2016. november 30., 10:58 Módosítva: 2016.12.06 06:37
287

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok. Van egy 2003-as Renault Thaliám (1,4 16v 98 LE), amiben legalább 270 000 km van már (56 000 km-el vettem, bérautó volt előtte kb. 1 évig). Ezt még megtartanám, mert az állapota még ma is "újszerű", a fiamnak meg friss jogsija van, így ezt megkapná Ő.

Ami nagyon tetszik, az a Megane Grandtour III 2013-2014 évjárat. (lehet velem van a baj, de ez van) Évente kb. 20 000 km-t megyek. A szívó 1,6-ost kicsit gyengének találom ebben a méretben. Amikkel szemezek: 1,4 tce, 1,6 dci, esetleg az 1,5 dci-ből a 110 lovas. Kb. 3m ft-ot szánnék rá. A kérdéseim:

1. mennyire kell félnem ezeknél a motoroknál (dci) az üzemanyag ellátó rendszertől (nagynyomású sziv.+ porlasztó)? Amiket találtam 130-200 e km közötti futásteljesítményűek.

2. Mivel még nem volt dolgom olyan autóval, amiben volt kettős tömegű lendkerék, azoknak mennyi a várható élettartamuk? (a Thaliában még nem volt kuplung sem cserélve pedig utánfutót is elég gyakran húzok vele)

3. Tudom, hogy a dci kevesebbet fogyaszt, de valahogy a benzin szagát jobban szeretem.

Nagyon köszönöm megtisztelő válaszát!

Gyula

Kedves Gyula!

Az 1.5 dci egy időzített bomba volt, de ha jól tévedek, akkor 2009-től már nem a hírhedt Delphi befecskendező, hanem Bosch-rendszer került bele. Ezzel már jóval kevesebb probléma volt. A vicces, hogy miután az egész autós világ tudta, hogy milyen a Delphi rendszer, megvette a Mercedes, és most azokban van.

03-Renault-001

A tce és 1.6 dci motorokkal még nincs elég tapasztalat ahhoz, hogy érdemben lehetne valamit mondani, én még csak 1.2 tce-t vezettem. A kettőstömegű tönkre fog menni, mert van benne. Az élettartama nagyban függ a használat módjától. A Mondeókban sokat láttam, ami 160 ezernél cserés lett, de Accordokban láttam már néhány 400 ezer feletti futásút még a gyári lendkerékkel. Ha alacsony fordulaton nyekteti, az nagyon árt a lendkeréknek, indításkor, leállításkor mindig legyen benyomva a kuplung. Nem szabad alacsony fordulatról kigyorsítani, a fordulat legyen kétezer körül, kapcsoljon vissza, ha előzni, gyorsítani akar. Sok embert látok a próbakörön 1000-1100-as fordulatról gyorsítani, és nem is érzik, hogy remeg a motor. Ez nagyon árt a lendkeréknek. Abban nem tudok tanácsot adni, hogy benzinest vagy dízelt vegye, mert ezek a motorok mind nagyon újak, szívó benzines már nincs, és nem ismerem kis turbósakat.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 28., 11:31 Módosítva: 2016.12.03 17:55
162

Tisztelt Becsületesnepper,

Az alábbi kategóriában tervezek kocsit venni. 2,5-3 M Ft négy autó között variálok. Mindegyik típus benzines, mivel nem járok akkor távokat, max. 2 havonta lenne oda-vissza összesen 400 km nagyobb táv, de javarészt városi szaladgálások BP belül. Ezért nem gondolkoztam dízelben. Nem családi autónak és nem is versenyzésre kell. Mindennapi használatra, ide-oda szaladgálni vele és néha hazajárni vidékre a rokonokhoz.

Típusok:

Volkswagen Jetta 1,2 TSI Comfortline 2011-2012-es évjárat

Renault Fluence 1,6 Privilege 2012-2013 évjárat

Seat Toledo 1,2 TSI Entry 2013-2014 évjárat

Audi A3 1,4 T FSI Ambiente 2010 évjárat

Elég nagy a szórás, de ezek a kocsik fogtak meg. Talán még a Mazda 3 :) De azt olvastam, hogy rozsdára hajlamos.

Segítségét kérném abban, hogy Ön melyiket ajánlaná. Melyiknek mi az előnye - hátránya, mik a tapasztalatok, szervizköltség. Akár Ön is mondhat más típust, amit ebben az árkategóriában jónak tart.

Köszönöm a segítségét.

Üdvüzlettel:

Márton

Kedves Márton!

Mindjárt van a típusok között három TSI, amik közül egyiket sem venném meg, mert ezekkel azért vannak gondok. A Mazda 3-as fényévekkel van a Fluence előtt, a rozsdásodásra valóban hajlamosak a Mazdák, de ilyen fiatalon még nem. Vétel után azonnal kell rá csináltatni egy alváz és üreg védelmet, és meg van oldva a probléma. Városi harcra én vennék egy Prius-t.

mazda3-08

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 27., 11:39 Módosítva: 2016.11.29 16:53
206

Szia,

Terepjárót szeretnék vásárolni, de nem nagyon van elképzelésem.

A lényeges szempontok:

-Valódi terepjáró legyen (nem városi terepjáró)

-Megbízható legyen (induljon be minden reggel)

-Havas/jeges, és puha sáros, kijáratlan talajon is tudjon boldogulni

-Manuális váltó, felező, összkerékhajtás (esetleg diff.zár)

-Max. ~3000ccm-3500ccm motor

-Vizsgán átmenjen (kevésbé rohadós példányokra gondolok ezzel)

-Terepen 20-30L-nél többet ne fogyasszon

Kevesebb ülés, csúnya igénytelen beltér nem probléma, a műszaki része legyen megbízható, ez a lényeg.

A felhasználási célja vidéki ingatlanok látogatása lenne, ahol nincs kiépített út, de még letaposott sem, tehát nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkezzen terepen.

Inkább dízel motorral szeretném a nagyobb nyomaték miatt, de ha tud jó benzines terepjárót aminek nem egy vagyon az LPG-re való alakítása(hengerszám miatt) az is jó lehet.

Előre is köszönöm válaszát!

Szabi

Kedves Szabi!

Több ellentmondás is van a kérdésében. Ha egymillió van rá, akkor ez kb. húsz éves lesz vagy öregebb, tehát lehet rozsdára számítani. Nincs olyan, hogy egy terepjáró nem rozsdás, mert kimennek vele a sárba, nem mossák le az alvázat, a sár meg gyönyörűen tarja a vizet, és rohasztja a bódét. Én valami japánt vennék a megbízhatóság miatt, mint pl. Nissan Patrol, Terrano, Pickup, Mitsubishi L200, Pajero. Ezekben van normális dízel, és a Patrol kivételével nem eszik le a fejét.

thzuh

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 26., 14:29 Módosítva: 2016.11.28 17:48
132

Tisztelt Nepperűző!

Rendszeresen olvasom a rendkívül hasznos rovatát, azonban ezt a kategóriát eddig még (ha nem siklottam át felette), nem nagyon járták körbe az eddigi kérdezők.

Idős Nagyapámnak már eléggé nehezére esik a jó öreg kocka Ladával kuplungolni, ezért leváltanánk egy kis méretű, modernebb autóra. Szóba kerültek az automaták is. Én eddig a Swift egyliteres automatájáról hallottam, annyit, hogy megy, de milyen lomha (az most nálam nyilván nem hátrány). Egy kereskedő most egy '94-es 1,0 literes Holiday felszereltségű NIssan Micrát ajánlott. Nos ez az autó úgy az utakról eddig is rendkívül szimpatikus volt, a népítélet is jókat ír, de megkérdezném Önt, hogy mit gondol:

Swift, Micra vagy mi az, ami még szóba jöhet?

Mennyire rizikós egy ilyen idős autó automata váltóval? Mire kell figyelni a vásárláskor? Maradjunk inkább a kézinél?

Köszönettel:

egy olvasója.

Kedves egy olvasóm!

A bakancs Micrát számtalanszor ajánlottam már, mert nagyon jó kis autó. Ebben egy CVT váltó van, aminek a javítása fájni fog, ha bedöglik. Ezeknek a váltóhibáknak az oka általában a váltóolaj cseréjének az elmulasztása, a nem megfelelő olaj használata, illetve a tudatlanság, hogy a váltóban is kell olajat cserélni?

auto/NISSAN/MICRA 1992-2003/XLARGE/01f

A Swiftben egy sima olajos automata van, azzal kevesebb gond lehet, de olajat abban is kell cserélni. Ha egyébként a nagypapa be tudja nyomni a kuplungot, akkor vegyenek egy kézi váltósat. Egy új szerkezettel olyan puha lesz a kuplung, mint a vaj, és az olcsóbb, mint egy automata váltó javítás, és manuális váltósból még választék is van. Ezek a kis motoros automaták állati sokat tudnak enni, ha a nagypapa csak rövideket megy, és állandóan hideg a motor. Az apukámnak egy 1,3-as automata Swiftje van, és télen tizenkét, nyáron tíz litert eszik.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 25., 10:40 Módosítva: 2016.11.27 11:41
1792

Tisztelt B.nepper!

Szeretném megkérdezni véleményét a francia 3,0 V6-os motorral szerelt autókkal kapcsolatban. Szükségem volna a család miatt egy kombira, de nem szeretnék egy alulmotorizált dobozt. Ahogy nézegetem, viszonylag olcsó pl: Renault Laguna 2 Break ezzel a motorral. Mennyire megbízhatóak ezek a nagymotoros autók?

Köszönettel!

Roland

Kedves Roland!

A Laguna II ezzel a motorral egy igazi örök darab. Egyszer kell megvenni, utána örökké az öné marad. Ez nem rossz autó, hanem szar, ezért olcsó, de legalább sokat is fogyaszt. Eszembe nem jutna megvenni egy ilyen budit.

auto/RENAULT/LAGUNA 2001-/XLARGE/01f

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 24., 13:47 Módosítva: 2018.02.17 20:51
4486

Üdv!

Arcpirítóan olcsón mérik az első szériás Phaetonokat. A 4,2-es motorral szerelt verziókkal szemezek, bár a W12-es 6,0 felé is kacsingat a hedonista jobb szemem. A tiszteletteljes kérdésem, hogy a benzines Phaetonokat, mint olyan szabad-e venni?

Jelenleg egy 2002-es BMW 535i-t használok, a fogyasztástól nem tartok, viszont a fenntartás jelentene-e hiperugrást a mostani éves 500 ezer - 1 millió forintos éves költséghez képest?

Köszönöm a választ.

Üdv

János

Kedves János!

A 2002-es 535-ben rendes motor van, és örüljön neki. A VW-nek nem jött be a Phaeton, mert fölösleges volt a konszern palettájára még egy A8-as. Bele is buktak szépen. Azért olcsó, mert eladhatatlan. Időnként nálam is próbálkoznak, hogy becserélnék a Phaetonjukat, mert nem tudják eladni máshogy. Ha vesz egyet, azzal csinál egy ünnepnapot az eladónak. A 6,0 literes motor két VR6-os motorból készült, és én nem bízom az ilyen túlbonyolított dolgokban. Semmi tapasztalatom nincs vele, és nem is lesz, mert ebben az életben nem fogok ilyet venni.

DSC 0572

Olvasson utána a fórumokban. Egy biztos, horror lesz a szervize, mert ehhez nem talál utángyártott vagy bontott cuccot a neten. A 4,2-es motor vezérlését valami fütyi áttervezte, és a vezérműszíjat láncra cserélte, ami kb. 150-160 ezret bír. A cseréjéhez ki kell venni a motort a helyéről, mert a vezérlés nem elöl van, hanem hátul. Ja, ha jól tudom megvan az egész potom 650 ezer körül, és célszerszám kell hozzá meg szerelő, aki látott már ilyet közelről. Miszlikbe szaggatnám a diplomáját, és húsz év saját zsebből fenntartásra kötelezném azt, aki megtervezte és gyártásba engedte az összes ilyen szart. Senkiháziak kezében van a popszakma!

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 23., 12:37 Módosítva: 2016.11.25 11:57
169

Tisztelt Becsületesnepper!

Meglehetősen ritka kérdéssel fordulok Önhöz!

Városba keresünk ételkiszállításra megbízható dízel kisteherautót. A keret kb. 400e+áfa. Reggel bemelegszik, aztán megy estig. Napi 100-130 km az év 364 napján. B Corsa 1.5D már bizonyított, de bővíteni kell a flottát, és nyitottak vagyunk valami újabb felé (már ha érdemes).

Félünk a turbóstól, vajon mennyire tolerálja, hogy - akár hajtás után azonnal - napi 50-szer leállítják és beindítják.

- Jelenlegi favorit: Opel Corsa C 1.7 DI/DTI/CDTI (1.3 kizárva)

- Esetleg Peugeot 206 1.4 HDi

Vagy felejtsük el a turbót és válasszuk a híres Saxo/106 1.5D-jét? Vajon az ilyen használatot is jól tolerálják?

Válaszát előre is köszönöm!

K.

Kedves Kérdező!

Én nem félnék a turbótól, de tény, hogy ami benne van, az el is romolhat, illetve a kettős tömegű lendkerék is tutira tönkre fog menni a sűrű indításoktól, leállításoktól. A Saxo/106-os 1,5-ösét nem lehet agyonütni, szerintem nincs még egy ennyire keveset fogyasztó és el nem romló autó. Ha az megáll, akkor leesett az adagoló mágnesszelepéről a vezeték, vagy kifogyott az üzemanyag, más nem lehet.

106

A másik ilyen igásló a VW 1,9-es szívódízele, az is kimegy a világból. Nekem egy 1,9 SDI Caddy-m van, van benne 390 ezer, de nem úgy érzem, hogy bármi tönkre akarna menni rajta.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 22., 11:20 Módosítva: 2016.11.24 10:36
141

Tisztelt Nepperűző!

Egy új autó vásárlásán gondolkozik a család. Jelenleg egy 2.2-es Toyota Avensis volt a családban (dízel) ami 10 évig szolgált hibátlanul. Nagyon megszerettük a Toyota márkát, és ezért szeretnénk ebben a márkában maradni.

A mostani családi helyzetben éves szinten többször kellene kijárnunk külföldre, ami kb. 900 km-es utat jelent. Kettő személy utazna az autóban szóval a hátsó ülések teljesen lényegtelen kategóriába tartoznak. Természetesen nem csak erre lenne használva az autó, de főleg ez lenne a szerepe.

Dízelt nem akarunk mert magas a fenntartási költsége... csak benzint sem, mert az meg sokat zabálna... szóval hibridet akarunk. (benzines hibrid).

Toyotán belül 3 autó került szóba... Prius, Auris, Camry. A költség amit az autóra tudunk szánni: 3,5 millió forint.

Mit ajánlana... esetleg valami teljesen más? (nem zárkózunk el más márkától)

Köszönöm segítségét előre is!

Kedves Kérdező!

A Priusban és az Auris-ban ugyanaz az 1.8-as motorral szerelt hybrid hajtáslánc van, illetve ide elehet még venni a Lexus 200h-t is. A Camry-ben egy 2.4-es benzines van, ezzel sincs baj, de a motor mérete okán ez többet enne lényegesen. Ebből a háromból én elsősorban a Lexust vagy a Prius-t venném.

camry hybrid 2009-30

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 21., 13:12 Módosítva: 2016.11.23 14:23
119

Tisztelt Nepperűző!

Jövő év elején bővül a család és ráeszméltünk, hogy a kiságy és babakocsi mellett be kell szereznünk egy másik utazóeszközt is. Jelenleg egy Golf MK4 tulajdonosai vagyunk, de a jármű sajnos csak 3 ajtós, bébihordozós akrobatamutatványokról pedig inkább lemondanánk (így is volt aki úgy esett ki a hátsó ülésről, mert elakadt az övben). Nincs mese, tágasabb kell! A probléma már csak az, hogy elvesztem az 1,5-1,8 M körüli ársáv kínálatában, ahol csak benzines járműveket néztünk (év átlag 32-35.000 km -t utazunk, de inkább a kúton legyen az autó mint szerelőnél).

Amiket eddig szóba kerültek:

Toyota Corolla Sedan 1.6 2008 -tól (nem egy erőgép, tágas)

Toyota Avensis ferdehátú 2005 körüli szívó 1.8

Ford Focus 2008-2009 facelift 1.6 (de itt 2005 körüli évjáratoknál már jócskán találni rozsdásodást)

VW Golf V kombi és Jetta 1.6

a legkézenfekvőbb pedig az ufo Honda Civic 1.8, de ehhez a következő hónapban még át kell rendezni a költségvetést és csúsztatni az autót kb. pont a baba születéséig. Ráadásul, ha igazak a netes próféciák, akkor az elején még voltak problémák a műszerfalak zörgésével, olajfogyasztással, műszerfal-világítással.

Kia és Hyundai tetszene, de a beltér kialakításával nem tudok megbékélni.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Tamás

Kedves Tamás!

Az 1.6-os Corolla ereje már elég a normális közlekedéshez, és nem is romlik el. Az 1.8-as Avensis-eknél előfordulhat olajfogyasztás, ez az elhúzott olajcserék miatt kialakuló gyűrű letapadás következménye, Ha időben cserélik az olajat, ez kisebb eséllyel következik be. Ez már egy táncterem a Corollához képest. A Focus is jó választás, ha talál egy teljesen rozsdamenteset, akkor azonnal alváz és üreg védelmet kell rá csináltatni, és akkor sokáig jó lesz.

Teljesen más a hátsó lökhárító is. De ezt ki veszi észre?
Teljesen más a hátsó lökhárító is. De ezt ki veszi észre?

A VW csoport 1.6-osa az utolsó normális motorjuk, de a Toyotáé jobb. Néha tönkremegy a gyújtó trafó bennük, de alapvetően megbízhatóak. Az ufó Civic-nél valóban voltak ilyen problémák az első daraboknál, de volt rá visszahívás is. Ki kell próbálni, ha zörögnek benne a műanyagok, akkor nem kell megvenni. Ha a Civic megvásárlásához nagyon nyújtózkodni kell, akkor inkább válasszon mást.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 20., 09:19 Módosítva: 2016.11.22 11:21
264

Tisztelt Nepperűző!

Gondolom általános kérdés, nem is gondoltam rá, hogy segítséget kérek. Végigböngésztem keresztbe kasul a teljes rovatot és a népítéletet is, de ahogy ez lenni szokott, csak a tanácstalanság lett egyre nagyobb.

Adott az alapszituáció:

- 1,5 milliós keret

- Évi 18-20 ezer megtett km

- Zömmel 20-80 km távok, kéthetente oda-vissza 400 km

- 28 éves férfi, jelenleg egyedülálló

- Az autó számomra nem státuszszimbólum, hanem egy eszköz ami elvisz A-ból B-be

- Nem szeretnék arra keresni, hogy fenntartsam, természetesen az alapvető dolgokat mindig cseréltetem-javíttatom.. háklis vagyok a műszaki-technikai tárgyaim "hibátlanságára"

- 4 ajtó

- autópályán és közúton egyaránt "radarhatáron" közlekedem

- Mazda2 - Suzuki Swift-nél nagyobb csomagtér (Astra H 5 ajtós csomagtér már elégséges lenne)

H Astra 1.7 cdti-ről indítottam a keresést.. de gyakorlatilag teljesen kiábrándultam, 20-30 telefon után 7-8 lekérdezett km után (voltak egészen elképesztőek is..) letettem arról, hogy 150.000 km alatti ismert (illetve nem ellentmondásokkal teli) előéletű járművet szerezzek...

Szóval eljutottam oda, hogy bármilyen.. de tényleg bármilyen (az Ön által írottak hatására már a francia-olasz fóbiámat is elengedtem) megoldás-javaslat érdekel, akár benzines akár dízel vonalon.

Főleg a motorokkal vagyok bajban, nem tudom, hogy 1-1 típusnál melyik a megbízható, és egyben megfelelő teljesítményű, hogy mozgassa a kasztnit.

Köszönöm a segítséget előre is.

Kedves Kérdező!

Ha dízelről beszélünk akkor az 1.9 TDI a legegyszerűbb választás. Tök mindegy milyen autóban van, az a legmegbízhatóbb dízel, onnan csak lefelé van. Minden későbbi dízelt sokkal drágább javítani, fenntartani. Persze azokban sem 150 ezer van, illetve elvétve lehet még hasonlót is találni, de az a motor még 500 ezernél is jó. Az gondolom elég beszédes, hogy van egy 1.9 SDI Caddy-m és egy 1.9 TDI Fabiám. Ha benzines, akkor japán. Leginkább Honda, azoknál mindegy, hogy melyik motor, Toyotából az 1.6-os Corolla jó választás, azokat agyonverni sem lehet, és még aránylag normálisan mennek is.

IMG 7409

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 19., 19:12 Módosítva: 2016.11.21 17:52
226

Tisztelt BecsületesNepper!

Autóvásárlás előtt állok és döntésképtelen vagyok.


-Elképzelés egy nagy kombi, évjárat 2010-nél ne legyen idősebb, benzines, kb. 160Le-ig ami tűrhetően néz ki belülről és kívülről és ne fossa el magát gyakran.

-Netet bújva megtetszett több autó is, de a dilemma, hogy turbós vagy szívó legyen.

-Több jelöltem is lenne: Renault Laguna III 2.0 (szívó), Peugeot 508 SW 1.6, Mazda 6, Skoda Octavia 1.4

-Keret: 3,5 millió

-Szívem a Laguna felé húz a szívó motor és a küllem miatt. Turbós csodákról nem nagyon hallottam jót.

-A kérdés az, hogy ön mit javasol ezen autók közül vagy esetleg mi lehetne jó választás?

Köszönettel: Ádám

Kedves Ádám!

Octavia jó lenne, ha lenne benne rendes motor, de 2010-től csak kis turbósok vannak, TSI-t meg nem vennék. Inkább vennék egy régebbi 1.6-ost, ha Octavia kellene.

IMG 6986

A Laguna II-höz nem volt szerencsém, sem a Peugeot 508-ashoz. A Mazda 6 jó, azokkal nem lenne különösebb baja. Egyedül alváz és üreg védelemre költenék most azonnal, mert a Mazda múltjában a rohadásnak komoly hagyományai vannak, ezeket az újabbakat pedig még nem ismerjük ebből a szempontból. Egyébként az alvázvédelem hiánya minden mai autónak problémája, mert amit a gyártó nem tesz rá, az nem kerül pénzbe. Az autógyárak pedig egy valamit utálnak rettenetesen, a költséget. Emiatt minden mai autónak rozsdásodik az alja és a futóműve, de a gyárak nagy ívben leszarják, mert az első vevőnek még nem lesz vele baja, a második, harmadik meg kit érdekel.

accord22d180le 05

3.5 millió környékén már lehet kapni a 2008-tól gyártott Accordot is, én biztos azt vennék, most is egy ilyennel mentem nyaralni. Ezt az évjáratosdit sose értettem, mi van ha 2009-es vagy 2008-as? Inkább kizárja magát a jóból, de ne legyen 2010-nél öregebb?

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 18., 10:52 Módosítva: 2016.11.21 06:18
99

Használtautó-kereskedőnél kinézett külföldről behozott autóhoz csak 1 db kulcsot adnának. Mi lehet ennek az oka? Szabad-e ilyen kocsit venni? Ha igen, mik az esetleges teendők (átkódolás, zárcsere)?

Köszönöm!

Kedves Kérdező!

A vásárlók ilyenkor általában egyből katasztrófát vizionálnak, hogy a kereskedő majd a második kulccsal fogja ellopni a kocsit, és ismét eladja valaki másnak egy másik alvázszámmal. Nem írja, hogy milyen értékű az autó, de ezzel csak nagy értékű autóknál szoktak kísérletezni, és csak nagyon elenyésző arányban. A legvalószínűbb ok, hogy a kinti tulaj elhagyta, előfordul bárkivel. Én is vettem már ilyen autót kint, ráadásul nem is olcsót, és most is van nálam egykulcsos autó. Szabad ilyen kocsit venni. Csináltat egy másik kulcsot, hogy ha esetleg ön is elhagyja, mert az is megeshet, akkor legyen tartalék. Ha akar cascót kötni a kocsira, akkor kell a két gyári kulcs.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 17., 10:43 Módosítva: 2016.11.20 07:06
192

Kedves Nepperűző!

Barátnőm az 2003-as 1,3-as 16V GLX Swiftjét cserélné le egy hasonló kaliberű (fogyasztás, megbízhatóság, szervizigény), de fiatalabb autóra. Nagyrészt városban használja, de néha belecsúszik egy 150-200km túra hétvégente. A büdzsé 1,5 millió Ft, de ez inkább már az átírással és kötelező cserélendőkkel együtt.

Amilyen típusokat nézegettünk:

2008-9 körüli újabb Swift 1,3

2006 utáni (faceliftes) Ford Fiesta 1,4 duratec motorral

Mit gondol melyik lehet a jobb választás, és mi(k) az(ok) a típus(ok) amit még érdemes számításba venni?

Köszönöm!

Ádám

Kedves Ádám!

A következő Swift generáció is nagyon jó, ott előfordul a váltó csapágyak meghibásodása. A Fiesta is jó kis kocsi, és másfél millióért már tényleg a legjobbak közül válogathat ebből a kaszni változatból. A legjobb kisautó a Honda Jazz, abban egy örök életű vezérműlánc van, még vezérlést sem kell cserélni soha, csak féket, olajat, gyertyát, de ezzel a kettővel is nagyon elégedettek lesznek. Igazából mindegy melyiket veszik, válasszák azt, amelyikből jobbat találnak.

DSC03826

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 16., 10:34 Módosítva: 2016.11.19 19:16
145

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni a következőkben. A családunk kinőtte a kis Fiat Puntónkat, ezért szeretnénk leváltani egy nagyobb típusra. Jelenleg a választásunk a Citroen Xsara Piassora esett, de a Ford Focus, vagy Opel márka is szerepel, de nehezen választunk. Minden esetben kombit szeretnénk, aminek nagy csomagtartója van, szerszámok, babakocsi, néha 2 kutya szállítását igényelnénk.

800E Ft körül szánunk a vásárlásra, vagy közel ilyesmi összeget.

Segítségét,tapasztalatát szeretnénk kérni ezekről a típusokról.

Köszönettel: Stefi

Kedves Stefi!

A Focus és az Astra is jó választás. A Focus-ra jellemző a rozsdásodási hajlam a kerékíveken és az ajtók belső élein, alján. Műszakilag egyébként megbízhatóak és strapabíróak, olyat kell keresni, ami nem rozsdás, és utána csinálni rajta egy üreg- és alvázvédelmet. Az Astra sokkal jobb rozsda szempontjából, de nyilván ott is előfordulhat. A duda a kormányon 150-200 ezer kilométer között ki szokott lyukadni, de 6-7 ezer forintért van hozzá javító szett, ez ne tántorítsa el egy adott autótól. Ennyiért a G Astrából már tényleg nagyon jókat és megkímélteket lehet venni, és ebből a típusból leginkább az 1.6-osat venném.

hasznaltgastra16 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 14., 13:41 Módosítva: 2016.11.18 17:57
189
Kedves Nepperűző!

Az autózás nem egy női téma, éppen ezért szeretnék tanácsot kérni, mivel nem tudom már kihez fordulhatnék profi információért. Családi kombit szeretnék venni 5-7 évest max. 3 millióért, ami megbízható, nem kell állandóan aggódni, mi megy benne tönkre, és pláne mennyibe kerül a javítása.

Most egy Saab 9-3 kombi dízelem van, és annak ellenére, hogy mikor megvettem, az egyik hibaforrása (kettős tömegű lendkerék) már ki volt cserélve, elég sokat költöttem rá az elmúlt 4 évben, pedig éves szinten csak 8000 km-t tettem meg, igaz főleg rövid távon. Tudom, nem erre való a dízeles autó, de fontos volt, hogy jó állapotban lévő, rendesen szervizelt autót vegyek, viszont mióta megvettem, mindig volt valami (részecskeszűrő,EGR szelep, légkondi hűtő, csomagtartó zár, stabilizátorrúd, kipufogórendszer, főkábel és még sorolhatnám), el is vagyok keseredve.

Szeretném kérdezni, ha 5-7 éves Octaviában gondolkodom, akkor milyen motorral ajánlja. Diesel vagy benzines, és abból is melyik fajtával? Ill. egy korábbi válaszában a 2010 előtti benzinest tanácsolta az egyik úrnak, ezt milyen motorral? Honda Accordot is nézegettem, de azért az jóval drágább. Milyen más alternatíva jöhet még szóba Ford Mondeo esetleg valami más? Éves 10.000 - 12.000 km és sokszor rövid távon, városi környezetben 2 gyerekkel. Nem szeretném minden pénzem szervizben elkölteni. Nagyon köszönöm előre is a válaszát.

Kedves Kérdező!

Ha Octaviában gondolkodik, akkor vagy az 1,6-os 102-lóerős sima szívó benzinest kell venni, vagy a 105 lóerős 1,9 TDI-t, de az ön helyében mindenképpen valami szívó benzinest vennék. Accordból egy kicsit öregebbet tud ugyanannyi pénzért venni, de ez nem véletlen, az egy sokkal különb autó is, azért annyi az ára. A Mondeo is jó, de abból is benzinest vennék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 13., 11:33 Módosítva: 2016.11.18 17:57
228

Kedves Nepperűző

Nemrég elkezdtem dédelgetni az autócsere lehetőségét. A sok szempont és kívánság közt egy baleset rakott rendet, aminek szerencsére nem részesei, de szemtanúi voltunk. Gyorsan átrendeztem a fejemben a dolgokat és rájöttem, hogy egy tank, vagy valami guruló rombolónaszád kell. Négytagú család vagyunk, az autót csak hétvégente használjuk és 95%-ban autópályán. Tehát keveset fut (benzinest akarok), de azt viszonylag gyorsan (a 130-at tartom, előzéshez gyorsítok tehát nem baj ha van tartaléka). Rájöttem, hogy akármennyire vigyázunk, minden eshetőségre nem lehet felkészülni és autópályán leginkább nagy sebességnél történik a baj. Tehát olyan autó kell, amivel ha elszállunk egy kanyarban csak jót nevetünk végén, összeszedjük a letarolt birkanyájat és rottyantunk egy pörköltet. Bár a gyerekek kicsik, nem feltétel a gigantikus csomagtér sem.

A megbízhatóság fontos, a fogyasztás nem érdekel. A keret 1,5 – 2 millió lenne. Elsőre a korai XC90 ugrik be, de a magas súlypont miatt nem tudom mennyire marad talpon egy gyors manőver esetén. Talán egy XC70 jobb lenne? Persze nem csak Volvo jöhet szóba, a lényeg a biztonság.

Ön mit ajánlana, illetve mit keressek egy hirdetésben ami a fentiek tekintetében fontos?

Üdv

Zoltán

Kedves Zoltán!

A terepjárók mind billegősebbek, mint egy normál személyautó, pont az ön által is említett magas súlypont miatt. Az XC70 teljesen jó, de ha ebben a kaszniban gondolkodik akkor a sima V70 is megfelelő. Az XC fel van emelve néhány centivel, van alatta összkerék hajtás, és rá van akasztva pár műanyag, de a bódé nagyjából ugyanaz, mint a V70-es. A 4X4 hajtás csak egy újabb hibaforrás, és ha nem megy olyan terepre, nem húz hajót, lovat, lakókocsit, akkor minek. Szerintem egy V70-es ugyanolyan jó erre a célra, de ha az XC tetszik, akkor vegye meg azt.

0kozos-09

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 12., 13:59 Módosítva: 2016.11.16 10:35
1457
Tisztelt Nepperűző,

A segítségedet szeretném kérni V8 választás ügyében.

Már nagyon rég álmom egy V8-as autó és végre elérkezett a pillanat, hogy bele is tudjak vágni egybe!

Sok kiszemeltem nincsen, de leginkább a BMW E39-es széria felé húzok, mert több BMW-m is volt az elmúlt években (E36 320i, E92 330i) és nagyon szerettem mindkettőt. Nem huligánkodni kell, abból már kinőttem, a hang és az érzés az amit keresek egy ilyen autóban, csakis automata váltóval. Tapasztalataid alapján mennyire problémás egy ilyen autó fenntartása (üzemanyagtól most eltekintve)? Van esetleg olyan típus amit viszonylag nyugodt szívvel ajánlanál?

Válaszodat előre is köszönöm.

Tisztelettel,

Attila

Kedves Attila!

Az E39-esekbe szerelt 4,0, illetve 4,4 literes V8-asok a legjobbak közé tartoznak a BMW kínálatában, nem véletlenül használják a drifterek előszeretettel. Nagyon tartós konstrukció, ha karbantartod, szinte tönkretehetetlen. Az automata váltó nyilván egy hibaforrás, ha az előző tulaj nem cserélte időben az olajat, akkor zsebbe nyúlós tud lenni, de ez a rizikó minden automata váltós autónál megvan.

P90053040 highRes bmw-m5-e39-10-2009

Nekem is volt 540-esem (E39) a 4,4-es motorral, nagyon szerettem, hosszú úton elment 10,5 literrel, de a városban evett szépen, úgy 15 körül. Ez ilyen, valamitől megy. Ahogy apukám szokta mondani: finggal nem lehet tojást festeni!

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 11., 10:50 Módosítva: 2016.11.14 06:58
121

Üdvözlöm!

Már nagyon érik a régi autóm cseréje, és nem akarok az utolsó pillanatban kapkodni, ezért elkezdtem nézelődni. Mindenképp benzines autóra lenne szükségem, évi 15 ezer km kb amit megteszek. 3-4-5 éves autóra gondoltam, a listámon első helyen egy Mazda 3 G120, a második egy Mitsubishi Lancer 1.8. Ha nagyon muszáj egyel kisebb motorral is jók lesznek.

Eszem szerint egy Honda Civic 1.8-ast vennék, de úgy érzem magam benne mint egy ló szemellenzővel. Nagyon zavaró a kilátás számomra. Ha lenne egy limusine belőle már magastérdemelésben szaladnék is érte, de a kompakt sajnos nem az enyém. Van még két jelölt, a Mazda 6 1.8 2010-től vagy egy Mitsubishi ASX 1.6.

Bár indokolatlan, mert ilyen nagy autó nem kell, de mégis valamiért vonzóak számomra. Szívem szerint megvenném az összeset :) Ha van más ötlete, szívesen fogadom.

Üdv. Niki

Kedves Niki!

Sajnos nem értem, hogy mi a különbség egy limuzin és egy ferde hátú között kilátás szempontjából, illetve miben különbözik egy Civic a többi felsorolt autótól. Ha előre megy semmi különbség, az elejét már semminek sem látni, illetve az "A" oszlopok a biztonsági előírások miatt olyan vastagok, hogy kitakarnak egy óvodás csoportot. Ha hátrafelé megyek, akkor még én sem látnám, inkább csak sejteném a mai limuzin autók csomagtartójának végét, pedig 191 centi vagyok, a "C" oszlopok pedig az imént említett okokból, illetve design szempontok miatt szintén vastagok. Tolasson egy Alfa 156 Sportwagonnal, abból tényleg nem lehet kilátni, azon lőrések vannak, nem ablakok, de szép. Egyébként meg mindent meg lehet szokni. Sok hölgy panaszkodik a férjüknek, mikor beülnek nálam először egy autóba, hogy nem látják az elejét. Azután visszakérdezek, és rájönnek, hogy a régi autójuknak sem látták teljesen az elejét, csak azt már megszokták. Visszatérve a többi autóra, azok is teljesen jók, bármelyiket megveheti, döntsön "kilátása" szerint.

156sw25 024

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 8., 12:07 Módosítva: 2016.11.13 00:27
97

Tisztelt B.nepper!

Nagycsaládossá avanzsáltunk (5 év, 3 év és 8 hó), kinőttük a kombi Focust.

Jellemzően rövid utakra tervezett benzines családi kompakt egyterűt keresünk, amelynek legfontosabb tulajdonsága a megbízhatóság lenne.

Peugeot 5008, C4 Grand Picasso, Grand Scenic, S-Max – ami eddig szem elé került.

Maximum 3 misi lenne a befektetett összeg (átírással, téli gumival, et cetera) és persze jó volna, ha minél fiatalabb lenne.

A fentiek közül melyik lehetne a statisztikailag legmegfelelőbb, vagy esetleg lenne titkos favoritja is ezeken felül?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Tamás

Kedves Tamás!

Ebből a felsorolásból az S-Max a favoritom, utána a C4 Grand Picasso, a Peugeot 5008-ashoz még nem volt szerencsém, de gondolom ugyanaz, mint a C4, csak másmilyen ruha van rajta.

36 fr-v 2exec front dyn?mode=max&quality=90&scale=down

Én még elgondolkodnék a Honda FR-V 1,8-as változatán is, az a legmegbízhatóbb, de az S-Max jobban néz ki kívül belül, és a rozsdásodással szemben is ellenállóbb. Én ebből a kettőből választanék.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 7., 13:31 Módosítva: 2016.11.10 19:37
358

Üdv

Autóvásárlás előtt állok tanácsot szeretnék kérni. Az autó évi 15000 km-ert futna ebből nagy része autópálya. Ami legfontosabb, hogy ne fogyasszon sokat, megbízható legyen és ne legyen nagy szervizigénye. A ráfordított összeg max 750000 Ft. Eddig amit nézegettem:

Volkswagen Golf 1.9 tdi 110 Le 1996-2002 ig

Volkswagen Golf 1.9 sdi 1996-2002

Fiat Stilo 1.9Jtd 2004

Mazda 6 2.0 cdh 2003-2005

Volkswagen Passat 1.9 tdi 110Le 1998-

Audi A4 1.9 tdi 110Le 1996-

Eddig ezek jöttek szóba, annyira nem vagyok benne a témában, hogy tudjak magam dönteni. Válaszát előre is köszönöm.

Üdv, Levente

Kedves Levente!


Az SDI-t hanyagolnám, nincs vele semmi baj, csak nem megy. Nekem is ilyen van a Caddy-mbe, szuper kis motor, de gyenge. Amíg lehet TDI-t venni, addig azt kell venni. Igazából mindent el lehet felejteni a régi 1.9 TDI-vel szemben, az egy annyira megbízható, olcsón fenntartható, jó konstrukció volt, hogy nem is lesz még egy olyan. A felsorolt 1.9 TDI-k közül én az A4-et venném a Golffal szemben, mert kívül belül-jobban néz ki, ha kell a hely, akkor egy Passatot.

DSC 1986

Választék az van bőven, ne kapkodjon, biztos talál szépet. 750 ezerért csak pocsék Mazdát lehet venni, emellett sokkal drágább fenntartani, mint az 1.9 TDI-t


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 6., 09:26 Módosítva: 2016.11.08 18:16
151

Tisztelt Becsületesnepper!

Segítséget szeretnék kérni, hogy milyen legyen az első autóm. 19 éves vagyok, friss jogsival, és vannak szilárd elképzeléseim. 3 ajtós, minimum 1.6-os autót szeretnék, 500 ezer forint körül. Van pár autó, amit kinéztem, Renault Mégane I Coupé 1.6, és 2.0 benzines motorral, Citroen Xsara 1.6-os motorral, esetleg Mitsubishi Coltot, vagy Cliot, bár inkább valami nagyobb autót szeretnék. Ezek közül melyik lenne a legjobb, vagy ha ezek nem jók, mit ajánlana helyette?

Köszönettel: Martin

Kedves Martin!

Ebből a felsorolásból a legjobb lenne a Colt, de a nagyobbik motorosból nem nagyon van kínálat. Az 1.3-as motorból jóval nagyobb a választék, és az is egy ügyes autó. Ugyanez vonatkozik a Megane Coupe-ra is. Ezek a Megane-ok (2002-ig) nem voltak rossz autók, de a válasz megírásakor pont egy darab volt belőle a hahu-n, az az egy pont elég önnek, ha jó állapotú is. Ebből és a Xsarából is a két literest venném, ha már ez kellene, mert az legalább érdekes.

CX68m

A Renault Clióval járna a legegyszerűbben, mert abból legalább van választék. Én egy 1.8-as Colt GTI-re vagy egy Corolla GTI-re vadásznék leginkább, esetleg egy Swift GTI-re.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 5., 14:46 Módosítva: 2016.11.07 13:32
408

Kedves Nepper!

Szeretnék venni magamnak egy olyan autót, amitől vigyorogni fogok. Még nincs gyerek, pár év múlva tervezzük, ezért úgy döntöttem, kéne valami, ami csapatós autó, és tudok játszani vele, amíg még megtehetem.

Jelenleg két autóm van:

Az egyik '96-os 1,1-es Punto, amivel már többnyire csak városba járok, de a világból kimegy. Már százezreket belehajtottam a motorjába, és törődés mellett hálás is. Nagyon szeretem.

A másik '97-es 1,6-os Toledo Magnus, minden létező extrájával felszerelve, amit munkába járni használok napi 70 km-t, 80 %-ban országúton.

Most egy olyan autót keresek, ami legalább 2,0-s szívó benzines, soros vagy V6-os motorral, és minimum 150 ló, első- vagy összkerékhajtásos. Örülnék, ha tekintélyt parancsoló lenne a kinézete. Elsősorban amire kellene: hétvégén elővenni, és autózni egy nagyot. A fogyasztás ennél annyira nem lényeg, megeheti a 12-15 litert is átlagban, de ne legyen elromlós fajta. Tehát ha véletlen ezzel támadna kedvem nyaralni menni, akkor tudjon 3000 km-t egyhuzamban minden gond nélkül. Ja, és lehetőleg lehessen hozzá kapni alkatrészt (a Toledóhoz pl. sok alkatrészt újonnan nem lehet kapni).

A '90-es évektől szeretnék valamit, ami megfelel a fent leírtaknak. A keret 6-800 ezer Ft lenne rá. Mit tudna nekem ajánlani? Több kategóriából is várom a véleményét (coupe, szedán, hatchback).

Türelmetlenül várom válaszát, mert szeretnék már játszani.

Előre is köszönöm: Attila

Kedves Attila!

A levelében több ellentmondás is van, ezeket most leírom egy mondatban, úgy jobban feltűnik. 6-800 ezer forintos vételár, tekintélyt parancsoló megjelenés (!!), élményautózás, coupe, hatchback, legyen hozzá új alkatrész, ne legyen elromlós, relatív erős, első- vagy összkerekes. Gondolom így már látható, hogy ezek a feltételek nem fognak teljesülni egy autóban. A coupéban és a hatchbackben mi a tekintélyt parancsoló? Tekintély kell 6-800 ezerért? A válasz az Audi A8: erős, mindegy mennyit eszik, összkerekes, megy is. Viszont nem véletlenül kerülnek ennyibe, még elkölt rá másfél milliót, és már csak közepesen lesz szar, és utána nekiláthat rendbe rakni a kasznit. 2,5-3 millió forint múlva lesz egy olyan autója, ami egymilliót ér. Ezt a felsorolást bármeddig tudnám folytatni, de annyi időm nincs. A jó és élvezetes autózás feltétele a kis tömeg, jó váltó, jó futómű, és a méretéhez képest erős motor, nem kell V6 vagy 150 lóerő sem hozzá, az összhang a lényeg. Jót egy kis hothatch-csel vagy hasonlóval lehet autózni ennyiért.

vendo-semi-arco-para-saxo-vts

Néha felbukkan egy-egy Citroen Saxo 1,6 VTS. Ennek a testvére a Peugeot 106 S16. Citroenből van még a Xsara 2,0 16V VTS, az nagyon fickós. Nagyon jó a Fiat Punto 1,4 GT, ha talál belőle olyat, ami csak egyszer volt kukára törve. Puntóból volt még az 1,8 HGT. A Honda Civic-ből 800 körül már kis szerencsével lehet találni egy közepeset, az megy is, nem is romlik el. Szintén néha előfordul egy-egy Mitsubishi 1,8 16V GTi vagy Corolla GTI, ezek is jók lehetnek. Javasolnám még a Suzuki Swift 1,3 16V GTI-t is, sokkal jobb, mint azt gondolná. Ennyiből remélem talál olyat, ami jó lesz. Azt el kell fogadni ezeknél az autóknál, hogy össze voltak valamennyire törve, és lesz rajtuk mit rendbe tenni az előző tulajok után, de utána jó lesz. Ja, és nem lesz hozzájuk feltétlenül új alkatrész. Vagy lesz, de gyári, aranyért. Vagy gyári se, mert öregek. És akkor jön jó barátunk, a gugli.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 4., 11:53 Módosítva: 2016.11.07 06:18
129

Tisztelt Becsületesnepper

A tanácsát kérném. Téli időszakra keresek kisméretű 6-10 éves autót, vidéken munkába járásra. A táv napi 25-30 km, a keret pedig 700-800 e Ft. Nyáron robogózom, de nem tartozom a szent őrültek közé akik hóban fagyban is kétkerekűznek. A forma nem számít, a felszereltség sem érdekel. Minél egyszerűbb annál kevesebb dolog mehet rajta tönkre. Legyen lehetőleg nagyobb típushibáktól mentes, olcsón karban és üzemben tartható.

Mivel télen fog szolgálni jó lenne ha nem rohadna vészesen, hamar fűtene és a Start-Stop használat mellet se fogyasztana vészesen. Ha meg lesz a feleségem használná még bevásárlásra, részéről a könnyű parkolhatóság és az, hogy kis helyen is elférjen az elvárás.

Tudna pár típust ajánlani?



Kedves Kérdező!


A 6-10 éves autó 2006-2010 közötti autót jelent. Erre van 700-800 ezer forintunk, akkor nem a legjobb ajánlatok közül fogunk válogatni, hanem a kínálat aljáról. Az évjáratosdit elfelejteném, koncentráljunk a pénzre, mint szűk keresztmetszetre. Egy Toyota Yaris-ra gondolok, leginkább az 1.3-as motorral, de az ezrestől sem kell félni, kevésbé acélos, de nagyon megbízható. Nem szokott rohadni, és elromlani sem.

DSC03852

A vasaló Swiftből kis szerencsével már találhat normálisat ennyiért. A váltójukkal szokott gond lenni, erre oda kell figyelni. Egyébiránt célszerű minden autó alá benézni, és egy alvázvédelmet csinálni rá. Elgondolkodnék még egy Mitsubishi Colton is, de ebből is a kínálat alját kapja ennyiért.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 3., 10:48 Módosítva: 2016.11.07 06:20
85

Üdvözletem!

Az imént olvastam cikkét a nagy családnak autót témakörben és a régóta érlelődő érzés, hogy én is megírom kérdésemet, nyűgömet most a felszínre tört. Hasonló a helyzet nálunk is, mint a hivatkozott cikkben, csak mi jelenleg 5 gyerkőccel (0-8 éves korig) rendelkezünk.

Most egy "A" Zafirát hajtunk (1.8 benzin), amit nagyon szeretünk, jó, is, szép is, de tagadhatatlanul kinőttük. Próbálkoztunk/próbálkozunk mi is tetőbox-al, de be kellett lássuk, hogy nem az igazi: kényelmetlen, macerás, szükségmegoldásnak jó, de napi használatra alkalmatlan. Az, hogy nélküle egy (nem esernyő) babakocsit, egy rekesz zöldséget, vagy egy akár csak egy doboz pizzát nem tudok betenni, egyszerűen kiakaszt. Ilyen szempontból akkor már a jelenleg hobbi státuszba átcsúszott Trabant 1.1 limusinunk is "teljes értékűbbnek" számít. Így úgy döntöttünk, hogy nézünk a Zafira mellé egy 8-9 személyes buszt, a Zafira meg megmarad kvázi "kis" autónak.

A konkrét kérdésem: 2, max. 2,5 millát gondolnék/tudok erre a kalandra elkölteni, ezért szeretnék egy olyan 8-9 személyes buszt, ami már személyautósabb felszereltséggel bír, nem visz anyagi csődbe (szerviz, fenntartás), nem fapados teherautó/melós bontószökevény és az autópályán a 130-140-el még kényelmesen megbirkózik.

Amiket eddig néztem: Vivaro/Trafic/Primastar (nekem teherautós, de még gondolkozom rajta), Vito (leharcolt, rohadt szinte az összes), Hyundai H1 (nálam most ez a befutó), Transporter/Multivan (túlárazott, 1000000 km-t futott szinte mind).

Ön melyiket ajánlaná? Mit érdemes elkerülni? Vannak érzékeny pontok amire érdemes nagyobb figyelmet szentelni? Alapvetően félek a dieselektől egy korábbi rossz tapasztalat miatt, de ebben a kategóriában szerintem nem nagyon van más. Fogyasztás nem szempont, mert szerintem aki takarékosságot vár el egy telefonfülke kecsességével rendelkező tárgytól az tévedésben él, viszont a fenntartás igen. Várom válaszát, üdvözlettel,

Tibor

Kedves Tibor!

A Vivaro és testvérei nem rosszak, de valóban kicsit teherautós, mint minden ebben a kategóriában, ehhez nyugodtan szokjon hozzá. A Multivanból nem láttam rendeset az elmúlt pár évben, csak kicsit vagy nagyon lelakottat. Németországban is egy jó T4 Multivan 8-10 ezer euró között van, és a jók egyre drágábbak, mert az azt követő T5 Multivan rosszabb lett, így az elődje felértékelődött.

hyundh1 01

Egyébként egy Caravelle is megfelelne a célra. A Hyundai H1-essel jól gondolkodik, az egy jól eltalált autó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2016. november 2., 10:59 Módosítva: 2016.11.04 11:54
263

Tisztelt Nepperúr

Nem vagyok túlzottan eleresztve pénzel, max. 1 millióig nézek autókat. Javában autópályán használom, havi 4000 km. Ön rendszerint az 1.9 tdi motorokat ajánlja, engem viszont az Isuzu 1.7 dízelmotorjairól érdekelne a véleménye. Keresgéltem a tanácsai között de az Isuzu-motor nem igazán került szóba. Ez a motor került Opelekbe, Hondába, Mazdába.

Az általam felállított sorrend: Honda Civic 7. generáció, Opel astra G.

Jó irányba gondolkozok, vagy jobban megéri egy tdi?

A megbízhatóság,és a fogyasztás a két fő szempont.

Köszönöm válaszát

M

Kedves Kérdező!


Göbölyös Zsolt kollégánk használt egy ilyet elég hosszú távon, ő ebben az írásban emlékezett meg róla. A probléma ott van, hogy az Opeleknek elég bizonytalan a futásteljesítménye. Sok közülük céges autó volt, és eddig kétszer megtekerték az órájukat, ki tudja mennyi van bennük.

DSCF6210

A Civic szerintem mint autó is jobb, és ha talál olyat, amiben ellenőrizhető a kilométer, akkor jó lehet még sokáig. Jó motor ez is, ha nincs benne a Föld-Hold távolság oda-vissza négyszer, de szerintem az 1.9 TDI jobb.


Üdv:

-Becsületesnepper-