. Azóta ezek a kocsik a végtelenségig le lettek lakva, össze-vissza tákolva, de nem tartom kizártnak, hogy talál még normálisat ezért a pénzért. Tényleg iszonyatosan kényelmesek, de nagyon meg kell nézni, és vigye el egy olyan emberhez, aki már látott ilyet.
Vétel előtt érdemes körülnézni, hogy kivel fogja szervizeltetni, mert itt már az is kérdés, hogy legyen hozzá típusismerettel rendelkező szerelő. A Golf 3-asban nincs nagy rizikó, de rozsda szempontjából érdemes jobban szemügyre venni az ajtók alját, küszöböket, sárvédőíveket.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Párommal szeretnénk megvenni első autónkat 1 éven belül és szeretnénk egy környezetbarát/alacsony fogyasztású autót. Sokat olvastam utána, néztem videókat és 2 autóra tudtuk leszűkíteni második generációs Prius vagy Civic hybrid. Ez utóbbira kicsit rosszabb fogyasztást olvastam fórumokon mint a Priusra, de mivel japán mind a kettő gondolom túl sok baj nem igazán lehet velük motorilag, inkább rozsdásodásra kéne figyelni. 90%-ban városban lenne használva a maradék 10% országút/autópálya.
A keret átírással, és a szükséges javításokkal együtt 1,5-1,85 forint.
Köszönettel,
László
Kedves László!
Mindkettő hibrid megbízható, de a Toyota jobb, és tágasabb is. A Prius 5,1 litert, a Civic 5,7 litert fogyaszt a spritmonitor szerint, az én tapasztalatom szerint a Honda nem ennyivel, de többet fogyaszt. A feleségemnek is hibrid Jazze van, ugyanaz a hibridrendszer, mint ami Civic-ben van, és az 5,3-5,4-et fogyaszt.
Üdv:
Tisztelt Becsületes Nepper!
Kanyargós utakon való öncélú autózáshoz keresek megfelelő használt modellt. Sarokpontok: roadster vagy kupé, benzin, hat henger, szívómotor, hátsókerék hajtás. Ami fennmaradt a rostán: Nissan 370Z, BMW Z4 23i, vagy 30i, 2011-12-ből - úgy tudom, akkor ezek még turbómentesek voltak és hathengeresek.
Úgy látom, 20 ezer EUR körül mindkét modellből lehet az évtized elején gyártott jó állapotú darabokat találni. Jókat szeretnék autózni, nem pedig felvágni, vagy megmutatni, hogy bejött az élet.
A kérdéseim:
– 370Z, vagy Z4?
– Ha Z4, akkor a 2,5-ös, vagy a 3,0 literes?
– Bármelyike szavaz is, automata, vagy manuális?
Vagy hagyjam a hat hengert a fenébe és vegyek egy új MX5-öt? (Tudom, hogy a 20 ezer EUR, mire menni fogok az autóval, megérkezik egy új MX5 ára közelébe...)
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Péter
Kedves Péter!
Ha a Nissan 370 Z és a BMW Z4 közül kellene választanom, akkor a Nissant venném, mégpedig azért mert egyre kevésbé bízom az új BMW-kben. Ha bekerül a képbe a Mazda MX-5 is, akkor már változik a képlet. A Nissan jóval erősebb, az MX-5 pedig a kisebb teljesítményével is mókásabb.
A Nissan esetében ahhoz, hogy az autó kicsit elússzon, és megcsináljuk azt, amit az MX-5-össel, ahhoz sokkal nagyobb tempó kell, és azt közúton nem is lehet nyugodtan csinálni, mert az a tempó már jóval kívül esik az átlagember komfort zónáján, és ha ott baj van, akkor nagy baj van. Egy MX-5 sokkal barátságosabb, megengedőbb, jóindulatúbb, sokkal kezelhetőbb bárki számára.
Az MX-5-ből kipróbáltam már az összeset, a bukólámpás NA-tól a legújabb RF-ig, és azt a kocsit végig csak javítani tudták, de úgy, hogy ma beleülve a legelsőbe sincs az embernek az az érzése, hogy ez de szar. Én MX-5-öst vennék tesztben szereplő pirosban, ez a szín iszonyatosan jól néz ki a napfényben.
Üdv:
Tisztelt István
Szeretnék egy megbízható hátsókerék-hajtású autót vásárolni. A keret kb. 1,5 millió lenne. BMW-t semmiféleképpen sem szeretnék, és az is jó lenne, ha Japánból származna. A 2000-es évjárat körüli manuális váltós Lexus is 200 felkeltette érdeklődésemet. Mi a véleménye erről, esetleg mit tudna még ajánlani?
Válaszát előre is köszönöm
Üdv, Gábor
Kedves Gábor!
A Lexus IS 200 nagyon jó autó, sokkal jobb, mint a BMW. Jobb a futóműve, váltója, szebben jár a motorja, pedig a hathengeres BMW motor is szépen jár. Az egyedüli baj vele, hogy szűk. Semmi mást nem tudok az IS 200 után ajánlani, innen minden lefelé van. A rozsdára kell figyelni, mert ezek az évjáratok már tudnak rohadni. A legnagyobb valószínűséggel a küszöbök hátsó végénél kezdődik a rozsdásodás.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Hónapok óta próbálom helyes útra terelgetni magam, hogy meglévő autónkat lecseréljük egy praktikusabbra és akár egy nagyobbra, viszont nem tudok elmozdulni egyik márka irányába sem! Nem kötnek érzelmi szálak egy autómárkához sem! A lényeg: kombi, vagy egyterű; csakis szívó benzines (évi max. 20e km használat ennek 10%-a autópályán); ! Így nagyon nehéz választani, de ezt ugye Ön pontosan tudja.
Az alternatívák:
- Ford S-max 2.0 2011-től
- Honda Accord Tourer 2.0 2010-től
- Toyota Verso 1.6 2010-től
+1 a titkos lehetőség (csak a páromat kell meggyőznöm, mivel szerinte a vezetés egyik legjobb része a váltó kapcsolgatása) - Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD
Természetesen számít a fogyasztás, de inkább tankoljak többször és ne kelljen elviselnem egy dízel drágább fenntartási költségeit, pedig nagyon szerettem volna egy gázolajos gépet, de az ész felülkerekedett a szíven.
És ugyanúgy számít a design, ami miatt pedig a Ford felé hajlanék egy kicsit. Árban pedig 4M Ft a plafon. Sajnos az első két típusból itthon gyakorlatilag nincs és a külföldi vásárlást is csak privát eladótól tudnám elképzelni!
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Amiket felsorolt, azok mind jók, nem is tudnék egyet kiemelni közülük. Nekem a Verso tetszik a legkevésbé, de ez csak esztétikum kérdése, mert az is nagyon megbízható. Ha nincs itthon, akkor onnan kell hozni, ahol van, és nem kell ragaszkodni a privát eladóhoz sem.
Mondjuk vezetési élményt a hibrid Auris-tól fog a legkevésbé kapni, az összes ilyen hibrid egy közlekedő edény, az élmény faktor a tervező asztalról egyből a kukába került. Nyugodtan vegye azt, ami a legjobban tetszik, ha a Ford, akkor azt.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Engem is elkapott a terepjáró birtoklási láz, azonban újabb és drágább típusokra nincsen meg a szükséges tőkém. Maximum 1,2 millió forintig nézem a hahu-t, az egész projektre 1,5 millió áll rendelkezésre.
Elvárásaim: 5 ajtó, klíma, rozsdamentes, nem kopott belső, megbízható konstrukció, ne legyen automata és ne kelljen benzinkutat utána kötni. Nem probléma ha idős a kocsi. A magas kilométeróra állás sem zavar, de azért a világ összes kilométere se legyen benne. Autó legyen még legalább 7-8 évig.
Az alábbi típusokat néztem:
- Mazda Tribute (ez tetszik a legjobban)
- Opel Frontera vagy Monterey (ezekből sajnos csak leharcol darabok jöttek velem szembe)
- Honda CR-V
- A Suzuki Vitara nem mozgat meg. A Land Rover Freelander tetszik külsőre, de azon kívül semmi jót nem hallottam róla.
Ön a fentiek ismeretében melyik típust választaná?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.
Üdvözlettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Rozsdamentes terepjárót keres 1,2 millióért? Némi rozsdára azért legyen felkészülve, kivéve, ha Olaszországból jön az autó. A tornyoknál érdemes körülnézni, ha Tribute-t nézegeti, de máshol is nézzen körül alaposan, Mazdáról beszélünk. A Fronterával az a legnagyobb baj, hogy rettenetesen le vannak lakva ennyi idős korukra. Tavaly találtam valakinek egy kifejezetten szépet és rozsdamenteset, de az nem 1,2 millió volt. Az Opel dízele sosem az elpusztíthatatlanságáról volt híres, a benzines meg leeszi a fejét, a két literes benzines is 15 litert eszik, cserébe legalább nem is megy. A küszöbök végeinél és a hátsó tornyoknál kezd először rohadni.
A CR-V jó autó, de mint minden régi japán ez is tud rozsdásodni, elsősorban a kerék íveken, de érdemes alá is nézni. A Vitara akármennyire nem mozgatja, de jó. A Freelanderről annyit mondanék, angol beteg. A Tribute, Frontera, CR-V, Vitara és Freelander közül, én vennék egy Rav 4-est.
Üdv:
Tiszelt Becsületesnepper!
Tárgyban szereplő autó vásárlása előtt állok, és mindenképpen szeretném megkérdezni a véleményét a típusról.
Mire kell figyelni ezen típusú autó vásárlásakor? Mik lehetnek a legnagyobb buktatói? Dízel quattro hajtás mennyire macerás? Illetve mi az a futásteljesítmény az autónál ami már-már hihető kategóriát súrol? Lehetnek-e problémák az autóval amennyiben normál minőségű de nem közvetlen benzinkútról kerül bele az üzemanyag?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel: Milán
Kedves Milán!
Annyit írt, hogy Audi B5 kombi, de motorváltozatot nem. A benzineseknél nagy buktatók nincsenek, dízelből meg csak az 1.9 TDI-t szabad megvenni, a 2,5-ös V6-os dízelt nem akarja. Az Audi quattro-hajtása az egyik legjobb a világon, igen megbízható. A kannázástól még nem megy tönkre az autó, ha kifogástalanul tiszta a kanna, de akkor ezt a kannát csak gázolaj tárolására szabad használni.
Van egy észrevételem a témával kapcsolatban. A gázolaj származásának leírásával pont körülírta a munkahelyről okosított gázolajat. Aki így szerez gázolajat, az tulajdonképpen lop, mert nem ő vette a kúton, hanem a munkaadója, ő csak ellopja. Aki lop, azt meg úgy hívják, hogy tolvaj. Ezen azért érdemes elgondolkodni.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Baromira vágyom már régóta egy Honda Prelude-re. A Hondák nagyon megbízhatónak tartott darabok, de a sportos modelljeik sajnos széthajtás, széttuningolás, vagy e kettő áldozatai lettek. Nézem a kínálatot, szinte semmi áruk nincs, ahhoz képest, hogy sportos, nagy és Honda, alig van millió feletti példány. Nagyon kell félni tőle?Köszönöm,
Zoli
Kedves Zoli!
Egyáltalán nem kell félni tőle, nyugodtan megveheti. A telepi hülyegyerek példányokat kerülje, az átalakított paraszt lökhárítós kocsikat, azokat soha, senkinek nem lehet később eladni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Feleségemmel autóvásárlás előtt állunk és szerencsére megadatott az a kiváltságunk (külföldön eltöltött 6 év miatt), hogy egy viszonylag új autó beszerzésén gondolkozzunk.Párom nagyon szeretne egy 2015-ös vagy esetleg még fiatalabb Hyundai Tucson-t és Ő csak benzinest szeretne, én viszont elgondolkoznék egy 3-4 éves Land Rover Freelander vagy esetleg egy 4-5 éves BMW X3 - persze diesel mindkettő - vásárlásán is!
Ön melyiket ajánlaná, fenntarthatóság meg persze megbízhatóság terén?
Ferenc
Kedves Ferenc!
Maximálisan támogatom a felesége vágyait. Úgy a fenntarthatóság, mint a megbízhatóság szempontjából, mindegy, hogy benzines vagy dízel, de a Tucsont választanám.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
A 3 gyermekes érába lépve autóvásárlás előtt a családi egyterűek felé vettem az irányt én is. A szempontok a 3 teljes értékű hátsó ülés, 2014 vagy újabb, 4-4,2 M árplafon és legalább 1.8-2l motor (dízel, automata?).
Igazából az S-Max és a C4 Grand Picasso maradt versenybe nálam. A kérdésem az lenne, hogy megbízhatóság, felszereltség és szervizelhetőség alapján ön melyiket ajánlja inkább. Szeretném, ha komolyabb gond nélkül futna 4-5 évig. Sajnos francia autóval volt már rossz tapasztalatom, de ua. a C4 barátságosabb árú. Esetleg alternatív ötlete van-e?
Válaszát előre is köszönöm,
András
Kedves András!
A C4 Grand Picasso sem rossz, de az S-Max lényegesen jobb, én azt venném. Ha nem mennek sokat, és jellemzően inkább anya taxiként üzemel, otthon-ovi- iskola-bevásárlás üzemmódban, akkor feltétlenül benzinest vegyenek. Ami az autóban van, az el is tud romlani, az automata váltó is, és annak a javítása egy modern autónál simán lehet 500 ezer forint, akkor vegyen automatát, ha nem fáj ezt kifizetni.
Ha benzines S-Max-nál maradnak, akkor a két literes szívó benzinest venném, akkor is, ha öregebb, mint a kitűzött 2014-es évjárat, mondjuk nem is fog ennyiért ilyen fiatal benzines S-Max-ot kapni. Alternatív ötletként a Toyota Versónak is három ülése van hátul.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
A nem túl távoli jövőben tervezem lecserélni a 11 éve tulajdonomat képező, 1996-os 6.gen Civic kupém (1.6, 125 LE). Ki is néztem a jövendőbelim típusát: 2006 környéki Honda Accord. Eleinte úgy voltam vele, hogy 2 literes benzines lesz a majdani kiválasztott, de kezdek elbizonytalanodni. Szívesen vennék 2,4-es motorral szereltet, mert még sosem volt erősebb autóm, de már a dízellel is barátkozom. :)
Vegyesen megyek hosszabb, illetve rövid távokon, 8-8,5 l/100km körüli fogyasztástól sem riadok vissza, mivel a mostaninak is jellemzően 7,5-8 liter csúszik le a torkán. A dízel kicsit aggaszt, mert - bár csupa jókat írnak erről a motorról - bennem van a félsz az esetleges nagyobb kiadások miatt, de vonz a dinamizmusa, és az étvágya. Évi 25000 km-t teszek meg nagyjából. Ön melyiket ajánlja?
Tisztelettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Nekem is a 2.4-es motor a szívem csücske, de a két literes benzines is jó. A kétliteres elmegy 8.5 körül, a 2.4-esnek kicsit többre van szüksége. A dízelben mindig több kockázat lesz, de ennek a legkedvezőbb a fogyasztása. A kipufogó leömlője megrepedt az első évjáratoknál, erre volt visszahívás. A vezérműlánc nyúlása is előfordulhat, ilyen nálam is volt, de van, hogy 400 ezer fölött is benne van a gyári lánc. Ezt néha lehet csak egy lánc cserével orvosolni, nem kell komplett vezérlést cserélni. Erre a műveletre elég borsos számlát szoktak mondani, mert a gyári utasítás szerint ehhez ki kell venni a motort, de meg kehet oldani a helyén is.
A kettöstömegű és a kuplung is kibír nemegyszer 400 ezer fölötti futást, ha jó a tulaj lába. A fogyasztásokra visszatérve, én a két literessel lejártam 8 literrel, a 2.4-essel 8.5-el, a dízellel 6-5-el.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, a keret 2,5 millió. Két kiszemelt a 2009 utáni 2.0-2.2 D-Cat Toyota Avensis és 140-163 LE 2.0 TDCi Ford Mondeo.Eddig 2005-ös 1.4 D4D Toyota Corolla volt. 300 ezer kilométer alatt kopó alkatrészeken, turbón kívül mást nem nagyon kellett cserélni. Nagyon bevált, ezt a tartósságot várnám a következő autótól is.
Lényeg, hogy négy fő kényelmesen elférjen benne, és esetenként a csomagtartóban egy jól megtermett kutya. A kocsival minimum öt évre tervezek.
Kérdésem az lenne: kell-e félni az újabb 2.0-D-CAT és 2.2 D-CAT motortól, jelentkezhet-e náluk a 2009 előtt gyártott hengerfejtömítés probléma?
A Mondeót nem ismerem, van-e olyan tartós mint az Avensis? 140 vagy 163 LE TDCi tartósabb?
Kedves Kérdező!
A 2009 előtt gyártott 2,2-es dízel Avensisnek nem kifejezetten hengerfej problémája volt, hanem a hengerfejtömítés anyaga keményebb volt, mint a blokk és a hengerfej anyaga, ami belenyomódott a hengerfejbe és a blokkba. Ez hengerfejproblémával kezdődött, de súlyosabb esetekben a blokk is menthetetlen volt, mert többet kellett volna levenni belőle, mint amit a dugattyú felső holtpontja engedett volna. A dolog szépsége, hogy a blokk síkolásához előbb csavarra kellett szedni a motort, hogy kiderüljön, egyáltalán menthető-e. Ha menthetetlen volt, akkor jött a motorcsere. Sajnos nem tudom milyen motorkódtól lehet megvenni az újabbakat, de állítólag ezeknek már tényleg nincs ilyen baja. Toyota klubosokat kellene megkérdezni.
A kétliteresekre nem volt jellemző ez a fajta meghibásodás. A 2007-től gyártott Mondeo már sokkal jobb, mint az elődje, ezekben már egy PSA HDI motor volt, a Ford rájött, hogy nem kell erőltetni a személyautóba való dízelmotor gyártást, régen se ment neki, a régi 1,6-os, 1,8-as dízelek is hírhedten vackok voltak. Ez a Mondeo viszont nagyon jól sikerült, rendesen össze van rakva, igényesebb lényegesen a belseje is, és tartós is. Nem véletlenül lett a flottaüzemeltetők kedvence. Ebből adódik a probléma is, hogy rengeteg került piacra a 3-4 éves lízing lejártával és 200 ezer körüli futással, utána licit oldalakról Magyarországra érve mind átment egy időutazáson. Egyik ügyfelem mesélte, hogy tizenkét Mondeo után adta fel, és keresett más típust, mert a szervizben lekérdezve 80 és 250 ezer között hiányzott az autók órájából. Mindkettő jó, de körültekintően vásároljon.
Üdv:
Tisztel Nepperűző,
Család bővülése miatt egy nagyobb autóra van szükségünk amiben 3 gyerkőc (és ülésük) és 2 felnőtt is elfér. Mivel munkahelyem 3,3 km-re van tőlünk, ezért csak benzin/lpg üzemű autóban gondolkodok. Lakásunk nehezen megközelíthető, így magas építésű autó szükséges.
Az autóra szánt összeg 1,5 millió ft. + szerviz
Elképzelések:
- Mitsubishi Outlander 2,4 (2004-es első verziós)
- Subaru Forester
- Honda CRV
- Kia Sportage
Kb. ez lenne a prioritás is a fejemben. Esetleg lenne más javaslata?
Köszönettel,
Gyuri
Kedves Gyuri!
Az első generációs Outlander kifejezetten kicsi belül, csomagtartója is alig van, amúgy műszakilag jó. A Forester szintén kicsi belül. A Honda CR-V-nek a leggyengébb a 4X4 hajtása ezek közül. A Kia is jó, de nekem még eszembe jutott a Toyota Rav4, Nissan X-Trail és a Suzuki SX4 is. Tartok tőle, hogy ezekbe nem fog beleférni hátra három gyerekülés, de ez csak úgy derül ki, ha elmennek kipróbálni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Első autómat szeretném kiválasztani, megvásárolni... ehhez kérnék egy kis segítséget.A fenti két típust szemeltem ki, 5-10 éveseket nézegettem, mindkettőből 1.3 benzinest.
Melyikkel járnék jobban? Tudna nekem ebben segíteni?
Előre is köszönöm!
Erika
Kedves Erika!
Az újabb Mazda 2-esekre a rozsda sem jellemző annyira, mint a korábbi Mazdákra, de alvázvédelmet mindenképpen kell rá tenni. A Toyota mellett szól, hogy láncos a motorja, és nem kell vezérlést cserélni benne. Mindkettő nagyon jó autó, egyikkel sem nyúl mellé.
Üdv: