Kedves Nepperűző!
Utolsó generációs Honda Prelude vásárlásán gondolkozom. Vannak a típusnak ismert vagy rejtett hibái, csapdái? Az automata váltók mennyire megbízhatók ebben a típusban?
A kisebb 2.0-on gondolkozom mert egy kicsit tartok a 2.2-es 4 kerék kormányzásától, hogy az később komolyabb hibaforrás lehet.
Ötleteit, észrevételeit előre is köszönöm,
P.
Kedves Kérdező!
Meg szabad venni a Prelude-öt, semmi baja nem szokott lenni, és az automta váltójuk is jó. Én a négykerék-kormányzástól sem félek, tavaly volt nálam harmincéves Prelude, és abban is működött. Persze minden elromolhat, ami benne van.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Kérem, segítsen rendet tenni a fejemben! A vásárlásra szánt keret 700000-800000Ft. Napi 30km, havonta 1-2 hosszabb út (100-200km), évi egy 1000km-es út.
A hülyébbik énem a Getz felé húz, de nagyon (mennyire rozsdásodós és elromlós fajta?), a nem annyira hülyébb maradna a WagonR, Ignis, Yaris, Micra vonalon. Vagy valami egyéb ötlete?
Válaszát tisztelettel köszönöm!
Üdv: Gabi a fogalmatlan
Kedves Gabi!
A Getz megbízható autó a népítéletekben is szeretik, és rozsda szempontjából sem rossz, de azért oda kell figyelni, mert ezek már tízenéves autók. Én a Yaris-t jobban szeretem, és ennyiért már lehet épkézláb darabot venni, de ha önnek a Getz tetszik legjobban, akkor hajrá.
Üdv:
Kedves Becsületnepper!
Van egy 2004-es Skoda Octaviam (faceliftes) 1.9tdi. Nagyon meg vagyok vele elégedve 110 ló nekem pont elég (főleg 5.5 átlagfogyasztással) illetve óriási csomagtér ami még szuper. Most ~330.000km van benne. Viszont dilemmába kerültem. Egyik rokonom eladná 2009-es Superb-jét (szintén) 330.000km. 1.9TDI motorral szerelt (105ló) manuális 5 sebességes váltóval. Mivel a kortörténete teljes mértékben megbízható és jó állapotban is van (leginkább autópályán ment) elgondolkodtam rajta h megvegyem.
Nem vagyok egy versenypilóta, szal a gyorsulás nem érdekel. Ha megy a pályán egy kényelmes 140-et nekem az pont elég. Ahogy néztem fogyasztásban kb 1 literrrel lenne több. Ami még előny h még nagyobb lenne csomagtér és h fiatalabb lenne a mostaninál. Ön szerint érdemes lenne megvenni? Ha meg is venném Ön szerint az 1.8-2M megéri az autó árát?
Mire számíthatok költség téren egy ennyit futott autónál? Netán van valami tapasztalata ezzel a típussal kapcsolatban? Ön szerint 100ezer kilométer (vagy több) még benne van ennyi futásteljesítmény mellett?
Válaszát előre is kösznöm!
Üdv.: Feri
Kedves Feri!
A 105 és 101 lóerős a legtakarékosabb 1.9 es PDTDI motor. A spritmonitor szerint 5.2 L/100km az átlagfogyasztása, és ezt én is meg tudom erősíteni. Az én 101 lovas Fabiám nem eszik hat litert és 150-160-al közlekedek vele. Eddig egyszer mértem vele 6.2-es átlagot, amikor 300 kilométert tettem meg vele 180-al, mert sietnem kellett egy címre. Szerintem a Superb sokkal jobb autó, mint amennyit kérnek érte, és ennyit simán megér. Ugyanarra számíthat, mint az Octaviánál, menni fog, amíg van benne víz és olaj.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Egy 2003-as Opel Combo Cargo-t (1.7 DTI) hajtok, de kényelmi szempontból szeretnék egy nagy és kényelmes, keveset fogyasztó autót vásárolni. Rokon révén lehetőségem lenne egy 2007-es évjáratú (már az új karosszériás) 2.0 HDI motoros, igencsak megkímélt, egy tulajos, 165.000 km-t futott Citroen C5-ös autót vásárolni. Az autó jobb oldala törve volt, de a hiba szakszerűen ki lett javítva.
Napi szinten ingázok 70-70 km-t, hétvégente sok esetben 3-400 kilométert is megteszek, tehát éves szinten 50-60 ezer kilométert tennék meg az autóval. Nagyjából 30 % városban, 35% autópályán, 35% városon kívül.
Mennyire bírják az említett típusú autók a gyűrődést? Van valami típushibájuk? Mekkora hibaforrást jelent a "hidropneumatikus rugózás"?
Az autó 1 millió Forintba kerülne.
Válaszát előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
Ez az újabb C5 ennyi kilométerrel még nagyon jó lehet, de van esély később apróbb elektromos problémákra. Nálam is volt ilyen autó, amin a telephelyen állva gyulladtak ki kontrol lámpák. Ha ütni-verni veszi, arra nem jó, de ha gondos gazdája lesz, és megadja neki a törődést, akkor sokáig használhatja még. A hidropneumatikus rugózás egy hibaforrás lehet, de nem annyira, mint az az emberek képzeltében van. Minden, ami egy autóban van, az el tud romlani, és az kockázatot rejt magában, ami nincs benne, az nem. Nem annyiba lesz a fenntartása, mintha vett volna egy Jazzt vagy Swiftet, erre azért kell majd költeni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Abszolút nulla tapasztalattal állok autóvásárlás előtt. Egy megbízható benzines kombit szeretnék venni, ami hosszabb távon is megállja a helyét. A kérdésem az lenne, hogy a piacot böngészve melyik az ön szerint célravezetőbb stratégia 1,5 milliós kerettel a zsebben:
Öregebb, de kevesebbet futott autót nézni, pl egy 2002-2008 közötti évjáratú 140.000 km körüli autót, vagy egy fiatal sokat futottat, ami bőven 200 ezer netán 300 ezer km-t is látott, de 2010 utáni gyártmány?
Amennyiben van olyan modell, amit tudna ajánlani a fenti információk türkében, azt is nagyon megköszönném.
Tisztelettel:
Dániel
Kedves Dániel!
Úgy látom, tényleg teljesen sötétben tapogatózik. Az idősebb, de a fiatalabb autóknál is, a kilométeróra állás egy tájékoztató adat, aminek lehet némi valóság alapja, attól függően, hogy hányan és mennyit tekertek vissza rajta az évek alatt. Lehet találni tekeretlen órás darabokat is, de a használtautó-vásárlásban pont az a legnehezebb, hogy türelmesnek kell lenni, óvatosnak, de ha találunk egy jó darabot, akkor nem lehet tökölni, azonnal lépni kell, mert elviszi más pillanatok alatt. Mindez nem egyszerű a kevésbé rutinosaknak, mert mindezt ráadásul egyszerre kell végrehajtani, ezért is olyan ingoványos talaj ez.
Ha a legkevesebb kockázatot szeretné, akkor egy Ford Focus 1.6 benzin jó lesz önnek, de óvatosan ezekkel is, mert volt belőlük egy rendőrautó széria, ami pár éve nagy mennyiségben árasztotta el a piacot az aktuális rendőr flotta csere miatt. Ezek sem rosszak, és akkoriban is csak 100-130 ezer kilométer volt bennük, tehát nem tették meg a Föld-Hold távolságot többször, de legyünk tisztában azzal, hogy miben ülünk. És végül a lényeg, ne úgy válasszon, hogy másfél millióért melyik a legfiatalabb, hanem melyik a legjobb állapotú.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Úgy néz ki, hogy a jelenlegi autómat egy Citroën Saxot (1.5D) szeretné(n)k lecserélni egy "újabb", nagyobb és valamivel biztonságosabb másikra. Voltak vele gondok, ezek jó része orvosolva is lett (pl.hátsó futómű), de eljutottunk odáig hogy kicsi a családnak.A kínálatot nézve(és némi unszolásra is) első körben a Ford Focus és az Opel Astra G tűnik szimpatikusnak. Fontos lenne a viszonylag nagy utas- és csomagtér illetve a klíma is.
Elsősorban dízelt szeretné(n)k, ezért kíváncsi lennék, mik lehetnek a buktatók ezeknél a típusoknál.
Esetleg ha tudna más modellt is ajánlani hasonló paraméterekkel, szívesen fogadom. A keret nagyjából 6-700 ezer forint.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Ricsi
Kedves Ricsi!
Ezt a Focus-t itt tesztelte Zách Dani kollégánk, érdemes újra elolvasni, itt pedig a benzines tesztje van Papp Tibi tollából. A rozsdára figyeljen oda a sárvédőíveken és az ajtók belső élein. A G Astra is elég jó autó, ott az Ecotec motoroknál lehetséges magasabb olaj fogyasztás, a rozsda kevésbé jellemző, mint a Focus esetében. Mindkettőből inkább benzinest vennék.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Közel 60 éves vagyok, és a nyár folyamán szeretném lecserélni a régi (2005) dízel Mazda 6-ot. A kasznija halódik, a szakik szerint nem érdemes már költeni rá, viszont a motorja teljesen rendben van. A feleségemmel egy SUV-ban gondolkozunk.
Ahogy haladunk előre az időben, egyre nehézkesebb lesz a beszállás, amit már látok a korosabb ismerőseim körében. Valószínűleg ez lenne az utolsó autónk, amit vásárolnánk. Napi használat városban (50-60 km), illetve havonta egyszer (100-200 km) vidéki utak. A nyaralás évente egyszer valahol az Adrián.
Több típust is megnéztünk: Suzuki Vitara , Mitshubishi ASX. Kb 5 milliót költenénk rá, nem kell feltétlenül "0" kilométeres, 1-2 éves még elfogadható. Főleg a megbízhatóságra és a kényelemre helyeznénk a hangsúlyt. A fenntarthatósága nem fő szempont.
Kérem segítsen a választásban. Amennyiben tud más típust ajánlani hálásan venném. Rendszeresen olvasom a válaszait és nagyon korrektnek tartom őket.
Köszönettel: Tibor
Kedves Tibor!
Az ön által felsorolt típusok jók, az új Vitara pedig az egyik legjobb ár-érték arányú autó a piacon. Én még elgondolkodnék a koreai autókon, a Kián vagy a Hyundai-on is, de a Dacia Duster is nagyon jó.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, mindenki elmondja, hogy milyen autót ne vegyek, ha találok egy szimpatikus típust, hamar elvadítanak tőle az ismerősök. Jönnek a horrortörténetek a a nagynyomású dízel javítási összegeiről stb. A kérdésem az, hogy mi a véleménye a Ford Fusion 1.4 TDCI-ről (esetleg 1.6TDCI)?
A karosszéria kialakítása, használhatósága nekem megfelel. A benzinesek fogyasztását soknak tartom, a dízeltől kicsit félek. 2005-2006-os évjáratúakat nézegettem, 850 ezer Ft körüli árat szánok rá. Illetve milyen más típust ajálna helyette ennyi pénzért?
Szempont az öt ajtó, elég gyakran utánfutózok (450 kg-ig) város, országút, telek viszonylatban. És az asszonykának is könnyű legyen vezetni, parkolni stb. Szóval tényleg mindenes kellene, sajnos a vidéki magyar ember már csak ilyen, egyelőre nem futja Vitarára (egyszer az is csak lesz 10 éves).
Köszönettel: János
Kedves János!
A Fusion jó autó, és mindkettő motor megbízhatónak számít, az 1,4-es kicsit egyszerűbb, és kevesebb akna van a fenntartásában, viszont a 68 lóerejével nem az a kimondott igavonó. Elhúzza a futót, de az biztos, hogy szeme lesz az autónak, a dombot már messziről észre fogja venni.
Az 1.6 TDCI-nél a befecskendezők alatti tömítéseket időnként ki kell cserélni, és az olajcsere elvégzésének mikéntjére is oda kell figyelni. Ha ezt elrontják, akkor az nagyon sokba kerülhet. Egyébként jó motor. Én magamnak egy VW csoportos 1,9-es TDI-t vennék, annál kevés olcsóbban fenntartható dízel motor van.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Tíz év használat után arra gondoltam, lecserélem a G Astrámat. Évi kb 15 ezer km-t megyek vidéken. A podcastokban azt is hallottam, hogy hosszabb időre érdemes esetleg új autót venni. Mivel a K Astra könnyebb lett, és az Év Autója is lett, erre gondoltam, de ahogy az árakat néztem, befigyelt a Mazda 3-is, amiről csak jókat hallottam.
Persze a kereskedésekben az árak máshogy néznek ki, és az Opelre lényegesen nagyobb az engedmény, a Mazda meg talán jobban tetszik. Mindkettő 120 lovas benzines. A 120 lovas Astrában közvetlen befecskendezésű turbómotor van, amiről nem hallottam rossz híreket, mert még új, de beugrott a TSI motor, amiről nem sok jót mondtatok.
Szerinted melyik jobb választás, és a másiknak milyen buktatói lehetnek?
Köszönettel: Péter
Kedves Péter!
Mivel a K Astra egy teljesen új autó, így erről nincs semmi tapasztalat, azt pedig, hogy mi fog vele történni, vagy mennyire lesz jó 200 ezer kilométeres korában, még senki sem tudja. Majd három-négy év múlva már tudni fogjuk, hogy jó-e. A Mazda 3 már bizonyította, hogy jó, és én személy szerint jobban szeretem a szívómotorokat.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Hosszú gondolkodás után megérett bennem a gondolat, hogy lecserélem 17 éves Octaviámat (1,9 TDI, 90 lóerős változat) egy újabb verdára. Ismét dízelüzeműt favorizálok, évi kb. 20 ezer km-t autózom. A max. keret 3-3,5 millió forint, 3-6 éves kombi középkategóriás kocsit szeretnék (esetleg "családit").
Jelenleg két autóra szűkült a kör: Focus 1,6 TDCi (70 kW) és Hyundai i30 CW 1,6 CRDi (81 kW). Ezek közül melyik a megbízhatóbb, jobb jármű? Főleg annak tükrében, hogy megszoktam jelenlegi autómnál, hogy a kötelező dolgokon kívül semmi sem romlik el. Ha esetleg mást ajánlana, örömmel fogadom.
Köszönettel: Viktor
Kedves Viktor!
Mindkettő jó választás. A Focus befecskendezői alatt időnként ki kell cserélni a tömítéseket, de különben megfelelő karbantartással teljesen jó autó. A flottás cégek nagyon szeretik, emiatt sok nagy futásteljesítményű autó kering visszatekert órával a piacon.
Érdemes alaposan utánajárni, hogy ne egy csapágyasra tekert órás autóba üljön bele. A Hyundai-nál még ilyen apróbb problémák sincsenek, ráadásul ebben még mindenki mumusa, a kettős tömegű lendkerék sincs. Mindkettő jó, nem nyúlna egyikkel sem mellé, azt vegye amiből jobb állapotú darabot talál.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Megközelítőleg napi 70 km-es ingázásra (50 % főút, 50 % autópálya) keresek egy viszonylag olcsó, kis fogyasztású autót. A "hahu" portálon nézelődve az alábbi két autó az, amiben gondolkozom. "A" verzió: kis benzines + LPG-szett pl. Suzuki Swift 1,0 vagy 1,3. "B" verzió: kis dízel 1,5 literig, pl. Citroën Saxo 1,5 D vagy Peugeot 106 1,5 D, illetve Opel Corsa B 1,5 D.
Mi a véleménye az alábbi autókról? Esetleg más típus, amit az említett célra javasolna? (Bekerülési költség kb. 300 eFt) Segítségét előre is köszönöm!
Köszönettel: Norbert
Kedves Norbert!
Én nem gázosítanék el egy ilyen autót, inkább vennék egy kis dízelt. A B Corsában lévő 1,5-ös Isuzu dízel szinte agyonüthetetlen, csak legyen benne olaj és víz. A Corsák gyenge pontja a karosszéria, ennyi idősen már kikezdte őket a rozsda. A Citroën Saxo, Peugeot 106-ról ugyanezt tudom elmondani, ott még hozzá jöhet a hátsó híd meghibásodása, erre oda kell figyelni. Ezek faék egyszerűségű autók, amik szinte nem romlanak el.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szüleim szeretnék lecserélni 13 éves 1,8-as B Vectrájukat, amit anyukám túl nagynak talál, nem érzi az autó hátulját, fél a tolatástól, ezért nem szereti vezetni. Előtte Corsát hajtott, azt szerette, de most hogy nyugdíjasok, nem kell két autó, csak egy, a Corsa pedig túl kicsi lenne a nyáron, mikor lecuccolnak a nyaralóba, vagy ha unokákat fuvaroznak.
Meglátásom szerint lehet csak egy tolatóradarra lenne szükségük, de ha másik autóra, akkor valami olyasmire ami Corsa és Vectra közti méretű, akár egyterű vagy kombi, de mindenképpen fontos hogy minden irányban jól ki lehessen látni belőle. Meriva A oszlopát zavaróan nagynak találták. A keresett autónak úgy évi 10 ezer km-t kell tudnia kényelmes tempóban még jópár évig, vegyesen kisváros, autópálya.
Úgy 2 millió körül szánnának rá. Milyen típust, modellt érdemes kipróbálniuk? Minden jel ellenére nem csak Opel játszik.
Segítségét előre is nagyon szépen köszönöm!
Kedves Kérdező!
A Corsa és a Vectra között van az Astra, ennél nem sok kézenfekvőbb válasz van. Ha kétmillió forint körül keresgélnek, akkor az egy modern autó lesz, és mindnek vastag lesz az A oszlopa. Ezt jobb lesz megszokni, mert mást nem fognak találni. A H Astra egy jó választás lenne, ha a szülei maradnának a megszokott márkánál.
Ha már kicsit idősebbek, és szívesebben ülnének magasabban, akkor egy Jazz is jó lehet nekik. Az Astrához nagyon hasonló méretű a Ford Focus, az is nagyon megbízható autó, de Mazda 3-asokból is jókat lehet ennyiért találni.
Üdv:
Tisztelt István!
Jó néhány hónapja nézegetem az autókat, olvasgatok teszteket, véleményeket, keresgélem mi lehetne a következő autóm. Valami sportcoupét szeretnék, amibe még befér két felnőtt és két gyerek is, és ha olyanom van, a menettulajdonságaival mosolyt tud csalni az arcomra. Kizárólag benzinesben gondolkodom.
Három autóra szűkítettem a kört: BMW M3 E46, Audi S5, VW Scirocco R (265 lóerős). Árban nagyjából egy szinten mozognak, BMW ugyebár a legöregebb, 15 év környékén, aztán az Audik nagyjából 10 év körül mozognak, legfiatalabbak a VW-k: 6-7 évesek. Tudom hogy az 1.4 TSI motoroknak nincs jó híre, igaz ez a 2.0 motorokra is?
Melyik autót javasolná, ha szempont a vezetési élmény, viszont az is szempont, hogy mennyit és mennyiért kell szervizelni az autót? Merjek egy 15 éves autóért ennyit kifizetni, vagy itt már túl nagy a kockázat? Nagyon tetszenek a VW-k, de egyrészt TSI motoros, másrészt turbós. Kicsit tartok mindkettőtől. Jogosan, vagy feleslegesen? Van tapasztalata ezekről az autókról? Esetleg a szerkesztőségből valaki másnak? Nagyon fontos lenne ha tanácsot tudna adni, sokat segítene. Kérem szánjon rám pár percet, és írjon nekem pár sort a témában.
Hálám örökké üldözni fogja. :)
Köszönettel: Péter
Kedves Péter!
Ezek közül egyértelműen az M3-as BMW-t venném. Az jó helyen kapar, és ha akarja, elmegy keresztbe, márpedig akarja majd. Az Audi négykerékhajtása annyira stabillá teszi az autót, hogy iszonyatosan kellene feszegetni a határokat, hogy bármiféle élményt kapjon. Lenne egy gyors, de semleges autója.
A Scirocco rossz helyen kapar, és igazi élmény autónak ez szerintem nem alkalmas, mert tolni fogja az orrát a kanyarban, ha kicsit feszegeti a határokat. A BMW-nek viszont a feneke indul el, az pedig a legjobb, ami történhet. Nem elhanyagolható szempont, hogy a háromból csak az M3-as fog jövőre többet érni, a többi nem.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
a sors megáldott egy harmadik gyermekkel is, emiatt új családi autót kell keresnünk. Jelenleg egy 2007 Volvo V50 1.6D-t használunk (évi 15000km). Nagyon megtetszettek benne a "kis apróságok", mint az, hogy nem pittyeg, ha égve marad a lámpa leállításkor, hanem lekapcsolja, vagy az, hogy két mozdulattal lehet benne izzót cserélni elöl, illetve, az, ha hátramenetbe kapcsolom a sebességváltót, akkor nem csak az első, hanem a hátsó ablaktörlő is elindul.
A jelenlegi kombi kicsi a 3 gyereküléshez. Nagyobb kocsi van bőven a piacon, de azt hallom sok helyen, hogy családi egyterű az francia legyen. Én 2014/2015 Citroën C4 Grand Picassóban gondolkodom 1.6 e-HDi vagy BlueHDi motorral, automata 6 fokozatú sebességváltóval olyan 60-80 ezer km-ig.
A feleségem viszont inkább az ár-érték arány felé indult el, és a 2017-es Dacia Lodgy 1.5 dCI 6 fokozatú manuális sebességváltós autót nézte ki. Segítségét kérem, hogy a két modell közül melyiket javasolná, melyiknek vannak/lehetnek olyan szervizköltségei/rejtett hibái, amikkel egy átlag autós nem szokott számolni. Az tetszik a Citroënben, hogy több extrát lehet bele kérni, és több benne a kényelmi funkció (mint a Volvóban), kérdés, hogy megéri-e egy gyári 0 km-es garanciális autó "megbízhatóságát". Ha van olyan autó, amivel nem számoltunk volna és Ön szerint paritásban van a fenti két modellel, várom javaslatát. Az értékhatár 4-4,5 millió forint.
Köszönettel,
Péter
Kedves Péter!
A C4 Grand Picasso az egyik legjobb francia autó, ügyfeleim is többet használnak megelégedéssel. A Daciát pont az ára teszi vonzóvá, olcsó, de direkt kicsit "igénytelenebbre" van csinálva, hogy ne piszkítson bele a Renault piacába. Külföldi piacokon, ahol nem tapad hozzá a régi román Daciák rossz híre, nagyon népszerű autó pont amiatt, hogy olcsón lehet normálisat venni.
Ön fogja kifizetni, önnek kell eldönteni, hogy ad-e többet az igényesebb kivitelért, vagy beéri az egyszerűbbel. Szerintem mindkettő jó. Az új autókat nem ismerem, hozzám jellemzően 5-6 éves koruk után kerülnek, így ezzel kapcsolatban nem tudok önnek segíteni.
Üdv:
Jó napot!
Jelenleg egy 2011-es Škoda Octaviát használok, inkább középhosszú távokra (évi 30 ezer kilométer kb.) Az autóval meg vagyok elégedve, csupán a felszereltségével/motorerővel nem. 1,6 CR TDI és alap (Ambiente) felszereltség, ami gyengén szóló mp3 fejegységen és tempomaton kívül érdemleges extrát nem tartalmaz.
Utólagos bővítése (pl: navigációs fejegység, multikormány, parkolószenzorok, xenon) túl költséges és körülményes lenne, meg amúgy is nagyon közeledik a 200 ezer km-hez, így inkább lecserélnem egy évjáratban hasonlóra, kevesebb kilométerrel amit újabb 2-3 évig nagyobb problémák nélkül használhatnék remélhetőleg. Újabb Škoda nem kell.
A 320d/C200/A4 2.0 TDI-t a "prémiumság" árrése, az Insignia/Mondeót a tucat érzés (már ha lehet ilyenről beszelni) elkerülése végett kilőném. Az Accord nem igazán tetszik. Ahogy az 508/C5 sem.
Hosszas keresgélés után a következők a kiszemeltek:
Mazda 6 2.2CD
Lexus IS 220d
Renault Laguna Coupe 2.0dci
Tudom, hogy nem típust hanem állapotot nézünk/veszünk, ezert kérnék egy tippet a fentiek helyett (ha kimaradt valami); esetleg tanácsot a fentiekkel kapcsolatban (motorizáltság/évjárat) A szempontjaim vásárláskor a dinamikus(abb) menetteljesítmény, kényelem, gazdag felszereltség , lehetőleg szépen szóló (gyári) audio, megbízhatóság. Fogyasztás másodlagos. (1,6 TDI szintjét úgyse érné el egyik se). Jelenlegi keretem rá: kb. 2,5m ft/ 8000 euró +kötelező költségek.
Köszönettel: Levente
Kedves Levente!
A Mazda 6 egy nagyon jó autó, de a 2,2-es dízelmotort nem ismerem. A Lexus nagy kedvencem, de ebből csak benzinest vennék, ez a 2,2-es Toyota motor nem sikerült, elég nagy lutri, nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba.
A Renault-nak ez a kétliterese talán a legjobb motorja ebben a korban. Ehhez a kupéhoz nem volt még szerencsém, így nem ismerem, de a hármas Lagunát sokkal jobbnak tartják az előzőeknél. Üljön bele mindegyikbe, és nézze meg, hogy mennyire fogja meg az autó, mennyire tudja elképzelni magát benne.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Napi 100-200 km-es távokhoz munkavégzéshez keresek megbízható, kis fenntartási költségű autót. A költségkeretem 300-400 000 Forint. Jelenleg egy 2001-es benzines Ford Focusom van, amivel egyáltalán nem voltam megelégedve, elég sok probléma volt vele amióta 2 éve megvettem.
Olyan autót keresek, ami kevés nagyobb javítást igényel, bírja a gyűrődést (23 éves vagyok és lendületesen vezetek), és nem eszi az olajat. Ilyen korú autóknál már nem merek dízelben gondolkodni, bár tudom hogy a km ezt kívánná. Elsősorban japán autóban gondolkodom (Toyota Corolla, Carina, esetleg Nissan Almera), de szóba jöhet más is amit Ön javasol.
Mit javasol, milyen évjárat milyen típus és milyen motor? A javasolt autótípusoknál mire kell figyelni vásárláskor?
Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel, Zoltán
Kedves Zoltán!
Minden típus, amit felsorolt, megfelel a kritériumainak, de én ezek közül leginkább egy Corollát vennék. Az olajfogyasztás nem az autó életkorával vagy típusával van összefüggésben (néhány kivétellel), hanem a motor állapotával.
Milyen évjárat? Szerintem a 92-97-ig gyártott Corolla volt a legjobb Corolla, amit valaha gyártottak, de igazából tök mindegy, ne legyen elrohadva. A rozsdára kell leginkább odafigyelni, mert ezek már nem mai darabok, mechanikailag agyonüthetetlenek, csak legyen bennük olaj és víz. Ebben a Corollában volt egy kétliteres dízel, az félelmetesen jó volt, akinek volt, az nem akarta eladni. Hirdetésekben időként előkerült egy-egy, ami egy nap alatt elkelt. Mára sajnos teljesen eltűntek.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Boldog tulajdonosa lettem egy 1200 kg összsúlyú lakókocsinak. Sajnos a jelenlegi autónk, (Fiat Doblo 1.4/8V) nem igazán alkalmas a vontatására, meg különben sem ártana egy másik autó is a családba ezért úgy gondoltuk, hogy szükségünk lenne egy erősebb, dízel gépjárműre max 1 millió környékén. Bármi javaslatot, véleményt szívesen fogadok, de ami tetszene, az a KIA Carens, Fiat Chroma, Ford Mondeo.
Köszönöm a válaszát,
Üdvözlettel, Ferenc
Kedves Ferenc!
Az egymillióért kapható Mondeo dízelek "nagyszerűségét" itt énekeltem meg. Sose vennék ilyet. A Fiat újabb Cromáját nem ismerem, még sose álltam még a közelében sem, de a benne lévő 1.9-es Multijet motor jó konstrukciónak számít. A népítéletben szeretik. A Carens jobb autó, mint azt az árából gondolnánk, de a külseje elég megosztó, mint a Cromának. Ez is a koreai autógyártás azon időszakából származik, amikor már tudtak autót gyártani, de rajzolni még nem.
Én nagyon szeretem a V70-es Volvókat. A 2000-ig gyártott 2,5 sorötös Audi dízellel ellátott autó nagyon megbízható konstrukció. A baj vele annyi, hogy rettenetesen leélték őket, néha előkerül egy-egy jobb példány, az pillanatok alatt elkel. A következő széria D5-ös motorja szintén nagyon jól sikerült, 5-600 ezer kilométer meg se kottyan nekik megfelelő karbantartással. A Volvókkal az a baj, hogy esetenként nagyon csúnyán tud öregedni a belsejük.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Barátnőmmel kezdő vezetők vagyunk és első kocsink megvásárlását tervezzük, amire nagyjából 600-700 ezer forintot szánnánk. A kocsival nem tervezünk különösebben hosszú távra, hanem első autóként arra használnánk, hogy rutinosan belejöjjünk a vezetésbe, aztán várhatóan beruházunk valami komolyabb darabra, a kocsi pedig a rokonságnál végzi.
Várhatóan meg fogjuk húzni, le fogjuk padkázni, kapni fogja hideg motorra a vaskos gázfröccsöket – egyszóval a verda el fogja szenvedni mindazt a gyötrelmet, amit egy kezdő vezetőtől kaphat. A célunk az, hogy mielőtt egy komolyabb darabra váltunk, a választott első járgány bő 1 éves használata során megtanuljunk alatta rendesen vezetni. Ám ez idő alatt mégsem szeretnénk egy teljesen lehasznált szarkupacban érezni magunkat és egy guruló koporsóba sem szívesen ülnénk bele.
Számunkra első körben mindenképpen egy kisebb vagy közepes termetű kocsi lenne ideális, amit főleg városban használunk, néha azért levinne minket Balatonra. Szempont a kiválasztásnál, hogy viszonylag könnyű legyen vele parkolni, és könnyen vezethető legyen. Gyerek nincsen, csak egy macska, aki néha beugrana a hátsó ülésre.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Mátyás
Kedves Mátyás!
Több önbizalmat! Nem biztos, hogy meghúzzák, a hideg motornak nagy gázfröccs, csak önökön múlik, ha tudják, hogy árt, nyilván nem csinálják majd. Egy Ford Fiesta például pont jó lenne erre a célra. A Toyota Yaris még jobb, abban vezérműláncos motor van, ami nagyon megbízható, a kötelező szervizeken kívül nem nagyon kell költeni rájuk.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Jelenleg egy 1.6 Passat tulaja vagyok és erőteljesen gondolkozok a közeljövőben lecserélni egy dízel Passatra. Sokakat megkérdeztem már, hogy érdemes lenne lecserélni, de mint mindig, kaptam hideget és meleget is. Érdemes lecserélni erre a távra dízelre vagy maradjak az 1,6 benzinnél? (munkanaponként: 16-16 km, havonta 240 km és 280 km)
Ha mégis érdemes lenne, akkor sima TDI meghajtásosat vegyek, vagy kockáztassak meg egy PDTDI meghajtásosat? A kiszemelt, egy 2000-2005 közötti 1.9 PDTDI Passat (hallottam róluk, hogy hamar feladják a harcot és szervizigényesek. Ez mennyire igaz?)
Körülbelül 1.300.000 Ft a maximális összeg amit rá szánnék.
Köszönettel:
Dániel
Kedves Dániel!
"(hallottam róluk, hogy hamar feladják a harcot és szervizigényesek." Ez állati nagy hülyeség. Ilyeneket szoktak azok mondani, akik hallották, hogy a 48-49-es szabadságharc idején drága volt a PD elem, de ők maguk még nem álltak ilyen autó mellett. Én több ilyen autót használtam, illetve használok most is, de még soha nem állt meg egyik sem. Ezeket a dízeleket nyugodtan meg lehet venni.
A legmegbízhatóbb a sima 90 vagy 110 lóerős TDI, de a PDTDI is nagyon jó. Ezekben nincs részecskeszűrő, ezért jobban bírják a rövid távokat is. A legjobban a 101 és 105 lovas motorok fogyasztanak. Ennyiért ár tényleg jókat lehet venni, amiknek nincs megtekerve az órája kétszer.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
A fenti két típus közül mindkettő nagyon tetszik, illetve valami jó kombiban gondolkodom, de úgy érzem, most valami szépet szeretnék a "praktikus" helyett. Költségileg az Alfa 159 esetében 2 millióig gondolkodom, a 156 esetében gondolom ez irreleváns.
A kérdésem inkább, hogy megfelelő gondviselés mellett melyik modell a megbízhatóbb, tehát nem húzza le az ablakot csak úgy menet közben vagy áll meg magától vagy zárja be magát, illetve karácsonyfaizzót megszégyenítő módon villognak a hibajelek a műszerfalon.
Napi 50km-t ingázom(nék) vele főként gyorsforgalmi úton , illet havi 1000-1500 km van még emellett vidékre (főleg autópálya). Évi 30.000 km körül szoktam lenni a kocsival.
Mindkét autó nagyon tetszik. Nem tudom, hogy a 159 nyújt-e annyi extrát, hogy megérje a nagyobb költség. Milyen motorral érdemes ezeket nézegetni? Mire kell nagyon figyelni, illetve melyiknél várhatóbb magasabb karbantartási költség 2-3 éves viszonylatban?
Köszönöm a választ.
Üdv
Miklós
Tisztelt Nepperűző!
A segítségüket szeretném kérni, édesanyámmal autóvásárlás előtt vagyunk, de eléggé elvesztünk a részletekben. Egy 5 ajtós (de a háromtól sem zárkózunk el), kis méretű, fogyasztásügyileg kb. 5-6 literes autóban gondolkozunk. A keret 700 ezer forint.Előre is köszönöm!
Kata
Kedves Kata!
Vegyenek egy Toyota Yarist, láncos vezérlése van, ráadásul nem az a fajta, mint a TSI-kben meg a THP motorokban, hanem olyan, ami nem megy tönkre. Arra figyeljenek, hogy ne legyen korábban kukára törve, és ne rozsdásodjon. Még a kilométerre is azt mondom, hogy majdnem mindegy, mert ezek nem szoktak tönkre menni.
Üdv:
Kedves Nepper!
Hosszú ideje olvasom tanácsait, többek között azt is, hogy a TSI motoroktól jobb, ha óvakodik az ember. Erre most a japánok is, konkrétan a Honda az új Civickel bevezetik a turbós benzinmotorokat. Mi erről a véleménye? Tudnak a japánok valamit, amit a precíz germánok nem? Ön szerint mennyire lehet értékállóbb egy japán turbó (ha beválik, persze) mint VW konszernes?
Válaszát előre is köszönöm
Feri
Kedves Feri!
Az új technológiák megjelenése után csak a használat után derül ki, hogy az jó-e. A TSI motorokról se tudtuk, hogy problémásak lesznek. A Citroenben, Peugeot-ban, Miniben lévő Prince motort is szerették megjelenésekor az ereje és karaktere miatt, azután kiderült róla, hogy egy vödör csavar, és sok esetben már 50-70 ezer kilométernél generálozni kell. Ha BMW-hez megyek, ott a franciákat szidják, hogy ez PSA-motor, ha a franciákhoz, akkor meg ez BMW-motor. Lényeg, hogy ketten csinálták ezt a szart, és bocsánatot kellene kérni miatta a vevőktől.
A modern motorok egyik nagy hátulütője a közvetlen befecskendezés, sok probléma oka ez. Az olaszok T-Jet motorja például szívócső befecskendezős, azokkal nincs is baj. A Hondában lévő új turbós motort még senki sem ismeri, majd pár év után kiderül, hogy milyen, de alapvetően egy Honda motorban jobban bízom, mint bármelyik németben. A precíz germánok elég sok szart csináltak mostanában, különösen a BMW. Mikor kint vagyok Németországban, hallani kellene a kereskedőket, hogy köpködnek a BMW-re meg a TSI-kre, és mindenki azt mondja, hogy a Hondában van a legjobb benzines motor. A japánok is csináltak már rosszat, ilyen volt a Subaru boxer dízele, attól is mindenki csodát várt, azután kiderült, hogy csak ellenségnek kellene ajándékba adni.
A Japánokban jobban bízom, mert a szamuráj szellem még nem veszett ki belőlük, és törekszenek a tökéletességre. A precíz németekre mostanában inkább az jellemző, hogy ha csinálnak valami szart, akkor lapítanak, és tagadnak, még véletlenül sem csinálnak visszahívást és ismerik el a hibájukat. Jellemzően inkább bekapcsolják a bullshit generátort és komunikációval, időhúzással próbálják meg elvenni a dolog élét. Az nem véletlen, hogy ebben a válogatásban ilyen szépen felül reprezentált a BMW, Mini (4db) és a VW csoport (6db.). Van nekem egy mondásom, amit előszeretettel hangoztatok. "Mindenki német autó-hívőnek születik, aztán van, aki tovább tanul, és vesz egy Hondát."
Üdv:
Üdvözlöm.
Abban kérném segítségét, hogy milyen egyterűt kéne vennem a következőket figyelembe véve:
- 2 millió ft. az első szervizzel együtt a keret
- 5-6 felnőttnek + csomagoknak kényelmes utazás
- heti 2000 km. autópályás utazás évente 1-2 hét kihagyással!
- min. 3-5 évre terveznék az autóval.
- ezek mellett a legtágasabb és legmegbízhatóbb autót keresném, a fogyasztás sem lenne mellékes ilyen szintű használat mellett.
Amikben gondolkodom: Sharan/Galaxy/Alhambra, C4 Picasso, 807/C8, Previa.
Köszönöm válaszát.
Gábor
Kedves Gábor!
A C4-ben padlóból felhajtható harmadik ülések vannak, ez a kondtrukció nem a legkényelmesebb hosszú távon egy felnőttnek. A Galaxy, Alhambra, Sharan trió már jobb ebből a szempontból. Ezeknél a típusoknál a kettőstömegű kb, 250 ezret bír, a hajtásban a hosszabbik féltengelynél van egy peremes tengely, az is tuti, hogy tönkre fog menni, a légtömegmérő sem örök életű, és már több darabban cseréltem turbót is. Ezeket be kell nyelni, nem olyan veszélyes összegek, és akkor jó. Mindenképp az 1.9-es PDTDI-t vegyen, ne a 2.0 PDTDI-t. A baj vele, hogy alig van belőle olyan, aminek ne tekerték volna meg az óráját kétszer. Kint még jobban lehet keveset futottakat (értsd 200 ezer alatt) találni.
A 807-es/C8-asokkal kevesebb a tapasztalatom, de az ezekben lévő HDI motor elég jó konstrukció, megfelelő karbantartással sokáig jó lehet. Nekem kevésbé tűnik jól összerakott autónak, de több ügyfelem is megelégedéssel használja. Ebből a felsorolásból nekem a Previa a kedvencem, szerintem ez a legjobb ezek közül, de ebből is elég sok hullát láttam az idők során. A tényleg jó facelift utáni, valódi kilométeres példányok vastagon két millió felett mennek el, de nem lehetetlen másfél és két millió között jót találni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Szeretném lecserélni a közeljövőben a jelenlegi 2003-as Peugeot 307-esem. Az autót autópályán használom heti 450 kilométerre és egy 50 km városi használatra , de már túl van 200 ezren és benzinesként 7-8 litert megeszik, azonban még semmi komolyabb motorikus hibája nincs.Szeretnék helyette valami dízeles kombit amibe pakolni is lehet és fogyasztás is kevesebb. Jó lenne az 1,6 helyett valami erősebb motor, amivel lehet haladni is.
A keret 2-2,5 millió körül. Lehetőleg 2008 és azutáni érdekelne, megbízható motorral.
Amiket néztem: Ford Mondeo , Audi A4 Avant , Renault Megane , Mazda 6
Ezek közül az Audiból nincs sok, a Renault belül kicsit unalmas , a Mazdából pedig nem tudom a 2,2-es sportváltozat milyen
Melyiket ajánlja vagy esetleg valami más márka, típus? (a Hondákat szeretem de a kombi Accord sajnos nem a legszebb számomra :S )
Előre is köszönöm!
Bálint
Kedves Bálint!
Ha Audiról beszélünk, akkor 1.9 PDTDI, a kétliteres sokkal kockázatosabb, és máris az ön által óhajtott évjárat megkötés alatt vagyunk, de ennél nagyobb baja sose legyen. Lehet, hogy nem a legerősebb a motorja, de nagyon megbízható. Sajnos ennek a motornak gyártását pont 2007 körül hagyták abba, de lehet még pár 2008-ast is találni. A Mondeóknál az a baj, hogy elvétve talál olyat, aminek nem tekerték meg az óráját. A 2007-től gyártott Mondeo népszerű autó a flottaüzemeltető cégek körében, ezért nagy mennyiségben lehet venni licit oldalakon, és mire hazaér, már részt is vesz egy időutazáson. Amúgy jó autó, de nagyon nehéz valódi kilométerest találni. A Renault-nak a 2.0 dci talán a legjobb motorja, én arról hallottam a legkevesebb rosszat, illetve 2009-10 körül már az 1.5 dci is Bosch befecskendező rendszert kapott, onnantól már az sem olyan pocsék, mint az elődje volt.. A Mazda 2,2-es motorját nem ismerem.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Hamarosan megszerzem jogosítványomat, a következő lépés pedig értelemszerűen az autóvásárlás lenne. Ehhez kérnék őszinte tanácsot. Az anyagi keretem sajnos véges, tokkal-vonóval maximum 300 ezer forint. Az elsődleges szempont a kis fogyasztás. Lehet ennyiért olyan autót kapni, ami nem kohószökevény?
Köszönettel,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Vegyen egy Swiftet, azzal nem lesz gondja. Ha zsigeri ellenkezést vált ki önből a Suzuki, ahogy sokakból, bár én ezt kevésbé értem meg, akkor a 90-es évek elejéről származó Corollák hihetetlenül tartósak, de ha találna egy Starletet, az is kiváló lehet. Ha a japán vonalon maradunk, akkor egy Mitsubishi Colt vagy Lancer is jó választás.
Üdv: