Frontális ütközést videóztak Zámolynál. A hosszas felvezetés után már lehetett sejteni, hogy csúnya vége lesz a sztorinak. A videózó nő beszámolója szerint hiába próbáltak refivel és dudával (ezt valószínű a videózás előtt) jelezni a skodásnak, nem reagált. A teleülést elhagyva ment át a szembe sávba, ahol jött egy kamion. Azt szintén a videót készítő nőtől tudni, hogy a Skodából a baleset után kiszállt sofőr zavartan viselkedett. Azt mondta, előző éjszaka sietett valahova, nem állt meg pihenni, így valószínű egy el-el bóbiskoló sofőr viselkedése látható az alábbi videón.
A kormányt el nem engedi, izomból szorítja, ugyanis egy darab szürreálisan sikeres franchise-nak köszönhetően gyakorlatilag kirobbanthatatlan a legnagyobb sztárok közül. Fontosabb neki a család, mint a haj, s Groot miatt talán még azok is szeretik egy kicsit, akik nem. - Kovács Gellért Filmszerész (Facebook)
Az idei év első öt hónapjában hússzal többen vesztették életüket Magyarországon, közúti balesetekben, mint az előző év azonos időszakában. Erről az Országos Rendőr-főkapitányság hivatalos statisztikái tanúskodnak. A 226 halálos áldozat ellenére összességében javultak a baleseti számok, mert a súlyos és könnyű sérüléssel végződő eseteket is beleszámítva 5937-ről 5539-re csökkent az esetszám. (ORFK-OBB)
Visszautasítja a Mercedes a német közlekedési hatóság, vagyis a KBA vádjait, melyek szerint 2008 és 2016 közt összesen 1 millió olyan autót gyártottak és adtak el világszerte, melyeknek soros, négyhengeres, illetve V6-os dízelmotorjain, a Volkswagenéhez hasonló csaló szoftver futott, hogy meghamisítsa a hatósági környezetvédelmi mérések eredményeit. A vizsgálatok tovább folynak, amint újabb fejlemény lesz az ügyben, azt is megírjuk. (Autonews)
Nem hír, inkább csak rendkívül megrázó olvasmány annak a fiatal nőnek a beszámolója, akit 2014 májusában, az angliai Birminghamben barátnőjével együtt elgázolt egy Mitsubishi, miközben a buszra vártak. Harriet Barnsley elvesztette eszméletét, és hat hétig volt kómában, barátnője meghalt a balesetben, melyet az ittas autós okozott őt pedig összesen hatvanórányi műtéttel tudták megmenteni. Történetét maga mesélte el a The Guardiannek, érdemes végigolvasni én a hatása alatt vagyok. (The Guardian)
Nehéz gusztustalanabb emberi sérülés nélkül végződő autóbalesetet elképzelni annál, mint ami a U.S. 101-es országúton történt tegnap Oregonban: egy kamion terített be több autót angolnás nyálkatengerrel egy kisebb tömegbalesetben. Aki nem tudná, ennek az amúgy sem vonzó vízi állatnak erősen fejlett képessége a nyálkatermelés, amivel védi magát többek közt a kiszáradástól. Ezt tapasztalta közelről mindenki, miután a nyakába kapott pár hektoliternyit belőlük ebben a balesetben.
A helyi sajtó úgy tudja, a kamion úton volt egy kikötőbe, ahonnan a 3,5 tonnányi angolna-szállítmányt Dél-Koreába hajóztatták volna. Talán nem meglepő, de ott a gasztrokultúra kedvelt alapanyaga. Frissítés: közben a Wikipédiáról megtudtam, hogy az angolna-fogyasztás egyáltalán nem csak távol-keleti perverzió. Sőt, a Wiki szerint még Magyarországon sem eretnekség.
További képek és videók az angolnaesőről helyi tűzoltók Twitterén.
Egymillió, Európában és az Egyesült Államok piacán eladott autóba szerelhetett a füstgáz-kibocsátási értékeket és a hivatalos mérések eredményeit meghamisító eszközt a Mercedes 2008 és 2016 közt. Ezt állítja a Süddeutsche Zeitung tegnapi cikke, melyet az Autonews idéz.
A tartományi bíróság még májusban rendelt el házkutatást a cégnél és a lap tudni véli, hogy a hivatalos vizsgálat megállapította, hogy a fenti időszakban különböző modellekbe épített OM642 jelzésű háromliteres, V6-os common-rail dízelmotor, illetve az OM651 jelzésű négyhengeressel csalt a gyártó. A Daimler szóvivője spekulációnak nevezte a cikk állításait és hangsúlyozta, hogy a gyártó mindenben együttműködik a hatóságokkal. (Autonews)
Még mindig Németország, ahol az új Audi A8 lehet a legelső autó, amely a múlt hónapban elfogadott törvény szerint ténylegesen alkalmas arra, hogy vezetője részben vagy teljes egészében átengedje az irányítást a luxuslimuzin önvezető rendszerének. Az új A8-at egyelőre csak állóhelyzetben mutatták be, mi is írtunk róla, de további mély elemzésünk várható a napokban. Az autó számítógépe és szenzorai a Teslánál is fejlettebb, hármas és négyes szintű önvezetésre képes. A robotpilóták kategorizálását szolgáló nemzetközi rendszer szerint az előbbi szint még megköveteli a vezető rendszeres beavatkozását, az utóbbi szintén csak a jelenlétét. (Autonews)
Olvasónk, Levente küldte be ennek a 2006-os Opel Astra GTC 1.9 CDTI-nek a hirdetését, a Használtautó.hu-ról. Ha csak annyit tudnának, hogy az autó kevesebb mint 200 ezer kilométert ment eddig, hogy alaposan szervizelt, és magánszemély a tulajdonos, mégis csupán 1 millió forintot kér érte, már rohannának is, nem? Ha viszont bemásolok néhány mondatot a zseniális szövegből, kicsit árnyaltabbá válik a kép:
"Eladóvá vált ez a német mocsok! Wir leben autós? Basszátok meg, kinek? Két éve vettem ezt a betegágyat, egyedi autót akartam, meg is kaptam az tuti. Amikor megvettem, imádtam, hogy fütyül a turbó, amikor ki kellett cserélni, mert el volt repedve, már annyira nem..."
Az autógyűlölő esszé itt épp csak lendületet vesz, később jönnek az izgalmasabb fordulatok sok-sok szerelővel és márkaszervizzel. A tulajdonost természetesen sajnáljuk. Ha nem veszik meg az autót, leandert ültet bele.
Tegnap bemutatták az új A8-as Audit, aminek a felszereltségéről sokat elmond, hogy a hátsó utasok még talpmasszázst is kapnak. Az Audi ma vitathatatlanul tagja a német prémiumtriónak, de nem volt ez mindig így, a kilencvenes évek elején még csak karcolgatták a kategóriát, igaz, az első generációs A8-as elég jól sikerült. A Mercedesnek már évtizedek óta létezett pazarló kupéja az S osztályból, és a BMW is próbálkozott egy a 7-esnél is nagyobb kétajtóssal, ez volt a 8-as, amely akármennyire is kultikussá vált azóta, a maga idejében nem tudott átütő sikert aratni. És az Audi vezetőségének a fejében is megfordul a gondolat, hogy a legnagyobb autójából készítsen kupét, egy darab meg is csináltak. Az ingolstadtiak a müncheni IVM Automotive fejlesztőcég segítségét kérték, akik az övvonal felett lendületes tetőt húztak az autóra, a kész autót 1997-ben mutatták be. A végeredmény szokatlan, de harmonikus, viszont talán érthető, miért nem lett belőle semmi. A korabeli S-osztály, és főleg a 8-as BMW markánsan eltért a limuzinoktól, a kísérleti A8-as pedig olyan, mint akármelyik másik, csak kevesebb ajtóval. A hatalmas kupék mellett végül csak a Mercedes tartott ki az új évezredben, de egy ideje csepegnek hírek az új 8-as BMW-ről. A Mercinek folyamatosan van ilyen a kínálatában, így az lenne meglepő, ha pont az Audi maradna ki a buliból, főleg, hogy minden részegység ott van a polcon egy ilyen autó megépítéséhez.
Ismét a General Motors (GM) a legértékesebb amerikai járműgyártó a piaci tőkeértéke alapján, miután visszaszerezte az elsőséget a közel három hónapig listavezető Teslától. A Tesla árfolyama a New York-i értéktőzsdén pénteken 313,22 dolláron zárt és ezzel a piaci tőkeértéke 50,74 milliárd dollár volt. A General Motors árfolyama pedig 34,94 dollár volt, piaci tőkeértéke ezzel 52,62 milliárd dollárra emelkedett. A Tesla még április 10-én lett a legértékesebb amerikai járműgyártó. Akkor a Tesla piaci tőkeértéke 51 milliárd dollár volt, a General Motorsé pedig 49,3 milliárd dollár.
A Tesla árfolyama a héten mintegy 17 százalékkal csökkent több kedvezőtlen hírre, mint például arra, hogy egyik autója, a Model S nem kapta meg a legjobb minősítést az észak-amerikai közlekedésbiztonsági intézet (IIHS) töréstesztjén. A részvényár csökkenésében szerepet játszottak a járműgyártónak az elmúlt negyedévről közölt kedvezőtlen eladási adatai is. Nagy pesszimizmusra azért nincs ok, hiszen múlt pénteken elindult végre a márka első igazán nagyszériás autójának, a Model 3-nak a gyártása. (MTI)
Ha nem a mindig szavahihető és tárgyilagos MTI írná, talán el sem hinnénk, de így kénytelenek vagyunk: július 10-től megváltozik a KRESZ. A július 14-én, azaz jövő pénteken kezdődő és 30-ig tartó budapesti és balatonfüredi vizes világbajnokság kedvéért írják át a jogszabályt, hogy a szervezőbizottság által használt járművek legálisan közlekedhessenek a buszsávban. (MTI)
Ma készül el a Tesla tömegmodellje, a Model 3 első, szériában gyártott példánya. A BMW 3-as sorozatával azonos, középkategóriás szedán természetesen teljesen elektromos hajtású, hatótávolsága akár 350 kilométer is lehet és, szemben az eddigi X-szel és a nagytestű Model S-sel, ez mindössze 35 ezer dollárba kerül, ami alig 10 millió forint. Ez persze csak az induló ár. Az autó körülbelül 6 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométeres sebességre és ebben is lesz önvezető rendszer, illetve jár hozzá folyamatos szoftverfrissítés is. Közben a Tesla Motors gyengélkedik a tőzsdén, részvényeinek értéke két hét alatt hetedével zsugorodott. Eközben Elon Musk a cég elnöke azt ígéri, hogy jövőre már félmillió autót gyárt majd a cég, miközben eddig összesen csak 200 ezret készítettek. Ebben azért biztosan beleszól majd a Volvo, amely épp a napokban jelentette be, hogy hamarosan már csak hibrid és tisztán elektromos hajtású autókat mutatnak be. Na, mindegy Elon július 28-án exkluzív partit ad az első 30 előrendelőnek és reméli, hogy decemberre már havi 20 ezerre fut majd fel a kis Tesla gyártása.
A belsőégésű motorral szerelt új autók értékesítésének betiltását tervezi 2040-re Franciaországban Nicolas Hulot környezetvédelmi miniszter. 2040-ig bezárólag valamikor be fogjuk tiltani a benzin és dízel üzemű új autók értékesítését" - fogalmazott a miniszter egy sajtótájékoztatón. Közölte, hogy az előzetes egyeztetések alapján a francia autógyártók fel vannak készülve a kormány "kemény feltételeinek" teljesítésére a kitűzött határidőre. (MTI)
Rudi összeállított egy patent kis kérdőívet, amellyel kiderítjük, mit gondoltok a dízelautózásról. Vennétek? Nem vennétek? A TDI az örök szerelem? Töltsétek ki, utána kiértékeljük.
Tegnap megjelent egy cikkem a használtautós csalás új csodájáról, amelynek rengeteg károsultja lehet, és amellyel az állam láthatóan nem tud mit kezdeni. Szerintem nagyon fontos tudni a problémáról.
Hol máshol, mint Kínában történt, hogy a Range Rover Evoque és másolata, a Landwind X7 csattantak. És még a színűk is stimmel! Murphy...
Forrás: Carthrottle
Indítsa mindenki lendületesen a napot, márpedig mi lehetne lendületesebb indítás annál, mint amikor a ma kapható legerősebb 911-es Porschét, a GT 2 RS-t felhajtják a goodwoodi hegyi felfutón. Alig három napja írtuk meg az autó bemutatóját, a cég pedig jól láthatóan beleáll a széria marketingjébe. Ez egy erősen limitált sorozat lesz, vagyis legfeljebb 3-500 darab készül majd belőle, mint az elődjéből, és az is elképzelhető, hogy legnagyobb részük már elővételben elkelt. A gyártónak ettől függetlenül érdeke, hogy promózza 911-evolúció csúcsát, hiszen ez egy amolyan poszter-modell, amivel remekül polírozható a márkáról kialakult kép. Ezen a videón ráadásul a Porsche állandó tesztpilótája, és főállású rali legenda, Walter Röhrl hajtja az autót.
Idén is összejött néhány szürreális pillanat a Goodwood-i FOS-on. Tegye fel a kezét például, aki látott már NASCAR-autót szalmabálán felfüggesztést törni.
Volt még sok hasonló az idén:
Persze nem csak bálazúzásról szólt az idei FOS. Goodwood saját You Tube-csatornáján ott a hétvége összes szép pillanata Mad Mike driftshow-jától Nico Rosberg fánkozásán át a Bugatti Type 35 őrült felfutásáig. Jó böngészést.
Goodwoodban épp zajlik a FOS, azaz a Festival of Speed. Vasárnapig tapossa Sussex rikító zöld gyepét a brit autóbuzik felső tízezre, miközben a birtok aszfaltján olyan nagy múltú és/vagy ritka autóknak nyomják tövig, mint például ez az 1986-os Ford RS200 Evo, amit a csütörtöki gyakorláson csaptak oda a Molecomb kanyar báláinak.
A Fordot Pat Doran, egy már visszavonult brit ralikrossz-versenyző vezette. Nem egy amatőrről van szó, a Molecomb kanyar minden évben szed pár fájó áldozatot. A szűk, technikás kanyarban jó pár múzeum szemefénye veszett oda, két éve péládul egy Mazda 767B-t zúztak le itt.
A magyar háztartások 72 százaléka 10 évesnél idősebb autóval közlekedik, a lakosság által használt autóknak csupán 7 százaléka nevezhető újnak, azaz legfeljebb 5 évesnek - derült ki a Bárdi Autó és a Trend International ezerfős mintán végzett reprezentatív országos kutatásából. Az adatfelvétel során 1000 olyan embert kérdeztek meg, aki minimum egy autóval rendelkező háztartásban él. A kutatásban céges autók nem szerepeltek. Az eredményekből kiderült az is, hogy a 6-10 éves autók aránya 21 százalék, 35 százalékuk 11 és 15 év közötti, 37 százalékuk pedig 15 évesnél is idősebb. A háztartások által használt gépkocsik átlagéletkora 13,7 év. A felmérés alapján az autók 68 százalékát már használtan vásárolták, vagyis csak az autók egyharmada van az első tulajdonos birtokában. A használtan vásárolt autók felét 5-10 évesen vették meg, a vásárláskor 18 százalékuk volt öt évesnél fiatalabb, 11 százalékuk viszont már akkor is öregebb volt 15 évesnél. Átlagosan 9 évesen kerültek a használt autók az új tulajdonosukhoz. A felmérésből az is kiderül, hogy a háztartások 82 százaléka elsősorban bevásárlásra használja az autót. A megkérdezettek 72 százaléka válaszolta azt, hogy belföldi utazásra, 70 százaléka pedig, hogy munkába járásra veszi igénybe autóját. Kisebb arányban említették a gyermekek szállítását, valamint a munkavégzést, külföldre pedig csak 16 százalékuk utazik az autójával. (MTI)
Bajorországban, a BMW és az Audi szülőföldjén nagyon keményen nekimennek a dízelautóknak, hogy jelentősen javuljon a környék levegője és csökkenjen a nitrogénoxid-kibocsátás. A két prémiumgyártót is érinti az ügy, hiszen elfogadták az államnak azt a kérését, mely szerint saját autóflottáik minimum felében Euro 5 normának megfelelő, vagy annál jobb besorolású dízelautók lesznek, ezzel egy időben pedig várhatóan növelni fogják az Euro 3 és 4 besorolású, tehát nagyjából 10-15 éves dízelek gépjárműadóját, így a vásárlók is kénytelenek lesznek megválni régi autójuktól. (Autonews)
Teljesen elektromos hajtású változatot mutat be a BMW a 3-as sorozatból az idei Frankfurti autószalonon, írja a német Handelsblatt. A lap szerint a villanyos hármas egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométert is képes lesz megtenni, így nemcsak a kisebb és nyilván lényegesen olcsóbb Opel Ampera-e-vel vetekedhet ezen a téren, de közvetlen riválisává válhat a Tesla Model 3-nak, melynek tömeggyártását éppen júliusban kezdik el, miután több százezer, egyenként 1000 dollár értékű előrendelést adtak már le a közepes méretű és vélhetően az eddigi legolcsóbb Teslára. (Autonews)
Láttál már tankot vizes aszfalton megcsúszni? Fehéroroszország fővárosában, Minszkben történt egy ilyen a hétvégén. Egy katonai parádéra készült a videón látható páncélos, amikor mind a 42 tonnájával elindult az út menti villanyoszlop felé. Durva, de a nyílásban álló katona megúszta ijedtséggel, míg a tankot azért megviselte (kép) az oszlopdöntés. (444.hu)
Az ország pusztuló építményéit éve óta szorgalmasan gyűjtő Szellemvárosok blog zseniális találata ez tűzoltóautó-temető. A székesfehérvári tűzoltóság terültén állnak egy ideje ezek a nyugdíjazott járművek, köztük egy-egy az 50-es-60-as évekből való. Az inkább lepusztult, mintsem múzeumi állapotú gyűjtemény Havranek József Tűzvédelmi Alapítvány tulajdona, és mint a videóból kiderült, volna szándék a megmentésére. Az alapítvány vezetője, Katczer László nyugállományú tűzoltó alezredes lelkes, ám pénzhiány miatt eddig nem tudtak belekezdeni, így tető híján a szabadban eszi a gyűjteményt az idő. Ha segítenél, a poszt alján írt adószámon akár támogathatod a munkát. Képek és a videó második része ugyanott.
A repülő autó egyszerre mozgatja a fejlesztők és az ingázók fantáziáját, hiszen a hétköznapi közlekedés legtöbb problémáját megoldaná. Eddig a legtöbb koncepció jellemzően kétéltű járműveket mutatott be, melyek lényege, hogy gurulni és repülni egyaránt képesek, attól függően, hogy a viszonyok éppen mit tesznek lehetővé. Ezzel szemben a Workhorse koncepciója szakít a kerékkel, négy darab, kettős rotorral szerelt járművet képzelnek el. Az amerikai vállalat már tavaly már egy kisteherautó-koncepcióval szerzett hírnevet, és most is a benzin-elektromos hajtásra szavaztak. A SureFly két 7,5 kWh-s akkucsomagot használ, de egy benzinmotor is dolgozik a fedélzeten, amely a mozgáshoz használt áramot fejleszti. A két akkucsomag 15 percnyi repüléshez biztosít áramot, ez arra elég, hogy ha a benzinmotor leállna, akkor biztonsággal le tud ereszkedni. Ha minden kötél szakad, akkor egy biztonsági ernyőt is nyithat a pilóta, amely a kabin tetején kapott helyet, így nem zavarják a forgó rotorok. A SureFly üresen mindössze 500 kiló, és további 180 kilóval terhelhető, vagyis két jobban megtermett utas már nem vihet magával csomagokat. A rotorok és a géptörzs szénszálas műanyagból készülnek, és a rotorok konzoljait behajthatóra tervezték, hogy beférjen egy szabvány garázsba vagy parkolóhelyre. Ezzel sikerülhet kiküszöbölni az eddigi repülő autó-tervek legnagyobb problémáját, vagyis, hogy túl nagyok a ma használt járművekhez képest. A SureFly hivatalos besorolását tekintve könnyű sportrepülő, így pilótaengedély mindenképp kell hozzá, viszont az irányítása repülős szinten meglepően egyszerű: egy botkormánnyal lehet irányt váltani, míg a magasságot egy másik szabályzóval állíthatja a pilóta, a sebességet egy automatika vezérli. A cég állítása szerint mindössze 20 óra alatt megtanulható a gép vezetése, szemben a hagyományos helikoptereknél elvárt 1500 órával. A gép célja tényleg az ingázás, hatótávja mindössze 110 kilométer, és a végsebessége is valamivel 100 km/óra felett alakul, a legnagyobb repülési magassága pedig 1200 méter. A Workhorse 55 millió forintnyi dollárért hagyja lefoglalni a SureFly-t. Hogy milyen szabályok vonatkoznak rá, vagyis, hogy berepülhet-e például városba, és leszállhat egy hagyományos szupermarket-parkolóban, még kérdéses, de az ötlet mindenképp csábító, hiszen a levegő mindenképp kevésbé zsúfolt, mint a közút.
Önálló márkát formál a Volvo az eddig a svéd autómárka legerősebb modelljeit készítő, korábban teljesen független tuningcéget, a Polestart. Ennél is meglepőbb, hogy a cég kifejezetten a Volvo teljesen elektromos hajtású modelljeiért lesz felelős.
A bejelentés Hakan Samuelsontól a Volvo elnökétől származik, aki arra nem tért ki, hogy a globális almárkává tett Polestar megtartja-e tuning részlegét. Az új svéd villanyautómárka a Teslával és a BMW i almárkával veszi majd fel a versenyt, miután ősszel bejelentik a modelloffenzíva részleteit is. (Autonews)
Már csak néhány hét, és a Jaguar hivatalosan is bemutatja a tavaly óta hatalmas sikerrel forgalmazott F-Pace hobbiterepjáró kisebb testvérét, melynek neve E-Pace lesz. Az emelt hasmagasságú sportos modellt jövőre villanyos modell követi, I-Pace néven. A cég egyetlen teaserfotót osztott meg a hamarosan érkező újdonságról. Elég dögös lesz, és aki kémfotókat is szeretne látni, kattintson a forráslinkre és a csoda megtörténik. (Autonews)
Szintén néhány hét múlva, július 7-én kerül az amerikai mozikba a legújabb Pókember mozi a Homecoming, amelyben a korábbi hagyományokat követve ezúttal is szerepelni fog majd egy Audi-újdonság, mégpedig a jövőre megjelenő A8, amelyben ráadásul kiterjesztett képességű önvezető funkció is lesz majd, amely akár kanyarodni is képes az autó vezetője helyett. Itt egy előzetes, melyben az autó néhány külső részlete is felvillan:
Az elmúlt hónapok súlyos, gyorshajtások miatt történt balesetei után Védát kap Óbuda. Ezt Bús Balázs, Óbuda polgármestere maga nyilatkozta hétfőn. Azt mondta, már a tervek is megvannak a BRFK-nál: a főkapitányságon a Záhony utcában látnák legszívesebben a telepített kamerát, de vannak további javasolt helyszínek is.
A Szentendrei út biztonsága nemrég azzal lett aktív témája a közbeszédnek, hogy március 18-án két fiatalt megölt egy száguldozó mercedeses egy közlekedési lámpánál. Múlt pénteken Aquincumnál tarolt római romokat két BMW-s. Sok helyen gyorsulási versenyről írnak, ami talán nem igaz, de itt is egy súlyos gyorshajtás előzte meg a balesetet. Megoldás mindenképp kell, kérdés, hogy az érintett rövid szakaszt leszámítva lesz-e hatása a Védának a Szentendrei úton. Mélyebben kéne változást generálni, ahogy arról írtunk is a pénteki BMW-s rombolás után.
A Police.hu-ra került fel az alábbi videó egy trükkös zuglói autós lopásról. A rendőrség információi szerint: június 14-én 13 óra körül egy ismeretlen férfi feltehetően egy bevásárlóközpont parkolójában kiszúrta a sértett gépjárművének kerekét, majd követte. A sértett a hibát észrevette, megállt egy benzinkúton és az ott dolgozó segítségét kérte. Ezt használta ki a férfi, aki ezalatt kilopta a járműből a táskáját, és a benne lévő 100.000 forint készpénzt.
Ha valami oknál fogva őrült jól tolerálja a szemed a pixelhiányt és felismerted a videón látható elkövetőt, segítsd a rendőrök munkáját és hívd a 06-80-555-111-es számot.
Két év extra garanciát ad a Volkswagen a dízelbotrányban érintett motorokkal szerelt autók tulajdonosainak, ezt közölte tegnap az Európai bizottság egyik szóvivője, aki hozzátette, a cég nem tervezi, hogy pénz-visszatérítési akciót indít, vagy akár visszavásárolja az 1,6-os és kétliteres dízelmotorokkal szerelt autókat, melyekről másfél éve kiderült, hogy csaló motorvezérlő programmal képesek csak teljesíteni a környezetvédelmi határértékeket. (Autonews)
Egy tervezet szerint hamarosan kitiltanák Münchenből az Euro 6 környezetvédelmi normánál alacsonyabb besorolású dízel személyautókat, mert a BMW városának levegője mostanában többször is túl szennyezett volt és éppen a dízelek által kibocsátott, rákkeltő nitrogénoxidokkal. A városvezetés elképzelése szerint a jövőben a buszok, teherautók, taxik és mentők kivételével tehát csak a legújabb, néhány éves dízelmotoros magánautók hajthatnának be a bajor főváros belsőbb területeire. (Autonews)
Új, villámgyorsan kitölthető interaktív tesztet állított össze Pető Attila, a Kreszprofesszor. A feladatsor egyszerű feleletválasztós kérdésekből áll, melyek segítségével bárki kiderítheti, hogy azok közé a százezrek közé tartozik-e autósként, akik bent felejtik magukat a belső sávban, miközben a két szomszéd sáv üres, veszélyesen autóztatják a gyereküket, vagy nyélen hajtanak át a HÉV-átjárón, amikor rossz a lámpa. A teszt ingyenes és nagyon hasznos, segítségével 640 ezer forintnyi bírságot úszhatunk meg. Ide kattintva érheted el a feladatsort: Kreszprofesszor.hu