Tisztelt Becsületesnepper!
Első autóvásárlás előtt álló srác vagyok, aki nem tud döntést hozni. Van 1 millióm meg egy kicsi, és olyan autót keresek, amivel a lehető legkevésbé tudnék befürödni. Lehet túl sok szempontot veszek figyelembe és ez okozza a gondot. Megpróbálom összefoglalni.
Szóval elég magas vagyok (196cm), talán az elsődleges szempont a kényelem. Nézegettem Mondeókat szedánból, kombikból Focus, Megane, H Astra. Nagyjából ezek a nagyobb kasznisak.
Aztán mivel valahogy úgy képzelem el, hogy 2-3 év múlva amúgy is szeretnék valami újabbat gondoltam keresek kisebbet is. Elkezdtem a Golf IV-et is nézni, találtam pár Golf V-öt is. Ezek kinézetre igen csak tetszenek, de valahogy nem találtam meg az ideális felszereltséget. Bármilyen kocsit nézek mindenképp minimum 80 lóerőset szeretnék, szóval az ideális motor 1,6, 1,8 benzin, ezt úgy az összesre értem. Kisebb autókból még H Astra, illetve Citroen C4 amiket találtam és tetszenek is.
Tehát olyan autót keresek, ami motorikusan nagyon megbízható, kényelmes, elég jók a belső méretei az én méreteimhez, és a felszereltsége is azért rendben van (gondolok itt elektromos ablakra, tükörre, klíma, könyéktámasz, ezek a fontosak, a kevésbé pedig a digit klíma és a multi kormány). Természetesen a km-et is figyelembe veszem.
A felsorolt járművek közül melyiket preferálná a leginkább a számomra, esetleg volna egyéb javaslata mit nézzek. Illetve nagyjából mi az a Km óra állás, ami felett már nem érdemes keresgélni?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Chewbacca
Kedves Chewbacca!
A Mondeókat nem ajánlanám, szinte mind rohad, amik egymillió körül, alatt vannak. A Focusokból viszont az első generáció végéből már jobb eséllyel foghat ki rozsdamenteset. Rozsdát az ajtók belső élénél kell elsősorban keresni, ott szokott kezdődni a baj. Műszakilag elég megbízhatóak, nem sok baj van velük. Golf IV-esből már nagyon szépet lehet ennyiért venni, Golf V-ösből viszont szinte csak a pudva van ennyiért. A kacsaseggű Megane-t hagyjuk, maradjunk annyiban, hogy nem ez a kocsi volt a Renault csúcspontja. A Citroen C4-es is tudja azt amit a sztereotípiák után várnák tőle, minél több extra van benne, annál nagyobb eséllyel lesznek elektromos problémáink, és nem mindet lehet megoldani. Az, hogy felgyullad egy motor kontroll lámpa majd elalszik, az normális. A H Astra már sokkal jobb, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, de nem rossz kocsik.
A felsoroltak közül egy H Astrát vagy egy Focust vennék, amúgy meg egy 99-03-ig gyártott Accordot, mert az jó, és nem romlik el. Nincs olyan, hogy mi az a kilométeróra-állás, ahol még meg szabad venni egy autót. Vannak karbantartott sokat futott nagyon autók, és vannak elhanyagolt keveset futott roncsok is. Az én Caddymben 400 ezer kilométer van, és gondolkodás nélkül elindulnék vele a Holdra is. Mindig mondom, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot meg kilométeróra állást.
Üdv:
Kedves nepperűző!
Új autót kellene vennem, mert a jelenlegi nem bírja a gyűrődést. Az a helyzet, hogy egy Toyota Corolla 1,4 dízel van nekem, 2006-os évjárattal. Nagyon szeretem, de a hatalmas teleket és mínuszokat nem igazán bírja. Eddig az indítórelé, ablakmosó fúvóka, égők mentek tönkre. De ami a legfájóbb, hogy nem akar néha rendesen beindulni -10 fok alatt...
Folyamatosan márkaszervizbe viszem a kocsit, és mindig úgy adják át nekem, hogy teljesen kitűnő az állapota, de aztán a hidegben néha előjönnek dolgok.
Szóval fájó szívvel, de érzem, hogy meg kell tőle válnom.
Talán benzines autóban kellene gondolkoznom, azok elvileg bírják a nagy hideget is...
Apukámnak van egy Mercije. (E osztály, w211 200 kompresszor), ő erre esküszik, de én meg nem annyira szeretem, mert a Mercik mindig rohadnak... bár ezt egyik ismerősünk profin megtudná csinálni, ha esetleg ez jó választás lenne.
De én gondolkozom bármilyen más márkában is... Honda, Mazda, Toyota...
Ne legyen benzintemető... csomagtartója legyen valamilyen szinten nagy, vagy mint a Corollában is... dönthető ülések.
Ja és bocsánat, de csak automata váltós kocsi érdekel :D
Maximum 3.000.000 Ft áll rendelkezésemre... talán még egy kicsit több is... de az inkább a szervizre meg ilyenekre kellene.
Egyszer már kértem segítséget, és meg is fogadtuk az ajánlatot, amit máig nagyon köszönünk, mert boldog a család az autóval.
Reménykedem benne, hogy újra egy jó tanácsot kapok.
Köszönöm szépen előre is a segítséget!
üdv, Máté
Kedves Máté!
"Eddig az indítórelé, ablakmosó fúvóka, égők mentek tönkre." Ne haragudjon, de itt mosolyra húzódik a szám. Elég sok autós örülne egy ilyen hibalista láttán. Hacsak egy kicsit nem 100 %-osak az izzítógyertyák, elég sok dízel indul nehezebben -10 alatt, és jár a motor néhány másodpercig kicsit sántán, de még hidegebb időben, még jó izzítással is normális az ilyen indulás. Az én 1.9 SDI Caddym is döcögősen indult néhányszor a -15 fokban, pedig semmi baja. Itt van néhány autó, amikor tényleg nagyon hidegben indítják.
Én nem fognék olyan autó vásárlásába, ahol már eleve egy kis lakatolással kell számolni a közeli jövőben. Az automata váltóval eléggé leszűkíti a választási lehetőségeket. Hondából leginkább az Accordot javasolnám, abban egy tényleg jó automata van. A Civiceket eleinte az i-Shift váltóval szerelték, azok kicsit "bólogatósabbak", később megkapta a normális automata váltót. Mazdából csak a 6-osból láttam automatát, de abból a válasz megírásakor csak kettőt hirdettek, az meg nem túl nagy választék. Toyotából elég sok Prius van ennyiért, azoknak a csomagtartója nem olyan nagy, érdemes kipróbálni, hogy önnek elég-e. Avensis-ből szintén nincs semmi választék, Corollából van néhány MMT váltós.
Üdv:
Tisztelt Nepperúr
Büfékocsi (max 1300kg) vontatásra keresek járművet. 8000€ könyékén, de a probléma kettős... Az első a fogyasztás. Jelenlegi 1,6 os benzines 110 Le-s A Zafirám 17-22 litert eszik a futóval.
Gondoltam pl. a 150 lovas dízel Zafirára, de Caddy, Doblo, Ford Transit is tetszene, persze nem, ha 20 litert enne. Grand Vitarával, Nissan Pathfinerrel is szemeztem, nem tudom egy benzines, vagy dízel terepjárónál is így felmenne e ennyire a fogyasztás.
A másik gond, a megengedett maximális össztömeg. Nem nagyon haladhatná meg a 2200 Kg-ot. Konkrétan ha a futóval átlépem a 3500Kg-ot (és nem a valós súllyal, hanem a megengedett max) akkor menetírót kellene beszerelnem (kivéve ha max 100 Km-re mennék a lakcímemtől, de messzebbre járok)
Annyit tudnék még csalni, hogy a terhelhetőséget 25%-kal csökkenthetem. (Műszaki állomáson, utána forgalmi csere, stb) A lényeg, hogy így már nem olyan sok autó jöhet szóba, súly alapján nagyon keresni sem lehet, de a fő kérdés, hogy mi az ami bírja hosszú távon a terhelést. A Zafirámmal max 4. sebességig tudok felváltani, de már egy éve nyúzom.
Tisztelettel
Psz
Kedves Psz!
Először is kezdjük a fizikával. Van egy 1300 kilós büfékocsija, ami egy tévésdoboz légellenállási tényezőjével rendelkezik. A sebesség növelésével a légellenállás hatványozottan nő, ezzel a fogyasztás is, tehát az alacsony sebesség és a magas fogyasztás teljesen normális. Ha a szerelvény elé befogna egy Ferrarit, lehet, hogy az is letérdelne 170-nél, mert olyan ezt húzni, mintha ejtőernyőt húzna, ezért nem bírja az 1.6-os Zafira sem. Mindenképpen dízelt vegyen, mert nyomatékosabb, mint a benzines és önnek pont erre van szüksége, illetve a fogyasztás sem nő olyan mértékben, de ott is lehet simán a duplája.
Az ön által felsorolt típusok közül én a Caddy-t venném 1.9 TDI-vel. A Doblóban és a Zafirában ugyanaz a dízel motor van, azok sem rosszak. A Transitokat nem ismerem, de néhány ismerősömnek van. Műszakilag nem panaszkodnak, de azt látom, hogy nagyon tudnak rohadni. A Pathfinder biztos stabilan húzna, de az ilyen összkerekes autók még többet esznek alapból, egy ilyen futót húzva lehet, hogy ugyanott lenne, ahol most van a fogyasztás szempontjából. A típusokkal kapcsolatban érdemes lenne valami lakókocsis fórumot felkeresni, ők biztos jobban tudják, hogy mi az ami képes erőlködés nélkül húzni egy ekkora szekrényt, mert amikor erőlködik, ott kezd el zabálni. Az összsúlyokra és a vontatható súlyokra az ottani közlekedési hatóságnál kérdezzen rá.
Üdv:
Kedves Totalcar csapat! Kedves Nepperűző!
Gyakran böngészem a honlapjukat, és nagyon tetszenek az itt megjelent cikkek, pláne a hasznos tanácsok autóbolondoknak és kezdőknek egyaránt. A segítségüket szeretném kérni:Szeretném megvásárolni életem első saját autóját. A sportos és elegáns keveréke érdekel, 26 éves kezdő jogász vagyok, így munkám kapcsán is szempont, hogy jó megjelenésű, stílusos autóval érkezzem.... és bevallom motorikusan nem nagyon értek az autókhoz, míg a külső finomságok, a szép formák és az igényes elegáns belsőtér lenyűgöznek. Szóval e téren felszínes vagyok, kár is lenne tagadni.
Így számomra elsődleges szempont a kényelem és a tetszetős külső, de persze (ha más nem anyagilag) szempont az is, hogy megbízható legyen, viszont ennek kiválasztásához nem értek. Hallani minden márkáról jót is rosszat is. Van aki esküszik a Saabra, míg más a pokolba kívánja.
A keretem 1 millió forint (tudom... tudom olvastam az ilyen cikkeiket), de ennél többet elsőre nem szeretnék kiadni. Ebben az árban keresek használt prémiumot. Persze csodát nem várok, mindegyikben lesz hiba ennyiért, és tudom ebben az árban vehetnék olyan állapotú Golfot hogy megszólal, tudom-tudom.... sokkal praktikusabb lenne, de a Saab és a BMW az, ami külsőre elnyerte a tetszésem. Ha már ilyen felszínesen kell választani, melyiket tartja megbízhatóbbnak? Esetleg tud olyan prémium márkát amelyik kevésbé szervizigényes, mint a társai? A Mercedes nagy általánosságban kevésbé tetszik, míg egy két amerikai márkáért nagyon tudok lelkesedni.
Tudom, hogy egy-egy alkatrészcserénél számolni kell a prémium márkák áraival, és ezzel számolok is. Anyagi hátterem rendezett, de nem élek kifejezetten jómódban, pont ezért nem szeretnék pénznyelőt venni. Ön szerint mindegyik pénznyelő ebben az árfekvésben, vagy van olyan, amelyik megbízhatóbb?
Tavasszal tervezem a vásárlást. Kérem segítsen egy laikusnak néhány információval.
Előre is köszönöm a segítségét!
üdv,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az egymillió forintos keret nem biztos, hogy elég egy jó használt prémiumra. A Saab tulajdonlása tényleg ilyen, van akinek egy merő szívás, és van akinek kevésbé, attól függ, hogy mit fog ki.
A BMW-nél is lehet "csodákra" számítani, van néhány jó darab is, de rengeteg szaladgálással lehet csak megtalálni a gyöngyöt. Rozsdára lehet számítani a kerékíveken, küszöbökön, ajtók élén. A Mercikkel az a baj, hogy nagyon rozsdásodnak, de szinte minden elemükön. Szerintem nem nagyon van olyan autó, ami jobban bír rohadni, mint a Merci. Ha szeretne valami normális prémium autót, akkor vegyen egy Lexust, rozsda ott is előfordulhat, de az legalább nem romlik el. Úgy vettem ki a leveléből, hogy lenne több is a kocsira, csak most nem szeretne többet kiadni rá. Szerintem ezt gyorsan át fogja gondolni, ha meglátja a kínálatot.
Üdv:
Üdvözlöm!
Autócserén gondolkodunk barátnőmnek, jelenleg egy C Corsa 1,7 dti van neki, de nagyon tetszik neki/nekem is a kis 206cc, fílingre mindenképp. Ennek a típushibái érdekelnének magának a CC-kivitelnek ha van, illetve ezen belül az 1.6 Hdi szörnyűségei is ha van.
Nagyon keveset hirdetnek ebből a típusból diesel-t, de az mind 1.6 os, ami lehet hogy azért van mert bajos? Vagy ezzel a motorral adták el a legtöbbet?
Van e olyan évjárat, modell, motor ami messze kerülendő vagy amit érdemes jobban preferálni? Esetleg valakinek egy igazolható-előéletű normális állapotú eladó ebből? Netán Corsa beszámítással? Tudom nem német, meg a nagy francia előítélet sokaknál bejátszik, de esetünkben van 2 db 1.5 híres dci normálisan szervizelve (10e. km) karbantartva igaz újonnan vásárolt, de hibamentes 200.000 km körüli Renault...
Tisztelettel és köszönettel: Zsófia és Zoltán
Kedves Zsófia és Zoltán!
Az autóval nincs különösebb gond, csak a tető nyikorog, de azzal nincs mit tenni, ez ilyen, vagy elfogadják, vagy vesznek mást. Azért van belőle 1.6-os, mert nem volt benne más dízel. Kabriókat jellemzően benzinessel vesznek az emberek, hogy lehajtott tetővel ne kelljen a dízel kerepelést hallgatni. Ennek az 1.6-os dízelnél a karbantartásásra kell figyelni, nem mindegy, hogyan cserélik az olajat, illetve a befecskendezők alatti tömítéseket is időnként cserélni kell. Sajnos nincs tudomásom ilyen autóról.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
Jelenleg egy 1.9-es (101le) Astra H GTC-t hajtok és elérkeztem ahhoz 29 évesen, hogy teljesüljön régi vágyam: egy prémium coupé. 4 millió forint a keret cakumpúder (autó+regadó+rszám), terv szerint Németországból hoznék (az Opel is onnan van) egy autót. A két jelöltem az E92 325D BMW vagy Audi A5 2.7 esetleg 3.0 dízel 180-200e km-el. Egyedüli elvárásom, hogy automata váltó legyen az autóban.
Nagyrészt Budapest utcáit szelem "csúcsidőben" azaz 20-20 km-t teszek meg naponta a dugóban. Éves szinten durván 20e km. A kérdésem az, hogy melyik lenne számomra ideálisabb választás? Prémium autókról beszélünk, ezért hülye kérdés, de magyar vagyok... Melyiket olcsóbb fenntartani?
A 25D-ről sok jót hallok, az Audit viszont nem ismerem egyáltalán. Te melyikre voksolsz?
Nagyon köszönöm,
Tisztelettel:
Zoltán
Kedves Zoltán!
Az Audi 2,7-es motorjához Multitronic automata váltó van, abból meg csak olyan létezik, ami már tönkre ment, vagy tönkre fog menni, vagy már felújították, és megint tönkre fog menni. A háromliteres V6-os motorhoz már rendes automata van, de ott is lehetnek aknák, mint például a nagy valószínűséggel 200 ezerig tönkremenő befecskendezők, és mindjárt hat darab van belőlük 180 e/db áron.
A BMW-re is ugyanúgy el lehet költeni vagyonokat, mint az Audira vagy a Mercire. Egy váltófelújítás 500 ezernél kezdődik, az legyen félretéve. Én egyikre se voksolok, de ha pisztolyt tartanak a fejemhez, akkor BMW-t vennék, amúgy meg egyik német prémiumot sem. Ha szerencséd van, akkor akár évekig is megúszhatod jelentősebb kiadások nélkül, ha nincs, akkor meg fél év alatt is elkölthetsz másfél milliót.
"Nagyrészt Budapest utcáit szelem "csúcsidőben" azaz 20-20 km-t teszek meg naponta a dugóban." Ez a felhasználás van előírva akkor, ha minél rövidebb idő alatt szeretnéd a részecskeszűrőt eltömíteni. Mivel gondolom nem ez a célod, én a helyedben vennék egy szívó benzinest, vagy ha mégis ragaszkodsz a dízelhez, akkor rendszeresen fel kell menned a pályára, hogy rendesen kikormold.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
A mobile.de-n felkeltette az érdeklődésemet a 2010-es évjárattól kínált E osztályos, bézs taxik (E200, 220 CDI). A 7-8000 eurós ár igen vonzónak tűnik. A "taxi-sárga" szín, illetve a 300-400-500 ezer km engem nem nagyon zavar, mert állapotot veszek nem km-t. Nyilván ezek a taxik a rendes szervizelést megkapják. Ebben a tekintetben érdemes lenne ilyen autót vásárolnom?
Válaszukat előre is köszönöm.
Kedves Kérdező!
Óvatosan kell ezekhez is közelíteni. Egy időben én is hoztam pár ilyet, volt köztük egész újszerű 500 ezerrel, és volt lelakott is 300 ezerrel, vagy csak ennyin állt az óra. Itt is minden azon múlik, hogy a taxis mennyire foglakozott a kocsijával. Mindenképpen nézzen meg többet, hogy legyen viszonyítási alapja. Vannak olyan kereskedések, ahol szinte kizárólag taxikkal foglalkoznak, és ha szerencséje van, kifoghat fóliás autót is, ami csak a belsejével árulja el, hogy taxi volt.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Kinőttem az 1,6 G Astrámat és szeretnék valami erősebbet 800 - 1,2 m Ft között. Mindenképp ferdehátút szeretnék amibe azért lehet pakolni kuytákat/gyereket/macskát/medvét/biciklit szállítani.Ki is néztem magamnak a Ford Focus ST 170-et és a az Astra G OPC-t.
Szeretném megkérdezni:
- milyen tapasztalatai vannak a két típusról?
- mire érdemes figyelni vásárláskor?
- szeretnék "száguldozni" de mindennapi munkába járás lenne az elsődleges feladta (Kb 15 km Budapesten belül) erre a célra menyire felelnének meg?
Mennyire fenntarthatóak?
Válaszait előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Bence
Kedves Bence!
Astra OPC-ből csak a kétliteres szívóhoz volt szerencsém, megy, de nagy tűzijáték nincs benne. A váltója lehetne sportosabb, amivel én mentem, az inkább emlékeztetett egy telekre járós Opelre, mint sportautóra. A Focus ST-nek szerintem ügyesebb a futóműve és jobb a váltója is, ez sem gyűri maga alá az aszfaltot, de jól megy, szerintem jobb autó, mint az Opel. Arra figyeljen, hogy az ilyen autókat nem ritkán kaparintják önjelölt Colin McRae-k a kezükbe, ennél fogva előfordulnak kukából helyrerakott darabok. A fenntartásuk nem kifejezetten drága, elég megbízható autók kevés problémával.
Üdv:
Tisztelt Becsüteles Nepper!
Egy olyan dilemmával fordulnék Önhöz, hogy az életemben esetlegesen bekövetkező változások kihatnak majd a munkába járásomra is, ami jelenleg azt jelentené nekem, hogy a napi 30 km oda-vissza megugrana napi 200 km ingázásra! Így keresnem kell egy autót amit csak és kizárólag munkába járásra használnék.Ami számomra fontos lenne az a költséghatékonyság és a megbízhatóság. Sajnos a szerény számításaim mellett picit felkerekítve évi 50 ezer km menne az autóba. És csak és kizárólag pályán használnám (98%-ban)!
A keret kb 1-1,5 millió között mozogna a vásárlásnál (a papírozást + induló biztonsági karbantartást nem számoltam ide.) Az első nagy dilemmám az lenne, hogy benzin vagy dízel? Az autó mérete nem számít, elférek bármiben, és tényleg semmi másra nem használnám.
Én egy 1,3 Multijet Puntóra (2006-2008) gondoltam első körben ami úgy 5 literből megállna. Csak kérdés, hogy mennyi kilométerrel szabadna megvenni. Vagy esetleg valami jó kis japán láncos benzinest? Csak ott meg a fogyasztás lenne magasabb talán.
Nem tudom, milyen irányban induljak el a témában, éppen ezért is kérnék egy kis útbaigazítást!
A választ előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel,
Karesz
Kedves Karesz!
Az 1,3-as Multijetre sokan köpködnek, pedig szerintem nem rossz, a feleségem már a második ilyen dízel 500-ast használja, egyiknek sem volt semmi baja. Egy ismerősömé már jóval 400 ezer felett van, és még csak egy vezérműlánc szettet cserélt benne és kuplungot, pedig azt az autót elég mostohán tartják. Ha kis dízelekről beszélünk, akkor eszembe jut még a Toyota Yaris 1.4 D4D is, szerintem az finomabb technika. A VW csoport 101 vagy 105 lóerős 1.9 PDTDI-je szintén tudja az 5 literes fogyasztást, ha normálisan használja, óvatoskodva még alatta is.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Nagy gondban vagyok. Van egy 2001-es 1.1-es Saxóm. Sajnos egyre több baja jön elő egyre sűrűbben. Meghoztam a döntést, le kell cserélni. Nézegettem a kínálatot és nagyon megtetszett a Mazda Demio. Igazából a Corolla Verso a szerelmem, de sajnos pénzem az nincs rá. Maximum 2300 euró áll rendelkezésre.
Azért is tetszett meg a Demio mert a Versóhoz hasonlóan ez is magasított, kisbusz jellegű ezért az ehhez hasonló típusokat preferálom. Két kisgyermekünk van egy 4 és egy 1 éves, szóval az sem ártana ha lenne neki elfogadható csomagtere és vagy tetőcsomagtartója. Kis fogyasztású, olcsón karbantartható, megbizható autót keresek, főleg rövid utakra (10-20 km) aminek nem gond évente lemenni a tengerre (2000 km oda-vissza). Tehát mi a véleménye a Demióról, illetve ha tudna hasonló kategóriájú benzinest javasolni ezért az árért azt nagyon megköszönném. Válaszát előre is köszönöm.
Ádám
Kedves Ádám!
A Demio egy jó kis kocsi, nem beszélném le róla. Hasonló felépítésű autó még a Mazda 2 első generációja, de ha jól emlékszem a Demiónak nagyobb a csomagtere. Nem tudom melyik országban él, mert euróban határozta meg a vételárat, de Németországban ennyiért lehet kapni Jazzt is, amiben négy felnőtt elfér, és akkora a csomagtere, hogy a saját kerekeiből elfér benne öt darab, és még a rolót is be tudja húzni. Vezérműlánc van benne, sose kell cserélni, és soha nem romlik el. A Mazdáknál a hátsó ív rozsdásodására kell különösen odafigyelni, de a Jazznél is ott indul meg a rozsda, bár kevésbé, mint a Mazda esetében.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Jelenlegi egyterű dízel autómat le fogom cserélni a közeljövőben. Úgy hozta a sors, hogy főleg a fővárosban közlekedek, így egy kisebb méretű benzines autóra van szükségem. Nem akarok a legésszerűbben gondolkozni, és venni egy megbízható tucatautót. Két autó jöhet szóba:
1. ALFA ROMEO 147 1.6 TS facelift utáni verzió
2. Honda Civic 1.4, 1.6 Sport 3 ajtós kivitel facelift utáni verzió
Minden szempontból jobban bejön az ALFA. Külső-belső jobban tetszik.Ugyan azért a pénzért újabbat, kevesebb km-rel meg lehet venni. A kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelni, melyik rozsdásodik kevésbe? Típushibák ha vannak, könnyen orvosolhatók? Szétperegnek ezek az ALFÁk, vagy lehet elfogadhatót találni? Motorokat nézve Hondából érdemes az 1.6-ra vadászni?
1,5 milliót szánok rá. Ebbe benne van az autó ára,a szervizelés, átírási költség.
Üdv.:
Gergely
Kedves Gergely!
Én nem vennék Alfát az biztos, pláne, ha egy Honda van a mérleg másik serpenyőjében, de szerintem a szerkesztőségben is mindenki ugyanígy nyilatkozna. Rozsda szempontjából körülbelül ugyanúgy állnak, sok rozsdamenteset találni, de előfordulnak korrodáltabb darabok.
A Civic hátsó ívét érdemes alaposabban szemügyre venni. A Hondánál érdemesebb a nagyobb motort venni. Ennél a Civic-nél előfordulhatnak váltó csapágy problémák, bele lehet merülni, de egyszerűbb venni egy bontott váltót. Egyébként meg csak a kötelezőket kell cserélni.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Alábbi paraméterekre milyen autót ajánlana?
- csendes utastér autópálya tempónál
- max 7liter/100km fogyasztás szintén autópályás 130-as tempót nézve
- lehetőleg benzinmotor
- 4 felnőtt+cuccok nyaraláshoz férjenek bele kényelmesen
- csak használt jöhet szóba, max vételár 1 M Ft
- minimum extrák: 4 el. ablak, ABS, 1-2 légzsák (nem Takata :)
Köszönöm előre is, ha szán rá pár percet.
Endre
Kedves Endre!
Nem mindegy mekkora az a négy felnőtt. Benzinesben jó lehet a Toyota Avensis, Corolla, leginkább a kombi a csomagok miatt esetleg Corolla Verso első generáció. Volkswagen Passat (1997-2005)1.9 TDI kombi, nem benzines, de megbízható dízel, és belefér négy nagy felnőtt is, valamint sok csomag.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Hosszú verzió:Hónapok óta vergődök az autóvásárláson. Tavaly augusztusban kezdtem az új munkahelyemen, ahol elvárás volt a saját kocsi. Előtte évekig cégesem volt, amit sajnos nem tudtam elhozni. Ezért sos vettem egy swift-et, bagóért. Kicsit mérges vagyok magamra, amiért elkapkodtam, de idő és szabad likviditás hiányában, nem beszélve a bizonytalanságról az új hely miatt, szinte vakon választottam. És mellé ment. Olcsó húsnak... de nem ez a lényeg. Az új munkám bevált, anyagilag se rossz. Ezért eldöntöttem, hogy nézek egy jobb, kényelmes, kellemes, lehetőleg üzembiztos autót. A problémám a felhasználás módja, mert a bejáráson kívül (16km) gyakorlatilag 1-2 km-es távokat megyek, átlag napi 60-70km-t összesen. Nincs kocsi ami ezt kibírja... A jelenlegi Swiftre elég sokat kéne költeni, mármint reálértékben (kb 150e a minimum) hisz max 100e-t ér. Megtankolva. Céges autót még egy ideig nem kapok. Viszont nagyon szeretnék egy jobb, kényelmesebb autót, aminél nem kell folyamatosan a zajokat figyelnem, és be tud ülni hozzám egy-egy megrendelő anélkül hogy magyarázkodnom kelljen mi ez a hang, miért van ilyen autóm, és biztosítsam, hogy eljutunk a-ból b-be. Egy autót tudnék elképzelni, ami esetleg kibírja ezt, a Prius II. Kibírhatja?
Lényeg:
Van olyan autó ami megfelel, illetve kibírja ezeket:
- napi 60-70 km-es futáshoz
- napi 20-30 indítás
- kizárólag városi használat
- kényelmes, relative jó felszerelt
- mindennel együtt max 2 millió
- korrekt fogyasztás (nav szerinti üa norma...)
- elfogadható szervizelési költség (nav szerinti 9 ft/km amortizáció...)
A Prius ezt kibírja?
Vagy hagyjam a csudába, taknyoltassam a Swift-et, bírjam ki amíg kapok céges kistehert...
Nagyon köszönöm,
István
Kedves István!
Jó felé tapogatózik, a Prius-t szinte erre találták ki. Szerintem a taknyolgatásnak nincs sok értelme, mert csak a kedve lesz rossz tőle, hogy állandóan egy olyan autóval kell foglalkozni, amit nem is szeret.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Feleségemnek keresnék munkájához egy se nem kicsi, se nem túl nagy autót... Kozmetikus, műkörmös, elég sok csomaggal jár, ezért valami kombi szerűségre gondoltam, de pl. az én Passatom már nagy neki.
Mindenképpen kisköbcentis benzines kellene, mert szinte csak rövid távokat fog megtenni. Nyaralni nem ezzel a kocsival tervezünk. Ami igény lenne még, hogy legyen benne klíma.
A keret 500-600 ezer Forint, ez csak a vételár lenne, szerviz külön. Amit nézegettem az a Peugeot 206 SW, 1,1 vagy 1,4es motorral, azt hallottam hogy a 2003 utániakban javították az elektronikai hibákat.
De bármilyen más ötlet meghallgatok.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:Viktor
Kedves Viktor!
Az ennyi pénzért kapható kombik közül talán tényleg a kis Peugeot lenne a legjobb választás a feleségének. A 206-os nem rossz kis autó, a hátsó futómű egy tipikus gyenge pont, de amúgy elég megbízható. Én inkább a nagyobbik motorral venném, abban még van némi dinamika is.
Corollából elvétve előkerül egy-két kombi ebben az árkategóriában, de egy hölgynek szerintem kevésbé emészthető a formája egy 206-ossal szemben. Van még néhány G Astra és Focus is, kérdezze meg a nejét, hogy azok mennyire tetszenek. Az Opelek Ecotec motorja eheti az olajat, a Focus-ok eléggé tudnak rohadni.
Üdv:
Lenne egy kérdésem. Lecserélném majd a kocsimat, ami egy BMW 320 dezső és nem bontószökevény, hanem szinte patika, szeretem nagyon. Rengeteget költöttem rá, de leszertném cserélni, nem most majd egy HummerH3-ra 3658 köbcentisre, ami benzines.
Megbízható autó, illetve milyen típushibái vannak, milyen alkatrészárak vannak ennél a típusnál? Tudom hogy átlag fogyasztás 15 20 litykó is lehet.
Egy nagyobb Országok felfedezésére készülünk, ami egy pár éven belül remélem megvalósulhat, és elvinnem a családot.
De nézem azt is, hogy BMW-re 1,6 milla is belement, és még lehetne rá költeni.
Köszi a választ előre is
Thnx Deni
Kedves Dani!
Ezt nevezem éles váltásnak! Gyulavitéz írt a Hummer H3-ról korábban, én még csak álltam mellette. Szerintem egy értelmetlenül nagy autó, amely a mindennapokban inkább nyűg a mérete miatt, különösen városban. Egy ismerősömnek volt, ő azt mondta hogy a fogyasztása nem 15-20 liter, hanem 19-20, cserébe viszont nem is megy, mert nehéz mint a sár, és nagy sebességnél félelmetesen billeg.
Egy darab népítélet született a típusról, ott 15.5 literről írt a tulaj. Nézelődjön a webáruházakban az alkatrész árak miatt, féket, ékszíjat lehet hozzá kapni, ha komolyabban kell belenyúlni, akkor jön az amerikai e-bay. Tapasztalatokról nem tudok beszámolni, mert még soha nem volt ilyenem, és még soha nem jutott eszembe, hogy de kellene egy, vagy mennyire árulnék egy ilyet. Érdeklődjön az amerikai autós fórumokon, ott talál olyanokat, akik ismerik a típust.
Üdv:
Tisztelet Nepperűző
Talán eltér a mainstream kérdésektől az enyém, de szeretnék tisztán látni, ezért remélek választ öntől.
A feleségemmel új autót, vagy alig használtat szeretnénk vásárolni a lassan elvirágzó Octavia tour II 1.4 16V utódjaként.(5 és fél éves 170.000 km, újként vásároltuk azt is) Újra kombit vagy SUV-ot szeretnénk, ez még nem eldöntött, noha a nejem a SUV-ok felé hajlik. Akkor mégis eldöntött? Ami azonban biztos, hogy a garancia időn túl is használnánk az autót, ahogy a jelenlegit is.
Az éves kilométer futás alapján benzines felé hajlanék, a keret 6-6.5 millió.
Amik igazán tetszenek: Skoda Kodiaq, Seat Ateca, talán a Ford Kuga csak turbós benzinnel vannak, ezért nem őszinte a mosolyom tőlük. Amikről nem tudom mit gondoljak, de el sem zárkóznék előlük azok elérhetők szívóval: Kia Sportage, Hyundai Tucson, vagy a titkos favorit a Honda Hrv.
Kombikból ugyanez a dilemma: az Octavia végül is bejött, de ha benzin akkor TSI. Azonban például az új Megane elérhető 1.6 szívóval is és egész pofás, de abban meg nem bízom. Francia...
Kérdés: maga melyik kis benzines turbót venné újonnan, amit én nem említettem olyat is mondhat! Vagy SUV-ot csak dízellel érdemes? Vagy csak szívó benzin amíg van? Vagy tartsuk meg az Octit? Végül is semmi baja!
Üdvözlettel: Farkas C.
Kedves Farkas C.!
"maga melyik kis benzines turbót venné újonnan, amit én nem említettem olyat is mondhat!" Én TSI-t nem vennék magamnak az biztos, túl sok rosszat hallok felőlük. A Fordok kis turbósairól még nem hallottam annyi rosszat, de nincs is belőlük annyi, és még ezek a motorok nincsenek túl tömegesen a 300 ezredik kilométeren, hogy megnyugtató ítéletet lehessen mondani róluk.
A két koreaiban, a Kiában és a Hyundaiban meg lehet bízni. Az 1.6-os benzines a maga 135 lóerejével nem fogja felszedni az aszfaltot, de közlekedni elég lesz anyának. A Honda HR-V még annyira új, hogy azzal semmi tapasztalat nincs még, de szerintem egy szívó benzines nem fog csalódást okozni, egyre számítani kell, ez sem lesz sportolásra alkalmas, de ha egy 1.4-es Octaviával elvoltak, akkor igazából onnan csak felfelé van, ami a menetdinamikát illeti.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Még soha nem volt dízel autóm, mindig óckodtam tőle a fenntartási költségek miatt. De most eljött az idő számomra is, hogy dízel legyen és az anyagi kerethez mérten fiatal. A kritériumok a következők: Nagyobb méretű kombi legyen A6, Passat, Mazda 6), csak és kizárólag automata váltóval szeretném, és persze lehetőleg felszerelt legyen minden kényelmi extrával ami csak belefér (navigáció, kihangosító, tempomat, esetleg biztonsági asszisztensek). Fapadosat nem veszek többé soha az biztos, legyen öregebb vagy drágább de ne legyen alapautó. Évente olyan 20.000 km menne bele nagyjából. A keret 4 millió forint környéke.
Amit jelenleg a legjobbnak találok az a B7es Passat. Mondjuk egy highline felszereltségben DSG váltóval.Ebben létezik 140 és 170 lovas motor is ugye. Melyik a megbízhatóbb? Mitől kell félni? Mire kell figyelni ezeknél a motoroknál? A DSG váltót szabad-e? És esetleg kacérkodtam a 4motion változatokkal is... vagy az kizáró ok?
A másik (ami a páromnak jobban tetszik) a 6-os Mazda. Nekem is tetszik a kinézete, talán jobban is mint a Passat, de a belsővel nem tudok annyira megbarátkozni (az automata váltó kinézete és hogy 2012-ben még egy hatalmas műanyag kézifék figyel mellettem) És az extrák sincsenek számomra túl nagy számban az autóban, viszont tényleg nagyon szép. :)
A motorjáról és az automata váltójáról meg tényleg semmit nem tudok, csak annyit hogy japán és hogy azok elvileg jó motorok.
Előre is köszönöm válaszát, tanácsait!
Kedves Kérdező!
A Passat egy jó autó, és nagyon szépen öregszik. Igazából nem látszik rajtuk a kilométer, persze mindent le lehet lakni, de ezek nagyon bírják. A DSG váltó is jó, csak oda kell figyelni az olajcserére. Szerintem mindegy, hogy 140 vagy 170 lóerős, általában az erősebb változatoknál csak az elektronika más. A négykerék-hajtástól sem kell félni, de ha csak azért venne olyat, hogy ilyen extra is legyen benne, és el lehessen mondani, hogy van, akkor szerintem Magyarországra semmi értelme, csak többet eszik, és egy újabb hibaforrás.
Ha nem tetszik a Mazda belseje, akkor ne vegyen azt, a Passat teljesen jó ezzel a dízellel. Ezekkel az újabb dízel Mazdákkal nincs tapasztalatom, és automatám sem volt még soha ebből a típusból, én inkább a kézi váltós benzineseket preferálom. A nagy műanyag kéziféket visszasírom az autókba, mert egy bevált, egyszerű, olcsón javítható dolog, amit kiváltottak egy sokkal drágábban javítható, bonyolultabb dologgal. Nem minden fejlődés, ami modernebb. Az egy nagy érzés, amikor a parkolóban nem old ki a villany kézifék, és ott néz az ember hülyén. Nekem még nem volt ilyen, de ismerősnek volt, és kifejezetten nem volt boldog. Ráadásul a hagyományos kézivel lehet játszani is a hóban, illetve lehet menteni is, ha letolja az elejét az autó a kanyarban, a villanyossal meg nem
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper, kedves István!
Több, mint tíz éve használok egy kétliteres, benzines Accordot, amivel soha nem volt semmi gondom, és a mai napig nagyon szeretem. Lassan azonban le szeretném cserélni egy hasonlóan megbízható, 150-180 LE-s, max. 4-5 éves szedánra (esetleg kombira).Az autót legtöbbet városban és rövid távon használom, évente 2-3 alkalommal megyünk hosszabb útra a családdal, ezért elsősorban benzinesben gondolkodom. Fontos szempont, hogy a 192 cm-es magasságom és a kamaszkorba lépő 2 gyerkőc miatt tágas legyen az utastér. További fontos követelmény a megbízhatóság, a minőség és a megfizethető fenntartási költségek. Az A6-os Audi nagyon tetszik, de ez az utolsóként említett szempontnak nem igazán felel meg, és a keretbe sem fér bele. Ahogy a Lexus IS 250 sem... Sajnos vagy nem, de nálam számít a presztízs is.
Amik tetszenek (zárójelben a hallott/olvasott hibákkal):
- VW Passat VII. 1,8 vagy 2,0 TSI (olajfogyasztás?)
- Ford Mondeo 1,5 EcoBoost (beltér gyengébb kidolgozása, anyagai)
- Mazda 6 (előzőeknél szűkebb belső tér, rozsdásodás)
- Honda Accord (szűk hátsó lábtér)
Tudom, hogy nagyon jók az Avensisek, de nekem túl csicsás a külsejük, ahogy a koreai autóké is. Insignia van több ismerősömnek, akik nem ajánlották főleg az Accord után. A francia és olasz autókban nem igazán bízok, de lehet hogy ez egy rossz beidegződés.
A rendelkezésre álló keret MAX. 5 M Ft.
A tanácsát kérném, melyik autót ajánlaná, milyen váltóval, mitől kell tartani? Ha más javaslata van, arra is nyitott vagyok.
Köszönettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Az 1.8 TSI-t hanyagolnám, mostanában láttam kettőt is, ami ette szépen az olajat, és csak 100 ezer volt bennük. A 2.0 TSI már jobb, de én ezekben a TSI-kben nem bízom. A Ford Ecoboostjait nem ismerem, még kevés velük a tapasztalat, majd ha tömegesen túl lesznek a 300 ezer kilométeren el lehet róluk mondani, hogy jók-e. A Mazda 6 ötmillióért még nem lesz rozsdás, és ha tesz rá egy komoly alvázvédelmet, akkor később sem. Az IS 250 szerintem nem egy drágán fenntartható autó, van benne egy jó V6-os motor, csak a kötelezőket kell cserélni.
Az a baj, hogy az Accord után csak lefelé van, ami a megbízhatóságot illeti. Ha turbósat vesz, akkor az egy újabb hibaforrás, de minden ilyen új konstrukcióval az a baj, hogy nincs velük tapasztalat. A kétliteres Accord helyett én egy 2,4-est vennék. Egy jó szívó benzinessel nem lehet mellényúlni, és a 2,4-es jó.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
a véleményét kérném. Adott egy Peugeot 406 Riviera 2.0 Hdi 80 Kw., 2003 04. havi, 190e. km. (vásárláskor 153e. km., lekérdezve), általánosan jó állapotú autó. De tényleg. Mo.-i, gyári fény, új téli gumi, akkumulátor, kipufogó, katalizátor (kilopták). Alapvetően elégedett vagyok vele. A kuplung lendkerék páros csere érett. A javítás nem fájna, de nem tudom megéri-e. Mennyi a piaci értéke így és javíttatva?
Ha cserélném,
Ford Mondeo benzin
Opel Vectra benzin vagy 1.9 cdti.
Skoda Superb 1.9 pdtdi.
Ha csere mellett döntök, Önt kérném meg.
Az első három esetben a keret kb. 1,5 MFt. mindennel együtt. A Skodánál mennék feljebb is. A lényeg: max. 150000 km. (tudom), szervizkönyv.
Mit tanácsol? Évi 25-30000 km-t megyek. Javíttassam meg és használjam amíg szétesik vagy cseréljem, ha igen, mire?
Várom válaszát.
Köszönettel,
Ákos
Kedves Ákos!
Ez a faceliftes 406-os kombi szerintem még mindig egy szép autó, és megérné a ráfordítást. Ha rossz a lendkerék, akkor nem akarják majd megvenni, csak lényegesen olcsóbban, ha meg új benne, akkor lehet feszegetni az árát. Ha amúgy szereti az autót, akkor én az ön helyében megcsináltatnám, és használnám tovább. Ha mégis cserélne, akkor a Superbet ajánlanám ezek közül leginkább.
Üdv:
Tisztelt Uram!
Autóválasztással kapcsolatosan lenne néhány kérdésem, megtisztelne ha válaszaival segítene!Hozzávetőleg 3000 eurót szánnék autóvásárlásra Németországból, felette a hazahozatal, hazai forgalombahelyezés költségeivel.
Lehetőségekhez képest alacsony fenntartású, megbízható, kombit keresnék, kézi váltóval, extrák nem igazán érdekelnek.
Hozzávetőleg 20-25 ezer kilométert autóznék vele. Zömében 10-20 km távokra naponta oda-vissza, plusz havonta 1-1 hosszabb út, kifejezetten városi csoszogás nincs benne. Jelenleg egy 1998-2002 as évjáratú A4 1.9 TDI kombi tűnik jó választásnak, ebből a típusból reálisnak.
1. Korábbi cikkeit olvasva ilyen paraméterekhez a benzines autókat ajánlja. Azonos típusokban - ahogy látom - a benzines autó 2-3 literrel többet fogyaszt. Ez 20 ezer kilométernél, évi 400-600 liter többlettankolás, ami 1,2 eurós üzemanyagárral számolva 480-720 euró többlet, legyen mondjuk 600 euró. A4 kombi autónál, 2000-2002 évjáratnál a az 1,8 benzines, illetve 1.9 TDI áraknál nem látok igazán különbséget. Ez esetben viszont ötéves használatnál már 5x600 = 3000 euró különbözet tankolásban már jelentős különbség. Van valami olyan várható hibalehetőség az 1.9 TDI nél, ami ezt az előnyét annulálja?
2. Nem sikerült megbízhatóan kiderítenem, hogy az A4 mely évjáratai készültek galvanizált karosszériával. Az esetleges rozsdásodás, korrózió egy 15-16 éves autónál jelentős veszélyforrás, ezért preferálnék ilyen karosszériát. Mely évjáratokat keressem?
3. Az 1.9 TDI motorra a hirdető oldalak 90 és 116 lóerő között többféle teljesítményt is jeleznek. Mindegy melyiket választom megbízhatóság, fogyasztás szempontjából? (a kínálatban a 116 LE-s a leggyakoribb). Kettőstömegű lendkerék mindegyikben van?
4. Az A4-en kívül, más típusokat is nézegettem (szempont az alacsony fogyasztás, megbízhatóság, alacsony alkatrészár): VW Golf , Skoda Octavia , Volvo V70, Toyota Avensis, Saab 9-5, Lancia Lybra, BMW 320 dízel, kombi variációi. Érdemes ezek közül is tovább nézegetni az A4-en kívül? Esetleg a fenti elvárások tükrében más javaslat?
Tisztelettel várom válaszát!
Zsolt
Kedves Zsolt!
Ezek az A4 1.9 TDI-k még nem azok a dízelek, amikben részecskeszűrő lenne, ezért ezeknek sokkal kevésbé árt a relatív sok hideg üzem, illetve az 1.9 TDI-vel szemben a konszern benzines motorjai sokkal gyengébbek. Én is a TDI mellet tenném le a voksom a benzinesekkel szemben.
Szerintem ezek már mind galvanizáltak, én a facelifteseket (99-2000) venném. A 116 lóerős már PDTDI, a 90 illetve 110 lóerős még nem az, szerintem a 110 lovas a legjobb, de a PD-től sem kell félni. Kettőstömegű mindben van, nem egy vagyon a cseréje, ha oda kerül a sor, de ezt be kell nyelni annak, akinek ilyen kell. A VW konszern autói nyilván ugyanazok, minden igaz rájuk, ami az A4-re. A V70 kivételével a többit elfelejteném, annyival egyszerűbb egy ilyet fenntartani.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Maximum 3 millió forint értékhatárig szeretnék használt Priust vásárolni.Alapvetően a 3. generációt néztem ki, ennek mind a formája, mind a korábbinál gazdaságosabb üzemeltetése szimpatikus, de ennek az ára inkább 3-3,4 mio körül van. A tesztek alapján nem érdemes kizárni a 2. generációt sem, amit a tervezett áron alul lehetne megcsípni.
Alapvetően városi használat, alkalmanként hosszabb út, zömmel autópálya, évi 6-8ezer km összfutás.
Ön mit javasol, egy Prius II-t 2 millió körül az ismert korlátaival, gyengeségeivel; vagy megéri az újabb kivitelt megvenni, ha figyelembe vesszük a szerviz költségeket, teljesítményt, felszereltséget?
Mire érdemes figyelni a vásárláskor?
Segítségét előre is köszönöm!
Piri
Kedves Piri!
A Prius II-es esetében nem igazán beszélnék gyengeségekről, hacsak nem a menetteljesítményei kerülnek szóba. Ezt jobbnak tartják, mint a III-ast, de ez nem azt jelenti, hogy az rossz lenne, sőt, az is nagyon jó. Viszont, ahogy ön is jól látja, a III-asból a nagyon jók, inkább a három millió fölött vannak, 2-2,5 millióért viszont a jobb II-eseket tudja megvenni. Itt olvasgasson, ebben az írásunkban a Prius szerelő mesél. Nyugodtan vegye meg a régebbit, tudja azt, amire önnek szüksége van.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Én nagy amerikai-autókedvelő vagyok, azon belül is rajongok az amerikai rendőrautókért. Láttam, hogy az ebay-en árulnak használt rendőrautókat, valamelyiket drágábban, valamelyeket kevesebb pénzért. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízhatóak a használt rendőrautó vásárlások?
Tisztában vagyok vele, hogy a rendőrautókat nem kímélik, főleg nem Amerikában, Ön szerint mennyire megbízhatóak ezek az autók műszakilag, esetleg nagy ostobaság lenne vásárolni ilyen autót?
Továbbá olyan kérdésem lenne, hogy milyen plusz költségeket kell fizetni az autó megvásárlásától egészen a magyar rendszám felhelyezéséig? Az autót illetően, egy Ford Crown Victoriát szeretnék (ha majd lehetőségem lesz rá) vásárolni.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Úgy látom ön igen kedveli az orális szexet. Ebben az egyenletben nem az autó állapota az igazi buktató, mert azt pénzzel és megfelelő szakértelemmel meg lehet oldani. Az igazi kihívás a papírmunka elvégzése. Vámoltatni kizárólag kint Rotterrdamban vagy Hamburgban, ott egyszerűbb és gyorsabb.
Az EU-n kívülről csak Euro IV-esnél jobb autót lehet behozni, de nem lesz beleírva az amerikai forgalmiba, hogy milyen környezetvédelmi osztályba tartozik az autó. Ha az megvan, hogy milyen a motorja, akkor még kell az "E" jelű lámpa, biztonsági ö, stb., de akkor sem tudja az autót itthon forgalomba helyezni. Először ki kell vinni Németországba, ott forgalomba helyezni, majd ha van német forgalmija, utána már le lehet vizsgáztatni az NKH-nál. Sok szerencsét, és kitartást, engem nem keressen, én nem vállalom.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Városi terepjárót / SUV-ot szeretnék.Olyat keresek:
- amivel nem fogok sokat szívni, hanem csak használom,
- 4 felnőtt belefér,
- van 400+ liter csomagtartója,
- nem fontos, hogy alfahím-kocsi-utánzat legyen, de ne nézzen ki bénán.
2 millió forintom van a célra. Ebből szeretném kihozni a vásárlást, átírást, és rendberakást (külső, belső, műszaki).
Kérdéseim:
1. Reális, hogy ennyi pénzből találok a szempontjaimnak megfelelő autót?
2. Nagyságrendileg mennyit szánjak a vételárra és mennyit a rendbetételre?
3. Magamtól a 2002-2006 Honda CRV-ket és a Mazda Tribute-okat találtam. Ön melyiket választaná?
4. Milyen másik típust/évjáratot ajánl?
5. Nekem tetszenek a tetőablakok/napfénytetők. Mire érdemes figyelni ilyen autó vásárlásakor?
Köszönöm a segítségét!
Zoltán
Kedves Zoltán!
Ebből a kettőből csak a CR-V-t ismerem, Mazda Tribute mellett még nem is álltam, de népítélet is csak öt van rá. Ha nincsenek elrohadva, korábban porrá törve, akkor nagy csodára nem kell számítani. A ráköltés mértéke függ az aktuális darabtól, ha szerencséje van megússza egy olajcserével. Ha nincs szerencséje, akkor meg bármennyit. Vásárlás előtt meg kellene mutatni valakinek, aki már látott autót közelről, vagy elvinni egy állapot felmérésre. A kopó alkatrészek árát megnézheti a webáruházakban.
Egy vezérlés- illetve olajcserét mindenképpen szoktam ilyenkor javasolni, de a 2002-től gyártott CR-V-nek láncos a motorja, és ezekben nem szokott a lánccal probléma lenni. A 4X4 hajtása nem a legjobb, ha pont amiatt venné, de egyébként nincs velük probléma.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Takarékos automata váltós autót szeretnék vásárolni maximum 3 millióig. Jelenleg egy Peugeot 307 BREAK 1,6HDi 90LE 2009-es autót használok, amit imádok, mert keveset eszik, (6.0l/100km) nagy részben városban rohangálva, nagy hatótávval a 60 literes tank miatt. Nincs benne kertőstömegű és részecskeszűrő sem. 170 ezer kilométer van benne, és az elmúlt 5 év alatt csak olajcserék szigorúan 10 ezrenként, és egy kuplungcsere volt rajta. Nem is gondolkodnék a lecserélésén, ha automata lenne.
Hasonló paraméterekkel rendelkező autót keresnék ha tud ajánlani. Szeretném ha nem fogyasztana többet mint a mostani, szigorúan dieselben gondolkodom és nem szeretném ha összességében drágább lenne a fenntartása a mostaninál.
Előző autóm egy Skoda Octavia II. 1,9 TDI 105 LE DSG volt, de ugyanilyen felhasználás mellett 7-8 liter között fogyasztott és elég sok problémám volt vele. (turbó, EGR szelep, DSG váltó, szilentek, stb.)
Tud nekem ilyet ajánlani amiben 4, alkalmanként 5 ember és a csomagjaik elférnek (kombik előnyben) és tudja hozni ezen paramétereket?
Válaszát előre is köszönöm.
Péter
Kedves Péter!
Egy automata mindig többet eszik, mint egy kézi váltós, ez alól pont a DSG a kivétel, ami kevesebbet eszik, és még még jobban is gyorsul. Én szintén egy Octavia II. DSG 105 lovas 1.9 TDI-t használtam egy ideig, nekem 5.7-5.9 litert evett százon, de tankoltam bele 5.2-őt is hosszú távon. Nem tudom, hogy sikerült ezzel a kocsival 7-8 litert megetetni, mert ez az egyik legtakarékosabb motor. Magamtól ezt ajánlottam volna, de önnek pont ez nem jó. A kérdésére nem tudok választ adni, mert ennél minden automata többet fog fogyasztani.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Eljött az idő az életemben, hogy belevágjak valami újba. A kritériumok: összkerékhajtás, dízelmotor, megbízhatóság. A jelöltek: Nissan Pathfinder 2.5 (2007), BMW X3 2.0d (2005), illetve Volkswagen Passat 2.0 pd tdi 4motion (2007), Audi A4 3.0 v6 tdi quattro (2006).
Javarészt országúton használnám, de vannak olyan helyzetek, amikor sáros emelkedőn kell autóznom, tehát az összkerékhajtásról nem tudok lemondani. Fontos, hogy megbízható legyen, hiszen minden nap szükségem van autóra.
Kérdésem: Ön szerint melyik modellt érdemes megvenni a fentieken felsoroltak közül, illetve milyen alternatívákat javasol?
Köszönettel.
Kedves Kérdező!
A német prémium márkáknak nem vagyok nagy barátja, túl sok embert látok szívni velük. Egy barátom most költött a három literes dízel X3-asára 1,2 milliót (váltó, osztómű, kardán, plusz a sallang), a kocsi meg ér 2,5-2,7 milliót, de láttam más ismerősöket is milliókat költeni a BMW-jükre. Az ilyen tulajok elég ritkák, mert a legtöbb prémium autó tulaj, az első komolyabb szerviz számla ígéreténél kicsit megtákolja a paripát, azután irány a használt piac, hadd szívjon vele más. Az Audi dettó. A VW 2.0 PDTDI-je nem a legjobb motor, ha nincs szerencséje, akkor komoly szopóroller lehet belőle, a CRTDI sokkal jobb.
A Nissan Pathfindert nem ismerem, csak a népítéletre tudok támaszkodni. Én vennék egy benzines Subaru Outback-et, ha kell a négy kerék hajtás, mert az jó. Vagy egy Dacia Dustert, igaz nem egy megjelenős kocsi, viszont nem megy tönkre, lényegesen kevesebből fenntartható, mint a prémium vackok, és még a terepen is kiválóan eltalál. Eszembe jutott még a Rav 4 2.0 benzin, a 2.2-es dízel nem jó, a régi modell (2005-ig) 2.0 dízele sokkal jobb.
Üdv: