Tisztelt István!
Több éve egy 2007-es 1,4-es benzines Ford Fusion a családi autónk, anno egy 620-as Rovert cseréltünk le rá. Akkor jó választásnak tűnt, mára azonban már kevés - méretre is, menetteljesítményre is, komfortra is.
A gyerek is nagyobb, egyre többet járunk nagyobb távra, és a 68 lóerő maximum városi közlekedésre alkalmas, autópályán rettenet; ha elérjük percek alatt a 130-at akkor már beszélgetni sem lehet az autóban, rádiót bekapcsolni felesleges is - mehet az imádkozás, hogy előzni ne kelljen.
Egy nagyobb köbcentis benzines autóra cserélnénk le - azért benzinesre, mert a mindennapokban a városon belül járnék vele dolgozni, napi 20 kilométer nem annyira jó egy dízelnek. Emellett egy komfortosabb autót szeretnénk, ezért az idősebb prémiumautók között nézelődünk. 2006-2008 körüli 3-as, 5-ös Touring BMW-t néztünk, 3-as olyan 325-től, 5-ös 530 ami jó lenne, de a keret elég szűk - 3,5 millió lenne a plafon amit be tudnánk vállalni. Kicsit elrugaszkodtunk a valóságtól és megnéztünk egy jó ajánlatnak tűnő Mercedes R500-as hajót, ami nagyon tetszik a családnak, a keretbe is belefér (2007-es 3 millió), de nem ismerem a típust, mennyire lehet ez lutri.
Tartok attól, hogy egy 10 éves prémiumautónál ha nem körültekintően vásárolunk akkor nagyon nagy bukó lehet belőle ha javíttatni kell, csillagászati szervizköltségek nem fognak beleférni.
Mit gondol erről a Mercedesről, esetleg a BMW-t mennyire ajánlaná, vagy ebben a kategóriában és feltételekkel más márkát?
Tanácsát előre is köszönve:
Ferenc
Kedves Ferenc!
Nem kell önnek BMW, túl nagy az ugrás a Fusion után. Értem, hogy az R500 nagy hajó meg minden, de a szervizszámlájától meg a fogyasztásától lefejelné az asztalt, mint ligeti kurvát a hajó hinta. Értem én, hogy kevés a 68 ló, de a 306 nem a következő lépés. Ráadásul az R500 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el.
Nézze meg ezeknek az autóknak a kopó alkatrészeit, gumijait, hogy mennyibe kerülnek, azután értékelje az olvasottakat. Annyira kell önnek egy ilyen német prémium, mint szappanra a szőr. 3,5 millióért vesz egy kétliteres szívó benzines Accord kombit, és béke van, vezéműlánc van benne, nem kell cserélni, nem romlik el, nyolc liter körül eljár vele.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Párom MX-5 Youngsterének helyére keresünk kisautót, esetleg kompaktot, ami egy nagyságrenddel praktikusabb az elődjénél, de ezzel együtt mégis szerethető.Praktikum oldalról elvárás lenne a klíma, légzsák, és a Mazdáéhoz hasonló megbízhatóság (javarészt városi használatban lesz). A szerethetőség egyik kritériuma pedig az agilitás (ne legyen alul-motorizált), a másik nehezebben megfogható szempont az, hogy nem szeretnénk zsugorított egyterűre hajazó autót. Ilyen formán a Honda Jazz, a Yaris, és a 2002 utáni Colt kiesik a játékból.
Szóba került típus a Fiesta MK5-ös (2000-2002) jobban felszerelt változata, mert aránylag lapos, és jót hallottunk a karakteréről, de minden javaslatra nyitottak vagyunk márkától függetlenül.
A keret átírással, és a szükséges javításokkal együtt egymillió forint.
Köszönettel,
Gábor
Kedves Gábor!
A Fiesta teljesen jó, és ennyiért már 2006-2007 körüli szép példányokat lehet találni. Az 1.4-eseket ajánlom inkább, ha kell valamennyi menés, de van belőle 1.6-os is, csak az ritkább.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Olyan kérdésem lenne önhöz, hogy édesapámmal terepjárót vagy pickupot tervezünk venni. Vadászatra lenne használva (nem sokat), természetesen a hétköznapokban is igénybe lenne véve.
A kiszemelt típusok:
- Nissan Navara 2005-től
- Dacia Duster
- Suzuki Samurai (hétköznapi használatra ezt tartom legalkalmatlanabbnak)
Más típusokat is ajánlhat.
Maximum vételár 3,2 millió.
Üdvözlettel Máté!
Kedves Máté!
A Navara tűnik ezek közül a platója miatt a legpraktikusabbnak, de a Suzuki és a Duster is megbízhatóbb nála. A Navaránál még egy alváztörés is árnyalja a képet. Persze ehhez az elmulasztott alváz mosás is kell szerintem. A Samurai-nak a rozsda a legnagyobb gondja, én inkább egy Vitarát vennék. Vadászatra sajnálnék egy autót három millió körül, mert a fényezés nagyon hamar oda lesz az erdőben.
Az én vadász ismerőseim inkább a rozsda mentességre és a műszaki állapotra helyezik a hangsúlyt, és olcsóbb autókat vesznek, ahol már szinte mindegy a karc az autón, mert úgyis igáslovat vesznek. A Toyota RAV 4 is jó lehet, de abból vagy a régi két literes dízel, vagy benzines, a 2.2-est hanyagolnám. Isuzu Trooper, Nissan Patrol vagy Terrano, Mitsubishi L200, de a legjobb a Toyota Hilux.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Eljutottam oda, hogy szeretnék egy kicsi sportos élményautót. Egy 94-es sedan Swiftet váltanék valami izgalmasabbra. Három kiszemelt van jelenleg. Az első a már-már klasszikus Mazda MX-5 NA a szintén bukólámpás MR2, ezek valóban megadnák az élményt, viszont kompromisszum a két személy. Ha ezekre esne a választás valószínű a Swift hű társam maradna. Viszont, hogy ne kelljen két autót fenntartani képbe került a Toyota Celica, ott van 4 személy illetve használható csomagtartó viszont elöl hajt. Vesz el az elsőkerékhajtás az élményből annyit, hogy ne érje meg? Illetve milyen buktatókat tudna elmondani az említett 3 típusról, esetleg tudna még valamit bevenni a sorba?Válaszát köszönöm: KA
Kedves KA!
Az elsőkerékhajtást nem mondanám igazi élményautóba valónak, a Celicától nem kapná meg azt az élmény, amit várna. Az MX5 se csak a hátul kaparástól lesz az, hanem attól, hogy a kormányzás, a váltó, a futómű és az egész autó remek összhangban van egymással. Tényleg az unalomig mondtuk már, hogy mennyire jó kocsi az MX5, és tényleg, viszonylag kevés lóval nagyot lehet autózni, és pont emiatt az összhang miatt. Én tuti ezt vennék. Az MX 5-nek a rozsda a baja, a hátsó íveken, a küszöbön, és az első stabilizátor bekötési pontjánál a nyúlványon. Itten tessék tájékozódni. Az MR2-es se rossz, de az MX jobb. A legjobb lenne egy olasz importos MX5, az nem rozsdás.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Május óta keresek első autót magamnak úgy 1,2-1,4 millió forint között. A végére két típus maradt: Skoda Fabia illetve Opel Meriva. A kérdésem lényege: Ennyiért már lehet kapni 2007-es 2-es Fabiát. Érdemes megkockáztatni a HTP motorral (Túlnyomórészt városon kívüli használatra lenne rokonlátogatáshoz.) ha a motorja nincs rajta a Totalcar által korábban közzétett kerülendő motorok listáján? Tehát más hiba elvikben nem jöhet elő rajta (mármint gyárilag)? Avagy érdemesebb Merivát venni, amit többet fogyaszt de több a hely benne? (Nem olvasni túl jókat róla a neten.) És ha az utóbbi akkor az 1,4-es is elegendő lehet?
Köszönettel: István
Kedves István!
A HTP High Torque Performance (magas nyomatékú) motornak két fajtája van, a gyengébbik két szelepest a nepper szlengben úgy fordítják, hogy Hiába Taposod Paraszt. Több emberrel beszéltem, aki szereti ezeket a motorokat, de én jobb szeretem a négyhengereseket, sokkal szebben járnak, szebb a hangjuk is. Nem rossz a Fabia, de elég fapados, különösen ezek a kis motorosok. A Meriváról én is olvastam már rosszat, de nekem nincs vele rossz tapasztalatom, szerintem az jobb választás lenne, a motorok közül az 1.6-os jobban passzol bele, de az 1.4-es is elviszi.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
Napi 110 km-re tervezek egy hármas Priust. 40 km városon kívül, 70 km autópálya, azon átlag 140-160 km/h, időnként kicsit több (külföld). Tudom, hogy a dízelt erre találták ki, de az kizárt. Jelenleg egy Corolla 1.6 VVT-i van használatban.
Van esetleg tapasztalata/ismerőse aki ilyen körülmények között használ hibridet? Egy Atkinson-ciklusú motor mennyire tolerálja a nagy sebességet?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv:
Péter
Kedves Péter!
Aki Prius-t vesz, az jellemzően nem akar autópályán nagy sebességgel közlekedni, arra valóban a dízel való. A villanyász barátom családjában csak Prius-ok vannak (3db), mind megy autópályán (is), de senki nem nyelezi. Az egyik ismerősöm felesége, napi szintem nyomja vele a Budapest-Kecskemét-távot, de ő is csak 140-el. Nem hiszem, hogy bármi történne vele, ha 160-al vagy fölötte menne, de már Németországban sem lehet tartósan 160 felett menni, ott is sok a korlátozás, illetve nagyon megnőtt a forgalom. Ez úgy fog kiderülni, hogy vesz egyet, és ha nem válik be, eladja. Attól nem tartok, hogy baja lesz, inkább az a valószínű, hogy nagy tempónál kelletlen lesz.
Üdv:
Üdvözlöm!
Érdeklődni szeretnék Vokswagen Passat VI 2.0 PD TDI (140LE) autókról hogy mi a véleménye esetleg ugyanez csak 1.9-es (105LE) motorral. Skoda Fábiánk van, de kinőttük két kicsi gyermekkel kevés a hely benne ha cuccolni kell utazáshoz pl. Azt láttam hogy sok 2.0-ás van eladó gondolom nem véletlen ez sem. Viszont a 105 LE-s kicsit kevésnek találom ekkora karosszériához. Vagy nem így van? A DSG váltóst kerülni kell gondolom.
Mik a fontos dolgok amiket meg kell nézni vásárlás előtt ha tudna pár tanácsot adni megköszönném! Mennyire viseli meg a családi kasszát ezek szervizelése? Olasz, Francia autót nem szeretnénk esetleg még az Opel Vectra C-t nézegettük de ott nagyon nem tetszik az hogy olasz 1.9-es dízel van benne.
Előre is köszönöm szépen a segítségét!
Kedves Kérdező!
A 2.0 PDTDI nem jó, az 1.9-es PDTDI meg nagyon. A kétliteresről itt olvashat, Csikós kolléga tollából. A két literes nem véletlenül olcsóbb lényegesen, mint a gyengébb 1.9-es. Elég a 105 ló a kaszni mozgatásához, és ez a motor fogyaszt a legjobban. A DSG nyilván egy újabb probléma forrás, mert ami be van építve az autóba, az el is romolhat, és el is fog egyszer, csak az a kérdés, hogy önnél vagy nem. Nem horror fenntartása, de lehetnek drágább javítások minden autónál.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A közeljövőben szeretném lecserélni egyre öregedő 2000-es évjáratú Volvo S40-es autóm. Egyre több vele a nyűg, és ahogy mondani szokás többe kerül a leves mint maga a hús. Ki is néztem az utódját egy 2007-es Audi A6 2,0 TFSI személyében. Az egyetlen aggályom (tudom állapotot nézünk nem kilométert), hogy 360 ezer kilométer van benne, és nem igazán tudom mennyit bírnak ezek a motorok. Főleg a turbó miatt kérdezem.Az esetek 70%-ában városban megyek, de egyre többször utazunk 5-en távolabbra és hát valljuk be, szeretem ha akkor is megy az autó.
- Hogy veszem észre ha a turbó cserés?
- Mennyire viseli ez meg a motort?
- Mi az amit érdemes nézni az autón?
Halkan megjegyzem, az autóért 2,3 millió forintot kérnek!
Köszönettel: Dániel
Kedves Dániel!
A 360 ezer kilométertől önmagában még nem kell félni, egy tekert 200 ezertől inkább. Érdemes figyelembe venni, hogy ez egy TSI, igaz, ez a TSI-k közül a legjobb, ezzel van a legkevesebb baj. Szerintem a 3,2-es szívó motor jobb. A turbócserét csak akkor veszi észre, ha nemrég cserélték, és újszerűbb, mint a környezete, vagy tud róla az eladó, és mondja. A turbótól nem kell félni, igazából az autó költségeihez képest kevésből, 100 ezer forint környékén vagy kicsivel felette felújítható.
A hülye tulaj, és az elhanyagolt olaj csere viseli meg a motort, nem a turbó csere. A 2,3 milliós ár nem számít különösen kevésnek, de érhet ennyit. Vigye el egy szakértőhöz, mondjuk hozzá.
Üdv:
Tisztelt István,
Szokásos formula: Autóvásárlás előtt állok. Azt szeretném kérdezni, hogy ebben a szmogriadókkal és klímakonferenciákkal teli világban be lehet-e még állni bébifókákat gyilkoló zsoldosnak, anélkül, hogy én középtávon rosszul járnék vele.
Középtávon nem járnék vele rosszul: El tudnék járni vele rendszerint autópályán külföldre (munka) és haza, elgurulni munkába (rövid táv), továbbá kirándulni a járművel olyan szép helyekre, amiket még nem öltek ki az Euro2-es dízelek. Mindezt úgy, hogy nem bukom el egy esetleges trélerezésen a takarékos TDI fogyasztásából származó előnyöket.
Szeretnék venni egy AFN motorkódos, első generációs A4-est. Baráti társaságban sok vélemény ütközik, van aki szerint ez az "utlimate-világból-kimenő-célszerszám" van aki szerint nem fogok ma már olyat találni, amivel lesz bátorságom 1200 kilométeres hétvégének nekivágni.
Hangsúlyoznám, hogy nem a napfénnyel üzemelő autót keresem, nem célom gombokért venni levedlett példányt. A hahun a milliótól fölfelé pozicionált sávot böngészem. Németországi vásárlás szóba jöhet, bár szeretném a szerelőmmel együtt megnézni a megvásárolni kívánt autót, ez pedig Magyarországon egyszerűbb.
Havi bevételem határon túli mérnöki juss, nagyjából ennek megfelelően céloznám az autó fenntartására fordítandó összeget.
Igazság szerint én még azt sem mondanám, hogy feltétlen egy ilyen öreg, kerregő közlekedőedényre lenne szükségem. Még akár egy közepesebb benzinmotort is tolnék magam előtt, hosszú utazótempón az is elketyeg gazdaságosan. Bár párom van, emiatt nem tartom indokoltnak a BMW-t, bár lelkem mélyén vágynék egy M52-re.
Paraméterek:
- elkövetkező évben ~30.000 km
- rövid távok is (részecskeszűrőt mellőzném)
- autóvásárlásra szánt összeg: 1-1,4M Ft + egyéb költségek (nem feltétlen kell elkölteni mindet...)
- tulajdonos: fiatal férfi, aki azért "asztráscsávó" nem szeretne lenni, de nem a szomszédnak vásárol
Tisztelt István, mondja meg kérem: Racionális választás számomra még 2017-ben egy öreg dízel? Vagy már a jó öreg 1.9 TDI-re is azt lehet mondani, hogy öreg prémiumba belevágni inkább hobbi és szélmalomharc? Számomra gyanúsan sok B5-öt árulnak szét Facebook-csoportokban, schwarz-bontásokból...
Köszönöm tanácsát,
Péter
Kedves Péter!
Egy ilyen TDI megvásárlása nem jár kockázattal, sőt, ez jár talán a legkevesebbel. A VW-csoporton belül minden autó ugyanabból van össze legózva, de az A4 az egyik legjobb minőségű, és valóban szép, nagyon jól tud kinézni még mind a mai napig. Ezek a legmegbízhatóbb motorok, tényleg kimennek a világból, és lehet belőlük megkímélteket találni, csak menni kell utána. A szervizelésétől sem kell tartani, mert minden van hozzá bontottban és újban is. Pont ezek a Facebook-csoportok a legjobb alkatrészforrások. Ennyi pénzért a legjobb példányok közül válogathat.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Érdemes-e német v. svájci elektromos autó importján gondolkodni? Mik lehetnek a buktatók? Engem egy Tesla Model S érdekel, míg a feleségemnek a városi használatra egy Nissan Leaf-et néztem ki.
Köszönettel,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Érdemes rajta gondolkodni természetesen, de a svájci autónál a vételárra még rájön 10% vám, majd a vételár 10% vámmal és fuvarköltséggel növelt összegére az ÁFA. Ha svájci-német határon vámolja, akkor csak 19% az ÁFA, de ha itthon, akkor 27%. Ezen kívül kell még származás ellenőrzés, ez simán lehet, 4-5-6 hét, majd egy eredetiség vizsgálat. Az EU-ból történő beszerzéseknél ezek a tételek nincsenek, ott csak haza kell hozni, és forgalomba helyezni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Gáláns rokoni felajánlás folytán van egy max. másfél milliós elvi keretünk kisebb fogyasztású városi cirkáló beszerzésére. 3 kiskorú gyerekkel rohangálna időnként az édesanyjuk a budai oldalon, de nem lenne baj, ha a teljes értékű autó érzését is átélhetnénk, ha beesik egy-egy hosszabb vidéki út.
Egy benzines Previa boldog használóiként elkötelezettek vagyunk a Toyota márka iránt, ugyanakkor a városi 12 literrel kapcsolatos költségeket valahogy optimalizálni szeretnénk.
Toyota-szerelő ismerős a Yarisokat egérkamionnak titulálta, és javasolta, hogy inkább 1.4-es Corolla-irányban kutakodjunk, de a Honda Jazz is az ajánlott kategória nála. Privát ötletemként még behúztam a játéktérre a Honda Civic 5 ajtósait is, a 2008 előtti szériából, szintén 1.4-es benzines kivitelben.
Kívánatos lenne a 7 litert nem meghaladó átlagfogyasztás, kimondottan örvendetesnek találnék egy 6 liter körül tudó városi étvágyat.
Adott pénzügyi kerettel hogyan rangsorolná a Corolla-Jazz-Civic választékot, azonos műszaki állapotot feltételezve?
Köszönöm!
Albert
Kedves Albert!
Az én sorrendem a Jazz, Civic, Corolla, de ez a három mind jó. A Jazznél nincs jobb városi autó, de igazából semmilyen autó sincs, ami egyszerűbben, olcsóbban fenntartható, mert a Jazzen csak olajat, féket, gyertyát kell cserélni, még a vezérlést sem, mert ebben nem olyan vezérműlánc van, mint a TSI-kben, hanem tényleg az örökkévalóságnak készült. Még a 300 ezret futott autókban is a gyári lánc van.
A helykínálat megdöbbentő különösen a külső méreteihez képest. Négy felnőtt férfi normálisan el van benne, a csomagtartójában elfér a saját kerekeiből öt darab behúzott csomagtér rolóval. A minap hazahoztam vele tizenkét darab 125x62.5x10 centis szigetelő anyag táblát, ami egy Volvo V70-esbe nem fért bele. Rozsdásodás a hátsó ívek lökhárító felőli végén indulhat el, illetve az ajtók alján.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy új korától kezdődően családi használatban lévő, ezáltal teljesen ismert előéletű Citroen C5 2.0 HDI-t használok. (2004-es, 460 ezer kilométert futott.) Az autó eddig teljesen megbízhatónak bizonyult, ezen túl a felszereltsége is igen magas.Az utóbbi időben kacérkodtam a gondolattal, hogy egy 2004-2005 körüli, szintén kétezres dízel Jaguar X-Type-ra (sedan) cserélem.
Az elképzelés az, hogy a Citroen eladását követően egy olyan kb. 500-600 ezer forintot hozzátéve vennék egy Jag-et. A kérdésem az lenne, hogy mindenképpen rosszul járnék-e, ha a jól ismert, rendszeresen karbantartott autómat lecserélném egy ismeretlen előéletű, magasabb kategóriás járműre?
Válaszát előre is köszönöm.
Bence
Kedves Bence!
Nem mindenképpen járna rosszul, de nagy eséllyel, ez a cseberből vederbe szituáció, sőt. Szerintem az X-Type a Jaguar szégyene az S-Type után. Ebben a Ford "méltán" megéneklelt tdci-je van, lehet, hogy jó lesz, de arra is nagy esély van, hogy nem. Nem véletlenül nem számolok be ilyen motorral szerelt autót. Amúgy minden alkatrésze Ford, köpnek is egyet a Jaguar-szerelők, ha szóba kerül az X vagy az S-Type. Semmi magasabb kategória nincs benne, csak az embléma, ettől nem kapja meg a Jag-érzést.
Ha Jaguart akar venni, akkor egy X308-as kódjelűt kell venni, na az még Jaguar. Itt is vannak már Ford-alkatrészek, de ez a legkiforrottabb, ezeken már kijavították a típushibákat. Persze nincs belőle dízel, úgyhogy pénztárca kinyit, tizenkét litert tankol (a 3,2-esbe).
Üdv:
Üdvözlöm!
Lehetőségem van egy szép külső és belső állapotú Peugeot 307 2.0 HDI 66kw vásárlására, ami kipróbálva nagyon meggyőző volt műszakilag is. 2001-es 300000 kilométer van benne, és 500.000 Ft-ért kapnám meg, jól felszerelt digit klímás autó, 6 légzsákos autó.
Kérdésem, hogy meg ér-e ennyit, kell-e félnem a nagy futás teljesítmény miatt?
Kedves Kérdező!
A kilométertől nem félnék, az egy jó motor, egy ennyi idős autónál ez nem számít nagynak, ennek a dupláját is tudja simán. Ennyi idősen az állapot határozza meg az árat, ha egy rendesen karbantartott autóról beszélünk, ami kívül-belül rendben van, akkor érhet ennyit. A kormánykapcsoló szokott kikopni, azt érdemes megnézni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Egy ideje gondolkodom autóvásárláson, első körben csak az E46 320d jött szóba facelift utáni 150 lóerős motorral. Hallottam hogy a turbóval, kettős tömegűvel és egyéb dolgokkal szokott probléma lenni, ami nem két forintos javítás. Aztán nemrég a C Vectra is a látóterembe került, 1.9 cdti ugyancsak 150 lóerővel. A keret nagyjából 1 millió forint, és szeretném ha nem kellene rákölteni még egy másik milliót a szervizelésére. Ön melyiket ajánlja, melyiknek kisebb a rizikófaktora?Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
Gergő
Kedves Gergő!
Az egymillió forintos 320 D-ről lebeszélem, igazi lelakott budikat láttam mostanában ennyiért. A rozsdára kell odafigyelni nagyon, itt találhatja a tipikus rozsdásodási helyeket. Ha a kettőstömegűtől tart, akkor Vectrát se vegyen, abban is van, de igazából szinte minden dízelben és sok benzinesben is. A C Vectrában lévő dízel elég megbízható motornak számít, tudok olyat, ami túl van az 500 ezer kilométeren, és működik, persze kettőstömegűt cseréltek benne. Kétszer. Ha nem megy sokat, jobban jár egy 1.8-as benzinessel.
Üdv:
Tisztelt Becsületes nepper!
Kirepültem a családi fészekből, ezért hátra kellett hagyjam a közösen használt G Astrát, amivel teljesen elégedett voltam. Viszont lassan eljött az a pont (a napok óta tartó kánikula és közösségi közlekedés sokat segített...) hogy saját autót vásároljak.
A paraméterek a következők:
- A keret 800-900 e Ft.
- Benzines, kisebb motorral. 1.2/1.4
- Megbízhatóság és a kis szervizköltség fontos szempont
- 80%-ban városban használnám.
Eddig két típussal szemezgettem:
A már említett és általam is ismert G Astra, esetleg egy 2002-2006 között gyártott Corolla. Van esetleg más hasonló autó amit szívesen ajánlana a fenti paraméterekhez?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
Laczkó
Kedves Laczkó!
Ha már említette a Corollát, akkor nekem legalább már nem kell, minden szempontból jobb, mint a G Astra. Az Astra sem rossz irány, de ott az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, ezek ilyenek, amíg nem ér el drámai mértéket, addig figyelni kell rá jobban, és utána tölteni, amikor szükséges.
A Ford Focus-t is megemlíteném, az is egy jó lehetőség. Ennél az összegnél már pont megjelennek a II-es Focus-ok, de azok még nem lehetnek annyira parádésak, nyilván meg kell nézni, hátha. Az első széria végéről viszont nagyon szépeket lehet ennyiért találni, csak ne legyen rozsdás. Ajtók belső pereme, sárvédő, küszöb, ezeket kell figyelni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Terveim szerint szeretném megvenni első komolyabb komfortos autómat. Alapvetően benzinesben gondolkodok, mivel évi 10.000 km-nél kevesebbet szoktam megtenni. Fele város fele országúton.
Kettő kiszemelt áldozatom lenne. Az egyik a Lexus IS 200, a másik pedig a Lexus IS 250.
Nem az ár a mérvadó.
200: jókat írnak a népek, de 2005-ös a legújabb, ami hát csak csak 12 éves már.
250: őszintén jobban tetszik, 2007 előtti példányokat néztem, de rémhíreket hallok a motor kokszolódásáról továbbá a műszerfal pattogzásáról.
Ön alapvetően melyiket ajánlaná? Mennyire rozsdásodnak eme járművek? Melyik lenne megbízhatóbb?
Köszönettel: Dániel
Kedves Dániel!
A kérdésére válaszolva, az IS200 lényegesen kisebb, a hátsó lábtér egy magas pilótával eléggé kicsi lesz. Egyébként rendkívül megbízható, jó karakterű autó, pontos váltóval, finoman járó motorral, jó futóművel. Az idősebb példányoknál előfordulhat rozsda, legtöbbször a küszöb és a sárvédőív találkozásánál kezdődik. A második generáció már jóval tágasabb, és az is megbízható. A kokszolódást a Novoth Tibi meg tudja oldani, az nem akkora probléma, mint az emberek gondolják.
A műszerfal pattogzásával én még csak képen találkoztam, de a probléma létezik. Ennek az az oka, hogy nagyon ki volt téve napsütésnek a műszerfal. Ehhez nem elég, hogy meleg helyen lakjon az autó, ehhez az is kell, hogy úgy álljon napközben, hogy műszerfalat érje a nap. Ha az autó nem nagyon napsütötte részről érkezett, akkor ezzel szerintem nem lesz gondja. Én mindkettőt szeretem, de az újabb nagyobb, ha kell a hely.
Üdv:
2006-os Alfa 166 2.4 jtd-t vennék. Észak olaszországi, a kereskedő állítása szerint 137.000 km van benne. Hét közben városban, hét végén kirándulni használnám. Érdemes foglalkoznom vele? Ha nem 3 gyerek mellé mit ajánlana?
Köszönettel
Krisztián
Kedves Krisztián!
Nekem is volt Alfa 166-osom, 3.2-es benzines, és nagyon szerettem, igaz az akkor még csak három éves volt, és 80 ezer volt benne. A kinézett autó a legutolsó évjárat a 166-osokból és ezzel a motorral jó választás, megbízható és takarékos is. Ha tényleg ennyi van benne, akkor nagyon jó vétel lehet.
Egy igazán különleges forma volt, és amelyiknek vonalban van a kasznija, az a mai napig szép autó. Annak idején, mikor ez még drága volt, a biztosítási csalók szerették nagyon, mert óriási pénzeket csináltak vele. A futóműve érzékenyebb az átlagnál, a váltókarja alfásan jár, a műszerfal, a belső tér anyagai és kidolgozása olaszosan prémium, de jó kocsi.
Üdv:
Kedves István!
Jelenleg egy benzines Laguna II. kombit hajtok, nincsen panaszom rá, mégis idővel, pusztán az izgalom teljes hanyatlása előtt cserélném ugyanúgy egy benzines, kb. 5. évét járó kombira. Árban 3 millió körül.
Most csak egyetlen szempontot tennék első helyre, amiben csekély tapasztalat híján segítséget kérnék: melyik kombi tudja azt, amit a Laguna: egy 90x200 cm-es heverő bent az utastérben, lecsukott hátsó ajtóval és még vezetni is tudok? Vagy újabb modelleknél ez már felejtős és a családi egyterűben kell gondolkodni?
Köszönöm!
Attila
Kedves Attila!
A Skoda Superb szép nagy szekrény, és a csomagtartó helyén van egy gödör. Sajnos így hirtelen nem találtam adatot rá, hogy mekkora a csomagtartója előre hajtott ülésekkel, de majd ön kiguglizza vagy megkéri a hirdetőket, hogy mérjék meg. Skodából mindenképpen csak dízelt vegyen, a TSI-vel elég sok baj van. Eszembe jutott még Volvo V70 és a 2007-től gyártott Mondeón is de az előbbinek 1878, a Fordnak 1920 milliméter hosszú "csak" a csomagtartója. Más ötletem nincs, már fél órája guglizok, most ön jön.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Sajnos újból autócsere előtt állok barátnő biztatása/nyomása miatt. Eddig volt egy Ford Mondeo 2.0 TDCI-m, jelenleg egy Kia Ceed 1.6 CRDi-m. Mindkettő vásárlásakor nagy szerepet játszottak az itt olvasott írásai. És mindkettő be is vált, ezúton is köszönöm.A feladat most nehezebb: automata váltós kompakt vagy SUV autóra lenne szükségünk, kb. 10000 euró (német vásárlás és üzemeltetés) összegig. Benzinesben gondolkodom, évi kb 20.000 km, 90%-ban autópályán. Én a japán vagy koreai típusokat kedvelem, sajnos a Honda bármennyire is szimpatikus márka, kiesik (Accord túl nagy, Civic túl nem szép, Jazz túl gyenge, HRV túl drága). Az 1.6 CRDI ereje sajnos nem győzött meg, minden más rendben van, ezért is tartok a szívó benzinestől, főleg automata váltóval, turbós benzines motor mellett biztos készségesebb lenne az automata, de azokban meg annyira nem bízom. Egy kétliteres szívó+automata kombó meg elég szomjas lenne gyanítom.
Szóval ördögi körben vagyok, amiből remélem tanácsa segít kimászni. Az autóval 4-5 évet tervezünk. Fontos lenne a megbízhatóság, viszonylag kedvező fenntartás, és azért ne ijedjen meg egy-egy emelkedő vagy előzés előtt sem.
Vagy jobb lenne újat venni kétszer annyi pénzért, és a garancia miatt nyugodtan autózni?
Minden tanácsára nyitottak vagyunk, eddig beváltak.
+1 Ön mennyire tartja reálisnak, hogy hamarosan zuhanni kezdenek a dízel kocsik árai, főleg Németországban?
+2 Ön szerint Magyarországon több pénzt kapnék a Ceedért?
Köszönöm, hogy elolvasta a kisregényt.
Üdvözlettel
Péter
Kedves Péter!
A levelében van némi ellentmondás, benzines legyen, menjen is, meg ne is fogyasszon. Ez pont olyan, hogy dugni is szeretnék meg szűznek is maradni. Nem fog menni, módosítani kellene az igényeket a kor autógyártásának figyelembe vételével. A motorok egyre kisebbek, a szívók is. A kis turbós benzineseknek jó a karaktere, de nem vennék ilyet, szerintem a legtöbbjüknek a puszta léte is emberiség elleni bűntett, de a villanyautókig már sajnos maradnak. Szerencsére még ki tudjuk addig húzni néhány szívó benzinessel, amik, ha az újabbakból választ, sajnos elég döglöttek lesznek.
A Hondánál kihagyta a CR-V-t, az SUV is és van belőle automata, kb. tíz litert fog enni. De minden automata benzines SUV ennyit fog enni vagy többet. A Toyota Rav 4 is jó lehet, abból is van kétliteres benzines. Ha újban gondolkodik, akkor vegyen egy Toyota CH-R-t hibridhajtással. SUV is, és keveset is fog fogyasztani, valamint az idő múlásával szerintem ezzel fog a legkevesebbet bukni az új autókhoz képest. Ha nem SUV, hanem valami kompakt, akkor egy Toyota Prius III-as, automata is, keveset is eszik, de sportolásra, erőteljesebb gyorsításra még fenntartásokkal sem alkalmas (150-et azért simán utazik), ez egy közlekedő edény, de öt liter körül fogyaszt, nem megy tönkre, és az árát is tartja. Azt is lehet, hogy most egy Prius III-as, pár év múlva egy CH-R. Ha 90%-ban autópályán használják, akkor szerintem lehet venni valami dízelt is, mert a részecskeszűrője ki lesz kormolva. Ha meg sportolni akar, vegyen valamit hobbi kocsit a járós mellé, ami szívó benzines, üvölt, mint a farkas, és olyankor eszik, mint az állat.
+1 Ki tudja, sajnos még nem látok a jövőbe. Öt éven belül akkora felfordulás szerintem még nem lesz, de egyes típusok le fognak értékelődni, gondolok itt a problémásabb, drágábban fenntartható típusokra. A dízelbotrány hatása még fokozódhat Németországban, különösen, hogy kiderült, a kartalezés a német gyártók között, és mindenki sáros. Hosszabb távon a hibridek és a villanyautók egyértelmű előretörésére számítok. és a dízelek háttérbe fognak szorulni, illetve el fognak tűnni, mert nem fognak tudni megfelelni a környezetevédelmi előírásoknak.
+2 Annyit írt, hogy van egy dízel Ceedje. Az fasza, de finoman szólva nem vitte túlzásba a kocsi leírását.:-) A Ceednek jó ára van Németországban is, a sallangokkal, sarcokkal, macerával együtt szerintem nem éri meg itt árulni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Régi vágyam látszik teljesülni: tudok vásárolni egy olcsó élményautót. A nagy teljesítmény számomra most nem annyira fontos. Két autó között ingázok, nem tudok dönteni. Az egyik egy Honda CR-X delsol a másik pedig a Mazda MX-5.
A Hondába jobban tetszik a targa tető, a Mazdának pedig a formája. A Mazda újabb a Honda öregebb. Az alkatrészárak szempontjából kedvezőbb a Honda.
Lehetne sorolni még egy darabig... Ön melyiket választaná, ha 24 éves lenne és egy olcsó élményautóra vágyna?
Üdv,
Imre
Kedves Imre!
A CR-X del Sol szerintem nem az az igazi élményautó, ráadásul elöl kapar. Abban csal az az élmény, hogy leveszi a tetejét. Az MX-5 a hajtásától, a futóművétől, a kormányzásától, és ezek teljes összhangjától lesz élményautó. Nem erős, mégis akkorát lehet vele autózni, hogy nem hiszi el, ezt csak az tudja, aki már próbálta. A Lilafüred-Eger útvonal nyelezve kötelező, és megért mindent. Nem kérdés, hogy az MX-5 a helyes válasz.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A kiszemelt francia a Peugeot 406 1,8 vagy 2,0 benzines változata, esetleg a HDi korszak előtti dízelei. A svéd pedig a Volvo 850 2.5 TDI a benzineseket nem ismerem. Tudom, a rozsdára figyelni kell, de egyikről se olvastam, hogy az átlagnál jobban rohadna.Melyik motorváltozatban érdemes gondolkodni? Az üzemanyag fajtája másodlagos szempont, a megbízhatóság lenne az elsődleges, normális karbantartás mellett. A használat jellege évi 10-15e km nagyrészt rövidebb utak (50-60 km). A keret 6-800e Ft + átírás, szerviz.
Mindkettő tetszik (ízlésről nem vitatkozunk). Melyik típussal lenne probléma mentesebb az együttélés, mire figyeljek vásárlásnál?
Köszönettel:
Gergő
Kedves Gergő!
A Peugeot 1,9-es dízelei legendásan strapabíróak voltak, csak már nem lehet belőle épkézláb darabot látni, elmúlt felettük az idő, és széthullottak. Minél több extra van bennük, annál több nem működik, és bontott cucc se nagyon van már hozzájuk, mert már a donor autókban se működnek azok az extrák, illetve már be vannak kockázva régen. Ha 406-osban gondolkodik, mindenképpen a széria végéről való autót nézzen, és leginkább benzinest. A hátsó futómű elhasználódása tipikus probléma ezeknél az autóknál.
A Volvo 850-es nagyon jó autó, a 2,5-ös dízel meg az Audi egyik legjobb motorja volt, megfelelő karbantartással az egymillió kilométert vagy többet is simán tudja. És itt a hangsúly a megfelelő karbantartáson van, amit szeretnek elhagyni, mert "ez a motor minden kibír" felkiáltással ez szokott elmaradni, és akkor már nem bír ki mindent. A benzinesek szintén jók, azokat is meg lehet venni, a sorötös is kimegy a világból. A Volvóknak a belseje tud nagyon lepusztulni, abból mostanában csak végtelenül leéltet láttam.
Ízlésről nem fogunk vitatkozni, a facelift utáni 406-os és a 850-es nekem is teszik, igaz, nekem csak a kombi.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Korábban volt már szerencsém vezetni egy 2011-es Citroën 5-öt, és habár azelőtt sosem vezettem dízel autót, nagyon megkedveltem. Céges jármű lévén a karbantartás és a javítás nem volt elsődleges szempont, ráadásul újként ez nem is volt releváns. Most eljött az idő és a lehetőség, hogy megszerezzek egy ilyet, szintén a 2.0 163 LE HDi motorral. 3 millió körül már elég sok van ebből a piacon.
A népítéletben nem sok vélemény született erről a típusról, így nem tiszta a kép számomra, hogy 120.000 km körül szabad-e ilyenbe beleugrani. Gondolkoztam még az 1.6 THP benzinesen is, de a kis BMW motorról olyan rémtörténeteket lehet olvasni (láncnyúlás), hogy inkább elment a kedvem, pedig a benzines jobban megfelelne az igényeimnek. Egyet meg is néztem, de úgy zörgött és remegett a motorja mint egy traktornak!Külföldön van használt szívó benzines is (1.8), de ezt itthon nem forgalmazták. Annyi biztos, hogy 2010 utáni hidrós kombi C5-öt szeretnék venni, lehetőleg automata váltóval, hogy a kettőstömegű se legyen gond.
1., Mit javasol, melyik motorral érdemes választani ami mondjuk 200.000 km-ig várhatóan nem okoz majd családi csődöt?
2., Az elektromotorokkal telezsúfolt Exclusive felszereltségi szint kockázatos (ülésmozgatás, gerinctámasz, csomagtér ajtó)?
3., A hidrós felfüggesztés mennyire költségigényes normál használat mellett a kocsi 6-10 éves kora között?
4., Éves szinten milyen karbantartással érdemes számolni?
5., Alternatívaként a Laguna 2 akár phase I vagy II benzines kombik merültek még fel... Tágasságban hasonló,mégsem dízel. Mi a véleménye erről?
Előre is köszönöm a válaszát :)
Üdvözlettel;
Vince
Kedves Vince!
Az új C5 egy nagy ugrás volt minden tekintetben az elődjéhez képest, ez egy sokkal jobb autó, és nyugodtan meg lehet venni. Ha tényleg 120 ezer van egy ilyen autóban és nem tekert 120 ezer, akkor az még nagyon sokáig jó lesz. Én a kétliteres dízelt venném elsősorban, kell ekkora motor egy ilyen nagy autóba. Ebben a C5-ben már sokkal jobbak az elektromos rendszerek, az elődje hírhedt volt erről. Senki nem tudja megmondani, hogy mire lehet számítani, mert senki nem lát a jövőbe, én sem.
Ez egy használt autó, bármi lehet vele és ennek az ellenkezője is. Az 1.6 THP motornak nem a láncnyúlás a baja, hanem a puszta léte. Ebből csak egy fajta van, ami bele fog rondítani a pénztárcájába, de ordenáré nagyot. Ha a Renault és a Citroën között kellene választani, akkor a Citroënt választanám.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Teljesen kezdő vagyok autóvásárlás terén, saját autóm még nem volt, bár 20 éve vezetek. Fontos, hogy a két gyerekülés beférjen plusz csomagok, másrészt napi használat is fontos 40-60 km/ nap, városban és autópályán. Dízel vagy benzines is szóba jöhet, benzinesnél esetleg lpg-s átalakítás mivel a családban van ilyen átalakított autó és jók vele tapasztalatok és az öreg dízelektől kicsit tartok.
Két extrát szeretnék csak: klíma és az autópálya használat miatt a tempomat lenne fontos. max: 1,2 millió a keret. 5 típust néztem ki eddig de nehéz eldönteni melyik lenne ideális és melyik benzinesnél lehet gond az lpg átalakítással; mindegyikben találtam eddig kifogást.
VW Jetta - ennek kicsi a csomagtartója, pedig nagyon tetszik
Volvo V50 - elég drágák és ebben az árban csak nagyos idős vagy sokat futott autókat találtam
Skoda Octavia - a szervizköltségektől félek
Opel Meriva - nagyon eltérőek a vélemények, sok rosszat írnak róla
Opel Astra kombi - nagyon leharcolt példányokat láttam és sok negatívat írtak róla, főleg a H Astrákról.
Köszönöm előre is segítségét.
Balázs
Kedves Balázs!
Az Octaviánál pont nem kell félni a szervizköltségektől. A benne lévő 1.9-es TDI az egyik legmegbízhatóbb motor, amit valaha gyártottak, a benzinesek közül az 1-6-ost venném, az 1.4-es kicsi ebbe a kaszniba.
A H Astrával nem értek egyet, szerintem az nem rossz, Göbölyös Zsolt kollégánk is használt egy ilyet elég sokáig. Vannak benne zavaró apróságok, amikkel együtt lehet élni, de alapvetően megbízható. Az 1.7-es motorokkal is az a baj, hogy bennük van a Föld-Hold távolság oda-vissza többször, ha talál valódi kilométerest az még jó lehet. Ugyanez vonatkozik a Merivára, izgalom az semmi nincs benne, de működik. A többiről nekem már nem is kell írnom, azokat már ön kizárta.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Bővült a családunk ezért többes autócserét tervezünk. Feleségemnek már sikerült egy családi egyterűt vásárolni a régi autónkat pedig eladni. A csere után most én "örököltem" meg feleségem Renault Modus-át. Hű társ, de szeretnék egy városi terepjárót vásárolni magamnak. A keret kb. 1,8 - 2,0M plusz még a kötelező körökre egy kevés.
Jómagam 2m magas és 110kg vagyok, tehát a kisebb típusok szóba sem jöhetnek. Arra elég volt a Modus :)
Elvárásaim alap dolgokra koncentrálódnak:
- légzsák
- klíma
- központi
- dízel
- használható csomagtér
- esetleg opciósan 7 személy, bár ez tudom, hogy üti a csomagteret
- több évre tervezem
Eddig Chevrole Captiva, Hyundai, Kia modelleket nézegettem. A Dacia sajnos kicsi, nem férek el benne. Toyota Rav sem az én világom. Egzotikus modellektől inkább ódzkodnék (Tata, SSangyong)
Az álom egy Volvo XC90 lenne, de az ennyiért nem fog összejönni sajnos :(
Köszönöm válaszát!
Üdv:
Gábor
Kedves Gábor!
Jó úton jár, én is ezeket javasolnám, ezek normális összegből fenntarthatóak, és nem kell félni a prémium autók prémium költségeitől.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Havonta nagyjából 1000 km-t járok, öreg benzinest cserélnék. A kilométerek aránya: nagyjából 400 autópályára jut 100 város. Később lehet, hogy ez az arány átalakul 100:10-re. Max 2,5 millióért néznék főként Kiákat, vagy Hyundai-okat, lehetőleg kombi kivitelben. Ilyen km-arányban ezekből az autókból megéri így egy 2011-es dízel? Esetleg van más javaslat? Lényeg a kiszámítható szervizigény.Segítségét előre is köszönöm!
Maradok tisztelettel: Balázs
Kedves Balázs!
A városi használatnál az a lényeg, hogy bemelegszik-e az autó, mert a hideg üzem terheli jobban az autót, és a részecskeszűrő hamarabb tömődik el. Ha emellett sokat megy autópályán, márpedig a levele alapján fog menni, akkor a részecskeszűrőnek van lehetősége regenerálni magát, és a városban összeszedett kormot kiégetni. Ezek az autók teljesen jók, én meg merném venni.
Üdv: