Az év utolsó heteiben esett be 2017 autós üldözési videója. Csehországban vette egy biztonsági kamera ezeket a szürreális másodperceket egy áruházi parkolóban. Mankó a látottakhoz: a fehér furgon mellé parkoló piros autóval jönnek a tolvajok. El akarták lopni a furgont, aztán amikor ez nem jött össze, menekülőre fogták. Akkor jött a zseniális helyzetfelismeréssel bíró első targoncás. Aztán kicsit később a második, majd a harmadik és összeállt a spontán szorító.
A világ keleti felén más a szemlélet, az értékes dolgokat akkor is igyekszenek menteni, ha látszólag más esély sincs. Arthur Tussik, a feltehetően orosz karosszérialakatos Youtube-csatornát működtet, ahol a virtuóz módon helyreállított autóit mutatja be. Ez a fehér 7-es BMW a történet szerint totálkárosra tört, ám emberünk aprólékos melóval - külsőre legalábbis - eredeti állapotába hozta. Az már más kérdés, hogy egy ilyen poraiból feltámasztott autó mennyire lehet biztonságos, ha újra meg kell védeni a tulajdonosát.
Jogsértő reklám miatt 30 millió forint bírságot rótt ki az Autocentrum AAA Auto Kft.-re (AAA) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a fogyasztók törvényes szavatossági jogait úgy jelenítette meg reklámjaiban, mintha azokat csak az AAA vásárlói kapnák meg. A GVH határozatában megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását, és egyetemleges felelősként nevesítette a cég anyavállalatát, az AAA Auto International a.s.-t. A versenyhatóság közleményében ismerteti: az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók Polgári Törvénykönyv szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál. A 12 hónapos szavatosság ígérete valamint a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia ugyanis olyan jellemzők között jelent meg a vállalkozás reklámjaiban, hirdetéseiben vagy például a cég honlapján, melyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint, hogy a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást egy másik ügyben. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát. A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok (elállás, garancia, piaci szereplők egyéb szerződéses kötelezettségei stb.) ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban. A versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján. (MTI)
A müncheni ügyészség egy német környezetvédelmi szervezet (DUH) állításaira hivatkozva azzal vádolja a BMW-t, hogy a környezetvédelmi vizsgálatok eredményeit meghamisító csaló eszközt épített be egyes modelljeibe. A vizsgált autó, egy BMW 320d volt, amely bizonyos üzemi körülmények közt egyszerűen kikapcsolta a nitrogén-oxid kiszűrésére szolgáló részecskeszűrőt, így a vizsgált autó a megengedett határértéket lényegesen túllépve közlekedett a forgalomban. A BMW cáfol és azt mondja, autóit nem csak a KBA, vagyis a helyi közlekedési hatóság vizsgálta és találta megfelelőnek, de más, hivatalos teszteken is megfelelt. (Autonews)
A Jaguar I-Pace, korábbi piacra lépésével megelőzheti a Porsche és az Audi villanymotoros luxus-SUV-it, mert megjelenése a jövő év első felében várható, míg a Volkswagen-konszern hasonló modelljeit későbbre ígérik. A Jaguar I-Pace véglegesnek tekinthető formája alig tér el a koncepcióautóétól, várható hatótávolsága, az európai mérési ciklus szerint 500 kilométer lesz és az autóba épített 90 kWh-s akkumulátort gyorstöltővel is regenerálhatjuk majd, legalábbis teljes kapacitása nyolcvan százalékáig. Az új Jaugart az osztrák Magna-Steyr-nél gyártják majd. (Autonews)
Elaludt sofőr kamionja tarolt egy brit autópályán – nem ritka eset a világ útjain, az viszont már kevésbé gyakori, hogy két fedélzeti kamera is megörökítse. Bár a videókat látva nehéz elhinni, senki sem halt meg a kamion előtt.
A lengyel sofőr azt mondta a bíróságon, egy pillanatra aludhatott el, mielőtt odaért a feltorlódott autókhoz. A Polóban és a Toyotában senki sem halt meg, mindössze egy bokatörést és kisebb sérüléseket okozott a 68 km/h-val becsapódó kamion. Az illetékes bíróság ennek ellenére 16 hónap börtönbüntetést ítélt meg a 47 éves Mariusz Wlazlzónak, amelyről úgy tudni, le is kell ülnie. Ezen felül 3 év 8 hónapig eltiltják a járművezetéstől.
Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el 2016-ban, mint egy évvel korábban, írja a La Libre Belgique. A beszámoló szerint a Magyarországnál kisebb, de szintén körülbelül 10 millió lakosú országban mintegy 10 ezer villanyautó van, amely a regisztrált gépjárművek 1,6 százalékát teszi ki. Ezzel az adattal Belgium az uniós tagországok között a hatodik a sorban Norvégia (24 százalék), Hollandia (5 százalék), Izland (4,2 százalék), Svédország (3,2 százalék) és Svájc (1,8 százalék) után. Belgium sokat fektet az elektromos autók energiafelhasználását biztosító infrastruktúra fejlesztésébe. Az egy négyzetkilométerre jutó töltőállomások számának tekintetében, az országok méretéből adódóan Hollandiát (150), Svájcot (44) és Luxemburgot (24,8) követően Belgium (20) a negyedik, természeti adottságaiból kifolyólag Norvégia e tekintetben csak a tizedik az Európai Unió országai között. (MTI)
A Lada visszatér Kubába. A Renault tulajdonában lévő orosz AutVAZ két típust a Vestát és Largust szállítja majd a szigetországba, ahol az autópark zömét a 40-es és 50-es évekből származó amerikai autókon kívül a 60-as és 70-es évek szovjet autói, illetve ezek helyi mutációi teszik ki. Az új szállítmány a márka 2005-ös kivonulása utáni időszakot zárja le és az első adagból jellemzően kormányzati taxik és bérautók lesznek, de ezeket dílerhálózat kiépítése követheti, persze csak az ifjabb Castro fémjelezte rezsim szigorú felügyelete mellett. (Autonews)
A Reuters értesülése szerint a PSA (Peugeot-Citroen) visszakérné az Opelért nemrég kifizetett 1,3 milliárd eurós összeg közel felét, miután kiderült, hogy az egykori GM-márka által használt motorok egy része sokkal kevésbé környezetbarát és többet fogyaszt, mint gondolták, így azokkal nem teljesíthetőek az Európai Unió 2020-2021-es széndioxidkibocsátás-csökkentési célkitűzései, ezért a PSA-nak fel kell pörgetnie saját motortechnológiáinak átvezetését a frissen vásárolt német márka modelljeibe. (Autonews)
Egy ideje hallani arról, hogy megújul a Mercedes G osztály, az egyik utolsó, valóban terepjárásra tervezett terepjáró. Az egyértelmű volt, hogy a szögletes dizájnon és a kicsit smirglis mechanikán nem szabad változtatni, hiszen ez adja a típus vonzerejét, épp ezért ott nyúlnak a G-hez, ahol a leginkább szükség van rá, vagyis a helykínálat terén. A kiszivárgott fotók alapján nehéz sok okosat mondani, viszont az látszik, hogy az aktuális C, E, és S osztályban található kezelőszervek és eszközök kerülnek át az immáron valamivel szélesebb, ennél fogva tágasabb G-be, így például a dupla LCD-s műszerfal. Feltűnik még az újratervezett légbeömlő, de az ajtóburkolat is más lesz, ez nem hasonlít egyetlen ma kapható Merciére sem. Bár szó volt arról, hogy a G technikája valamelyest finomodik, hiszen például előre is független futóművet kap a merev tengely helyett, a három zárható diffit megtartják, ezek kapcsolói látszanak a műszerfalon is.
A West Midlands-i rendőrség tett közzé a napokban egy lehangoló videót arról, milyen egyszerű ellopni egy autót, aminek se az ajtónyitáshoz, se a motorindításhoz nincs szüksége fizikai érintkezésre a kulcsával. Azaz a ma kapható autók jó részét, még ha a videón amúgy egy Mercedes-szel teszik ezt. Szóval a lényeg: a két tolvajnál látható két doboz két erősítő, amivel becsapják az autót. Az egyikkel a Merci mellett állnak meg, míg a másikat olyan közel viszik a házhoz, amennyire lehet. Mint az angol rendőrök mondják azért, mert legtöbben a bejárati ajtóhoz közel hagyják a kulcsaikat. Amint az ajtóhoz közeli doboz befogja a jelet, továbbküldi az autó mellé tett doboznak és innen már csak be kell ülni és elhajtani. Ahogy ők tették a videóban:
Az angol rendőröknek nem ismeretlen a módszer, sőt, talán a tolvajok sem. Pár hónapja ugyanígy loptak el egy X5-ös BMW-t a Mercihez közel. Arról is készült videó, de hiába, az ilyen gyors lopások után kevés nyom marad a nyomozóknak.
Igazi Darwin-díjas visszahívásra kötelezte a BMW-t az Egyesült Államok hatóságai, amelyek harmincezer i3-as visszahívásos javítására kötelezték a céget. Kiderült, hogy ütközés esetén fokozott nyaksérülés-veszélynek vannak kitéve a BMW i3-ban biztonsági öv nélkül ülő, 1,5 méternél nem magasabb vezetők. A BMW közleménye szerint saját korábbi töréstesztjeiknél nem tapasztalták ezt a problémát, bár tény, hogy a későbbi vizsgálatok eltérő eredményt mutattak az egyes autókon. (Autonews)
Percenként 8 ezer dollárt égetett el működése során a Tesla Motors az elmúlt tizenkét hónapban, a Bloomberg számítása szerint. A befektetők nem tűnnek izgatottnak emiatt és a cég azt ígéri, hogy a termelés felfuttatásával és a Model 3 tömeges szállításának megkezdésével ismét jelentős bevételekre tesz majd szert a cég. Egy másik teslás hír, hogy Elon Musk cégvezér megnyert egy fogadást, miután az ígéretének megfelelően száz napon belül felépült az a Dél-Ausztráliába tervezett akkupark, amely 100 megawatt kapacitásával megoldja a tavaly szeptemberi pusztító viharok nyomán rendszeressé váló áramkimaradások problémáját és ezzel családok ezreinek életét könnyíti meg. (Autonews, Portfólió)
Hamarosan fővárosi támogatású versenytársat kapat az első, magyar tömeges autómegosztó szolgáltatás, a Totalcaron éppen egy éve, az induláskor bemutatott GreenGo. A Hvg.hu olvasói egy budaörsi telepen fotóztak le egy csomó felmatricázott Volkswagen up!-ot, és e-up!-ot, melyeken ott van a főtámogató a Mol logója is, illetve egy felirat, mely szerint 66 forintba kerül majd egy perc a közös és regisztráció után használható autókkal. A Budapesti Közlekedési Központ korábban a mi kérdéseinkre is úgy válaszolt, hogy tervezik egy hasonló szolgáltatás elindítását, amely ezek szerint hamarosan tényleg megjelenhet a piacon. Kérdés, hogyan biztosítják majd a legalább részben villanyautókból álló flotta folyamatos töltését. (HVG)
Napok óta megy a pörgés szerte a neten, hogy tényleg egy halom ex-Forma-1-es autót találtak-e rozsdás-mohás-trélereken, valahol Franciaországban, vagy legalább félig kamu a dolog és ezek csak valamilyen bemutatóautók voltak anno. Megfejteni mi sem fogjuk a kérdést, inkább beraktuk ide a teljes galériát, aztán próbáljon rájönni mindenki maga.
Vietnam fővárosából, Hanoiból jött a hét oktatóvideója. Ha eddig ne lett volna meg, milyen erőfölénye tud lenni egy vonatnak, tessék: pár centi belógás = gazdasági totálkár.
A múlt hét nagy bejelentése volt a Tesla Roadster második generációja. Elon Musk azt ígérte, a kocsi 1,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége több mint 400 km/óra lesz, a hatótáv pedig az ígéretek szerint 1000 kilométert is elérheti. Akit a részletek érdekelnek, az kattintson ide, a hírből minden kiderül, most viszont egy videó került elő arról, hogyan is néz ki a felfoghatatlan gyorsulás. Mivel a Teslának komoly reklámot csapott a DragTimes csapata, amikor minden létező sportkocsit legyorsultak a Model S-szel, nem meglepő, hogy ők is meghívást kaptak a rendezvényre. Brooks Weisblat, a gyorsulási versenyekkel foglalkozó adatbázis vezetője forgatott egy videót a próbakörről, és valószínűleg meggyőzte az autó, mivel azonnal lefoglalózott egyet a 200 ezer dolláros Roadster II-ből. A videón amúgy látszik, hogy a legdurvább üzemmódban, Maximum Plaidben használták az autót, ami a gyár részéről egy utalás az Űrgolyhók című vígjátékra. Akinek nincs kedve végignézni a teljes videót, a 4. perctől jön az onboard:
Bővebben a Stinger új elmebajáról, az 500 lóerős Absynthe-ról itt olvashat.
Három üléssorral szerelt nagycsaládos változatot mutat be a Los Angeles-i autókiállításon a Lexus. Az RX350L és 450hL tengelytávja előreláthatólag nem változik, csupán a karosszéria hátsó túlnyúlásával és a tetővonal átrajzolásával nyernek plusz teret a japánok.
A gyár közleménye szerint az autó így is megtartja eleganciáját, azt viszont nem árulták el, hogy a harmadik sorban, mely praktikusan a csomagtérből vesz majd el valamennyit, ketten, vagy hárman ülhetnek-e. (Autonews)
Bár a Ford egyelőre tagadásban van, egy kiszivárgott dokumentum szerint új, terepen is használható önvezető rendszer fejlesztésén dolgozhat a cég és az azzal kapcsolatos szabadalmak egy részét már le is védették. Az egyelőre az amerikai piacon kapható Ford Bronco és F-150 típusokba szánt megoldás szerint az autó orrába épített kamerák felvételei alapján elemzi a terepviszonyokat a számítógép és eldönti, hogy képes-e leküzdeni az előtte álló akadályt. Ha igen, a futómű megemeli az autó hasmagasságát, majd a rendszer átkormányoz az akadályon. A terepképes robotpilóta megoldásai nem kizárólag a felsorolt modellekben jelenhetnek meg, hanem más, részben vagy teljesen terepre szánt Ford modellekben is. (Autonews)
5,9 százalékkal nőtt a forgalomba állított új autók száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Az ACEA európai szakmai szövetség csütörtökön azt közölte, hogy az Európai Unióban októberben 1 millió 169 ezer 672 új személygépkocsit helyeztek forgalomba. Az ACEA adatai szerint a mostanihoz hasonló mértékű októberi növekedésre 2009 óta nem volt példa. Az EU gyakorlatilag valamennyi országában nőttek az eladások, de különösen nagy volt a bővülés Spanyolországban és Franciaországban. Mindkét országban egyaránt 13,7 százalékos októberi növekedést regisztráltak éves szinten. Nagy-Britanniában az új autók eladása ugyanakkor 12,2 százalékkal esett októberben. Az ACEA adatai szerint Magyarországon 10366 új autót regisztráltak az elmúlt hónapban, 30,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az első tíz hónapban eladott új autók száma 20,2 százalékkal 93 ezer 25-re emelkedett nálunk. (MTI)
Egy Ferrari FF orrát zúzták le hétfőn az M1-esen, a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Tata térségében. A Magyarországon viszonylag ritka jelenség, azaz az olasz sportautók törése ezúttal úgy fest, nem totálkárral végződött. Bár a "családi Ferrarin" az ütés javát az orr nyelte el, a 6,3 literes V12-es blokk a Katasztrófavédelem képei szerint megúszhatta. A baleset oka még nem ismert, de könnyen lehet, hogy nem az M7-esen Huracant törő sofőr szellemi utóda az FF-es, és szimplán a nedves aszfalt volt a fő felelős.
A Mercedesnek elege lett abból, hogy a vásárlóik az ajtófényeket a netről rendelik meg. Ez 15 dolláros led-projektor, ami az ajtó nyitásakor Mercedes csillagot vetít az ajtó alá. Eddig ezt a kiegészítőt nem hivatalos, jogdíjat nem fizető cégek gyártották, ám most a Mercedes maga kínálja az arra fogékony ügyfelek számára. Sportosabaknak nem csak a csillag, de az AMG tuningműhely címere is elérhető. Hogy mennyibe fog kerülni a kis vetítő, nem tudni, de valószínű, hogy a hivatalos Mercedes alkatrészért nem 15, inkább 150 dollárt kérnek majd. Hasonló kiegészítő eddig is létezett a kínálatban, lehetőség volt a maszkba integrált csillag ledes megvilágítására. Hogy ezek mennyire összeegyeztethetők a márka hagyományos értékeivel, más kérdés, ám biztos, hogy van rájuk kereslet, ha a cég az árusításuk mellett döntött.
Forrás: www.thelegocarblog.com
Hamarosan érkezik a The Grand Tour második évada, ez az az autós műsor, amelyet a Top Gear-trió a BBC-től való távozása után csinált az Amazon Prime-nál. A gárda nagyobbik része Clarksonékkal tartott, így sok elemében hasonló az új műsor, mint a régi, például abban is, hogy nem sokkal az évad kezdete előtt megkezdődik a hírverés. A legújabb morzsa például az, hogy az Amerikai-ként hivatkozott tesztpilóta, Mike Skinner autóversenyző kiszáll a produkcióból.
Neki hasonló szerepet szántak, mint a top geares Stignek, vagyis egy tesztpilóta, akinek a vicces karaktere rengeteg poénra ad alapot. Skinner viccei többnyire az amerikai és angol kultúra közti különbségekre épült, mindezt a legkevésbé polkorrekt módon előadva, mégsem tudott olyan markáns elem lenni a showban, mint a Stig a Top Gearnél. Maga jelentette be, hogy kiszáll, indoklásként csupán annyit írt, hogy karaktere nem a várt irányba fejlődik. Mivel az új évad december 8-án indul, valószínű, hogy már leforgatták, így Skinner abban még szerepel, ám jövőre már nem valószínű, hogy felbukkan a showban. Pótlása persze komoly feladat a kreatívoknak, de volt hasonló probléma egy korai Stiggel is, akit epikus módon belelőttek a tengerbe egy repólőgép-hordozóról, egy tuningolt Jaguarban. A hamarosan induló második évad határozottan érdekesnek tűnik, ha ma csak egy trailert néznek meg, ez legyen az:
Munkában az ország legaktívabb velünk pusztuló történelem-szakértője, a szellemvárosok blog/vlog. A roncsvadászattal is foglalkozó Gyula új videójában egy Velencei-tóhoz közeli munkagép-lerakatot dolgozott fel. A gépek (egy Ostrówek KTO 162-es kotró-rakodó, egy Poclain TY 45-ös és egy UNK 320-as homokrakódó gép) a kapcsolódó poszt szerint legalább 2008 óta parkolnak egy elhagyott épület tövében őrizet nélkül, de eredettörténetük sajnos nem ismert.
Ha bejön a pusztuló technika, mint tartalom, ezalatt a link alatt sok-sok posztot találsz a Totalcar múltjából a témában.