Nem olyan rég írtunk az új Range Rover Velarról, a gyártó kicsit érthetetlen módon méretezett új hobbiterepjárójáról. A motorválasztékból eddig három dízel és két benzines volt ismert, ám most vélhetően az SVR sportrészleg közreműködésével érkezik egy ötliteres, kompresszoros V8-as is. Ez 570 lóerőt és 700 newtonmétert ad majd le, és vélhetően ugyanazt a nyolcfokozatú ZF automatát akasztják majd mögé, ami a többi motorhoz is jár. Az jól látszik, hogy a motorerő elég, de az autó mozgásából ítélve úgy tűnik, hogy nem ez lesz a legfürgébb sport-SUV a piacon. Az viszont biztos, hogy a turbómotorok korában meg kell becsülni egy ilyen jóféle, kompresszoros V8-hangot.
Kép forrás: Classicdriver
Indítsa a reggelt egy hipnotikus gyorsított felvétellel, és nézze meg, hogy készül napjaink egyik legérdekesebb autója, a Porsche 918 Spyder. A 890 lóerős rendszerteljesítményű hibrid sportkocsi a Porsche jelenlegi csúcsa, ehhez mért körültekintéssel és módszerekkel készül. Az összeszerelő üzem inkább laborra hajaz, és nagyon nem hasonlít a sormunkára, ami ott folyik. Az autó jelentékeny része készül szénszálas szövetből, amelyet először formára alakítanak, majd egy hatalmas kemencében keményre sütik. A kész termék impozáns: 2,6 másodperc alatt éri el a százat, 7,2 alatt a 200-at, és 19,9 másodperc telik el, mire a mutató átlendül a 300-on.
... az a japánnak a drifttaxi az Ebisu Circuit-en. Ezen a Japánban nagy hírű pályán szolgál két helyi, mint főállású élménydriftereztető. Kumakubo és Suenaga egy-egy 400 lóerős Toyotával égeti a gumit naphosszat a pályán és szervizútjain. Az egyórás csapatás ára hatvanezer forintnyi jen, de azt mondják, ez még alkuképes, ráadásul nem per fő, hanem per autó. Szóval a szolgáltatás egész hozzáférhető, csak ugye Japán van rohadt messze. Ha nincs pénzed elutazni, se időd, hogy megnézz tizenkét percet a drifttaxizásról, tekerj mindjárt a hetedik percre, onnan jön a nettó veretés.
A napokban írtunk a nemsokára érkező 8-as BMW-ről, melynek fejlesztése párhuzamosan folyik a M-es modellével. Az még mindig kétséges, hogy milyen motor kerül a hatalmas gépháztető alá, de egy frissen megjelent videón remekül hallani, hogy erő vélhetően lesz benne. Bár az autó hangja ebben a formában elég agresszív, nem valószínű, hogy teljesíteni tudná a zajkibocsájtási normákat, így utcára valószínűleg eggyel visszafogottabb kipufogóval érkezik majd. A videó mellesleg a Nürburgring mellett készült, ahová nagy eséllyel tesztelés miatt szállították az autót.
Naná, hogy Petrolicious. Ezúttal egy szövegmentes hangulatvideóval mutatják be, hogy mitől lehet megőrülni egy Alfa Romeo Spiderért:
A Facebook, tavaly ősszel elindított, de egyelőre csak az Egyesült Államokban, Ausztráliában és néhány további országban elérhető Marketplace funkciójának részeként fejlődhet ki a következő globális használtautóhirdetési-felület egy friss cikk szerint. Az Autonews egy amerikai pár GMC Yukon-vásárlásának történetén keresztül mutatja be, hogy pontosan miként alakítaná át a piacot, ha a vevők sokkal több információhoz juthatnának az eladókról mint most, a hagyományos hirdetési oldalak korában, amikor előre semmit nem tudhatunk meg arról, akinek milliókat fogunk fizetni egy autóért. A cikk ellenvéleményeket is tartalmaz, nagyon érdemes elolvasni. (Autonews)
A jövőben akár az Európai Bizottság is büntethetné azokat az autógyártókat, melyekről kiderül, hogy csaltak a típusjóváhagyáshoz tartozó vizsgálati folyamat során. A Bizottság hatáskörét megerősítő változásról egyelőre nem döntöttek a tagországok miniszterei, és Németország gazdasági minisztere, Matthias Maching aggályainak adott hangot a tanácskozáson amikor azt mondta, országa garanciákat szeretne kapni arra, hogy a csaló gyártót sújtó európai büntetés nem keresztezi más, nemzeti hatóságok intézkedéseit. Egy korábbi javaslat szerint egyébként akár autónként 30 ezer eurós bírságot kaphatna az az autógyártó, amely a Volkswagen dízelbotrányát kiváltóhoz hasonló mértékű csalást követ el. (Autonews)
A BMW a gyártás szüneteltetésére kényszerülé több üzemében, mert beszállítója, a Bosch egy bizonyos alkatrészt nem tud megfelelő mennyiségben szállítani egyes BMW modellekhez, például a 3-as szériához. A BMW beszerzési vezetője, Markus Duesmann hétfői nyilatkozata szerint korlátozott kapacitással működnek üzemeik Münchenben, Lipcsében, a kínai Tiex-ben és a dél-afrikai Rosslynban is. Markus Duesmann bízik abban, hogy a Bosch felelősséget vállal az okozott károkért. A Bosch illetékesei hétfőn Stuttgartban elmondták: mindent megtesznek azért, hogy az alkatrész megfelelő mennyiségben mihamarabb rendelkezésre álljon, és minél kisebb kárt okozzon a helyzet a BMW-nek. Közölték azt is: a Bosch egy olasz beszállítója miatt nem tud teljesíteni német partnerének. (MTI)
Matrica alatt láttuk már havon, pályán, de álca nélkül eddig nem mutatta magát az új Z4 (vagy hívják majd akárhogy). A következő generációs roadsterről X-Tomi, a fantomkép-készítés borsodi pápája húzta le az álcát, és Tomi korábbi sejtéseit ismerve, simán lehet, hogy megint eltalálta a Toyotával közösen fejlesztett BMW formavilágát. Az autóét, amiről egyelőre nem sokat tudni, de nagy valószínűséggel idén már odaér valamely nagy autószalonra, abban pedig már csak bízni lehet, hogy igazak a pletykák, és a háromliteres sorhat turbót kapja majd kezdésnek.
Hawaii beperli a Fordot, a Nissant és a Toyotát, amiért autóikba potenciálisan halált okozó Takata légzsákokat építettek be - derül ki abból a keresetből, amelyet szerdán nyújtott be az amerikai állam a bíróságon, Honoluluban. A beadvány szerint az autógyártóknak legalább egy évtizeden át tudniuk kellett vagy kellett volna arról, hogy a légzsákok súlyos sérülést vagy akár halált is okozhatnak. A Takata légzsákjai miatt világszerte 16 ember halt meg, és több mint 180-an súlyosan megsérültek. A hiba miatt az Egyesült Államok történetének legnagyobb visszahívását kellett elrendelni. (MTI)
A kínai Geely megvásárolta a legnagyobb malajziai autógyártó, a Proton 49,9 százalékát, így a kínai cég tulajdonába kerül a Lotus 51 százaléka is, amely eddig a szingapúri cég tulajdona volt. A Zhejiang Geely Holding a tulajdonosa egyebek között a svéd Volvo autógyárnak, valamint a London Taxi Co. vállalatnak is, terjeszkedésükről hírünkben olvashat bővebben.
A szoftverfrissítés után a Fiat-Chrysler autó is megfelelnek az Egyesült Államok szigorú környezetvédelmi előírásainak, áll a cég közleményében, melyet azután adtak ki, hogy az Egyesült Államok igazságügy minisztériuma keresetet nyújtott be, mivel kiderült, hogy 2014 és 2016. közt összesen 104 ezer olyan autót, Jeepeket, illetve Chrysler és Fiat modelleket, adtak el az államokban, melyeket a környezetvédelmi vizsgálatok idején alacsonyabb kibocsátási értékeket produkáló szoftverrel helyeztek forgalomba. A Fiat-Chrysler tagadja a vádakat. (Autonews)
A BMW ausztrál részlege egy új M3-as kivitel bevezetése mellett döntött, ez lesz az M3 Pure. Amolyan fapados M3-asra kell gondolni, bár csak olyan kiegészítőket kell nélkülözni, amelyek nem feltétlen szükségesek az élvezetes autózáshoz. Az Pure csaknem 15 ezer dollárral kerül majd kevesebbe (4,1 millió forint), mint az M3 Competition Package, viszont ugyanazt az átdolgozott futóművet, és a gyári M3-asnál valamivel hegyesebb motort kapja a vevő. A spórolás csak három tételnél mutatkozik meg: Pure-hoz nem jár 20 colos, csillagmintás kerék, csak 19-es, nincs adaptív fényszóró, sem pedig csúcs hifi. Az autó így csak 26,6 millió forint, viszont ugyanúgy közel 450 lóerős.
Az AMG Mercedesekre szakosodott floridai tunercég egy videó erejéig beállt közszolgának és egy egész napos teszt után, a pályáról hazafelé összedobtak egy hangpornót a CLK GTR-rel a YouTube népének. 7,3 liter, V12 a kilencvenes évek csúcstervezőinek kivitelezésében az autóból, amiről máig nem hisszük el, hogy megérintheti a közutakat. Irodaajtókat bezárni, füleseket fel – a füled napjának legszebb hét perce következik.
Pont egy hete annak, hogy egy amerikai vevőnek szánt Koenigsegg Agera RS összetört a gyári tesztelés során. Az 1340 lóerős autó azokon a teszteken csúszott árokba, melyeket közvetlen az ügyfélnek való szállítás előtt végeztek, vagyis tulajdonképpen egy friss, éppen csak elkészült gép tört össze. Az autó külseje komolyan sérült, ám a szerkezete ép maradt, ezért a gyár úgy döntött, hogy demonstrációs célokból helyreállítja, a vásárló pedig konfigurálhat magának egy újat. Az autót mellesleg egy ismert szuperautó gyűjtő, Manny Koshbin rendelte meg, számára az egyetlen gond az, hogy az új autóra akár éveket is várhat. ( Motorauthority )
Évi 38 ezer embert öl meg a károsanyag-kibocsátást ellenőrző hatóságok dízelautókkal szembeni kudarca egy tanulmány szerint. Az eredetileg a Nature tudományos szaklapban megjelent tanulmány szerint nem kérdés, hogy elve minden dízelautó több mérgező nitrogénoxidot bocsát ki, mint amennyit a szabályozó hatóságok engednek, és a kutatócsoport úgy számolta, ez körülbelül 4,6 millió tonnányi plussz kibocsátást jelent éves szinten. A szakértők ebből a mennyiségből vezették le, hogy a határérték be nem tartatása, vagyis az abból keletkezett plusz károsanyag-kibocsátás 38 ezer elhalálozásért felelős.
Tragikus, pláne, hogy ez a 38 ezer halál csak a többlet. A dízelautóknak előírt (kamionokról, buszokról, egyéb járművekről nem esik szó) határértéken belüli mennyiségű nitrogénoxid-szennyezéshez amúgy évi 70 ezer ember halála köthető. (Guardian/Index)
Alig több mint két százalékot tesz ki a Volkswagen-csoport éves termeléséből, nekem mégis nagy kedvencem a minimalista Up!-Mii-Citigo hármas, melyből az első viseli a VW logóját. Herbert Diess a Volkswagen márkaelnöke bejelentette, hogy a miniautó teljesen elektromos hajtású verziója az e-Up! hamarosan megnövelt hatótávolságot ígérő akkumulátort kap, így a most két feltöltés közt megtehető 160 kilométer akár 200 fölé nőhet.
Sokkal érdekesebb, hogy a tavalyi facelift óta bevezetett turbós benzinmotorok nyomvonalán is továbblépnek, még idén bemutatják az Up! GTI-t. Ebbe valószínűleg a cég ezres, háromhengeres TSI motorjának 114 lóerős, esetleg tovább húzott, 125 lóerő körüli verzióját szerelik majd, hiszen a prototípust már decemberben kipróbálta az Autocar és akkor erről is szó volt. Az Up! GTI lényegesen nagyobbat ugorhat, mint a mostani, 90 lóerős csúcsmodell, így kevesebb mint kilenc másodperc kell neki nulláról száz kilométeres sebességig. A brit autóslap egyébként 15 ezer fontos, vagyis körülbelül 5,5 millió forintos árat jósol a kis GTI-nek. Ez elég jó ajánlatnak tűnik. (Autonews)
Pénteken új törvényt fogadott el Németország parlamentjének felsőháza, mely utat nyit az önvezető autók szabad használatához és a technológia közúti teszteléséhez. Feltételeket is szabtak: minden önvezető rendszert valósidejű adatrögzítővel, vagyis fekete dobozzal kell kiegészíteni, mely naplózza, hogy mikor vezetett az ember és mikor a gép. Ez azért fontos, mert egy esetleges baleset után, e szempont alapján döntik majd el, hogy az autóst vagy az autógyártót terheli-e felelősség a történtekért. (Autonews)
A Renault-Nissan autógyártó párosra is lesújtott a múlt hét világméretű kibertámadása, melyet a WannaCry nevű zsarolóvírussal követett el egy eddig azonosítatlan hekkercsoport. A hálózaton keresztül megfertőzött gépeket zárolta a vírus, és csak pénzért (300-600 dollárért) oldotta fel ezt a zárlatot. A cég a múlt hét második felében volt kénytelen leállítani a termelést bizonyos üzemeiben, például a brit Nissan-gyárban, de ígérik, hogy ma mindenhol újraindul a termelés. (Autonews)
Hot or not - szólhatna az angol nyelvkörben ilyenkor reflexszerűen elhangzó kérdés a házibarkács Civic limó láttán. A Craiglisten tűnt fel, majd tűnt el onnan ez a hatkerekű Civic, amivel alighanem sikerült új terepre vinni az amúgy már millió hometuningot megélt hatos generációt.
Az autó villanásszerű pályafutást élt meg az interneten, de a lementett Craiglist-hirdetés szerint 1000 dollárt kértek érte az őszinte nyelvű hirdetésben. Az egyetlen csatolt fotó hátterét elnézve valami belső-Amerikai kertvárosból hirdették meg, olyan őszinte megjegyzésekkel, miszerint zabálja az olajat, nagyon lassú és 150 mérföld alatt megeszi a gumit. Az átépítés minőségére nem érkezett önkritika. Talán a garázstuningban edzett sporttársak értik és értékelik az ilyen vadhajtásokat, így első sorban hozzájuk szól most a kérdés:
14 ezer németországi munkatársától válik meg és ettől a lépéstől 3 millió eurónyi bérköltség megtakarítását reméli a Volkswagen csoport. A lépés hátterében a két éve kirobbant dízelbotrány kapcsán felmerült súlyos kiadások állnak, ám a cég közleménye szerint a leépítés egy részét, pontosan 7 ezer dolgozó elbocsátást valójában előrehozott nyugdíjazással oldják majd meg. (Autonews)
Ingyenes vezetéstechnikai képzések zajlanak a Hungaroringen működő Groupama Tanpályán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával. A jelentkezések tavasz óta több turnusban zajlanak, melyek közül a júniusi időpontokra május 25-től lehet majd jelentkezni ezen a linken. A Jól Vezess program célja, hogy a kezdők, tehát akiknek jogosítványa legfeljebb 12 hónapos, illetve a 60 év alatti felnőttek, valamint az ennél idősebb, szenior autósok is fejleszthessék tudásukat, hogy egy váratlan balesetveszélyes helyzetben megfelelően reagáljanak. Az eddigi tapasztalatok alapján a kezdőknek indított csoport a legnépszerűbb, itt negyedóra alatt feltöltődött a 400, rendelkezésre álló hely.
Míg 2007-ben, vagyis a válság előtt a teljes magyar autópiacon mindössze 11 százalékot tettek ki a kintről behozott használt autók, a fennmaradó rész a brutálisan pörgő újautó-piacról származott, addig 2015-ben már 60 százalék volt az import használt autók aránya, állapítja meg a Gazdasági és Versenyhivatal elemzése. A GVH azt javasolja, hogy a kormány alakítsa át a regisztrációs adó, illetve a vagyonszerzési illeték rendszerét és hozza előnyösebb helyzetbe az új, környezetbarát modelleket a használtakkal szemben. Azt is javasolják, hogy az állam változtasson az eredetiség vizsgálat mostani szabályain, de erre amúgy készülnek is, jövő évtől a kintről hozott autókra is kötelezővé teszik a vizsgálatot. (MTI)
Ismét nagyon érdekes elemző cikket közölt a Waze.hu. Ezúttal a közösségi navigációs szolgáltatást használó autóktól származó kátyújelentések alapján mutatták ki, hogy a főváros több mint 4700 kilométernyi közút hálózatán, hogyan oszlik el az idén összesen bejelentett 28991 kátyúbejelentés. Figyelem, ez nem a kátyúk száma, hanem a jelentéseké. Az összesítés alapján a XIV. kerületben a legrosszabb a helyzet, de a cikkre kattintva nemcsak a budapesti borzalmak derülnek ki, hanem az is, hogy az országos úthálózat 10-15 éves tervezett élettartamához képest körülbelül hány évente sikerül felújítani egy adott szakaszt. Borzongjanak!