Tisztelt Nepperűző!
Autócsere előtt állok, amit a következő 2-3 hónapban tervezek lebonyolítani. Sokat gondolkodtam már típusokban, végül 2 márkára szűkítettem a kört (természetesen nyitott vagyok másra is, ha van egy jó tippje). Az autót leginkább hétvégente használnám, 90%-ban autópályán, kb. 220 km-es távon, a 10% pedig esetleges mászkálások városon belül.Az alábbi autókra gondoltam:
Mazda 6 (1.8 TE, 2.0i)
Volvo S60 (2.0, 2.4)
Benzinesekben gondolkozom, de mivel nagyrészt pályáznék, nem zárom ki a dízel motorokat sem.
Egyéb "kikötések":
-Sedan/Kombi kivitel, hogy akár több ember csomagja is elférjen
-Legyen benne "erő", mivel általában többen utaznánk az autóban, csomagokkal
Tanácsát abban kérném, hogy benzineset vagy dízeleset vegyek, illetve a fent említett típusok esetében melyik a legmegbízhatóbb? Az autóvásárlásra szánt keretem 1,3M Ft.
Népítéleten a Mazdák és a Volvók esetében is sok pozitív értékelést olvastam.
Kedves Kérdező!
Mindkettő jó autó, melegen ajánlom. A Mazdák esetében egyértelműen a benzinest javasolnám, azokkal sokkal kevesebb a gond. A kaszni rozsdásodására kell odafigyelni a hátsó íveken, és az ajtók alján elsősorban. Sajnos ebben az összegben lévő Mazda 6-osok esetében ez nagyon jellemző probléma, de érdemes aknáról is megnézni őket, az aljuk sem rozsdabiztos.
Az S60 esetében már inkább ajánlanám a 2,4-es dízelt, az egy nagyon megbízható motor, nálam is volt több 400 ezer felett futott példány, de a baráti társaságomban is fut egy 580 ezer kilométerrel, és semmi baja. Inkább a kézi váltósakat keresse, az automata váltó javítás ebben az árkategóriában már közelítheti az autó értékének a felét is.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
22 éves vagyok, jelenleg egy 2002-es fapados ezres Swift tulajdonosa. Szeretem a Suzukit, de a közeljövőben szeretnék egy kicsivel biztonságosabb, modernebb autót.Mindenképp benzines autót akarok, évente kb. tízezer km-t megyek, ez max kicsivel nőhet. A keret kb 1-1,2m lesz.
Elsősorban az áruk miatt megtetszettek az Almerák, ennyiből lehet szépet találni, másik két jelölt a Corolla és a Civic lenne, de ebből a pénzből csak a kínálat aljából lehet válogatni.
Jó autó a Nissan, vagy várjak kicsivel tovább, és nagyobb keretből legyen Toyota vagy Honda? Esetleges más alternatívát szívesen fogadok.
Válaszát előre is köszönöm!
Márk
Kedves Márk!
Semmi baj az Almerával, nagyon megbízható autó, a váltóolaj cseréjére és szintjére érdemes odafigyelni, mert ezeknél előfordulhat a váltóval probléma. A Corolla és a Civic nem véletlenül drágább, de ennyiért az Almerából már tényleg a legjobbakat lehet megtalálni, és ha a forma tetszik nyugodtan vegye meg, jól fog vele járni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Kedves István!
Mindig érdeklődéssel olvasgatom a tanácsait, érdekesek, sokat lehet tanulni belőlük! Tudom, hogy nem rajong túlzottan a francia autókért, szerencsére nekem az elmúlt tizenvalahány év alatt gond nélkül(!) bejöttek. Mivel meglehetősen "tapasztalatlan" vagyok az autók világában, ezért tanácsát szeretném kérni. Építkezés miatt eladjuk az 5 éves 1,5 dci Grand Scenicünket és helyette ~1,0 millió forintig szeretnénk venni valami megbízható, stabil kombit vagy egyterűt.
Fontos szempont a tágas utastér és a nagy csomagtér, ezért részemről szóba jött a Renault Megane Grandtour és a Citroen Xsara Picasso, de tanácstalan vagyok, hogy egy ilyen tizenéves autót milyen motorral ajánlott/szabad megvenni? Ha tudna "bevált" motortípust ajánlani ehhez a két típushoz, sokat segítene rajtunk...
Továbbá, kíváncsi vagyok a javaslatára, ha elengedem a francia autó projektet, akkor a fenti pénzügyi kerethez és a tágas utas/csomagtér feltétel teljesülésére mit ajánlana? Olyan autót keresünk, ami az elkövetkező 3-5 évben hűen szolgálna és az építkezés költségei mellé nem okozna rendszeres meglepetéseket...
Segítségét köszönöm,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Szerintem a 2002-től gyártott Megane a legrosszabb Megane volt, amit valaha gyártottak, az utána következők már sokkal jobbak voltak. Ha már francia kell, akkor inkább a Xsara Picasso, mondjuk az 1.6-os motorral. Az a baj, hogy az ilyen relatív idősebb franciáknál, a trehányabb korábbi gazdák igazán már le tudják élni a kocsikat, és elég sok lelakott kocsit lehet látni. Én elengedném a francia projektet, és egy Avensis kombit vennék.
Az 1.8-as VVTI-knél előfordulhat olajfogyasztás, ennek ellenére ez is jó, de az 1.6-os motorral biztosan nem lesz baja az elkövetkező években. Ugyanezt nem merném elmondani a két franciára, különösképp a Megane-ra.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A jelenlegi benzines és rozsdásodó családi autónkat szeretnénk lecserélni egy ugyancsak benzines, de mindenképpen kombi és mindenképpen automata váltós autóra. Évente max. 12000 km-t járunk, sok és rövid utat. Ehhez rendelkezésünkre áll 1,5 millió Ft.
A célunk az lenne, hogy a vásárlás utáni kötelező alkatrész cseréket leszámítva ne látogassam havonta a szerelőket, se időm se kedvem hozzá. Az se zavar ha többet fogyaszt, nagyobb a motor csak ne legyenek gondok vele és meg lehessen bízni benne. Nem vagyok egyetlen gyártó mellett sem.
Életképes az elképzelésünk? Milyen autót ajánlana, ami belefér a fentiekbe?
Ha életképtelen, akkor mégis mi az ami szóba jön? Ha szükséges, gyűjtünk még a megbízhatóság érdekében.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Sándor
Kedves Sándor!
Az ön által venni kívánt automata kombikból nem túl sok van, ráadásul nem mindegy, hogy mit vesz, mert vannak automaták, amiket különösen rizikósak, mint a VW-csoport Multitronic váltója. Amit ajánlanék, az a Corolla 1.6 sima olajos váltóval, az MMT-vel voltak gondok, de volt rá egy visszahívás, állítólag utána már jó volt. Az Avensis megint csak jó, Accordból kis szerencsével találhat ilyet, de komolyan elgondolkoznék egy Volvo V70-esen is a 2.4-es szívó motorral.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Egészen egyszerű a címben szereplő kérdésem Önhöz, számomra természetesen mégsem olyan kézenfekvő a dolog.Tehát, akarjak én ST220 3.0 V6 Mondeót magamnak?
Mert hát fordos család vagyunk. Nem megrögzöttek, de bírjuk a márkát, mert bevált. Van itt minden, Escort, Focus és dízel Mondeo is. Csak ne rohadna az első kettő. Az utóbbi még csitri, épp ezért ő most megy alvázvédeni.
Én viszont váltanék a középsőről. Az 1,6-os Focus motor strapabíró, meg aranyos is, azaz, ha akarom azért megyeget, de nem egy erőgép.
Szóval szeretnék erősebb autót, viszont rühelleném, ha sokat kellene költeni a technikai problémákra. A benzinfogyasztás nem zavarna, hiszen én akartam erőset.
Van is egy kiszemelt 2002-es áldozat, amely meglepő módon nem rohad, remek állapotnak örvend, legalábbis úgy tűnik. De vajon benne van a kis ördög? Féljek a közös jövőtől? Fájni fog ha ilyen típust veszek? Legyen inkább egy sima szívó kétezres Focus/Mondeo?
Az évjáratra nem vagyok háklis. Ha jó az autó, akkor nem érdekel.
Mit gondol, jogosan félek, vagy badarság és vegyek egy nagy dögöt, aztán hajtsam?
Köszönöm a segítséget!
Üdv.
Cétéerell
Kedves Cétéerell!
Ha van egy olyan Mondeo, ami a 2002-es évjárat ellenére nem rohad, azt meg kell venni, és azonnal csinálni rá egy alváz és üregvédelmet, hogy ez így is maradjon. Nekem személyes tapasztalatom nincs az ST220-as Mondeóval, mert alig van belőlük, de ismerősömnek volt, és igazából nem volt baja, csak a kötelezőket cserélte.
A kuplungja állítólag 100-150 ezer kilométert bír használattól függően. A fogyasztása 10 litertől fog indulni, csak autópályán lehet nyugodt vezetéssel kicsit alá vinni, de városban nem lehetetlen vele tizenöt litert megetetni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
Eddíg csak olvastalak meg hallgattalak, de most írok, mert elbizonytalanodtam. Van egy 2008-as automata Mondeom (2.3 benzin) amivel egyedül járok dolgozni városban, szeretnék egy fiatalabb, racionálisabb autót, és itt jön be a Prius+... Találtam többet is 3M körül, de ezek 300e km feletti futásúak.
Olvastam hogy "ezek aztán soha nem romlanak el" de kell félnem? Az tény, hogy ha beleteszek még ennyit, akkor kb eladhatatlan lesz, de ezen majd aggódok 5 év múlva. De mégiscsak egy fiatal, modern autó. Szóval érzed a kettősséget.
Meg szabad venni 3M-ért egy 300e km feletti Prius+t?
O igen
O nem
O hozok neked 150e Km-eset ennyiért
Ugyanitt 2008-as ritka benzin-LPG Mondeo Titanium-X eladó :)
Köszönöm előre is és BUÉK!
Tamás
Kedves Tamás!
A Prius tényleg nagyon megbízható autó, a Prius+-ban pedig ugyanaz a technika van, mint a sima Prius-okban. Meg szabad venni, az autó legyen jó, nézesd meg valaki szakértővel vétel előtt. Nem hozok neked 150 ezrest, mert nem lehet. Itt vannak a 300 ezer körüli futásúak, itt meg a 150 ezerig futott autók. Ha valami 4,5 milliót ér, azt akkor sem adnám 3 millióért, ha meg tudnám venni egy forintért, mert pénzből élek.
BUÉK!
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Családi kombi vásárlásában gondolkozom, legyen dízel és automata, 4-5 éves, max. 3,5 millió. Tetszik a VW Passat kombi, de még jobban a Citroen C5 kombija,e kettő közül döntenék. Ennyi pénzért már van légrugós, bőrüléses C5-ös, míg a Passat felszereltsége ennyiért eléggé fapados. A kérdésem, hogy a Citroen extra kényelme megéri-e, nem kell rá nagyon sokat költeni meghibásodási problémák miatt? (a korábbi C5 kevésbé volt megbízható)Köszönettel: Gábor
Kedves Gábor!
A Passat egy nagyon jól sikerült autó, nagyon szépen öregszik, alig látszik rajta a használat. Több ismerősnek, barátnak is van céges autóként, és 200 ezer körül is nagyon jó állapotban vannak, szinte semmi kopás nem látszik rajtuk.
Ez a C5, amit ön is nézeget (ami igazából hirdro-pneumatikus, nem légrugós) már sokkal jobb autó, mint a régi, ezt már sokkal inkább ajánlanám megvételre. Ha annyira tetszik a forma és a felszereltség, akkor nyugodtan vegye meg.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Megannyi népítélet és itteni tanács, utánajárás végeztével elhatároztam, hogy a G Astra mellett teszem le a voksomat. Versenyben volt még a Focus, de a rozsda hajlam miatt elvetettem. Valamint az Almera, de inkább kombi kellene.Azonban ami nem egyértelmű számomra, hogy a G Astraból az 1.4-1.6 benzinest vagy valamelyik dízel verziót érdemesebb megvenni?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv
Milán
Kedves Milán!
A dízeleket hanyagolnám, mert a két literes nem túl jó, az 1.7-es már jobb, de bennük van a világ összes kilométere, és nem tudja, hogy az amit kinézett mennyivel van visszatekerve. Én inkább benzinest vennék a G Astrából, és inkább az 1.6-ost, az csak jobban viszi azt a kasznit. Az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, mert ezek ilyenek.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
A család bővülése miatt hétszemélyes autóra van szükségünk. A keret kb. 1,5 millió lenne. Elsősorban varosban használnánk, tehát benzinesek között nézelődtem. Kérdésem: fiatalabb Logan MCV vagy idősebb Zafira a jó választás? Mire kell figyelni? Esetleg van valamilyen más ajánlott típus? Köszönöm a választ! Üdv. KrisztiánKedves Krisztián!
A Logan MCV kedvelt típus, és elég megbízható is. Felszereltségében, kivitelében meglehetősen egyszerű, mondhatni igénytelen, de ezért is olcsó. Ebben az esetben tényleg mindent annak rendeltek alá, hogy nagyon olcsón legyen sok hely. Lett is, de el kell fogadni az olcsó megoldásokat. Vétel előtt mindenképpen üljön bele egy időre, hogy meg tud-e barátkozni az olcsó megoldásokkal.
Ha mégis igényesebb kidolgozottságot szeretne a Zafira is jó lehet, ott az Ecotec motorok olajfogyasztásával lehet számolni, de egyébként elég megbízható autó. Ha más olcsó hétszemélyest szeretne, akkor ajánlom figyelmébe a Honda Streamet. nekem kettő is volt saját használatban, és semmit nem kellett rajtuk cserélni a kötelezőkön kívül.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Szeretném a tanácsod kérni! Autóvásárlás előtt állok, lakhely változás miatt a korábbi 20 km napi munkába járás felugrott 50 km-re, emiatt gazdaságtalanná vált az 1,6 benzines Focusom. Mindenképp dízel autót szeretnék, ki is néztem egy Octavia RS-t a 2011-es évjáratból, automatával szerelve, de 248 000 km-rel!
Az autó első tulajdonostól, végig (Skodánál) vezetett szervizkönyvvel, tip-top állapotban van. Az autó 9900 Euróba kerül, és német (Én is itt élek).
Szóval a kérdés: legyen valami félnivalóm, vagy megbízhatom ebben a típusban, ennyi km-rel?
Válaszodat elöre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Ricsi
ui.: itt a link az autóhoz:
http://ww3.autoscout24.de/
Köszönöm mégegyszer! :)
Kedves Ricsi!
A DSG váltós autókban van kettőstömegű lendkerék, és 250 ezer környékén már lehet a cseréjére számítani. Meg kell kérdezni, hogy volt-e cserélve, de én gyanítom, hogy nem, és pont azért adják el most, mert lassan időszerű lesz a cseréje, az meg az ottani rezsi órabérekkel nem olcsó mutatvány. A motortól én nem félnék, mert ez a két literes CRTDI egy jól sikerült motor, csak csalni nem kellett volna a motorvezérlő programmal.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
Egy keveset fogyasztó, megbízható, közepes méretű, modern autóra vágyom. 2,5 M forint közeli értékig, 6 évesnél nem régebbit. Megyeszékhelyen lakom, szeretek kirándulni autóval, dízelen nem gondolkodtam.
Autóvásárlási tanácsaiból gyakran olvasom hogy a Toyota Prius-t ajánlja. Bevallom nekem az egyik vágyam, de egy vállalható Prius hármas anyagilag már nagy falat, a kettes meg már ósdi számomra és így lyukadtam ki a Honda Insight-nál. (Toyota Auris nem tetszik)
Neten felszínesen olvasgattam a kocsival kapcsolatban. Az angol megbízhatósági index (Reliability Index) 4. helyén áll a 3. Honda Jazz után. (az Insight Jazz alapokra épült)
Egyáltalán a CVT-váltó meddig bírja kilométerben vagy években, mert tudom borsos a javítása. Katonaként gyakran távol vagyok heteket, hónapokat. Olvastam olyat is hogy a hibrideket hajtani kell, nem tesz jót nekik az állás az aksi megadhatja magát ha nincs töltve. Valós dolog ez, mert az akkumulátor csere se egy olcsó mulatság.
Kérdezném, hogy vannak-e és milyen tapasztalatai, ismeretei a típussal kapcsolatban? Vagy egyéb más ötlet?
Köszönöm segítségét!
Bálint
Kedves Bálint!
A kettes Prius lehet, hogy kevésbé tetszetős, de ósdinak a legkevésbé sem mondanám. A Prius hívők szerint jó a hármas, de a kettes a jobb. Az Insight pedig rosszabb, mint a Prius. Nem feltétlenül a megbízhatóságára gondolok, de a váltója kelletlenebb, nagyobb benne a csúszás, és gyengébb is. Volt szerencsém kipróbálni egymás után hosszú távon mindkettőt, és alá tudom támasztani ezt a véleményt.
A hibrideket ha hosszabb ideig nem használják, célszerű feltenni töltőre, és akkor nem mennek tönkre. A baj az, hogy a kis akkumulátor táplálja a hibrid akksik felügyeleti rendszerét, és ha ebben nincs amper, akkor a rendszer sem tudja menedzselni a hibrid aksit. Vennék egy jó kettes Prius-t.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Hihetetlen, de autót szeretnék vásárolni :). Olyan egyterűt keresnék, ami belefér a 2M Ft-os keretbe. A paraméterek, amiknek meg kellene felelni az autónak: 2 gyerekülés hátul elférjen, és mellettük még egy felnőtt is. Benzines, maximum 2000 köbcenti, és inkább megbízható legyen, mint olcsó alkatrésszel bíró. Nem fontos, hogy 7 személy beférjen.
Az itt olvasott javaslatok alapján Corolla Verso-t, és Honda Frv-t néztem, bár a Hondáról azt olvastam, hogy mindnek rohad a hátsó sárvédője, és szinte lehetetlen javítóelemet kapni hozzá, ami nem csilliárdba kerül. Néztem még a Honda Accord-ot is, de nekem úgy tűnik, hogy a hátsó sorba nem fér el a két ülés+1 felnőtt. Ford S-max nem nagyon fér bele az árba, a C-max meg szintén kisebbnek tűnik.
Szóval melyiket javasolná?
Köszönöm!
Krisztián
Kedves Krisztián!
Az FR-V-nél tényleg valós probléma a hátsó ívek rozsdásodása, de lehet olyat venni, aminek épek az ívei, csak keresni kell. Ha talál, azonnal alvázvédelmet rá, egyébként nem sok baja van. A Corolla Verso szintén jó választás lenne. Az Accordba tuti, hogy nem fér bele a két gyerekülés és egy felnőtt, de ez a felállás semmilyen átlagos ötszemélyes autóba sem fér el. Ehhez mindenképpen olyat kell keresni, aminek három különálló ülése van hátul.
Az S-Maxok kétmillió környékén kezdődnek. Nem szerencsés a kínálat aljáról válogatni, de meg kellene nézni, hogy milyen az, ami még pont elérhető, hátha valami vállalható darab, mert egyébként az egy jó autó. Esetleg még egy Citroen C4 Grand Picasso férne bele ennyibe.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Már egy ideje olvasom a rovatot, sok hasznos információval lettem gazdagabb. A minap megakadt a szemem egy Seat Arosán. Rákerestem a neten, de nagyon kevés infót találtam róla, viszont szerelem volt első látásra. Azt szeretném megkérdezni, hogy ugyanolyan mint a VW Lupo? Problémák terén is? Miért ilyen kevés van belőle?Üdvözlettel: Egy lány, aki első autót szeretne.
Kedves Lány!
Ugyanaz az autó, mint a Lupo, ugyanolyan alkatrészekből van összerakva, csak kicsit más karosszéria elemek vannak rajta, és más az emblémája. A problémai is ugyanazok, mert ugyanaz a motor váltó van bennük. Arosám még nem volt, de egy Lupo 3L-t én is használtam huzamosabb ideig.
Üdv:
Kedves Becsületnepper!
Munkahelyváltás miatt a jövőben többet kell utaznom napi szinten, ezért elérkezett az idő lecserélni a benzines Avensist, ami nem keveset fogyaszt sem benzinből sem pedig olajból. Ami biztos, hogy dízel kell és kombi. Két típus között tanácstalankodom, az egyik a rég vágyott márka, a Mercedes és abból a 2000-től gyártott C osztály. Ezeknek viszont nem ismerem a motorjaik megbízhatóságát, valamint tartok a magas alkatrész- és szervizköltségektől. A másik típus pedig a jól bevált Passat kizárólag 1,9-es motorral, szintén 2000-től gyártott évjárat. Ezen kívül az érdekel még, saját magadnak mechanikus váltóval szereltet válásztanál, vállálva a kettős tömegű valamikori cseréjét vagy inkább automata váltósat. A Merciről úgy hírlik, legendásan jó automatákat csinált, a VW-ről viszont nem találtam ilyen infót.Válaszodat Köszönöm!
Barátsággal: Gyula
Kedves Gyula!
A Merciknek nem a motorjával van az igazi gond, hanem leginkább a kasznijukkal, ami parádésan tud rohadni. A négy kerékíven, a díszlécek alatt, a rendszámkeret műanyag tálcája alatt, az ajtók alján, az akkutálcánál, az emelőbakoknál mind lehet rozsdára számítani, és hiába csinálja meg, néhány év múlva úgyis előjön.
Ez nem autó, hanem egy rozsdás lavór, tiszta szégyen. Az 1,9 TDI-vel biztosabbra menne, de a Passatok is tudnak rohadni a kerékíveken és a csomagtérfedélen, a hátsó szélvédő aljánál. A váltóból én kézit vennék, mert ez a tiptronic nagyon megöli a motor karakterét, és a javítása is drágább, mint egy kettős tömegű.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Egy régóta nyúzott Peugeot 307 CC (2,0 16V)-t használok, amelyben közel 300 ezer kilométer van, és bár rendszeresen karbantartott, így komolyabb hibáktól mentes, de szeretnék váltani.Amivel szemezek, az két autótípus, mindkettő 2012-2013 évjáratú. Az egyik autó a márkahűségem jeleként egy Peugeot 508 SW GT. Tetszik kívül-belül, erős, sportos dízelmotor, pozitív korábbi tapasztalatok a márkától, viszonylag jó értékelések a használóktól. A másik egy kicsit merészebb választás lenne, méghozzá egy Jaguar XF 3.0D. Régóta tetszik (még jobban), elegáns és mégis sportos kinézet, nagyon szép belső design. Igazából nem sikerül lebeszélnem magam róla, pedig mindig megpróbálkozok racionális érveket felhozni magamban, pl. hogy erre biztosan 2x annyit kell majd ráköltenem, vagy kevesen szervizelik, nem túl sok értékelés használóktól. De valamiért mindig ott tartok, hogy az emocionális érvek győznek, és több Jaguart nézek a külföldi használtautó-hirdetési oldalakon mint Peugeot-t.
Szóval egy kis segítséget kérve szeretném kérni a tanácsodat, hogy Te melyik autót ajánlanád, vagy melyik mellett döntenél, ha ezen két autó közül kéne választanod. Köszönöm előre is a válaszod.
Üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
Az egyik ismerősöm közelebbről ismeri a Jaguarokat, és erről a dízelről csak olyanokat mondott, hogy hullanak szét, és sorban cserélik őket garanciában, viszont a nagy benzinesek jók.
A Peugeot-t már inkább meg merném venni, több ismerős használ 508-ast és 5008-ast, és mindenki elégedett vele. A Jaguar szervizelésétől szerintem letérdelnél, lennének olyan számok, hogy elgondolkodnál, ez a cikkszám volt-e vagy az ára. Én mindenképp a Peugeot-t választanám.
Üdv:
Tisztelt Becsületnepper!
Első autónak keresek viszonylag fürge autót, városba szaladgálósnak, főleg iskolába, később melóba járósnak, maximum 300-350 ezer forintig. Nézegettem a neten Corsákat, volt a családban már pár darab, édesanyámét is fillérekért adtuk el, pedig patika volt. Japán, német felé húz nagyon a szívem, de vannak franciák is, amik különlegesek. Ha úgy alakulna később, tudjam a teljesítményt növelni rajta nem túl drágán. Mindegy mekkora motor, de ha előzni kell, ne nekifutással kelljen.Válaszát előre is köszönöm!
L.
Kedves Kérdező!
Ha már a Corsát említette, abból volt egy 1,4 Si változat, amelyben 82 lovas volt a motor. Ha már Opel, akkor az Astrából is van nagyobb, 1,8-as, 2,0-s motorral szerelt változat. Honda Civic 1,5-ös és 1,6-os motorral. Corolla 1,6-os motorral, elvétve lehet találni régi GTI Corollákat. Golf III-ból volt 1,8-as, illetve a GTI.
A későbbi teljesítménynövelésről lebeszélném, mert semmi értelme. Ha tényleg erőt akar, akkor turbót rá, de az nem lesz olcsó. Az olcsóbb megoldások közül az egyetlen értelmes dolog a direktszűrő, de komoly ménest attól még nem kap, csak szebb szívászajt, kicsivel jobb gázreakciót és néhány pónilovat.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Elérkezett első autóvásárlásom ideje, lévén hogy egy 24 éves srác vagyok, nem családi autót és nem is kis motoros, energiatakarékos hibridet szeretnék.Hárommillió forint környékén keresek egy szép, tisztességes külsejű, manuális váltós, benzines, minimum 200 lóerős autót, kevesebb mint 150 ezer kilométerrel és 10 évnél fiatalabbat.
Emellett nagyon értékelném, ha nem lenne drága a fenntartása, és megbízható autóról lenne szó.
Munkába járáshoz is használnám, ami körülbelül naponta 60 km-et jelent, de természetesen szeretném élvezni az autót, azért is keresek ilyen feltételekkel.
Amik eddig eszembe jutottak: VW Scirocco 2.0 TSI, Alfa Guiletta, BMW 325 E90 Coupe, bár úttóbit azért vetettem el, mert drága a fenntartása.
Ön mit gondol? Ezek az autók megfelelnek a kritériumoknak? Milyen más autót tudna javasolni?
Előre köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel,
Dávid
Kedves Dávid!
A Scirocco nekem is nagyon tetszik, de a TSI-ket nem szeretem, bár a két literes nem olyan rossz. A Giulietta szintén nagyon szép, a kis 1,4-es turbós elég jó motor, és mivel ez szívócső befecskendezéses, nem is szokott lekormolódni, az 1,8-as motort nem ismerem.
A BMW-nél lehetnek drága meglepetések, de ez még egy elég megbízható motornak számít a modern BMW-k között. Én magamnak ennyiért egy Type-R Civic-et vennék, mert az nem romlik el soha, van benne megfelelő akarat, van csomagtartója, és elfér benne négy felnőtt kényelmesen.
Üdv:
doki
Tisztelt Becsületesnepper
Autóvásárlás előtt állok, személyszállító kisiparos leszek tavasztól,ehhez kérnék segítséget. 4-5 éves, alsó közepes, kombi, szívó benzines kocsikat nézegettem, 2,2-2,8 m Ft körül. A koromtól fuldokló részecskeszűrős dízeleket és a kokszosodó közvetlen befecskendezős benzines turbómotorokat kizártam a körből érthető okok miatt. A benzinest azonnal gázosra alakíttatnám. A halmazok metszetébe nem sok versenyző került.
Renault Megane 3 Grandtour 1.6, Renault Fluence 1.6, Ford Focus 1.6 kombi, Kia Ceed 1.4 kombi és a testvére a Hyundai i30 1.4 kombi.
Ön szerint melyik lenne a legjózanabb választás? Vagy vegyem azt amelyik tetszik, mert egyszerűségük miatt egyikben sem rejtőznek taposóaknák?
Válaszát előre is köszönöm: Endy
Kedves Endy!
Én a Kia, Hyundai, Ford trióból választanék elsősorban. Nem tudom, hogy a reptéri fuvarok miatt kellene-e a kombi, de ha taxizni kellene nekem egy autó, akkor inkább vennék egy jó II-es Prius-t. Öt litert eszik, azt nem kell gázosítani, és nem romlik el.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Külföldi rendszámú autót tervezek vásárolni, a tulaj azonban magyar. Néhány részlet nem világos számomra. Mivel itthon venném át, nem lesz rajta exportrendszám. Érvényes műszakija van, ezt honosíttatnám. A műszaki vizsgára mivel vihetem? Vihetem a tulajjal együtt a még érvényes külföldi rendszámmal, vagy csak P-s renszámmal? Kell-e ebben az esetben is kétnyelvű adásvételi?
Az ügyintézést másik autóval végezném, tehát csak az NKH-hoz vitelt (és a hazautat) kellene megoldanom. Van-e még olyan részlet, ami gondot kozhat? A VPOP-nál kérhetik az adásvételin és a kocsi külföldi papírjain kívül a külföldi átírás dokumentumait?
Miként járjak el helyesen?
Előre is köszönöm:Attila
Kedves Attila!
Ha az eladó hajlandó rá, akkor kérje meg, hogy vigye el a vizsgára a saját rendszámával, ha nem megy, akkor tréler. Nincs olyan előírva, hogy csak P rendszámmal viheti, sőt. Ha nincs saját P rendszáma önnek vagy a cégnek, ahol dolgozik, illetve nem ül ön mellett a P rendszám jogosult használója, akkor nem is vezetheti a P rendszámmal ellátott autót. Írjanak egy magyar adásvételit is, az a legegyszerűbb, nyolcvan forint a papírboltban. Nem tudom, hogy mit ért külföldi átírás dokumentumain, nincs ilyen. A NAV-hoz kell az adásvételi, a forgalmi, illetve a műszaki adatlap. Ezzel eljátszadozhat napokig is, ha nincs sok ideje, keressen egy neppert, aki a saját P táblájával megoldja egy nap alatt az egészet, nem kell sehova mennie, és kijön a nepper munkadíja a tréler árából.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Tizenegy éve használjuk még szalonból elhozott Škoda Fabiánkat, nagyon szeretjük, a 11 év alatt egyszer sem hagyott cserben. Időközben háromgyerekes nagycsaláddá fejlődtünk, így muszáj lecserélni. Egyelőre, míg a gyerekek kicsik, nem vágyunk nagy buszlimuzinra, inkább a kompakt egyterűek között keresgélünk, de 7 személyeset. Általában 5 személlyel használnánk, a 7 csak alkalmanként kell (ha pl. nagymama eljön), de akkor fontos hogy meglegyen a lehetősége.
Vidékről járunk be dolgozni, iskolába, óvodába, napi oda-visszaút 50 km. Éves szinten húszezer kilométer, amivel terveznünk kell, és legalább 5 évben gondolkodunk.
A napi bejárás miatt nagyon fontos a megbízhatóság. Ezen kívül a gyerekeknek a teljes értékű második üléssor (emiatt alapból kiesett pl. az Opel Zafira), és harmadik a sorrendben a kulturált fogyasztás.
A keret nagyjából 1,5-1,6 millió forint a Fabia beszámításával.
Már egy ideje keresgélünk, ami leginkább tetszene, az a Ford S-max, de ennyiért kicsi az esélye.
Jelen pillanatban a Toyota Corolla Verso tűnik leginkább befutónak, de a kicsit kényelmesebb Reanult Grand Scenic is tetszene, csak annak félek a megbízhatóságától.
A másik kérdés, hogy diesel vagy benzin. Évi 20000 km-nél, már érezhető 2-3 liter fogyasztáskülönbség, nem tudom, a Toyota vagy a Renault valamelyik dízeles verziója eléggé megbízható-e.
Ön szerint mi lenne a jobb választás? Mire figyeljünk oda vásárlásnál? (Ha van még, amit ajánlani tud, megfontolok más alternatív javaslatot is.)
Köszönöm válaszát,
Csaba
Kedves Csaba!
Sajnos az S-Max-ból nem kicsi, hanem nulla az esélye annak, hogy ennyiért találjanak egy jót, de még a közepesen szarok is drágábbak. Egy Renault-Toyota párhuzamnál nem kérdés, hogy melyiket vesszük meg, pláne, ha a Renault még dízellel is súlyosbítva van. Én a Versót venném mindenképp, benzines motorral.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tanácsát szeretném kérni. Bővült a család (17, 10, 9 éves és egy 8 hónapos gyerek, feleség + esetenként nagymama...), ezért erősen elgondolkodtam egy 7 személyes autó vásárlásán, hogy ne kelljen két autóval mennünk, ha mindenkit viszünk... Nem lenne napi szinten szükség a 7 férőhelyre, de alkalomadtán azonban igen. Pl. Balatoni kiruccanás, Horvátországi nyaralás, mozi stb... ezért olyant keresek melynek hátsó üléssora is használhatóbb méretű és nem kispad...
Eddig egy 2009-es Ford Mondeo 2.0 TDCI kombival és egy 2005-ös Toyota Rav4-el jártam/járunk. Mivel nem szeretnék "kisbusszal" járni, így a következő típusokat néztem ki a Mondeo helyett:
Volvo XC90 dízel 2006-2009
Land Rover Discovery 3 3,2 dízel
Toyota Highlander 3,3 Hybrid 2008 - (szabad-e egy 7-8 éves hibridet megvenni a hibrid hajtáslánc miatt?)
Mercedes Benz R 280 ill. 320
Mazda CX-9 2.7
Cca évi 20-22e Km-t mennék vele. A költségkeret max 5 - 5,5 millió Ft...
Ön melyik típust zárná ki ill. melyiket javasolná? Illetve mire javasolt kimondottan figyelni a fenti modellek átnézésénél?
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Az XC 90 egy jó autó, azt támogatom, az a 2.4-es öthengeres dízel egy kiváló motor. A Land Rovert már kevésbé, egy barátomnak volt ilyenje, és költött rá szépen, majd 160 ezernél kuka lett a motor, utána potom egymillióért megint jó lett, de ott szívta a fogát. A Toyota hibridje a legjobb, azt szabad csak igazán megvenni. A Mercedeseknek, és a másik két német prémiumnak sem vagyok nagy híve. Az R osztályt sokan a kinézete miatt nem szeretik (randa is), de nagyon kényelmes. Nekem eddig egyhez volt szerencsém, így sok tapasztalatom ezzel nincs.
A Mazda CX7 gondolom 2,2-es akart lenni, nem 2,7-es. Ez a dízel korábbi verziója benne volt ebbe a válogatásba, a későbbi változatról nincs információm, mert ezzel a motorral szerelt autót nem veszek. Én leginkább a Toyotát venném meg, utána a Volvót. Arra kell figyelni, hogy ne egy halálból visszahozott roncsot vegyen meg, ha nem ért hozzá, kérjen segítséget, ez már nem szotyi pénz.
Üdv:
T. Becsületesnepper!
Halásztelek-Budaörs közti ingázásra, hétvégi kiruccanásokra keresünk kocsit, két felnőtt, egy gyerek részére, évi kb 15-20000 km használattal. Eddig Honda Jazz volt az első helyen, de egy ideje képbe került a fejemben a 206-os 1.4HDI.
Tetszik amit Öntől olvastam a felesége által használt 206 megvételéről, és hogy más hasonló, Önhöz tanácsért forduló kérdezőnek is ajánlotta már ezt az autó/motor kombinációt. A Népítéletet olvasgatva viszont kicsit elbizonytalanodtam, meglehetősen szélsőséges ítéleteket lehet olvasni a HDI-kről, dönteni ezek alapján nehéz lenne.
Az 1.4-es, jól felszerelt Jazzekből mostanában 1m3-tól látni olyanokat, amiket szívesen megvennék, a 206-ból viszont 8-900 ezer-től már a gusztusosabb vételek között lehet válogatni.
Csábító az árkülönbség, az egész gazdag felszereltség, és a már-már nevetségesen alacsony fogyasztás, viszont nem tudom, hogy ezek így együtt feledtetnék-e azt a nyugalmat, amit a világ egyik legmegbízhatóbb autója tulajdonosaként éreznék nap mint nap.
Ezen kívül, mivel nem értek hozzá nem tudom, hogy a 206, a 206+ és a 207 1.4HDI között van-e bármi különbség elsősorban megbízhatóság és várható szervizköltségek szempontjából, ill. mik lehetnek a buktatók, amiket érdemes körüljárni a vétel elött?
A kérdésem az lenne Önhöz és a sokéves tapasztalatához, hogy 1m3 -ért Jazz vagy 1m körül a 206 HDI legyen inkább?
Köszönettel:
Bálint
Kedves Bálint!
A hazai dízelekkel az a baj, hogy nem tudni honnan van visszatekerve az órájuk, ezért lehetnek rendkívül sokat futott példányok is a népítéletekben megénekeltek között, ráadásul a mi autószervizelési kultúránk hagy némi kívánni valót maga után. Na most ha megvesz egy ilyen tekert órás, elhanyagolt foskupacot, akkor könnyű negatív tapasztalatokról beszámolni.
A Jazz a legbiztosabb vétel a kisautók piacán. Nem romlik el soha, vezérműlánc van benne, ami tényleg örök életre szól, nem olyan mint az 1.2 TSI vagy az 1.6 THP motoré. Olajat kell benne cserélni, illetve a kopó dolgokat, különben nem történik semmi. Az autó sokkal nagyobb belül, mint a 206-os, egy négytagú család kényelmesen elfér benne. A csomagtartójában a saját kerekéből elfér öt darab úgy, hogy behúzza a rolót. Én biztos Jazzt vennék.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Nagyszüleim kiszolgált Opel Astra 1.4 G Caravanját szeretnénk lecserélni valami fiatalabb, komfortosabb kombira. Fontos a viszonylag kis fogyasztás, az alkatrészbeszerzés se legyen túlzottan megterhelő, valamint legyen jól pakolható és légkondis. Összeghatár kb. 1 millió Ft, én elsősorban 1998-2002 közötti Toyota Avensis 2.0 D-4D-re gondoltam, vagy esetleg 1998-2001 körüli Audi A4 1.9 TD jöhet még szóba.
Melyiket javasolná (esetleg másik típus, nem fontos a dízel), illetve mire érdemes odafigyelni, amikor az autók megtekintésére kerül a sor? (Típushibák?)
Válaszát előre is nagyon köszönöm, tisztelettel:
Norbi
Kedves Norbi!
Az 1.9 TDI-ről már sokszor leírtam, hogy az egyik legjobb motor, amit valaha készítettek. A Toyota dízele is jó, de ha hozzá kell nyúlni, akkor az drágább lehet. Avensisből én inkább egy benzinest vennék, mert a nagyszülei gondolom nem mennek már annyit, hogy egy dízelnek értelme lenne. Az Avensis-eknél az, 1.8-as VVTI-knél előfordulhat nagyobb olajfogyasztás, aminek általában a gyűrűk letapadása az oka. Amúgy egy nagyon jó autó, a rozsdára kell még odafigyelni. Az 1.9 TDI is nagyon jó, de ugyanazért nem javasolnám ezt sem, mint a másikat. Az Avensis teljesen jó.
Arra, hogy mire kell figyelni már írtunk itt, itt, és itt is, olvasgasson.
Üdv:
Jó napot!
20 éves fogtechnikus tanuló vagyok. Jelenleg egy 1997-es Honda Civic Coupe-t vezetek (sajnos az amerikai kivitel miatt automata váltóval szerelték). Ha minden jól megy, az annyira nem is távoli jövőben váltani szeretnék. Amit legfőképpen elvárok az a hátsó, vagy összkerék meghajtás, gyári turbó vagy ennek hiánya esetén minimum 130LE és, hogy ne egy tucatautó legyen.
Nyugodtan szóba jöhetnek a gyári sportautók (RS, GTI...). Szeretném, ha megbízható lenne, bírná azt, hogy néha "nehéz a lábam".
Évjáratot maximum 2003-ra vinném le, csak ez alatt jöhetnek szóba. (Minimum határ nincs)
Fogyasztás nem igazán mérvadó, többnyire hétvégi autó lenne.
(A keret 1.000.000 - 1.500.000 ft)
A japán és német autók szerelmese vagyok, ha ezen belül találnék, annak nagyon örülnék.
Szeretnék egy olyan autót találni, ami élményt nyújt, bírja ha mennek vele, és a nap végén a szél/nap/eső/hideg/meleg elől védett garázsban a kanapén üljek mellette egy doboz sörrel és csak bámuljam.
Mit tudna ajánlani?
Válaszát előre is köszönöm!
Sz. Adrián
Kedves Adrián!
A japán autóknak én is nagy barátja vagyok, de alig van belőlük hátsókerekes. Ilyen lenne a Lexus IS 200, az sorhatos 155 lóerős, nagyon jó kézi váltója van, és hátul kapar. Elvétve előkerül egy-egy jobb MR2-es Toyota is. Az MX 5-ösből van nagyobb mennyiségben, ezekből az 1.8-as már 130 lóerő fölött van, az Anniversary-kben van sper, Bilstein futómű és hatos váltó, az már finom árú.
Ha összkerekesről beszélünk, az meg a Subaru, ott a turbósoknak van értelme, de az nincs ennyiért. A hátsókerék hajtásnál a BMW-nél nincs kézenfekvőbb, mondjuk egy E36 328i kupé, az még ki is néz valahogy, egy M pakettes pedig kifejezetten kívánatos, halad is, és ennyiért a legszebbeket lehet megvenni. Motorok közül a 18 IS jó, de a 25-öst vagy leginkább a 28-ast venném csak. Ráadásul ezek már jó befektetések is, mert a nagy motorosoknak most kezd megállni az ára, és el fog indulni felfelé, ahogy telik az idő. Ha nincs benne sper, akkor mindenképp kell bele tenni, mert akkor lesz készen az autó.
A németeknél a Merci van még ami hátul kapar, de azok semmit nem mozdítanak meg bennem. Az Audinak van jó összkerék hajtása, de ami érdekes ezek közül, az mind drágább lényegesen, mint a kerete. Az ön által említett gyári sport modellek mind elöl kaparnak, a hátsó vagy összkerék hajtással eléggé leszűkültek a lehetőségek.
Üdv:
Tisztelt Becsületnepper!
BMW-t vennék, régóta vágyam egy E46 szériás coupe. Na jó, lehet szedán is. Dízelt kilőttem, barátomnak az van, sok a nyűgje, így elnézve azokat kemény pénz fenntartani, és egyáltalán nem értek hozzá. Keveset is használnám hosszú távra. Éves szinten 10-15 ezer menne bele. Benzines kell, legalább egy kétliteres motorral. Nézegettem őket, jöhet akár egy 323/325/328. Nem bánnám, ha esetleg ebből csúszna be egy. Hátul hajt, van benne bugi. Tudom, nagyon divatos lett, nekem nem azért kell. Jól tudom, ezek mind láncosak? Mire figyeljek, mi az a tipikus hiba amire tényleg oda kell figyelni? Kettős tömegűt ismerem, drága, de számolok vele. De mivel kell még számolnom? A keret 1,1 milla plusz 3 kiló szervizre. Ebből kaphatók jót? Nem akarok szopóágra kerülni.Köszönöm a válaszodat!
Alex
Kedves Alex!
Ennyiért sajnos a kínálat aljáról tud válogatni, nem kizárt, hogy talál vállalhatót, de a tényleg jók drágábbak. A kasznira kell elsősorban figyelni, mert a rozsda előszeretettel eszi a négy sárvédőívet. Az első sárvédőívek közepén és a hátsó ívek lökhárító felőli végén kell a felbukkanására számítani, de láttam már az ajtók élein is.
Ezekben még M-es motorkódú motor van rendes lánccal, nem olyan hitvánnyal, mint a későbbi BMW-kben. Nagy drámára nem kell számítani, ne legyen elrohadva, illetve meg kell nézni rétegvastagság-mérővel, hogy az íveket nem gittel lakatolták-e, mert ez gyakori "javítási" technológia eladás előtt.
Üdv: