Kedves Nepperűző!
Sajnos a sors úgy hozta, hogy a feleségem lassan tolókocsiba kényszerül (SM beteg). Mivel amúgy is gépkocsi-cserén gondolkodom, úgy döntöttem, hogy emiatt inkább magasabb ülésű, toló-ajtós autót veszek. Elsősorban a 3 francia (Peugeot Partner, Renault Kangoo, Citroën Berlingo) közül, esetleg még az Opel Combo jöhetne szóba. Rövidebb városi utak miatt 1.4 vagy 1.6-os benzinesre gondoltam, egymillió forint körüli összegért. Melyiket ajánlanád közülük?
Köszönettel
József
Kedves József!
A Peugeot Partner és a Citroen Berlingo inkább csak a jelvényben különbözik, a többi ugyanaz. Nincs velük probléma, a hátsó tengely ezeknél is időnként javítást igényel, de különösebb gond nincs velük. A Combo és a Kangoo is jónak számít, ha benzinesről beszélünk. Igazából mindegy, ugyanazt tudják, nekem a Citroen és a Peugeot szimpatikusabb ezek közül.
Üdv:
Kedves Nepper!
Kettő-az-egyben kérdés mehet? Modern belterű, klímás, benzines kisautót szeretnék főleg nagyvárosi használatra és kisebb-nagyobb kiruccanásokra. Van, hogy napokig nem ülök autóba, és egy évben kevesebb, mint 10 000 km-t vezetek, éppen emiatt a kis futás miatt szeretnék megbízhatót, mert a kevés használat mellett extra bosszantó, ha állandóan szerelőhöz kell rohangálni (ex-alfásként mondom). Teljesítmény nem számít. Tényleg nem. Fenntartási költség viszont nagyon is.
1. Jól gondolom, hogy 7-800 ezer forint alatt nem érdemes nézelődni?
2. VW Polo, Suzuki Swift (az újabb), Fiat Panda, Hyundai Getz közül mi lenne Ön szerint a helyes sorrend? Yarist nem szeretem. :)
Köszönöm.
Üdv,
István
Kedves István!
700-800 alatt is ki lehet fogni épkézláb darabokat, de ennél az összegnél már jóval nagyobb a választék normális kocsikból, ennyiért már lehet venni rendes autót. Én a Swiftet venném elsősorban, mert óriási a választék belőle, és tényleg nem romlik el. A váltójukra érdemes odafigyelni, mert van egy típushibájuk. A további sorrend nálam Getz, Polo, Panda.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Első autómat szeretném megvásárolni. Eddig 2003-2005 közötti benzines Ford Focusokat nézegettem (a megbízhatóságuk miatt), és ugyan rengeteg van hirdetve, de nagyon nehéz leinformálható, megbízható előéletű autót találni, ami még nincs teljesen széthajtva/lelakva. A "leinformálható, garantált km-es" autókról kiderül, hogy pár hónapja még 70-80 ezerrel többet mutatott az órája, illetve csupa rozsda volt.
Ezért kezdtem el más márkák után nézegetni, és most találtam két 2003/2004-es Peugeot 307-es autót (1.4 illetve 1.6-os benzines motorral), megbízhatónak tűnő eladóktól, leinformálható előélettel. Az egyetlen aggodalmam, hogy hallottam jót is és rosszat is a márkáról. Akinek van az szereti nagyon, de mondtak olyat is, hogy nem túl megbízható és a szervizelése is drágább mint a Fordé.
Ön szerint megérheti a 307-est megvenni, vagy nézelődjek tovább? Esetleg tud más márkát ajánlani? A keretem 700-850e + átírás, első szerviz. Ami fontos, hogy megbízható legyen, és a fenntartása se kerüljön egy vagyonba.
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Nekem a Focus szimpatikusabb, és mint autó jobb is. A probléma vele az ön által is emlegetett rozsda. Sajnos ez az első Focus generációra nagyon is jellemző, de nem kizárt még rozsdamentes példányokat találni, csak sok lyukra futás kell hozzá, illetve telefonon oda kell küldeni az eladót az autóhoz, hogy nézze meg, és ne kamuzzon. A legjobb lenne egy olasz importból származó autó.
A Peugeot jobb rozsda szempontjából, ott meg az elektromos apróságok veszélye fenyeget bennünket, a kormánykapcsolóval szokott probléma lenni, illetve a fűtőventilátor és a klímavezérlő hajlamos még tönkremenni. Hogy ne okozzak csalódást a rendszeres olvasóknak bemondom a Toyota Corollát és a Honda Civic-et is, mint lehetséges alternatívát.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Szeretett E46 325i-m minden törődés ellenére kezd kikopni alólam, el kell kezdenem az utód után nézni. Már a feleségemtől is megvan az engedély, ezzel a dolog legnehezebb részét abszolváltuk. :)
Mindenképpen valami nagymotoros, benzines, hátul kaparós autóban gondolkodok. A keret 8-9 MFt. Amit nagyon szeretnék a nagy motoron túl, hogy ne kelljen évi 2-3-4 alkalommal szervizt látogatnom, ne álljon meg alattam a gép. Sajnos nem az a típus vagyok, aki szereti szerelni a gépet, azt inkább problémaként élem meg. (Pont ezért kezdek kiszeretni a 325i-ből, és ezért zártam ki elsőre azt az alternatívát is, hogy veszek egy 320d-t, és egy hétvégi játszós veteránt.)
Egyelőre az alábbi alternatívákat nézem:
1, BMW M3 (E92): Igazából ez lenne a szívem vágya, de ezért a keretért 8-10 éves példányok vannak, és eléggé félek, hogy mennyire lennék ezzel megint szorgos látogatója a szervizeknek. Az M5-től még inkább félnék, valószínűleg ott az internet szerint hatványozottabb a hibalehetőség, azt vérző szívvel már kizártam.
2, Ford Mustang GT: 2-3 éves példányok vannak ilyen nagyságrendben, kérdéses, hogy a belső tér miatt nem szeretek-e ki belőle. (Egy jól felszerelt E46 belső után ez bizony megeshet.) Korábbi szériát a futóműve miatt nem feltétlen szeretnék.
3, Ford Mustang GT újonnan: Ez ugyan kereten felül van, de némi hitellel belefér. Kérdéses, hogy megéri-e az új felára a 2-3 éveshez képest.
Ha a fentieken túl tudod valami hasonló paraméterekkel rendelkező, de inkább ajánlott típussal/megoldással tágítani a kört, az is nagy segítség lehet.
Előre is köszönöm, ha tudsz segíteni az összkép tisztábbá tételében!
Üdv:
Gábor
Kedves Gábor!
Elég sarkos véleményem volt az amerikai autógyártásról, de tavaly volt szerencsém kipróbálni egy ötliteres V8-as Mustangot a legújabb generációból, és ez a Mustang már lényegesen jobb, mint a korábbiak. Helyesbítek, nem csak a korábbi Mustangokhoz képest jó, hanem abszolút értelemeben is. Rendes motor van benne, jól forog, szép a hangja, jó a futóműve, rendes váltó (kézi váltósat vezettem) van benne, az ülések is tartanak, és ahhoz képest, hogy mit tud, még olcsó is.
Az M3 egy legenda, és az ebben lévő V8 az egyik legjobb, és az utolsó M-es szívó motor. Az én szívemhez az M3 áll közelebb, de a Mustang is nagyon jó.
Ha a fenti három mondat nem győzött meg a Mustangól, itt egy tévéadásnyi teszt grátisz Corvette-tel:
Ez itt pedig tíz percnyi győzködés az M3-hoz:
Üdv:
Nagy dilemmában vagyok. Autót vennék, viszont van pár kritérium ami leszűkíti a kört. Legyen szívó benzin, kombi és ne menjen rá az ország aranytartaléka. Az összeg ami körül gondolkozok az olyan 1,5 millió plusz a sallang.
Jelenleg két jelölt között vacillálok: Kia Ceed, valamint a Toyota Corolla.
Nézegettem Focusokat is, bele is férnének az árba, de a családban van Ford, elég sok baja volt már 0 km-es kora óta, úgyhogy inkább elvetettem.
A Ceed jobban tetszik kül- és beltérre, viszont jó 3-400 ezerrel drágábbak, igaz pár évvel fiatalabbak is.
A nagy kérdésem az lenne, hogy gyűjtsek még egy kicsit, vagy maradjak a Toyotánál? Megéri a Kia a felárat?
Segítségedet előre is köszönöm!
Balázs
Kedves Balázs!
Mindkettő hasonlóan megbízhatónak számít. A Ceed egy későbbi modell, azért drágább, és szerintem megéri az árát. A legegyszerűbb, hogy most vegyél egy Toyotát, azután gyűjtsél még hozzá, és vegyél egy Ceedet, és akkor megvolt mindkettő. Egyikkel sem fogsz pórul járni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
A mai írásban említett ismerőseihez hasonlóan én is továbbtanulnék a "prémiumiskolából". A 2006-os 5-ös BMW-m kétéves fenntartási költségén és meglepetésektől nem mentes mindennapjain keresztül beláttam, hogy nem arra van szükségem, amit ez a típus (márka?) nyújtani tud.
Mindenek felett megbízhatóságra vágyom, családi méretben legalább 5 teljes értékű férőhellyel (de az 5+2 még szimpatikusabb lenne).
Sajnos új autóra nem futja, de ha nincs jobb (olcsóbb) megoldás, akkor inkább az elején fizetnék többet (4 millió Ft-ig) a fenti kívánalmak elérése érdekében, aztán nyugodt legalább 100 ezer Km-t szeretnék.
1. verzió: Prius+ 100-150 ezer km-es futással
2. verzió: Citroen C4 Grand Picasso HDI 50-80 ezer km-es futással
3. verzió: Renault Grend Scenic dci 50-80 ezer km-es futással
Ön melyik irányba terelne? Legyen minél újabb (akár francia), hogy a tervezett 100 ezres együttlét fájdalommentes lehessen, vagy hosszabb távon a Prius+ lenne a befutó még akkor is, ha kevésbé újszerűt lehet beszerezni a keretemből?
Köszönettel: László
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, 2 millió forint a keret. Mindenképpen dízelt szeretnék. Kétfajta autó tetszik jelenleg, az egyik az Alfa Romeo GT 1.9 jtd, viszont a sok rémhír, hogy "az alfára rámegy a gatyád is" elbizonytalanít.
A másik az Audi A3 2004 utáni példányok ezekből vagy 1.9 pdtdi vagy a 2.0. Bár a 2.0 -s motorról sem hallottam sok jót. Viszont az Audi 1.9 105 lóerejét kevésnek találom, így számok alapján.
Szeretnék segítséget kérni, ön melyik autót javasolná, melyiket könnyebb fenntartani, melyik megbízhatóbb?Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.
Zoltán
Kedves Zoltán!
Az Audiból csak az 1.9-est venném, a kétliteres nagy kockázatot rejt magában. Az 1.9-es 105 lóereje nem kevés, a normál közlekedéshez pont elég, és nem lesz vele gondja. A 159-es Alfa sokkal jobb autó, mint az elődei, de szerintem az Audi jobban össze van rakva, és elektromos problémák is kevésbé jellemzőek rá.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Fiatal srác vagyok. Jelenleg egy régi Swiftem van 4 éve, ezres motorral, klíma nélkül. Nagyon szeretem az autót, mert soha semmi baja nincs, pörgős, hűséges kis társam. De meguntam a Suzukis létet, kezd korrodálni az egyik küszöb, kellene rá költeni, úgy döntöttem ideje váltani.
Jelenleg Ford Focus mk1 és BMW E36 között vacillálok. De nézegettem már Volvo S40/V40, Honda Civicet és Peugeot 206-ot is. Körülbelül 600 000 Ft-ot tudnék rászánni.
Nem baj ha esetleg szerelgetni kell,költeni rá hiszen tizenéves autókról beszélünk. A legcsábítóbb az E36, de az a baj vele, hogy tele van 1.6 compact-tal a piac, amit a fiatalok széthajtottak/kókányoltak, efelett pedig ritka a nagyobb motor és gyári állapot.
A lényeg hogy legyen benne klíma, illetve nyugodt szívvel el tudjak vele indulni akár egy tengerparti nyaralásra (a Suzukival többször is megjártam,soha semmi gond nem volt).
Köszönettel/Üdvözlettel
Attila
Kedves Attila!
Az E36-os nagy motorosok ára már megállt, és el is indult fölfelé, arra ne várjon, hogy hatszázért lesz nagy motorral. A jó megoldás a compactok közül a 318ti lenne, illetve a 318 IS. Az a 140 lovas motor nagyon jó, már normálisan megy, jól is eszik, és megbízható is. Először a küszöböknél, az emelési pontoknál szokott kirohadni, illetve a hátsó kerékíveken, ezeket a helyeket kell leginkább megnézni. Nekem is volt ilyen hójáró kocsim, illetve a feleségemnek is vettem ilyen kupét. Ha ez az álma, nyugodtan vegye meg, de jól meg kell nézni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Szeretném megkérdezni, hogy 800 ezer forint körül melyik autót vegyem, egy 6. generációs 1.5 literes Coltot, vagy egy 7. generációs 1.6-os sedan Civicet.
Tudom, hogy Ön inkább a Civicet javasolná, de több lehúzó véleményt olvastam róla a Népítéleten. Mit javasol?
Nagyon köszönöm ha válaszol.
Üdvözlettel,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Mindkettőt meg lehet venni. Én alapvetően a Hondákat jobban szeretem, de a Mitsubishi sem rossz. Egy autó mindig elromolhat, a Honda is, csak arra kevésbé jellemző. Minden használt autó rejt magában kockázatot, ráadásul ezek öreg autók, és ha az ember belenyúl egy csapágyasra tekert kilométerórájú példányba, ott lehetnek komoly aknák, amik után születhetnek negatív vélemények. Mutassa meg hozzáértőnek, vásárlás előtt, ha nem ért hozzá, hogy ne ön írja a következő negatív véleményt.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Autó cserén gondolkodom. Jelenleg egy OPEL Astra F Caravan 1,4 60 LE használok, Miss Daisy sofőrjeként piócázva a kamionok szélárnyékában 6,2 l/100km fogyasztással. Havi min. 1500 km megyek, aminek kétharmada országút. Nincsenek nagy igényeim:
1. a lehető legkisebb fogyasztás, cél a 15-19 Ft/km
2. klíma
3. kombi, (hogy beférjen a gyerekbicikli, roller, kismotor, gyerekjátékok rossz idő esetére, pelenkázótáska, minimum 4 adag váltóruha a két gyereknek, az asszonypajtás cucca és esetleg a laptoptáskám :)
Ez a lista lélektani határom. Ezen felül mindennek örülök, főleg a négy elektromos ablaknak, fűthető szélvédőnek, minimum 100 LE, stb. Kiszemeltem -a címben említett - mennyire lenne megbízható, pénztárca barát? Az OPEL-ben magam cseréltem a folyadékokat, ezen felül nem kellett semmit javíttatni rajta, csak öntöm bele a benzint és megyek. Ez az elvárásom a Stilo felé is. Csalódni fogok? Vagy forduljak inkább a Focus, Mondeo irányba? Renult Megan, Opel Astra G-től, Audi, BMW kizárva, max. Avensis jöhet szóba, de csak ha nagyon ajánlod.
Autóvásárlásra max. 900e, papírokra, vezérlés és folyadékok cseréjére további 300e a keret. Utána viszont nem szeretnék költeni rá egy darabig.
Lógassam bilibe a kezem és hajtsam tovább az Astrát, vagy merjek nagyot álmodni és legyek merész?
Előre is köszönöm a válaszod.
üdv
Gábor
Kedves Gábor!
Az olaszok 1.9-es jtd motorja jónak számít, megbízható, keveset eszik. A Stilóval akarták annak idején a Golfot megszorongatni, fel is szívták magukat, de nem sikerült, a piac nem úgy reagált, mint ahogy várták. Nem rossz autó én nem félnék tőle, ha neked tetszik, hajrá, ez nem egy megvalósíthatatlan álom.
Üdv:
Tisztelt István,
27 éves vagyok, egyedülálló, se kutyám, se macskám. Már 4. éve hajtok egy Toyota Corolla 1.4 Sol-t (2004-es), szeretem, keveset fogyaszt és a kötelező dolgokon kívül nem kellett semmire sem költeni. Az egyetlen "bajom" vele, hogy lomha, és tudom, hogy nem gondolkozok racionálisan, de szeretnék egyszer az életben átülni valami sportosabb járműbe, amiben benne van a bugi. A keret 2,5-2,8 millió Ft + tartalék.
Egyetlen kiszemeltem van jelenleg, a Honda Civic Type-R, és úgy látom, hogy ebben az ársávban már jókat lehet venni.
A Type-R-on kívül milyen hasonló autók jöhetnek még szóba? Nemrégiben láttam ismerősnél egy Opel Corsa OPC-t (2007-es) szintén tetszetős volt, de nem ismerem a típust egyáltalán, alapvetően kevésbé gondolnám megbízhatónak, mint a Hondát.
Nincs elvárásom, hogy hátul kaparjon, a lényeg, hogy olyan autót szeretnék, aminél ha rálépek a gázpedálra, akkor besüllyedek az ülésbe, és ne kelljen háromszor átgondolni egy előzést.
Válaszát előre is köszönöm
Attila
Kedves Attila!
Az OPC Corsa nincs egy ligában a Civic Type-R-rel. Jól gondolja, a Civic szerintem is megbízhatóbb lesz. Lehet, hogy az OPC Corsa 192 lóereje jól néz ki, és megy is, de ahogy a két literes Type-R motor ordít, azt nem lehet leírni. Ezt olvassa el, egy pajtásom autója, két és fél évvel ezelőtt íródott, akkor volt benne 300 ezer kilométer, tudta a gyári teljesítményét akkor is, és a kocsi még mindig jól van.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Az autónk, egy 1991-es Vectra kilehelte lelkét, ezért egy új autót keresünk. Terveztük amúgy is cserélni, 2 millió forintot szántunk rá, de az idő előtti váltás sajnos a költségkeretünket 700 ezer forintra csökkentette.
Négy kritériumunk van az autóval kapcsolatban, a sorrend fontossági is egyben:
1. Legyen biztonságos
2. Legyen gazdaságos az üzemben tartása
3. Használható legyen a következő 5-8 évben (A legjobb, ha ezután használhatóan tudom továbbadni.)
4. 196 cm vagyok, férjek el benne :)
Éves szinten 30.000km-t megyek, 50% autópálya, 30% városban, 20% városon kívül.
Ami tetszett eddig (benzinesek): Volvo 1.6 2002-es, Hyundai Accent 1.5 2004-es, Toyota Yaris 2005 1.0. Nagy a szórás, tudom :)
Köszönöm a válaszát.
Üdv
Berci
ps: Volvo hány évesen számít amúgy öregnek?
Kedves Berci!
Én a Yaris, Accent, Volvo sorrendet állítanám fe. A Yaris-ban vezérműlancos motor van, és nem a manapság divatos ipari hulladék lánc, hanem rendes, amit tényleg nem kell állandóan cserélni. Nagyon megbízható autó, de én inkább az 1.3-ast venném, leginkább a teljesítménye miatt. Az ezres már klímával nagyon nem virgonc, emelkedőn pedig inkább mondanám halottnak.
Az Accent is nagyon megbízható, ebben egy vezérműszíjas motor van, ennek a cseréje minimálisan megnövelheti a szervizelés költségét. A csomagtartója lényegesen nagyobb, ha ez számít önöknek a mindennapokban. A Volvót én nem venném meg, ha ezek az autók vannak ellenében, szerintem a másik kettő lényegesen jobb.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Előző autóm egy 97-es Suzuki Swift Sedan 1.3 volt, de eladásra került, mert több probléma is volt vele, amivel már nem szerettem volna foglalkozni, valamint esztétikailag sem volt a legszebb már. A Pest belvárosában való parkolás rossz hatással volt rá.
Azóta viszont kiköltöztem az agglomerációba és kellene valami járgány ami elvisz a munkába (60km oda-vissza, ebből 40km autópálya). 22 éves vagyok, de nincsenek nagy igényeim. Elsősorban az alacsony fogyasztás a lényeg a számomra. Lehetőleg valamilyen benzines megbízható kis ferdehátút szeretnék a 300-400 ezres árkategóriában. A Suzuki igénytelensége nekem teljesen megfelel, csak egy szervókormány hiányzott belőle. Maradjak a jól bevált és szeretett Suzuki vonalnál, vagy esetleg lenne jobb is helyette?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
László
Kedves László!
A Suzukiból is vannak jobban felszerelt példányok, és 400 ezer környékén már a legszebbek közül válogathat, azokban lesz klíma, szervó, villany ablak, stb. A bakancs Micra hasonlóan megbízható, mint a Swift, de sokkal igényesebb kiadásban. A Toyota Starletet is ajánlanám, de sajnos kevés, és csak idősebb van belőle.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Lassan 3 éve hajtom Németországból hozott Golf 5 GT-met, a 170 lovas TSI motorral. Nos, 40e km után a kezdeti szerelem kezd alább hagyni, váltanék valami kevésbé költséges, egyszerűbb típusra/motorra.
A Golf 5 tetszik, esetleg 2,0 FSI motorról véleménye (kokszosodással tisztában vagyok)? Golf 6 1,8 TSI-vel két szék között a pad alá esete lenne? Inkább maradnék európai modelleknél, benzines motorral, a 140-170 le teljesítmény közelében.
– Volvo S40 2,0 2,4 2007 környékén, Astra J 1,6T?
– Vectra C, Signum belseje unalmas, volt a családban.
– MB C200 kompresszort nem ajánlották.
– Mazda rohad, a Celica 3 ajtós... esetleg VW V5, BMW sor6? A keret 2-2,5m körül alakul.
Válaszát várom!
Üdvözlettel
Dávid
Kedves Dávid!
Én a VW csoport teljes benzines palettáját elfelejteném, amiben benne van az FSI vagy a TSI betűkombináció. Ha VW-t szeretne venni, akkor a 102 lóerős 1.6-ost kell venni, azzal nincs baj. Azt írja, hogy maradna az európai modelleknél, majd következik a felsorolásban a Mazda. A kétmillióért kapható Mazdák egyébként még nem rohadnak, és ha tesz rájuk egy alváz- és üregvédelmet, akkor nem is fognak. Műszakilag nagyon jó autók, és nem kell vagyonokat elkölteni a fenntartásukra.
A J Astra 1,6-os turbó motorját nem ismerem. A Volvo 2,4-es motorja nagyon jó, és elég megbízható is, a két literessel nincs tapasztalatom, de attól sem félnék. Én egy ufó Civicet vennék 1,8-as motorral, abban még van némi akarat, láncos vezérlése van (nem olyan, mint a TSI-nek, ezt tényleg nem kell cserélni), nem romlik el, és 6,5 liter körül eszik.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
egy kis autóra lenne szükségem napi 20km ingázáshoz. A korábbi tanácsai alapján egy első generációs manuális benzines Toyota Yaris felé hajlok. Tulajdonképpen lehet háromajtós, 1000ccm motorú is. A lényeg, hogy megbízhatóan eljuttasson naponta a munkahelyemre. Napfénytető, bőrülés, gyorsulás stb. nem szempont.
A vételárban kb. 2000 €-ra gondoltam, vásárolni Németországban szeretnék, mivel itt élek. Nem tervezek hosszú távra, elképzelhető, hogy változnak majd az igényeim és más autóra lesz szükségem. Ha kiszolgál az autó 1-2 évig és utána túl tudok rajta adni jó áron, kis veszteséggel, az tökéletesen megfelel.
Apósom azt tanácsolta, vegyek inkább 4000 € értékben fiatalabb, kevesebb km-t futott példányt, mivel ott kevesebb lesz a szervizköltség.
Ön mit gondol, megéri a felár? Ennyiért eggyel újabb generációsat kapok, 3-5 évvel fiatalabbat.
Köszönöm válaszát.
Tisztelettel,
Dávid
Kedves Dávid!
Egy Yaris esetében akkor éri meg a felárat, ha az újabb modell jobban tetszik. A szervizköltség ezeknek az autóknak az esetében ki szokott merülni az olaj és kopó alkatrészek cseréjében. A jó benne, hogy tartja az árát, ha a fiatalabb mellett dönt, azon sem fog sokat bukni. Én az 1,3-ast venném, az jobban megy, és ha felkeveredne az autópályára, akkor nem lesz mozgó útakadály a többiek számára.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Munkahelyváltás miatt napi 2x40 km-t kellene ingáznom, erre a célra keresnék egy kis autót, a vételárra szánt keretem 400 000 Ft. Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel vagy VW-csoportos 1.9 TDI/SDI lenne a kiszemelt.
Sajnos a dízel autók területén nincs nagy tapasztalatom, egy korai szériás Fiat Regata volt az egyetlen gázolajos autó a családban még a '90-es években és rengeteget szívtunk vele. A kinézett típusokkal kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy mennyire féljek a téli indításoktól? A tervezett futásteljesítmény pont a benzin/dízel határon van, lehet jobban járnék egy benzines Swifttel vagy Toyota Starlettel? Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.:
Bálint
Kedves Bálint!
A Regata arról volt híres, hogy lehet vele szívni, azok az olasz dízelek még nagyon rosszak voltak, pláne, hogy mindből hiányzott kétszázezer kilométer, mire hazaértek. Az ön által kinézett dízelek a legjobbak, ezektől kell a legkevésbé félni, nyugodtan meg lehet őket venni. Az 1.5-ös francia dízel eszi a legkevesebbet, de ez a legkevésbé dinamikus.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Országon belül rengeteget megyek a munkámból adódóan ez a sok évi 100.000 km ennek 70% autópálya maradék 20% rozsminőségű út/földút, a maradék 10% terep (szántóföld, csapás, turistaút, bozótos...) persze mindez idő szűkében, hogy az ember azért ne érjen rá kirándulgatni. Természetesen ehhez a futásteljesítményhez dízelt keresek, lehetőleg 4x4-et magas hass-magassággal tempomattal.
Lényeg hogy megbízható legyen, kényelmes, tágas és jól pakolható és azért ne ingatlanárba javítsák ha felmerül valami komolyabb gond. Fogyasztásban majdnem hogy mindegy mert bele van kalkulálva a kiszállásba. Gondolkoztam több típuson is 1,5-2 millió forintig + átírás és még további 1 millió a szükséges tartalék amiből üzemanyagot és a javítást tudom előfinanszírozni.
Kia Sorento 2,5 CRDI; Mercedes-Benz ML 270 CDI; SsangYong Rexton 270 Xdi; Toyota RAV4.
Vagy ésszerűbb választás lenne egy Fiat Panda 1,3 JTD Cross/Climbing csak a pakolhatóság miatt vettem el mint lehetőséget. A Duster meg drága és sok jót nem hallani róla.
Ezek közül melyik tartogatja a legkevesebb rizikót, népítéletben talán a Merciről elég jókat írnak. Tudom kicsit összetett a kérdés, de kíváncsi vagyok az Ön véleményére hát ha egyszerűbb lesz a választás.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor!
A Rav 4 teljesen jó, az abban lévő két literes dízel elég megbízhatónak számít. A Duster szintén jó autó, csak még hozzá tapad a szoci korból ismert moslék 1310-es Dacia emléke. Nyugaton nincs ilyen emléke az embereknek, ott népszerűbb is. Az ennyiért kapható ML Mercik nagyon le vannak élve, évek óta nem láttam még csak közepes minőségűt sem. A SsangYongot nem ismerem, sose láttam közelről. Egy ismerősömnek volt Kia Sorentója, ő nagyon szerette. Én Dustert vagy Rav 4-est vennék.
Üdv:
Kedves István,
Egy megbízható városi terepjárót szeretnék venni. Alapvetően munkába járásra, illetve alkalmanként vontatásra szeretném használni. Figyelembe véve a lehetőségeimet az alábbi 3 maradt a listámon.
Alapvetően érdekelne a véleménye, hogy melyiket a 3 közül, illetve 1-2 típus specifikus kérdés.
1) Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 2007-2008-as évjárat. Ennél a típusnál érdekelne a motor megbízhatósága illetve automata vagy manuális váltó lehet a jobb választás.
2) Nissan X-trail 2007-2009-es évjárat, itt az érdekelne hogy a 2.2 dCi vagy a 2.0 dCi.
3)Toyota RAV 4 2007 köröli évjárat, 2.2 D-4D
Köszönettel:
Zoli
Kedves Zoli!
A Hyundai SantaFe megbízható autó, mint álatalában a koreaiak. A váltó tekintetében nem gondolnám, hogy nagy aknákat rejtene egy automata váltó, de természetesen minden elromolhat, ami benne van. A Nissan X-Trailnél a két literes dci motor jobb. A Toyota Rav 4-est nem ezzel a motorral venném, mert ennek típus hibái voltak, hanem benzinessel, a kockázatos motorkódokat megtalálja a beágyazott cikkünkben. A 2.2-es dízel motor csak 2009-től ajánlható, amúgy a RAV 4-est venném ezek közül benzin motorral.
Üdv:
Üdv!
A közeljövőben esedékes lesz szeretett Volkswagen T4 Transporterünk cseréje egy kisebb kombira, esetleg egyterűre. Már egy pár típust ki is néztünk : Volvo V70 2000-es évjárat körül, Toyota Previa szintén 2000 körül, Ford Mondeo kombi illetve Skoda Octavia kombi. Mivel munkás autónak szeretnénk használni (hosszabb tárgyak szállítása is), ezért nyilván nem egy fullos belső kivitel lenne a legmegfelelőbb. Leginkább a megbízhatóság lenne a fő szempont.Amik nagyon fontosak :
- Magyarországon újonnan üzembehelyezett
- 1-1,6 millió forintig
- Legalább 4,7 méter hosszú legyen
- Mindenképp dízel (1900 ccm-től felfele)
Ezek közül melyik autót választaná? Esetleg ha van valami hasonló kategóriájú autó kíváncsian várom.
Segítségét előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Ez az egyik kedvenc paraméterem: "Magyarországon újonnan üzembehelyezett " Mert akkor mi van, ha itthon helyezték forgalomba? Ami mellette szól az emberek szerint, hogy elvileg leellenőrizhető. Elvileg. Gyakorlatilag ennek is oda tekerik az óráját, ahová akarják, és a márkaszervizek semmilyen adatot nem adnak ki. Elmondom miért hátrány a magyar autó. Rosszabb minőségű utakon gurul egész életében. Mivel itthon lényegesen rosszabbak a jövedelmi viszonyok, nagy eséllyel korábban hagyják abba a normális szervizelést, mint mondjuk Németországban. Az ennyi pénzért kapható Mondeókat kerülném. A 2007 előtt gyártottakban a rossz hírű Delphi befecskendező rendszer van. A 2007-től gyártottak közül meg nem ennyibe kerül a jó. Az Octaviát nagyon ajánlom, de csak az 1,9-es motorral, a 2.0 PDTDI-t kerülném. Previából szintén nem lehetetlen jót találni, de nagyon meg kell nézni, mert sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Első autómat szeretném megvenni, de nem tudom, mi legyen az. Leginkább sulibajárásra használnám, így benzinesben gondolkodom. A keret 350.000 Ft+átírás. Nagy szerelmem az E46-os BMW, bár nem tudom, hogy ennyiért lehet-e jót találni. Tud javasolni esetleg márkát/típust amivel viszonylag olcsón meg lehet úszni a fenntartását.Köszönettel,
Márk
Kedves Márk!
Ön is beleesett abba a hibába, amibe sok fiatal: van egy álma, de azt már nem nézte meg, hogy az álmának van-e bármiféle metszete a valósággal. Tök üres zsebbel szeretne BMW-be ülni. 350 ezerért olyan BMW-t lehet kapni, ami nagy szerencsével önerőből elmegy a bontóig, vagy már ott is van, mert eleve bontani hozták Angliából, és rossz oldalon van a kormánya. Miből akarja fenntartani szervizelni, tankolni, gumizni? Amit ön keres, az valójában egy Suzuki vagy valami hasonló kis gyösz, ami nem romlik el. 350-ért tisztességes klímás Suzukit lehet kapni, esetleg Ford Fiestát, Corollát, Nissan Micrát, Toyota Starletet. Majd ha lesz még egymillió forintja a 350 ezer mellé (kívánom, hogy minél előbb) és hozzá még 300 ezer szervizre, gumira, stb., akkor lesz egy tisztességes hathengeres E46-osa.
Üdv:
köszönettel, Duke
Kedves Duke!
Engem az ön helyében nem érdekelne a prémium, kivéve, ha van egy L betű az elején, a hátulján meg egy Lexus felirat, de abból is vagy benzines vagy hibrid. Annyi prémium szívást láttam már, hogy eszembe nem jutna megvenni egy ilyen BMW-t. Az emberek fejében óriási baj van, mindenki azt hiszi, hogy megvesz egy ilyet, és elfordítja a kulcsot, mert ez prémium autó, majd jól nem romlik el, de el fog. Nagyon el fog.
Ilyen autót az vegyen, aki olyan, mint Bence barátom, aki tudja, hogy a BMW tulajdonlása nagyon sok pénz elköltésével jár, és ha ki kell fizetni egymilliót szervizre, akkor kifizeti. Ő egyébként most cserél kormányművet a 70 ezret futott F10-es BMW-jében. Éljen a prémium minőség! Közös barátunk a 2006-os háromliteres dízel X3-asára költött fél év alatt 1,2 milliót, mert pont egyszerre ment tönkre az automata váltó, az osztómű, meg a sallang. Kiszámolta, hogy három év alatt beletankolt hárommilliót, elköltött szervizre 2,5 milliót. Kijárta a prémiumautós iskolát, továbbtanult, és most a felsége is, meg ő is ülnek egy-egy hibrid Lexusban.
A Saab 9-5 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el. Mert nem tudja. Azért vonzó az ára, mert a kutyának sem kell. Nézzen körül, a forgalomban hány ilyen autót lát? Nem ültem még ilyenben, lehet, hogy nagyon jó autó, nem beszélem le róla, de mérlegelje azt is, hogy egyszer el is kell adni, és az nem lesz egyszerű.
Üdv:
Tisztelem!
Van egy 2004-es Toyota Corolla-m, 2.0 D-4D 116 lovas, Németországban használom, és elérkezett neki a kuplung vagy a kettős tömegű cseréje. Tervbe van, hogy az ősszel megyünk haza, és nagy dilemmában vagyunk hogy mi legyen vele?! Mert otthon már nem lenne több mint évi 20 ezer km, és jobban inkább városban használnák, vagy érdemesebb lenne egy benzinesre váltani, vagy megcsináltatni?! Akár ugyanez a típus, csak az 1,6 benzinese.
Amióta meg van, semmi gond nem volt vele! Ezért is nem tudjuk hogy mi legyen vele.
Előre is köszönöm! Ádám
Kedves Ádám!
Ezekben még nincs részecskeszűrő, ami a sok városi használattól idő előtt eldugulna. Ha egyébként meg vannak vele elégedve, akkor javíttassák meg (itthon), és használják.
Üdv:
Tisztelt Nepper Úr!
Szeretem a franciás autókat. Enyém volt az egyetlen Oltcit Cabrió, még a Bazsó is megdicsérte a Totalcarban. Van Nekem egy 19 éves 1/b-s Lagunám. Egész pontosan a keresztapámé, de ez adózási kérdés. „Ismerjük” az egész életét. Egy kedves bácsi vette magának 98 karácsonyára Székesfehérváron, kápéra. Megvan még az eredeti számlája is. Ő 10 évig használta, márkaszerviz, meg miazmás. Aztán jött az uncsi tesó 3 évig, majd én.
Én 10 ezrenként cserélem a kötelezőt. Olaj, szűrők, miazmás. Az első futómű gyakorlatilag új. Olajat nem eszi, 7,5 az átlaga amióta nálam van. Ja, 1.6-os. Rozsda nyema. Minden mükszik rajta. Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi.
Jól gondolom vagy még adjak neki 2-4 évet? És ha eladom, mi lesz velem? Szeretem a BKV-t de nem mindig opció.
Előre is köszi a választ:
KeZo
Kedves Zoltán!
"Gondoltam 2018 végén eladom. Mégiscsak 20 éves lesz, van benne 300 ezer meg egy kicsi."
Mi van akkor, ha húszéves egy autó? Mi van akkor, ha van benne 300 ezer kilométer meg egy kicsi? Az megvan, amikor azt mondom, hogy nem évjáratot és kilométert veszünk, hanem állapotot? Na erre értem. Van egy autója, ami nem rozsdás, nem eszi az olajat, működik, semmi baja. Akkor minek akarja eladni?
"Jól gondolom, vagy még adjak neki 2-4 évet?"
Nem jól gondolja, alvázvédelmet adjon neki, meg azt a törődést, amit eddig, és örüljön neki, hogy van egy jó állapotú kényelmes öreg autója. Lassan már érték lesz ez is, mert szinte teljesen eltűntek, mind vagy kockára van préselve, vagy bontóban rohadnak az esőben.
Üdv:
Adott egy BMW e46 320ci 2001/11 havi autó. Tökéletes állapotban van, nekem egyetlen bajom van vele, hogy gyenge. Szeretnék bele egy háromezres motort rakatni. A kérdésem az lenne, hogy mennyire éri meg bele rakatni egy 30-as motort, minthogy vegyek már egy alapból 330-as bmw-t?
Kaptam egy ajánlatot itthon, hogy kb 1,5 millió ft-ért kapok háromezres motort, mindent cserélnének: futóművet, fékeket, váltót, mindent. Az aggályom az, hogy az én autóm vezetett km-es. Le lehet informálni, viszont ha motort cseréltetek benne, akkor mindez elveszik és nem lesz hiteles.
Üdvözlettel,
Martin
Kedves Martin!
Szerintem olcsóbb, jobb megoldás, ha ezt eladja, az igazolható kilométert tudja érvényesíteni az árban, és vesz egy olyan 330-ast, amit eleve annak építettek a gyárban. Az ehhez hasonló átépítésekkel az a bajom, hogy ha nem a megfelelő embert találja meg a feladatra, akkor nagy tákolások tudnak ilyenkor születni, a végeredmény az eredeti elképzelésnél vagy ígéretnél általában drágább lesz, de legalább szar is. A regisztrációs adó különbözetről se feledkezzen meg, ami ilyenkor keletkezik, ha le szeretné papíroztatni az autót.
Ha a 320-as árához hozzáteszi a másfél milliót, akkor már 330i kupét kap, és még szívni sem kellett vele, csak beleülni. Ja, és spert csináltasson bele, mert az E46-osban nincs, de az kell bele a legjobban.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Jelen pillanatban egy Citroen Xantiám van, 1.9TD, alapvetően hibamentesen ringatózunk, de nekem valahogy egy jó ajánlat keretében jött, és nincs meg az "összhang". Viszont adott egy kb. 600 ezres keretem, amiből teljesen másmilyen autót szeretnék.
A kiszemelteim a Volvo 850-940-960-korai S/V70 modelljei. Kézi váltóval, turbótlanul. A kérdésem egyszerűbb nem is lehetne: bele szabad vágni? Mire kell figyeljek?
Köszönöm szépen előre is!
Zoli
Kedves Zoli!
Teljesen jók ezek az öreg Volvók, nagyon megbízható autók, és valóban megvan a varázsuk az öreg kockáknak. A rozsdára kell odafigyelni, mert ezeken is lehetnek már ilyen jellegű problémák, de korántsem annyira, mint például egy Mazdánál. A 850-esből és a V70/S70-esből meg szabad venni a 2,5-ös öthengeres Audi motorral szerelt változatokat is, kimennek a világból, ha karbantartják őket.
Üdv: