Tizenéveset hosszú utakra

2013. február 10., 16:18 Módosítva: 2013.02.10 16:18
4

Kedves drága jó Totalcar!

Rendszeres külföldre járáshoz kellene beszereznem egy autót. Nem használnám minden nap, kb kéthetente kellene megtennem vele oda-vissza 2*kb1800 főleg autópályás km-t.

Három-négy ember plusz a roppant mennyiségű csomag miatt kizárólag kombi jöhet szóba.

Van néhány kiszemeltem, az lenne a kérdésem, ezek közül melyiket tartod Te a célnak leginkább megfelelőnek, fogyasztásbeli (megrakottan fogunk csak jönni-menni), kényelmi, és legfőképpen a pakolhatósági-terhelhetőségi szempont alapján.

A jelöljeim tehát:
2000-es Mondeo 1,8 zetec
2001-es Avensis 1,8 VVTI
2001-es V70 2,4
2003-as Galant 2.0
2000-es Grand Voyager 2,5TD

De ha esetleg valamelyiket másik motorral ajánlanád, azt is meghallgatnám!

A keret 1-1,2M Ft.

Előre is köszönöm szépen, és

üdv
Gáspár

Szervusz Gáspár, az utca hírmondója!

Nem tudom, mik a preferenciáid, de hallgasd meg az érvelésem:
- európai típust preferálnék, kiterjedt szervizhálózattal, ha netán beütne a ménkű külföldön, akkor emberi áron lehessen javíttatni
- a felsorolt típusokból ezért TALÁN leginkább a Mondeo jöhetne szóba, de sajnos a minősége hagy kívánnivalót maga után, a bele szeret szétesni, igénytelen műanyagok, megbízható, bár terhelve azért sokat fogyasztó motor
- a második titkos favorit a Galant lenne, de - mint mondtam - ha baj van, akkor sokba kerül

Látom, hogy inkább a benzinesek felé húz a szíved, de hidd el, megpakolva, hosszútávon sokkal kifizetődőbb egy dízel. És ezzel el is értünk oda, hogy oké, de melyiket? Alapvetően én mindenképpen a VW-csoport 1.9-es (még nem PD) klasszikus, adagolós motorját preferálnám 90 ill. 110 lóerővel. Hegyekben gyártották, minden faluvégi szerviz ért hozzá és az alkatrészellátása is megfelelő. Ha találsz ilyet egy elfogadható Passat Varinatban, akkor nyert ügyed van.

B-tervként a Peugeot 406 kétliteres HDi-je is szóba jöhet, bár az 1.9 TD 90 lóerővel a tuti, de azt már a kétezres években (ha jól tudom) nem gyártották. Ha mégis mindenáron a benzineshez ragaszkodsz, akkor nem biztos, hogy a legkisebb motor a legjobb választás, hiszen csomagokkal-sok emberrel egyáltalán nem garantált, hogy kevesebbet fogyaszt majd, mint egy nagyobb (akár hathengeres) motor.

A Grand Voyagert felejtsd el, ha csak nem akarsz egy csaknem kéttonnás szopórollert tologatni Európa útjain. A piac nem véletlenül árazza be őket oda, ahová. A VM Motori turbódízelre elég hidegen rálehelni és azonnal hengerfejes lesz, a merev hátsó híd pedig messze nem olyan komfortos, mint egy tetszőleges kombi futóműve.

A Volvóval vigyázz, nehéz kifogni a megkímélt, kéziváltós példányokat és komoly szervizköltségbe lehet belerohanni velük.

Remélem, sikerül megtalálnod a megoldást.

Üdvözlettel
Vályi István

Németet? Franciát? Románt?

2013. február 7., 17:55 Módosítva: 2013.02.09 11:40
1

Sharan, Espace vagy Lodgy? Esetleg más?

Hamarosan megszületik harmadik gyermekünk, és mivel a gyerkőcök között eléggé kicsi a korkülönbség, szükségünk van egy olyan autóra, amelyben kényelmesen elférünk három gyereküléssel a hátsó üléssoron. E megfontolásból a címben szereplő modelleket szemeltük ki. A kiválasztásnál egy fontos kritériánk van: legalább manuális klíma legyen az autóban - ez egy egyterűben a nagy üvegfelületek miatt nyáron szinte nélkülözhetetlen. Személy szerint a VW-nek örülnék a legjobban, de elég sok panaszt olvasni a megbízhatóságára. A Dacia mellett az szól, hogy nagyjából szalonból hozom ki annyiért, mint amennyibe egy 7-8 éves VW kerül, de a Renault is lényegesen olcsóbb használtan. A Renault / Dacia párosról inkább gyakori, de apróbb elektronikai hibákat írnak - ezektől az autóktól "csak" a szokásos franciaautó-fóbiám van. Ez ügyben szeretném a tanácsát kérni - melyik autó a legjobb választás ár/érték viszonylatban max. 3 millió Ft-ig? Esetleg van egyéb javaslata a fenti három modellen kívül?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. András

Kedves András!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió szerintem elég megbízható, több is szolgál az ismeretségi körben évek óta. Ami típus hibának számít, az, hogy a légtömegmérő tönkre megy, ebben az esetben gyengébb lesz a kocsi, de megy. A másik, hogy a váltó kihajtásnál a féltengelyről lejön a ricni, de akkor ott, azonnal megáll a kocsi. Ezen kívül nem nagyon van velük gond. Mondjuk a ricni lejövetele nem vicces, érdemes ránézni vásárlás után és ha kétséges, cserélni. Le nem beszélném róluk, mert ezek nem olyan rettenetes tételek, hogy nagyon fájna a kifizetésük, teljesen jók arra a célra, amire Önnek kell, és az öt ülés mögött még mindig van csomagtartó, amire nagy szükség van három gyerekkel. Én meg merném venni. Az Espace-ra tényleg inkább az elektronikai anomáliák jellemzőek, az egyik ismerősöm folyamatosan szívott vele, a másiknak semmi baja nem volt. Opció lehet még a Toyota Previa, Toyota Avensis Verso is. A gyereküléseket bele kell próbálni, mert nem tudom fejből bele férnek-e, de szerintem igen.

Becsületesnepper

Terepjárót vennék 5 misiért

2013. február 2., 11:05 Módosítva: 2013.02.02 11:05
6

Kedves Nepperűző!

A tanácsát szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban.

A cél mindenképp egy nagyobb SUV, vagy akár terepjáró kategóriás autó. Automata, megbízható és elegendő csomagtartó két kutya számára. Összeg max 5-5.5 millió, de ha szükséges mehet följebb is.

Jelenleg 3 variációban gondolkozom, ezek nagyon nem egy kategóriák, hasonlóság is alig van közöttük, de ezekre tudtam letisztítani a szóba jöhető variációkat:
A) - 2007-2008-as Honda CR-V 2.0 benzin (aut): Leginkább az Executive modell jöhet szóba, de abból nagyon kevés van, szinte nincs is.
B) - 2006-2007-es Lexus RX400h (cvt)
C) - 2006-2007-es Toyota Land Cruiser D4D (aut)

Ezek közül melyiknél mire érdemes figyelnem? Meg szabad-e venni az LC-ket 200 ezer km környékén? Tudna-e ajánlani esetleg más alternatívát? Illetve egy szubjektív dolog: Ön mi alapján döntene? :)

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv,
Tamás

Kedves Tamás!

Ezek közül egyik sem elromlós fajta. A legterepjárósabb ezekből a Land Cruiser, ennek van csak klasszikus értelemben vett terepjáró futóműve és hajtáslánca, a többiek csak olyanok mintha azok lennének. A hosszú Land Cruisernek elég is lehet a csomagtere a kutyák számára. A Land Cruisereket nyugodtan megveheti 200 ezer kilométernél, legalább be van járatva. Arra figyeljen, hogy ne egy szét terepezett darabot vegyen. A márkaklubok honlapján biztos tudnak Önnek tanácsot adni, mik a kritikus pontok, bár a Land Cruiserek minimális átalakításokkal jól bírják még a Dakart is. Nem szeretem a SUV-okat, de ha terepjáró kellene, a Land Cruisert venném.

Üdv:

becsületesnepper

Melyik a legjobb autó derékfájásra?

2013. február 1., 16:55 Módosítva: 2013.02.01 16:55
1

Tisztelt Nepperűző!

Használt autót szeretnék venni, és a szokásos elvárásokon kívül (alacsony fenntartási költség, korrekt fogyasztás) nagyon fontos lenne számomra a tágasság és a kényelem. Mit tudna nekem javasolni 1,8-2,5 millió Ft környékén a használt piacon? Évi ~8-12 000 km-t autózom, és komoly derékproblémám van.

Tudom, hogy a Saab és a Volvo írtó kényelmes, de nem hiszem, hogy fenn tudnám tartani. Nekem nem fér bele egy autó javítására rákölteni egy összegben 100-300 Ft-okat. Csak a példa kedvéért egy Octavia, egy C Vectra, vagy ilyesmi kényelmesnek számít?

Köszönöm, ha válaszol nekem!

Kedves Kérdező!

Sajnos orvosi szempontból tanácsot adni nem tudok, mert ahhoz nem értek, és nem tudom, hogy az Ön problémája esetén a puha vagy a kemény ülés a jó. Minden embernek más a teste, más a kényelmes mindannyiunknak. Egy biztos, bőrös autót ne vegyen, mert télen azonnal beáll a dereka a hideg bőrön, ülésfűtés ide vagy oda. Valószínűleg csak hosszabb távokon derül ki, hogy egy autó kényelmes-e Önnek vagy sem. Talán az lenne a megoldás, hogy körbenéz ismerősi körben, kinél mit lehet kipróbálni ülés szempontjából. Elég hülyén érezheti magát az ember, ha az eladó felé az egyik kérdése az, hogy elücsöröghetek egy-két órát a kocsiban, bár az Ön problémájára csak ez a megoldás. Kereskedőnél még csak megoldható, de magánszemélytől nehezen várható el, hogy őrizze Önt, amíg kiüli magát. Mondjuk kereskedőként engem nem zavarna.

A Saabról lebeszélném, annyira szűk rajongó tábora van, hogy már nincs is ilyen autógyár. Újként túl volt árazva, aztán a piac beárazta. Ilyen éves futáshoz mindenképpen benzinest autót ajánlanék. Jó lehet a C Vectra, Avensis, Octavia is, ha ebben a méretben gondolkodunk.

A szervizzel kapcsolatban azért annyit megjegyeznék, hogy ezért az összegért már modern autót fog venni, és a javítás költsége simán lehet több, mint 100 ezer. Az autó egy gép, egyszer biztosan el is fog romlani. Nem régen cseréltem egy trafósort, már meg is volt a 130 ezer forint. Az autó szervizelése nem úgy fog kinézni, hogy 15 ezrenként lecseréli az ember az olajat, és kész. Optimális esetben így lesz, de lehet, hogy nem, ezzel kapcsolatban ne legyenek illúziói.

Három gyerekkel mibe férünk be?

2013. január 31., 16:43 Módosítva: 2013.01.31 16:43
6

Hamarosan megszületik harmadik gyermekünk, és mivel a gyerkőcök között eléggé kicsi a korkülönbség, szükségünk van egy olyan autóra, amelyben kényelmesen elférünk három gyereküléssel a hátsó üléssoron. A kiválasztásnál egy fontos szempont van: legalább manuális klíma legyen az autóban - ez egy egyterűben a nagy üvegfelületek miatt nyáron szinte nélkülözhetetlen. Személy szerint a VW Sharannak örülnék a legjobban, de elég sok panaszt olvasni a megbízhatóságára. A Dacia Logan MCV mellett az szól, hogy nagyjából szalonból hozom ki annyiért, mint amennyibe egy 7-8 éves VW kerül, de a Renault is lényegesen olcsóbb használtan. A Renault / Dacia párosról inkább gyakori, de apróbb elektronikai hibákat írnak - ezektől az autóktól "csak" a szokásos franciaautó-fóbiám van.

Ez ügyben szeretném a tanácsát kérni - melyik autó a legjobb választás ár/érték viszonylatban max. 3 millió Ft-ig? Esetleg van egyéb javaslata a fenti három modellen kívül?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. András

Kedves András!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió szerintem elég megbízható, több is szolgál az ismeretségi körben évek óta. Típushibának számít, hogy a légtömegmérő elromlik, ebben az esetben gyengébb lesz a kocsi, de megy. A másik, hogy a váltó kihajtásnál a féltengelyről lejön a ricni, de akkor ott, azonnal megáll a kocsi. Ezen kívül nem nagyon van velük gond. Mondjuk a ricni lejövetele nem vicces, érdemes ránézni vásárlás után és ha kétséges, cserélni. Le nem beszélném róluk, mert ezek nem olyan rettenetes tételek, hogy nagyon fájna a kifizetésük. A három típus teljesen jó arra a célra, amire önnek kell, és az öt ülés mögött még mindig van csomagtartó, amire nagy szükség van három gyerekkel. Én meg merném venni. Az Espace-ra tényleg inkább az elektronikai anomáliák jellemzőek, az egyik ismerősöm folyamatosan szívott vele, a másiknak semmi baja nem volt. Opció lehet még a Toyota Previa, Toyota Avensis Verso is. A gyereküléseket bele kell próbálni, mert nem tudom fejből bele férnek-e, de szerintem igen.

Golfot vagy Mazdát?

2013. január 30., 11:05 Módosítva: 2013.01.30 11:05
28

Tisztelt Nepperűző!

Friss házasként elgondolkodtam a családi autó vásárlásán. Jelen pillanatban nagyjából 900e- 1,5M Ft környékén gondolkodok. Jelenleg Golf IV és Mazda3 került a képbe. Ami fontos lenne, az a meghízhatóság és a fenntartási költség, illetve alapvetően hosszútávra gondolkodok vele.

Szeretném kérni tanácsát (esetleg alternatív javaslatát) a típusválasztással kapcsolatban.

Köszönettel Árpád

Kedves Árpád!

Mindkettő jó autó, mindkettő megbízható, de én a japánokat sokkal többre tartom műszakilag. Laikusként azonban lehet, hogy a Golf jobb választás, mert ahhoz tényleg minden bokorban van alkatrész. A Golfnál arra kell vigyázni, hogy nagy darabszám miatt, nagyon sok a többször tekert órás, leélt darab. Nem írta, hogy dízel vagy benzines autót szeretne. A dízelből inkább a 90 lovas motort ajánlanám, az a legtartósabb, legegyszerűbb. A benzinesek egyszerű motorok, különösebb bajuk nem szokott lenni. Az aszfaltot nem szedik föl, de közlekedni lehet velük.

Ha részletesebb információkra vágyik, olvassa el bátran Nínó Karotta csodás tesztjét az autó újkorából, illetve Papp Tibi kalandját az egymillió kilométeres IV-es Golffal, talán segítenek a döntésben.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Autópályára dízelt

2013. január 25., 10:11 Módosítva: 2013.01.25 10:11

Üdvözlöm!

Autovásárlást tervezek 2,5, max 3 millió forintot szánok rá. Az autót 60%-ban autópályán 40%-ban országúton használom, városban egyáltalan nem. Évente olyan 15-20 000 km-t teszek meg. Jelenleg egy 1,4-es Corollám van, amit az autópályázásnál igencsak kevésnek érzek és 140-es tempónal a fogyasztása sem a legjobb. Gondolom, egy 2 literes dizel sokkal jobban illik a 140-150-es tempóhoz mint a jelenlegi autóm. Passat, Avensis, A4, 3-as BMW esetleg Corolla, amiket nézegettem eddig. Ön melyik autót és milyen motorral (dizel/benzines) ajánlaná? Esetleg valami más modellt?

Kedves Kérdező!

A kis motoros autók jellemzője, hogy nagyobb tempónál elkezdenek sokat enni, mert ott már nagyon pörgetni kell őket. Ez jellemző a kis motoros, gyengébb dízelekre is. Jól gondolja, erre a tempóra jobb lenne egy kétliteres dízel. A BMW jóval erősebb, de az Avensis is elég erős a pályázáshoz. Az Avensis sokkal nagyobb belül, nézze meg mindkét autót, azután azt vegye, amelyik az Ön igényeinek megfelelőbb. Arra figyeljen, hogy lehetőleg leinformálható futásteljesítményű autót vegyen, ne a mágikus 80 ezreset keresse.

Kevesebbet fogyaszt de problémásabb a dízel?

2013. január 24., 11:47 Módosítva: 2013.01.24 13:04
1

Kedves Nepperűző!

Kérlek, segíts, mert mindenkitől más tanácsot kapok... már nem látom reálisan a dolgokat.

Autóvásárlás előtt állok, mostanság szeretnék vásárolni maximum 2 millióért egy autót.

Volvo S40 2004 7.havit (ez már az új kasztni) néztem ki kétliteres dízelmotorral, óra szerint 260Ekm-rel... viszont sok helyen azt hallottam, hogy elég költséges lehet a dízel ebben a korban. Néztem ugyanezekkel a paraméterekkel (Volvo S40) 2004/7 havi 2.4 benzinest is...

Havi kb.2500 km-t utazok, vegyesen autópályán és városban használnám, leginkább Ausztriában. Számításaim szerint ekkora benzinessel járni(10 liter/100km vegyes használatnál) kb. 400-450EFt-tal kerülne többe évente, a dízelhez viszonyítva (6,5 liter/100km vegyes használatnál)

A kérdés az lenne: elképzelhető-e, hogy a dízelre éves szinten költeni kell 400-450Eft-ot? (nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó stb.)

Mert ha nem, akkor véleményem szerint érdemes lehet dízelt venni, mert a benzinesre mindenképp kiadom a benzin miatt a korábban említett 400-450EFt-ot.

Viszont, ha valami csoda folytán a dízelnél megúsznám a drágább részek cseréjét, akkor mindenképp megérné a dízel.

Alternatívaként szóba jöhetne egy Volkswagen Golf 5-ös, 2005 évjáratú, 1.6 benzines, szerinted?

Előre is köszönöm a segítséget!

(bocs, ha kicsit hosszúra sikeredett a levél)

Üdv.: Kristóf

Kedves Kristóf!

A dízel még lehet nagyon jó 260 ezernél, nem kell mindjárt a teljes széthullásra gondolni. Egy ismerősöm S 60-as Volvojában 450 ezer van, és mindennap használja gond nélkül. Nem gondolom, hogy rá kellene költeni ennyi pénzt a dízelre, LEHET, hogy éveken át nem visz el nagyobb összeget a karbantartáson kívül. Ennél a futásteljesítménynél már várható egy kettős tömegű lendkerék csere (200-250 ezer forint), de nem biztos, hogy azonnal cserélni kell, lehet, hogy még sok van benne vagy már kicserélték. Informálja le! A fogyasztása valóban 10, illetve 6,5 liter, és évi 30 000 kilométernél már érdemesebb dízelt venni. Én meg merném venni a dízelt. A Golf V. 1,6-os nem egy rakéta a dízel Volvóhoz képest, jó autó, de a teljesítménye alapján kicsit kilóg a sorból. Autópályázásra inkább vennék egy nagyobb, nyomatékosabb motort.
Becsületesnepper

Behoztam egy Fiatot, hol vámoltassam?

2013. január 20., 12:41 Módosítva: 2013.01.20 14:42
3

Tisztelt Nepperűző!

Érdeklődnék,hogy egy külföldről, Olaszországból behozott Fiat Stilo 1.9-es gépjárművet hol kell levámoltatni? Vagy a regisztrációs adót hol kell befizetni, vagy egyáltalán mi az egésznek a menete? Itt van az autó, de el kell vinni műszakira, rendszámoztatni kell és tanácstalan vagyok. Ebben kérném a segítségét, Zala megyéből. Hol érdeklődhetnék? Köszönöm válaszát.

Üdvözlettel:
Maria

Kedves Mária!

Az autót először el kell vinni az Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, és levizsgáztatni. Utána, az NKH-nál kapott papírokkal elmegy a vámhivatalba, ott befizeti a regisztrációs adót. Harmadik lépésben, hóna alatt az összes papírral, elmegy az okmányirodába, ahol megkapja a rendszámot és a forgalmit. Eredetvizsgálatot nem kell csináltatni. Nem írta le, hogy Zala megyében hol lakik, ezért kérdezze meg a tudakozóban, hol vannak a legközelebbi hivatalok.

Sűrűn költözöm, így csak kombit vennék

2013. január 19., 13:00 Módosítva: 2013.01.19 13:00
1

Tisztelt Nepperűző!

13 éves VW Borámat szeretném lecserélni egy kombi autóra. Párommal Ausztriában dolgozunk téli ill. nyári szezonban, így 4x költözünk egy évben, ezért kellene a kombi. Audi A4 2.0 CR TDI és BMW 318/320d egyenlőre az elképzelés 2008/2009-es évjárattól. Árban 3,5 MFt környékére gondoltunk. Mennyire éri meg ezeket az autókat megvenni és mire kell odafigyelni a vásárlásuknál. HA-n láttam kettőt Gödöllőn, bíztam benne, hogy önöknél van, de sajnos nem. Esetleg érdemes Németből behozni őket, ha már úgyis EUR5-öst akarok venni? Esetleg valami alternatíva a két márkán kívül?

Köszönettel:
Ákos

Tsztelt Ákos!

Ezek a típusok elég megbízhatóak, nem nagyon rejtenek aknákat. Amire figyelni kell az a szervizelés, nem szabad elhanyagolni. A BMW-nél például időnként cserélni kell a kartergáz szűrőt, amiről némelyik szerelő nem is hallott. Járjon utána mit, mikor kell cserélni, és ne ezen spóroljon. A Bora-nál lényegesen drágább lesz, de nem kifizethetetlen. Érdemes kintről venni, árban nem biztos, hogy olcsóbb lesz, de a nagyobb választék okán, nagyobb eséllyel talál jól felszerelt, követhető előéletű példányokat.

Üdv:

- becsületesnepper -

Franciát vagy japánt a családnak?

2013. január 18., 15:04 Módosítva: 2013.01.18 15:04
1

Üdvözlöm!

Jelenlegi Citroen Xsara Picassonkat (Tendance felszereltség, 2006-os, 1.6, 16 szelep, benzines, 77 ekm) hasonló kialakítású, tudású autóra cserélnénk tavasszal. Elvárás, hogy hátul 3 osztott ülés, min. 450 l raktér, 1.6 benzines vagy dizel motor és közepes komfort felszereltség legyen és maximum 60 000 km és 2008 utáni gyártás.

Amikben eddig gondolkodtam: Citroen C4 Picasso; Peugeot 308 sw; Honda FR-V (1.8)

A keret a cserére körülbelül +1,2M Forint, azaz ttl. 2,5- 2,7 MFt.

Miben típusban érdemes még gondolkodnom, milyen motort válasszak, magyar vagy import; stb...

Minden ötletet, javaslatot nagyon megköszönök!

Üdv; Gábor

Kedves Gábor!

A C4 Picasso esetében friss az élmény számomra is (nemrég vezettem 1500 kilométert egy ilyennel), tökéletesen megfelel a kívánt paramétereknek, kényelmes utazó autó, és mivel pont egy Citroenből szállna ki, valószínűleg Önnek ez lesz a három autó közül a legszimpatikusabb. A Peugeot 308-hoz még nem volt szerencsém, más a karosszéria, de műszakilag hasonló, mint a C4. A Honda a legkevésbé ismert ezek közül, ebből a legkisebb a választék, ám valószínűleg ezzel lesz a legkevesebb gondja a későbbiekben. Az 1.7-es motort elég jól ismerem, szinte csak az olajat kell cserélni, sose romlik el, és kimegy a világból. Hogy dízel vagy benzin azt Önnek kell eldöntenie, de ha 20-25 ezer km alatt megy évente, és nem autózik hosszú távokat, akkor nincs sok értelme dízelt venni.

BMW-t a garázsnak

2013. január 17., 15:06 Módosítva: 2013.01.17 15:56
69

Tisztelt Nepperűző!

Egyetemista vagyok és az autók megszállotja, mióta járni tudok. Az utóbbi években elég jól alakult az anyagi helyzetem, hála kedves nagyszüleimnek. Édesapámnak rengeteg autója volt, de BMW sosem volt a családban, szóval szeretném megtörni az átkot, és beszereznék egy E36 320i-t. Tudom, ilyenkor mindenki azt gondolja, hogy a hüjegyereknek BMW kell, hogy legyem mivel villogni, de én csak az autentikus BMW érzést szeretném átélni, amit a sorhat kinál. Nem matricáznám fel, nem kapna sportkipufogót és sokwattos audio rendszert. Ellenben megkapna minden törődést és odafigyelést, a legnagyobb becsben lenne tartva és gyári állapotban őrizném meg az utókornak. Mivel járműmérnöki karon tanulok minden karbantartást otthon végeznék.

Az lenne a kérdésem, hogy milyen ársávban érdemes keresnem a lehető leggyáribb állapotot? Mik a tipus tipikus hibái és mekkora költségekre számithatok egy ilyen idős autónál? Mennyire egyszerü felépitésüek ezek a modellek?

Előre köszönöm tanácsát.

Tisztelettel: Krisztián


Kedves Krisztián!

A válaszom: igen! Most, hogy az E36 lassan átveszi az E30 szerepét és lassan leszivárog az olcsón csapatós, hátsókerekes kategória legaljára, már megfordulok az utcán egy-egy gyári állapotú, megkímélt E36 kupé után.

Talán ezért is örülök annak, hogy (ha tényleg így gondolod) kvázi megmentesz egyet közülük. Természetesen a kupét javaslom, az egy szép, nyújtott, harmonikus forma. Ma már ugyan kicsit szögletesnek hat, de ez csak azokat zavarja, akik a 90-es évek végi folyamikavics-formákon nőttek fel. Mert arányaiban piszkosul rendben van egy ilyen. Minimális első túlnyúlás, szépen lejtő far, hangsúlyos csomagtartó, hosszú orr: az alap kupéforma ilyen, nem más.

Minden bizonnyal népharagot veszek a nyakamba, amikor azt mondom, hogy nekem eszembe sem jutna idehaza keresni egy E36 kupét. Igen, tudom, vannak szép és megkímélt példányok, gondos tulajok és fórumozók, akik szerint csak az övék a jó és szép, vagy éppen tudnak egy gyönyörű, eladó példányt egymillió forintért stb.

A baj az, hogy ami idehaza szép, az túl van árazva. Ugyanolyan állapotú (még a menthetőn innen) autót külföldön olcsóbban kapsz még úgy is, hogy idehaza forgalomba kell helyezned. Nem a levegőbe beszélek, jómagam is így tettem, és nem bántam meg. De türelmesnek kell lenned és kivárni a megfelelőt, ez mindennél fontosabb.

Bár a 18is sportos motorja sokkal élvezetesebb és nálam egyértelműen ez a favorit, de mégis csak négyhengeres. Az M50B20 vagy a Vanosos M52B20 az alap sorhatos, de ugyanolyan krémes-fémes és nagyon finom hangja van, mint a nagyobbaknak, ráadásul fordulaton tudja azt a mérges üvöltést, amely miatt minden jóérzésű ember visszasírja a szívó, soros hathengeres BMW-motorokat. Közlekedni pedig bőven elég, hosszú távon biztosan sokkal kevésbé idegesítő, mint a négyhengeres IS, bár amaz a fordulatot és a tolást jobban szereti, élénkebben reagál a gázra.

Amit tudni kell, hogy a lehető legkésőbbi példányokat érdemes keresni (97-től felfelé) már csak azért is, mert a rozsda még a megkímélt, egytulajos példányokat is megtámadja. Mint pl. ezt a bordót, amely amúgy nagyon szép, de a tipikus helyeken már támad a korrózió. Mondjuk még éppen menthető és nem véletlen, hogy ezekkel a hibákkal többet kérnek érte, mint a megkíméltnek mondott ugyanilyenekért. Ezeket érdemes megnézni, a km-óra állás ne zavarjon, minden törődést megkapva még 300 ezer kilométer környékén is tudják a gyári kompressziót és nincs velük gond.

Amit kerülnék, az az ilyen zöld: leültetve, nagy kidörgővel, a lecserélt váltógombtól én rosszul vagyok, hiába lehet szép és jó, ez már nem az.

Titkos tipp ez a szürke, még úgy is, hogy kereskedőnél van (amióta a német hirdetési oldalakon is privátként hirdetnek a kereskedők, azóta nehéz kiszűrni a tényleges magántulajdonost). Persze kicsit rejtőszínű, de gyári a felnije, megvan mindhárom kulcsa és nagyon hitelesnek tűnik úgy, ahogy van.

A lila speciel nekem tetszik. Bandi azt mondja, hogy borzalmas a szín, mert nagyon kilencvenes évek, de nekem pont ezért jön be: egy kis korrajz.

Nem mondom, hogy okvetlen rohanj venni egyet ezek közül (bár a szürke érdekes), de érdemes utánaszámolni. Az, hogy mindent alaposan nézz át, már nem említem meg milliomodszor. Használtautó-vásárlói checklistünk segít ebben.

A korróziót már említettük: az átlapolásokon (jellemzően padlólemez), éleken jelentkezik leginkább. Az M-Paketes autókat kerüld, iszonyat drága hozzá minden – alkalomadtán leszakadó – karosszériaelem, ha csak nem a sarki műanyagossal csináltatod meg, kétes eredménnyel. A futóműre érdemes odafigyelni, főleg a hátsó szilentjeire, bekötési pontjaira, elöl pedig a talpasokra-gömbfejekre. Előbb-utóbb úgy is belefutsz egy felújításba, ezért nem mindegy, mit és mennyit kell cserélni.

Az alkatrészárak meglehetősen nagy szórást mutatnak, de akik komolyan BMW-znek, azok már tudják, mit lehet és mit nem szabad beépíteni egy ilyen autóba. Összességében véve a kopó-fogyó alkatrészek nem olyan drágák, hogy egy hobbiautó-tulaj ne viselné el őket.

Egy Lemförder kormánygömbfej 10 735 forint, a még jónak tartott Ruville 6175 Ft. Egy Meyle első lengőkar 32 419 Ft, egy Beru-viszkókuplung 22 ezer (a BMW legrosszabb ötlete volt amúgy). Mondjuk az utóbbi időben már hallani olyan véleményt, hogy a Lemförder sem a régi, de nehéz okosnak lenni, hiszen mindent Kínában gyártanak. Mindenesetre vedd figyelembe, hogy nem egyenként fogsz csereberélni, hanem hullámokban. És a sok kicsi sokra megy-elv alapján egy-kétszázezer forint néha ráborul majd.

A váltórudazat kiszopósodása ismert probléma, kapható felújítókészlet, nem vészes az ára, a nyelestengely is gyakran lóg, ennek cseréje már húzósabb, cserébe évekig jó lesz még. Alapvetően ne lógjön-csörögjön-zörögjön semmi, a difi legyen csendes.

Nem tudom, mennyi az annyi, de 2-3 ezer euróért már lehet vállalhatót találni, de ne hülyítsen meg a gazdag felszereltség, mert hiába a digitklíma, ha nem működik, a bőr is szép és az Individual-belső is megkapó, de inkább áldozz rá többet, ha ilyet akarsz, mert minden, ami extra vagy opcionális, ritka cucc volt, az a későbbiekben masszívan viheti a pénzt.

Az azonban biztos, hogy ha pöpec és patent, akkor egy E36 320i kupé még mai értékrend szerint is egy jó autó. Nem a legerősebb, nem a leggyorsabb E36, de egyikünk sem ellenzi. Hobbiszinten simán eltartható és ettől olcsóbb már nem igazán lesz.

Ja, és a végére talán a legfontosabb: ha tényleg őrizni-pátyolgatni és szinten tartani akarod, akkor gondoskodj a jó helyről. A garázs és az okos tárolás talán a legtöbb, amit az állagmegóvás érdekében megtehetsz.

Sok sikert!
Vályi István

Saxót, vagy jó lesz egy Suzuki is?

2013. január 17., 10:40 Módosítva: 2013.01.18 14:56
24

Kedves Nepperűző !

Olcsó, könnyen fenntartható kisautót szeretnék venni, főleg városi közlekedésre. 300 000 Ft az irányár, és kb 1999-es, 2000-es évjáratban gondolkodom. Eddig a Citroen Saxo 1.1 a nyerő nálam. Esetleg tudna valami jó alternatívát ajánlani? Suzukit és Opelt nem szeretnék.

Köszönettel : Vic

Kedves Vic!

A Peugeot 106 pont ugyanaz, mint a Saxo, így én azokat is nézegetném. 300 ezer forinttal a zsebben nem kötnék ki ilyen szigorú határokat, hogy csak 99-2000-es évjáratút, és Suzukit, Opelt nem. Egy jó állapotú autót akar venni, és ennyi pénzért elsősorban az állapot számít. Az "olcsó, könnyen fenntartható kisautó" meghatározással pont egy Suzukit írt le. Ha találna egy bomba állapotú Suzukit vagy egy közepesen lepukkant Saxót, melyiket venné meg? Segítek, a Saxo a rossz válasz.

- becsuletesnepper.hu -

Mit üzen a mercis a leendő mercisnek?

2013. január 15., 16:16 Módosítva: 2013.01.15 17:02
29

Kedves Csikós úr,

Kb. 4000 euró értékben szeretnék Mercedest venni, vagyis 10-12 éveset. Az alap hogy nem Magyarországon, hanem Németországból hoznám be. Kombit és dízelt akarok venni. Az E Merciröl sok rosszat lehet hallani, a C-ről kevesebbet. Az autót főleg országuton/autopályán használnám és Nyugat-Európában.

A következő kérdéseim vannak:

- Melyiket érdemes és milyen motorral?
- Mik azok a dolgok amire a vásárlásnál különösen figyelni kell?
- Mennyire veszélyes/drága ezekben a típusokban a dízelek tipikus alkatrészei: adagoló, turbó, kettős tömegű lendkerék?
- Ha automatát veszek akkor mennyire kell félni egy 10 éves típusnál, hogy lehal az automata váltó és mennyibe fáj a javíttatás?
- Az internetes források szerint különösen a C Merga hajlamos a rozsdára. Mennyire kell ettől félni? Mennyire körülményes és tartós a javíttatás?
- Szabad-e CDI motorost venni vagy egy 10 eves kocsinál jobb a régebbi?


Kedves olvasó!

Egy Mercedes-tulajdonos ismerősünk örömmel válaszol a levelére - nincs is hitelesebb forrás, mint a mercis, aki saját élményeiről számolhat be. Kérjük, fogadja szeretettel a válaszát:

Volt nekem egy Suzukim, marha jó volt. De hát kellett már egy nagyobb autó, hogy ne bőrönddel az ölemben, kisbiciklivel a nyakamban kelljen nyaralni menni, na meg ha gyerek van, legyen ABS, mifene, öregszem is, úgyhogy szóltam az autóértő barátomnak, Tibbynek, segítsen választani. Problémás barát vagyok, sok kikötésem és kevés pénzem mellé csökönyösség és nagyravágyás társul. Ezt ő is tudta, mégis – sok egyéb mellett – mutatott egy C Mercit.

Én meg – a sok egyéb helyett – azonnal megvettem.

Most meg azt mondja, jött egy olvlev, válaszoljak én, nálam jobban senki nem tudja lebeszélni a kérdezőt egy C osztály megvásárlásról.

Értjük, ugye?

Hát kérem szépen:

Nagyon szeretem ezt az autót. Szép és erős, mint egy mozdony, kényelmes, és egyébként is egy Mercedes. Mondjuk én egy hülye suzukis vagyok, előtte Astrám volt, azelőtt meg Skodám, nem csoda, hogy az önelégültségtől kicsit mindig feláll, ha beszállok a Mergába. Persze, amikor indulás előtt megvárom, hogy elérjen a kenés a turbóig, arról meg eszembe jut az a százas, amibe a kisipari eszközökkel való felújítása került, az pedig lankasztó. És akkor még nem húztam óvatosan D-be a váltót, amiről napról-napra magabiztosabban suttogom, hogy megúszta. Így aztán rendszerint nemhogy izgalmi állapotban, de már-már enerváltan kelek útra.

Egymillióért vettem a kettőötös turbódízel kombit automatával, klímával, óra szerint 230 ezer kilométerrel, 15 évesen, gyönyörű esztétikai állapotban – melyhez kifogástalan műszaki állapot társult, egész addig, amíg a szerelő alá nem nézett.

Itt most ugrok két hónapot és néhány oldal síráshatáron támolygó káromkodást, valamint elhallgatom, hogy elszedtem a gyermekem összes nagymama-pénzét, aztán a feleségemét is, miután az enyémet elköltöttem turbóra, törött fékre meg rugótányérra. És azt is, hogy az eladót végül mégsem pereltem be.

Íme néhány dolog, amire még gondolni szoktam: A turbófelújítás a maga 100 ezer forintjával (az állapota alapján a megtett kilométer nem 230 ezer, inkább a duplája a szerelő szerint). Az első fékek (tárcsák és betétek), ez mindössze 30 ezer volt. Az olaj- és szűrőcsere a váltóban: speciális olaj kell bele, speciális beszerzéssel 50 ezer volt (a művelet kiskereskedelmi ára 80-100 ezer forint lett volna). Az első és hátsó futómű szinte teljes felújítása (az első gátlók egy erős ránézésre maguktól összecsúsztak, az egyik oldalon a rugótányér a kiszakadás határán libegett, gömbfejek, szilentek, bölcsők, lengőkarok eltaknyolva stb).

Összesen 250 ezer ment el ebben a körben, amibe a hátsó (szintszabályzós) teleszkópok és gömbjeik nem fértek bele, azt majd az úgynevezett "legközelebb". Az üzemanyag-ellátó rendszer műanyag csöveinek többségét cserélni kellett (több helyen volt rejtett szivárgás), ahogy a termosztátot is, ez egy újabb 50-es. Olajcsere a motorban, szűrők, egyebek: mintegy 30 ezer, ezúttal sem kiskereskedelmi áron. A kipufogó teljes cseréje szükséges lesz rövidesen, addig is vészmegoldásként egy szakaszát cseréltük (+ vajákolás) eddig 20 ezer, a várható költség újabb 150.

Most van egy egész jó autóm egymillió hatért, meg ugyanaz a hiba- és to do-listám, amivel az első alkalommal elindultam a szerelőhöz:

– vezérlést (általában a motort) nézzük át, amit kell, cseréljük

– tetőablak hol működik, hol nem

– klímakonzol kontakthibás

– tükörállító mechanika csak részben/időnként működik

Ja, és persze hátra van még a hátsó fék, a hátsó gátlók és gömbök cseréje, a kipufogó meg néhány kis apróság a beltérben. Ha nem kell a vezérléshez nyúlni, akkor csak 300 ezer, ha igen, akkor nem.

Mindezt úgy, hogy egy rendkívül bizalomgerjesztő figurától vettem, aki az év elején hozta be az autót Németországból, és teljesen megrogyott, amikor elé tártam, hogy szerintem meg akart ölni a repedt fékkel, lifegő rugótányérral és folyós turbóval – valószínűleg ő sem tudta, vagy Oscar-díjat érdemel. Továbbá úgy, hogy nagyon baráti szerelő szerelte nagyon barátságosan, aki az alkatrészeket nagyon kedvezményes, nagyon-nagyker áron szerezte be és adta tovább nekem.

Persze, én egy szerencsétlen balek vagyok, aki nem ért az autókhoz, simán bele tud szeretni egy szép Mercibe annyira, hogy ott azonnal a parkolóban megveszi anélkül, hogy legalább egy szerelőt vagy egy autós újságírót előkapna a háta mögül, ha már nincs nála a Szent Krova. Bár tegyük hozzá, azt azok sem látták volna, hogy a váltóban vélhetően sosem cseréltek olajat (nívópálca ebben a típusban nincs), azt sem, hogy a turbóból folyik az olaj, és azt sem, hogy a szintszabályzós teleszkópok és gömbjeik halódnak (ja igen, a gátlóra kaptam egy szerviztől is árajánlatot: 160 ezer – darabja).

Ha a váltó elfossa magát, az a fent vázolt barátságos megoldással meg e-bay-ezéssel is 600 körül van. Vagy a másik út, hogy 400-500-ért veszek egy donort, behozom (valamennyiért), tárolom (valahol, valamennyiért), szétbontatom (valakivel, valamennyiért) satöbbi, és abból kijön a motor is meg a váltó is, ami ugye _valamilyen_ lesz. Lehet erősen remélni, hogy a rossznál jobb. Ugyanakkor viszont lesz egy csomó egyéb alkatrészem, amit eladhatok, így máris van egy új munkahelyem is az új kocsi mellé. És hát egy mellékállás nem is ártana, mint láthattuk.

De nagyon jó autó. És ezt komolyan gondolom. Egyáltalán nem ér annyit, mint amibe került, és soha többé nem vennék ilyet. Viszont el sem adnám. És nem csak azért, mert gazdaságilag értelmetlen lenne, hanem mert ez az autó jó. Ránézni, kiszállni, beszállni, vezetni.

Úgyhogy lebeszélem: ne vegyen ilyen autót!

Ha talál egy valóban kiváló állapotút, amit elemeire szedve megtekintett, és a kiváló állapotot egybehangzóan megerősítette legalább három különböző iskolához tartozó Merci-guru, ugyanakkor az ára nem több, mint az itthon kiváló állapotúnak hirdetett darabok másfélszerese, akkor igen. Vagy ha talál egy szépet, nem túl drágán, amiről a kiváló állapotúként hirdetettsége ellenére is tudjuk, hogy műszakilag egy cilinder fos, mint amilyen az enyém volt, akkor azt vegye meg – a kikiáltási ár maximum feléért. Nagyjából annyit ér.

Üdv:

Balázs

Esetleg olvassa el Becsületesnepperünk kalandjait egy ilyen C-vel. (a szerk.)

Lada után Lupót

2013. január 13., 15:22 Módosítva: 2013.01.13 15:22
44

Tisztelt Becsületesnepper!

Nagy örömmel olvastam, hogy volt Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L autója. Én egy Lada 2107 után szeretnék első olcsó, korszerű autót.

Nagyon "skót" vagyok; minimális üzemanyag költséggel üzemeltethető típust keresek. Miért NE válasszam a Lupo 3L-t?

Köszönettel: Zoltán


Kedves Zoltán!

A Lupo 3L egy gazdaságosan és könnyen üzemeltethető autó. Most sokan felháborodnának, hisz olvasva a Népítéletet az jön le, hogy ez egy rémálom, egy pénztemető. Az összes ilyen tévhit egy dologra vezethető vissza: a rossz szervizre. Magyarországon a szerelőknek fogalma sincs erről az autóról. Mindenki azt hiszi, áááá ez is csak egy autó, meg tudom csinálni, aztán mégsem.

A kritikus pont a váltó. Ez egy sima fogaskerekes váltó. Van az autóban egy szivattyú, ami termeli az üzemi nyomást a rendszernek, ez a nyomás nyomja ki a kuplungot, egy elektronika vált. A kuplungot 30 ezer kilométerenként be kell állítani, egy új alapértéket kell adni neki. Ez szokott kimaradni, mivel senki nem tudja, hogy kell. Csak számítógéppel lehetséges, a megfelelő programmal. A rendszer utána tud menni egy darabig, de ha nincs beállítva, egy idő után szétégeti magát.

A fejekben lévő, az autóval kapcsolatos sötétségre jellemző, hogy amikor bementem a márkaszervizekbe próbaképpen kérdezni, miszerint kell-e a váltóját állítani, a sztenderd válasz a dehogyis volt. Innentől lehetett tudni, hogy csak alkatrészért jövök.

A másik dolog a szivattyú kinyírása. A szivattyú fölött van egy nyomástartó gömb, ami azért felel, hogy legyen mindig elég nyomás a rendszerben. Ennek a tönkremenetelét onnan lehet észrevenni, hogy reggel, az első indításnál nem tudunk azonnal indítani, hanem csak egy pár másodperc után indul a motor. Normál esetben a vezető ajtajának nyitására a szivattyú beindul, és mire indítózunk, már megvan a megfelelő nyomás.

Ahogy egyre rosszabb lesz a gömb állapota, úgy vesz igénybe több és több időt a reggeli indítás. A vége az, hogy a szivattyú állandóan megy, pedig nem az a dolga, és már így sem képes a rendszert a szükséges nyomáson tartani. Ekkor szokott az történni, hogy kidobja a sebességet, nem vált, a tulaj anyázik, hogy micsoda egy határ szar ez, pedig csak a a karbantartás maradt el.

A gömb ára, kapaszkodjanak meg, tízezer magyar királyi forint, legalábbis amikor nekem volt ilyen autóm, annyi volt. Hozzáértésen és tízezer forinton múlik, hogy tönkretesszük-e a szivattyúnkat, ami nem tízezer lesz. A gömb cseréje akár az utcán is elvégezhető.

A rendszerbe csak az erre való olajat szabad tölteni. Alig néhány ember ért hozzá, nekem a vwservice.hu-nál állítottak mindig a váltómat. Náluk mindig van hat-hét ilyen autó az udvaron. Jellemzően nagyon sok pénzt fizetnek a javításért, mert először mindenki elviszi a szerelőjéhez, az tekerget rajta valamit fogalmatlanul, utána még nem jó, de megy vele a gazda. Aztán, amikor már kuka minden, elkerül ide az autó, és az előző szerelők kókányolását akkor kell majd megfizetni.

Odafigyelést igényel, de ha ezt megkapja, akkor nem megy tönkre. Én is megfizettem a tanulópénzt egy kuplung formájában, az előző tulaj miatt, de olcsón megúsztam, utána problémamentesen ment másfél évig. A legkevesebb 2.7 liter volt 80-90-es tempóval, hosszú távon átlagban 3.2 litert tankoltam bele.

A típus híres a bólogatós váltójáról, de csak meg kell tanulni vezetni. Egy idő után rá fogunk érezni, hogy mikor akar váltani az autó, és egy finom gázelvétellel rásegíthetünk, így már simán vált, és elmarad a bólogatás. Vásárlás előtt mindenképpen mutassuk meg egy valóban hozzáértőnek, ezzel 3-400 ezret megspórolhatunk magunknak.

Ha valakit mégis rémiszt a típus, az vegyen egy Opel Corsa 1.5D, Citroen Saxo vagy Peugeot 106 1.5 D-t, azzokkal nincs ilyen "macera", csak tankolni kell.

-becsületesnepper-

Alacsony fogyasztás, elfogadható állapot, kilométer korlátozás nincs

2013. január 12., 17:42 Módosítva: 2013.01.12 17:42
7

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét kérem az alábbi, egyszerűnek tűnő problémában!

Elsősorban Budapesten belüli közlekedésre (napi kb. 16 km) keresek kisautót, amivel néha napján akár Debrecenig is el lehet jutni. Na meg persze vissza!

Az alábbi feltételrendszerrel kerestem eddig:
- max. 400e HUF
- alacsony fogyasztás (diesel?)
- elfogadható állapot (még 1 évig műszaki + üzemképes is)
- kilométer korlátozás nincs, manapság ez úgy is értelmezhetetlen.

A vezetni imádok, de most nem erre a célra keresek autót. Nem zavar, ha csak 2 személyes.

Eddig a Citroen Saxo/Peugeot 106 vonalra gondoltam, de nyitott vagyok mindenféle ötletre. Azért ezeket szúrtam ki, mert a márkákkal van már némi pozitív tapasztatlatom.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv,
Péter

Kedves Péter!

A Saxo/106 duóból az 1.5 D motorral szerelt változatokat ajánlom, nagyon keveset eszik, igénytelen, normál használat és szervizelés mellett agyonüthetetlen. Ha hasonlóan egyszerű autót keres, gondolkodjon el a mi autónkon, a Suzuki Swift 1.3-as motorral, örök, mint a nyomorúság, ha van benne olaj a világ végéig elmegy, olcsón fenntartható, keveset fogyaszt, soha nem romlik el, a 140-es utazót simán bírja Kenyáig meg vissza.

-becsületesnepper-

Benzines vagy dízel Citroent?

2013. január 12., 06:50 Módosítva: 2013.01.12 10:04

Kedves Nepperűző!

Kedvesemmel szeretnénk vásárolni egy autót magunknak. A környezetemben megkérdeztem mindenkit aki csak használt autót, de két egyforma tanácsot senkitől se kaptam, ezért most ide fordultam. Kis autót szeretnénk, kb 700.000 Ft-ig, főleg egy kisvárosban lenne használva, de kéthavonta azért hosszabb útra is mennénk vele kirándulni. Ezek után Ön mit gondol benzines vagy dízel? Mindkettőnknek nagyon tetszik a citroen c2, ami bele is férne a keretbe, erről az autóról mi a véleménye? vagy lenne más javaslata?

köszönöm

péter

Kedves Péter!

A C2 egy jó kis autó, minőségibb hatást kelt, és az is. Ennyi pénzért a dízeleknek nagyon alja van, jó eséllyel talál leélt darabokat, a jók közelebb vannak a millióhoz vagy azon túl. 700 ezer körül inkább benzinest vennék. Az 1.4-es motor például nem is mozgatja rosszul ezt a kis autót. Nekem is volt egy ilyen 1.4 HDI, és nagyon szerettem, 4.5-5 litert fogyasztott, kulturált, csöndes kis autó volt.

-becsületesnepper-

Suzukit cserélnék komolyabbra

2013. január 11., 11:49 Módosítva: 2013.01.11 11:49
7

Tisztelt Nepperűző!

A közeljövőben le szeretném cserélni 2006-os évjáratú Swiftemet valami komolyabb autóra.

A japánokat kizártam, és sok kutatás után a rendelkezésemre álló pénz függvényében a 3-as BMW illetve a Volvo S40-S60 vonalon gondolkozom. Sajnos nincs olyan ismerősöm, aki tapasztalt valamelyik típus üzemeltetésében, ezért kérem a tanácsát.

Mindenképpen dízelt szeretnék vásárolni, de nem tudom, melyik motor nem szenved látványosan a 2 személlyel együtt 1,5 tonnás autóval. Évente 10000-15000 km-t használom, 70%-ban városban. Továbbá azt sem tudom, a fenntartási költségei melyik autónak nagyobbak, melyik szenved több típushibától, illetve melyik hajlamosabb váratlan meghibásodásokra.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d-6346149

http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/s40/volvo_s40_2.0_d_71.000_km_magyar_mint_az_uj-6381027

Tisztelettel: geer

Kedves Gergő!

"A japánokat kizártam" Miért? Én nem tenném.

"nem tudom, melyik motor nem szenved látványosan a 2 személlyel együtt 1,5 tonnás autóval"

Egyik sem, mindkettő bírja akár a 160-as utazó tempót is kényelmesen, akár négy személlyel is. Sok bajuk nincs, nyilván karban kell tartani. A BMW kétliteres motorjában van egy pillangószelep, amit, ha jól tévedek 160 ezer kilométernél cserélni kell, de egyébként mindkettő jó autó.

Chiptuningot a kisdízelnek?

2013. január 9., 10:55 Módosítva: 2013.01.09 10:56
25

Tisztelt Uram!

Autót szeretnék venni maximum 1,3 millióért. Fontos, hogy dinamikusan lehessen vele közlekedni ne legyen gond a klíma használat előzéskor sem. Ezért gondoltam egy kis diesel autóra - mert úgy gondolom egy kis diesel még mindig nyomatékosabb és jobban megy mint egy 1.2 vagy 1.4-es benzines, de ha tévedek javítson ki - amit a későbbiek folyamán esetleg egy chiptuninggal erősítenék. Nagyobb kategóriák is szóba jöhetnének csak úgy gondoltam ezért az árért kisebből jobbat állapotút kapok vagy nem? A kérdésem, hogy milyen márkából és milyen évjárattól érdemes kis dízelt venni, melyikek megbízhatóak és kis fenntartással üzemeltethetőek, mire érdemes figyelni?

A kiszemeltjeim: Polo, Fabia, Ibiza 1.4 PD-TDI; Corsa 1.3 cdti; Fiesta 1.4 tdci; Grande Punto 1.3 multijet; Clio 1.5 dCi és ha valami jót kihagytam volna kérem írja le. Egyáltalán ilyen összegért érdemes-e, lehet-e már "jó" állapotút kifogni vagy inkább mégis benzinesbe gondolkodjak.

Segítségét előre is köszönöm.

Tisztelettel:
Gábor

Kedves Gábor!

Először is a chip tuningot felejtse el. Sokan mondják, hogy ide meg oda menjél, faszát írnak, 1.000.000.000 lovas lesz a kocsi, és két liter gázolajat termel száz kilométerenként. Butaság Göbölyös Zsolt cikkében azt is megtudja, miért. Meg lehet megchippelni, az élettartam rovására fog menni, én nem tenném. Egyszer én is megtettem, többet nem fogom. Akinek erősebb autó kell, az vegyen erősebbet. A mérnök nem hülye.

Polo, Fabia, Ibiza 1.4 pdtdi; három hengeres csettegő, nem szép a hangja, de megbízható autó, kis fogyasztással

Corsa 1.3 cdti, Grande Punto 1.3 multijet; ugyanaz a motor, hallottam már rosszat róla, de az ismeretségi körben több is van, minden probléma nélkül, pedig az egyik éjjel-nappal megy (három év alatt 250 ezer Magyarországon belül), és elég mostohán van tartva. Bár kétségkívül érdemes elolvasni remek kollégánk cikkét két, kicsi dízelről.

Clio 1.5 dCi: befecskendező rendszer problémák szoktak lenni, ismerősnek (újonnan vette, nem kannázott) 60 ezernél tönkre ment, másnak 300 ezernél sincs baja, keveset eszik. A Siemens-rendszerrel szerelt dCi-k - a tulajdonosok szerint - jobban bírják.

Fiesta 1.4 tdci, hozzátenném még a franciák 1.4 HDI, C2, C3, 206 motorját tartós, jó motor, nem szedi föl az aszfaltot, de keveset eszik az is, a feleségem 206 1.4 HDI-je egy év alatt ment 40 ezret, semmi baja, olajat cserélünk benne.

Gondolnék még a Toyota Yaris 1.4 D4D-re is.

Ennyiért lehet jót találni, csak keresni kell.

-becsületesnepper-

Kivénhedt BMW-t első autónak

2013. január 8., 09:55 Módosítva: 2013.01.08 09:55
5

Kedves Becsületesnepper!

Olvasgatom sokat a tanácsaidat, és most nekem is információra lenne szükségem.

Autóvásárlás előtt állok, hamarosan nem tudom tovább nélkülözni, egyszerűen kell egy. A kiszemelt autó a BMW E30, méghozzá kombi, jól jönne, ha egy bicaj is beférne néhanapján. Nem szobrot akarok, járós autó kell. nem tudom, mennyire őrültség ilyesmibe beleugrani, ráadásul úgy, hogy ez lenne az első... de egyre jobban eluralkodik rajtam, hogy kell egy ilyen. Iszonyatosan tetszik a kocsi, gyakorlatilag kölyökkorom nagy kedvence.

Szóval: nézegettem, és nagy szórást találtam árban, 200 000-től egészen millióig. Nekem a széttuningolt példányok nem kellenek, egy szép, eredeti állapotúnak tudnék nagyon örülni.

Gyakorlatilag minden információ érdekel, kapkodnom nem kell, szóval van idő mindent alaposan körbejárni.

A segítségedet, válaszodat előre is köszönöm:

Jenő

Kedves Jenő!

Nagy kedvencem a típus, nekem is van egy. A rozsda az ellensége ezeknek az autóknak, a küszöbökön, az A oszlop tövénél, a taposónál, a sárvédők aljánál, az ajtók élénél, aljánál kell keresni. A legjobb az, ha aknára vagy emelőre tud vele állni. Egyszerű autó, motorok tartósak, az új és bontott alkatrész hegyekben áll hozzá. A sok csapatós kocsi miatt sokan foglalkoznak a bontásukkal, ez lett a 21. század Ladája. A márkához tartozó fórumokon mindent meg lehet tudni, könyv is van a javításáról, ha otthon akar hobbizni.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Német autót német földre

2013. január 1., 16:02 Módosítva: 2013.01.01 16:02

Sziasztok,

Kb. 3-4 éves kombi, automata, alsó-közép,közép kategóriás dízel autót vennék (max. 80e km), főleg hosszú tavú utazásokhoz. Németorszagi vásárlás, németországi üzemeltetésű lenne es kb. 3-5 évre. Megéri a prémium a kategóriában avagy sem? Érdemes a német gyártást preferálni vagy inkább mégsem?:) Magyarul a kerdés: Skoda Octavia esetleg VW Passat vs. Mercedes C, BMW 3 kombik. Avagy inkább valami japán? (Mercedes, BMW ad(hat) 2 év garit még a 3-4 éves autóira)

Köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az Octavia és a Passat esetében még előfordulhat PD TDI motor, ne azt, hanem CR TDI-t vegyen. A PD motor lehet nagyon jó és nagyon rossz is, nem érdemes kísérletezni. A Mercedes és a BMW közül majdnem mindegy mit vesz, mindkettő jó, pláne ennyi kilométerrel. Mindegyik alkalmas a hosszú távú túrákra, könnyedén tartják a 160 körüli vagy magasabb utazó sebességet. Hogy megéri-e? Ezt Önnek kell tudnia, mennyit szeretne autóra, illetve szervizre költeni, mert a prémium autónak prémium lesz a szervizköltsége is.

Üdv

becsuletesnepper.hu

Autóbehozatal menete

2012. december 31., 14:54 Módosítva: 2013.01.01 11:46
1

Tisztelt Nepperűző!!

Érdeklődnék, hogy egy külföldröl, Olaszországbol behozott Fiat Stilo 1.9 es gépjárműt hol kell levámoltatni, vagy a regisztrációs adót hol kell befizetni, vagy egyáltalán mi az egésznek a menete? Itt van az autó, de elkkel vinni műszaki, rendszám, kell minden! Ebben kérném a segítségét, Vas megyéből.. Vagy Hol érdeklődhetnék?

Köszönöm válaszát
Üdvözlettel:
Maria

Kedves Mária!

Az autót először el kell vinni az Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, és levizsgáztatni. Utána, az NKH-nál kapott papírokkal elmegy a vámhivatalba, ott befizeti a regisztrációs adót. Harmadik lépésben, hóna alatt  az összes papírral, elmegy az okmányirodába, ahol megkapja a rendszámot és a forgalmit. Eredetvizsgálatot nem kell csináltatni. Nem írta le, hogy Vas megyében hol lakik, ezért kérdezze meg a tudakozóban, hol vannak a legközelebbi hivatalok.

becsuletesnepper.hu

Autópályára dízel kombit

2012. december 30., 14:16 Módosítva: 2012.12.30 19:15

Kedves Nepperűző!

11 év után lecserélném benzines Skoda Felicia kombimat. Az évi 35000 megtett kilométerre tekintettel (ebből 25000 az M1-es autópálya) dízelt szeretnék venni. A büdzsém 1.800.000-2.500.000 magyar forint. A hirdetések közt Astrákat, Focusokat találni bőven, de nehéz kiszűrni a lestrapált céges kocsikat. Alternatíva lenne az Octavia kombi, de érdekesnek tartom a Volvo V50 1,6-os dízeljét is. Egyszerűen olyan nagy a kínálat, hogy laikusként szinte lehetetlen eldönteni, melyiket válasszam. Kérem adjon tanácsot, hogy merre induljak. Ön szerint melyik lenne a legésszerűbb választás?

Mátyás

Kedves Mátyás!

Az Ön által felsorolt típusok jó választások, egyikről sem beszélném le. Az autóvásárlás sosem könnyű, és a Focus-ok, Astrák között tényleg sok a céges autó. Én elgondolkodnék a Kia Ceed, Hyundai i30 pároson is, nagyon jó autók, és van belőlük szervizkönyves, leellenőrizhető előéletű autó. Laikusként tényleg nehéz, de ha nem ért  hozzá, mindenképpen kérjen segítséget.

Üdv:

becsuletesnepper.hu

Mindenképp dízelt szeretnék

2012. december 29., 15:32 Módosítva: 2012.12.29 15:37
3
Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, ezért szeretném kérni a segítségüket. Az erre szánt összeg 1,5-1,8 millió Ft. Mindenképpen dízelt szeretnék, eddig amiket néztem:
-VW Passat 1.9 pd tdi 2001-2002-től
-Audi A4 1.9 pd tdi és Audi A4 2.5 V6 tdi 2002-es
-Skoda Octavia 1.9 pd tdi 2004-es
-Volvo S40 2.0 d 2004-es

Egy megbízható, alacsony fogyasztású és fenntartású kocsit szeretnék, 200.000 km alatt. Önök szerint vásárláskor melyik típust részesítsem előnyben (szívem szerint A4 vagy Passat), illetve milyen dolgokra kell odafigyelnem ezeknél a kocsiknál?

Segítségüket előre is köszönöm!
Üdv: Gábor

Kedves Gábor!

A 2.5-ös dízel az minden, csak nem "alacsony fogyasztású és fenntartású". Elkopik a vezérműtengelye, elromlik az adagolója, a turbója, és 10l/100 km a fogyasztása. 
"200.000 km alatt". Miért, ott mi történik?

Tíz éves dízelt szeretne, évi húszezres futásteljesítménnyel. Van ilyen, csak ritka, és ne a legolcsóbb hirdetések között keresse. Olyanból van sok, aminek annyit vagy kevesebbet mutat az órája. Sokat meg kell nézni, aztán a helyszínen szembesül az ember vele, hogy a szervizkönyvben az utolsó pecsét 2006-ban volt, 150 ezernél, most mutat az óra 180 ezret. A hahun beütöttem a keresési paraméterek közé, hogy szervizkönyv, és negyedelődött a találatok száma, tele olyan hirdetéssel, amibe nem volt kilométer írva.

Külföldön nagyobb eséllyel lehet ilyen autót találni, de ott is drága a tényleg jó.  Az ön által felsorolt autók jók, Passatból személyesen is használtam hetet-nyolcat. Az Audi, Skoda, VW műszakilag azonos típusok. A PD motorokat szokták szidni, de nekem semmi gondom nem volt velük. A légtömegmérő szokott tönkremenni, a kettős tömegű lendkerék egyszer tönkre fog menni, azzal kalkulálni kell. A futóműben az alumínium lengőkarok kiverődnek. Ezek közül nekem is a 2001-től gyártott A4 tetszik a legjobban, de 1.5 millióért nem a jót adják, annyiért olcsót adnak tekert órával.

Impreza kell nekem

2012. december 27., 11:07 Módosítva: 2012.12.27 11:07
6

Kedves Nepperűző!

Rá vagyok kattanva a 2001-től gyártott kombi (kereklámpás, nem faceliftes) Impreza WRX-re.

Az a kérdésem, hogy egy ilyenből ha találtok tuning-mentes, jó állapotút (amennyire láttam 1-2 azért van a használtautón 2M körül), azzal mekkora szívást vennék magamra?

Napi használatban lenne, de távolságban havonta max 6-700 kilométert teszek meg.

Tisztában vagyok vele, hogy sokat fogyaszt és nem olcsó a fenntartása sem, inkább az érdekelne, hogy mennyire hosszúéletű maga a konstrukció, ha rendesen karban van tartva. Nem kuka-e a motor/turbó 150-200e km után?

Köszönöm.

Üdv,
Ádám

Kedves Ádám!

A Subaru híres a minőségről, ha talál egy tuningmentes autót, az sokáig jó lehet. Tartós, kiforrott konstrukció, a kötelező dolgokon kívül más nem szokott vele lenni. Egy karbantartott autónál, 150 ezernél még olajpára sem, vagy alig szokott lenni a motoron, nemhogy elromlana. Nyugodtan megveheti, egyedül a 2.5 literes trubómotorral vannak dugattyú-problémák, de ez nem az ön esete.

Üdv

becsuletesnepper.hu