Kedves István!
Három autó közül szeretnék választani első autóként bevásárlásra, budapesti közlekedésre, anyukámat orvoshoz vinni: Toyota Yaris 1.5 T Sport (megbízhatóság, fürgeség), Mercedes W124 vagy modernebbek közül a Skoda Superb első generációja? Én 200 cm magas vagyok, ez is szempont. Tetszenek a nagy autók, de gyengét nem szeretnék. Mennyire veszélyes a 2.5 V6 TDI Skoda, illetve a W124 Merciből melyik motort kell kerülni? Köszönöm előre is a segítséget.Kedves Kérdező!
Elég nagy a szórás a típusok között! Ebből a legügyesebb a Yaris, jó a futóműve, váltója, és a nem túl erős motorral is lehet jót autózni, a többiről ezt nem mondanám. Én 191 centi vagyok és száz kiló, és elférek a Yarisban, de nem tudom, hogy ön is elférne-e, de egy üléspróba kideríti. 124-esből évek óta nem láttam még csak közepeset sem, a jó példányok árai szépen elszálltak. A 2.5-ös V6 dízelt nagy ívben kerülném, igazi betegágyak tudnak lenni. Meg kell nézni, hogy mennyibe kerül egy 2.5 V6-os dízel, Illetve egy 1.9-es TDI, nem véletlen az, hogy a 2.5-öst szotyiért adják.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Segítséget kérek édesapám következő autójának kiválasztásához. Az igényt sajnos a kényszer - egy második csípőprotézis műtét - szülte.Főbb szempontok:
- magas üléspozíció,
- könnyű ki- és beszállás,
- automata váltó.
Az autóval a hét 5 napján naponta 140 km-t tenne meg, minimális városi használattal, jellemzően egyedül.
Nem ragaszkodik egyik márkához sem, és alapvetően az is mindegy, hogy benzines, avagy dízel. Benzines esetén szempont, hogy problémamentesen gázosítható legyen. A garázs kb. 4.5 méter hosszúságot enged.
A keret 4 millió Ft, és a keresett autó lehetőleg 2015-ös évjáratnál ne legyen idősebb.
Köszönettel
Márk
Kedves Márk!
Ebben csak az ülés próba fog segíteni, mert csak akkor derül ki, hogy mennyire lehetséges a ki-be szállás. Több ilyen megkeresés volt már, de nem lehet ilyen esetben megmondani, hogy kinek mi a jó, mindenkinek más üléspozíció megfelelő.
Megpróbálnám a Suzuki SX4-et, Vitarát, Jazzt, CR-V-t (talán hosszú), Nissan Juke-ot, és társaikat. A CR-V és az SX-4 öregebb lesz, mint 2015, de ezt az évjáratosdit egyébként is hanyagolnám, semmi értelme. Ha jó a kocsi, de öregebb, azt meg kell venni.
Üdv:
Kedves István,
Németországban élek, autót szeretnék vásárolni. Jelenleg egy 99-es évjáratú igáslovam van, egy E39 széria, 2,5 benzines, hat hengeres szívvel. Teszi a dolgát, mikor éppen kedve van. Mindig van valami apró marhaság, amit csinálni kell rajta, de eddig még sehol sem hagyott ott (lekpogtam). Legutoljára Csehország közepén megállt, mert a fojtószelep szórakozni kezdett. Kis vakarózás után, de még ment 500 km-t, hazahozott.A bizalmam viszont megingott. Nem indulok el vele nyugodt szívvel sehova sem. Ezért esett a döntés a váltásra.
130 kg vagyok és 197 cm magas. Na már most ehhez mérten kell autót is vásárolnom, valamint a sok fotós felszerelésem is el kell férjen a csomagtartóban, ami az E39 Tuoring csomagterét ellepte. Nem ártana, ha lenne hely még pár csomagnak is, ezeken kívül.
Amik tetszenek, azok az A6-ok, 2013 évjárat felett, vagy pedig az 5-ös BMW GT-k, valamint VW Sharan, 2.0TDI. Természetesen az elektromos autózástól sem zárkózom el, abból viszont csak az i3 lenne megfelelő az árát nézve. Tehát elég széles a lista. A lényeg az, hogy kényelmes legyen, és magasabb tempónál is csendesen guruljon.
Nagyjából évi 20.000 km-t teszek meg, 60-70%-ban autópályán.
Segítségét kérném, hogy melyik modellt soroljam előre a listámon, persze más márka, és típus is szóba jöhet, jelenleg ezek jutottak eszembe.
Megtisztelő válaszát, előre is köszönöm.
Kristóf
Kedves Kristóf!
Ha kell a csomagtér, az 5-ös GT nem jó választás, nagynak tűnik a csomagtere a nagy a feneke miatt, de kicsi benne a hely. A nagybátyámnak ilyen volt, és amikor a szokásos cucc mennyiséget bele akartuk rakni, ami egy Passatba korábban simán belefért, a GT-nél tetriszezni kellet az emberek között is.
Az i3-hoz nem volt még szerencsém, de 260 literes csomagtartója van, az két nagyobb sporttáska. Én ebből a felsorolásból a Sharant választanám, a 2.0 CRTDI egy jó motor, keveset is eszik, a Sharan kaszni meg bármennyi cuccot elnyel.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
2003-as Peugeot 307-től szeretnék megválni, mivel csak idén tavasszal 150 ezret költöttem rá és még nem látom a végét a dolognak, szóval meguntam. Egymillió környékén vásárolnék.
Nagyon keveset használom az autót, inkább hétvégén, rövid távokra, viszont évente 3-4 alkalommal Svájcba utazom a lányomhoz. Ezért olyan autót keresek, amiből nem kell 200 kilométerenként kiszállni széthajtogatni magát az embernek, szóval legyen kényelmes az én 190 centimnek is.
Fogyasztása nem érdekel, de legyen NAGYON megbízható, ne hagyjon az út szélén és a szerelő se köszönjön előre neki.
Olasz-francia többé szóba se jöhet, a német autók drágák és olyan unalmasak, mint egy Harrach Péter beszéd a Parlamentben. Nem zárkózom el a limuzintól, de a ferdehátú egyterűt már megszoktam, szerintem praktikusabb. Szóval ha tudna nekem ajánlani egy-két dromedár-tűrőképességű megbízható jószágot, azt nagyon megköszönném.
Üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
Minden autó életében vannak pillanatok, amikor többet kell rájuk költeni, és vannak típusok, amiknél több ilyen pillanat van. A 2003-ig gyártott Avensis nagyon megbízható, több példányról tudok jóval 400-500 ezer feletti kilométerrel, problémamentesen. Egymillió alatt a kínálat legtetejét kapja meg.
A 99-től gyártott Honda Accord is nagy kedvencem, nem rohadós, a belseje is nagyon tartós. Ezekből is a top minőséget fogja megkapni egymillióhoz közel. Mindkettő nagyon stabil műszakilag. A Papp Tibinek is volt egy ilyen Avensis-e, nagyon szerette, semmi baja nem volt vele, de sajnos öszetörte. Én inkább Honda-párti vagyok, de mindkettő jó.
Üdv:
Kedves István!
Folyamatosan nézem a teszteket, próbálok tisztán látni a vétel előtt, de még mindig jelen van az a bizonyos dilemma... A fogyasztás végett, mindenféleképpen dízeles motorban gondolkozok, és amennyiben lehetséges, max. 15 éveset vennék.
Sok jót hallottam a VW csoport 1.9 PD TDi motorjáról, emellett érdekel a Mazda 6, illetve szemet szúrt a Ford Mondeo is. Az utóbbinak nagyon dicsérik a menetdinamikáját, amit kecsegtetőnek tartok. Viszont első sorban számomra a megbízhatóság a lényeg.
Durván 700-900 ezret szánok rá, esetleges regisztráció, papírmunka nélkül. Ebben az árkategóriában mind a három modellnél találtam 2004 után gyártottakat. Viszont amennyiben ajánlasz egy korábbi évjáratot, szívesen megfontolom!
Előre is köszi a segítséget!
Üdv: Laci
Kedves Laci!
A VW 1.9-es motorjai tényleg jók és a csoport autóira is kevésbé jellemző a rozsda. A Mazda dízele gyengébb szerintem, és drágább javítani is, de a nagyobb baj, a kifejezetten erős rozsdásodási hajlam. Ebben az árkategóriában szerintem csak rozsdásat fog találni. A Mondeora szintén jellemző a rozsdásodás, de a 2.0 tdci sem a megbízhatóságáról híres. Ebből a trióból csak az 1.9-es PDTDI motort választanám.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Kérdésem talán kicsit általánosnak tűnhet, mégis bátorkodom feltenni. Első autó vásárlása előtt állok, amit elsősorban vidékre hazautazásra, kirándulásokra használnék, ritkábban a fővárosban rövid utakra. Alapvetően olyan kocsit keresnék, ami alacsony fenntartási költségekkel bír, gondolok ritka és/vagy olcsón javítható hibákra elsősorban, a fogyasztás némileg másodlagos.
Az utazások miatt fontos szempont a klíma, valamint hogy beférjen legalább 4 ember kényelmesen, 4 normál méretű csomaggal a csomagtartóban. A kisebb kockázat érdekében nyilvánvalóan minél kevesebb kilométeres autókat keresgettem eddig, de megbízhatóbb típusok esetében ebből az igényből könnyebben engedek.
Nézegettem eddig hirdetésekben Ford Fusion-t, Chevrolet Lacettit, Nissan Almera-t, G Astrat, Kia Rio-t, kombi Focust is, de más autókra is nyitott vagyok. Mit tanácsolna ön, milyen típusok közül válogassak ilyen igények alapján?
Remélem egy ilyen kevésbé körülhatárol kérdésben is segítségemre tud lenni.
Üdvözlettel,
Mátyás
Kedves Mátyás!
A Ford Fusion jó autó, egyszerű, megbízható, elég nagy hely van benne, bár sokaknak nem jut eszébe, mert nem mindenkinek tetszik a formája. A Focus szintén megbízható, de az első generációra jellemző az erős rozsdásodási hajlam az ajtók alján, sárvédők alján, kerékíveken.
A Nissan Almera szintén jó lehet, kevésbé rozsdásodik, a váltó olajszintjére érdemes odafigyelni, már nem egy váltót kellett cserélni alacsony olajszint miatt. A Lacetti szintén elég megbízhatónak számít, a kilincsekről hullik a festék, ami inkább esztétikai gond, illetve relatív sokat eszik. A G Astránál az Ecotec motoroknál előfordulhat olajfogyasztás, illetve rozsda is a széria elejéről, közepéről származó példányoknál.
A Kia Rio japánosan megbízható autó, tényleg nagyon ritkán romlik el. Én egy Fusiont vennék mondjuk 1.6-os benzin motorral.
Üdv:
Kedves István
Komoly dilemmában vagyok, szeretnék új autót vásárolni (nekem új). Két típust néztem ki: Skoda Octavia III 1,6 dízel és Mazda 6 benzines 2.0 145 LE, a két autó között azonos felszereltség mellett 2 millió forint különbség van.
A használat során inkább városi használatban lenne az autó. A fenntartása során a Mazda kitermeli-e a vételárban lévő különbséget?
Üdvözlettel: Tamás
Kedves Tamás!
Nem írta le az autók korát, így nem pontos az összehasonlítás sem. Ha azonos évjáratokat és futásteljesítményeket nézünk, akkor nincs ennyi különbség az autók között. Máshogy kell feltenni a kérdést, mire használná az autót, mennyit megy vele évente, és ér-e ennyit önnek az autó? Ha zömében városban fogja használni az autót, részecskeszűrő eltömődhet, egy ideig lehet tisztítani, de idővel csak a csere segít. Ha rövid távokat tesz meg vele, akkor a motor se tud rendesen bemelegedni, az állandó hideg vagy relatív hideg üzem ezt a folyamatot felerősíti.
A fogyasztás a dízel mellett szól, viszont a magasabb szervizköltségek ellene. Ha jellemzően városban szaladgál, és nem megy sokat, akkor mindenképp a benzinest választanám. Ha egy típusnak magasabb az ára vásárláskor, az jellemzően magasabb értéket fog képviselni eladáskor is, hacsak ki nem derül az adott modellről, hogy tele van típushibákkal, de ezeknél a modelleknél erről nincs szó.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Gondolom a márkák presztízse miatt, de gyakorlatilag "nincs áruk" a 2000-es évek eleji francia kupéknak. Mióta kipróbáltam egy VTS-t azóta motoszkál a fejemben, hogy kéne venni.
Xsara VTS lenne a kiszemelt (2.0 lenne az igazi, de jöhet az 1.8 is), viszont felötlött bennem, hogy mi van még ezen a környéken (500 ezer Forint), mert hát abból azért nem túl nagy a választék és itt terelődött a figyelmem a Megane Coupe-ra. Jóval több van belőle, de nem tudom, hogy melyik motorral érdemes nézegetni, illetve, hogy van-e olyan változata ami egy lapon említhető egy VTS-el (vezetési élményt tekintve).
Nem versenyautóra van szükségem, de a céges KIA Ceed fájdalmasan unalmas. Szóval a lényeg, hogy vehetők-e ezek, vagy inkább drágábban egy VTI?
A segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Zoltán
Kedves Zoltán!
Én kifejezetten kedvelem a Xsara VTS-t, de csak kétliterest vennék, annak van értelme, az tényleg jól megy, abban kap igazi élményt. Ugyanaz a motor megvan a 306-os Peugeot-ban. A Megane Coupe-ból is volt kétezres, az is vicces. Ezek elég ritka madarak, de megéri várni rájuk.
A Saxo VTS és a Peugeot 106 is nagyon jó, ezekben csak 1.6-os motor van, de igen fürge kis autók. Sajnos ezekből a jó nem fog kijönni 500 ezerből, kicsit még tenni kell hozzá, de érdemes kicsit többet áldozni rájuk.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Feleségemmel gyereket várunk, így szükségesnek látszik a kis, kétajtós VW Up lecserélése egy olyan autóra, amivel egy gyerekkel és újszülöttnek való nagy babakocsival is tisztességgel el lehet boldogulni. Nehezíti a döntést, hogy az autót viszonylag szűkös garázsban tartanánk, így nagy kombik nem nagyon jöhetnek szóba.
Az autót kb. havi 500 km autópálya (vidéki családlátogatás) mellett városban használnánk, tehát fontos szempont hogy hosszabb utakon, nagyobb sebességnél is megállja a helyét. Egyelőre a 2011-12-es Honda Jazz-ek jöttek szóba, azonban nem tudom, ez az autó sztrádán mennyire állja meg a helyét, illetve el fogunk -e férni benne hárman a babakocsival, hétvégi cuccokkal együtt.
Ön mit javasol, maradjunk a Jazznél vagy nézelődjünk nagyobb ferdehátúak, esetleg a garázsba még beférő, magasabb felépítésű városi SUV-ok irányába?
Köszönettel,
SzD
Kedves SzD!
A Jazzbe simán el fognak férni, a babakocsi lötyögni is fog a csomagtartóban, az iker babakocsi is lazán belemegy (próbáltuk már), meglepően nagy hely van benne mindenhol, és nagyon jól variálhatóak a hátsó ülések is. Nemrég jártam egy 1,2-essel egy hétig, még az is könnyen ment 140-150-nel az autópályán.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tudom, hogy állapotot veszünk, nem kilométerállást! Egy ismerősöm második tulajként birtokol egy E60-as 25d-t, amit pár hónap múlva el akar adni. Merjem 315 ezer valós, többnyire autópályázós kilométerrel erre cserélni családi okok miatt beszűkült Ignisemet, vagy inkább egy újabb Prius Plus/másik autót nézzek helyette?
Mindent tudok a BMW-ről, mit cseréltek rajta, mi ment tönkre, volt-e törve, de megérné közel 2 millióért?
Kedves Kérdező!
Merhet BMW-t venni, 315 ezer ennek a motornak semmi. Az autópálya-kilométer szinte olyan, mintha wellness-be menne az autó, meleg olajjal, állandó fordulaton, részterhelésen megy a motor, ilyen körülmények között gyakorlatilag nem kopik, és nem is kormolódik el. Nem írta, mennyi idős az autó, de egy ismert előéletű autó akkor is megérhet ennyit, ha az első évjáratokból való autóról beszélünk.
A fenntartási költségek tekintetében viszont már egyértelműen a Prius felé billen a mérleg, mert egy jól karbantartott BMW esetében is lesznek drágább történetek a sima szervizek esetén is, mivel az alkatrészek árai és a karbantartás arra az emberre van szabva, aki azt a kocsit húszmillióért vette, és nem arra, aki kettőért. A Prius-ban lényegesen kisebb a kockázat. Tudja, akinek majma van, legyen pénze banánra. Attól, hogy az a majom öreg, még neki is banánra van szüksége, nem etetheti zabbal.
Üdv:
Eddig sok sok tanácsodat olvastam, de nem nagyon volt olyan kérdés, ami a dízel/hibrid típusokat szembesítette.
Jelenlegi 1.4 Octavia Tour-t cserélném napi 140 km (90% autópálya 10% város) utazáshoz. A cél/álom mint mindenkinek: megbízható, keveset fogyasztó és elviselhető fenntartási költségekkel bíró autó. Illetve, ami nagyon fontos, hogy a mentetzaj ne szűrődjön az utastérbe, mivel sokszor autóból dolgozok (olykor a feleségem vezet).
A keretem 3 millió körül van. A blogot olvasva és népítéletet nézelődve több fajta is tetszik. Auris Hibrid, Octavia dízel, vagy kombi A4-es dízel. Vezetési stílusom inkább dinamikus, mivel én is hozzád hasonlóan mindig rohanok.
Köszönöm előre válaszát
Kedves Kérdező!
Ha a dinamikus közlekedés fontos, akkor a hibrid nem jöhet szóba. Nekem is Prius-om van, keveset eszik, szeretem is, de a dinamikus jelzővel nem lehet megvádolni. Mindegy, hogy nyomod vagy sem, az nem megy, csak helyet változtat, és autópályán a 150 körüli tempón már érezni, hogy megcsinálja, ha muszáj, de azt már nem annyira kedveli.
Az Octavia is jó autó egy óriási gödörrel a hátuljában, és már ebben is megfelelő utazási komfort lesz, de az Audi jobban szigetelt, és tényleg érezni rajtuk azt, hogy melyik modellt hova pozicionálták a piacon. Az Audi A4-esből 2.0 CRTDI-t venném, az egy nagyon jól összerakott, nagyon jó minőségű autó. Én elsősorban a kézi váltósat preferálnám, mert a kettőstömegű lendkerék olcsóbb, mint a váltófelújítás. Ha automata kell, akkor csak a DSG, nem a Multitronic.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A véleményét szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban (természetesen). Első autó lenne ugyan, de ilyen-olyan forrásokból már került a lábamba eddig pár tízezer kilométer. A keret 1,3 M forint lenne + egyéb költségek. A kinézett autók:
- Lexus IS 200 első generáció. Ebből inkább a sportváltozat érdekel, de nem zárkózom el az Executive-tól sem, főleg, hogy abból több elérhető.
- Mazda 3 1.6 vagy 2.0 literes motorral. Erről tudom a rozsdásodást, illetve 9 évig volt a családunkban egy 1.6-os 2008-as 3-as, így elég jól ismerem és szeretem. A kétliterest nem ismerem, ez főleg az erőtöbblet miatt érdekel.
Az IS200 nagyon megtetszett az utóbbi időben, olvasgattam is fórumokon róla, a 3-as pedig a benzines etalon nálam (egyelőre). Önnek melyikről mi a véleménye, illetve a három közül melyik lenne a jobb választás ebben az árkategóriában?
A segítségét előre is köszönöm!
Bence
Kedves Bence!
A Lexus IS 200-ban van egy nagyon jó sorhatos motor, jó futómű, kitűnő váltó. A motorban lévő százötven ló nem túl sok száraz körülmények közt, de hátul kapar, és a Sport felszereltségűekben van sperdifi, ami télen ad némi lehetőséget a mókára. A baja, hogy hátul kicsi a lábtér.
A Mazda 3 szintén jó autó, a kétlitereseknél előfordulhat magas olajfogyasztás, az 1.6-osokra ez nem jellemző. A rozsda a Mazdánál nagyobb probléma, de a Lexus-nál is előfordul. A családi 2008-as Mazda 3-asuk az első széria végéről való volt, de ön 1,3 millióért akar autót venni, annyiért sok olyat fog látni, amelyik már itt-ott rozsdásodik. Egyikkel sem nyúlna mellé, én annak alapján döntenék, hogy melyikből találnék rozsdamentest, illetve mennyire számít, hogy télen megy-e keresztbe.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Szeretnénk a közeljövőben autót venni. Elsődleges felhasználási módja ingázás lenne egy kb. 25 km-re levő munkahelyre, egy személynek. Felhasználó a feleségem, aki nő, így tetszik neki a Smart Fortwo.
Az autó főként közúton közlekedne, kicsit vidéki városban. Érdemes erre a felhasználásra ilyet venni?
A keret mindenre max. 1 000 000 ft. Úgy láttam, ebből évjáratban 2008 körüli már akad.
Esetleg Ön mit ajánl az adott célra?
Köszönettel: Sándor
Kedves Sándor!
A Smartot, nem tartom igazi autónak, de még a Smartguru Laci szerint sem az, az egy motoros eőkabát. Én nem kedvelem, mert buta váltója van, kelletlen a motorja, és az egésznek játék benyomása van. A testvéremnek évek óta van valamelyik motorral, ő viszont nagyon szereti. Ha ebben a méretben gondolkodunk, akkor a Toyota IQ jut elsőnek az eszembe, csak sajnos az félmillióval drágább, de nem félmillióval jobb. Itt olvashatja a Smart, IQ összehasonlító tesztünket.
Ha az anyagi keret megengedi, akkor inkább IQ-t vennék, ha nem, akkor inkább egy Toyota Yaris-t vennék. Ezért a pénzért, biztos, hogy nem 2008-ast fog kapni, de minden szempontból nagyságrendekkel komolyabb autó, és azt szoktam mindig mondani, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Nyilván jellemhiba, de nem tudok szabadulni a vágytól, hogy egy Lancia Thesis birtokosa legyek. Van ennek a típusnak ajánlható motortípusa, olyan jellemzője, amire nagyon oda kell figyelni? Ugye, jó esetben is tizenéves darabot vásárolhatok csak.
Évente 40 ezer körül megyek, sokat autópályán, s az Adria is az úti célok között van nyaranta. Különösen érdekelne, hogy ezzel az autóval a dízel mizéria után egyáltalán behajthatok-e Bécsbe, vagy Milánóba?
Válaszát előre is köszönöm!
üdv, Géza
Kedves Géza!
A Thesis vásárlása abszolút érzelmi kérdés, és ez a jellemhiba bennem is megvan, nekem is teszik az autó, de nem mertem megvenni, majd megnézem a többiekét a Parkoló Parádén. Nekem személyes tapasztalatom nincs vele, ebből a gyávaságból adódóan, így csak azt tudom mondani, amit hallottam róluk. A motoroknak jellemzően nincs bajuk, a JTD-k kifejezetten jók, inkább elektromos problémákról hallottam.
Itt van néhány népítélet, hátha az segít. Még nincsenek kitiltva a dízelek nyugatról, szerintem még eltelik néhány év mire ez bekövetkezik. Egyelőre Frankfurtban tudok fél éven belül a kitiltásról, de még nincs meg a pontos időpont, sem a lebonyolítás.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Tanácsodat kérem, hogy milyen ütni-vágni való első hóautót vegyek.Az alapos és gondos karbantartás magadásán kívül szeretem, ha egy autót az olcsósága miatt nem kell félteni.(karc, padka, meghúzás).
Hóautó lévén a teljes lezúzás eshetőségével tisztában vagyok.
Hátsó/összkerekes autót szeretnék, amivel vidéki városomban havon-jégen-esőben üres és kieső utakon kísérthetném a sorsot. Szárazon egyáltalán nem kínoznám, mert azért megszakadna a szívem.
Jó eséllyel én lennék az utolsó tulaja utána a bontóban végezné.
A keret kb 500 ezer Ft, az ár felfelé lefelé is mehet. Mérnökfizunál ez már csak így megy. Érvényes műszakis példányt szeretnék. Mellékesen 190 cm-hez.
Kocka-Lada?, szíjas vagy 1500-ös, E36 Compact, sedan esetleg? 316, 318, 320i? Justy4x4?
Maximum addig szeretném megtartani amíg műszakiképes és városba eljárkálnék munkába vele, ami akár több (5) év is lehet. Lehetőleg a legkevésbé rozsdás és mókás típust keresem. Évi 10 000 km-t megyek.
Köszönöttel: Á.Sz.
Kedves Kérdező!
Összkerekesről lebeszéllek, először hátsóssal kell megtanulni menni. Ha már a hátul kaparóssal úgy mész, hogy mindig az történik, amit te akarsz, és kalandmentesen mész gyorsan keresztben, akkor jöhet az öszkerék.
A Ladát nem ajánlanám, mert az csak akkor alkalmas csapatásra, ha kapott már egy tengely- meg némi hengerfej-átalakítást, szériaállapotában elég gyengécske. Tudom mit beszélek, hat évig jártam fel egy kockával a Mátrába, utána egy 318IS-sel és egy 325i-vel. Az enyémnek meg volt csinálva a motorja, de az akkor sincs annyi lóerős, mint egy széria 318 IS. Ha pedig annyi lóerős, akkor annak csak a motorja milliós tétel, viszont az meg üzemórás lesz. Nálunk a legkézenfekvőbb az E36-os BMW. Azt még relatív olcsón lehet szerezni, bár a nagy motorosok ára már felfelé mozog.
Motorok közül a 18 IS-t ajánlanám, száraz úton kevés, de vízen és havon elég jól mozgatja az autót. Jó sper kell bele, az megint 150-200 ezer, attól függ milyet teszel bele. Amit a neten árulnak, azt úgyis fel kell újítani. Egy normális állapotban lévő 318IS még széria állapotában is jobb lesz, mint egy faragott Lada, és nem is hullik szét. Neked nem is kell szép, hiszen úgyis felteszed majd a korlátra. Nem lenézlek, hogy nem tudsz vezetni, hanem mindenki felrakja, aki ezzel próbálkozik. Kilinccsel előre!
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szüleim számára, két méter magas mozgássérült utas napi szállítására keresünk autót. Fontos szempont, hogy az utas korlátozottan tud előre hajolni, csak egyenes háttal képes mozogni. Ezért a ki- és beszállás szokott vízválasztó lenni. A célra eddig használtak Reanult Kangoot és Fiat Qubot, viszont a családnak elege lett a "dobozos" jellegből, a Fiat pedig élhetetlenül gyenge motorral volt szerelve (1.4-es 72 LE benzines).
Csak példaként írom, hogy az én 7gen Accordomba már komoly tortúra a ki- és beszállás a családtag számára az alacsony üléspozíció miatt. Sajnos szinte egyáltalán nem ismerem a szóba jöhető egyterű-SUV-crossover piacot, ezért kérem a segítségét, hogy milyen típusokat lenne érdemes kipróbálnunk, amik a méret mellett autóként is jól/legalább tűrhetően funkcionálnak. A ráfordítható összeg nagyjából 1,5-2 millió forint.
Köszönettel,
László
Kedves László!
Egyterűekből az következőkön gondolkodtam: Avensis Verso és Toyota Previa késői évjáratai, Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan, de szerintem a legjobb ennyiért egy S-Max vagy egy 2006-tól gyártott Galaxy lenne.
SUV-vonalon a Honda CRV, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota Rav 4 jut eszembe. Ezek nem túl nagyok elöl sem, így egy mozgásában korlátozott kifejezetten magas ember számára elsőre nem tűnnek optimális választásnak, viszont megbízhatók. Egy próbát megér, de ezért én inkább az egyterű-vonalat erőltetném.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
Olyan autót keresek, amellyel 2-3 ezer kilométeres utakat is kényelmesen megtenni egy, legfeljebb két nap alatt. Az évi tervezett futásteljesítmény kb. 40 ezer kilométer, ebből kb. 25 ezer masszív autópályázás 2-3 ezer kilométeres etapokban.
A keretem nagyjából 1,5 millió forint. Az alábbiak fontosak:
- megbízható autó legyen, ne rohadjak le vele sehol (van egyáltalán bátran ajánlható dízel, vagy csak benzines?)
- ne fogyasszon 6-7 liternél többet autópályán 130-as tempónál (van egyáltalán ilyen benzines?)
- legyenek méretei, kényelmes első ülése (185 cm, 120 kg)
- kombi vagy egyterű lenne az ideális, kutyaszállítás miatt
Ha egy bizonyos szögből nézi ezt a kérdést, akkor akár úgy is hangozhat, hogy majd egyszer mire cserélné le a beszerzőkörutas Fabiáját. :)
Köszönöm,
/M
Kedves M!
Már lecseréltem a Fabiát egy A3 1.9 PDTDI-re, 105 LE, és átkerült a Fabiából a hosszú váltó, így 3000-es fordulatnál a korábbi 140 helyett 180-al megy. Nyilván a hosszú áttétellel vesztettem a gyorsulásból, de 5,5 litert eszik átlagban, pedig jellemzően 150-160-al megyek. Egyszer Németországban megnéztem: sík úton gps szerint 203-al tud menni. Ha hasonló felhasználásra kellene a kocsi, én vennék egy 2005 előtt gyártott Passat kombit vagy A6-os Avantot a 131 lovas PDTDI-vel, hatos kézi váltóval. Elmegy hat liter alatt, el fog benne férni, megbízható, nem kerül vagyonokba a fenntartása, és még halad is.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
főleg városi használatra keresünk kombit, esetleg suv-ot (a kutyabox is elférjen). A városi használat miatt benzinesben gondolkozunk, a mostani 2009-es BMW 520d helyett. Eddig a Passat a legszimpatikusabb, de az 1.8 motorokról sok rosszat hallottam, esetleg a 2.0 FSI?
De persze valami egész más is lehet, nem ragaszkodunk a német vonalhoz.
Köszönettel, Gergely
Kedves Gergely!
Az 1.8 TSI valóban nem jó, nagyon sok zabálja az olajat, és kb. egymillióból lehet megcsinálni, attól függően, hogy mekkora a baj, de ez lehet több is. A 2.0 FSI jobb, de az igazán jó a 3.2 FSI, azokkal tényleg kevés baj van, már ha Passatról beszélünk.
Városba minek a SUV, értem én, hogy divat, de racionális indokokkal nem tudjuk a létüket városban igazolni. Jellemzően ezt a kategóriát a hölgyek szokták előtérbe helyezni, de ezeknek a csomagtartója általában kisebb, mint egy kombié. Én inkább egy 1.6-os szívó benzines Ford Focus-on gondolkodnék, azokból is van kombi, és a kutyabox azokban is elfér.
Üdv:
Helló Nepperűző,
meguntam a Focust munkába járáshoz és szeretnék egy fickósabb, sportosabb autót, amiben már van egy kis fun faktor is. Nem akarok versenypályán crossozni ezzel, vagy gyorsulni az éjszakában. A család szeretné, hogy apa ne költse a kasszát az autó fenntartására, ezért a megbízhatóság is ott van a fontossági faktorban. 2000-től azért ne legyen öregebb.
A benzineseket favorizálom, nem járok annyit autóval, hogy dízel számításba jöjjön. 3 ajtós autóval nem akarok számolni, mert ha anya autója elromlik, akkor a családban ezzel kell majd közlekedni (ezért is lenne fontos az automata). Évente kb 10-12 ezer km-re használnám.
Ami megtetszett nemrég, az a Corolla TS, de az nincs automatában.
Milyen lehetőségeim vannak? Tudnál segíteni szűkíteni a kört?
Üdv
Attila
Kedves Attila!
Olyan nem nagyon van, hogy ennyi idős, automata is, sportos is, a két fogalom ebben a kategóriában kizárja egymást. Ekkor még általában a hagyományos olajos automaták voltak, amik megbízhatóak, de nyúlósak, döglöttek. Pont a dinamikát ölik ki a menésből, üvöltene a motor, és nem történne semmi, kanyarból kigyorsítás dettó.
Sokat gondolkodtam a kérdésen, de nem jutott eszembe semmi értelmes, ami ötajtós, van benne fun faktor, és automata is. Ennek a halmaznak nincs metszete. Marad a Corolla TS, mert az apának jó, és anya megtanul kézi váltósat vezetni, a Földön pár milliárd embernek megy, neki is fog.
Üdv:
Tiszteletem!
Autó vásárlás előtt állok, kb 2 millió forint körül. Két típus jött szóba, ezen belül mindenképpen benzines. 2009 vagy utáni Skoda Octavia 1.2, 1.4 TSI vagy pedig Volkswagen Passat VI.Ön szerint melyik típust kellene jobban erőltetnem /motor, évjárat, km/ és milyen buktatókra figyeljek? Ez a két típus fogta meg nagyon a figyelmem.
Válaszát előre köszönöm!
Kedves Kérdező!
Ez a két autó nagyon jó tud lenni, de nem ezekkel a motorokkal. Az 1.2 TSI egy vödör csavar, az 1.4 TSI-ből a gyengébb nem olyan rossz, de a jó sem ilyen, kockázatos. A Skodából még 2009-ből ki tud fogni 1.6-os szívó benzinest, az teljesen jó. Tudom, hogy gyenge, és a TSI-k erősebbek, dinamikusabbak, de ebben nincs kockázat. Ha ezt nem talál, akkor a japán szívó benzines vonalat kellene erőltetnie.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tavaly áprilisban BMW fanatikusként megvásároltam a kínálat tetejéről (szervizkönyves, jó állapotú) egy kézi váltós, sorhatos benzines E46-ot, amit imádok és óvok (októbertől áprilisig napi ingázásra nem is használom a hideg és a rövid távok miatt).
Mivel ez az autó az év 350 napján teljesen indokolatlan az én igényeimnek (amik a következők: napi 14 km ingázás (2*7km), évi 1-2 külföldi nyaralás 3-4 fővel, évi 1-2 élményautózás az osztrák hegyekben) fájó szívvel ugyan, de a lecserélésén gondolkozom.
Az alábbi autókat néztem ki helyette: Mazda3/6, Ford Focus mk2, Kia Ceed.
Szeretném, ha megmaradna némi vezetési élmény a következő autómban is (sportosabb, de nem sportfutómű, nem steril, visszajelzés-mentes kormányzás), ezért túl unalmas autót sem szeretnék.
Ezek közül melyiket ajánlaná, esetleg van valami másik titkos favoritja, amit ajánlana az előbb említettek helyett?
Köszönöm válaszát,
Ákos
Kedves Ákos!
Azt nem írta mennyi pénzért szeretne autót venni. Mazda 3-ból a 2009-től gyártottakat venném, azok kevésbé hajlamosak a rozsdásodásra. Az előzőekből is ki lehet fogni rozsdamenteseket, de meg kell nézni rendesen, és utána üreg és alvázvédelem rá. Műszakilag elég kifinomult autó, nem jellemző rá a meghibásodás, szerintem az 1.6-os benzines motor lenne a legjobb választás.
A Focus szintén jó választás, ez kevésbé rozsdásodik, és szintén az 1.6-os benzinessel venném. A Fordoknak hagyományosan jó a futóműve, ezért még kap valami vezetési élményt is, ha elkezd sietni. Ha beleakad egy Focus ST-be, azzal különösen jól járna, azt venném leginkább. A Ceed is ajánlható, mert megbízható autó, de az egy közlekedő edény, a szempontjai szerint az előző kettőben több örömöt fog találni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
A család bővülése miatt muszáj lett elgondolkoznom, hogy szeretett E90-es BMW-met nagyobb autóra kellene cserélnem. Mindig is szerettem a kicsit magasabb értéket és kényelmet nyújtó autókat, s jelenleg is szeretnék azok közé az apukák közé tartozni, aki ha elviszi a fiát a bölcsibe az anyukák megjegyzik miből szállt ki.
A keret 3,5-5 millió körül lebeg (inkább maradnék az aranyközépút 4M-nál). A lehetséges kiszemeltek: BMW 5 F11/F10, Volvo XC60 (2008-2016), Mercedes E-osztály W212 (2009-2016).
A kérdésem az lenne, hogy melyek azok a motortípusok a fenti modellekhez kapcsolódóan, amelyekkel lehet hosszabb távra tervezni? Érdemes egyáltalán ebben a kategóriában nézelődnöm?
Preferálom a benzines motorokat, de nem tartózkodom a dízeltől sem (viszont nem szeretnék porrá égni az autópályán). A rendszeres szervizelés nálam alap, a BMW árfekvésével tisztában is vagyok, azonban a másik két modell számomra még ismeretlen. Mennyire lehet "zsebbe" nyúlós ezeknek az autóknak a fenntartása? Esetleg Ön milyen alternatívákat ajánlana?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Gergő
Kedves Gergő!
F10-es, F11-es BMW-t nem vennék, nagyon drága szervizelni, és szinte eladhatatlan. Volt néhány ismerősömnek, és egyikük három évig árulta a jó autót jó áron. Az XC60-nal még egyáltalán nincs tapasztalatom. Talán a Mercedesekről hallani a legkevesebb rosszat a három német prémium közül. Hogy mennyire lehet a fenntartásuk zsebbe nyúlós? Iszonyatosan. Belenyúl egy automata váltó felújításba, az ebben a kategóriában általában 500 ezertől kezdődik, de lehet hétszámjegyű összeg is.
Mindig azt szoktam mondani, meg kell nézni a gumik, kopó alkatrészek, váltó felújítások árait, és el kell dönteni, hogy nem kifizetni tudom-e, hanem mosolyogva ki tudom-e fizetni, mert nekem drága autóm van. Én hagynám ezt a kategóriát, és vennék egy hibrid Lexus-t, annak a javítása is lehet drága, de én abban kevesebb kockázatot látok.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Eljött az idő életemben, hogy autót vásároljak. Valami olyat, ami valahol az aranyközépúton van a fogyasztás és a menés között. Igen, tudom, kecske kontra káposzta eset, de hátha nem sport autót akarok 4 literes fogyasztással, csak annyit, hogy könnyeden előzzem meg az előttem lévő távolsági buszt és ne egy élet-halál harc legyen.Talán abban egyet értünk, hogy valamilyen dízel lenne az ideális erre a távra, ami közút és autópálya, attól függetlenül, hogy a benzineseket kedvelem jobban.
Kiszemeltek: ...hát elég jól elástam magam, minél többet böngésztem a hahut, annál jobban. Kezdetekben német prémiumok, elején Audikkal, bevallom ebben a keretben félek tőlük, tán okkal. Aztán egyszer csak Alfákat kezdtem nézni, de nem ismerem őket. Néztem még Mazdákat, Fordokat, de itt is vannak bajok. (pl. rohadások)
Szívesen hallgatok meg konkrét tanácsot vagy csak akár útmutatást ebben a zűrzavarban.
Üdvözlettel, köszönettel: Imre
Kedves Imre!
Az Alfákat nem erőltetném ebben az árkategóriában, sok bennük a kockázat. Az Audi szerintem egy jó irány, nem kell tőle félni. Ha elég a kisebb hely is, akkor elég egy A3-as, ha kicsit nagyobb hely kell, esetleg csomagtartó is, akkor egy A4 vagy A4 Avant. Motorok közül az egyik legmegbízhatóbb az AFN kódú 110 lovas motor, de az A3-asban a széria végén már megjelent a 130 lovas PDTDI is, az is nagyon jó motor, és ehhez már van hatsebességes váltó is. A VW-csoport más autóiban (VW, Seat) is megtalálja ezeket a motorokat, azokat is bátran ajánlom. Dinamikus közlekedéshez is elég az erejük, de nagyon kedvező a fogyasztásuk.
Üdv:
Kedves István!
Párom nem mondott határozott nemet arra, hogy tavaszra beszerezzek egy második autót, élményautozás céljából. Ez egyet jelent a startjelzéssel, hogy belevethetem magam az autókeresésbe :). Ő azt hiszi, hogy veszek egy MX-5-öt és a téma le van tudva. Tényleg tetszik az MX-5, de nem vagyok teljesen biztos abban, hogy az lenne az ideális választás.
Ami biztos, hogy 2 üléses kabriót szeretnék, de egy far- vagy középmotoros autónak jobban örülnék.
A rendelkezésre álló keret max. 2 millió, esetleg kicsit több, de csak akkor, ha valamelyik autó nagyon megtetszik. Ennyiért Toyota MR2-ket és kicsit többért Porsche Boxstereket találtam.
Ha orrmotoros, akkor még a CLK, az Alfa Romeo Spider és a Z4 is szóba jön, bár számomra a CLK kicsit unalmas külsejű.
Tudom, hogy rengetegen esküsznek az MX-5-re, hogy az a tökéletes élményautó, de nem szeretnék elhamarkodottan döntést hozni, főleg, hogy nem ismerem a teljes palettát.
Tehát azt szeretném kérdezni, hogy ezek közül melyik autót ajánlaná, melyiket nem, és hogy mindezt miért? Mely egyéb màrkàk modelljeit érdemes még figyelembe venni?
Tanácsait előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
Mindig jövünk az MX-5-tel, és ez nem véletlen. Az ön által felsorolt autók mind gyengébbek egy valamiben, az élményben. Ezt nehéz megfogalmazni, de aki ült már MX5-ben az tudja, ennyire olcsón, nem lehet ekkorát autózni. A jó autózáshoz fontos a kis súly, ezek mind nehezebbek, mint a Mazda. Egyiknek sem olyan az egyensúlya, egyikben sincs annyira megbízható motor, olyan pontos váltó, olyan jó futómű, és egyikben sincsenek ezek akkora összhangban, mint a Mazdában. Ha egy autóból csak a kínálat aljából tud választani, mint a Boxster esetében, akkor azt a típust felejtse el, ott rengeteg akna lehet.
Üdv:
Tisztelt Becsületnepper!
Tudom sokan keresnek ilyesmivel, de nézve a korábbi előadásod, így gondoltam rákérdezek. Vásárolni szeretnék E39-et vegyes használatra. Az igazság szerint kitétel az hogy ne hagyjon ott lehetőleg sehol, benzines legyen, illetve ne egy rozsdakupacot sikerüljön vásárolni.
Gyakorlatilag 400.000-2.000.000 között vannak ezek a példányok, motortól felszereltségtől függően, így nem igazán tudom azt sem hogy mi a reális ára mondjuk egy max 2.5 benzines fl előtti/utáni modellnek. Nézegettem az E46-ot is de egyrészt kisebb, másrészt könnyebb talán belefutni egy lerúgott példányba.
A fő kérdésem az lenne, hogy mik a buktatók, hol nézhetem be nagyon, ha egy ilyen autót szeretnék, illetve mi az a reális ár amennyiért valóra válthatom az elképzelésemet.
Válaszod és segítséged előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
Egymillió forint környékétől már lehet venni tényleg jókat. Én inkább a nagyobb 525, 528, 530-asokat keresném kézi váltóval. Egy automata váltó javítás már ezeknél is tud 500 ezer lenni, ami az autó értékéhez képest már elég rendes összeg. A rozsda az egyik komoly problémája ezeknek az autóknak. Ez jellemzően a géptető élén, küszöbökön, ajtók élein, emelési pontokon, tankajtó környékén fordul elő. Képekért kattints ide.
Üdv: