Megint porig égett egy BMW Magyarországon, ezúttal az M86-os autóúton történt meg a baj, a Magyar Közút kamerája rögzítette a szomorú eseménysort. A tűzoltók percek alatt kiértek, és már a szembejövő oldalról megkezdték az oltást, de már ez sem segített, az autó az enyészeté lett.
Bentley vagy Rolls-Royce nyomába sem érhetett a Mercedes-Benz 600-asnak és nem csak azért, mert 200 km/órás végsebességével nem volt gyorsabb luxuslimuzin nála, hanem mert tényleg semmi más nem tudta azt, amit az 1963-as Frankfurti Autószalonon bemutatott Pullman. Hidraulikus rendszere, akár hathajtós karosszériája, a folyamatosan készenlétben álló szerelők és telefontól a televízióig tartó extralistája olyan exkluzív autóvá tette, amit csak a legnagyobbak engedhettek meg maguknak.
A büntetőfékezés nemcsak roppantul kicsinyes megnyilatkozása a közlekedésre való alkalmatlanságnak, hanem nagyon balesetveszélyes is. Erről ugyanakkor sokan megfeledkeznek, és a rengeteg intő példa ellenére is így próbálnak érvényt szerezni vélt vagy valós igazuknak. Így történt ez az M1-M7 bevezetőn is, ahol a Magyar Közút kamerája rögzített egy ilyen manővert, amelynek következtében három autó ütközött.
2018-ban az Icona sorozat első tagjaként mutatta be a Ferrari a Monza SP1 és SP2 szélvédő nélküli sportautókat, amikből csak 499 darab készül a márka legkedvesebb ügyfelei számára. Ezek azok az 1,6 millió eurós autók, amikből jóval kevesebb készül, mint amekkora igény lenne rá és csak azoknak a garázsában állhat, akiknek valószínűleg különlegesebb autói is akadnak melle, mint egy piros F430-as.
A Galactica nevű, körülbelül 35 milliárd forint értékű szuperjacht Hollandiában szorult be a heusdeni híd acélszerkezete alá a magas vízállás miatt.
Minden idők legerősebb BMW-je az M5 CS, mely tulajdonképpen egy nehézsúlyú izomszedán, amiben a 4,4 literes biturbó V8-as 635 lóerős és 750 Nm nyomatéka van. Ez az 5 méter hosszú, 1,9 tonnás, összkerekes limuzin 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 305 km/óra a végsebessége. Mindez csak egy alap a G-Power-nek.
Az Automobiles Dangel összkerekes átépítésekben utazó apró francia cég, ami a Citroënnel és a Peugeot-val közös munkáiról híres. Az első modelljüket egy Peugeot 504-ből készítették, a közelmúltban pedig leginkább a Berlingo és Rifter-féle dobozosok kapcsán került elő a név, a nagyobb Jumper Dangelről még tesztet is írtunk. Most egy olyan, 505 Breakből készült Dangel került fel a Ruote de Sognóra és egyéb licitoldalakra, ami néhány éve már ugyan felbukkant az interneten, ám mivel azóta történt egy s más, a 2018-as irányár mára megtriplázódott.
Amíg az ‘50-es években a Jaguar igazán sikeres volt a versenypályákon, addig a későbbiekben folyamatosan egyre nagyobb teret nyert a Porsche, ami ellen csak a ‘80-as években tudtak látványosan dolgozni. Ebben a munkában volt nagy szerepe Tom Walkinshaw versenyzőnek, aki azt is meglátta, hogy a pályán kívül is volna igény egy kőkemény Jaguar sportautóra, az XJ220-as alternatívájaként.
Megint fénykorát éli a ‘80-as évek és ez világosan látszik a sorozatokon és a zenéken is, amivel együtt újra reflektorfénybe kerülnek olyan remek gépek, mint a Ferrari Testarossa, mely talán a legjobban fejezi ki ezt a korszakot. Mivel olasz sportautó, ezért gyakran látni pirosban, de a Miami Vice miatt nekem is a hófehér égett be igazán.
A gyorsulási versenyek nem olyan látványosak, mint mondjuk egy hegyi felfutó, vagy valamilyen komolyabb driftpárbaj, de azért elég beszédesek, és olykor jó nézni őket. Persze az n+1-edik Tesla a valamilyen-brutál-erős-benzines-autó ellen jellegű felvételek annyira sok izgalmat nem tartogatnak. Üde színfolt viszont a TFL Classics videója, amely a nyolcvanas évek esszenciáját dörgöli az orrunk alá. Egymásnak eresztettek ugyanis egy BMW M535i-t és egy Porsche 944 Turbót.
A koronavírus miatt ugyan többször is elhalasztották már, nagyon úgy fest, idén márciusban végre bemutatják a legújabb Batman-filmet. A Denevérember rajongóit persze erősen megosztotta, hogy a címszerepet Robert Pattinson játssza, de kár lenne korán ítélkezni. Mindenesetre most napvilágot látott egy új előzetes, amelyen már mozgásban is látszik az új Batmobil, az álarcos igazságosztó járműve.
Bár a Ladánál egy időben kísérletezgettek Wankel-motorokkal, végül nem lett belőle sikersztori, így mi leginkább a soros négyhengeres blokkokat ismerjük. Ilyen volt a kereklámpás 2101-esektől kezdve a 2105-ös és 2107-es kockákon át a Samaráig mindenben. De az orosz Garage54-nél úgy gondolták, miért ne készíthetnének egy sorhatos Lada-motort?
Meglehetősen bicskanyitogató jelenetsort rögzített egy Tesla kamerája az Egyesült Királyságban. A Sentry Mode azért hasznos, mert több kamerával figyeli a környezetet, és felveszi azt is, ha illetéktelenek piszkálják a járművet. Ez történt az egyik bevásárlóközpont parkolójában is.
Akár karácsonyi csodának is nevezhetnénk azt, ami Wisconsinban történt – igaz, még éppen az ünnepek előtt. Mintegy negyven jármű, köztük személyautók és kamionok is ütköztek, a balesetet az úgynevezett fekete jég, vagyis az aszfaltot borító, szinte láthatatlan, vékony jégréteg idézte elő.
A januárban startoló Tokiói Autószalon alkalmából fogott össze két Nissan Autótechnikai Egyetem (a gyártó által fenntartott intézményből öt működik Japánban), hogy összehozzanak egy retró-koncepciót. Az autó alapját a 2008 és 2020 között gyártott 370Z adja, a retrót pedig a Fairlady Z (Datsun 240Z/260Z/280Z) dizájnelemeire bízták, a név is a két típusjelzés és a modellkódok (S30, Z34) összerántásával született: 340Z-nek nevezték el a diákok.
Az eredeti Thomas Crown ügy hiába kultfilm, filmnek szar. Jó nézni, Faye Dunaway csodás, szuper dolgokat vonultatnak fel benne, McQueen rengeteget vagánykodik, de a történetvezetés buta, a dialógusok valószerűtlenek, a fordulatok között nincs logikai kapocs, például ott van a szexbe átcsapó sakkozás, ami a film legsutább része. Szóval a Thomas Crown ügy inkább oktatófilm arról, hogy ha sok pénzed van, mire érdemes elverni. És ugye az oktatófilmektől nem várunk brilliáns dramaturgiát és nagy színészi játékot - McQueen amúgy sem a színészi teljesítményével lett kultfigura, hanem azzal, amit a színészettel megkeresett pénzből csinált.
Handrás a facebook-bejegyzésében csak annyit írt a szomorú esetről, hogy „Egy elégedetlen Tesla tulaj felrobbantotta a Tesláját. Nem támogatom a rombolást, de lenyűgöző nézni.” Tényleg lenyűgöző a részlet a videóból, de érdekelt, mi is a sztori, így kitúrtam az eredetit.
Az Aston Martin Bulldog egyedi tanulmánynak készült 1979-ben DP K901 kódnéven, eredetileg 15-25 darabot terveztek belőle, de végül egyetlen lett csak kész. A bulldog eléggé angol dolog, mégsem közvetlenül a kutyáról kapta a nevét, hanem az Aston Martin akkori ügyvezető igazgatója, Alan Curtis által repült Scottish Aviation Bulldog repülőről, de csak K9-nek becézték a Doctor Who sorozat robotkutyája után. Végül 1980-ban mutatták be, és meglepő módon balkormányos volt. A formaterv William Towns munkája, és volt húzása, de végül 1981-ben az új elnök, Victor Gauntlett lelőtte a költséges projektet, a prototípust pedig eladták.
A Porsche 959 a maga idejében sem volt tömegcikk: mindössze 337 darab készült, ebből 292 darab a polgári verzió. Mint sok, műszakilag előremutató csúcsgép, a 959 is homologizációs célból készült, a Porsche a B-csoportban tervezett indulni vele, ennek a feltétele volt 200 utcai példány legyártása. Azonban a B-csoportot azelőtt elkaszálták, hogy a Porsche indulni tudott volna. Végül nem maradt versenymúlt nélkül a 959: a Párizs-Dakar ralin is indították a típust, illetve Le Mans-i versenyre alakított verzió is készült.
Mindenhol máshogy köszönnek be az ünnepek, hiszen otthon ott az adventi gyertya, a plázákban pedig szüntelen szól Mariah Carey-től az All I Want for Christmas Is You, de Texasban egész másképp mennek a dolgok. A Hennessey Performance éves hagyománya szerint tetőcsomagtartót szerelnek egy istentelenül erős autóra, majd rápakolnak egy karácsonyfát és megnézik, mennyit megy a fa.
A Porsche Carrera GT 2003-ban jött ki és nagyon más irányt képviselt, mint az addig Porschék. Farmotor helyett középmotort kapott, ami ráadásul nem is hathengeres boxer lett, hanem egy csodálatos, szívó V10-es. Az 5,7 literes motorból 612 lóerőt préseltek ki, ami ma is egy becsületes szám, közel húsz éve pedig kimondottan durvának számított. Az alig 1,4 tonnás autóval a Porsche a szupersportautók világára rúgta rá az ajtót: a 0-100-as sprint 3,5 másodperc, a végsebesség pedig 330 km/h.
A Rolls-Royce régen maga volt a megtestesült luxus, maga a kimért elegencia. Egy Rolls pont olyan státuszszimbólum volt a megfelelő körökben, mint egy csodás precizitással, kézzel elkészített minőségi karóra. Aztán ahogy a patinás nagy márkák műremekei is egyre több rapper és újgazdag közel-keleti milliárdos csuklóján csillantak, úgy a klasszikus luxusautókat is egyre többen vették hasonló körökből.
Jonathan és Jamie Ward még 1996-ban alapította a TLC Automotive-ot, most pedig nyitottak egy hatalmas műhelyt az Észak-Karolina állambeli Harrisburgban, ahol restaurálási munkák mellett olyan restomod projekteken dolgoznak, mint ez az 1988-as Toyota Land Cruiser, amibe amerikai V8-ast pakoltak. 175 ezer dollárért már nagyon komoly, egészen friss autókat lehet kapni, hasonlóan jó terepjáró képességekkel, de amilyen kívánatosak és jó hírűek ezek a régi Land Cruiserek, könnyű elhinni, hogy valakinek szüksége van egy ilyen modernizált FJ62-esre.
1993-ban a New Hampshire állambeli Gorhamban vették át a szimpla kabinos, sötétzöld metál színű Toyota Hiluxot, vagyis Deluxe Pickupot, melyből a világ számtalan pontján rengeteg szolgál. Ezzel az autóval viszont nem vittek építőanyagot, nem gázoltak át vele tengelyig érő sárban, mert rögtön a garázsba vitték és közel 30 évig nem is ment máshova.
A Bugatti EB112-ből összesen három darab készült, az egyik példány gazdája pedig úgy döntött, hogy megválna ettől a csodás ritkaságtól. Az első, bordó példány még prototípusnak számított és 1993-ban készült, ezt követte még két darab 1998-ban.