A kérdésem az, hogy a műszaki vizsgán követelmény-e a harmadik féklámpa olyan személyautón, melyen az nincs gyárilag felszerelve.
Bár a papírok látszólag "rendben" vannak, azért figyelmes szemlélőnek feltűnhet, hogy a motorszám nem egyezik a forgalmiban szereplővel, ami kissé idegesítő. Esetleg valahol anonim le lehet ellenőrizni az "új" motor tiszta múltját? Azért jellemzi a magyar helyzetet, hogy az autó idegen szívvel jó tíz éve él Magyarhonban zavartalanul.
Átadtam az üzletkötőneki a Providencia által adott igazolást, miszerint az autó 2001-ben B9 besorolású. Viszont most az Argosz a negyedéves csekkel azt írta nekem, hogy besorolásom csak B6. Telefonon megkérdeztem őket, mi miatt minősítettek vissza, azt a választ adták, hogy a tulaj kora szerint utánaszámoltak és nem lehet kor szerint B9. Azt mondták, hogy nem is volt akkor még jogosítványa a tulajnak.
Este gyakran későn érek haza, és akkor már csak a szomszédos bírósági épület előtt található parkolóban tudok megállni. Ott viszont kint van egy várakozni tilos tábla, amely reggel 8-tól, délután 4 óráig tiltja a várakozást a nem bírósági dolgozók részére.
A motor hangszintjének emelkedése nyilvánvalóan hangszigetelési problémát mutat. Emiatt a jármű cseréje, jogi kifejezéssel élve "a kellék szavatosság" érvényesítése általában nem lehetséges, mivel minden jármű típusnál a zajszintet tűréshatárokkal határozzák meg. Vélhetően az Ön által érzékelt hangosabb motorhang még megfelel az előírásoknak.
Egy német ismerősöm kölcsön adná az autóját, hogy hazamenjek vele Magyarországra. A kérdésem az lenne, hogy ez megoldható-e és amennyiben igen, hogyan. Vajon milyen papírok kellenek hozzá - pl.: ilyet találtam a neten: illetékes hatóság által láttamozott munkavállalási engedély - de mi ebben az esetben az illetékes hatóság?
Tisztelt Mándi úr! Kérdéseim a gépjármű üzemben tartójára vonatkoznak. A természetes személyként birtokolt autómnak lehet-e egy másik természetes személy az üzemben tartója? Ha igen, akkor mit kell ehhez tennem? (szerződés, okmánybélyeg, stb.) A kötelező biztosítást vajon fizetheti-e az üzemben tartó?
Pár hete balesetet szenvedtünk, aminek az oka piroson való áthajtás. Szerintünk - mivel többen ültünk az autóban - a másik fél hajtott át pirosra váltó sárgán, szerinte mi piroson. A rendőrség kiérkezéséig a másik fél szerzett egy tanút (érdekes módon, telefonon).
Tisztelt Mándi Úr! Megtagadhatja-e a kötelező felelősség biztosítóm az általam okozott kár, a károsult gépkocsijának javítását fedező összeg kifizetését a károsult felé, ha a baleset után a bejelentő lapot nem a helyszínen töltötték ki?
Az "Elsőbbségadás kötelező" táblát a legutóbbi látogatásom óta elfújhatta a szél, alapos (kiszállásos) vizsgálattal is csak a lyukat találtam meg az aszfaltban. Az a 3 irány, ahol nem látható tábla, ezáltal egyenrangú lenne? Fel kell-e ismernem a szembe jövő forgalom számára állított stoptáblát és ebből következtetni, hogy az én oldalamon is lehetett ilyen?
Sajnálatos esemény történt az egyik cégautónkkal. 2000. október közepe táján egyik munkatársam némi sürgős teendővel együtt egy 30-as táblánál kb. 75-tel haladva lefényképeztette magát. A BRFK-tól márciusban jött meg a nevezetes adatbekérő lap. Munkáltatóként kérhetem-e az elkészült fénykép másolatát? Mi van akkor, ha a fényképről vagy a nyilvántartásunkból nem megállapítható, hogy ki vezette a cégautót?
Ha az autó mind a négy kerekével az utcán állok meg (ahol egyébként kijelölt parkolóövezet van) a Dohány utca forgalmát akadályozom. Adott esetben, mivel trolibusz is jár arra, a busz az autóm fél hátát magával viheti. Az adott helyen más módon, biztonságosan nem lehet parkolni, ezt az is alátámasztja, hogy minden ott parkoló autó hozzám hasonlóan volt leállítva.
A gépkocsit 4 éve vásároltuk, a forgalmi engedélybe beírt adatainkban egy alkalommal történt egy lakcímváltozás. Ha a körözés kiadása óta még csak telefonon sem érdeklődtek nálunk, akkor mi lehet az indoka az azonnali lefoglalásnak. A feleségem személyesen adta be a panaszunkat az eljárás ellen, de akarata ellenére ott tartották egy másfél órás újabb tanúkihallgatáson "addig innen ki nem megy, amíg alá nem írja".
Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci. Magamévá tehetem valami úton, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza
Tisztelt Dr. Mándi Sándor úr! Többször hivatkozott a Schwacke-katalógusra. Hol lehet erre rábukkanni és milyen formában? Szeretnék egy pontosabb képet kapni a külföldi autóvásárlás során felmerülő összes kiadásról.
Tisztelt Mándi Úr! Olvastam a leírásait a külföldről behozott autókat illetően. Tehát akkor úgy összegezhetjük, hogy (nagyobb köbcentis) autó Magyarországon: nettó ár plusz 20% fogyasztási adó plusz 25% áfa? Mennyi a környezetvédelmi díj? Ez már bármilyen korú autóra él?
Tisztelt Uram! Az Ön által kitalált eljárás a leghatékonyabb abban az esetben, ha a szabálysértő járművet nem állítja meg a rendőr. A hatályos jogszabály szerint külföldivel szemben - amennyiben elhagyta az országot - jogsegély hiányában nincs helye eljárásnak.
Eladáskor derült ki, hogy az éveken át használt BMW-n sem az alváz-, sem a motorszám nem stimmel. Mindkettő át volt ütve. A rendőrség persze azonnal lefoglalta az autót. Kiderítették az autó eredeti alváz- és motorszámát, és az is kiderült, hogy az autó bűncselekményből származott. Nem sok értelmét látom az eljárás miatt lefoglalt autó után fizetni a kötelező biztosítást.
Kérdésem: apám vezetheti-e olasz rendszámú autómat akkor amikor én Magyarországon tartózkodom, és vezetheti-e amikor én Milánóban vagyok? Közjegyzői meghatalmazással, vagy vámhivatali engedéllyel, vagy esetleg más hatósági engedélyt szükséges beszereznem?
Ladánk vevője nemrégiben sérelmezte, hogy mi már rögtön az adásvétel másnapján megszüntettük a régi autónkra vonatkozó kötelező felelősségbiztosítást. Azt mondja, hogy neki a törvény 14 napos határidőt hagy a gépkocsi átírására, s ha ezelatt bármi történik, nincs, aki fizesse a kárt.
Szeretnék Németországból hozni autót.
VW POLO 1.3
1995-ös
Szeretném tudni , hogy a határon visszakapom az az autó árából a 16% német adót. Valamint a 25% ÁFA és a környezetvédelmi hozzájáruláson kívűl, hány % adót kell rá fizetnem. Az autók adótartalmának hogyan és hol lehet utánanézni?
Külföldrôl, amerikából szeretnék saját autót behozni 1 éven belül. Úgy hallottam, ha meghatározott ideig kinn (is) dolgozom, lehetôsegem van mindenféle adóktól mentesen autot behozni. Igaz ez?
Vettem egy autót, amelyről kiderült, hogy lopott a motorja, sôt nem is olyan típusú, aminek benne kéne lennie.
A csúszós úton a kocsimat külső segítség nélkül totálkárosra törtem. A karosszériát nem érdemes kijavítani, de a többi alkatrész felhasználható. Mivel szeretném menteni amit lehet, tervezem, hogy újraépítem a kocsit.
Szeretném, ha tájékoztatna arról, hogy a hólánchasználattal kapcsolatban hol (miben) és mikor jelent meg jogszabály? Szeretném elolvasni, ugyanis még a rendo´´rökto´´l is ellentmondásos információkat kaptam.