Az otthoni autóépítő kisipar már számtalan botrányos dolgot termelt ki az évek során. Volt nevetséges, gagyi, és olyan is, amelyet rengeteg aprólékos, már-már precíz munkával alakítottak vállalhatatlanul rondára. Utóbbiak táborában koronázunk új királyt ezzel a Tremor Coasterrel.
Versenypályán vezetni mindig veszélyes dolog marad, még ha az ember életvitelszerűen is teszi ezt. Néhány napja a hírhedt Nürburgringen törtek össze egy BMW M5-öst.
Lőttek rá, kövekkel dobálták, de sokáig megfékezhetetlennek tűnt az autószállítóval menekülő kamionos. Életveszélyes és félelmetes, mégis komikus hat és fél perc a hülye közlekedési helyzetek hazájából Fehéroroszországból. Íme a részeg kamionos, aki egy trélernyi Forddal – köztük több furgonnal – a háta mögött int be a törvénynek.
Valószínűleg minden bizalmát elvesztette a szervizzel szemben az a floridai férfi, akinek egy szerelő kínozta meg a Mustangját. Az igen érdekes javítási próbálkozást az autó fedélzeti kamerája rögzítette, most mégis a szerviz perelné a tulajdonost.
A jó autóreklám mindig a kocsi képességeit demonstrálja. Mivel mással lehetne egy erős, hátsókerekes BMW-t bemutatni, mint egy körforgalom körbedriftelésével?
Van olyan zenész, aki minden vagyonát ritka sportkocsikban tartja, de Phil Collinst láthatóan mindig jobban érdekelte a zenélés, mint a száguldás. Ez persze nem jelenti, hogy ne vett volna jó kocsit magának – állítólag a 90-es évek elején például ezt a BMW 325i Touringot hajtotta, amely most egy használtautó-hirdetési oldalon bukkant fel.
A Sun Valey Road Rally érdekes esemény: egy lezárt, egyenes országúti szakaszon lehet kipróbálni, mit tud a verda. Az útszakasz ráadásul nem csak néhány száz méter, így itt igazán nagy tempó is előfordul.
Bizonyos autósport-ágak értelmes mivolta gyakorta megkérdőjeleződik – a szerkesztőségben például régi vita, hogy a drift sport-e vagy sem – de meg mernénk kockáztatni, hogy a sárban gyorsulás az eddig látott legnagyobb baromságok egyike.
Talán az egyik legérdekesebb utcai Ferrari kerül árverésre, amely évtizedekkel előzte meg saját korát. A 365 P Berlinetta Speciale azt az üléselrendezést követi, amely a McLaren F1 révén lett közismert, de emellett más teljesen üvegezett tetővel készült, 1966-ban, ami szintén bő negyven évvel később jött csak divatba az autógyártásban.
A német Boba Motoring tuningműhely neve sokak számára ismerős lehet. Ők azok, akik egyes Golfból faragtak bő ezer lóerős szörnyeteget, amellyel gyorsulási versenyek mezőnyét riogatják. A 16Vampirként elhíresült Volkswagent folyamatosan reszelgetik, most éppen egy kétliteres, tizenhat szelepes motor van benne, méretes turbóval.
Rövid időn belül a második luxusautókat szállító kamion szenvedett balesetet Kínában. A képen oldalán fekvő tréler rakománya tízmillió jüant ért, a kár ezúttal sem kevés.
Néhány napja az hozta izgalomba a Honda-rajongókat, hogy az NSX egyik prototípusát elhozták tesztelni a Nürburgringre. Égés lett a sztori vége.
Sokan lelik örömüket a replikákban, bármilyen nevetségesnek is tűnnek az általában torz tárgyak a többség szemében. Nem kivétel a valószínűleg litván ismeretlen művész alkotása, ami Veyronnak szeretne látszani.
Mindenhol az az érdekes, ami arrafelé nincs: nálunk az amerikai autó a menő, az USA-ban meg úgy tűnik, a Wartburg. Legalábbis ezt gondolja a tulajdonosa, aki büszke árat kér érte.
Minden létező rekordot megdöntött az a brit nő, aki száztízszer futott neki a KRESZ-vizsgának, ám egyszer sem járt sikerrel. A 28 éves csúcstartó összesen mintegy 1,2 millió forintnak megfelelő fontot költött eddigi próbálkozásaira, de ha az elméleti részt esetleg sikerül is teljesítenie, még mindig hátra lesznek a gyakorlati vizsgák.
Amióta a Mercedes csepegtetni kezdte a kedvcsinálókat az AMG GT-ről, egyre nagyobb lelkesedés övezi az új sportkupét. Nem csoda, az SLS kicsöccse legalább olyan jól néz ki, mint az eredeti, és bestiális hangja van.
Nyugodtan várhatja az apokalipszist a Rockzilla-tulajdonos, utakra nincs szüksége. Csak benzinre, de abból bőven.
Zseniális használtautó-hirdetésnek tűnik a nálunk csak B Corsaként ismert Holden Barinát reklámozó videó, de csak első ránézésre. Valójában egy kreatív ügynökség bújtatott erődemonstrációja.
Egy jó bulihoz nem árt egy ütős meglepetés, de a medencébe eső Jeep talán már túlzás. Az ohiói Lakewoodban történt baleset persze minden volt, csak nem szándékos, de szerencsére senkinek nem esett komoly baja.
Sok kommentár nem kell a mai nap legröhejesebb képéhez, ez az, aminek látszik.
Az ittas vezetéssel járó kockázatokra nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. A többség szerencsére tisztában van a veszélyekkel, de azért mindig akadnak olyanok is, akik túlbecsülik saját képességeiket, és úgy gondolják, rajtuk nem fog az alkohol.
A Ferrari F70 (illetve F150 kódnevű projektje) az utóbbi évek leginkább figyelt (és megfigyelt), misztifikált és elképesztő terméke. Tekintsünk el attól, hogy végül a világtörténelem egyik leghülyébb autónevét kapta, melynek hallatán egyként horgadt fel a Genfi Autószalon közönsége.
LaFerrarit látni Európában csak néhány helyen van halvány esélye az embernek – Maranello és Monte Carlo környékén – de valószínű, hogy könnyebben találunk rá arab országokban. Ez a felvétel például Katarban készült az autópályán, ahol az utóbbi évek legérdekesebb Lamborghinijével kelt versenyre a Ferrari csúcsmodellje.
A világon mindenütt ugyanolyan óvatosan szállítják a túl nagy méretű tárgyakat. Általában kísérettel, úgy, hogy a többi jármű meg se próbálhasson előzni. Nem véletlen: ha egy ilyen 15-20 méteres tárgy elindul, semmi nem fogja meg. Itt egy nagyszerű példa: nem csak az óriási acélgerenda borult fel, de vitt magával minden mást.
A BMW nem kényeztette el a közönségét sportkocsikkal, de nagy kupé, amiből ki lehet hozni valami sportosat, azért mindig akad a kínálatban. Ilyen volt a 90-es évek 8-as sorozata, amelyből a legérdekesebb talán a 850CSi kivitel volt. Ehhez az M részleg készített erősebb motort, de épp ezért csupán 1510 példány készült belőle. Ez viszont nem is gyári autó, hanem az Alpina átirata, amelyből csak 57 készült.