2017. április 16., 11:09 Módosítva: 2017.04.21 10:41
22

Kedves Nepperűző!

A fenti két típus közül mindkettő nagyon tetszik, illetve valami jó kombiban gondolkodom, de úgy érzem, most valami szépet szeretnék a "praktikus" helyett. Költségileg az Alfa 159 esetében 2 millióig gondolkodom, a 156 esetében gondolom ez irreleváns.

A kérdésem inkább, hogy megfelelő gondviselés mellett melyik modell a megbízhatóbb, tehát nem húzza le az ablakot csak úgy menet közben vagy áll meg magától vagy zárja be magát, illetve karácsonyfaizzót megszégyenítő módon villognak a hibajelek a műszerfalon.

Napi 50km-t ingázom(nék) vele főként gyorsforgalmi úton , illet havi 1000-1500 km van még emellett vidékre (főleg autópálya). Évi 30.000 km körül szoktam lenni a kocsival.

Mindkét autó nagyon tetszik. Nem tudom, hogy a 159 nyújt-e annyi extrát, hogy megérje a nagyobb költség. Milyen motorral érdemes ezeket nézegetni? Mire kell nagyon figyelni, illetve melyiknél várhatóbb magasabb karbantartási költség 2-3 éves viszonylatban?

Köszönöm a választ.

Üdv

Miklós

Kedves Miklós!

Mindenképp a 159-est választanám, az egy sokkal jobb autó, nekem szebb is, és megbízhatóbb is. A 159-esnek már sokkal jobb az első futóműve is, ami a 156-osnál az egyik állandó problémaforrás. Nekem az 1.9 Multijet a kedvencen erről a palettáról, de a 2.4-es dízel is jó.

DSC 7152

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. április 14., 08:48 Módosítva: 2017.04.16 18:13
224

Tisztelt Nepperűző!

A segítségüket szeretném kérni, édesanyámmal autóvásárlás előtt vagyunk, de eléggé elvesztünk a részletekben. Egy 5 ajtós (de a háromtól sem zárkózunk el), kis méretű, fogyasztásügyileg kb. 5-6 literes autóban gondolkozunk. A keret 700 ezer forint.

Előre is köszönöm!

Kata

Kedves Kata!

Vegyenek egy Toyota Yarist, láncos vezérlése van, ráadásul nem az a fajta, mint a TSI-kben meg a THP motorokban, hanem olyan, ami nem megy tönkre. Arra figyeljenek, hogy ne legyen korábban kukára törve, és ne rozsdásodjon. Még a kilométerre is azt mondom, hogy majdnem mindegy, mert ezek nem szoktak tönkre menni.

auto/TOYOTA/YARIS 1999-/XLARGE/01fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. április 3., 13:32 Módosítva: 2017.04.14 08:49
4798

Kedves Nepper!

Hosszú ideje olvasom tanácsait, többek között azt is, hogy a TSI motoroktól jobb, ha óvakodik az ember. Erre most a japánok is, konkrétan a Honda az új Civickel bevezetik a turbós benzinmotorokat. Mi erről a véleménye? Tudnak a japánok valamit, amit a precíz germánok nem? Ön szerint mennyire lehet értékállóbb egy japán turbó (ha beválik, persze) mint VW konszernes?

Válaszát előre is köszönöm

Feri

Kedves Feri!


Az új technológiák megjelenése után csak a használat után derül ki, hogy az jó-e. A TSI motorokról se tudtuk, hogy problémásak lesznek. A Citroenben, Peugeot-ban, Miniben lévő Prince motort is szerették megjelenésekor az ereje és karaktere miatt, azután kiderült róla, hogy egy vödör csavar, és sok esetben már 50-70 ezer kilométernél generálozni kell. Ha BMW-hez megyek, ott a franciákat szidják, hogy ez PSA-motor, ha a franciákhoz, akkor meg ez BMW-motor. Lényeg, hogy ketten csinálták ezt a szart, és bocsánatot kellene kérni miatta a vevőktől.

02

A modern motorok egyik nagy hátulütője a közvetlen befecskendezés, sok probléma oka ez. Az olaszok T-Jet motorja például szívócső befecskendezős, azokkal nincs is baj. A Hondában lévő új turbós motort még senki sem ismeri, majd pár év után kiderül, hogy milyen, de alapvetően egy Honda motorban jobban bízom, mint bármelyik németben. A precíz germánok elég sok szart csináltak mostanában, különösen a BMW. Mikor kint vagyok Németországban, hallani kellene a kereskedőket, hogy köpködnek a BMW-re meg a TSI-kre, és mindenki azt mondja, hogy a Hondában van a legjobb benzines motor. A japánok is csináltak már rosszat, ilyen volt a Subaru boxer dízele, attól is mindenki csodát várt, azután kiderült, hogy csak ellenségnek kellene ajándékba adni.

subaru 2

A Japánokban jobban bízom, mert a szamuráj szellem még nem veszett ki belőlük, és törekszenek a tökéletességre. A precíz németekre mostanában inkább az jellemző, hogy ha csinálnak valami szart, akkor lapítanak, és tagadnak, még véletlenül sem csinálnak visszahívást és ismerik el a hibájukat. Jellemzően inkább bekapcsolják a bullshit generátort és komunikációval, időhúzással próbálják meg elvenni a dolog élét. Az nem véletlen, hogy ebben a válogatásban ilyen szépen felül reprezentált a BMW, Mini (4db) és a VW csoport (6db.). Van nekem egy mondásom, amit előszeretettel hangoztatok. "Mindenki német autó-hívőnek születik, aztán van, aki tovább tanul, és vesz egy Hondát."


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. április 2., 11:28 Módosítva: 2017.04.06 06:58
197

Üdvözlöm.

Abban kérném segítségét, hogy milyen egyterűt kéne vennem a következőket figyelembe véve:

- 2 millió ft. az első szervizzel együtt a keret

- 5-6 felnőttnek + csomagoknak kényelmes utazás

- heti 2000 km. autópályás utazás évente 1-2 hét kihagyással!

- min. 3-5 évre terveznék az autóval.

- ezek mellett a legtágasabb és legmegbízhatóbb autót keresném, a fogyasztás sem lenne mellékes ilyen szintű használat mellett.

Amikben gondolkodom: Sharan/Galaxy/Alhambra, C4 Picasso, 807/C8, Previa.

Köszönöm válaszát.

Gábor

Kedves Gábor!


A C4-ben padlóból felhajtható harmadik ülések vannak, ez a kondtrukció nem a legkényelmesebb hosszú távon egy felnőttnek. A Galaxy, Alhambra, Sharan trió már jobb ebből a szempontból. Ezeknél a típusoknál a kettőstömegű kb, 250 ezret bír, a hajtásban a hosszabbik féltengelynél van egy peremes tengely, az is tuti, hogy tönkre fog menni, a légtömegmérő sem örök életű, és már több darabban cseréltem turbót is. Ezeket be kell nyelni, nem olyan veszélyes összegek, és akkor jó. Mindenképp az 1.9-es PDTDI-t vegyen, ne a 2.0 PDTDI-t. A baj vele, hogy alig van belőle olyan, aminek ne tekerték volna meg az óráját kétszer. Kint még jobban lehet keveset futottakat (értsd 200 ezer alatt) találni.

grs

A 807-es/C8-asokkal kevesebb a tapasztalatom, de az ezekben lévő HDI motor elég jó konstrukció, megfelelő karbantartással sokáig jó lehet. Nekem kevésbé tűnik jól összerakott autónak, de több ügyfelem is megelégedéssel használja. Ebből a felsorolásból nekem a Previa a kedvencem, szerintem ez a legjobb ezek közül, de ebből is elég sok hullát láttam az idők során. A tényleg jó facelift utáni, valódi kilométeres példányok vastagon két millió felett mennek el, de nem lehetetlen másfél és két millió között jót találni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. április 1., 18:24 Módosítva: 2017.04.03 17:53
231

Kedves Becsületesnepper!

Szeretném lecserélni a közeljövőben a jelenlegi 2003-as Peugeot 307-esem. Az autót autópályán használom heti 450 kilométerre és egy 50 km városi használatra , de már túl van 200 ezren és benzinesként 7-8 litert megeszik, azonban még semmi komolyabb motorikus hibája nincs.

Szeretnék helyette valami dízeles kombit amibe pakolni is lehet és fogyasztás is kevesebb. Jó lenne az 1,6 helyett valami erősebb motor, amivel lehet haladni is.

A keret 2-2,5 millió körül. Lehetőleg 2008 és azutáni érdekelne, megbízható motorral.

Amiket néztem: Ford Mondeo , Audi A4 Avant , Renault Megane , Mazda 6

Ezek közül az Audiból nincs sok, a Renault belül kicsit unalmas , a Mazdából pedig nem tudom a 2,2-es sportváltozat milyen

Melyiket ajánlja vagy esetleg valami más márka, típus? (a Hondákat szeretem de a kombi Accord sajnos nem a legszebb számomra :S )

Előre is köszönöm!

Bálint

Kedves Bálint!

Ha Audiról beszélünk, akkor 1.9 PDTDI, a kétliteres sokkal kockázatosabb, és máris az ön által óhajtott évjárat megkötés alatt vagyunk, de ennél nagyobb baja sose legyen. Lehet, hogy nem a legerősebb a motorja, de nagyon megbízható. Sajnos ennek a motornak gyártását pont 2007 körül hagyták abba, de lehet még pár 2008-ast is találni. A Mondeóknál az a baj, hogy elvétve talál olyat, aminek nem tekerték meg az óráját. A 2007-től gyártott Mondeo népszerű autó a flottaüzemeltető cégek körében, ezért nagy mennyiségben lehet venni licit oldalakon, és mire hazaér, már részt is vesz egy időutazáson. Amúgy jó autó, de nagyon nehéz valódi kilométerest találni. A Renault-nak a 2.0 dci talán a legjobb motorja, én arról hallottam a legkevesebb rosszat, illetve 2009-10 körül már az 1.5 dci is Bosch befecskendező rendszert kapott, onnantól már az sem olyan pocsék, mint az elődje volt.. A Mazda 2,2-es motorját nem ismerem.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 30., 10:41 Módosítva: 2017.04.02 07:39
270

Tisztelt Nepperűző,

Hamarosan megszerzem jogosítványomat, a következő lépés pedig értelemszerűen az autóvásárlás lenne. Ehhez kérnék őszinte tanácsot. Az anyagi keretem sajnos véges, tokkal-vonóval maximum 300 ezer forint. Az elsődleges szempont a kis fogyasztás. Lehet ennyiért olyan autót kapni, ami nem kohószökevény?

Köszönettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Vegyen egy Swiftet, azzal nem lesz gondja. Ha zsigeri ellenkezést vált ki önből a Suzuki, ahogy sokakból, bár én ezt kevésbé értem meg, akkor a 90-es évek elejéről származó Corollák hihetetlenül tartósak, de ha találna egy Starletet, az is kiváló lehet. Ha a japán vonalon maradunk, akkor egy Mitsubishi Colt vagy Lancer is jó választás.

PA086102

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 29., 11:16 Módosítva: 2017.03.31 06:18
145

Tisztelt Nepperűző!

Nekem most egy 2002-es Peugeot 307 1,4 benzines 3 ajtós autóm van. Ezt szeretném a közeljövőben lecserélni. Elmúlt a szerelem, leginkább a 3 ajtó miatt. Ami anno jó ötletnek tűnt, így 6 év után már nem annyira. Így elkezdtem nézegetni az eladó autókat, ezek közül az alábbi típusokkal szimpatizálok:

- Mazda 3

- Ford Focus

- esetleg VW Golf V vagy Honda Civic.

Mindenképpen benzinest szeretnék, mivel évi 10-13 000 km-t megyek vele. Korban 2006-2009 közötti évjárat. Árban úgy 1,3-1,7 m Ft között. Szeretnék egy kicsit mozgékonyabbat, így 1,6 vagy az 1,8 nagyságú motorok között nézelődök. De még igazán nem tudtam eldönteni, hogy melyik lenne a legjobb nekem. És így szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket milyen motorral ajánlaná. És melyiknél mire figyeljek a vásárlás előtt.

Köszönöm!

Üdv.:

István

Kedves István!

A Mazda 3-ast 1.6-os benzin motorral venném, a kritikus pont viszont mindig a rozsda, elsősorban a hátsó íveknél, de az ajtók alján is előfordulhat. A Focusnál nincsenek ilyen problémák, az első generációnál még voltak rozsdásodások az ajtók élein, de a második genrációnál ez nem jellemző. Ufó Civic-et nem fog ennyiért találni, az a legdrágább ezek közül, az igazán jók inkább kétmillió körül és felette vannak. Golfból a sima 1.6-ost venném, nem az FSI-t, az megbízhatóbb.

Részleteiben hiába keresem a vonzerejét
Részleteiben hiába keresem a vonzerejét

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 26., 12:59 Módosítva: 2017.03.29 13:54
399

Tisztelt Nepperűző!

Jelenlegi megbízható 2006-os Ford Escortomat (benzin) szeretném lecserélni egy 10 évesnél fiatalabb autóra. Jelenlegi dilemmám hogy nem tudom eldönteni újra benzinest vagy dízelüzeműt vásároljak. Napi használatra venném az autót kb. 100km ingázásra, mellette természetesen van két kis gyermek is akiknél a biztonság is fő szempont lenne.

A vásárlásra szánt összeg kb. 2,5 millió forint. Külföldről vagy Magyarországról érdemes ilyenkor autót választani?

A jelenlegi autópiacon a Ford-ok tetszenek mivel a jelenlegi autó is az és nagyon meg vagyok vele elégedve, illetve még a Skodákat (Octavia) néztem. Ismerősöm még a Honda Accordot és a Jazz-t javasolta.

Ilyen paraméterekkel milyen autó vásárlását javasolná, ha hosszú távra szeretnék autót vásárolni?

Természetesen nem zárkózóm el más márkák elől sem természetesen fontos a megbízhatóság és a feltarthatóság.

Válaszát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!


Mindegy, hogy külföld vagy Magyarország, mindenhol lehet jó autót venni, kint a választék nyilván nagyobb. Napi száz kilométer ingázásra más megérné dízelt is venni. Octaviából, ha dízelről beszélünk, akkor kizárólag 1.9 PDTDI, ha benzinesről, akkor 1.6-os szívó benzines, a kis TSI-ket felejtse el, a 2.0 PDTDI-t szintén. Fordból nagy mennyiségben van Focus 1.6 tdci, ezeknél sok a cég es autó, jól meg kell nézni nehogy valami 400 ezerről vissza tekert talicskába nyúljon bele. Ha talál egy valódi kilométeres autót, azzal jól járhat, de a szervizre nagyon figyelni kell, a befecskendezők alatt időnként ki kell cserélni a tömítést, és az olajcserét sem mindegy, hogy miként végzik el. A benzinesekkel nincs probléma, ott a levetett rendőrautókat fel lehet ismerni a tesztben leírt jelekről.

DSC 8343

Jaazből nincs dízel, de ez a legmegbízhatóbb az összes közül. Vezérműlánc van benne, de nem olyan, mint a TSI-kben, ezt tényleg soha nem kell cserélni. Lábtól és felhasználási módtól függően 5-6,5 literrel eljár, soha nem megy tönkre, csak féket, gyertyát és olajat kell rajta cserélni. A csomagtartója is meglepően nagy, a saját kerekeiből négy lötyögve befér, ezt szinte semmilyen autóval nem lehet megtenni. Az Accord is nagyon megbízható, de ott a dízeleknél előfordulhat, hogy megnyúlik a vezérműlánc, illetve az első modelleknél még előfordult kipufogócsonk repedés. A vezérlés problémánál a márkaszerviz komplett vezérlés cserét javasol, de sokszor elég csak a láncot kicserélni. A csonkra volt visszahívás, de bontóból is lehet már a módosítottat venni, nem különösebben nagy összegért. Az összes közül a Jazz a legmegbízhatóbb, és a legolcsóbban fenntartható.


Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 25., 10:18 Módosítva: 2017.03.31 06:29
325

Kedves Becsületesnepper!

Autót vennék, a tanácsára lenne szükségem. Kacsintgatok a 6-10 év körüli sport/luxusszedánok felé, azonban elakadtam. A keret kb. 3-3,5M a vásárlásra, amiből már van választék, de az első pár autó megtekintése után érezhető, hogy aknamezőn járok. Eddig az alábbiakkal szemeztem: Mazda 6 MPS, Lexus IS250, Lexus GS450h, Passat CC 2.0 TSI. Eltérő autók, sokféle karakterrel. Nem autózom sokat (évi 10k km), de amikor igen, akkor szeretném élvezni, valamint nem elhanyagolható szempont, hogy az autó ötödét azért ne kelljen egy-egy szerviz alkalmával a szakinál hagyni. Ön mit választana? Esetleg van más titkos favoritja?

Előre is köszönöm,

Ottó

Kedves Ottó!

A Passat szerintem a leggyengébb választás a motorja miatt, mert a TSI-k közül még talán ez a legjobb, de nem az, ha a Lexus IS 250-el hasonlítjuk össze. A GS 450h is jó választás. Az egyik szomszédomnak van Mazda 3 MPS-e, ő nagyon szereti, én is mentem ilyen autóval, tényleg jól megy, de nekem valahogy nem jön át, pont az igazi tüzet nem érzem benne. A hatost még nem próbáltam, így arról nem tudok véleményt mondani. Az én favoritom a Lexus IS250, a műszaki tartalom, de különösen a formája miatt.

is250 100

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 24., 11:54 Módosítva: 2017.03.27 06:18
440

Kedves Nepperűző!

Egy nagyon fura kérdéssel fordulnék önhöz. Egyik jó barátomnál van egy igazi autós ülés a szobában, illetve még 3-4 szék. És tapasztalatom szerint mindenki azért veszekedik, mert annyira kényelmesek az autó ülések. Úgy döntöttem én is beszerzek egyet, viszont akkor már tényleg egy fotel szerű nagyon kényelmes ülésre gondoltam. Ebbe kérhetnék egy kis segítséget?

Nem sok autóban volt szerencsém egyenlőre elől ülni, azt tudom hogy például a Volkswagen Polo, Skoda Octavia kőkemény ülésein nem bírok megülni még hosszabb perceket se, viszont régi Renault és Audi ülésekből egyszerűen nem akarok kiszállni.

Tud esetleg olyan (nem méregdrága vadi új autóba való) autóülést, amit bontóba érdemes lenne beszerezni mert iszonyat kényelmes?

Kedves Ádám!

Én elsősorban a franciáknál nézelődnék, és mindenképp plüssben gondolkodnék. Valami felső kategóriásnak szánt autó ülését nézném meg, mint a Citroen XM vagy a Renault Safrane. A Renault Vel Satis annyira nem régi, tehát nem biztos, hogy olcsó lesz.

IMG 3557

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 22., 13:39 Módosítva: 2017.03.27 06:25
204

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét szeretném kérni.

3 éve Németországból hoztak be nekem egy 1,9 TDI Ford Galaxyt. Az elmúlt 3 év a küzdelmekről és a forintokról szólt. A legendásan megbízható motor kivételével majd mindenhez hozzá kellett nyúlni, már a szerelőm is kibírja röhögés nélkül, ha újra megjelenek nála. Eljutottunk oda, hogy elengedjük ezt a kocsit...

3 gyermekünk van (7, 5 és 3 évesek). Nekik és a csomagoknak kell egy rendes méretű csapatszállító. EZ az egyetlen, ami a Galaxyban hiányozni fog...

A kérdésem: Alapvetően szkeptikus emberként benzines, nagy köbcentis, 7 személyes autóban gondolkodom. Ha az árat 3M körül maximalizálom, van-e javaslata, hogy milyen típusokat érdemes megnéznem?

Illetve, a nagy köbcentis, benzines vonalon mennyire kell tartani a "legendás" francia minőségtől?

Segítségét előre is megköszönve tisztelettel kívánok további szép napot!

Kedves Kérdező!

Ha már unja a dízel problémákat, akkor egy Toyota Previa 2,4 benzin vagy egy Grandis 2.4i jó lenne önnek. A Previában rendes hét ülés van, a Grandisban nem. A Fordnak is van két literes szívó benzinese, ezeket rakrák a Galaxy-ba és az S-Maxba is. Szerintem ezek, mind jók lehetnek, mert a felhajtható hátsó üléses autókban is elfér hátul a három gyerek, és ezekkel vélhetően kevesebb baj lesz.

auto/TOYOTA/PREVIA 2000-/XLARGE/01fs

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 21., 11:43 Módosítva: 2017.03.24 06:49
245

Kedves Nepperűző!

Van egy közel 20 éves FIAT Barchettám, amitől semmi pénzért nem válnék meg, de időnként már jól jönne plusz 2 kényelmes ülés, hogy 4-esben, nyugdíjas szülőkkel, barátokkal is tudjunk kulturáltan közlekedni egy színházba, operába vagy koncertre.

Jelenleg a Barchettát napi szinten használom, de így se kerül bele évi 10 e km-nél több, így nyilván a keresett autó se lenne agyonhajtva.

Az áron kívül (1,5-1,8 millió Ft) sok megkötésem nincs. A benzineseket és a szedánokat preferálom. A Toyota Corollán (2008-2009-es évjáratok férnek bele) és az alternatív taxizási lehetőségen kívül mit ajánlanál?

Kedves Kérdező!

A Corollával semmi baj, de az 1.33-as vagy az 1.4-es motor nem fogja felszedni az aszfaltot, azonban helyváltoztatásra alkalmas. Én az 1.6-os motorral szerelt változatokat keresném elsősorban belőle. Nem szedán, de a Prius is jó lenne a célra, és kifejezetten nagy az utastere.

Mindenhonnan nagy. Mighty Corolla.
Mindenhonnan nagy. Mighty Corolla.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 20., 10:14 Módosítva: 2017.03.24 06:55
198

Tisztelt Uram!

Hozzávetőleg 2,5 MFt-ból kellene autót vásárolnom, a következő célokra: napi 45-60 km városban és általában dugóban, 2-6 km-es szakaszokban megtéve. 2010-2012 közötti Toyota Auris Hybridben gondolkodom, a kicsi magyar kínálat miatt külföldről behozatva. De megéri egyáltalán ezt a korú autót vásárolni?

Nem tudom, mennyi az akkumulátorok élettartama, ennyi idős kocsinál a szervizelési költség, esetleg érdemesebb egy olcsóbb benzinest venni? Van valami javaslata?

Köszönöm a válaszát!

Kedves Kérdező!

Nem kell félni a Toyota hibridjétől, ez a legmegbízhatóbb hibrid technológia a világon. Ugyanez van a Prius-okban és a Lexus CT 200h-ban is. Az akkucsomag élettartamától nem kell félni, nagyon sokáig jók. Ha esetleg mégis tönkremenne, akkor elég csak cellákat cserélni, ezek bontottan 20 ezer körül megvásárolhatók. A szervizköltségek ezen az autók eseten a legkisebbek.

IMG 6748

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 19., 14:13 Módosítva: 2017.03.20 17:53
160
Szép napot!

A szüleim eladták a '99-es Feliciájukat, mert erőteljesen megdolgozta a rozsda. 600 ezer körül keresnének egy megbízható és tartós autót, amiben az ülések aránylag magasan, kb. Ford Fusion ülésmagasságban, vannak. Én inkább egy rozsdamentes, megfelelő évjáratú Feliciát ajánlottam, mert az 600 alatt is megúszható. De az is alacsony már. A Renault Scenic/ Megane, Toyota Corolla is szóba került. Esetleg tudna egy megfelelő modellt ajánlani?

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Miki

Kedves Miki!

Ha a Fabia alacsony, akkor a Corolla is az lesz. Scenic-ből láttam már olyat, aminek nem volt semmi baja, meg olyat is, ami állandóan beteg volt. A Hyundai Matrix hasonlóan magasabb építésű autó, és megbízhatóbb, mint a Renault. A Mazda 2 első generációja vagy a Mazda Demio szintén jó lehet, de az összes ilyen öreg autónál a rozsdára kell nagyon figyelni. Érdemes még megfontolni a Suzuki Wagon R+-t, illetve a Suzuki Ignist is.

Praktikusak és jól mutatnak az autón körbefutó védőcsíkok
Praktikusak és jól mutatnak az autón körbefutó védőcsíkok

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 18., 07:22 Módosítva: 2017.03.20 10:26
140

Tisztelt Nepperűző!

Furcsa döntés előtt állok. A Lexus IS220d és a Volvo S60 (2010) D3 közül kellene választanom. Előbbire 2,8, utóbbira 3,2 millió forintot szánnék. Ami fontos, hogy a belső kényelmes és prémium hatású legyen. Ennyiért Lexus-ból van bőr belsős, viszont 190cm-el a svéd lenne inkább a befutó.

Fontos, hogy az autó megbízható legyen és vásárláskor a szervizes átvizsgáláson minél több hibát előre lehessen látni, ne legyenek meglepetések. Megjelenésre mindkettő nagyon tetszik. Km-ben a Volvo-k átlagban egy százassal kevesebbek, bár nem tudom, hogy a japán 220e km-étől kell-e félni egyáltalán. Ön mit tenne a helyemben?

Köszönöm a választ előre is!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

A Lexusban lévő 2.2-es Toyota motorral szerelt autót nem vennék, konstrukciós hibája van, itt olvashat róla. A Lexus-okat egyébként nagyon szeretem. A D3-as motor sem rossz de inkább a D5-ös motorral szerelt változatokat keresném, az a motor szinte elpusztíthatatlan. Én D5-ös Volvót vennék.

VOLVOS60-4298 9

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 16., 15:37 Módosítva: 2017.03.18 19:13
230

Kedves Nepperűző!

Nemrég Németországba költöztem, ahol új munkám új anyagi lehetőségeket is adott számomra. Eddig egy '98-as F Astrát hajtottam, annak azonban több problémája is van a nulla presztízsértéken túl, ami miatt hamarosan meg kell válnom tőle.

Új autóm méretben és minőségben is jelentős ugrást jelentene, viszont a kinézett 2,5-3,5 millió forintos vételár túl tág. A prémiumból a 10 éves, a népautókból a 6-8 éves is belefér. Emiatt segítségét szeretném kérni, hogy megtaláljam itt az arany középutat. Tisztázásképp a paraméterek: németországi üzemeltetésű, kombi kialakítású, a fogyasztás miatt preferáltan dízeles (de benzinről is meggyőzhető vagyok) és 130-200 lovas járművet keresek. Használni főként 10-30 km-es távolságú ingázáshoz, pár hetente 150-300 km-es túrákhoz és néha jól megpakolva 750 km autópályához fogom. A felső keret forintban értve kb. 3,5 millió, amibe az átírásnak, rendszámnak, biztosításnak, első szerviznek, stb. is bele kell férnie.

Bevallom, szívemhez legközelebb a 2008-2011 közötti C-Klasse kombi áll, de a népítéletek alapján motorikusan és elektromosan is sok hiba jellemzi ezt. A piac átnézését követően nagyjából tetszési sorrendben a következőkre gondoltam. Ezekből kérem, segítsen nekem kiválasztani (vagy hozzáadni) azt az 1-2 modellt, amit érdemes lenne komolyabban is körbejárnom, vagy azonnal levadásznom:

- Mercedes-Benz C-Klasse (preferáltan C220 CDI)

- BMW 3 (E91, 20d vagy nagyobb, esetleg E60 5-ös)

- Volkswagen Passat (B6, B7)

- Mazda6

- Opel Insignia

- Ford Mondeo

- Audi A4 (esetleg A6)

- Skoda Octavia

- Honda Accord

Fontos számomra a vezetési élmény és a megbízhatóság. Német autókról lévén szó bízom a magyarnál jobb állapotban (főként a futóműnél), de persze nem mind arany, ami fénylik.

Ön melyik modellre csábulna rá a helyemben? Melyikkel lehet a legkevesebbet szívni? Esetleg a két kérdésre azonos a válasz?

Üdvözlettel: Kálmán

Kedves Kálmán!

Amikor írta, hogy az F Astrának nulla a presztízse már tudtam, hogy benne lesz a felsorolásban a Mercedes, a BMW és az Audi. Ezeket nyugodtan felejtse el, egy hipertérugrás lesz a szervizköltség az F Astra után, pláne, ha valamit Németországban kell rajta megcsináltatni. Ott a nyolcvan eurós rezsi órabértől lehet fölfelé számolni, de ezeknek a prémiummárkáknak a szervizében ez lehet 130-140 euró is. VW Passatból vagy az 1.9 PDTDI (lényegesen öregebbek) vagy a 2.0 CRTDI, a 2.0 PDTDI-t felejtse el, ugyanez vonatkozik az Octaviára is, illetve az A4-esre.

Volkswagen~Passat~(6)

Mazdából inkább benzinest vennék, valamiért nekem a dízelek nem jönnek be, nem érzem olyan jónak őket. A 2008-tól gyártottakat még nem éehet tudni biztosan, hogy mennyire rohadnak, mindenesetre én már láttam rozsdásat. Az Insigniáknál a turbócső repedés az egyik tipikus probléma, de az örvénycsappantyú is kiszopósodik 200 ezer kilométerig. Az Accord 2008-tól gyártott szériáján már kiküszöbölték azt a néhány típus hibát, ami az elődjénél még előfordult, ezeknél már nem hallottam semmi bajról.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 15., 10:13 Módosítva: 2017.03.18 19:13
154

Kedves Nepperűző!

A jelenlegi autóm egy '11-es Audi A4 kombi 2.0 dízel, amely megfelelt a napi 80-90 km-es használathoz országúton. Azonban a közelmúltban az autóhasználatom gyökeresen megváltozott.

Túlnyomóan városi használat, 10-15 km naponta, ami indokolja a benzinesre váltást. De van itt még valami: a hobbijaim erősen kötődnek a természethez (vadászat-horgászat), így hát jöjjön egy SUV könnyű terepre összkerekes koncepcióban egy kb 2 literes benzin motorral.

Nos tehát Nissan Qashqai vagy Honda CR-V esetleg Suzuki Grand Vitara a versenyzők 2 és 3 millió között.

Szervizköltség, fenntartás, fogyasztás, buktatók tekintetében kérném a véleményét.

üdv

G

Kedves Kérdező!

A CR-V városi harcra való nem terepre, már sárban, emelkedőn sem biztos, hogy jól fog szerepelni. A Qashqai-t nem ismerem ilyen szempontból, a Suzuki már jobb lehet, de én vennék egy RAV 4-est, azzal nem fog elakadni, annak rendes összkerék hajtása van, normális futóműve, városban sem kellemetlen, és nem is fog elromlani.

2-honda-21

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 14., 15:34 Módosítva: 2017.03.17 06:39
247
Kedves Nepperűző,
segítséget szeretnék kérni öntől. Második autót keresünk a következő páraméterekkel:


- Télen max. heti 1x lesz használva kb. 20 km távolságra

- Nyáron valamivel gyakrabban, de szintén ritkán.

- Főleg a feleségem használná gyerekszállításra, de időnként én is vezetném, és családostul bele kellene férni valahogy, tehát mögém, ha szűkösen is, de be kellene férnie egy gyereknek gyerekülésben. Én két méter magas vagyok.

- max 400e a keret

Olyan autót keresek, ami nem rohad el 3-4 év alatt, és megfelelő karbantartás mellett üzembiztos ilyen ritka használat mellett is.

A fogyasztás/kor nem fontos, csak a megbízhatóság.

Nem tudom, létezik-e ilyen autó ennyiért, sajnos nekem nincs olyan piaci ismeretem és műszaki tudásom, hogy magamtól válasszak, kérem legalább mondjon pár tippet:)

Köszönettel, Gábor

Kedves Gábor!

A kétméteres magassággal feladta a leckét. Én sem vagyok kicsi, de a köztünk lévő kilenc centi már jelentős, így nem biztos, hogy amibe én beleférek, abba ön is, ezért csak a személyes üléspróba a megoldás. A rozsda az egyik probléma. Az ennyiért kapható autók már nem fiatalok, és életkorukból adódóan előfordulhat rajtuk némi rozsda. Ennek a mértékéről legjobb meggyőződni, megemelni, és alaposan átnézni az alját. Előfordulhat, hogy egy felülről nem is annyira rozsdás autónak salátára van rohadva az alja. A legdrágább mindig a karosszériamunka, mert elkezdi az ember bontani a lemezt, és nem tudja, hogy mi lesz a vége, hol talál olyan lemezt, amihez hegeszteni lehet. A lakatosok nem is szívesen vállalják.

toyota carina


A megbízhatóságról a Toyota Carina jut eszembe, ha rendesen karban van tartva, szinte agyonüthetetlen, de előfordul rozsda rajtuk, elsősorban a hátsó íveken kezdődik a baj. A Toyota Corolla szintén nagyon jó, a méret a kérdés. A Nissan Almera első generációja legendásan megbízható, és mint autó sem rossz, még ennyi idősen is finom a váltója, érződik rajta, hogy jót akartak csinálni. Ha már a Nissannál tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Primerát is, az mégiscsak egy mérettel nagyobb. A Mitsubishi Lancer, Carisma vagy Galant is megfontolandó. Az Opel F Astra a maga faék egyszerűségével szintén jó választás lehet.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 11., 09:28 Módosítva: 2017.03.14 13:33
232

Tisztelt Becsületesnepper!

Már egy ideje azon töprengek, vajon melyik autót válasszam a Peugeot 406 2.2 HDI vagy VW Golf4 1.9 TDI? A keretem maximum 700.000 ft Mindenképpen dízelben gondolkozok és már volt nekem franciám és német autóm is. Bevallom hiányzik a francia kényelme és menetdinamikája.

A Golf viszont sokkal megbízhatóbb. Számomra az elsődleges szempontok azok, hogy kényelmes legyen,megbízható és egy előzésen ne keljen sokat gondolkodni. Egyszerűen nem tudom, hogy melyiket válasszam.

A tanácsát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Én az 1.9 TDi-t választanám mindenképpen, az sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, minden van hozzá gombokért, és sokan értenek hozzá. Peugeot-ból évek óta csak lelakottat láttam, és a francia elektronika nem az örökkévalóságnak készült, minél extrásabb, annál több lehetséges probléma van benne.

DSC 0245

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 9., 11:21 Módosítva: 2017.03.12 23:34
172

Kedves Becsületesnepper!

Feleségem részére keresek autót, árban 900e Ft lenne a plafon. Naponta, kétnaponta használná 50 km-es távon, három gyerkőc szállítását kellene biztonságosan megoldani az óvoda/bölcsőde és az otthon közötti viszonylatban. Elsődleges szempont a biztonság és a megbízhatóság.

Ennyi pénzért nyilván nem lehet csodát várni, de remélem tud valami olyat ajánlani ami nem nagy szerviz igényű, stabilan működik és nem eszi meg a gyerekek kajapénzét...

Dízel vagy benzin? Kombi vagy szedán? Ezek teljesen másodlagos szempontok, de persze jó lenne valami nem fapados verzió... Egy régi Focus vagy Volvo? Vagy vegyünk részletre egy új Dustert?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Jocó

Kedves Jocó!

A Focus jó irány, és ennyiért már a II-es Focus-ok közül is lehet válogatni, de ez még sajnos a kínálat alja. Talán még megbízhatóbb a Toyota Corolla 2002-től gyártott változata. Motor tekintetében benzinest javasolnék, azokkal kevesebb lehet a probléma. A Duster is jó választás, de én három gyerek mellé nem vállalnék be egy ekkora autóhitelt, akármi is történhet, és a sárga veszedelem minden hónapban jönni fog.

IMG 7415

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 8., 10:30 Módosítva: 2017.03.20 11:03
252

Kedves Becsületesnepper!

Első autó vásárláson töröm a fejem egy ideje. Max 1,5 milliót tudnék rászánni. Hétközben napi max 10 km-t használnám városban, szinte minden hétvégén 200-300 km-t országúton/autópályán.

Gondolkoztam 1.5 dCi motoros Renault Lagunán vagy Megane-on (2006-2007), illetve most képbe került egy 2005-ös Prius (1.5 HSD) is. Állítólag(!!!) 280.000 km van benne, de karbantartott darab.

Ennyi km-rel 1,5 millió a valós ára ennek a kocsinak?

A fenti távok viszonylatában a 3 autó közül melyiket javasolja?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Dávid

Kedves Dávid!

Ebből az összeállításból mindenképp a Prius-t javasolnám. Ezekben a Renault-kban még nem Bosch, hanem Delphi rendszer van, az meg nem a megbízhatóságáról híres. A dízel Renault-kban is lehet, hogy van ennyi, csak nem annyira mutat az óra. A másfél millió reális egy Prius-ért, ha az autó jó állapotban van.

priusok 01

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 7., 10:45 Módosítva: 2017.03.09 11:21
272

Kedves Becsületesnepper!

Jelenleg egy 2003-as Seat Ibiza 1.4 Stellát használok, amit nagyapámtól örököltem meg. Közel másfél éve használom, és eddig semmi problémám nem volt vele, viszont a bővülő család miatt muszáj lesz lecserélnem egy nagyobb autóra.

Évente kb. 20-25 000 km megyek. Ebből heti háromszor Budapest-Érd vonalat járom és havi egyszer Budapest-Debrecen, illetve 2 havonta benne van még 1-2 hosszabb túra, olyan 100-200 km között. Városban minimálisan használom.

A lényeg az lenne, hogy 10-12 évnél ne legyen öregebb, és elől két felnőtt, hátul egy gyerek, és egy vizsla kényelmesen elférjen. Az összeg, amit rászánok 1,5-2 millió forint, és szeretném, ha ebbe beleférne az átírás, szerviz... stb.

Amiket néztem:

- Volvo V50 2.4 D vagy 2.0 D 2006-2007-es évjárat

- Volvo S60 2.4 D 2006-2007-es évjárat

- SAAB 9-3 2.0 Benzin vagy 1.9 Tid 2006-2007 évjárat

Segítségét kérném, hogy Ön melyiket ajánlaná? Mik az előnyök, és hátrányok?

Egyáltalán érdemes-e dízelt vennem, maradjak inkább a benzinesnél? Akár Ön is mondhat más típust, amit ebben az árkategóriában jónak tart.

Köszönöm segítségét!

Üdvözlettel,

Csabi

Kedves Csabi!


A tárgyban szereplő svéd vagy svéd kérdést úgy módosítanám, hogy svéd vagy izé. A Saab 9-3 Opel padlóra készült, és egy 1.9-es Fiat dízel van benne. Az embléma tényleg svéd. A Volvo és a Saab közül mindenképpen a Volvót venném és a 2,4-es dízel motorral. A baráti társaságomban szolgált egy XC90 ezzel a motorral 560 ezerig, de akkor se volt baja, csak eladták, azért nem szolgált tovább. Egy másik barátom S60-asában 600 ezer van, és sose volt motor baja, csak a automata váltó állt meg, mert elhitte, amit a szerelő mondott, hogy a váltó olajat nem kell cserélni.

saab93daero 001

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 5., 13:16 Módosítva: 2017.03.07 17:18
213
Tisztelt Becsületesnepper!

Autócserére szorulok mert 21 éves B4-es passatom már több törődést igényelne mint amit a szabadidőm és a pénztárcám még elvisel! Kettő típust nézegetek! 2005 és 2007 közötti évjáratok.

Opel Astra H illetve Ford Focus 2. Mindkettőt 1.6 benzinesekben! Nem igazán bízom a dízelekben és nem is járok vele nagytávokat hogy előnyösebb legyen. Focusból inkább a sedanok és a kombik tetszenek Astrából inkább csak a kombikkal szemezgetek! Szeretném kikérni a véleményét és tanácsát ezzekkel a típusokkal kapcsolatban! A keretet elég szűkösre lőttem be 800-1000000 Ft között. Szívesen meghallgatom az ön javaslatait is!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: Lackó

Kedves Lackó!

A két típus közül a Focus a jobb szerintem, de az Astra sem rossz, tényleg megbízható autók. Ezekből tényleg nagy a választék, de mivel ezeket a cégek is előszeretettel vették annak idején, illetve már nem annyira fiatalok, sok a tekert órás autó. Mindegy melyiket veszi, inkább az állapot döntsön, amelyikből jobbat talál, azt vegye.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. március 4., 12:22 Módosítva: 2017.03.05 20:20
886

Szép napot kívánok!

Tavaly nyár eleje óta nincs kocsim, illetve nincs kocsi a családban. Nem létszükséglet, persze, néha jól jönne, de a vidéki kisvárosunkban biciklivel is el lehet jutni mindenhová, a távolsági tömegközlekedés pedig igazán kiváló.

Szóval, az autó nem lételem, de jön a tavasz, nyár, mennék csavarogni... És szeretnék egy olyan autót, ami tetszik. Egyszer már volt Carinám, azokat nézegetem hónapok óta, de vagy nem jött szembe az igazi, vagy a külföldi munkám miatt elvitték az orrom előtt, mire hazajutottam.

Most eszembe jutott egy régi szerelmem (nem én lettem hűtlen, azt hittem, meghalt), és erről szeretném kérdezni: a Citroen XM...

Ahogy a Carináról szinte csak jót, úgy az XM-ről csak a két végletet lehet olvasni, hallani. Mondom, nem napi használatra kellene, és szerencsére a karbantartását, ésszerű keretek között a felújítását is elbírom anyagilag. Vagy remélem... A konkrét kérdésem az, hogy a szinte biztosan megjelenő elektromos/elektronikus hibákat lehet-e egyáltalán értelmesen megoldani, illetve ha mondjuk éves szinten egy "normális" autó fenntartásához képest még plusz 100-150 ezer forintot képes lennék kidobni az ablakon, akkor abból lehet-e megbízható XM-et prezentálni...?

Köszönöm, ha megosztja velem a véleményét, üdvözlettel:

Levente

Kedves Levente!

A probléma ott lesz, hogy honnan vesz olyan XM-et, amit nem kókányoltak szét a "hozzáértők", aminek megéri nekiállni rendbe rakni. Elektromos nyűg az biztos lesz, de ha XM-et szeretne, érdemesebb a 94 végétől gyártottakat venni, azoknak átdolgozták az elektromos rendszerét a korábbi rengeteg probléma miatt. Onnan lehet tudni, hogy középen van már az emblémája, új kormány és műszerfal kerülte bele, hátul írott betűre hasonlít az XM felirat, és átkerült a jobb oldalra, illetve a jobb tükör lebillen, hogy lássa a padkát, ha hátramenetbe teszi.

citroen xm 27

Az, hogy mire elég a 100-150 ezer forint az attól függ, hogy milyen az alap autó. Nem tudom, hogy mennyit szánna a vásárlásra, mert azt nem írta, de mindenképp a drágábbak közül válogatnék, illetve megkeresném a márka klubot, ott biztosan tudnak olyan szerelőt, aki látott már ilyet közelről, illetve tudhatnak olyan autóról, ami eladó. Sok esetben az ilyen jobb darabok föl sem kerülnek a netre, mert berkeken belül kelnek el.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2017. február 28., 16:45 Módosítva: 2017.03.07 17:53
184
Kedves Nepperűző!
Lassan 30. évembe fordulva, és még a családalapítás előtt állva úgy érzem, hogy a teljesen megbízható, 'sohacserbennemhagyós Civicemet (amelyről ítéletet is írtam: "Imádott Civic 1.6 sport" címmel) lecserélném. A japán autós vonalat annyira nem szerettem volna megtörni, ezért Lexus GS300-akban gondolkodtam mindeddig.

Nemrég azonban láttam egy pár képet BMW Z4 kupékról és szó mi szó, iszonyatosan megfogott... Elkezdtem olvasgatni, youtube-ozni és sokszor TT-vel rakták párba vagy a 350Z-vel egyes teszteken. Az utóbbi, igaz japán, annyira nem tetszik. Az előbbi két német viszont igen, leginkább a Z4 3.0 motorral. A kérdésem az lenne: nagy hiba lenne E85 Z4 kupét venni? Van-e esetleg olyan probléma, legyen az motor, váltó vagy konstrukciós hiba, amire figyelni kellene vásárláskor (tehát nem elég nézni mondjuk az állapotot...). Esetleg a korábban említett alternatívákból (TT, 350Z) valamelyiket jobban ajánlaná vagy esetleg más típus jönne szóba?

Az autó 2 max. 3 év használatra kellene... utána jöhetne a családi verda :)

Válaszát előre is köszönve: Sanyi

Kedves Sanyi!

Az E85 Z4-el nem fogna mellé, és az ebben lévő M54B30 motort is kedvelem, ebben már van annyi akarat, amivel arrébb lehet állni. BMW-ből lehetőség szerint az M-es motorkódú motorokat kell keresni, az N-esek sokkal gyengébb konstrukciók, különösen a négyhengeresek.

BMWZ4MCoupe-1692 3

Én kézi váltósat keresnék, és az első szerviz után azonnal vennék alá egy sperrt, ha nincs benne, az mindenképpen kell hozzá, hogy teljes legyen az élmény. A TT-t én nem érzem teljesen vetélytársának, mert rossz helyen kapar, nekem a rendes sportautó élményhez kell a hátsó kerék hajtás. A TT két literes TSI motorja a kisebb TSI-knél jobb jobb, de az M54 sorhat szívóhoz képest már nem. A 350Z áll ezek közül a legközelebb hozzám, igazán jó szívó motorja van, kézi váltós, hátul kapar. Szerintem ez a leginkább el nem romló a három közül.

Üdv:

-Becsületesnepper-