Sajnos a jó világnak lassan vége lesz, valószínűleg a hatósági áras üzemanyag sem tart örökké. Összeszedtünk néhány tippet , amik segíthetik az üzemanyaghatékony autózást.
Nem kérdés, hogy a Koenigsegg autói a világ legérdekesebbjei közé tartoznak. Rritkák, nagyon gyorsak és elképesztően drágák. Christian von Koenigsegg, az autógyártó alapítója tudja, hogy ez nem feltétlenül előnyös az átlagos rajongók szemszögéből, és állítása szerint szeretne is megfizethetőbb autókat gyártani. De intő példaként tekint a McLarenre.
Hivatalossá vált, hogy 2026-tól az Audi belép a Formula-1-be. A hírt a száguldó cirkusz Belga Nagydíja előtt, a Spa-Francorchamps-ban tartott sajtótájékoztatón jelentették be.
Egészen megdöbbentő és egyben felháborító videók kerültek fel az Instagramra: London utcáin fényes nappal kezdtek kalapáccsal ütlegelni egy Bugatti Chiront egy robogós banda tagjai. Vélhetően ki akarták rabolni a tulajt, de nem jártak sikerrel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Hyundai-Kia villanyautó kínálata világszinten is erős, igaz, a külföldi modellektől megvont 7500 dolláros támogatás miatt az amerikai eladásaik kicsit megtorpantak. A márkacsoport azonban továbbra is kitartóan fejleszt, az EV6-Ioniq 5 páros után nemrég az Ioniq 6 nevű szedánt mutatták be, most pedig a Kia villantotta meg a hétszemélyesre tervezett EV9-est, ami az eddigi legnagyobbnak ígérkezik a sorban.
Akármennyire is megveti őket az autórajongók nagy része, mára az SUV-k jelentik az autógyártók kenyerének javát. Emiatt nagyon szűk azoknak a márkáknak a köre, akiknek nem szerepel a kínálatában legalább egy megemelt modell, ez alól a patinás sportautógyártók sem kivételek.
Kalifornia idén március óta állami szinten, teljesen saját hatáskörben határozhatja meg az autókra vonatkozó szabályait. A napokban meg is hozták a vonatkozó törvényeket, amelyek az ország legszigorúbbjai lettek.
Bűnösnek vallotta magát az Apple korábbi mérnöke, akit azzal gyanúsítanak, hogy üzleti titkokat lopott el a cég önvezető autófejlesztési programjáról. Az amerikai szövetségi ügyészek azt állították, hogy Xiaolang Zhang letöltötte az Apple önvezető áramköri lapjának tervét, majd egy kínai önvezető autókat gyártó vállalkozásnál szeretett volna elhelyezkedni, aminek érdekében helyet foglalt magának egy Kínába tartó repülőjáratra. Mielőtt azonban a gépre felszállhatott volna, letartóztatták.
Germán násztáncot fotóztak a Madrid melletti Alcalá de Hearesben: egy Porsche Macan és egy Porsche Taycan 4S Cross Turismo akadt össze olyan szerencsétlen módon, hogy mindkét autó egy téglafalban kötött ki.
A szembejövő sávba többször áttérő, az ott érkezőknek néha csak integető, máskor őket fékezésre és félrehúzódásra kényszerítő autósról került fel egy videó a közösségi média felületeire még tavaly február végén. A Pesti úti ámokfutót a rendőrök hamar elfogták, jogsiját is elvették. Most vádat emeltek ellene.
Lassan öt éve annak, hogy bemutatták a Tesla nyergesvontatóját, az igen fantáziadúsan csak Seminek nevezett modellt. Azóta viszont leginkább csak az ígérgetés ment, egymás után jelentették be a késéseket. Idén májusban viszont már megnyitották a rendelést, két hete pedig Elon Musk jelentette be, hogy még idén leszállítják az első példányokat. Közben pedig csöndben frissült a Semi hivatalos aloldala.
Nyolcvanhárom éves korában elhunyt Nicola Materazzi olasz mérnök, akit a Ferrari F40 atyjaként tartanak számon, de hosszú pályafutása során számos más ikonikus autó tervezésében is részt vett.
Többször foglalkoztunk már a Tesla Autopilotot és Full Self Drivingot (FSD) érintő problémákkal, előfordult, hogy az önvezető módba kapcsolt Teslák nem álltak meg a stoptáblánál, vagy megzavarodtak az erős, villogó fénytől. Most egy Model S tulajdonosa osztotta meg saját videóját a Twitteren arról, hogyan tér le az útról és csapódik szalagkorlátnak autója.
Tesla operating in Full Self Driving Mode runs off road into guard rail for no reason (context below) pic.twitter.com/lHFwyOxaOd
— oh shidt (@ohshidt) August 23, 2022
Három gyereket tartóztatott le a detroiti rendőrség, mert megpróbáltak ellopni egy Dodge Chargert és egy Challenger Hellcatet a Stellantis jeffersoni gyárának északi üzeméből.
Az orosz-ukrán háború kitörése után bevezetett szankciók komoly nehézségeket okoztak Oroszország autóiparának, hiszen számos vállalat teljesen kivonult vagy szünetelteti tevékenységét, esetleg megszakított minden kapcsolatot az országgal. A Lada kezét például elengedte a Renault, egy időre a termelés is leállt Togliattiban, majd egy halom kényelmi és biztonsági berendezést nélkülöző, csupasz Grantákkal indult újra.
Kiegészítő tréningekhez és összességében szigorúbb feltételrendszerhez kötné a szupersportautók vezetését Ausztrália egyik szövetségi állama. Dél-Ausztrália miniszterelnökének bejelentése értelmében ahhoz, hogy a leggyorsabb és legerősebb sportkocsikat is vezethesse valaki, a motorosokhoz és kamionosokhoz hasonlóan összetettebb képzést kellene teljesíteni. Betiltanák továbbá a kikapcsolható kipörgésgátlót, a halálos baleset okozásával vádolt sofőrök pedig az ügy lezárásáig semmiképp nem vezethetnének.
A Ford elvileg szeptemberben mutatja be az új Mustangot, de a Shelbynél addig sem tétlenkednek: Hiszen miért ne lehetne még feljebb pumpálni az aktuális modell teljesítményét? A GT500 alapjain álltak elő a Code Red elnevezésű, limitált szériás bestiával. Maga a név nem teljesen új, 2008-ban már láthattunk így keresztelt tanulmányt, de azt akkor nem vitték gyártásba. Most viszont itt a Vörös Kód.
Nem minden autótolvajról mondható el, hogy rafinált mestere a társadalmilag kevéssé elfogadott szakmájának. Az a magyar páros sem volt a legélesebb kés a fiókban, amelynek tagjai hiába nyúltak le egy kocsit, azt hamarosan továbblopta tőlük egy ismerősük. Most Spanyolországban tűnt fel egy ugyancsak elég botcsinálta kollégájuk.
Un conductor ha irrumpido en el interior del intercambiador de Plaza Elíptica con un coche robado y ha quedado encajado en las escaleras sin causar heridos.
— Emergencias Madrid (@EmergenciasMad) August 23, 2022
➡️@SAMUR_PC ha atendido al conductor, ileso.
➡️@BomberosMad retira el vehículo.
➡️@policiademadrid realiza el atestado. pic.twitter.com/RBRwnxzgCe
Újabb csokorra való renitens autóssal tért vissza a Civil Pofátlan(tan)ítás. Az ORFK-OBB és a Budapesti Autósok közös videósorozatában ezúttal forgalommal szemben nyomuló fogalmatlanokat, agresszív furgonost és zebrán előző kisteherautóst láthatunk.
Nem is olyan rég még a Totalbike-on írtunk hasonló rekordról. Akkor a belga Thierry Sarasyn adta át a múltnak az olasz Valerio Boni tavalyi rekordját, miután 13 országot érintett egyetlen nap alatt MV Agustájával. Most villanyautós csúcs született a műfajban, és érdekes módon még erre a motoros sikerre is rátett egy lapáttal. Pontosabban egy országgal.
Egészen sokkoló baleset történt Londonban a Piccadilly metróvonal Park Royal megállójánál. Egy Range Rover nagy sebességgel sodródva átszakította a korlátot – a térfigyelő kamera felvételén az előzmények ugyan nem látszódnak, de az igen, hogy Tesla-töltőket is letarolt az SUV. A Range egy Teslának is nekicsapódott, majd a metrósíneken landolt. Képeket a BBC közölt, azokat itt lehet megnézni.
Idén ünnepli fennállása 55. évfordulóját az AMG – gyakran szokás őket a Mercedes gyári tuningcégeként emlegetni, de valójában többek annál. Mindenesetre a sztori 1967-ben kezdődött Affalterbachban, és ma is elég jól cseng ez a három betű. Az ünneplés részeként bemutatták a Mercedes-AMG GT3 Edition 55-öt, amely egy limitált példányszámú, FIA-jóváhagyás nélküli versenygép.
A Lucid Airt eleve elképesztően erős villany-szedánként mutatták be, a klasszikus autóskártyában jó eséllyel mindent vitt volna, de a számháború cudar dolog, és mindig van feljebb. Most a Sapphire-rel emeltek rá az eddigiekre: a hárommotoros változat még erősebb és gyorsabb.
Bár nem az Aston Martin DB5 volt az első Bond-autó, de mindenképpen a legikonikusabb darabnak mondható, hiszen összesen nyolc filmben szerepelt. Ráadásul a James Bond karaktert, először megformáló Sir Sean Connery haláláig birtokolt egyet. Az autót most árverezték el Monterey-ben és nem kevesebb, mint 2,4 millió dollárért, azaz nagyjából 1 milliárd forintért cserélt gazdát.
Pár napja már megmutatta új, hétüléses, családi villanyautójának a Vision 7S- nek a belterét. Egészen érdekes koncepcióval jön ki benne a hét ülés, mert valójában csak hat felnőtt számára van hely, a hetedik egy középbokszra integrált gyerekülés. Eddig kívülről nem láthattuk a tanulmányt, most azonban két vázlatot közzétettek.