Tisztelt Nepperűző!
Második autó vásárlásán gondolkodom, de mivel meglehetősen zord körülmények közt futna, ezert nem tudom, hogy melyik márkával/típussal járnék a legjobban, ill. melyikkel kerülnék kevésbé szopóágra. Az autó szinte csak ősszel és télen lenne használva napi 2x2 kilométeren, tehát a motor hidegen és hidegben járna (ezért csak benzines jöhet szóba), a kaszni pedig látna mindenféle barátságtalan időjárási elemet (első teendőm: alváz- és üregvédelem).
Ezt ellensúllyozván az autó éjszakára garázsban állna, tisztességesen karban lenne tartva és reggelenként, indulás előtt pár percig járatnám, ami bár tudom, hogy se nem takarékos, se nem környezetbarát, de legalább lesz ideje a motornak kicsit magáhoztérnie(?).
A vásárlási keret 1000 Euró, a kiszemeltek (ebben a sorrendben):
Peugeot 206 (2001), VW Polo (2001), Honda Civic (2001), Opel Corsa (1999-2004) és Fiat Punto (2004).
Úgy sejtem erre a feladatra egy bakancs Micra lenne az optimális választás, de mivel ez jobban hasonlít a nevében szereplő lábbelire, mint autóra, ezért ezen kívül szívesen fogadok bármilyen alternatívát.
Érdemes egyáltalán ennyiért, ilyen távra autót vásárolni, vagy vegyek inkább egy klassz esőkabátot és öltözzek fel melegen, hogy ne ázzak bőrig/fagyjak rá a biciklimre, a többi pénzt meg tegyem félre?
Tanácsát előre is köszönöm.
Dániel
Kedves Dániel!
Napi két kilométerre a bringa a legjobb megoldás vagy a séta. Ennyiért kár beindítani a motort, de ha mégis autó mellett döntene, akkor én mindenképpen valami japánt vennék erre a rideg tartásra. Arra készüljön fel, hogy tíz litert fog enni, mert mindig hideg lesz a motor.
Üdv:
Tisztelt Nepper!
Adott egy Trabant 1.1 (1990-es évjárat) aminek holnap lejár a műszakija.A szerelő az autó alá nézve a bontót javasolta. A javítás költsége az autó értékének 8-10-szerese lenne.
A kérdés a következő:
Nagymamának kellene egy kis autó a Trabant helyett.
Milyet érdemes ami megfelel a következő kritériumoknak:
- maximum 250.000 Ft lenne rá
- lehetőleg nem 20 éves
- 4-5 ajtós
- olyan ami még 2-3 vizsgát kibír anélkül, hogy a bontóban végezze, mint a Trabi
- 1000-1300 cm3
- benzines
- semmi extra nem kell bele
Az autó heti 2-3 alkalommal bevásárlásra lenne használva, vagy néha a szomszéd kerületből az unokát hazahozni az iskolából.
Mondhatnám, hogy havi szinten 100 km...
Ahogy néztem a Daewoo Matiz nagyon rozsdásodik, de valami hasonló kategória kellene.
Megtisztelő válaszát megköszönve, üdvözlettel,
Laci
Kedves Laci!
A helyes válasz a kérdésre a Suzuki Swift. Vétel előtt azért nézzenek alá annak is, mert az is, mint minden ennyiért kapható autó, lehet rozsdás. A barnaságot a küszöbökön, a hűtő alatti kereszttartónál, taposókon, futómű bekötési pontjainál kell keresni. Ha találnak egy nem rozsdásat, kezeljék le az alját, és akkor kibírhat ennyi vizsgát.
Üdv:
Kedves BN!
Próbálunk helyettest találni autónknak, ami kicsi lett gyermek érkezése után (Alfa 159 2,4 kombi). Azelőtt volt Saab benzines (230 LE), az Alfa sem gyenge és szerettük mindkettőt egyedisége és szépsége miatt (mi így láttuk). Szerviztapasztalatról nem írnék, azt már sokan megírták, olyan autót keresünk most, ami megbízható, hosszútávon kevés problémával jár, kombi vagy 5 ajtós (tágas), de a teljesítményből nem szeretnék visszalépést, sőt! Nem beszélve, hogy mindig is SZERETTEM az autóimat, beleülni, beindítani és gyönyörködni benne.
A benzinest jobbnak tartom, a többlet fogyasztást bevállalom a megbízhatóság oltárán. Az automata váltóhoz (most már) ragaszkodom.
Amiket néztünk: VW 3,6 kombi, Audi A6 3.0T kombi, vagy valami 4 hengerest (inkább nem) Skoda Oktavia RS pl. A keret 4-5 M, de ha valami megéri, akkor mennénk feljebb is, pl. hitellel.
Ha tudna nekünk segíteni, azt köszönettel vennénk!
Üdv:
B
Kedves Kérdező!
A felsorolt VW csoportos motorokból inkább a 3,6-os szívó benzinest venném meg, mint a turbósakat. A családban volt 3,2-es és 3,6-os motorral szerelt Passat is huzamosabb ideig, egyiknek sem volt semmi baja. A 3,2-es még most is baráti körben van, jelenleg közel 300 ezer kilométerrel, de még nem volt vele probléma. A kétliteres TSI, ami az RS-ben van, nem olyan rossz, de amíg lehet szívó motort venni, én azt vennék.
Nekem most volt üzletre egy 2,4-es Accordom, abba nagyon beleszerettem, magamnak is olyat szeretnék majd megtartásra. Ezt csak azért írtam ide, nehogy valaki hiányolja a válaszomból a Hondát.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Kollégám eladja a Focusát. (1.6 Benzin 99-es.) 450 ezer forint az elképzelése. (nekem kicsit kevesebb)
Az autó nem hibátlan, repedt lökhárító, kisebb horpadások, klímát tölteni kell, vakrozsdák a hátsó ajtó kerékjárat környékén, a szélvédő felett is van pár pötty, a fékek nyárig kihúzzák + azt mondja, hogy a futóművet is hangolni kell.
Derék, hogy ezt elárulta és tudom, hogy a gyújtáskábel, vezérlés, szűrők, olaj, nemrég voltak cserélve. A kipufogó szép fekete, nem kék és nem zöld (utóbbi mondjuk fura lenne)szóval az olajat valószínűleg nem eszi. 15" alufelni és még a jóízlés határain belüli teljesítményű zene is van benne. Jól gondolom, hogy az ilyesmi összegért kínált 17 éves autó esetén ezek a hibák még tolerálhatók? Sok jót olvastam ezekről a gépekről, nagyon úgy tűnik, hogy ez egy élhető/remekül használható autó hírében áll. Érdemes rajta gondolkodni?
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Lacc
Kedves Lacc!
A klímát nem biztos, hogy csak tölteni kell, de mindenki ezt mondja. Lehet, hogy el van rohadva a klímahűtő, lehet, hogy tönkrement a klíma kompresszor, stb. Amíg szakember nem vizsgálta meg, addig nem lehet tudni. A hátsó íven az nem vakrozsda, hanem belülről jön kifelé, egy darabig le lehet dörzsölni polírozó szerrel a fényezésről, de idővel lakatost és fényezőt kíván. A szélvédő feletti rozsdásodással is minél előbb kell foglalkozni, különben idővel kilyukad a lemez, amellett, hogy ronda is.
A futóművel, ha nem foglalkozik, a gumik félre kophatnak és vehet újakat. A futómű beállításának a feltétele, hogy semmi ne lógjon benne, ezért ott is lehetnek még extra költségek. Az ajtók élére, aljára is vessen néhány pillantást, mert ott is szoktak a Focus-ok rohadni, az megint csak költség. A Focus egyébként jó autó, de amit itt felsoroltam, az több százezer forintnyi költség. Nem láttam a kocsit, de ha az ajtók is rozsdásak, akkor vennék valami mást, mert a rozsdát a legdrágább kijavítani (nem taknyolni).
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Talán nem mindennapi kérdéssel fordulok Önhöz. Induló villanyszerelő vállalkozásomhoz keresek egy megbízható melós autót. Jelenleg egy 1.6-os, 3 ajtós Fiat Stilot hajtok, de ehhez a munkához nem ez a legmegfelelőbb jármű. Ha eladnám az kb. 5-600 ezer forint lenne. Nagyjából ennyit tudnék még hozzá tenni és az így összetett pénzből vehetnék egy nagyobb autót (pl.: Citroen Berlingo Multispace, vagy Ford Galaxy), amivel a munkába járást és család fuvarozását is megoldanám.
A kérdésem az lenne, hogy ennyi pénzért vegyek-e egy mindenest, vagy inkább nézzek 500 ezer forint körül valami ütni-vágni való autót és a Stilot tartsam meg? Az utóbbi lehetőséget figyelembe véve a kiszemelt munkaeszköz egy Skoda Fabia Praktik lenne.
Szóval legyen egy mindenes autóm, vagy maradjon meg a régi, amúgy teljesen üzemképes Stilo és mellé vegyek egy melós autót?
A felsorolt típusok közül, Ön melyiket ajánlaná? Esetleg más alternatíva?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Sándor
Kedves Sándor!
Én vennék egy külön teherautót a munkához, mert az óhatatlanul nagyon koszos lesz, és a család ne üljön már a koszos autóba, meg amúgy is gyorsan lelakódna. A Fabia Praktik helyett inkább vennék valami olyat, mint a Berlingo, annak jóval nagyobb a csomagtere.
Üdv:
Üdvözlöm!
Olyanról érdeklődnék, hogy érdemes-e lecserélnem Golf V 1,6 8V gépkocsimat valami kisebb fogyasztású, mondjuk 1,3 Multijet Fiat Panda, Puntóra. Az ok, hogy ezen elgondolkodtam, kiköltöztünk a városból és minden nap kb. 30 km-t megyünk, ennek fele város. A Golf V fogyasztása elég durva, városban beveszi a 9-10 litert is, országúton 7-8 liter. Aki azt mondja, hogy a 8V 1,6 Golfja keveset eszik az nyilván hazudik. (Pedig kulturáltan van hajtva, és az autó nagyon rendben van). Fiatot ismerjük, rengeteg volt a családban. Nagy igények nincsenek, klíma azért legyen. Nem versenyautó kell, a cél a kis fogyasztás.
Köszönöm a választ!
Kedves Kérdező!
Az 1,3 Multijetről megoszlanak a vélemények, belekerült ebbe a válogatásba is. A feleségem már a második Fiat 500-asát hajtja ezzel a motorral, ezek közül az első volt a 2009 előtti problémásabb szériából, de semmi baja nem volt soha. A ismeretségi körben többet ismerek ebből az időszakból, némelyik kifejezetten mostohán tartott darab volt, de ott se volt semmi gond. A fogyasztása még nem ment 5,5 fölé, de ha nemcsak város van, akkor lemegy 5 liter alá is azonnal.
Egyébiránt meg ha tetszik a Golf, akkor vegyen egy 105 lovas 1,9 PDTDI-t, vagy bármit ezzel vagy a 101 lovas motorral, és ezek sem esznek semmit. Az összeg határt nem írta, de én még elgondolkodnék egy Priuson is, az is elmegy 5 liter körül, és még csendes is.
Üdv:
Kedves István!
Még ugyan nem esedékes az autócsere, de már érik bennem a dolog. A pesti dugókban araszolva már többször is eszembe jutott, hogy mennyivel jobb lenne egy automata váltós autóban ülni.Két kiszemelt modell van: a Toyota Avensis és a Honda Accord, mindkettőből legalább 2,0 benzines, 2008-2010 körüli típus. A Mazda 6-ot a karosszériaproblémák miatt inkább kizárnám.
Korábbi cikkeit böngészve szinte minden infót megtaláltam a fent említett típusokból, de az automata váltóra egyik sem tért ki. A kérdésem az lenne, hogy mennyire üzembiztosak? Illetve mire kell odafigyelni az éves kötelező szerviz alkalmával?
Ha tud ajánlani ebben a méretben megbízható automata-benzines modellt, nyitott vagyok mindenre.
Köszönettel, Gábor
Kedves Gábor
Az Accord nagy kedvencem, automata váltóval inkább a 2,4-es motorral venném. Avensisből csak a régebbi modellt próbáltam automatával, az újabbét nem ismerem. Mást nem ajánlanék, teljesen jók ezek. A szerviznél arra kell figyelni, hogy az automata váltóban legyen időben kicserélve az olaj. Mondanak olyat okos emberek, hogy life time olaj, de én olyat még nem láttam.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A kérdés egyszerű. 2007 környéki Swift Sport vagy évjáratban hasonló Civic Type S 1,8 benzin. Igen, "céges autó" lesz. Évi 40 ezer kilométer, zömében budapesti használat, napi többszöri megállással, ki-be szállással, közepes nyúzással.
Kötelező és minden egyéb szerviz normális, de nem márkaszervizben lenne elvégezve rajta. Olcsó fenntarthatóság és - ilyen terhelés mellett - a megbízhatóság a legfőbb szempont. Presztízs kevésbé érdekes, hiszen csak kevesen tudjuk, hogy a Swift Sport egy nagyon jó autó...
...és igen, szeretném, ha az átlagos autóknál eggyel több élmény lenne benne...
Melyiket javasolja és miért?
Köszönöm válaszát,
KKV
Kedves Kérdező!
Mindkettőt javaslom, és azért, mert nagyon jók. A Swift Sport egy kicsit sportosabb, más jellegű autó, jobban hasonlít karakterében a régi GTI-khez, meg jóval kisebb is. Nagyon üzembiztos autó ez is, mint minden Suzuki, lehet ütni-verni, csak legyen benne olaj meg víz.
A Civic nem tud tönkremenni, vezérműláncos motor van benne a legjobb fajtából, a gyertyán féken, olajon és szűrőkön kívül nem kell rajta semmit cserélni. Nem megy rosszul, de egész más karakterű motor, nem egy Type R. Pont ma, a válasz megírásakor vittem egy 1,8-as Type S-t a horpadás javítóhoz, és akárhányszor beleülök egy ilyenbe, feltűnik, hogy mennyire jó a futóműve ennek az autónak. Nagyon érezni az utat benne, de mégsem kényelmetlen. A motor bármit kibír, a váltója pontos, jók az ülései. Nagy hely van benne, négy nagy termetű felnőtt elfér benne, és elég nagy a csomagtartója is, ha ez esetleg szempont.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Munkába járós benzinest keresek 700.000 Ft-os kerettel. A követelmények: vigyen el, hozzon vissza, klíma, és a lehetőség szerint kedvező fogyasztás. Főútvonalon ingáznák vele napi 40km-t hátam mögött a két gyerekkel.
Első helyen nálam is a Corolla szerepel, esélyes a Swift Sedan is. Vannak olyan jelöltek is, amelyeket nem szokott ajánlani, de érdekelne a véleménye ezekről az autókról. Fiatok közül néztem a 2-es Puntókat, valamint az Albeákat.Nézegettem az 1-es Focus-okat is, ebből a keretből lehet ezek közül jó állapotút kapni, vagy felejtsem el őket és inkább a japán vonal?
Előre is köszönöm!
K
Kedves Kérdező!
A Corollával teljesen egyetértek, a Swift Sedannal szintén. Az Albeát olcsó autónak szánták, az is lett, olyan is. Működik, jön, megy, kanyarodik, dudál, nagyon egyszerű, nem romlik el, de a jó autó az nem ilyen. A Punto II-es jó kis autó, nincs vele baj. A Focus-okkal csak az a baj, hogy rozsdásodnak, leginkább az ajtók belső peremein. Ha talál rozsda menteset, azt is megveheti, de ebből a felsorolásból egyértelműen a Corolla a legjobb.
Üdv:
Sziasztok!
Második autónak, városi, rövid utakra keresek a családnak használt autót. Presztízs kevésbé számít, inkább a praktikum: elférjen benne 2-3 gyerek meg a sofőr, és legyen megbízható (ne kelljen sokat szerelni) és/vagy igénytelen (ha szerelni kell, legyen egyszerű).
A csavar a történetben: szeretném, hogy 92-ben vagy nem sokkal előtte (mondjuk 85-ig bezárólag) gyártott modell legyen. (Ez gondolom pl a dízeleket mindet kilövi.)
A Corollák gondolom már akkor is megbízhatók voltak, és abból sok is kapható jó áron, de kimondható ez általában is a japánokról? És mi a helyzet a németekkel, vagy a franciákkal? Szóba sem jöhetnek a megbízhatóság (hiánya) miatt, vagy van egy két modell amit érdemes megnézni? Volkswagenek és Audi vannak jó áron online piactereken ebből a korból, meg persze rakás francia.
Illetve ellenkezőleg, van ebből az időszakból olyan (japán vagy más) amit kerülni kell, mint a bűnt? Akár mert nem megbízható, akár mert van valami híres biztonsági hibája (nem mai 5*-os törésteszt-eredmény várnék el persze, de ne is legyen arról híres, hogy nem fog a fék, vagy akad a kormány vagy hasonlók.)
A forrás lehet bárhol nyugat Európában, tehát nem csak a Magyarországon elérhető/elterjedt kocsikból válogatnék.
Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni, ötletekkel szolgálni!
Üdvözlettel,
Márton
Kedves Márton!
A japánok ekkor kezdtek igazán jó autókat csinálni, de a korrózióvédelem még nem volt az erősségük. Emiatt elég sok az enyészeté lett, de még lehet találni a jó bőrben megmaradt példányokat. A Corollák már ekkor is iszonyatosan jók voltak, különösen az akkori kínálat tükrében. Egy ilyen valóságos csoda volt az akkori olasz francia autókhoz képest, hihetetlen volt az a váltási érzet, illetve, ahogy azok a kapcsolók klattyantak.
A francia és olasz autógyártás ebben az időszakban alapozta alapozta meg a rossz hírét, ezeket hanyagolnám, hacsak nem talál egy nem szétrohadt Uno Turbo i.e-t vagy Renault 5 GT-t. Én egyértelműen valami japánt néznék ebből a korból.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Mint az összes friss jogosítványos fiatal, én is első autó után szeretnék nézni - viszont sokukkal ellentétben nem hobbiból, hanem muszájból. Ezért is inkább a megbízhatóság és alacsony fogyasztás, mintsem a kinézet vagy vezetési élmény számít (bár az én árkategóriámban valószínűleg amúgy sem mérvadó).
Budakalászról Fótra kell eljutnom minden nap (kb. 15 km-es táv), azonban ez tömegközlekedéssel finoman szólva is körülményes (1,5-2 óra, naponta kétszer), autóval viszont az M0-son, valamint országúton kb. 15-20, a körforgalom előtt araszolva is max. 35-40 perc. A városba viszont szinte kizárólag tömegközlekedéssel járok a diákbérlet és a gyors közlekedés miatt, tehát inkább autóútra, autópályára való alacsony fogyasztású és fenntartási költségű autót keresek; maximum 600, de inkább 500 ezer forintért.
A kiszemeltek között szerepel a VW Lupo (a dízelekről, főleg a 3L-ről elég rossz véleményeket hallottam, a benzines 1.4-ről viszont jókat), a dízel Polo, valamint a Smart ForTwo (itt a dízelről hallottam hogy megbízhatóbb, tartósabb).
Mivel elég laikus vagyok az autókkal kapcsolatban, nem tudom, hogy a felsorolt autók mennyire jók erre a célra, kizárólag a fogyasztás és használt autók árai alapján választottam őket ki (valamint azért, mert a formaviláguk még vállalható ennyi idősen is, de mint mondtam, ez nem lényeges). Ezek közül, vagy akár újak ajánlásával, melyik lenne a legmegfelelőbb?
Előre is köszönettel,
Rudolf
Kedves Rudolf!
Lupo 3L nekem is volt, annak az a legnagyobb baja, hogy érteni kellene hozzá, de az átlagos autószerelőnek, sőt még a márkaszervizeknek is fingja sincs a típusról, elkezdi fogalmatlanul csavargatni, hogy "ez is csak egy autó", aztán addig csinálják, amíg teljesen tönkre nem megy. Ilyenkor a kétségbe esett tulaj előbb-utóbb elkerül egy olyan helyre, ahol tényleg értenek hozzá, de addigra már minden szétment benne, és persze, hogy sokba kerül a javítás. A típusról itt írtam hosszabban. Szerintem 600 ezerért nem fog jót kapni, csak olyat, amivel azonnal foglalkozni kell. Ha Lupóban gondolkodik, akkor az 1.4-es TDI-t vegye, igaz, hogy csak három hengeres, de menet közben már nem olyan csúnya a hangja.
Ha nincs Lupo, akkor nézzen meg egy Polót. Ha egyikből sem talál jót, akkor egy 1.9-es SDI is jó lehet, de jobb egy TDI, mondjuk Golf III, Seat Ibiza. A Smartról itt olvasgathat, aztán döntse el, hogy mennyire jó. Szerintem egy budi, de nem esik bele az eső. Formavilágában ezektől elmarad, egy másik kor szülötte, de az egyik legmegbízhatóbb, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízel. Körülbelül annyira tud elromlani, mint egy acél golyó. Az egyik pajtásom vett tőlem egyet tízen éve, azóta is egy közös barátunknál van, probléma mentesen.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Eljutott a családi autónk arra a pontra, hogy sok kis bosszantó hiba jön elő egy-egy nagyobb etap után. Az autó 14 éve van meg, becsülettel szolgál(t), nem hagyott ott sehol, de 251000 km után folyamatosan jönnek elő a kisebb-nagyobb hibák.
Munkámból adódóan tudom, hogy ez a szívó benzines, ha karban van tartva becsülettel (és mindent meg is kapott eddig is), sokáig fog még eljárni, viszont a munkám miatt egyre többet és nagyobb távokat kell autópályán és országúton járnom, néha néha hiányzik egy kis lóerő plussz.
Napok óta böngészem és olvasom az ítéleteket a TSI motorokról, félek tőlük. Kicsit régimódinak tartom magamat és inkább a szívós benzinesek világához húz a szívem.
Az Octávia méreteit figyelembe véve (194 cm magas vagyok), került a képbe a Mazda 6 2008-2010) 1.8 és 2.0 valamint a Toyota Avensis (2008-)1.8 . Esetleg valamelyik családi egyterű, szívó benzinessel, ha még létezik.
3,5 milliót szánunk a kocsira, ebben az értékeben sajnos kombi nem található. Ön szerint melyik típusra érdemes fókuszálni? Mennyire megbízhatók ezek a típusok?
Hozzászoktam ahhoz, hogy a kötelező és szükséges karbantartásokat elvégeztetem, akkor nem fog váratlanul lerohadni, szerelőt pedig évente csak egyszer kell felkeresni.
Válaszait előre is köszönöm.
Üdvözlettel
József
Kedves József!
A TSI-től nem véletlenül tart, A karakterük nagyon jó, tényleg jó velük menni, de ha elromlanak, akkor szívás, illetve 100 ezer kilométernél nagy eséllyel kell a szívócsatornát takarítani ( ez egyébként igaz majdnem minden közvetlen befecskendezésű motorra is), illetve a vezérlés sem olcsó hozzájuk. Én is szívó benzinest vennék, ha nekem kellene. A Mazda és a Toyota is jó, én még ide venném az Accordot is. Ezek még relatív fiatal autók, de azonnal csináltatnék mindegyikre egy alvázvédelmet, hogy később ne rohadjanak el.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szeretném kikérni a véleményét egy esetleges autócserét illetően. Adott egy 2004-es 1.9Pdt Tdi Passat, mely új kora óta van a családnál, 4 éve pedig csak én hajtom. Végig vigyázva volt rá és mindent cseréltünk rajta, amit kellett. Kapott pl. új turbót, kéttömegűt, kupplungot, hűtőt, plussz a szokásos dolgok. Most van benne 285.000km viszont lassan hozzá kell nyúlni: a fűtóműhöz, egy PD elem cserés lesz, váltóra is rá kell majd nézni, mert 5-6.-ban halkan búg, szélvédőcsere, első lámpák cseréje, bal első sárvédő lakatolása...
Van a családban egy 2012-es, dízel, 130e km-t futott 160 le-s automata Insignia, végig Opelnél szervizelt (igaz olajcserélve sajnos csak 30e km-enként volt eddig), ami eladósorba fog kerülni idén.
Az volna a kérdés, hogy mik a tapasztalatai a dízel Insigniákkal, érdemes-e megvenni, mert amúgy nagyon tetszik, vagy költsek továbbra is inkább a Passatra?
Évente olyan 15-20e km-t autózom, melynek nagy része Budapest, a többi autópálya.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
S. Gábor
Kedves Gábor!
Az Insigniát egyáltalán nem ismerem, egyszer ültem benne, akkor is bekötött szemmel. Én a régi autókat jobban szeretem, de ha érdekli az Insignia, itt olvasgasson. A 6.9-es átlag nem acélos, sokan hánynak tőle, másoknak nincs vele nagyobb baja.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Jelenleg egy BMW E39 528IA-t hajtok (utóbbi időkben csak hajtanék), és a bizalmam megingott az autóban. Gondolkodtam, hogy egy jobb műszaki állapotú és hasonló felszereltségű E39 528IA-ra váltok, de a környezetemben lévők erről lebeszéltek.Gondolkodtam, hogy maradok az 5-ös szériánál. A hazai E28 és E34 kínálat után ezt az álmot feladtam. Audikra és Volkswagenekre öt percnél többet nem áldoztam HAHU-n. W140 S500-on gondolkodtam a legtöbbet de a kupénak az ára az egekben van, és annak garázs kell, nem a napi használat.
Továbbra is egy érdekes autót szeretnék. Mit ajánlana a következő 3 árkategóriában: 1) 500.000 Ft; 2) 1.000.000; 3) 1.500.000.
Nyitott vagyok bármilyen autóra. Egyedüli megkötés, hogy húsz liternél többet ne egyen, és 2000-es évjáratnál fiatalabb ne legyen.
Üdv,
Milán
Kedves Milán!
Az érdekes autó egy nehezen megfogható és elég szubjektív fogalom, mert mindenkinek más az érdekes, én például a kis méregzsákokra gerjedek, az ön által felsorolt autók egyike sem fog meg. W 140-est nem vennék, Vályi Pista Rulettkerék-projektje is megmutatta, hogy egy Bálnára gyakorlatilag bármennyi pénz rákölthető, hogy jó legyen, köszönhetően az elmúlt években elmaradt karbantartásoknak. Az 500 ezer forintos kategóriában egy jó bringát ajánlanék, mert annak tükrében, hogy eddig milyen autói voltak, az olcsó kategóriában semmit nem fog találni. Én ennyiért a 80-as, 90-es évekből származó valamilyen kis GTI jellegű autót vennék, de az én vagyok.
Az E34 szerintem egy jó ötlet, de abból csak 25-öst vennék, és 1-1,5 millió környékén már lehet jó E34-est venni, de ezekből kevés van a hahun. Ha normálisat akar venni, akkor nagyobb eséllyel találna a márka kluboknál, mert ezek sok esetben ott cserélnek gazdát, a hagyományos hirdetési felületekre el sem jutnak.
Üdv:
Tisztelt Nepper!
Barátnőmnek keresünk egy kicsi, olcsó és könnyen fenntartható leginkább városi autót.- évi ~8000 kilométer futás
- 500-600 ezer forint, plusz amit javíttatni kell rajta
- klíma
- évi 2-3x Budapest-Sopron távolságot le lehessen vele küzdeni
- benzines
Ajánlottként nekem a Micra ugrott be, de azon kívül hogy manuális váltós legyen, nem tudom mire érdemes figyelni (pl. ezres vagy egyhármas stb). A Twingo ami még képben van, de formára kevésbé esztétikus (ezen a szinten mondjuk mindegy).
Kérdésem: Mit ajánl és mire kell figyelni?
Köszönettel:
Kolos
Kedves Kolos!
A Nissan Micra ebben az árkategóriában a legjobb minőségű autó. Nem szokott elromlani, jól van összerakva, és vezetni is jó. A rozsdára kell leginkább odafigyelni, illetve a vezérműlánc ne csörögjön. A motor minél nagyobb, annál jobb. Az ezressel is lehet közlekedni, ez van a legnagyobb mennyiségben, de az 1,3-as fürgébb lényegesen, illetve létezik a széria végén egy 1,4-es motor, de ezek már elég ritkák.
A Twingo sem olyan rossz, de én inkább vennék egy 1,3-as Suzukit, abból turkálni lehet a klímás jól felszereltek között ennyi pénzért.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Városi kisautót keresek, amelyet Budapest területén belül munkába járásra (napi kétszer 30 kilométer), valamint hétvégéken hegyi kirándulásra és hazautazásra használnánk (hétvégente kb. 280 kilométer).Gyakran járunk magyarországi magaslati területekre kirándulni, két személlyel, emiatt fontos számomra, hogy emelkedőn felfelé ne csak kettesben tudjunk felmenni.
Az autó a második kerületben, csillaggarázsban parkolna, így fontos, hogy ne legyen érzékeny a típus a korrózióra, és ne is az autótolvajok kedvencét vegyem meg.
A megcélzott költségkeret mindennel együtt 1.000.000 Forint. Szeretnék manuális klímát, és elektromos ablakot.
Eddig csak nagyméretű és benzines (Laguna, Toledo) autóim voltak, de egy volt munkáltatómnál évekig használtunk kulcsos autóként több Ford Fiesta 1.4 TDCI 2005-ös évjáratú autót. Akkoriban engem meggyőzött a menetteljesítménye, az úttartása, és a karbantartási költsége is. Nem tudom, hogy az azóta eltelt néhány évben mennyire szépen tudott öregedni a típus, de szívesen választanám ezt magunknak.
Az éves futásteljesítmény körülbelül 30.000 Kilométerre tehető, a kisebb karbantartások elvégzése nem jelent problémát, magam is automotive területen dolgozom mérnökként.
Üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
A kis Fiestát én is nagyon szeretem, illetve ezzel a motorral szerelt 206-os Peugeot-t én is használtam, ez egy jó kombináció. A Fiesták nem öregszenek csúnyán, nálam megfordult mostanában több tíz év körüli példány, és elég meggyőzőek voltak. Ha benzines mellett dönt, akkor inkább az 1.4-est vegye, de néha előfordul belőle 1.6-os is, az még fürgébb lenne.
Üdv:
Kedves István!
Párom jelenlegi dízel 1,8 TDCI Focusát szeretnénk valami érzelemdúsabb, dögösebb, csajosabb verdára cserélni (ez a Focus nem nőtt a szívéhez...), és ami a lényeg, benzinest szeretnénk, évi kb. tízezer kilométerre. Nagyon bejön neki a Giulietta, de nem vetné meg a Golfot, A3-ast, esetleg Leont sem. Első számú kiemelt most egy Giulietta 1,75 235 LE, amit én is támogatnék... Csakhogy nem ismerem ezt a típust, ill. a motort, mire kell vigyázni, mik lehetnek a típushibák, milyen gyártási évtől/évig nézegessek, stb. (fogyasztás most irreleváns). A VW csoport fent említett változataiból a minimum az 1,4 TSI 160 LE, bár erről sok rosszat hallottam, ill. vannak még az 1,8 TSI 160 LE (erről sok jót hallottam), ill. 2,0 TSI, amelyből 200, ill. 211 LE verziókat nézegettem. Ezek közül melyiket válasszuk? A keret max. 4 millió. Köszönöm a segítséget.Kedves Előd!
Nemrég beszélgettem egy VW csoporthoz tartozó fejlesztőmérnökkel, és mondtam neki, hogy elég szarul állnak benzines motorokkal, a 3,6-os szívó motoron kívül nincs rendes benzines motor a VW palettáján. Nevetett ő is, és azt mondta, jól látom, tényleg nincs, és a 3,6-ost is kivonják, csak a turbósak maradnak. A lényeg, hogy én nem vennék semmilyen VW csoportos benzinest, egyedül a 2,0 TFSI-ről nem hallani annyi rosszat, mint a többiről.
A Giulietta nekem is nagyon tetszik, szerintem magasan a legjobb forma ebből a válogatásból, és ez az egyetlen, ami dögösnek mondható, a többire nem használnám ezt a jelzőt. Ráadásul a Fiat csoport 1,4-es kis turbósaira nem jellemző a kokszosodás, mert szívócső befecskendezésűek, és nem is hallani felőlük rosszat. Az 1,75-ös motort nem ismerem, még sose mentem olyannal. Nem hittem volna, hogy eljön a pillanat, amikor Alfát fogok ajánlani, de ebből a felsorolásból a Giuliettát venném, de szerintem már az 1,4-es motorral is arrébb lehet állni, és abból legalább van valami választék is.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
4 gyerekünk van, és még lehet, hogy több is lesz! :-) Első kocsinkat vásároljuk, feleségemnek és nekem is friss jogsink van. A kocsi a gyerekek hurcolására, feleségem házi orvosi praxisában betegekhez kijárásra, nagy nyaralásokhoz kell (biciklik cipelése).
Felmerült a kisbusz vásárlása, de most úgy tűnik, hogy a VW Caddy Maxi Life és a Toyota Previa is jó alternatívának látszik és méretre is elég lehet (tetőbox-szal és vonóhorgos kerékpárszállítóval kiegészítve). A kérdésem az, hogy a rendelkezésünkre álló 2 millió Ft-ból melyiket válasszuk?
A Caddy-ből kevesebbet futottat és kb. 3-4 évvel fiatalabbat kapunk (tudom, állapotra vásárlunk, de azért megemlítettem), a csomagterve is egy kicsit nagyobb, viszont a Previa, ha kell 8 személyessé is alakítható (hátsó sorba 3 személyes pad beépítésével). Motorikusan mindkettőt jónak mondják a Caddy-nél nem félnék dízelt venni (1.9 PDTDI), és gondolom a Previa motorjai is jók lehetnek? A Previa személykocsi, viszont a Caddy sem annyira rossz, mint más kishaszongépjárműből átalakított autó.
Köszönöm válaszát!
Attila
Kedves Attila!
Mindkét típus jó, a Toyotával csak annyi a baj, hogy lehetnek olyan meghibásodások, amiknek a javítása a drágább új, illetve a drágább és ritkább bontott alkatrészek miatt zsebbe nyúlósak lehetnek. Ezzel szemben az 1.9 PDTDI-hez minden van relatív olcsón, nagy választékban. Én elsősorban a Caddy-t venném, annyira ezt venném, hogy pont én is ilyet keresek jelenleg magamnak.
Az önök helyében egy távirányítós állófűtést beszereltetnék a kocsiba, így indulás előtt a rendelőben ülve fel lehetne melegíteni a hűtővizet, mert a háziorvosi felhasználással a motor szinte mindig hideg lesz, ami nem tesz jót neki. Azt nézzék meg, hogy a megvásárolandó autóban BXE motorkód van-e, mert akkor azonnal foglalkozni kell vele, nehogy úgy járjanak, mint a mi Göbölyös dokink. Pusztán ettől még nem kell elállni a vételtől, ha egyébként jó az autó, de bele kell kalkulálni a vételbe.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper.
2017 júniusában lesz két éve, hogy megvásároltam a bulikamionomat, egy 1997-es Daewoo Tico-t. Az autó teljes mértékben kiszolgált, sőt, azon túl is teljesített. Egyszer sem hagyott cserben, motorikusan tökéletes és amikor azt írom, pöcc-röff, akkor azt úgy is értem. De sajnos az idő nem kíméli a kisautót és minden felől eszi a rozsda és már a festésen is átrágta magát néhány helyen. Sajnos a lakatolásra nem tudok annyi pénzt rászánni amennyit kellene, főleg, hogy nevetséges 165,000 Ft-ért vásároltam a gépet. Fékcsőcsere után át is megy a következő műszakiján, de az azutánin már nem hiszem.
Abban szeretném a tanácsát kérni, hogy hajtsam amíg szét nem esik alattam szerencsétlen, vagy műszaki után próbáljam meg eladni többért, mint amit a bontóban adnának majd érte és vásároljak egy kevésbé rozsdásodó autót?
Elnézést a sok rizsáért, csak tényleg tanácstalan vagyok, a szívemhez nőtt a kis járgány, de ha minden jól megy, pár év múlva megváltoznak az autóhoz fűzött igényeim és nagyobbra, biztonságosabbra lenne szükségem.Üdvözlettel.
Balázs
Kedves Balázs!
Ezeknek az autóknak az a sorsa, hogy addig járnak velük, amíg lehet rá műszakit tenni, utána mennek a szemétbe. Egy Daewoo Tico sosem volt értékes, és most sem szabad komoly anyagi áldozatot hozni a mozgásban tartása érdekében, egy lakatolás fényezés meg nettó pénzkidobás lenne. Ha kis ráfordítással megugorja a vizsgát, akkor levizsgáztatnám, és sok vizsgával eladnám, akkor még lát érte valami normális összeget, mert ezeket az olcsó közlekedő edényeket mindig megveszik pillanatok alatt.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Jogosítványom megszerzése óta, immár 8 éve hajtom a család régi, elnyűhetetlen 91-es B3 Passat-ját (1.6TD 80 paci), pár éve már üzembentartóként. Nem hagyott ott egyszer sem, tizenéve nálunk van, történelme van, ebben nőttem fel, sosem lesz eladva.Viszont most Budapest erősen dombos részére költöztünk, sokat megyünk pályán is 300 km-es etapokat, klíma nincs, a kényelmes tempó 115, szeretnénk olyan autót, ami komfortosabban kiszolgál. Plusz a dombon szeret melegedni az Öreglány, nem tolerálja túl jól a magas fordulaton kaptatást. Úgy döntöttük, nyugdíjba küldjük, haza a sík vidékre, ahol kényelmesen bele tudunk még tenni 5-10 évet.
Nem vagyok autócserélős típus, a következő 5-10 évre keresünk olyan autót, amelyikkel a nagy távolságok leküzdése sok cuccal nem akadály, 300 km múlva is fitten szállok ki belőle, egy kamion előzésére nem kell lendülettel készülni, és a hamarosan érkező gyerek cuccai mellett is marad hely. Így jutottunk el a kis egyterűekhez.
Csak szívó benzin jöhet szóba, inkább a benzinkúton hagynék pénzt, mint a szerelőnél. A szükséges felszereltségnek a sarokpontjai: legyen tempomat és digit klíma, váltó legyen manuális, az ülés pedig szövet
Három típusra sikerült szűkíteni, a keret 1 - 1,5 millió JMF + a ráadás.
- Ford Focus C-Max 1.8 Ghia (vagy Trend, ha megvannak az extrák)
- Renault Scenic II 2.0 (van 1 tulajos eladó az ismeretségi körben)
- Toyota Corolla Verso 1.8
Ön szerint melyik típusra érdemes fókuszálni? Mennyire megbízhatók ezek a típusok? Hozzászoktam, hogyha a kötelező és szükséges karbantartásokat megteszem, akkor a világból kivisz az autóm, nem fog váratlanul lerohadni, szerelőt pedig évente csak egyszer kell felkeresni.
Köszönöm válaszát
Zoltán
Kedves Zoltán!
A felsorolt három típus közül a Ford Focus C-Max-ban és a Toyota Corolla Versóban bíznék meg leginkább. A Renault Scenic II-esre nem tenném le a nagy esküt 5-10 év távlatában, én abban látom a legnagyobb kockázatot.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Családi egyterűnket (Mazda MPV 2003) szeretnénk lecserélni egy fiatalabb, megbízhatóbb kombira. Amik eddig a látóterembe kerültek, az a Skoda Octavia, SuperB, Toyota Avensis és a Honda Accord.
Ami az éves futásteljesítményt illeti, kb. 15.000 km, amit járunk, napi 50 kilométer, nem pályán. Eddig dízel autókat hajtottunk, de most benzineseket kezdtem el nézni. A dízelekkel eddig nem volt szerencsém (Renault 2.0 dCi és MPV 2.0 CDH), bár a D-4D nem tűnik rossznak. A Skoda tetszik nagyon, de a TSI motorok nekem nem tűnnek kiforrottnak.
Tehát a keret 3.500.000 HUF, max 6-8 éves. Kombi legyen és megbízható. Mit ajánl?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila!
A Skoda jó, de én inkább az öregebb 1,6-os szívó benzineset venném, de ez a motor csak az Octaviában volt, a SuperB-ben nem. Sajnos 2010 után már nem gyártották őket. A Honda Accord és az Avensis jó irány, és azokban van nagyobb motor is, ami azért nem hátrány egy ekkora autónál. Én is most voltam nyaralni egy kétliteres Accorddal, nyolc litert evett 140-150-es tempónál. Az Accord és az Avensis jobb autók, mint a Skoda, de azzal sem lő mellé, viszont az jóval olcsóbb.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Napi 2x80 kilométer autópályás ingázásra keresek autót, maximum 1 millió forintig. Tudom hogy erre egy dízel autó lenne a legmegfelelőbb, de őszintén szólva már nem bízom bennük. Volt Mazda 323, és egyes Focus is, mindkettő dízel és hiába tudtam eljárni velük 5,5 literes fogyasztással, folyamatosan jöttek elő az adagolóproblémák, turbógondok, vezérlésproblémák stb, a hozzá tartozó hatjegyű végösszegekkel. Az év végi költségvetésnél pedig mindig az jött ki, hogy egy benzines autóval jobban jártam volna.
Tehát olyan benzines autót keresek, ami bírja ezt a felhasználási módot, és a család is elfér benne, gyereküléssel/csomaggal ÉS mindezt alacsony autópályás fogyasztással és maximális megbízhatósággal hozza.
Főleg japánok felé hajlok, 2003 környéki 1.6-os Corollákat, illetve Civicet néztem eddig, de igazából bármi jó ami teljesíti a fenti kritériumokat.
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Az alacsony fogyasztás gázpedál állás függő, különösen egy benzinesnél. A kérdésében le is írta a választ, én is ezeket venném, illetve kiegészíteném még a 2003-ig gyártott Avensis-szel. Dízelből meg 1.9 TDI-t kell venni, az nem áll meg.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tapasztalatára lenne szükségem, van egy 2005 Hyundai Cuope-m, imádom, szeretem, az ég egy adta világon semmi baja. A barátnőmmel összeköltözünk, és neki 2000 évjáratú Fiat Bravoja van. Azon gondolkodunk, hogy egy autónk lenne kb. 3-3,5 millió forintig. A kiszemeltek:
Mazda CX-7
Wolksvagen Scirocco
Hyundai Elantra vagy I40
Wolksvagen Passat CC - mondjuk az kicsit drágább
S60 Volvo
Toyota Rav 4
Várom válaszát és köszönöm a kedves segítségét.
Nagy rajongója, Ádám
Kedves Ádám!
A Mazda CX 7-est nem ismerem közelebbről, egy ismerősömnek volt, ő nagyon szerette. A Sciroccóban a dízel kivételével nincs rendes motor, csak TSI, az meg vagy jó vagy megszívta, a dízel meg milyen már egy ilyen kupéban? Amúgy fazonra nagyon rendben van. Az i40-et nagyon támogatom, az egy rendes autó, jó dízellel és benzinessel is, az aszfaltot nem szedi föl, de nem is azért készült.
Passat CC-ből csak a CRTDI-t venném, a 2.0 PDTDI-t hanyagolnám. Az S60 nagyon jó, benzinesből a 2.4-es szívót venném, a D5-ös dízel meg tényleg kimegy a világból. RAV 4-esből a benzinest venném, 2.2-es dízellel nagyot lehet szívni, nem véletlenül került bele ebbe a válogatásba.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Nemrég költöztünk olyan helyre, ahol földút van még, valamint hegyoldalban van, emellett családgyarapításon is dolgozunk. Így felmerült a kérdés, hogy jelenlegi autónkat, lecserélnénk egy nagyobbra, amiben 1-2 gyerkőc is elfér illetve az olykor-olykor felmerülő, nehezebb terepviszonyokat is könnyebben viseli. Az árhatár 1,5 millió Ft.
A fentiek alapján a következő modellekre gondoltam: régebbi kiadású CR-V-k, Toyota RAV4-esek. Talán a legfontosabb feltétel, hogy megbízható legyen. Tudna esetleg javasolni olyan modellt, ami fentieknek megfelel illetve a javasolt modelleknél mire kell, hogy figyeljek?Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
Ha valóban szükség van a 4X4-hajtásra, akkor a Rav 4-est venném, mert a CR-V alatt egy olyan van, ami akkor kapcsolja a hátsó kerekeken a hajtást, amikor már késő. A nagy SUV teszten is ez a típus teljesített a leggyengébben. A Rav 4-es hajtása ezzel szemben alkalmas akár a terepezésre is, persze itt nem a legdurvább sárdagasztásra gondolok.
Üdv:
Helló István!
A helyzet a következő: elérkezett a 6 éves autócsere periódusom és csörög is egy kis pénzmag a malacban. Eddig egy 2002-e kis Fiestát hajtottam, amivel nagyon megvagyok elégedve. Ugyan dízel és szinte csak várost járt, de csak egyszer volt vele problémám. Megtartanám, de szaporodnánk + kertes házunk lesz és ezekhez a 3 ajtó nem annyira karaj. 60e km-el vettem most van benne 120 km talán még ér egy kis pénzt úgyhogy most lépni szeretnék. Keveset megyek ugyan, de dízelpárti vagyok, max. hibrid amit eltudok képzelni. Amire várnám a véleményed:
2.5 milla max + költségek és vagy 5 ajtós sedán vagy kombi kéne. Én a T25 Avensis nézegettem 2.0d4d vagy a Priusokat.
Kell - félnem a kettős tömegűtől, illetve a DPF-től az Avensisnél, illetve ha Priust választok szerinted mennyire rúgom magam tökön? Nyilván a Priusnál csak az 1.5 motorral szerelt fér bele. Fognak ezek még annyit szolgálni, hogy 5-6 év múlva még forintot érjenek vagy gyűjtögessek még az újabbra Nem vagyok teljesen analfabéta a talicskákhoz, egy vezető alkatrész kereskedelmi cégnél vagyok mint értékesítő ,de ezek az autók egyáltalán nem csapódnak le nálunk max kopó-alkatrészeket kérnek, pedig több tízezer vevőnk van. Ha fentiek alapján ha van esetleg más ötleted-meglátásod, tisztelettel veszem.
Minden jót Nektek
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
A kettőstömegűtől illetve a DPF-től nem félni kell, hanem kifizetni. Ha van benne, akkor elromolhat, ha nincs, akkor nem. A Prius-ban nincs, ezért abban nem is fog elromlani, ráadásul nagyon megbízható autó. Ha hat év alatt mentél 60 ezret, akkor ne vegyél dízelt, teljesen fölösleges, én a helyedben a Prius-t venném.
Üdv: