Mit megy egy 900 lóerős Audi TT 400 méteren? Ezen a Moszkva mellett tartott gyorsulási versenyen kiderült, 10,59 másodperc alatt gyűrte le a távot, aminek a végére 243-al ment, a 800 méteres vonalat pedig 15,79 másodperc alatt érte el, itt már a 310 km/órát is átlépte. Bár az átépítés részleteiről sokat nem tudni, de sokat elárul, hogy a kaszni légrésmentesen burkolt, hiszen így még kevesebb csapdát hagynak a légellenállásnak, csak a hatalmas töltőlevegő hűtőt éri érdemi menetszél. A videóban ráadásul egy szintén 900 lóerősre tuningolt Mercedes AMG GT S-esel versenyez, ez ráadásul annak ellenére veri meg, hogy csak hátul hajt, ellenben az összkerekes TT-vel. Mint utóbb kiderült, erről csak a Mercedes pilótájának lényegesen jobb reakcióideje tehet.
Egy éve jött az első hír a Ferrari-motoros Toyotáról. Ryan Tuerck profi drifter és autóépítői álltak neki akkor, hogy befaragják egy 458 V8-asát egy GT86 testébe, amiből megszületett a GT4586, Tuerck új játékszere. Az autót már idén januárban megmutatták egy erős videóval. Akkor még épített pályán csapatták vele, most viszont elvitték egy erdei útra, hogy összetörjék az első kanyarban. (nyugi, a végére így is jutott egy látványos veretés)
Jövő héten érkezik az új Gymkhana videó, a műfaj legismertebb arcától, Ken Blocktól. Valószínűleg ő is érezte, hogy a mezei csúszkálás már unalmas, ezért most a Pikes Peak hegyi felfutó pályáján hajtja meg a Mustangját, a Hoonicorn V2-t. Ez már az ikerturbós V8-as változat, közel 1400 lóerős. Az előzetes alapján nem lesz unalmas a felvétel, a többi kiderül szeptember 23-án, hétfőn.
(Legyen akármilyen látványos is, tudjuk, hogy a hegynek egy királya van)
Bő száz kilométert ráfejeltek az eddigi csúcsra: 1772 kilométert tett meg egyetlen töltéssel egy elektromos jármű: egy busz. A Proterra 12 méter hosszú, 18 tonnás busza egy indianai tesztpályán hozta össze az új rekordot, amivel egy német együléses kísérleti jármű 1631 kilométeres korábbi csúcsát adta át a múltnak.
A villanybuszokra szakosodott amerikai Proterrának jó reklám lehet a rekord. A kis buszgyártó jelenleg heti három buszt tud legyártani, és azzal számolnak, hogy a lítium-akkumulátorok árának csökkenésével és a villanyhajtású járművek iránti növekedéssel tovább nő majd a kereslet. A rekordhoz hasonló hatótávot persze nem ígérnek a hétköznapokra, de azt mondják, buszaiknak normális üzemmódban, plusz akkuk nélkül, utasokkal tele is megy a nagyjából 550 kilométeres hatótáv. (444.hu)
Pénteken, a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út kőbányai szakaszán szemből egymásnak ütközött egy Volkswagen Golf II és egy Mazda 6. A VW körülbelül harmincéves lehetett, vagy több, a Mazda viszont az ezredforduló után készült, tehát kevesebb mint feleannyi idős. A felvételek azért fontosak, hogy lássuk, mennyire kicsi esélye van egy városi tempónál bekövetkező karambolban valakinek, aki nagyon régi autóban ül ahhoz képest, aki akárcsak egy tizenöt éves másikat vezet. Míg a Mazda, a negyedátfedéses ütközésben súlyos, de nem végzetes károkat szenvedett, légzsákjai kinyíltak, vezetője gondolom sértetlenül szállt ki, addig a Golfból hosszú művelet során szabadították ki súlyosan megsérült vezetőjét. Az öreg Volkswagennek nem csak a motortere és a hossztartói rogytak össze, de a teteje és a padlólemez is, jó eséllyel még azelőtt, hogy az ütközés után a szalagkorlátnak csapódott. A karosszéria nem tűnik túlságosan rossz állapotúnak, nem rohadt szét. Ez az autó egyszerűen nincs felkészítve egy ilyen ütközésre. Remélem, teljesen felépül, aki benne ült.
Jelentős támogatást nyújtana a francia kormány a jövő évtől azoknak az autósoknak, akik régi, alacsony környezetvédelmi besorolású dízel vagy benzines autójukat cserélnék újra, vagy magasabb besorolású használt autóra. Nicolas Hulot környezetvédelmi miniszter a Liberation című napilapnak adott interjújában konkrétumokat is említ.
A tervezetben az 1997-nél régebbi benzines és a 2001 előtti dízelek tulajdonosai lesznek érintettek, ez összesen 3 millió autót jelent az országban. A támogatás mértéke függ majd a tulajdonos jövdelemi viszonyaitól is, de az minimum 500-1000 euró lesz, bizonyos esetekben a 2000-et is elérheti, ami több mint 600 ezer forintnak felel meg. A miniszter szerint az utóbbi összeg már egy fiatal használt autó árának felét teszi ki, vagyis jelentős segítség az érintetteknek. Aki viszont új villanyautóra váltana, az a tervezet szerint 2500 vagy akár 6000 ezer eurós (1,8 millió forintnak megfelelő) ártámogatásra számíthat, ha a törvényjavaslatot elfogadják. (Autonews)
Németországban minden harmadik használt autót óratekerés után adnak el, derült ki a Der Spiegel múlt heti cikkéből, melyet tegnap a Hvg.hu szemlézett. A becslést kinti biztosítási csalások után nyomozó cégek adatai alapján hozták nyilvánosságra, mintegy a nyomozások melléktermékeként. A cikk kitér arra is, hogy bár az autógyárak nem boldogok az ötlettől, az Európai Bizottság és Parlement már 2014-ben irányelvet alkotott az autók időszaki műszaki vizsgája során rögzítendő adatok körének kiterjesztéséről, melyben nem csak a vizsgák és az ezekhez tartozó kilométeróra-állások szerepelnének, de a szervizlátogatások részletei is és ezeket bevezetnék az autó kísérőpapírjaiba, így sokkal nehezebb volna manipulálni őket. Ennek kapcsán keresett meg tegnap a TV2 Tények című műsora.
Jimi Hendrix egy Volkswagen Buggyt vezet - 1968
Ayrton Senna gokartozás közben
A dél-afrikai Sandtonban videózták vasárnap ezt a csúnya gyorshajtást. Azaz leginkább már csak annak eredményét, a betonkerítésnek repült Audit. A történetről mindössze annyit tudni, hogy a TT-t vezető nő bár komoly sérülésekkel, de túlélte balesetet, ami a lenti roncsvideó láttán inkább a meglepő.
Az esti felvétel sokat nem éreztet a baleset erejéből, a már világosban videózott roncstengert látva látszik igazán, mekkora mázli és még ki tudja mi kellett ahhoz, hogy ezt túlélje a gyorshajtó.
Virágkorukat élik a német szuper-szedánok, az EVO magazin most a Porsche Panamera csúcsváltozatát, a Turbo S-t állította a Mercedes E osztály AMG legdurvább, 63S kivitele mellé. Mind a két autó biturbó V8-assal fut, mind a kettő összkerekes, és mind a kettő négy személyt tud kényelmesen szállítani, így kézenfekvő volt egy klasszikus gyorsulási verseny. A számok alapján a Mercinek állt a zászló, hiszen 110 kilóval könnyebb, mint a Panamera, viszont 612 lóereje 60-nal több a Porschénál, míg a nyomatéka is 80 newtonméterrel nagyobb, 850 newtonméter. A papírforma érvényesül, mert bár 100-ig mind a két autónak alig 3,4 másodperc kell, a 402 méter végére a Merci 3 tized másodpercet ver a Porschéra.
És ha már túlmotorizált szedánok: ez a videó is egy Mercedes E 63 AMG-ről készült, miután a lelket is kihajtották belőle a versenypályán. A felvételen látszik, hogy jelentős mennyiségű oltóanyagot szórtak már a fékekre, de tárcsa ugyanúgy narancs piros izzásban van, a nyereg pedig lángol. Mivel az autó nehezebb mint két tonna, nem csoda, hogy a legkomolyabb fékrendszert is képes a végletekig terhelni. Az nem derül ki, hogy kerámia, vagy hagyományos acél tárcsa-e az áldozat, de mindenképp látványos. (carscoops)
Hét éven belül már huszonöt különböző részben, vagy teljesen elektromos hajtású autót kínál majd a BMW, jelentette be a cég elnöke, Harald Krüger egy müncheni sajtótájékoztatón. Az első nagy meglepetés egy négyajtós villanyautó, melyet a jövő héten zajló Frankfurti autószalonon láthat majd először a közönség. A BMW elnöke hozzátette, 2025-re elkészül egy olyan modell is, amely akár hétszáz kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. 2019-től lesz majd kapható a teljesen elektromos Mini, egy évvel később pedig jön az X3 suv, villanyos változata. (Autonews)
Mintegy 56 százalékkal több villanyautót adtak el idén az első félévben, az európai autópiacon, így a villanyautók szegmensének bővülése a legnagyobb a teljes mezőnyben. A több mint 73 ezer új villanyautó közt kiemelkedően sok, összesen 10 ezer példány fogyott a nemrég bemutatott Hyundai Ioniq-ból. (Autonews)
Összesen 5809 gyorshajtót kameráztak le a magyar rendőrök Augusztus 23. és 25. közt, amikor a nagy európai sebességellenőrző akció, a TISPOL zajlott, melyhez az összes mobil és oszlopra szerelt eszközt egyszerre használták. A gyorshajtók közül 4174 autóst megállítottak, a többieknek nagyjából ezekben a napokban küldik ki a szabálysértésről szóló értesítést és a csekket 30 vagy akár 300 ezer forintról. (ORFK-OBB)
A 44 milliárd forintos Esztergom-Budapest vasútvonal-felújításához kapcsolódó, önmagában is milliárdos ürömi csomópont építése úgy fest, messze nem lett hiánytalan. Egy új körforgalom kialakítása, valamint óriási terepmunkák zajlottak itt nemrég, de a már második éve használt új elkerülőúton kialakított új buszmegállókat nem sikerült befejezni: valahogy nem jutott pénz vagy figyelem fedett várakozók kiépítésére. A helyzet nem túl kellemes mivel a buszöböl egy töltés tetején van, ahol semmi árnyék vagy védelem. Pont ezért vagyunk mi, megépítjük! – írja a viccpárt, aki korábban már csinált hasonlót.
Az ürömi kezdeményezés annyira nem vicc, hogy már javában pörög a közösségi finanszírozási kampányuk, ahol a szükséges 469 900 forintnak a 35 százaléka jött össze ma reggelig. A Kétfarkú csak az anyagköltségre vár segítséget, azaz ponyvára, vázra, festésre és a lábak lebetonozására gyűjt. A padokat és a munkadíjat ők állják.
Ha bedobnál pár forintot azért, hogy ne verje az időjárás az ürömi buszozókat, erre keresd a támogatói felületet.
Egyértelműen az a netező, aki ráírt a helyi Porsche-kereskedőre Facebookon, hogy van-e még készleten a Panzerjäger Tiger (P)-ből. A játék arra megy ki, hogy ezeket is Ferdinand Porsche tervezte. A kereskedő vette a lapot, és kulturáltan reagált:
(-Hello, úgy tudom, nem olyan rég ilyeneket is készítettetek, gyártjátok még? - Jó reggelt Robert, már mindet eladtuk, és nem is tervezzük a további gyártásukat.)
Lehetne a felcím az alábbi videóhoz akár Megszívta a tahó BMW-s is, de egyrészt olyan címünk már volt, másrészt ideje leszoknunk a nem elegáns jelző+márkás-féle címadásról. A lényeg viszont: az alábbi videón egy ordas nagy gyökeret látni, aki mellesleg BMW-t vezet. Előbb nem tetszik neki a tempó és ezt egy előzés utáni büntetőfékkel jelzi, utána viszont utoléri a karma. Kellemes kárörvendést:
Kezdje erősen a reggelt, márpedig egy 800 lóerősre tuningolt Mustang épp elég erős. A német Schropp Tuning terméke az SF600R, a videón is jól látszik, hogy nem végeztek félmunkát. Ekkora teljesítményt a legkönnyebb kompresszorral elérni, az ötliteres, V8-as Coyote blokkra egy csavarkompresszort tettek, átprogramozták a vezérlését, kicserélték a forgattyús mechanika jelentős részét, majd építettek egy az autóhoz hangolt kipufogórendszert is. Hogy legalább valamennyire kordában lehessen tartani a az autót, új futóművet is szereltek alá, és bár arról nincs konkrétum, hogy mennyire viselkedik jól kanyarokban, az viszont jól látszik, hogy egyenesben nincs félnivalója a tulajdonosnak. (CarScoops)
Körülbelül 300 ezer autót nem tudnak eladni a német autókereskedések, mert a vásárlók bizonytalanok a dízeltechnológia jövőjét illetően azok után, hogy több városban, például Stuttgartban és Münchenben részlegesen vagy teljesen meg akarják tiltani a régebbi környezetvédelmi szabványnak megfelelő autók közlekedését.
A márkakereskedőket tömörítő ZDK nevű szövetség saját felmérése szerint az összes eladatlan (vagy talán eladhatatlan?) autó Euro 5-ös motorral készült és várhatóan csak jelentős árkedvezménnyel mennek majd el. (Autonews)
A Delphi azt állítja, megtalálta a megoldást amellyel a benzines autók közel olyan gazdaságossá tehetők, mint a dízelek. A cég a már létező hengerkikapcsoló-rendszert kombinálná a szintén bevezetett 48 voltos mild-hibrid technológiával. Az előbbi alacsony terhenlésnél egyszerűen lekapcsolja a motor hengereinek egy részét, az utóbbi pedig induláskor segít be a hajtásba, részlegesen, ezzel tehermentesítve némiképp a motort. A Delphi ígérete szerint a kombinált megoldás beépítése, szériagyártás esetén csupán 350 dollárba kerülne a gyártóknak, autónként, hiszen nem kell hozzá áttervezni a hajtásláncot és a karosszériát, miközben az EPA szabványos városi fogyasztási tesztjén a vele felszerelt autók 19 százalékkal fogyaszthatnak kevesebbet, városon kívül pedig 14 százalék benzinmegtakarítás várható. (Autonews)
Ősszel választások lesznek Németországban és az egyik fontos kampánytéma a dízelmotorok jövője. A Zöldek például azon az állásponton vannak, hogy senkivel nem lesznek hajlandóak koalícióra lépni, aki nem kötelezi el magát a belsőégésű motorok kivezetése mellett. Horst Seehofer, a CSU elnöke viszont szintén a Funke médiabirodalom lapjainak adott interjúban leszögezte, hogy "a belsőégésű motorok betiltása jólétünk alapjait ásná alá" Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter és a Zöldek is a régi dízelmotorok utólagos átalakítását követelik az autóipartól, mivel szerintük a dízelcsúcson a motorok vezérlő szoftverének a frissítéséről született megállapodás nem elegendő még arra sem, hogy el lehessen kerülni vele a dízelautók kitiltását a városi forgalomból. Az autóipar hevesen ellenzi a dízelmotor kivezetését, illetve a régi dízelmotorok utólagos hardveres átalakítását az emissziós értékek javítása érdekében. (MTI)
Most minden lehetőség adott. Az Amazon Prime adott fel egy álláshirdetést, amelyben ideiglenes műsorvezetőt keresnek egy népszerű autós műsorba. A jelentkezőnek egy régóta működő csapatba kell becsatlakoznia, és hatalmas tudásra van szüksége autós témában. Nem árt, ha a jelentkező jól kezeli az idegesítő, vagy ismeretlen helyeken eltévedő kollégákat, és képes bármely mondat utolsó szava előtt méretes hatásszünetet tartani. Ja, és a legfontosabb: legyen göndör a haja. A cég figyelmezteti a leendő műsorvezetőt, hogy időnként véletlen gyújtson fel dolgokat, kezeljen munkagépeket (rosszul), és körömszakadtáig kell védenie a véleményét, akkor is, ha az teljesen nonszensz. Feladat, hogy képes legyen a világ leggyorsabb, legérdekesebb autóit vezetni, miközben a kamerába beszél. Előny, ha ezt az autó lezúzása nélkül teszi, de nem feltétel. És ha már feltételek: érvényes jogosítvány, az angol nyelv kiterjedt és alapos ismerete, és legalább 6.5 millió Twitter-követő. És az illetőnek szűk, koptatott farmerben kell majd nyomulnia.
Nem nehéz kitalálni, hogy az éppen kórházban lévő Jeremy Clarkson helyére keresnek valakit, ám nem valószínű, hogy valódi lenne az igény. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy az Amazon a hamarosan érkező The Grand Tournak akar egy kis hírverést csapni. És ez egy elég jó módszer.