Tisztelt Becsületesnepper!
Családom folyamatos bővűlése miatt (3 gyerek) az elmúlt évek használt autó vásárlásaimat folyamatosan a praktikum, ésszerűség és hasonló unalmas szempontok szűk nyomvonala határozta meg, ami jelenleg egy Renault Scenicben manifesztálódik. Ugye, hogy ebben mennyi a boogie, azt nem nagyon kell bemutatnom, végülis szerethető autó, nagyjából úgy, mint ahogy az ember az anyósát szereti, a család velejárója, elviseled és megpróbálod szeretni.
Na, de... Elérkezett a pillanat, hogy végre egy kicsit magamra is gondoljak és valami izgalmasabb tárgyat birtokoljak.
Budapesti munkába járáshoz, nagyjából napi 30 km és hétvégi élményautózáshoz keresek valamit, ami nem drágább, mint 1,5 millió Ft. Évjárat nem érdekel, formára inkább coupe ami megfog.
Ami nagyon tetszik az az E46 coupe, illetve az első generációs Audi TT. Szemezgettem még Mini Cooper S-sel, de próbakör után nem győzött meg, nagyobb húhára számítottam.
Érdemes ezeket nézegetnem, vagy teljesen rossz az elképzelés?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az E46 kupéból a nagy motorosok (325, 328, 330) a jobbak, de azokban gyárilag nem volt sper, így annak a beszerzésével még kell számolni, ha szeretne egy kis izgalmat. 1.5 millióért azonban még nem fog igazán jó nagy motoros E46-ot kapni, én elgondolkodnék egy E36-oson is, azokban volt sperres is, és az már elmegy keresztben, ha kell. Az Audi TT nem nagy tűz, szerintem inkább csak a formája miatt gondolják az emberek hogy sportautó, valójában nem az.
A hátsó ülések csak jelzés értékűek, azokba ember nem ül be. Ha jó a két ülés, akkor egy MX5 is jó lehet. Nagy tűzijáték abban sem lesz, de sokkal jobb az előadás, mint egy TT-ben. Jó üléspozíció, zseniális váltó, futómű, egyensúly, és ha sikerül egy Anniversary-t venni, abban a ngyobb motor mellett Bilstein futómű, sper, hatos váltó is van. A Mini Cooper kompresszoros változataiban kevesebb a motor probléma, de a váltóval, az elektromos kormány szervóval lehetnek problémák.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Napi 200 km-t utazom, munkahelyemre oda-vissza, ehhez keresnék egy megfelelő autótípust és kérném a segítségét. A megtett táv 85%-a autópálya, és max 120km/h, nem vagyok versenyző típus.
Cél: az alacsony fogyasztás. Természetesen dízel járgányt keresnék, árban plafon a 800.000 Ft. Ha olcsóbb, az sem baj.
A VW TDI-k, esetleg PDTDI-k kerültek elötérbe, vagy esetleg Audi A2. Sok Golf és mégtöbb Passat van a hahu-n, de melyik típus a legjobb? Lehetőleg 5 ajtóst érdekelne, természetesen klímával.
A VW digitklímáról már sok rosszat halottam, vagy csak akinek elromlott már, az hangosabb a fórumokon? Vagy van más autógyártó, amely megbízható ebben a kategóriában?
Segítségét elöre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Szerintem jó Audi A2-est ennyiért nem fog találni. Nem olyan régen gondolkoztam rajta, hogy kellene A2-est venni szaladgálósnak, mert mindig tetszett. Meg is néztem néhányat, de nagyon sok szemetet láttam, a kilométeróra állásokról most ne beszéljünk, mert az egy másik történet, úgyhogy fel is adtam ezt a tervemet. Kint is megnéztem őket, és amit már megvettem volna, az 3500-4000 eurótól kezdődött, és az még kint volt. Egyszerűen a koruk miatt, és a "gondos" gazdák miatt le vannak élve.
Nekem a PDTDI-k közül a 101 és 105 lovas a kedvencem, ezek esznek a legkevesebbet, mindamellett még mennek is normálisan. A legmegbízhatóbb a 90 lovas 1Z motorkódú régi TDI, de a 110 lovas AFN kódú is nagyon jó. Ezekkel olyan nagyon mellé nyúlni nem lehet, ha nincs bennük egymillió kilométer, és ezeket lehet a legolcsóbban üzemeltetni. A digit klímától én nem félnék, nekem még sose romlott el, de minden elromolhat, ha pedig elromlott, akkor meg kell javítani, de választhat manuálisat is. Az autóra költeni kell, ez ilyen.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állunk. Milyen autó lenne az elfogadható számunkra? Leginkább munkába járás miatt fog kelleni (másik városba), így elsődleges szempont, hogy keveset fogyasszon és ne kelljen a fizetést benzinre költeni.
Egy viszonylag olcsón fenntartható, egyszerű kocsi kellene. Viszont nehezítő körülmény, hogy 3 gyerek van (a legidősebb 8 éves), akiket reggelente iskolába, oviba kell hordani. Ezért jó lenne, ha mind az 5-en beleférnénk az autóba. Szerencsére kis termetű családról van szó és nem tervezünk hosszabb utakat vele, de azért hébe-hóba együtt is használnánk.
Minderre kb. 300-400 ezret tudnánk szánni.
Köszönettel
Kedves Kérdező!
Elsőnek a Toyota Carina E jutott az eszembe, egy 1.6-os benzin motorral. Ez egy legendásan megbízható autó, tényleg nem megy tönkre, jellemzően csak a karbantartásra kell költeni. A hátsó kerékív rozsdásodására kell odafigyelni, mert ma már nincs olyan, aminek ne lenne itt barna vész. Ennek a javításával kell kalkulálni az elkövetkezendőkben.
A Corolla hasonlóan megbízható típus, de némileg kisebb, tartok tőle, hogy az nem lesz megfelelő méretben, de ki kell próbálni a gyerekekkel. Ennyi pénzért én ezt a kettőt venném.
Üdv:
Kedves Nepper!
Egy olyan autó a cél, ami a kötelező karbantartásokon túl problémamentes, megbízható konstrukció. Mindennapos vegyes használatra kell két személynek. Lényeges, hogy valami masszívabb klasszikus konstrukció legyen sormotorral, hátsókeréken hajtva, a kilencvenes évek bejön. Luxus és extra nem kell, illetve a feltűnést is kerülném, de lelke az legyen. A keret másfél millió forint.
Köszi, Laci és Éva
Kedves Éva és Laci!
Ez a fajta felépítés meglehetősen beszűkíti a lehetőségeinket, hiszen ebben az időben jellemzően a BMW és a Mercedes csinált ilyen autókat, persze vannak kivételek. Például az Opel Omega, de ezek mára nagyon megfáradtak, és régen sem voltak különösebben jó autók, nem volt bennük semmi érdekes.
Mercedes-ből a 124-est venném, nem maradt mára sok belőle, és sok közülük többször megtette az utat a Marsig és vissza, de lehet találni olyat, ami még vállalható, csak nagyon kell keresni. BMW-ből az E36-osokból is lehet még szépeket találni, a legjobban a 325-ös és a 328-asokat szeretem, de a 318 IS motor is nagyon jó, de az csak a kupéban van.
A legjobb ilyen autó szerintem a Lexus IS 200 Sport, azokban hatos kézi váltó van és sper difi. Sportolásra alkalmatlan, mert gyenge hozzá, de egy nagyon jó autó, jó futóművel, kitűnő váltóval, soros hathengeres motorral.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
18 éves vagyok. 500 ezer forintot tudok rászánni autóvásárlásra, illetve plusz 170 ezret a lepapírozásra. Jelenleg egy 1,3l-es Škoda Feliciám van, aminek egy-két marginális problémától eltekintve semmi baja nincsen.
Az lenne a kérdésem hogy milyen autót lehetne venni ötkilóért, amivel ha úgy tartja kedvem, száguldozhatok a környékbeli hegyekben? Ugyanis jó a Felicia, de erőtlen és nem érzem benne a tüzet, ezért valami erősebb kellene. Tudom jól, hogy ezzel az életemet kockáztatom, de szeretném kiélvezni addig a szívómotorok adta lehetőségeket, amíg nem késő. Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel, Sándor
Kedves Sándor!
Az egyik kedvenc kategóriám ez a 80-90-es évekbeli hülyegyerekautók. A teljesség igénye nélkül pl., Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 GTI, Suzuki Swift GTI, Golf II GTI (1.6, 1.8, 1.8 16V), Polo 1.6 GTI, Punto GT. Ezekkel az a baj, hogy tényleg átmentek már néhány hülye gyerek kezén, és kevés a normális állapotban megmaradt példány.
A karambol természetes velejárója ennek a kategóriának, itt előfordul, hogy a tető korábban belevert a karterbe. A srácoknak nem mindig volt pénzük alkatrészre, szerelőre, ezért óriási tákolásokra lehet számítani úgy a kaszni, mint a műszaki tartalom terén. Mindenképpen vigyen magával hozzáértő embert, aki adott esetben elrángatja a kocsi mellöl, hogy ne impulzusvásárlás legyen egy szép felni miatt, mert egy mellényúlás végeláthatatlan szopóroller lehet.
Üdv:
doki
Tisztelt István!
A jelenlegi 14 éves F Astra helyett keresek valamit, amiben tényleg elfér öt ember. Vagy, ami még jobb, hat. Hatszemélyes, ami tetszik is, csak a Honda FR-V és az újabb Multipla jöhetne szóba, azonban a gyerekek miatt mind a két autó csomagtere kicsinek bizonyul. Létezik olyan hat vagy 5 különálló üléses autó 1,3-1,5 millióért, aminek mondjuk 600-nál kezdődik a csomagtere?
És a szokásos: jó fogyasztás, megbízhatóság, stb.
Köszönettel:
Csaba
Kedves Csaba!
A hatszáz literes csomagtartót sírgödörnek hívják, emlékeim szerint semmiben nincs ekkora tér ennyi pénzért. Illetve van, a Citroen XM kombiban, de mintha a megbízhatóságot is említette volna, mint szempontot. A legújabb Passatok csomagtere közelíti meg ezt a számot, de az árat szorozni kell közel nyolccal. Én elgondolkodnék, hogy miként racionalizáljam a csomagok számát, illetve vennék egy csomagtér elválasztó rácsot, hogy plafonig tudjak pakolni. A csomagtartó méreteket itt tudja megnézni.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Fiatal, megbízható, benzines, automata, ám 10 litert fogyasztó CR-V-m mellé szeretnék egy alacsony fogyasztású kiskocsit, amit majd kb. 1 év múlva átadhatok a feleségemnek tanulóautónak. Addig is kisebb és egyaránt nagyobb utazásokra (heti 2* 400km-aminek a fele autópálya) használnám.
A megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, a 4-5 liter körüli fogyasztás és a 150e km-ig terjedő futásteljesítmény lenne az elvárásom, hogy még pár évig szolgáljon. A keret 1M FT +/- 100e.
A kiszemeltjeim: Suzuki SWift 1,3 ddis, Citroen C3 1.4 Hdi, Toyota Yaris 1.4 D-4D stb. Mit gondol, mi lenne az ideális választás? Eszébe jut még valami alternatíva? Illetve igaz a rémhír, hogy ezek a kis kerregők autópályatempónál rosszul fogyasztanak?
Válaszát előre is nagyon köszönöm, üdvözlettel: Matyi
Kedves Matyi!
Sokszor elmondtuk már, hogy nem kilométert, hanem állapotot veszünk. Egymillió forintért hagyjuk ezt a 150 ezernél ne legyen benne több szöveget, mert jellemzően nem azért vesz valaki dízelt, hogy a garázsban tartsa, és nincs nagy realitása. Persze lehet találni ilyeneket, de ritka, mint az igazmondó politikus.
Nem rémhír, de igaz, hogy egy kis motor forszírozottabb tempónál többet eszik, mert egy kicsit erőlködik. Ebből a felsorolásból én a Yaris-t venném elsősorban, az a legjobb kis dízel autó. Ha haladni is szeretne, akkor inkább válassza a relatív nagy motor, kis kaszni kombinációt, mert a nagyobb motor nem erőlködik ugyanannál a tempónál, ezért ugyanannyit vagy kevesebbet is ehet.
Én vennék egy 1.9 PDTDI VW Polót vagy Fabiát, mondjuk inkább Polót, az igényesebb, mint a Skoda. A 4-5 literes fogyasztást is fenntartásokkal kezelném, inkább öt literre számítson, de az is nagyon jó, persze ez lábfüggő. Egy rendesen karbantartott dízelnek a 400-500 ezer meg sem kottyan, sőt, ott még csak be van járatva.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Unom már ezt a sok "takarékos, racionális első autót keresek" kérdést. Én olyat keresek, amiben benne van a bugi és belefér egy 600-800 ezer közé saccolt keretbe. Ez lenne az első autóm, hétköznap főleg bringával járok dolgozni, de hétvégi kiruccanásokhoz keresek valamit, ami kicsit fickósabb, érdekesebb a nagy átlagnál. A helykínálat sem nagyon érdekel, csak ketten mennénk a barátnőmmel, akár roadster is szóba jöhet.
A korombeliek közül sokan mondják, hogy vegyek Audi A4-et egy harapósabb TDI-vel, vagy BMW E36-ot öblösebb benzinessel. Alapvetően tetszenek, de a velük járó sztereotípiák és előítéletek kissé taszítanak (nem félek bevallani, hogy hiú ember vagyok, ez is érdekel). Szép gyári állapotban viszont szinte lehetetlen találni és azok nem is ennyibe kerülnek. A BMW E36-ot vezetni szerintem mókás (főleg a sorhatos kétliterestől felfelé), de rettenetesen tudnak rohadni.
Tud nekem további tanácsokat adni akár olasz, japán vonalon is?
Köszönöm! Zoltán
Kedves Péter!
Ennyi pénzért nincs igazán jó E36, pláne nagy motoros. Lehet már Civic VTI-t venni ebben az árkategóriában, de meg kell nézni őket, mert sok a korábban hullára tört kocsi. Ha nincs VTI, egy sima 1,6-os is jó lehet.
Ha már japánnál tartunk, a Suzuki Swift GTI nagyon jó, csak alig van belőle. Érdemes lenne márkaklubokban körülnézni, hátha tudnak eladót. Az olaszok közül a 2,4-es öthengeres motorral szerelt Bravót vagy Stilót vennék, de abból sincs, illetve Stilóból csak automata van, az nem a legjobb. Érdemes lenne elgondolkodni a Citroen Saxo 1.6 VTS-en, illetve a Peugeot 106 S16-oson is, gyakorlatilag ugyanaz a kettő, csak másképp vannak felöltözve.
Üdv:
Mélyen Tisztelt Kronográf Úr!
Kedves, drága Nepperünk!
A pórnép szólít mostan Téged,
S tudásodat kéri fegyverül.
Végét járja már az öreg társam,
egy sötétzöld Citroen.
Kevés már az esély rája,
hogy az új műszaki meglegyen.
Elkapott ám engem is a gépszíj,
mindenfélét nézegetek.
Vagy talán a talmi csillogás,
amit én is kergetek?
Szeretnék egy ütős verdát,
Saabot, Rovert netán Volvót,
Mindegyikből benzinest.
Váltó legyen automata,
vagy a vágyam felszínes?
Sok-e ám a fenntartásuk, turbó, váltó s egyebek?
Megbízható gépek ezek vagy ingem-gatyám rámegyen?
Maradjak-é egyszerűbben, mi köznépi technika?
ZX helyett jönne C4 ez talán gondot nem jelent?..
Keretem az egymillió
és ebből nem engedek!
Nem azért mert nem akarok,
hanem, mert nem lehet.
Ebben kérném segítséged,
tanácsod lesz táptalaj!
Csaba voltam Tisztelettel,
ingyom-bingyom, sállalaj :)
És íme a nepper válasza, megkönnyeztük mi is és ihletet is adott.
Kedves Becsületesnepper!
Kérlek mindenképpen írd meg, hogy jó lett-e a Fabia-d az új váltóval, illetve azt is, hogy ez pontosan melyik váltó. És az is érdekes lenne, hogy feltétlenül a teljes váltót kell-e cserélni a hosszú ötödikhez vagy elég csak annak a fogaskerekét.Előre is köszönettel
Gábor
Kedves Gábor!
Az én Fabiámban egy EWT kódjelű váltó volt, annak az áttétele ötödikben 0.7, én ezt cseréltem ki JDD kódú váltóra, annak 0.658 az áttétele, ezt a váltót az 1.4-es TDI-hez szerelték. Itt találhatóak az áttételek. Már az EWT is a leghosszabbak közül való, és drasztikus változást nem vártam, de megérte mindenképpen.
Az azonos fordulathoz tartozó sebesség csak tíz km/h-val lett magasabb, 3100-as fordulaton 160-at mutatott az óra, most 170-et, és nem erőtlenedett el az autó, szinte ugyanúgy gyorsul ötödikben, mint régen. Ami nagyon meglepett, hogy a fogyasztás jelentősen csökkent. Korábban a fogyasztásmérő 6-6.1 literen állt, ez most 5.3-5.5 liter, az adott tankra eső forgalom függvényében. Ez a valóságban beöntő nyílásig tankolva 5.1-5.3 l/100km, ami még nekem is meglepő, különösen annak fényében, hogy nem közlekedem lassan. Itthon és Ausztiában fix, óra szerinti 150-nel megyek, Németországban az autópályán most már 170-nel megyek (amúgy megy 200-zat), illetve amit enged a forgalom, normál közúton még soha nem előzött meg senki, ha hegyi szakaszokhoz érek, ott pedig kimondottan tempósan megyek. Nyilván ez a mérés nem lézer pontos, mert nem ugyanannál a kútfejnél tankoltam újra, de nagy eltérésre a valóságtól emiatt nem számítanék.
Szerintem egyszerűbb váltót, mint fogaskereket cserélni. Honnan vesz olyan fogaskerék párt? Egy pár fogaskerékért nem szedi senki szét a váltót, mert utána mit csinál a maradékkal. Ha bemegy a boltba, ott többe fog kerülni egy pár fogaskerék, mint amennyiért bontott váltó lehet venni.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 4 éves Fiat Bravo 1.4 (90 Le) boldog tulajdonosa vagyok. Sajnos családi okok miatt szükséges megválnom tőle, hogy egy kevesebb összegért vásárolt használt autó mellé megtakarításom is maradjon.
A keretem a fentiek tükrében 1,2 - 1,6 millió Ft, de ez minden járulékos költséggel értendő.
Fontos lenne a kiválasztandó autó esetében a hely, hogy születendő gyermekeimmel a család elférjen, valamint a megbízhatóság. Igazából, hogy őszinte legyek, az is szempont, hogy az autó megfelelő dinamikával tudjon közlekedni, tehát nem szeretnék újfent 1,4-es autót vásárolni.
A megbízhatóság miatt a japán autók felé kacsingatok, a Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis triumvirátus tagjai a legfőbb esélyesek.
Évente nagyjából 15 000 km-t vezetek, tavasztól őszig robogóval járok, így ilyenkor inkább a hosszabb utak dominálnak, a téli időszakban viszont vegyesen rövid városi, hosszabb vidéki utak is vannak.
Elsősorban benzines modellekben gondolkodom, de szívesen veszem bármily nemű tanácsát! A német típusoktól sem idegenkedek, sőt, alapból ilyen beállítottságú vagyok, csak a japán modellek megbízhatósága nyomos érvnek tűnik a fentebb jelzett típusok esetében. 4-5 ajtós, vagy kombi, a lényeg hogy jusson mindenkinek, mindennek hely.
Remélem sikerült annyi információt leírnom, amely alapján tudna ajánlani valamit.
Megtisztelő válaszát előre is köszönve!
Üdv: Zoli
Kedves Zoli!
Mindhárom ön által felsorolt autó jó. A Mazda 6-nál az ismert hátsó kerékív és ajtó alján történő rozsdásodásra kell figyelni, ebből a szempontból a Magyarországon forgalomba helyezett autók jobb állapotban vannak, de legjobb, ha egy olasz importosat talál, ami nem az Alpokból származik, hanem délebbről. Ha találna egy rozsdamenteset, akkor azonnal alváz és üregvédelmet rá, és akkor még sokáig használhatja.
Az Accord és az Avensis sokkal jobb rozsda szempontból. A három közül a Toyotára jellemző legkevésbé a rozsdásodás, viszont az Accord a legstabilabb műszakilag.
Üdv:
Kedves István,
Elnézését kérem, hogy itt, ezen a mail címen zargatom. Mentségemre szolgál (?), hogy nem tudom, hogy megjelenik-e a Totalcar felületen valaha is a kérdésemre adott válasz, mert talán nem túl érdekes széles körben.
Amiben szeretném a tanácsát kérni:
Mozgásomban némileg korlátozott vagyok, de azért nem annyira, hogy autót ne vezethessek.
Ami problémát jelent az a kuplunghasználat. Ezért keresem azt az automata seb. váltós benzinest, amibe a beülés is könnyített valamelyest, azaz viszonylag magasra kell becsusszanni.
Keveset autózom - évi 5.000 km-t megyek csak, 90 %-ban városban -, de ezeket az utakat nem tudom/akarom más módon kiváltani.
Fontos szempont még, hogy az autó
- 5 ajtós,- megbízható,- kényelmes (ülésállítási lehetőségek),- viszonylag kis (ne SUV) méretű,- költséghatékony üzemeltetésű legyen.
A fenti paraméterek alapján a Mercedes A osztályt (ő a favorit), Suzuki SX4 automata verzióit nézegetem.
Méret szempontjából ezek felelnének meg, de mivel még soha nem volt automata váltós autóm - jelenleg egy 14 éves Skoda Fabiát hajtok -, nem tudom, hogy megfelelőek lehetnek-e váltó-megbízhatóság és kezelhetőség szempontjából.
Persze az üzemeltetési/fenntartási költség is érdekes lenne.
Természetesen szívesen várom egyéb ötleteit is. Sőt.
Köszönettel,
Zoltán
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás elött állok de nehezen tudok dönteni!
Imádom a kisautókat és legjobban most is azt szeretnék venni.
Nagyjából 1,6-1,8 milló forintom lenne rá.
Mivel kisautóban gondolkodom, nem lényeges hogy 4 vagy 5 személyes illetve hogy hátul nem igen férnek el, többnyire 2, max 3 személlyel használnám.
Igazából bármilyen márka szóba jöhet a Fiat 500-tól a Mitsubishi Coltig lényeg hogy megbízható típus legyen és szívóbenzines.
Ami még fontos lenne hogy ne 55-60 lóerős modell.
Szóval összességében keresek egy megbízható kisautót ami még „megy is“.
Ön milyen autót javasolna ezért az összegért? Meghallgatok bármit nem csak kisautó kategóriában , de elsősorban az lenne a célom.
Üdvözlettel
Attila
Kedves Attila!
Ha kell egy kis autó, amiben még menés is van, akkor egy Fiat Panda 100 HP-n nagyon elgondolkodnék, tényleg nagyon jó kis autó. Ha inkább a japán vonalat kedveli, akkor a Toyota Yaris 1,5 TS sem elvetendő gondolat. A Fiesta ST kevésbé jól összerakott autó, mint a Yaris, de sokkal több tűz van benne, és sokkal jobban lehet vele igyekezni, mintsem azt az ember elsőre gondolná. Ebből a fajta Fiestából van még az 1.6-os motorral szerelt változat, az is ér egy megfontolást. A Honda Civic 1.6 Sport is jó autó, őrült nagy menés ott sincs, de hétköznapi használatra elég. A Civicből a Type-R lenne az igazi, azzal már tényleg arrébb lehet állni, de ennyiért nem igazán kapni olyat, ami szép is és jó is. Civicből van még a szintén két literes VSA, amiben a blokk alja ugyanaz, mint a Type-R-é, csak butább hengerfejjel, vezérléssel, kipufogóval, stb..
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy 18 éves 1,6-os Passat tulajdonosa vagyok, 320 000 kilométeréből ötvenezret én tettem bele. Három éve van nálam, tudom nem a legjobb motorral szerelt, de mégis szeretem: tágas és kényelmes. A kutyám és a párom mellett a horgászcuccaim is elférnek, és a távol élő (500 km) családom telepakolhatja nekem a havi egy hazalátogatás alkalmával.
Azonban kicsit belefáradtam már a gyakori (4-5 havonta előforduló) szervizekbe. Hol egy termosztát, hol valamelyik lengőkar, a motorgenerálról és az azóta is fennálló "egy liter olaj/6000 km"-ről már nem is beszélve. Számolgattam, és ha így folytatódnak az autóra fordítandó költségeim, akkor inkább egy újabb vételére költenék, olyanra amivel fele ennyi gond van.
Nem feltétlenül kell, hogy ekkora legyen, de örülnék egy hasonlóan tágas, tempomattal és klímával felszerelt, alacsony szervizigényű autónak, aminek ereje is van, és nem 110-zel kell mennem, hogy 7 literrel haladjak vele a pályán.
Átírással, nagyszervizzel 1,7 millióm lenne rá. Milyen típust ajánl?
Előre is köszönöm a válaszát!
Kedves Kérdező!
Ha nem akar sokat tankolni, akkor egy 101 vagy 105 lóerős 1,9 PDTDI Passatot vagy Octaviát vennék, azok esznek a legkevesebbet, van bennük hely, és még vállalhatóan mennek is. Persze ezekben is fog lengőkart és kettőstömegű lendkereket cserélni előbb-utóbb, de ez ilyen, akinek majma van, annak legyen pénze banánra.
Ha viszont kicserélte az alkatrészeket, akkor önnek lesz jó az autó, nem másnak. Ennyiért már tud olyat venni, amiben nincs benne a világ összes kilométere.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
A segítségedet szeretném kérni, ugyanis minél tovább nézelődök, annál bizonytalanabb vagyok! 99-es 3 ajtós Swift 1.0-t cserélnék picit frissebbre és nagyobbra (5 ajtós v szedán). Fő felhasználás: rövid városi utak, illetve néha egy-két hosszabb, plusz évi 1 nyaralás. Egy elektromos ablak és klíma az elvárások, valamint olcsó km-ek (fenntartás és fogyasztás).
Érzelmeket már eldobtam, marad a hideg, számító döntés :)
Amiket nézegettem (jellemzően 1.4, 1.6 benzines motorral):
Ezredfordulós japánok (Toyota Corolla, Nissan Almera, Mitsubishi Carisma)
Vagy 4-5 évvel fiatalabb Hyundai Accent?
Talán egy 10 éves Chevrolet Lacetti?
Renault-t szabad venni? (Clio, Thalia)
Esetleg egy teljesen eltérő tuti tipp?
Mi a legtartósabb? Vásárlásnál mire figyeljek?
Nagyon köszönöm előre is a segítséged:
Tanácstalan
Tisztelt Becsületesnepper!
Autócsere előtt állunk. Most egy Opel Meriva B (2011 – 1.4 – 120 LE – benzin) egyterűnk van, amit szeretnénk lecserélni valami kisebb autóra.
Mindenképp benzinesben gondolkodom – városban napi 20 km és 2-3 havonta egy nagyobb út kb. 700 km. Nem vagyok márkahű, volt már Fiatom, Fordom (Fiesta, C-Max) és most Opel. 2009-es évjárattól keresgélek és Max. 2 milliót szeretnék rászánni erre a váltásra.
Nézegetem már egy ideje az autókereskedéseket és hirdetéseket, de kicsit tanácstalan vagyok. Olyan megoldást keresek, amibe egy bőröndön kívül mást is lehet pakolni, bár van tetőboxom.
Nekem nagyon tetszik a Citroen C3 Picasso 1.4 VTI (2009) és egész jókat olvastam róla. Amiket még néztem az a Peugeot 308 vagy 207 SW 1.4 VTI (2010), Ford Fiesta 1.4 bár a legtöbb ebben az árkategóriában az 1.25-ös (2010-11) és a Fiat Punto EVO 1.4 8V (2011).
Sokéves tapasztalata alapján, szeretném kikérni tanácsát ezekről a típusokról.
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
A C3-as Picassóhoz még nem volt szerencsém, így arról nem tudok nyilatkozni, és Népítéletből is csak kettő van, azok is csak pár ezer kilométer megtétele után születtek. A Peugeot-kat ismerem, mindegyik normális autó, ugyanazokból a műszaki alapokból építkeznek, mint a Citroen, és ezek is már normálisan össze vannak rakva. A Puntóról is ugyanez elmondható. Ebből a felsorolásból szerintem a Ford Fiesta a legjobb választás, az a legjobb minőségű, én azt venném elsősorban, de a többivel sem lőne mellé.
Üdv:
Tisztelt Uram,
Egy egyszerű(?) kérdéssel fordulnék Önhöz. Szeretnék vásárolni egy Németországból behozott használt autót. Alapos ember révén szeretném megvizsgálni az autó előéletét annyira alaposan, ahogy csak tudom a vétel előtt. Van-e tudomása olyan online hozzáférhető rendszerről Németországban, ahol egy adott autó alvázszámát (vagy más paraméterét) megadva rá lehet keresni, hogy a kötelező műszaki felülvizsgálatokat mikor és milyen kilométeróra állásnál ejtették meg a német szervek?
Ha esetleg más, hasonló rendszerről van tudomása azt is szívesen fogadnám.
Válaszát előre is köszönöm,
Üdvözlettel,
Viktor
Kedves Viktor!
A németeknél nincs tudomásom ilyen adatbázisról, a TÜV állomásokon lehet a kilométeróra állásokról érdeklődni. Ott is előfordul óratekerés, de jóval kisebb mértékben, mint nálunk.
Üdv:
Tisztelt BecsületesNepper!
Autóvásárlás előtt állok és döntésképtelen vagyok.
A paraméterek a következőek lennének:
- ár: 1 millió - 1.2 millió
- évjárat: amennyire lehet fiatal, 5-6 évre tervezek vele
- méret: nem kell családi kocsi, leginkább egyedül használná a tulaj
- első autó, szinte friss jogsival, nőnek
Több típust is néztem, de direktben nem írok semmit, hogy ne befolyásoljam.
Válaszát előre is köszönöm
Péter
Kedves Péter!
Azért jó, ha ír példát, mert akkor tudom merre keresgéljek én is, látom, hogy mik tetszenek. Magamtól a következők jutottak eszembe: Grande Punto, Honda Civic, Ford Fiesta, Suzuki Swift, Suzuki Splash.
Üdv:
Kedves Becsületnepper!
Autóvásárlást tervezek (~1,5 millió Ft), de még nem sikerül döntenem, hogy melyik verda lenne nekem a megfelelő. Városi használatra keresnék jó megjelenésűt szedánt, ami megbízható és nem kell rá havonta költeni és fogyasztása is elfogadható (~8-10 l). Napi 10-25 km mennék vele átlagosan városban.
Pár kiszemeltem :
Lexus IS200
Honda Accord 2.0
Audi A4 1.8T
BMW 320i
Mazda 6 2.0
Várom javaslataidat, köszönöm!
Üdv, Péter
Kedves Péter!
Lexus IS200 egyértelműen, különösen a Sport. Elöl egy kitűnő sorhatos motor, hátul kapar, sperr van benne, gyönyörű hangja van, ha forgatja az ember, iszonyú jó váltója van, és nem megy tönkre. Egy baja van, tényleg nem túl nagy belül. Ha a hátsó üléseken felnőtteket akar vinni, akkor az nem lesz kényelmes. Engem nem zavar a szűkössége, elférek benne, pedig nem vagyok kicsi, de mögöttem már jelzés értékű hely marad.
Ha nagyobb térre van szüksége, akkor az Accordot mondanám. Most biztos felhorkannak néhányan, de az Audi és a BMW egyértelműen gyengébb autó, például mindkettő csak szeretne olyan váltót, mint ami a Lexusban vagy a Hondában van. A Mazda is nagyon jó, bár nem annyira, mint a másik kettő japán, de az rohad a legjobban az összes közül.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
Maximum 4 éves szerszámot keresnék 10-15000 km-es éves futással, sok 8-20km-es utakkal. Mindenképpen 5 személyes kivitelűt, a hátsó sor variálási lehetőségével. A babaüléstől kezdve a kerti kisgépeken keresztül az almás ládáig mindennel fog találkozni. Jó lenne ha kissé magasabb kivitelű lenne, hogy bírja a vidéki földutakat és nem mellékesen az idősödő szülők is könnyen használhassák, le sem merem írni, hogy a 4 kerék meghajtás se lenne hátrány...
Az első rész miatt nyilván inkább benzinesben gondolkodom, a továbbiak miatt pedig inkább furgonból lett egyterű lenne az ideális megoldás(nyugodtan szóljon közbe ha valamiben eltér a véleménye), a 4 kerék miatt csak dízeleket találtam, ami nem passzol a rövid utakhoz és a kevés éves futáshoz, az 1.2 TSI szerű motorokról pedig nem hallottam jókat.
Tudna megoldást ajánlani ezekre az ellentétekre? Vagy esetleg a fő csapásvonal megtartásával (max 4 éves, 10-15e km/év, sok rövid út) a lehető legtöbb kritériumot megtartva valami más ajánlás? Maximum 4,5-5 millió forintot szánnánk rá és hosszútávban gondolkodunk.
Nagyon köszönöm!
Üdv,
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Ezzel a kérdéssel szépen feladta a leckét. Az ilyen "szerszám" szerű autókból kevés a benzines, hiszen szerszámnak veszik, és sokat mennek velük. Nekem elsőre a Citroen Berlingo, Peugeot Partner kettős jutott eszembe, de ezekből is elvétve találni benzinest. Beírtam a paramétereit a keresőbe, de semmi, se itthon, se külföldön. Én elkezdenék gondolkodni, hogy melyik paraméterből adnék le. Javasolnám elsőnek a 4X4 hajtást, mert azzal végképp lenullázza az esélyeit, illetve az évjáratot, mert ha úgyis szerszám, akkor szinte mindegy hány éves, ha nincs benne a világ összes kilométere. Én vennék valami kicsit öregebb Berlingót vagy Partnert.
Üdv:
Kedves Főnepper!
Egy örökzöld kérdéssel fordulok hozzátok. Hétvégi, főként autópályás kiruccanásokhoz keresek valamilyen megoldást kis családunk (2 felnőtt, 2 gyerek, 1 kutya) számára. Mivel van városi rohangálós autónk, kizárólag hosszabb utakra (hétvége, nyaralás), valamint amikor nagy dolgot kell cipelni lenne használva. Éves futása kb. 10-15.000 km.
Mivel nem bizonyítottan, de skót vagyok, fontos számomra, hogy amíg nálam van az autó (5-8 év), a legkevesebb pénzt kelljen elkölteni rá. Tehát figyelembe véve a beszerzési és eladási árat, üzemeltetési költségeket, biztosítás, adó, szerviz, stb..
Az anyagi keretet tekintve kb. 2-3 millió között gondolkodtam, de ha indokolt, akár 5 millióig is szóba jöhet.
Szándékosan nem írok tippeket, mert nagyon kíváncsi vagyok a független szakértői véleményetekre!
Köszi!
Péter
Kedves Péter!
Ha nem akarsz sokat költeni szervizre, akkor vegyél egy szívó benzines Accord kombit, a 2.0 vagy 2.4 literes motorral. Láncos motor van bennük, és ebben a láncot nem kell cserélni, mert az örök létnek csinálták, nem mennek tönkre, és még a 2.4-es motor sem eszik sokat. Évente lecseréled az olajat és a kopó dolgokat, és kb. ennyi fog történni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy 2007-es benzines Ford Fiesta 1.6 Sport tulajdonosa vagyok, viszont elgondolkoztam rajta, hogy ideje lenne váltanom, de kicsit bizonytalan vagyok, hogy milyen típusra.
Az autót Bp-en használom napi szinten, valamint havonta 2-3 alkalommal autópályán hosszabb távon.
Alapvetően továbbra is kis sportos autóban gondolkodom 130LE+ erővel 3,5milliós határig, illetve fiatalabbat szeretnék mint a mostani.
Első körben Alfa Giuliettára esett a választásom, köztük a 2.0 JTDm 140LE és a 170LE-s vagy az 1.4-es benzines 170LE-s típusokat néztem.
Ön szerint ezek közül valamelyik jó választás lehet? Vagy esetleg milyen alternatívák jöhetnének szóba ilyen használatra?
Köszönettel,
Gábor
Kedves Gábor!
A Fiesta Sport nagyon jó kis autó, és nehéz dolga van, ha hasonlóan ügyes autót szeretne, mert minden modernebb autó nehezebb, ezzel együtt ügyetlenebbek is jellemzően. A Giulietta gyönyörű autó, szívesen nézegetem a forgalomba, ha látok egyet, különösen metál piros színben. Mint írta jellemzően Budapesten használná a városi forgalomba, erre nem vennék dízelt, mert el fog tömődni hamar a részecskeszűrője, és le fog kormolódni az EGR és a szívósor is. Inkább javasolnám a benzinest, a T-Jet motorok kevésbé problémásak, mint a TSI-k vagy a Prince motorok.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Szeretnék vásárolni egy 4. Golftól (1.4 2002, bár nagyon szeretem és semmi baja) nagyobb autót, mivel bővült a család. Én kétméter magas vagyok és sajnos mögöttem nem fér el a feleségem, se a babahordozó kényelmesen. Hosszú úton ez nagyon megterhelő, mivel én húzom előre az ülésemet. Illetve a család további bővítését is tervezzük.
A Kia autókat neten és ismerőseim dicsérik, bár olvastam néhány negatív jelzőt is róluk. Nekem nincs vele tapasztalatom, nem tudom milyenek a gdi vagy cvvt motorok.
VW-t nem kell bemutatni senkinek, ugye most is VW van a családnak. Csak az utóbbi években sok problémát olvasni a TSI motorokról ill. motortér alkatrészekről a kocsikban (100.000 km után sok a baj vele, sok pénzért) és nem tudom, hogy mégérné-e befektetni egy sportsvan-ba. Olyan mintha a VW ráállt volna a drága alkatrész eladásra. Nem tudom, hogy ez a TSI motor változott-e, fejlődött-e az utóbbi 1 évben!? (meghajtás, stb..)
Kérdéseim a következők:
- Ön melyik autót javasolná megvételre a számunkra?
- Esetleg tudna még nekem mondani 2010 után gyártott megbízható családi autót, megbízható motorral és nem túl drága alkatrészekkel 3,5-4 millió Ft körüli értékben?
- Illetve (ha lehetséges) egy indoklást, hogy miért azt az autót válasszam?
Köszönettel: László
Kedves László!
A TSI-ben van turbó, kettőstömegű lendkerék, egy drágán cserélhető vezérlés, a szívócsatorna lekokszolódik már 100 ezernél. Ez a VW nagyon nem ugyanaz, mint a 2000-es évjáratú Golf IV-es, amiben alig van olyan dolog, ami el tud romlani. Ha e kettő közül kellene választanom, egyértelmű, hogy a Kiát venném, abban egy jó szívó motor van, és nem szokott elromlani. Ha más is érdekli, akkor pavlovi reflex-el bemondom az Accordot, de egy Hyundai i30, i40 is nagyon jó tud lenni.
Üdv:
Üdvözlöm!
Abban az ügyben kérnék tanácsot, hogy a fiamnak szeretnénk autót vásárolni, de egészségügyi problémák miatt csak automata váltós jöhet szóba. Ön mit tudna ajánlani?
19 éves a fiam, valami sportosabb gép kellene neki, egy megbizható váltóval teljesen tanácstalan vagyok. Honda Civic Sport, Alfa 147, és a Smart Roadster tetszik neki. A Hondába nem nagyon van automata. Más autók? A keret 7-8 százezer lenne.
Köszönöm elöre is! Jani
Kedves Jani!
A Smart Roadster minden csak nem sportos, úgy néz ki, de nem az. Egy elég buta robot váltó van benne, mindemellett egy elég gyenge konstrukció, kevesen értenek hozzá, és emiatt elég sok tákolt vacak van. Az Alfa 147-esre is lehet szépen költeni még automata váltó nélkül is, de Selespeed váltóval meg pláne. A Honda sokkal jobb lenne, de ha van is, az is jellemzően drágább, mint a kerete.
A vasaló Swiftből is lehet elvétve automatát találni. Ebben az értékhatárban relatív sok Citroen C2-es van, de a Sensodrive váltót sem erőltetném. Néztem a netet, hogy milyen autót lehetne ennyiért venni, és még az A3-as Audi lenne a legjobb ennyiért, abban egy sima automata váltó van, semmi trükk. Én körülnéznék kint is, hátha lehet onnan egy Hondát venni, az lenne a legjobb.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
családi kompaktot keresünk második autónak, városi szaladgálásra. A rövid távok, és az alacsony éves futás miatt benzinesben gondolkodok.
Az első körös nézelődés után 1-es BMW és Hyundai i30 a két befutó (esetleg Mazda 3?) (Golf V, Astra, Focus kiestek). Észérvek miatt próbálunk a Jazz-el is barátkozni, de még nem hódította el a szívünket.
Van esetleg egyéb titkos tipp a kategóriában? Illetve a fentieknél mire kell különösen figyelni? Egy 10-11 éves BMW-t azért szerviz szempontból kockázatosabbnak (drágábbnak) látok, mint egy 6 év körüli i30-at.
Köszönettel,
Jani
Kedves Jani!
Jól látja, egy BMW-t drágább lesz fenntartani, mint egy i30-at, ráadásul a koreaiak (Ceed, i30) a legmegbízhatóbb autók közé tartoznak a kategóriájukban. A Mazda 3-at én is szeretem, és amiket ennyiért lehet kapni, azok kevésbé rohadnak, mint az öregebb társaik. Az i30-at teljesen jó és racionális választásnak tartom.
Üdv: