A szomorkás Tucker sztorit a detroiti autógyártók által megbuktatott szupermodern csodakocsiról sokan ismerhetik, hisz film is készült róla. Az azonban kevésbé közismert, hogy az összesen elkészült ötven autó ma is megvan, gyűjtőről gyűjtőre vándorol, és egyre nagyobb értéket képvisel.
Első pillantásra elég különös a filmen látható férfi viselkedése. Minden látható ok nélkül jár át a zebrán, egyik oldalról a másikra. Két átkelés közt vár egy kicsit, majd visszafelé is megteszi az utat, megfontolt lépésekkel, a sietség bármiféle jele nélkül.
Ha egy autó farán az Opel Kadett 1,6i feliratot látjuk, talán a gyorsulási verseny az utolsó dolog, ami eszünkbe jut. Az alábbi videóban látható öreg Kadett esetében első ránézésre szinte semmi sem árulkodik arról, hogy valójában egy szörnyeteggel van dolgunk: egy diszkrét hátsó szárnyban és egy alufelni-garnitúrában merül ki az optikai tuning.
Autókat tarolt le, szétszakadt, majd kigyulladt egy lopott Tesla Model S tegnap West Hollywoodban. A közel tragikus eset után nem kizárt, hogy újraéled az S-ek körüli tűzpara.
Bármely autókhoz kicsit is vonzódó ember számára drámai látvány négy menthetetlenül kiégett sportautó képe. A fotón látott Bentley Flying Spur, Ferrari F430, BMW X6 és Lamborghini Murcielago csak torzók csupán, együtt érte őket tűzhalál szállítás közben.
Az autóverseny a határon autózásról szól, de amikor egy kicsit többet sikerül elvállalni, mint ami ésszerű, annak könnyen rossz vége lehet. Ám akadnak veszélyes helyzetek, amiket sikerül egy kis szerencsével, és ügyességgel megúszni – mint ez is itt.
A párhuzamos parkolás gyors kivitelezése nem olyan egyszerű, különösen ha szűk a hely, de ahol egy csatahajónyi tér áll rendelkezésre, ott a legtöbben azért elboldogulnak. Persze akadnak kivételek, például az a sofőr, aki az alábbi felvételen látható.
Az év Hyundai-reklámja címen kaptuk az alábbi videó linkjét olvasónktól. Attila nem tévedett, amikor azt írta, ezt a produkciót értékelni fogjuk, mert zseniális, ahogy van. Ha kíváncsi rá, mi történik hat magára hagyott Genesisszel a kietlen úton, egymástól alig néhány méterre, szánjon két és fél percet ön is erre a jól megkomponált videóra. Íme, a vezetés élménye a Hyundai szerint.
Goodwood nyár közepén egyértelműen az autóbuzéria fővárosává válik egy hétvégére. A Festival of Speeden minden van: új autók, versenygépek, sztárversenyzők és autógyár-igazgatók, de persze csodásan karbantartott, ritka sportkocsik is.
A legérdekesebb az a tény, hogy a plafon-ventillátor és a terepjáró kombinációja az utcán járt, és mégsem esett baja senkinek. A háromágú propeller ugyanis közel másfélszer nagyobb átmérőjű az autó szélességénél, és durván egy méterre kilóg jobboldalt, a forgási sebességéből pedig arra lehet következtetni, hogy komoly sérülések okozására lehet alkalmas.
A divat ciklikus természete ezúttal a 70-es évek első felét hozza vissza, legalábbis a Louis Vuitton őszi kollekciójának e korán kiszivárgott részlete erre utal. A hangulat megteremtéséhez pedig egy egyedi sportkocsit használnak fel, amely egymagában is alkalmas rá, hogy felidézze a korszak stílusát.
Egy csúf balesetet hozott az idei Goodwood Festival második napja. Az autógyártás egyik legnevesebb ünnepén többek között LaFerrarit, 918 Spydert és Pagani Huayrát láthatott tegnap a nézőközönség. Na meg egy GoPrókkal teletapasztott Alfa Romeo 4C-t, amivel áthajtottak a szalmabálasoron.
Az Alfa Romeo kapcsán talán nem a rakendroll az első, ami az eszünkbe jut. Ha már autókkal kellene összekötni ezt a műfajt, a legtöbbeknek inkább a hatvanas-hetvenes évek amerikai izomautói ugranak be. Az olasz gyártó azonban most tett arról, hogy ez változzon.
Az autókat szinte kivétel nélkül hajón szállítják más kontinensekre, legyen szó bármilyen drága modellről, ami általában egész biztonságos, de azért megvannak a maga veszélyei. Ebben a konkrét esetben egy Argentínába szánt Mercedes SLS-t ejtettek a vízbe a hajóról, konténerestől.
Manapság egy Rolls-Royce feltűnően szögletes, és visszataszítóan hatalmas. Ezeket a tulajdonságokat próbálták leutánozni ennek a fura jószágnak az építőik, akik minden jel szerint Malajziában tevékenykednek.
A pénzen ugyan lehet gyors kosit venni, de vezetni nem tanít meg. Itt az újabb bizonyíték: a kaliforniai Malibuban filmezték le, ahogy ez a 360-as Ferrari szabályosan leborul a szerpentin egy alacsonyabb szintjére.
Összesen húszmillió használtautó-adásvétel adatait összesítették 1981 és 2010 között – azt figyelték, hogy az autók eladási árára milyen hatással van a fényezés árnyalata. Állítólag határozott összefüggés mutatkozik: a vidámabb színű autók magasabb áron kelnek el öt év elteltével.
Egy közel százmillió forint értékű McLaren 12C Spiderre pattant fel egy férfi Nagy-Britanniában. A mutatványról készült fotót aztán fel is töltötte az egyik népszerű közösségi oldalra, ahol röviden annyit írt mellé: amikor meglátta az autót, eszébe jutott, hogy milyen vicces lenne felmászni rá. Végül úgy gondolta: miért is ne?
A Ferrari időtlen idők óta a Fiat birodalom csúcsdísze, pedig volt olyan időszak, amikor a Ford szeretett volna beszállni az olasz sportkocsigyárba. A dolog nem jött össze, pedig II. Henry Ford, a vállalat akkori elnöke nagyon szerette volna, ha az olaszok segítik győzelemre Le Mans-ban. Így aztán az amerikai óriás is elkészítette saját középmotoros sportkocsiját, amely 1966 és 1969 között legyőzhetetlennek bizonyult a 24 órás versenyen. Most ennek a gépnek, a GT40-esnek az egyik legkorábbi példánya, egy nyitott prototípus kerül kalapács alá.
Negyvenhét millió forint nem kevés, főleg ha autót vennénk belőle: ennyiért már a legjobb prémiummárkák legerősebb, legkényelmesebb és leggyorsabb autói közül válogathatunk. Vagy vehetünk egy 46 éves autót, amelynél aligha akad feltűnőbb a világban.
Az oroszországi autóbekamerázási mánia elképesztő dolgokat rögzít, amik nyilván másutt is előfordulnak, de ott csak a szemtanúk meséiből tudhatnánk róluk valamit. Itt van például ez az eset a vizes úton megcsúszó, és a szembejövő sávba átsodródó kamionnal.
A sokkoló reklámok szuperpéldánya terjed a neten. A Volkswagen arra figyelmeztet, hogy akár egy fél másodperc is halálos lehet az autós számára, ha rosszkor veszi le a szemét az útról. A filmet már több mint huszonegymillióan látták világszerte, ami talán önmagában is megment majd néhány életet. A Kresz itthon határozottan tiltja a mobiltelefon használatát vezetés közben és a Kúria május eleji döntése szerint mobilhasználatnak számít az is, ha valaki kinyomja a bejövő hívást miközben vezet.
Aki még emlékszik a KRESZ-tanfolyamára, az nyilván fel tudja idézni, mi a teendő, ha az előttünk-mellettünk haladó zebra előtt lassít, vagy megáll. Azt gondolnánk, ezt a rendőrök a világ minden táján jól tudják – még jobban, mint a civilek – hisz az ő dolguk lenne e szabályok betartatása, de ez a filmecske a bizonyíték rá, hogy nem így van.
Az egyes Golf lassan ritkasággá válik, épp ezért meglepő elsőosztályú versenyautóként viszontlátni. Ez a példány valóban az: a motorja kerek 1000 lóerős, így valószínűleg minden mást legyorsul, beleértve minden sorozatgyártású szupersportkocsit is.
Úgy tűnik, a románok nem viccelnek, ha illegális utcai autóversenyzésről van szó. Az alábbi videóban az első három másodpercben tulajdonképpen semmi különös nem történik, akkor azonban meglátjuk, hogy milyen járművek is feszültek egymásnak. Az autópályán.