Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Ingázásra csak dízel?

2017. október 26., 11:15 Módosítva: 2017.11.02 06:33
472

Kedves Nepperűző!

Havi 3000 km-t ingáznék az autóval, nagyrészt autópályán. Nagyon lényeges a fogyasztás illetve a megbízhatóság, hogy induljon és természetesen a fenntarthatóság is, a menetélmény kevésbé. Nem kell 140-el autóznom, tökéletes tempó számomra a 100-110 is.

Ahogyan azt a tanácsokban olvastam benzines Jazzeket illetve Corollákat néztem, de a fogyasztás miatt gondoltam indokolt lehet a dízel. Maradjak az említett típusoknál?

Erre a távra, célra és pénzből gondolkozzak dízelben?

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv,

KG

Kedves KG!

Erre a felhasználásra vennék valami VW csoportos 1.9 TDI-, ha nem kell a sok ajtó, akkor egy 131 lovas A3-as tökéletes lenne, ilyen tempónál nem enne öt litert sem. Mellékelek egy képet a Fabiámról, abban a 101 lovas 1.9 PDTDI van, kísérletképpen megtettem vele százötven kilométert ezzel a tempóval. Igaz, hogy a Fabiában egy hosszabb váltó van, mint a gyári, de a 131 lovas A3-ban meg egy hatsebességes van, ami szintén hosszú, és simán megy 200 km/h-val is, ha kell.

IMG 20170908 223531

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Automata váltós második autó

2017. október 23., 11:05 Módosítva: 2017.10.28 07:29
191

Tisztelt Nepperűző,

Feleségemnek keresnénk automata váltós autót, ami a család második autója lenne. Az első autó egy kombi, amivel tudunk nagy távolságokat autózni, így a második autónál a csomagtér mérete nem szükséges, hogy óriási legyen, de a babakocsi miatt úgy látjuk, minimum 300 literre szükség lenne.

Fő használata városon belül, illetve heti 2-3 alkalommal agglomeráció-Budapest és vissza (30-30km).

Km-ben sokat nem tennénk bele, kb évi max 10 ekm-t. Kb. 3-5 évre keresnénk egy autót.

Méretben a babakocsi és a biztonság miatt az Astra, Golf, 308... - méret kategóriában gondolkodnánk. Kivitelben 5 ajtósban vagy családi egyterűben.

Nagy kérdés ugyanakkor, hogy a külföldi autókban márkaszervizes átnézés után mennyire lehet megbízni? Látja-e vajon a márkaszerviz nagy eséllyel, hogy a km óra szerinti km milyen viszonyban áll a valósággal, tud-e nagy eséllyel jó infót adni arról, h milyen nagy szerviz költségekre számíthat az ember a közeljövőben (milyen állapotban van épp a lendkerék, a turbó, a részecskeszűrő, a váltó... ésatöbbi)?

Vagy menjünk inkább a magyarországi "igazolt" szerviz előéletű autókra (amit meg sokan a rossz utakon szétrázottnak mondanak)?

Sok típusból nem lehet használtan automatát találni.

Tovább szűkítettük a listát a neten sokat olvasott MCP6-os bólogatós váltós modellekkel (pl: 3008 1.6 hdi...)

A saját szűrés alapján amik így képben maradtak:

- Peugeot 3008 2.0 hdi vagy dízel-hibrid

- Skoda Rapid 1.6 hdi vagy 1.4 tsi

- Renault Megane 1.5dci

- Renault Scenic 1.5dci

- Opel Meriva 1.7 cdti

Tanácsát szeretném kérni, hogy melyik típust érdemes venni, melyiknek problémás a motorja vagy épp a váltója, mit javasolna?

Előre is köszönöm segítségét!

Kedves Kérdező!

A felsoroltak helyett vegyenek egy Prius-t, mert az sokkal jobb, mint ezek. És biztos, hogy kevesebb baj lesz vele, mint ezek közül bármelyikkel. 

rht

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Elnyűhetetlen Golf TDI-t, vagy szabad a Xantiát is?

2017. október 22., 13:21 Módosítva: 2017.10.26 17:55
196

Kedves Becsületesnepper!

Munkába járáshoz (havi kb. 3000 km, 80%-ban autópálya) keresek lehetőleg kombi, vagy méretes és jól pakolható csomagterű dízel autót, a keret 300-400 ezer Ft, plusz szerviz és egyebek. A nagy böngészés közepette rátaláltam a Citroen Xantiára 1.9 tdi és 2.0 HDI motorokkal. Szimpatikus a mérete, a felszereltsége, és a kényelme, illetve a futóműve miatt.

Szabad ilyen autót venni ennyiért, vagy maradjon az eredeti elképzelés, a Golf 3 kombi a bizonyos legendásan megbízható, elnyűhetetlen TDI-vel? Ha Xantia, akkor X1 vagy X2? Esetleg más ötlet ebben a kategóriában?

Előre is köszönöm,

Üdv,

O.

Kedves O.!

Volt több Xantiám is, de még akkor, amikor ezek 2-3 milliós értéket képviseltek, és nem volt bennük a Nap-Hold távolság többször oda-vissza. Azóta ezek a kocsik a végtelenségig le lettek lakva, össze-vissza tákolva, de nem tartom kizártnak, hogy talál még normálisat ezért a pénzért. Tényleg iszonyatosan kényelmesek, de nagyon meg kell nézni, és vigye el egy olyan emberhez, aki már látott ilyet.

Citroen-Xantia-X1

Vétel előtt érdemes körülnézni, hogy kivel fogja szervizeltetni, mert itt már az is kérdés, hogy legyen hozzá típusismerettel rendelkező szerelő. A Golf 3-asban nincs nagy rizikó, de rozsda szempontjából érdemes jobban szemügyre venni az ajtók alját, küszöböket, sárvédőíveket.

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Prius vagy Civic hibrid?

2017. október 21., 11:28 Módosítva: 2017.10.24 06:45
174

Tisztelt Nepperűző,

Párommal szeretnénk megvenni első autónkat 1 éven belül és szeretnénk egy környezetbarát/alacsony fogyasztású autót. Sokat olvastam utána, néztem videókat és 2 autóra tudtuk leszűkíteni második generációs Prius vagy Civic hybrid. Ez utóbbira kicsit rosszabb fogyasztást olvastam fórumokon mint a Priusra, de mivel japán mind a kettő gondolom túl sok baj nem igazán lehet velük motorilag, inkább rozsdásodásra kéne figyelni. 90%-ban városban lenne használva a maradék 10% országút/autópálya.

A keret átírással, és a szükséges javításokkal együtt 1,5-1,85 forint.

Köszönettel,

László

Kedves László!

Mindkettő hibrid megbízható, de a Toyota jobb, és tágasabb is. A Prius 5,1 litert, a Civic 5,7 litert fogyaszt a spritmonitor szerint, az én tapasztalatom szerint a Honda nem ennyivel, de többet fogyaszt. A feleségemnek is hibrid Jazze van, ugyanaz a hibridrendszer, mint ami Civic-ben van, és az 5,3-5,4-et fogyaszt.

ima 005

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Öncélú örömautózáshoz 370Z vagy Z4?

2017. október 20., 11:34 Módosítva: 2017.10.25 07:38
375

Tisztelt Becsületes Nepper!


Kanyargós utakon való öncélú autózáshoz keresek megfelelő használt modellt. Sarokpontok: roadster vagy kupé, benzin, hat henger, szívómotor, hátsókerék hajtás. Ami fennmaradt a rostán: Nissan 370Z, BMW Z4 23i, vagy 30i, 2011-12-ből - úgy tudom, akkor ezek még turbómentesek voltak és hathengeresek.

Úgy látom, 20 ezer EUR körül mindkét modellből lehet az évtized elején gyártott jó állapotú darabokat találni. Jókat szeretnék autózni, nem pedig felvágni, vagy megmutatni, hogy bejött az élet.

A kérdéseim:

– 370Z, vagy Z4?

– Ha Z4, akkor a 2,5-ös, vagy a 3,0 literes?

– Bármelyike szavaz is, automata, vagy manuális?

Vagy hagyjam a hat hengert a fenébe és vegyek egy új MX5-öt? (Tudom, hogy a 20 ezer EUR, mire menni fogok az autóval, megérkezik egy új MX5 ára közelébe...)

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!


Ha a Nissan 370 Z és a BMW Z4 közül kellene választanom, akkor a Nissant venném, mégpedig azért mert egyre kevésbé bízom az új BMW-kben. Ha bekerül a képbe a Mazda MX-5 is, akkor már változik a képlet. A Nissan jóval erősebb, az MX-5 pedig a kisebb teljesítményével is mókásabb.

DSC08004

A Nissan esetében ahhoz, hogy az autó kicsit elússzon, és megcsináljuk azt, amit az MX-5-össel, ahhoz sokkal nagyobb tempó kell, és azt közúton nem is lehet nyugodtan csinálni, mert az a tempó már jóval kívül esik az átlagember komfort zónáján, és ha ott baj van, akkor nagy baj van. Egy MX-5 sokkal barátságosabb, megengedőbb, jóindulatúbb, sokkal kezelhetőbb bárki számára.

izland-65

Az MX-5-ből kipróbáltam már az összeset, a bukólámpás NA-tól a legújabb RF-ig, és azt a kocsit végig csak javítani tudták, de úgy, hogy ma beleülve a legelsőbe sincs az embernek az az érzése, hogy ez de szar. Én MX-5-öst vennék tesztben szereplő pirosban, ez a szín iszonyatosan jól néz ki a napfényben.


Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Valamit, ami nem BMW, de hátul hajt

2017. október 19., 10:38 Módosítva: 2019.01.02 20:22
1925

Tisztelt István

Szeretnék egy megbízható hátsókerék-hajtású autót vásárolni. A keret kb. 1,5 millió lenne. BMW-t semmiféleképpen sem szeretnék, és az is jó lenne, ha Japánból származna. A 2000-es évjárat körüli manuális váltós Lexus is 200 felkeltette érdeklődésemet. Mi a véleménye erről, esetleg mit tudna még ajánlani?

Válaszát előre is köszönöm

Üdv, Gábor

Kedves Gábor!

A Lexus IS 200 nagyon jó autó, sokkal jobb, mint a BMW. Jobb a futóműve, váltója, szebben jár a motorja, pedig a hathengeres BMW motor is szépen jár. Az egyedüli baj vele, hogy szűk. Semmi mást nem tudok az IS 200 után ajánlani, innen minden lefelé van. A rozsdára kell figyelni, mert ezek az évjáratok már tudnak rohadni. A legnagyobb valószínűséggel a küszöbök hátsó végénél kezdődik a rozsdásodás.

IMG 2867

Üdv:

- Becsületesnepper -

Amíg van, addig szívó benzinest

2017. október 18., 11:07 Módosítva: 2017.10.20 11:37
291

Kedves Nepperűző!

Hónapok óta próbálom helyes útra terelgetni magam, hogy meglévő autónkat lecseréljük egy praktikusabbra és akár egy nagyobbra, viszont nem tudok elmozdulni egyik márka irányába sem! Nem kötnek érzelmi szálak egy autómárkához sem! A lényeg: kombi, vagy egyterű; csakis szívó benzines (évi max. 20e km használat ennek 10%-a autópályán); ! Így nagyon nehéz választani, de ezt ugye Ön pontosan tudja.

Az alternatívák:

- Ford S-max 2.0 2011-től

- Honda Accord Tourer 2.0 2010-től

- Toyota Verso 1.6 2010-től

+1 a titkos lehetőség (csak a páromat kell meggyőznöm, mivel szerinte a vezetés egyik legjobb része a váltó kapcsolgatása) - Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD

Természetesen számít a fogyasztás, de inkább tankoljak többször és ne kelljen elviselnem egy dízel drágább fenntartási költségeit, pedig nagyon szerettem volna egy gázolajos gépet, de az ész felülkerekedett a szíven.

És ugyanúgy számít a design, ami miatt pedig a Ford felé hajlanék egy kicsit. Árban pedig 4M Ft a plafon. Sajnos az első két típusból itthon gyakorlatilag nincs és a külföldi vásárlást is csak privát eladótól tudnám elképzelni!

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!


Amiket felsorolt, azok mind jók, nem is tudnék egyet kiemelni közülük. Nekem a Verso tetszik a legkevésbé, de ez csak esztétikum kérdése, mert az is nagyon megbízható. Ha nincs itthon, akkor onnan kell hozni, ahol van, és nem kell ragaszkodni a privát eladóhoz sem.

FordSMAX-01

Mondjuk vezetési élményt a hibrid Auris-tól fog a legkevésbé kapni, az összes ilyen hibrid egy közlekedő edény, az élmény faktor a tervező asztalról egyből a kukába került. Nyugodtan vegye azt, ami a legjobban tetszik, ha a Ford, akkor azt.


Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepjárót olcsón

2017. október 9., 13:16 Módosítva: 2017.10.17 11:03
208

Tisztelt Nepperűző!


Engem is elkapott a terepjáró birtoklási láz, azonban újabb és drágább típusokra nincsen meg a szükséges tőkém. Maximum 1,2 millió forintig nézem a hahu-t, az egész projektre 1,5 millió áll rendelkezésre.

Elvárásaim: 5 ajtó, klíma, rozsdamentes, nem kopott belső, megbízható konstrukció, ne legyen automata és ne kelljen benzinkutat utána kötni. Nem probléma ha idős a kocsi. A magas kilométeróra állás sem zavar, de azért a világ összes kilométere se legyen benne. Autó legyen még legalább 7-8 évig.

Az alábbi típusokat néztem:
- Mazda Tribute (ez tetszik a legjobban)
- Opel Frontera vagy Monterey (ezekből sajnos csak leharcol darabok jöttek velem szembe)
- Honda CR-V
- A Suzuki Vitara nem mozgat meg. A Land Rover Freelander tetszik külsőre, de azon kívül semmi jót nem hallottam róla.
Ön a fentiek ismeretében melyik típust választaná?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.


Üdvözlettel:
Lajos

Kedves Lajos!


Rozsdamentes terepjárót keres 1,2 millióért? Némi rozsdára azért legyen felkészülve, kivéve, ha Olaszországból jön az autó. A tornyoknál érdemes körülnézni, ha Tribute-t nézegeti, de máshol is nézzen körül alaposan, Mazdáról beszélünk. A Fronterával az a legnagyobb baj, hogy rettenetesen le vannak lakva ennyi idős korukra. Tavaly találtam valakinek egy kifejezetten szépet és rozsdamenteset, de az nem 1,2 millió volt. Az Opel dízele sosem az elpusztíthatatlanságáról volt híres, a benzines meg leeszi a fejét, a két literes benzines is 15 litert eszik, cserébe legalább nem is megy. A küszöbök végeinél és a hátsó tornyoknál kezd először rohadni.

mazda-tribute

A CR-V jó autó, de mint minden régi japán ez is tud rozsdásodni, elsősorban a kerék íveken, de érdemes alá is nézni. A Vitara akármennyire nem mozgatja, de jó. A Freelanderről annyit mondanék, angol beteg. A Tribute, Frontera, CR-V, Vitara és Freelander közül, én vennék egy Rav 4-est.

Üdv:

- Becsületesnepper -

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak annyit mondok: Audi A4 B5 kombi TDI quattro

2017. október 8., 10:27 Módosítva: 2019.01.20 20:08
848

Tiszelt Becsületesnepper!

Tárgyban szereplő autó vásárlása előtt állok, és mindenképpen szeretném megkérdezni a véleményét a típusról.

Mire kell figyelni ezen típusú autó vásárlásakor? Mik lehetnek a legnagyobb buktatói? Dízel quattro hajtás mennyire macerás? Illetve mi az a futásteljesítmény az autónál ami már-már hihető kategóriát súrol? Lehetnek-e problémák az autóval amennyiben normál minőségű de nem közvetlen benzinkútról kerül bele az üzemanyag?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel: Milán

Kedves Milán!


Annyit írt, hogy Audi B5 kombi, de motorváltozatot nem. A benzineseknél nagy buktatók nincsenek, dízelből meg csak az 1.9 TDI-t szabad megvenni, a 2,5-ös V6-os dízelt nem akarja. Az Audi quattro-hajtása az egyik legjobb a világon, igen megbízható. A kannázástól még nem megy tönkre az autó, ha kifogástalanul tiszta a kanna, de akkor ezt a kannát csak gázolaj tárolására szabad használni.

DSC 1986

Van egy észrevételem a témával kapcsolatban. A gázolaj származásának leírásával pont körülírta a munkahelyről okosított gázolajat. Aki így szerez gázolajat, az tulajdonképpen lop, mert nem ő vette a kúton, hanem a munkaadója, ő csak ellopja. Aki lop, azt meg úgy hívják, hogy tolvaj. Ezen azért érdemes elgondolkodni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda Prelude a vágyam, bolond vagyok?

2017. október 7., 11:13 Módosítva: 2017.10.09 17:54
269

Tisztelt Nepperűző!

Baromira vágyom már régóta egy Honda Prelude-re. A Hondák nagyon megbízhatónak tartott darabok, de a sportos modelljeik sajnos széthajtás, széttuningolás, vagy e kettő áldozatai lettek. Nézem a kínálatot, szinte semmi áruk nincs, ahhoz képest, hogy sportos, nagy és Honda, alig van millió feletti példány. Nagyon kell félni tőle?

Köszönöm,

Zoli

Kedves Zoli!

Egyáltalán nem kell félni tőle, nyugodtan megveheti. A telepi hülyegyerek példányokat kerülje, az átalakított paraszt lökhárítós kocsikat, azokat soha, senkinek nem lehet később eladni.

DSC 0258

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

SUV-ot nagy szórásból

2017. október 6., 10:13 Módosítva: 2017.10.09 06:49
263

Tisztelt Becsületesnepper!

Feleségemmel autóvásárlás előtt állunk és szerencsére megadatott az a kiváltságunk (külföldön eltöltött 6 év miatt), hogy egy viszonylag új autó beszerzésén gondolkozzunk.

Párom nagyon szeretne egy 2015-ös vagy esetleg még fiatalabb Hyundai Tucson-t és Ő csak benzinest szeretne, én viszont elgondolkoznék egy 3-4 éves Land Rover Freelander vagy esetleg egy 4-5 éves BMW X3 - persze diesel mindkettő - vásárlásán is!

Ön melyiket ajánlaná, fenntarthatóság meg persze megbízhatóság terén?

Ferenc

Kedves Ferenc!

Maximálisan támogatom a felesége vágyait. Úgy a fenntarthatóság, mint a megbízhatóság szempontjából, mindegy, hogy benzines vagy dízel, de a Tucsont választanám.

DSC03473

Üdv:

-Becsületesnepper-

C4 Grand Picasso kontra S-Max

2017. október 4., 10:51 Módosítva: 2017.10.07 21:04
199

Kedves Nepperűző!

A 3 gyermekes érába lépve autóvásárlás előtt a családi egyterűek felé vettem az irányt én is. A szempontok a 3 teljes értékű hátsó ülés, 2014 vagy újabb, 4-4,2 M árplafon és legalább 1.8-2l motor (dízel, automata?).

Igazából az S-Max és a C4 Grand Picasso maradt versenybe nálam. A kérdésem az lenne, hogy megbízhatóság, felszereltség és szervizelhetőség alapján ön melyiket ajánlja inkább. Szeretném, ha komolyabb gond nélkül futna 4-5 évig. Sajnos francia autóval volt már rossz tapasztalatom, de ua. a C4 barátságosabb árú. Esetleg alternatív ötlete van-e?

Válaszát előre is köszönöm,

András

Kedves András!

A C4 Grand Picasso sem rossz, de az S-Max lényegesen jobb, én azt venném. Ha nem mennek sokat, és jellemzően inkább anya taxiként üzemel, otthon-ovi- iskola-bevásárlás üzemmódban, akkor feltétlenül benzinest vegyenek. Ami az autóban van, az el is tud romlani, az automata váltó is, és annak a javítása egy modern autónál simán lehet 500 ezer forint, akkor vegyen automatát, ha nem fáj ezt kifizetni.

smax-01

Ha benzines S-Max-nál maradnak, akkor a két literes szívó benzinest venném, akkor is, ha öregebb, mint a kitűzött 2014-es évjárat, mondjuk nem is fog ennyiért ilyen fiatal benzines S-Max-ot kapni. Alternatív ötletként a Toyota Versónak is három ülése van hátul.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Accordot, de milyet?

2017. október 2., 10:50 Módosítva: 2017.10.05 10:19
418

Tisztelt Nepperűző!


A nem túl távoli jövőben tervezem lecserélni a 11 éve tulajdonomat képező, 1996-os 6.gen Civic kupém (1.6, 125 LE). Ki is néztem a jövendőbelim típusát: 2006 környéki Honda Accord. Eleinte úgy voltam vele, hogy 2 literes benzines lesz a majdani kiválasztott, de kezdek elbizonytalanodni. Szívesen vennék 2,4-es motorral szereltet, mert még sosem volt erősebb autóm, de már a dízellel is barátkozom. :)

Vegyesen megyek hosszabb, illetve rövid távokon, 8-8,5 l/100km körüli fogyasztástól sem riadok vissza, mivel a mostaninak is jellemzően 7,5-8 liter csúszik le a torkán. A dízel kicsit aggaszt, mert - bár csupa jókat írnak erről a motorról - bennem van a félsz az esetleges nagyobb kiadások miatt, de vonz a dinamizmusa, és az étvágya. Évi 25000 km-t teszek meg nagyjából. Ön melyiket ajánlja?


Tisztelettel:

Gábor

Kedves Gábor!


Nekem is a 2.4-es motor a szívem csücske, de a két literes benzines is jó. A kétliteres elmegy 8.5 körül, a 2.4-esnek kicsit többre van szüksége. A dízelben mindig több kockázat lesz, de ennek a legkedvezőbb a fogyasztása. A kipufogó leömlője megrepedt az első évjáratoknál, erre volt visszahívás. A vezérműlánc nyúlása is előfordulhat, ilyen nálam is volt, de van, hogy 400 ezer fölött is benne van a gyári lánc. Ezt néha lehet csak egy lánc cserével orvosolni, nem kell komplett vezérlést cserélni. Erre a műveletre elég borsos számlát szoktak mondani, mert a gyári utasítás szerint ehhez ki kell venni a motort, de meg kehet oldani a helyén is.

Klasszikus ék alak, az Accord oldalról is sportos
Klasszikus ék alak, az Accord oldalról is sportos

A kettöstömegű és a kuplung is kibír nemegyszer 400 ezer fölötti futást, ha jó a tulaj lába. A fogyasztásokra visszatérve, én a két literessel lejártam 8 literrel, a 2.4-essel 8.5-el, a dízellel 6-5-el.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Avensis vagy Mondeo, ha dízel kell?

2017. október 1., 11:27 Módosítva: 2017.10.04 06:13
0

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, a keret 2,5 millió. Két kiszemelt a 2009 utáni 2.0-2.2 D-Cat Toyota Avensis és 140-163 LE 2.0 TDCi Ford Mondeo.

Eddig 2005-ös 1.4 D4D Toyota Corolla volt. 300 ezer kilométer alatt kopó alkatrészeken, turbón kívül mást nem nagyon kellett cserélni. Nagyon bevált, ezt a tartósságot várnám a következő autótól is.

Lényeg, hogy négy fő kényelmesen elférjen benne, és esetenként a csomagtartóban egy jól megtermett kutya. A kocsival minimum öt évre tervezek.

Kérdésem az lenne: kell-e félni az újabb 2.0-D-CAT és 2.2 D-CAT motortól, jelentkezhet-e náluk a 2009 előtt gyártott hengerfejtömítés probléma?

A Mondeót nem ismerem, van-e olyan tartós mint az Avensis? 140 vagy 163 LE TDCi tartósabb?

Kedves Kérdező!

A 2009 előtt gyártott 2,2-es dízel Avensisnek nem kifejezetten hengerfej problémája volt, hanem a hengerfejtömítés anyaga keményebb volt, mint a blokk és a hengerfej anyaga, ami belenyomódott a hengerfejbe és a blokkba. Ez hengerfejproblémával kezdődött, de súlyosabb esetekben a blokk is menthetetlen volt, mert többet kellett volna levenni belőle, mint amit a dugattyú felső holtpontja engedett volna. A dolog szépsége, hogy a blokk síkolásához előbb csavarra kellett szedni a motort, hogy kiderüljön, egyáltalán menthető-e. Ha menthetetlen volt, akkor jött a motorcsere. Sajnos nem tudom milyen motorkódtól lehet megvenni az újabbakat, de állítólag ezeknek már tényleg nincs ilyen baja. Toyota klubosokat kellene megkérdezni.

buyers guide - toyota avensis 2014 - front quarter?itok=alfFR8X9

A kétliteresekre nem volt jellemző ez a fajta meghibásodás. A 2007-től gyártott Mondeo már sokkal jobb, mint az elődje, ezekben már egy PSA HDI motor volt, a Ford rájött, hogy nem kell erőltetni a személyautóba való dízelmotor gyártást, régen se ment neki, a régi 1,6-os, 1,8-as dízelek is hírhedten vackok voltak. Ez a Mondeo viszont nagyon jól sikerült, rendesen össze van rakva, igényesebb lényegesen a belseje is, és tartós is. Nem véletlenül lett a flottaüzemeltetők kedvence. Ebből adódik a probléma is, hogy rengeteg került piacra a 3-4 éves lízing lejártával és 200 ezer körüli futással, utána licit oldalakról Magyarországra érve mind átment egy időutazáson. Egyik ügyfelem mesélte, hogy tizenkét Mondeo után adta fel, és keresett más típust, mert a szervizben lekérdezve 80 és 250 ezer között hiányzott az autók órájából. Mindkettő jó, de körültekintően vásároljon.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Családi SUV három gyerekkel

2017. szeptember 30., 09:37 Módosítva: 2017.10.05 06:31
134

Tisztel Nepperűző,

Család bővülése miatt egy nagyobb autóra van szükségünk amiben 3 gyerkőc (és ülésük) és 2 felnőtt is elfér. Mivel munkahelyem 3,3 km-re van tőlünk, ezért csak benzin/lpg üzemű autóban gondolkodok. Lakásunk nehezen megközelíthető, így magas építésű autó szükséges.

Az autóra szánt összeg 1,5 millió ft. + szerviz

Elképzelések:

- Mitsubishi Outlander 2,4 (2004-es első verziós)

- Subaru Forester

- Honda CRV

- Kia Sportage

Kb. ez lenne a prioritás is a fejemben. Esetleg lenne más javaslata?

Köszönettel,

Gyuri

Kedves Gyuri!

Az első generációs Outlander kifejezetten kicsi belül, csomagtartója is alig van, amúgy műszakilag jó. A Forester szintén kicsi belül. A Honda CR-V-nek a leggyengébb a 4X4 hajtása ezek közül. A Kia is jó, de nekem még eszembe jutott a Toyota Rav4, Nissan X-Trail és a Suzuki SX4 is. Tartok tőle, hogy ezekbe nem fog beleférni hátra három gyerekülés, de ez csak úgy derül ki, ha elmennek kipróbálni.

mitsu

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Toyota Yaris-t vagy Mazda 2-t az 5-10 évesek mezőnyében?

2017. szeptember 29., 11:50 Módosítva: 2017.10.02 09:56
0

Kedves Nepperűző!

Első autómat szeretném kiválasztani, megvásárolni... ehhez kérnék egy kis segítséget.

A fenti két típust szemeltem ki, 5-10 éveseket nézegettem, mindkettőből 1.3 benzinest.

Melyikkel járnék jobban? Tudna nekem ebben segíteni?

Előre is köszönöm!

Erika

Kedves Erika!

Az újabb Mazda 2-esekre a rozsda sem jellemző annyira, mint a korábbi Mazdákra, de alvázvédelmet mindenképpen kell rá tenni. A Toyota mellett szól, hogy láncos a motorja, és nem kell vezérlést cserélni benne. Mindkettő nagyon jó autó, egyikkel sem nyúl mellé.

mazda2-01

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Ford Fusionről 5-ös BMW-re?

2017. szeptember 25., 14:08 Módosítva: 2017.09.29 11:51
679

Tisztelt István!


Több éve egy 2007-es 1,4-es benzines Ford Fusion a családi autónk, anno egy 620-as Rovert cseréltünk le rá. Akkor jó választásnak tűnt, mára azonban már kevés - méretre is, menetteljesítményre is, komfortra is.

A gyerek is nagyobb, egyre többet járunk nagyobb távra, és a 68 lóerő maximum városi közlekedésre alkalmas, autópályán rettenet; ha elérjük percek alatt a 130-at akkor már beszélgetni sem lehet az autóban, rádiót bekapcsolni felesleges is - mehet az imádkozás, hogy előzni ne kelljen.

Egy nagyobb köbcentis benzines autóra cserélnénk le - azért benzinesre, mert a mindennapokban a városon belül járnék vele dolgozni, napi 20 kilométer nem annyira jó egy dízelnek. Emellett egy komfortosabb autót szeretnénk, ezért az idősebb prémiumautók között nézelődünk. 2006-2008 körüli 3-as, 5-ös Touring BMW-t néztünk, 3-as olyan 325-től, 5-ös 530 ami jó lenne, de a keret elég szűk - 3,5 millió lenne a plafon amit be tudnánk vállalni. Kicsit elrugaszkodtunk a valóságtól és megnéztünk egy jó ajánlatnak tűnő Mercedes R500-as hajót, ami nagyon tetszik a családnak, a keretbe is belefér (2007-es 3 millió), de nem ismerem a típust, mennyire lehet ez lutri.

Tartok attól, hogy egy 10 éves prémiumautónál ha nem körültekintően vásárolunk akkor nagyon nagy bukó lehet belőle ha javíttatni kell, csillagászati szervizköltségek nem fognak beleférni.

Mit gondol erről a Mercedesről, esetleg a BMW-t mennyire ajánlaná, vagy ebben a kategóriában és feltételekkel más márkát?

Tanácsát előre is köszönve:

Ferenc

Kedves Ferenc!

Nem kell önnek BMW, túl nagy az ugrás a Fusion után. Értem, hogy az R500 nagy hajó meg minden, de a szervizszámlájától meg a fogyasztásától lefejelné az asztalt, mint ligeti kurvát a hajó hinta. Értem én, hogy kevés a 68 ló, de a 306 nem a következő lépés. Ráadásul az R500 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el.

IMG 1247

Nézze meg ezeknek az autóknak a kopó alkatrészeit, gumijait, hogy mennyibe kerülnek, azután értékelje az olvasottakat. Annyira kell önnek egy ilyen német prémium, mint szappanra a szőr. 3,5 millióért vesz egy kétliteres szívó benzines Accord kombit, és béke van, vezéműlánc van benne, nem kell cserélni, nem romlik el, nyolc liter körül eljár vele.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Miatájától fájószívvel megvált hölgynek keresünk...

2017. szeptember 23., 10:06 Módosítva: 2017.09.28 17:17
81

Tisztelt Nepperűző,

Párom MX-5 Youngsterének helyére keresünk kisautót, esetleg kompaktot, ami egy nagyságrenddel praktikusabb az elődjénél, de ezzel együtt mégis szerethető.

Praktikum oldalról elvárás lenne a klíma, légzsák, és a Mazdáéhoz hasonló megbízhatóság (javarészt városi használatban lesz). A szerethetőség egyik kritériuma pedig az agilitás (ne legyen alul-motorizált), a másik nehezebben megfogható szempont az, hogy nem szeretnénk zsugorított egyterűre hajazó autót. Ilyen formán a Honda Jazz, a Yaris, és a 2002 utáni Colt kiesik a játékból.

Szóba került típus a Fiesta MK5-ös (2000-2002) jobban felszerelt változata, mert aránylag lapos, és jót hallottunk a karakteréről, de minden javaslatra nyitottak vagyunk márkától függetlenül.

A keret átírással, és a szükséges javításokkal együtt egymillió forint.

Köszönettel,

Gábor

Kedves Gábor!

A Fiesta teljesen jó, és ennyiért már 2006-2007 körüli szép példányokat lehet találni. Az 1.4-eseket ajánlom inkább, ha kell valamennyi menés, de van belőle 1.6-os is, csak az ritkább.

Mk.VII 2006
Mk.VII 2006

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepjárót, pickupot hárommillióig

2017. szeptember 22., 11:29 Módosítva: 2017.09.25 00:47
142

Tisztelt Becsületesnepper!

Olyan kérdésem lenne önhöz, hogy édesapámmal terepjárót vagy pickupot tervezünk venni. Vadászatra lenne használva (nem sokat), természetesen a hétköznapokban is igénybe lenne véve.

A kiszemelt típusok:

- Nissan Navara 2005-től

- Dacia Duster

- Suzuki Samurai (hétköznapi használatra ezt tartom legalkalmatlanabbnak)

Más típusokat is ajánlhat.

Maximum vételár 3,2 millió.

Üdvözlettel Máté!

Kedves Máté!


A Navara tűnik ezek közül a platója miatt a legpraktikusabbnak, de a Suzuki és a Duster is megbízhatóbb nála. A Navaránál még egy alváztörés is árnyalja a képet. Persze ehhez az elmulasztott alváz mosás is kell szerintem. A Samurai-nak a rozsda a legnagyobb gondja, én inkább egy Vitarát vennék. Vadászatra sajnálnék egy autót három millió körül, mert a fényezés nagyon hamar oda lesz az erdőben.

A hasmagasság 20 centiméter
A hasmagasság 20 centiméter

Az én vadász ismerőseim inkább a rozsda mentességre és a műszaki állapotra helyezik a hangsúlyt, és olcsóbb autókat vesznek, ahol már szinte mindegy a karc az autón, mert úgyis igáslovat vesznek. A Toyota RAV 4 is jó lehet, de abból vagy a régi két literes dízel, vagy benzines, a 2.2-est hanyagolnám. Isuzu Trooper, Nissan Patrol vagy Terrano, Mitsubishi L200, de a legjobb a Toyota Hilux.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Élményautót akarok, megéri a kompromisszum?

2017. szeptember 20., 13:32 Módosítva: 2017.09.22 11:31
286

Kedves Nepperűző!

Eljutottam oda, hogy szeretnék egy kicsi sportos élményautót. Egy 94-es sedan Swiftet váltanék valami izgalmasabbra. Három kiszemelt van jelenleg. Az első a már-már klasszikus Mazda MX-5 NA a szintén bukólámpás MR2, ezek valóban megadnák az élményt, viszont kompromisszum a két személy. Ha ezekre esne a választás valószínű a Swift hű társam maradna. Viszont, hogy ne kelljen két autót fenntartani képbe került a Toyota Celica, ott van 4 személy illetve használható csomagtartó viszont elöl hajt. Vesz el az elsőkerékhajtás az élményből annyit, hogy ne érje meg? Illetve milyen buktatókat tudna elmondani az említett 3 típusról, esetleg tudna még valamit bevenni a sorba?

Válaszát köszönöm: KA

Kedves KA!

Az elsőkerékhajtást nem mondanám igazi élményautóba valónak, a Celicától nem kapná meg azt az élmény, amit várna. Az MX5 se csak a hátul kaparástól lesz az, hanem attól, hogy a kormányzás, a váltó, a futómű és az egész autó remek összhangban van egymással. Tényleg az unalomig mondtuk már, hogy mennyire jó kocsi az MX5, és tényleg, viszonylag kevés lóval nagyot lehet autózni, és pont emiatt az összhang miatt. Én tuti ezt vennék. Az MX 5-nek a rozsda a baja, a hátsó íveken, a küszöbön, és az első stabilizátor bekötési pontjánál a nyúlványon. Itten tessék tájékozódni. Az MR2-es se rossz, de az MX jobb. A legjobb lenne egy olasz importos MX5, az nem rozsdás.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Fabiát vagy Merivát?

2017. szeptember 19., 11:00 Módosítva: 2017.09.20 21:58
145

Tisztelt Nepperűző!


Május óta keresek első autót magamnak úgy 1,2-1,4 millió forint között. A végére két típus maradt: Skoda Fabia illetve Opel Meriva. A kérdésem lényege: Ennyiért már lehet kapni 2007-es 2-es Fabiát. Érdemes megkockáztatni a HTP motorral (Túlnyomórészt városon kívüli használatra lenne rokonlátogatáshoz.) ha a motorja nincs rajta a Totalcar által korábban közzétett kerülendő motorok listáján? Tehát más hiba elvikben nem jöhet elő rajta (mármint gyárilag)? Avagy érdemesebb Merivát venni, amit többet fogyaszt de több a hely benne? (Nem olvasni túl jókat róla a neten.) És ha az utóbbi akkor az 1,4-es is elegendő lehet?


Köszönettel: István

Kedves István!

A HTP High Torque Performance (magas nyomatékú) motornak két fajtája van, a gyengébbik két szelepest a nepper szlengben úgy fordítják, hogy Hiába Taposod Paraszt. Több emberrel beszéltem, aki szereti ezeket a motorokat, de én jobb szeretem a négyhengereseket, sokkal szebben járnak, szebb a hangjuk is. Nem rossz a Fabia, de elég fapados, különösen ezek a kis motorosok. A Meriváról én is olvastam már rosszat, de nekem nincs vele rossz tapasztalatom, szerintem az jobb választás lenne, a motorok közül az 1.6-os jobban passzol bele, de az 1.4-es is elviszi.

f

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Hármas Prius-t autópályára?

2017. szeptember 18., 13:06 Módosítva: 2017.09.20 06:19
364

Kedves Becsületesnepper,


Napi 110 km-re tervezek egy hármas Priust. 40 km városon kívül, 70 km autópálya, azon átlag 140-160 km/h, időnként kicsit több (külföld). Tudom, hogy a dízelt erre találták ki, de az kizárt. Jelenleg egy Corolla 1.6 VVT-i van használatban.

Van esetleg tapasztalata/ismerőse aki ilyen körülmények között használ hibridet? Egy Atkinson-ciklusú motor mennyire tolerálja a nagy sebességet?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:

Péter

Kedves Péter!

Aki Prius-t vesz, az jellemzően nem akar autópályán nagy sebességgel közlekedni, arra valóban a dízel való. A villanyász barátom családjában csak Prius-ok vannak (3db), mind megy autópályán (is), de senki nem nyelezi. Az egyik ismerősöm felesége, napi szintem nyomja vele a Budapest-Kecskemét-távot, de ő is csak 140-el. Nem hiszem, hogy bármi történne vele, ha 160-al vagy fölötte menne, de már Németországban sem lehet tartósan 160 felett menni, ott is sok a korlátozás, illetve nagyon megnőtt a forgalom. Ez úgy fog kiderülni, hogy vesz egyet, és ha nem válik be, eladja. Attól nem tartok, hogy baja lesz, inkább az a valószínű, hogy nagy tempónál kelletlen lesz.

pp-04

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Kombi Passat kell a családnak?

2017. szeptember 17., 09:17 Módosítva: 2017.09.20 06:19
313

Üdvözlöm!


Érdeklődni szeretnék Vokswagen Passat VI 2.0 PD TDI (140LE) autókról hogy mi a véleménye esetleg ugyanez csak 1.9-es (105LE) motorral. Skoda Fábiánk van, de kinőttük két kicsi gyermekkel kevés a hely benne ha cuccolni kell utazáshoz pl. Azt láttam hogy sok 2.0-ás van eladó gondolom nem véletlen ez sem. Viszont a 105 LE-s kicsit kevésnek találom ekkora karosszériához. Vagy nem így van? A DSG váltóst kerülni kell gondolom.

Mik a fontos dolgok amiket meg kell nézni vásárlás előtt ha tudna pár tanácsot adni megköszönném! Mennyire viseli meg a családi kasszát ezek szervizelése? Olasz, Francia autót nem szeretnénk esetleg még az Opel Vectra C-t nézegettük de ott nagyon nem tetszik az hogy olasz 1.9-es dízel van benne.

Előre is köszönöm szépen a segítségét!

Kedves Kérdező!

vt4

A 2.0 PDTDI nem jó, az 1.9-es PDTDI meg nagyon. A kétliteresről itt olvashat, Csikós kolléga tollából. A két literes nem véletlenül olcsóbb lényegesen, mint a gyengébb 1.9-es. Elég a 105 ló a kaszni mozgatásához, és ez a motor fogyaszt a legjobban. A DSG nyilván egy újabb probléma forrás, mert ami be van építve az autóba, az el is romolhat, és el is fog egyszer, csak az a kérdés, hogy önnél vagy nem. Nem horror fenntartása, de lehetnek drágább javítások minden autónál.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még

Volvót cserélném A6-ra

2017. szeptember 9., 07:00 Módosítva: 2017.09.17 09:19
283

Tisztelt Becsületesnepper!

A közeljövőben szeretném lecserélni egyre öregedő 2000-es évjáratú Volvo S40-es autóm. Egyre több vele a nyűg, és ahogy mondani szokás többe kerül a leves mint maga a hús. Ki is néztem az utódját egy 2007-es Audi A6 2,0 TFSI személyében. Az egyetlen aggályom (tudom állapotot nézünk nem kilométert), hogy 360 ezer kilométer van benne, és nem igazán tudom mennyit bírnak ezek a motorok. Főleg a turbó miatt kérdezem.

Az esetek 70%-ában városban megyek, de egyre többször utazunk 5-en távolabbra és hát valljuk be, szeretem ha akkor is megy az autó.

- Hogy veszem észre ha a turbó cserés?

- Mennyire viseli ez meg a motort?

- Mi az amit érdemes nézni az autón?

Halkan megjegyzem, az autóért 2,3 millió forintot kérnek!

Köszönettel: Dániel

Kedves Dániel!


A 360 ezer kilométertől önmagában még nem kell félni, egy tekert 200 ezertől inkább. Érdemes figyelembe venni, hogy ez egy TSI, igaz, ez a TSI-k közül a legjobb, ezzel van a legkevesebb baj. Szerintem a 3,2-es szívó motor jobb. A turbócserét csak akkor veszi észre, ha nemrég cserélték, és újszerűbb, mint a környezete, vagy tud róla az eladó, és mondja. A turbótól nem kell félni, igazából az autó költségeihez képest kevésből, 100 ezer forint környékén vagy kicsivel felette felújítható.

AUDI-A6-35 26

A hülye tulaj, és az elhanyagolt olaj csere viseli meg a motort, nem a turbó csere. A 2,3 milliós ár nem számít különösen kevésnek, de érhet ennyit. Vigye el egy szakértőhöz, mondjuk hozzá.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Első generációs dízel A4-est 2017-ben?

2017. szeptember 6., 10:59 Módosítva: 2017.09.09 07:09
255

Tisztelt István,


Szokásos formula: Autóvásárlás előtt állok. Azt szeretném kérdezni, hogy ebben a szmogriadókkal és klímakonferenciákkal teli világban be lehet-e még állni bébifókákat gyilkoló zsoldosnak, anélkül, hogy én középtávon rosszul járnék vele.

Középtávon nem járnék vele rosszul: El tudnék járni vele rendszerint autópályán külföldre (munka) és haza, elgurulni munkába (rövid táv), továbbá kirándulni a járművel olyan szép helyekre, amiket még nem öltek ki az Euro2-es dízelek. Mindezt úgy, hogy nem bukom el egy esetleges trélerezésen a takarékos TDI fogyasztásából származó előnyöket.

Szeretnék venni egy AFN motorkódos, első generációs A4-est. Baráti társaságban sok vélemény ütközik, van aki szerint ez az "utlimate-világból-kimenő-célszerszám" van aki szerint nem fogok ma már olyat találni, amivel lesz bátorságom 1200 kilométeres hétvégének nekivágni.

Hangsúlyoznám, hogy nem a napfénnyel üzemelő autót keresem, nem célom gombokért venni levedlett példányt. A hahun a milliótól fölfelé pozicionált sávot böngészem. Németországi vásárlás szóba jöhet, bár szeretném a szerelőmmel együtt megnézni a megvásárolni kívánt autót, ez pedig Magyarországon egyszerűbb.

Havi bevételem határon túli mérnöki juss, nagyjából ennek megfelelően céloznám az autó fenntartására fordítandó összeget.

Igazság szerint én még azt sem mondanám, hogy feltétlen egy ilyen öreg, kerregő közlekedőedényre lenne szükségem. Még akár egy közepesebb benzinmotort is tolnék magam előtt, hosszú utazótempón az is elketyeg gazdaságosan. Bár párom van, emiatt nem tartom indokoltnak a BMW-t, bár lelkem mélyén vágynék egy M52-re.

Paraméterek:

- elkövetkező évben ~30.000 km

- rövid távok is (részecskeszűrőt mellőzném)

- autóvásárlásra szánt összeg: 1-1,4M Ft + egyéb költségek (nem feltétlen kell elkölteni mindet...)

- tulajdonos: fiatal férfi, aki azért "asztráscsávó" nem szeretne lenni, de nem a szomszédnak vásárol


Tisztelt István, mondja meg kérem: Racionális választás számomra még 2017-ben egy öreg dízel? Vagy már a jó öreg 1.9 TDI-re is azt lehet mondani, hogy öreg prémiumba belevágni inkább hobbi és szélmalomharc? Számomra gyanúsan sok B5-öt árulnak szét Facebook-csoportokban, schwarz-bontásokból...


Köszönöm tanácsát,

Péter

Kedves Péter!

Egy ilyen TDI megvásárlása nem jár kockázattal, sőt, ez jár talán a legkevesebbel. A VW-csoporton belül minden autó ugyanabból van össze legózva, de az A4 az egyik legjobb minőségű, és valóban szép, nagyon jól tud kinézni még mind a mai napig. Ezek a legmegbízhatóbb motorok, tényleg kimennek a világból, és lehet belőlük megkímélteket találni, csak menni kell utána. A szervizelésétől sem kell tartani, mert minden van hozzá bontottban és újban is. Pont ezek a Facebook-csoportok a legjobb alkatrészforrások. Ennyi pénzért a legjobb példányok közül válogathat.

DSC 1986

Üdv:

-Becsületesnepper-

Távolról sincs vége, olvasson még