Családi egyterűt vennék, de milyet?

2013. március 16., 14:37 Módosítva: 2013.03.18 11:02
6

Kedves Nepperűző!

Hamarosan negyedik gyerek érkezik a családba, így muszáj lenne valamilyen, legalább 6 személy szállítására alkalmas gépjárművet beszereznem, hogy a rendőr ne köthessen belénk, méginkább pedig a biztonság miatt. A keret a lehető legszűkösebb (500-700e Ft, de inkább az 500-hoz közel, mert ebben a kategóriában a maradékot lehet egyből rá kell költeni). Az évi futásteljesítmény alig 10 ezer kilométer, úgyhogy első blikkre benzinesben gondolkodnék.

Amiket nézegettem:
- Citroen Evasion/Peugetot 806/Fiat Ulysse/Lancia Zeta, ezekből a 2.0 szívó benzin.
- Első szériás Ford Galaxy/VW Sharan szintén kisebb benzinessel
- Opel Zafira A 1.8 benzin.
- Fiat Multipla 1.6

A fentiek közül az első és a második méretben bőven veri a Zafirát, és ezekbe igény esetén egy nagymama is befér ha csomag nélkül is, a Multiplával viszont nyaralni is el tudnánk menni tetőbox nélkül.

Szóval ezek közül melyiket kerüljem el messzire, és melyiket merjem bevállalni, vagy van-e valami ezeken kívül is amit érdemes megnézni, vagy egyáltalán merjek-e ennyiért ilyet, vagy inkább várjak és gyűjtsek/lottózzak, és inkább ne dobjam ki az ablakon ezt a pénzt?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv - Nándor

Kedves Nándor!

Jó irányban tapogatózik, a Sharan/Alhambra/Galaxy vagy az Evasion/Ulysse/806/Zeta csoport sem tartozik az igazán problémás kocsik közé. Ezért a pénzért a széria elejéről származó darabokat lehet megvenni, és ezek között sokszor rémesen lelakott példányokat találhatunk. Itt már figyelni kell mindenre, kitudja mennyit futott autók lesznek, váltakozó mennyiségű rozsdával, horpadással, karccal. A Evasion/Ulysse/806/Zeta közül a 2.0-ás szívó motoros darabokat nézegesse, ne a turbósokat. A Multiplával nekem igazából csak esztétikai problémám van, de az Önt ne befolyásolja. Jól kitalált kocsi, a tulajok szeretik, 7.68-as átlagot kapott a Népítéletben. Szerintem ezekkel nem járna rosszul. Sajnos az Ön által említett összeggel nem nagyon lehet ugrálni, meg kell nézni pár darabot, csak akkor fog kiderülni mit lehet ennyi pénzért kapni, autót vagy roncsot.

Üdv:

Becsületesnepper

Egyterűt használtan: Touran, Zafira, Grandis?

2013. március 13., 17:55 Módosítva: 2013.03.13 17:55
5

Tisztelt Nepperűző!

Nagycsaládosként szeretnék szükség esetére 7 személyessé varázsolható egyterűt venni. Úgy kalkulálok, hogy egy 3-4 éves és ennek megfelelően ~130ekm-el futott autót keresek akár külföldön is. Azt gondolom, hogy ennél a kor és futásteljesítmény párnál már talán nem tekergetik az órát annyira és ennyi idő alatt talán nem csak városban tette bele ezt a távot. Kérdésem, hogy tapasztalata szerint a fent említett modellekből (motorokból) melyik a műszakilag legmegbízhatóbb? Esetleg más típus ami elkerülte a figyelmemet?

Köszönettel
Péter

Kedves Péter!

Ilyen fiatal autónál kisebb a lyukra futás esélye külföldön is, nagy valószínűséggel lehet jó állapotú, tényleg vezetett szervizkönyves autókat találni. A Grandisban ugyanaz a dízel motor van, mint a Touranban. Pont nemrég beszéltem egy Mitsubishi szervizben dolgozó szerelővel, és beszélgettünk, hogy mi a tapasztalat a Grandis dízellel, mert nem mindig jó a VW két literes PDTDI-je, de azt mondta, hogy semmi gond nem szokott velük lenni, igaz nincs is belőle annyi. Nekem személy szerint tetszik a Grandis formája, nem is tudom miért van olyan kevés belőle. A Zafira egy kiforrott dolog, szintén nem számít problémás autónak. Én még elgondolkodnék a Mazda 5-ön vagy Toyota Verson is, mint lehetőség.

- Becsületesnepper -

Családi autót a gázos Suzuki után?

2013. március 12., 15:46 Módosítva: 2013.03.12 15:46

Helló TC, Tisztelt Nepperűző!

Számtalanszor lerágott csontot vennék elő, mégpedig milyen kocsit vegyek ha kicsit nagyobb családit szeretnék? A keret kb 1-2millió ft. Azonban nem vagyok egyszerű eset még magamnak sem. Leszűkítettem arra, hogy legyen kombi és négykerekes. Egyterűt nem szeretnék, mert annak a tetejére macerás pakolni. Ráadásul nagyon kedvelem a korai '90-es évek autóit. Amik a kedvenceim az Audi 100/A6 kombi quattro, BMW 525ix, és Mercedes E300 4matic. Jelen pillanatban egy gázos (LPG) Suzuki Wagon R+ 4wd a családi autó ,ami most még egy gyerekkel jó is, de kettővel már biztos nem fogunk elférni. A négykerék nekem kéne, mert szeretem, mert időnként szükség van rá télen síeléskor ,vagy otthon hegyen.

Namármost a dilemmáim:
1. dízelt nem szeretnék, mert félek az esetleges karbantartásoktól.
2. gázost nem szeretnék, mert félek, hogy nem véletlenül adják el.
3. turbót nem szeretnék, mert félek ha tönkremegy, és nem tudom hogy működik együtt a gázzal.
4. nagyon újabbat nem szeretnék, mert félek a kettős tömegű lendkeréktől.
5. automata váltót nem szeretnék, mert bőven eléggé megdobja a fogyasztást a 4wd.

Szóval ami jó lenne, 1800-2500ccm közötti benzines, amit majd átcsináltathatok gázosra. A kereső sokfélét kidobott:
Toyota corolla, Suzuki Baleno, Subaru Impreza, VW Golf, BMW 3-as, Audi 80/A4. Ezek szerintem nem lennének igazi méretugrások, már ami a csomagtartót illeti (kisgyerekkel ez sokat számít).

Amik így fennmaradtak a szűrőn:
VW Passat - kevés a benzines, ami van az is inkább nagyobb
Audi 100/A6 - úgy tudom a K(E) Jetronic nem szereti a gázt, meg egyébként is nehéz eset szinte, csak a 2,4 V6 jöhet szóba, de az is alig van,
BMW 525ix - tetszik, de nem sokat tudok róla,
Mercedes E??? 4matic - csak 3000ccm automatát találtam
Subaru Legacy - kevés van, ?fütyül a keret nélküli ablak?, passz
Volvo V70/XC70 - csak 2,5turbót találtam.

Van még valami ami elkerülhette a figyelmemet?

Fölöslegesen aggódok a dízelektől/már átépített gázosoktól/turbótól?

Eleve hülyeség öreg autót gázüzeműre alakítani?

A keret elég tág, mert inkább vennék valami számomra kedves autót a 90-es évekből (kb 1m), átalakíttatom gázosra és még így is marad kb 700e - 1m ft a következő néhány év szervizeire. Vagy vegyek valamit többért (1,5-1,8m) ne hallgassak a szívemre és autózzak szürkén és gondtalanul.

Előre is köszi a tanácsokat!

Miki, a családapa

Kedves Miki a családapa!

VW Passat: jellemzően 2.8-asok, kint lehet találni 2.3-ast is, talán az lenne a leggazdaságosabb

Audi 100/A6: nem tudom, hogy a K(E) Jetronic szereti-e a gázt vagy sem, sajnos nincs gázzal kapcsolatos üzemeltetési tapasztalatom, meg kellene kérdezni egy gáz beszerelésével foglalkozó iparost.

BMW 525ix: nyugodtan megvehető, jó autó

Mercedes E: W210 (kerek lámpás, minden idők legrosszabb Mercije szerintem), elképesztő helyeken tud rohadni, soknak a klímája nem működik, és nem is tudják megcsinálni, csak nagyon drágán, ez meg van spékelve egy 4x4 hajtással, és egy nagy motorral. Akkor se vegye meg, ha tízen biztatják. Az elődje a W124 sokkal jobb volt.

Subaru Legacy: kevés van az igaz, de nagyon jó, megbízható autó, nekem Imprezám volt, nem fütyül az ablaka, és nagyon értenek a 4x4-hez, ralli világbajnoki címeket csak úgy nem szoktak találni.

Volvo V70/XC70: azok tényleg mind turbósak, én nem félnék tőle, ha normálisan használja nem megy az csak úgy tönkre, bár az igaz, hogy nem fogja tudni, az előző gazdától mit kapott

Én megvenném a használt gázost, legalább nem nekem kell egy kisebb vagyonért beszereltetni, valaki már bukott helyettem. Az eladás oka nem biztos, hogy a rossz gáz lehet, de ha fél tőle keressen meg egy szakműhelyt, ahol átnézik. Ha szívére hallgat, és a 90-es évekből vesz autót, akkor is autózhat gondtalanul, és még élvezni is fogja.

A gázszett árát visszakapom?

2013. március 10., 11:37 Módosítva: 2013.03.10 11:37
1

Kedves Nepperűző!

Rendelkezem egy 2002-es Fabia Combival (1.4MPI), ami jelenleg is tökéletes állapotnak örvend és gondolkodom a gázüzeművé alakításon. Az éves futás alapján épp a megéri és a fölösleges között áll a mérleg félúton. A kérdésem az, hogy ha pár év múlva eladnám az autót, akkor a gázszett megléte emelné-e annyival reálisan az árat, mint mondjuk a gázszett beépítési költségének a fele? Vagy ez is ilyen egyszer kifizetett és soha meg nem térülő extra lesz, amivel könnyebb eladni, de több pénzt nem jelent?

Köszönettel,
István

Kedves István!

Szerintem kb. 100 ezer forint pluszt tud majd érvényesíteni az árban, többet nem hiszem. Ha elég sokat megy a beépítéstől számítva, akkor meg fog térülni, egyébként nem.

- Becsületesnepper -

Egymillióból női autót?

2013. március 6., 10:43 Módosítva: 2013.03.06 10:43
1

Tisztelt Nepperűző!

Van egy kb. 1-1,5 milliós keretem autóvásárlásra. Leginkább a városi terepjárók tetszenek (nő vagyok), de ebbe az összegbe nem fér bele az álom BMW X1 vagy a VW Touareg. Évente kb. 5-10000 km-t vezetek, főleg városban, néha autópályán. Fontos, hogy ötajtós, vagy kombi legyen, mert kutya és babakocsi szállítás is játszik. Eddig a Ford Fusion tetszett legjobban, mondhatni beleszerettem. Ajánlották még a Honda Jazzt és a Toyota Corolla/Aurist is ismerősök. Nekem még mindig a Fusion tetszik, kérem adjanak tanácsot!

Kedves Györgyi!

Jó a Fusion, nincs vele semmi baj, de nem egy ligában játszik a Jazzel, a Jazz sokkal magasabb színvonalú autó. Próbálja ki mindkettőt, és rá fog jönni, hogy miről beszélek. Most volt nálunk egy vevő, aki egy 206-os Peugeot-ból ült át a Jazzbe, és csak pislogott, hogy ő nem gondolta volna, hogy a két kocsi között ekkora különbség lehet. A Jazznek milyen szépen jár a motorja, mekkora hely van benne, milyen szépen gurul, milyen jó kapcsolási érzetű a váltója (a 206-os után pláne), milyen másképp kattan az indexkar, stb.

Francia dízel helyett mit vegyek?

2013. március 5., 09:56 Módosítva: 2013.03.05 09:56
12

Tisztelt Nepperűző!

2012. augusztusában vettünk egy 2008-as 1.5 dci kombi Lagunát, majd tréleren jöttünk haza január elsején, szerencsére visszakapom az árát a kereskedéstől. Az autó méretben kényelemben tökéletes volt nekünk, (hat hét múlva jön a gyerkőc). A gond, hogy elvesztettem a hitem a dízelben, kb. 2,2 milliónk van autóra, benzinest szeretnék, de mi az, ami kiszolgál hosszú távon, (nem hiszem, hogy gyerek mellett lesz pénz autócserére a jövőben)?

Várom tanácsát, tisztelettel:
András

Kedves András!

Sajnos, ha az ember egyszer csúnyán megégeti magát, utána elmegy a kedve a dízeltől. Benzinesekből ennyi pénzért már elég nagy a választék. Ha a Laguna egyébként tetszett vehet azt is benzinesben, de jó lehet még a Opel Vectra C, Ford Mondeo, Mazda 6, Mazda 5,Honda Accord, Toyota Avensis, Toyota Verso, VW Touran, hely van bennük, hűtenek, fűtenek, világítanak, kényelmesek. Nagyon nem nyúlhat mellé egyikkel sem, a lényeg, hogy próbáljon meg egy valódi kilométerest venni. Én valami japánt vennék, pláne ha J-vel kezdődik az alvázszáma, mert az tényleg Japánban is készült, és az egy más minőség.

Drága benzinnel járni, de félek a dízeltől

2013. március 3., 06:28 Módosítva: 2013.03.03 06:28
2

Tisztelt Nepperűző!

Én egy meglehetősen általános kérdéssel jelentkezem Önnél. Egy 2005-ös Volvo XC70 2.5T 209LE AWD automata autóval járok. Eger-Tatabánya viszonylatban használom 95%-ban, telt házzal. 6 hetente járok haza, külföldön dolgozom, 2 hetet vagyok itthon. Ezalatt négyszer járom meg oda-vissza ezt az utat. 2 éve van nálam az autó, 128000km volt vásárláskor, most 146000km. Betartok minden sebességhatárt, gyerekek ott ülnek mögöttem. Az oda-vissza 440km-es távot 9,2-10,5 literes átlaggal járom meg. Sokan mondják, hogy ez a fogyasztás ekkora autótól nagyon jó. Hozzáteszem, az autót imádom,kényelmes, tágas, ha kell, iszonyatosan megy, nem tudok róla rosszat mondani. Lehet, hogy az előző gazda érdeme is, mivel márkaszervizbe hordta az autót, azóta is rendszeresen átvizsgáltatom. Mégis felvetődött bennem az a kérdés, hogy lecseréljem egy dízelre, amivel 6-7 literrel tenném meg ezt az utat. De nagyon tartok a dízellel járó problémáktól, ami ugye akár több százezer forint is lehet. Amit nyerek az egészen, azt el is veszíthetem. Éves szinten maximum 12000 km-t teszek meg az autóval. Ebben szeretném a tanácsát kérni! Erőre is köszönöm!

Tisztelettel, Zsolt.

Kedves Zsolt!

A tíz liter tényleg jó fogyasztásnak számít az autója esetében. Ha ennyire elégedett az XC70-el, van dízellel is, és nem számít problémás darabnak, nyugodtan megveheti. Vásárlás előtt kérdezze le alvázszám alapján a kilométert a Volvonál, telefonban megmondják. Nem kell megijedni a számoktól, 200-250 ezer kilométer még egyáltalán nem sok ennek a motornak. Több ismerősömnek van ilyen D5-ös dízel motorral szerelt Volvoja, vastagon 400 ezer fölött, és semmi bajuk. Én nem tartanék a dízeltől. Számolja ki, hogy megéri-e Önnek ilyen kis futás mellett a dízel felára.

- Becsületesnepper -

Hülyegyerek-autót vennék

2013. március 2., 12:27 Módosítva: 2013.03.02 13:37
9

Kedves Nepperűző!

Fellelkesedve a múltkori BMW-s cikkén, úgy gondoltam én is megosztom terveimet! 5 év 1,3-as, 98-as Escort után élvezni szeretném a vezetést:)! 26 vagyok, család még nincs, évi 10e km, 172 cm (utolsó égéstér miatt)!

Ebben kérek egy kis tanácsot! Összeg 8-900e Ft. Nem akarok nagy autót, nem kell modern technika, csak átlag autótól eltérő menetdinamika!

Amiket nézegetek:
BMW 318is
Honda Civic 1.6 VTi
Nissan Almera GTI (SR20DE)
Toyota Celica 1.8-2.0
Toyota Corolla 1.6 G6
Alfa 156 1.8-2.0 (látvány és érzelmi alapon)

Ezekből a legvalószínűbb a BMW és a Honda, tetszik a BMW-nél, hogy hátul hajt, sportos megjelenésű, és BMW. Ellenben kicsit félek megbízhatóságra és fenntarthatóságra tőle. A Honda a maga pörgős motorjával a japán szike, régi kedvenc! Az Almera GTI ritka nagyon errefelé, a Celica is nagyon tetszik a két kerek lámpával, a G6-os Corolla talán csak váltóban nyújt többet, az Alfa meg érzelmi alapon hat rám! Lehet, hogy ilyen "hülyegyerek" autónak tűnnek, de úgy gondolom, még kell egy kis élvezet a családi kombi előtt :)! Elég nagy a tanácstalanság, hogy melyik felé menjek, kérem, ha van tapasztalat bármelyikkel, ossza meg! Akár a TC stábon belül is! Egy kis élvezetes méregzsák lenne talán a legjobb:)!

Olvastam itt régebben egy ilyet és sokszor ez jut eszembe mikor autókat nézek: "Az autó megközelítésének érzése és a vezetés élménye, nehezen számszerűsíthető faktorok!"

Várom megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

-BMW 318is: jó motor, jó helyen hajt, sok alatt van sperr, ami hóban különösen jó, nem eszik sokat (8,5), a rozsdára kell figyelni, volt a feleségemnek is egy E36 kupéja, nekem pedig egy E30 kupé, egyikkel sem volt baj, pedig az E30 csapatós volt, annak állandóan nyomtam a szemét a téli éjszakákban. Nem olyan drága fenntartani, mint azt gondolják, hegyekben áll hozzá a bontott és utángyártott alkatrész.

-Honda Civic 1.6 VTi: nagy kedvencem a motor, forgatni kell, hogy menjen, de egy nagyon jó kocsi, sajnos sok volt a hülyegyerek-autó, és rengeteget rommá törtek, de utánajárással vagy kevés utánajárással, de nagy szerencsével találni még kevéssé törötteket.

-Nissan Almera GTI SR20DE: szintén jó autó, de gyakorlatilag nincs, itthon egyet sem hirdetnek, a mobilén hármat, abból is az egyikben rossz helyen van a kormány. Én csak egy feketét láttam itthon, ami a Bútor Robié volt. Nincs hozzá alkatrész, csak a Nissanban, az meg nem lesz olcsó.

-Toyota Celica 1.8-2.0: megbízható, jó kocsi, mint egy Toyota, ne rohadjon, amúgy sok baja nem lesz, meg ne legyen korábban ropira törött.

-Toyota Corolla 1.6 G6: mint autó jó, de nem találom benne az élményt, ez egy Corolla, az 1.6-os, 110 lóerős motorral sem túl fickós, nem is néz ki annak.

-Alfa 156 1.8-2.0 (látvány és érzelmi alapon): az Alfa vásárlás általában érzelmi dolog, a 156-os kombi nekem különösen tetszik még mindig, pedig már nem egy mai csirke.

Én BMW-t vennék, mert azt lehet gázzal kormányozni, de ez én vagyok.

- becsületesnepper -

Cél a gazdaságosság

2013. február 28., 10:08 Módosítva: 2013.02.28 10:08
1

Üdvözlöm!

A párommal autóvásárlást tervezünk. Kb. egymillió forintunk van (átíratás, esetleges szervizköltségekre tettünk félre még ennek a felét). Az autót az esetek nagyon nagy részében Székesfehérváron belül használnánk munkára, ami annyit jelent: beül elindít, kliensnél megáll, tovább másik klienshez stb. Tehát, rövid távok, illetve hetente többször a várostól körülbelül 20 kilométerre lévő szülők meglátogatása. Egyelőre gyermektelenek vagyunk, de a kocsit hosszú távra vennénk, így két gyermekkel számolni kell.

A népítéletek alapján két autó típust néztünk ki:
1. Toyota Corolla 2002- 1,4 Benzin
2. Nissan Almera 2004- 1,5 Benzin

Ön szerint ezek a típusok megfelelően szolgálnak majd bennünket? A cél a gazdaságosság, praktikum, megbízhatóság. Esetleg gondolkodjunk dízel autóban?

Köszönettel: Gábor

Kedves Gábor!

Jó az Almera is, de a Corolla jobb, én azt vennék. Ezen modellek esetében biztos, hogy nem szükséges az 50 %-os tartalék, de jól gondolkodik, legalább marad pénz a téli garnitúrára is. A kérdéséből nekem úgy tűnik, hogy nem mennének annyit évente, hogy érdemes lenne dízelt venni, sokszor lenne hideg a motor, amit a benzines jobban tolerál, mivel hamarabb bemelegszik.

Becsületesnepper

Mazdát, Mercit vagy Citroent?

2013. február 27., 11:34 Módosítva: 2013.02.27 11:34
1

Tisztelt Nepperűző!

Közeljövőben szeretném lecserélni sokat futott 206-osunkat. Németországban élünk, itt vásárolnánk és használnánk az utót. A rászánt összeg maximum 2500 euro. Mindenképp kis egyterűt szeretnénk. A kiszemelt tipusok Mercedes A, Citroen Xsara Picasso, Mazda Premacy. Tudna írni ezen tipusok előnyeiről, illetve árnyoldalairól? Benzin, illetve dízelüzeműt érdemes venni? A Merci és Mazda dízeljeiről jókat olvastam, de a HDI motorról nem sok infót szedtem össze. Ezekben is van a "rettegett" kettőstömegű lendkerék, illetve üzemanyag befecskendező rendszer? Gondolom a benzinesekkel nem lehet sok probléma, vagy tévednék? Várom megtisztelő válaszát. Egy lelkes olvasójuk...

Zsolt

Kedves Zsolt!

A felsorolt típusok közül talán a Mazda Premacy-t ajánlanám leginkább, egy jó mechanikájú, jól összerakott autó, a rozsdára kell figyelni a hátsó sárvédő íveken, ajtók alján, élein. Ha jobbat akar, akkor vegyen egy Honda Jazz-t, a legjobb mini egyterű, meglepően jó helykínálattal. Kívül kicsi, belül nagy, és híres a megbízhatóságáról, nem jellemző rá a rozsda. Az 1,4-es motorral szerelt változatokat vegye, ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,2-es, de nem erőlködik, ha Németországban autópályázni kell.Győződjön meg személyesen, hogy elég nagy-e a mérete, de a 206-osnál biztos, hogy nagyobb, úgy az utastér, mint a csomagtartó.

Becsületesnepper -

Olcsó kombit szeretnék

2013. február 23., 15:41 Módosítva: 2013.02.24 11:18
3

Tisztelt Nepperűző!

Érdeklődni szeretnék, hogy 600-650 000 Ft-ig milyen kombit ajánl. Legfontosabb szempont az alacsony fenntartás,kis fogyasztás. A motorzaj nem zavar, extrák nem kellenek stb...

Mivel nem szeretnék nagyon öreget, első körben a Fabia-G Astra vonal jött szóba, ahol a Fabia győzőtt (2000-2001). Most kibővítettem a kört kicsit Polókkal, Cordobákkal, meg a legolcsóbb Passatokkal (1997-2000), de újabb kérdések merültek fel. A VW 1.6-osa sokat eszik, az 1.9 td jó lehet, a pdtdi-k már macerásabbak.

Az esetek 70%-ában egyedül közlekedem, üresen, a maradék 30% miatt kell a kombi... A Cordoba pakolhatatlannak tűnik a csomagtartó pereme miatt.

Maradt a G Astra, Fabia, és a Passat Variant, esetleg Golf 4, ha kicsit emeljük az árat.

Köszönöm szépen előre is!
Barnabas

Kedves Barnabás!

Én is a Fabiára gondoltam először, mint olcsó kombira, de a G Astra, Polo Variant, Seat Cordoba Vario is jó irány. Nem gondolom, hogy a Cordoba Variónak magas lenne a pereme, szinte szögre ugyanaz a két autó (Polo/Cordoba). A 2000 utáni Seat viszont szerintem jobban néz ki, mint a Polo.

A G Astra jó konstrukció, az Ecotec motorok kicsit csípik az olajat, de amúgy jók. Passatból ennyiért nem vennék dízelt, a tényleg jó dízel Passat közelebb van a millióhoz, Polóból/Cordobából viszont már kap a jóféle 90 lovas dízelt, az még jól is mozog ezzel a kasztnival.

Ha rólam lenne szó, vennék egy 1.9 TDI, 90 lovas Cordoba Variót, mert nekem az tetszik a legjobban, de a Polo is ugyanaz, csak más jel van rajta.

- Becsületesnepper -

Első autót vennék 52 évesen

2013. február 22., 10:50 Módosítva: 2013.02.27 11:25
5

Tisztelt szerkesztőség!

A maga nemében, úgy gondolom, különleges kérdéssel fordulok Önökhöz. Első autómat venném meg 52 évesen, reményeim szerint jó hosszú időre (min. 10 év). Fiatal koromban nem volt pénzem rá, utána pedig mindig cégautót kaptam munkámból adódóan (2-2 Focus és Astra). A legfontosabb, hogy tartós legyen és biztonságos, és mivel a gyerekek már kirepültek, nincs szükség nagy helykínálatra. A keret 5 millió forint. Amik szóba jönnek: 4 év körüli C osztály, 3-as BMW, vagy esetleg kicsit újabb Passat, 9-3-as Saab. Az lenne a konkrét kérdésem, hogy ilyen hosszú távra, évi 15-20 ezer körüli futásteljesítménnyel, melyik típussal lehet a legkevesebb problémám, dízel vagy benzines legyen-e, vásárlásnál mire figyeljek. Illetve, természetesen, hogy Önök mit javasolnak!

Üdvözlettel, Károly

Kedves Károly!

5 millió forintért már tényleg mindent lehet kapni. Ha prémium kategóriás autót akar, arra legyen felkészülve, hogy egyszer-kétszer fel fog akadni a szeme a szervizszámla láttán. Ehhez nem kell, hogy különösebben elromoljon, csak a normális szervizelésről beszélek. Ezek jó minőségű autók, nagyon nem nyúlhat mellé velük, de ilyen hosszú távon bármi történhet velük, de ha gondozza az autót, és vigyáz rá, azt meg fogja hálálni. Nem ismerem a jövedelmi viszonyait, de tíz vagy több év alatt kell rá venni néhány garnitúra gumit, rengeteg alkatrészt, és csak akkor vállalja be, ha előre láthatólag bírni fogja. Mondjuk, ha nem, még mindig el lehet adni a kocsit. A felsorolt autók közül a Saabot nem ajánlanám, viszont elgondolkodnék egy hibrid Toyota Camryn vagy benzines Lexuson. A Lexus kitűnő minőség, nem romlik el, és sosem lesz belőle striciautó. Lexusszal nem járnak olyan emberek, akikkel valószínűleg nem akar majd egy csoportba tartozni. Egy ismerősnek kilenc évvel ezelőtt hoztam egyet, és azóta nem romlott el benne semmi, csak olajat meg fékbetétet cserélnek benne. Illetve egyszer a fejegység, mert a gyerek beledobott a cd-be egy húsz forintost, és zárlatos lett, de az nem az autó hibája. Azt mondta, hogy ő megérkezett, neki más már az életében nem kell. Dízel vagy benzin? Ha évi 15 ezer kilométerrel, 6.5 literes dízel, és 9 literes benzines fogyasztással számolunk, akkor kb. 150 ezer forint a megtakarításunk a dízel javára. Ha megint lenne cégautója, akkor ez még kevesebb lenne, és a dízelnek ugyanis drágább a fenntartása.

Becsületesnepper -

Jó a Roomster, de kell a változatosság

2013. február 22., 10:36 Módosítva: 2013.02.27 11:26

Tisztelt Nepperűző,

Jelenlegi "feleség-kocsit" - egy kis Roomstert - szeretnénk lecserélni, és hasonló méretű autót szeretnénk, de ha lehet nem Roomstert (nagyon jó kocsi, de az ember szereti a változatosságot).

Mivel évek óta a második kocsi automata, így nagyon megszerette a feleségem is ezt az érzést, és következő autónak is olyat szeretne. Böngészem az oldalakat, és a szóba jött alternatívák Golf+, BMax, Roomster/Yeti, de nagyon rossz, hogy nincs egy olyan honlap ahol pl. lehetne szűrni automata sebváltóra és mondjuk összegre..., vagy van ilyen?

Milyen mini egyterű van még automatában? Eseteleg valami titkos favorit, akár 1-2 évesen, használtan? Nem ragaszkodunk nullkilométereshez, a mostani Roomstert is a Weltautónál vettük 1 évesen.

Üdv,
Attila

Kedves Attila!

A hasznaltauto.hu-n lehet szűrni automatára (az extrák között a bal felső) és árra is (legfelső sor, balról a negyedik). Magyarországon ezeknél a típusoknál nem fizetik meg az automata váltó felárát, és a magyarok ilyen autóknál egyáltalán nem, inkább csak a prémium kategóriában keresik. Németországban sokkal nagyobb a választék, Yetiből itthon 1, a mobile.de-n 762, Golf Plusból 8, kint 2200 darab van. Az én favoritom a Honda Jazz, nagyon jó autó, jól variálható az utastere, és van belőle automata.

Becsületesnepper -

Vehetek olcsón Bangle BMW-t?

2013. február 21., 18:02 Módosítva: 2013.02.21 20:22
2

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, és mindig is nagy kedvencem volt a E60/61-es BMW. Konkrétan az 525d típusú motorváltozatra gondoltam. 2 500 000 Ft-ot szánnék a gépjárműre. Ez sajnos ennél a modellnél eléggé beugró szint, így egy kicsit félek a buktatóktól. Kérdésem az lenne, hogy ennyiért lehet-e normális állapotút kapni, szabad-e ilyet vennem, vagy ennyi pénzért felejtsem el?

Üdv.: Sándor

Kedves Sándor!

Ha valamiből csak a belépő szintet tudja megvenni, akkor az nem az Ön autója. Minden típusra igaz, hogy a vételáron felül kell lenni 20 % tartaléknak, hogy egy szervizt azonnal meg tudjunk csinálni. Nem kell elfelejtenie feltétlenül, és van úgy, hogy elfogadható autót tudunk venni a belépőszinten, de ez csak akkor derül ki, ha elmegyünk, és megnézünk párat. Csak akkor vegye meg, ha azonnal van 300 ezer forintja pluszban, nem 150 ezer forint a fizetése, és záros határidőn belül lesz/van pénze gumira. Egyébként egy jó autó, 250 ezer kilométer nem gond neki, de ez egy használt gép, ami előbb-utóbb el fog romlani, és akkor pénzt fog kérni, egyszer keveset, másszor többet.

- Becsületesnepper -

Láma vagyok, de nem akarok vackot venni

2013. február 19., 14:17 Módosítva: 2013.02.19 14:17
3

Tisztelt Nepperűző,

szeretnék vásárolni egy Toyota Corollát, olyan 1,5M forintig. A kiszemelt autó már meg is lenne, a hasznaltauto.hu oldalon találtam, kereskedésben.

Kérdésem az lenne, hogy mint laikus és olyan, akinek nincs egy autószerelő ismerőse sem, hol találhatok olyan személyt, aki pl. fizettség ellenében meglátogatná velem a kereskedést, az autót átnézné és segítene a döntésben "szakmailag"?

Létezik ilyen "szolgáltatás"?

Gondolom kereskedésből márkaszervízbe nem lehet "elvinni" a járművet, hogy erről megbizonyosodjunk, ezért inkább a fent vázolt megoldás "játzsik".

Köszönöm!
Zoltán

Kedves Zoltán!

Miből gondolja, hogy a kereskedő nem vinné el átvizsgálásra az autót? Megkérdezte már? Ne legyen szégyenlős, nyugodtan kérdezze meg. Ha a kereskedő el akarja adni az autóját, belemegy, ha nem, akkor valamit takargat vagy csak simán letojja az egészet, mindkét esetben hagyja ott az autót.

Egyvalamit azonban gondoljon meg előre jó alaposan. Csak akkor kérje a kereskedőt az állapot felmérésre, ha eldöntötte, hogy az az autó kell Önnek, és ha a szervizben azt mondják, hogy jó, akkor meg is akarja venni. Nézzen meg pár autót, és amelyik a legjobban tetszik, azt kérje meg a szervizlátogatásra. Minden kereskedő rosszul van attól, amikor az állapotfelmérés során jónak bizonyul az autó, és utána a vevő azt mondja: öööö köszönöm, ha aktuális, jelentkezem.

Ennél csak az a szebb, amikor megkérnek, hogy vasárnap délben mutassam meg az autót, mert csak akkor érnek rá. Rendben, megértem, hét közben dolgoznak, én meg el akarom adni az autót. Megnézik, kipróbálják, tetszik, majd ajánlatot sem tesznek az autóra, csak megkérdezik, hogy van-e a környéken valami jó étterem. Na. erre mindenki joggal mondja, hogy ANYÁD! Tiszteljük a másik idejét annyira, hogy nem pazaroljuk.

Egy ilyen átvizsgálás a távolságtól függően elvesz a kereskedő idejéből akár három-négy órát is, ez nem szórakozás, és ennyi fölösleges ideje senkinek sincs. Ha a szervizben azt mondják, hogy kocsi kukára volt törve vagy hulla a motorja, köszönje meg a lehetőséget, és nyugodtan hagyja ott, nem kötelező mocskot venni. Ha azt mondják, hogy lóg ez meg az a gömbfej, egy-két dolgot ki kell cserélni, rozsdás a kipufogó, attól még lehet jó az autó, csak költeni kell rá. Ez egy használt autónál teljesen normális. A javításokról megegyezhet a kereskedővel is. A márkaszervizes árakat nyugodtan ossza el kettővel, hárommal, hacsak nem oda akarja vinni az autót javíttatni. Az alkatrészárakról tájékozódhat az alkatrész webáruházaknál, ilyeneket nézzen, hogy kuplung szerkezet, fékbetét, féktárcsa, kipufogó.

Az ár reális is lehet, de így, hogy az autót még képen sem láttam, felelőtlenség lenne bármit mondani. Egy kétszer tekert órás, 350 ezret futott autóért nem az.

- Becsületesnepper -

Kisautót hatszázért

2013. február 17., 07:09 Módosítva: 2013.02.17 07:09
3

Tisztelt Nepperűző!

A feleségemnek keresek második autóként benzines kisautót 8-12 éves korig. Fontos a megbízhatóság, az alacsony fenntartási költség, nem árt, ha ötajtós is van belőle, hogy a gyerkőcök is gyorsan ki tudjanak ugrani a suli előtt. Nem utolsó szempont az élvezetes vezethetőség sem. Egyelőre a Peugeot 206, a Fiat Punto II és a Suzuki Swift került a látótérbe. Ön melyiket részesítené előnyben?

Tisztelettel: F&G

Kedves F&G!

Az élvezetes vezetés nem az ennyi pénzért kapható kis autókról szól, ezek inkább csak közlekedési eszközök, ezért ezen kritériumon elegánsan lépjünk át. A 206-os Peugeot jó, a hátsó futóműre kell figyelni, és akadós a váltója. Punto II-nél a rohadásra kell figyelni, illetve a city kormánnyal is előfordulhatnak gondok. A Suzuki a legkevésbé problémás ezek közül, kisebb összegért, válogatni lehet a klímás modellek közül, és még marad pénz szervizre meg téli gumira is. Örök, mint a nyomorúság, és ha rendesen szervizelik, szétüthetetlen. Én egy 1.3-as Suzukit vennék.

- Becsületesnepper -

Öregedő német luxust vagy fiatal kisautót?

2013. február 15., 14:13 Módosítva: 2013.02.15 18:19
6

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném a segítségét kérni első autóvásárláshoz. A kocsit első sorban autópályán használnám évi 30 ezres futásteljesítménnyel, ezért a kényelem és biztonság elsődleges. A vásárlásra kb. 1 millio forintot szánnék. Nem tudom, mi érné meg jobban egy fiatal kis autó (pl. Ford Fiesta) vagy inkább egy idősebb német luxusautó. (Benzines vagy dízel)

Várom válaszát, köszönettel: Balázs

Kedves Balázs!

A kis Ford Fiesta egy jó autó, egyszerű megbízható technika. Ha autópályás kocsi kellene, nem ez lenne az első ami eszembe jut, már csak a mérete okán sem. Jellemzően kis motorokkal gyártották, azok meg igencsak erőlködnek az emelkedőn. Autópályára a Fiestából az 1.4-es dízelt venném, azzal könnyebben tartható a 140-es sebesség tartósan, és nem is eszik sokat. Azt nem írta hány centi, mert ha magas, inkább vennék valami nagyobb autót. Én 191 vagyok, és a feleségem 206-os Peugeot-jával letekertem három nap alatt 3000 kilométert, nem volt bajom vele, de ha rendszeresen azzal kellene mennem ennyit, az nem esne jól.

Ezért a pénzért lehet venni Mercedes E osztályt , 5-ös BMW-t, A6-os Audit. Az Audi talán a három közül a legkevésbé rohadós. Az itthoni kínálat tele van lefingott, néha szervizeltgetett, kétszer-háromszor tekert órás kocsikkal. Benzinesekből jobbakat lehet találni, a dízelek nem túl fényesek. Persze van jó is, de azt nem a legolcsóbbak között kell keresni. Kényelmes autók, a forma mai szemmel is szép, nem egy hisztis fajta. A kerek lámpás E osztályt (W210), már nem ajánlanám jó szívvel, ezt tartják (én is) a Mercedes mélypontjának, különösen, ami a rozsdát illeti, bár vannak kivételek. Az elődjét, a W124-est sokkal jobbnak tartom, bár a szerkesztőségi Mercedes guru, Csikós Zsolt úgy tartja, a koribbiak még jobbak, de kétségtelen, hogy a W210 egyike a valaha volt legrosszabb Mercedeseknek.

Ebből az évtizedből a 92-től gyártott E osztály a kedvencem, ez a W124 utolsó három évjárata. Az 5-ös BMW-t (E39) benzinesben vennék, imádom a hathengeres motorjaikat, jól mennek, szép a hangjuk, tartósak. Ezekből az 525i, 528i az igazi, már van bennük elég akarat, de isznak is. Évi 30 ezres futásnál már nem mindegy a fogyasztás, ezért én egy Audi A6 Avantot (1994-97-ig) vennék, a jóféle 2.5-ös, sorötös, 140 lovas dízellel, hatsebességes váltóval. Ilyeneket még lehet kint találni jó kilométerrel (értsd 250-300 ezer), sokáig vezetett szervizkönyvvel, 2000-2500 EUR-tól. Az egy komfortos nagy szekrény, a magamfajta szép nagy marha emberből elfér benne négy, kényelmesen. Autópályán erőlködés nélkül bírja a 140-160-es utazó tempót Kamcsatkáig meg vissza.

Ha az öreg német mellett dönt, ne kössön kompromisszumot, inkább vegyen tényleg szépet, drágábban. Ezeknél már különösen igaz az olcsó húsnak híg a leve mondás.

Becsületesnepper -

Drága egy BMW fenntartása?

2013. február 13., 18:26 Módosítva: 2013.02.13 20:41
9

Tisztelt Nepperűző,

a feleségemnek szeretnénk egy megbízható, alacsony fogyasztású autót venni és hosszas keresgélés, tanakodás után az 1-es BMW-re esett a választása (2006-2008, 1.6 vagy 1.8 benzines). Ön mit gondol erről az autóról, jó választás lehet? Rengeteget megnéztem én is, és olyan 2.3-2.7 millió között van nem is egy, amit még én is szívesen elvezetnék, de nem vagyok benne biztos, hogy például a szervizköltségek mennyire keserítenék meg magát a tényt, hogy egy BMW-t vezetünk.

Köszönettel,
Norbi

Kedves Norbi!

Jó autó az 1-es BMW, de még mindig belengi márkát a kifizethetetlen szervizköltség legendája. Az 1-es nem 7-es BMW, a költségei sem azok. Tény, hogy nem az 1.3-as Suzuki Swift költségeivel kell kalkulálni, de nem fenntarthatatlan autó, és nem is elromlós fajta. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, ezért ajánlom, hogy a kopó alkatrészek árairól tájékozódjon az alkatrész-webáruházaknál, illetve nézze meg, hogy szeretné-e kifizetni a téli-nyári gumiszett árát, aztán eldöntheti, kell-e Önnek vagy sem. Nekem tetszik.

- Becsületesnepper -

Az asszony másik autót akar

2013. február 12., 11:22 Módosítva: 2013.02.12 11:22
15

Tisztelt Becsületesnepper!

A feleségemmel autót szeretnénk vásárolni a helyzet az, hogy nagyon nem egyezik az elképzelésünk.. Kb 800000-1000000 ft lenne rá.

Fontos szempont a kis szerviz igény, használhatóság, tartósság, valószínű többet nem lesz pénz kocsira. Ennyi pénzért láttam jó állapotú renault megane-t, seat cordoba-t. mind kettő 2005-ös évjárat.

De ezek a feleségemnek nem tetszenek,, "túl nagy".. Neki inkább a citr. c3, peugeot 206, jönnek be... 10.000 km-nél többet nemnagyon mennénk vele egy évben, gyereke(ke)t oviba, bevásárolni, néha hosszabb túra.

Ezekről mi a véleménye? esetleg valami más? jobb?

Megtisztelő válaszát köszönöm
Üdv: Laci

Kedves Laci!

A Peugeot 206 3835 mm, a C3 3850 mm, a Mégane 4210 mm, a Seat 4290 mm hosszú, mutassa meg a feleségének a különbséget egy mérőszalagon, hátha az segít. A nagy autó nem itt kezdődik. Tényleg nem sértésnek szánom, és távol álljon tőlem, hogy bármi sértőt mondjak a feleségére, de ha vezetéstechnikailag jelent gondot egy ekkora méretű autó, akkor ott nem az autó méretével van baj, sokkal inkább gyakorlás vagy önbizalom kérdése a dolog. Az, hogy negyven centivel hosszabb dologban ülök teljesen mindegy vezetési szempontból. Autóban ez nem olyan nagy differencia, és a nagyobbnak a csomagtartója is nagyobb, ha nyaralásról van szó. Ennyi pénzért lehet venni egy tényleg jó Focus I-est az utolsó évjáratokból, az jobb, mint a Megane, de a Cordobáról sem beszélném le.

- Becsületesnepper -

Tizenéveset hosszú utakra

2013. február 10., 16:18 Módosítva: 2013.02.10 16:18
4

Kedves drága jó Totalcar!

Rendszeres külföldre járáshoz kellene beszereznem egy autót. Nem használnám minden nap, kb kéthetente kellene megtennem vele oda-vissza 2*kb1800 főleg autópályás km-t.

Három-négy ember plusz a roppant mennyiségű csomag miatt kizárólag kombi jöhet szóba.

Van néhány kiszemeltem, az lenne a kérdésem, ezek közül melyiket tartod Te a célnak leginkább megfelelőnek, fogyasztásbeli (megrakottan fogunk csak jönni-menni), kényelmi, és legfőképpen a pakolhatósági-terhelhetőségi szempont alapján.

A jelöljeim tehát:
2000-es Mondeo 1,8 zetec
2001-es Avensis 1,8 VVTI
2001-es V70 2,4
2003-as Galant 2.0
2000-es Grand Voyager 2,5TD

De ha esetleg valamelyiket másik motorral ajánlanád, azt is meghallgatnám!

A keret 1-1,2M Ft.

Előre is köszönöm szépen, és

üdv
Gáspár

Szervusz Gáspár, az utca hírmondója!

Nem tudom, mik a preferenciáid, de hallgasd meg az érvelésem:
- európai típust preferálnék, kiterjedt szervizhálózattal, ha netán beütne a ménkű külföldön, akkor emberi áron lehessen javíttatni
- a felsorolt típusokból ezért TALÁN leginkább a Mondeo jöhetne szóba, de sajnos a minősége hagy kívánnivalót maga után, a bele szeret szétesni, igénytelen műanyagok, megbízható, bár terhelve azért sokat fogyasztó motor
- a második titkos favorit a Galant lenne, de - mint mondtam - ha baj van, akkor sokba kerül

Látom, hogy inkább a benzinesek felé húz a szíved, de hidd el, megpakolva, hosszútávon sokkal kifizetődőbb egy dízel. És ezzel el is értünk oda, hogy oké, de melyiket? Alapvetően én mindenképpen a VW-csoport 1.9-es (még nem PD) klasszikus, adagolós motorját preferálnám 90 ill. 110 lóerővel. Hegyekben gyártották, minden faluvégi szerviz ért hozzá és az alkatrészellátása is megfelelő. Ha találsz ilyet egy elfogadható Passat Varinatban, akkor nyert ügyed van.

B-tervként a Peugeot 406 kétliteres HDi-je is szóba jöhet, bár az 1.9 TD 90 lóerővel a tuti, de azt már a kétezres években (ha jól tudom) nem gyártották. Ha mégis mindenáron a benzineshez ragaszkodsz, akkor nem biztos, hogy a legkisebb motor a legjobb választás, hiszen csomagokkal-sok emberrel egyáltalán nem garantált, hogy kevesebbet fogyaszt majd, mint egy nagyobb (akár hathengeres) motor.

A Grand Voyagert felejtsd el, ha csak nem akarsz egy csaknem kéttonnás szopórollert tologatni Európa útjain. A piac nem véletlenül árazza be őket oda, ahová. A VM Motori turbódízelre elég hidegen rálehelni és azonnal hengerfejes lesz, a merev hátsó híd pedig messze nem olyan komfortos, mint egy tetszőleges kombi futóműve.

A Volvóval vigyázz, nehéz kifogni a megkímélt, kéziváltós példányokat és komoly szervizköltségbe lehet belerohanni velük.

Remélem, sikerül megtalálnod a megoldást.

Üdvözlettel
Vályi István

Németet? Franciát? Románt?

2013. február 7., 17:55 Módosítva: 2013.02.09 11:40
1

Sharan, Espace vagy Lodgy? Esetleg más?

Hamarosan megszületik harmadik gyermekünk, és mivel a gyerkőcök között eléggé kicsi a korkülönbség, szükségünk van egy olyan autóra, amelyben kényelmesen elférünk három gyereküléssel a hátsó üléssoron. E megfontolásból a címben szereplő modelleket szemeltük ki. A kiválasztásnál egy fontos kritériánk van: legalább manuális klíma legyen az autóban - ez egy egyterűben a nagy üvegfelületek miatt nyáron szinte nélkülözhetetlen. Személy szerint a VW-nek örülnék a legjobban, de elég sok panaszt olvasni a megbízhatóságára. A Dacia mellett az szól, hogy nagyjából szalonból hozom ki annyiért, mint amennyibe egy 7-8 éves VW kerül, de a Renault is lényegesen olcsóbb használtan. A Renault / Dacia párosról inkább gyakori, de apróbb elektronikai hibákat írnak - ezektől az autóktól "csak" a szokásos franciaautó-fóbiám van. Ez ügyben szeretném a tanácsát kérni - melyik autó a legjobb választás ár/érték viszonylatban max. 3 millió Ft-ig? Esetleg van egyéb javaslata a fenti három modellen kívül?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. András

Kedves András!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió szerintem elég megbízható, több is szolgál az ismeretségi körben évek óta. Ami típus hibának számít, az, hogy a légtömegmérő tönkre megy, ebben az esetben gyengébb lesz a kocsi, de megy. A másik, hogy a váltó kihajtásnál a féltengelyről lejön a ricni, de akkor ott, azonnal megáll a kocsi. Ezen kívül nem nagyon van velük gond. Mondjuk a ricni lejövetele nem vicces, érdemes ránézni vásárlás után és ha kétséges, cserélni. Le nem beszélném róluk, mert ezek nem olyan rettenetes tételek, hogy nagyon fájna a kifizetésük, teljesen jók arra a célra, amire Önnek kell, és az öt ülés mögött még mindig van csomagtartó, amire nagy szükség van három gyerekkel. Én meg merném venni. Az Espace-ra tényleg inkább az elektronikai anomáliák jellemzőek, az egyik ismerősöm folyamatosan szívott vele, a másiknak semmi baja nem volt. Opció lehet még a Toyota Previa, Toyota Avensis Verso is. A gyereküléseket bele kell próbálni, mert nem tudom fejből bele férnek-e, de szerintem igen.

Becsületesnepper

Terepjárót vennék 5 misiért

2013. február 2., 11:05 Módosítva: 2013.02.02 11:05
6

Kedves Nepperűző!

A tanácsát szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban.

A cél mindenképp egy nagyobb SUV, vagy akár terepjáró kategóriás autó. Automata, megbízható és elegendő csomagtartó két kutya számára. Összeg max 5-5.5 millió, de ha szükséges mehet följebb is.

Jelenleg 3 variációban gondolkozom, ezek nagyon nem egy kategóriák, hasonlóság is alig van közöttük, de ezekre tudtam letisztítani a szóba jöhető variációkat:
A) - 2007-2008-as Honda CR-V 2.0 benzin (aut): Leginkább az Executive modell jöhet szóba, de abból nagyon kevés van, szinte nincs is.
B) - 2006-2007-es Lexus RX400h (cvt)
C) - 2006-2007-es Toyota Land Cruiser D4D (aut)

Ezek közül melyiknél mire érdemes figyelnem? Meg szabad-e venni az LC-ket 200 ezer km környékén? Tudna-e ajánlani esetleg más alternatívát? Illetve egy szubjektív dolog: Ön mi alapján döntene? :)

Segítségét előre is köszönöm!

Üdv,
Tamás

Kedves Tamás!

Ezek közül egyik sem elromlós fajta. A legterepjárósabb ezekből a Land Cruiser, ennek van csak klasszikus értelemben vett terepjáró futóműve és hajtáslánca, a többiek csak olyanok mintha azok lennének. A hosszú Land Cruisernek elég is lehet a csomagtere a kutyák számára. A Land Cruisereket nyugodtan megveheti 200 ezer kilométernél, legalább be van járatva. Arra figyeljen, hogy ne egy szét terepezett darabot vegyen. A márkaklubok honlapján biztos tudnak Önnek tanácsot adni, mik a kritikus pontok, bár a Land Cruiserek minimális átalakításokkal jól bírják még a Dakart is. Nem szeretem a SUV-okat, de ha terepjáró kellene, a Land Cruisert venném.

Üdv:

becsületesnepper

Melyik a legjobb autó derékfájásra?

2013. február 1., 16:55 Módosítva: 2013.02.01 16:55
1

Tisztelt Nepperűző!

Használt autót szeretnék venni, és a szokásos elvárásokon kívül (alacsony fenntartási költség, korrekt fogyasztás) nagyon fontos lenne számomra a tágasság és a kényelem. Mit tudna nekem javasolni 1,8-2,5 millió Ft környékén a használt piacon? Évi ~8-12 000 km-t autózom, és komoly derékproblémám van.

Tudom, hogy a Saab és a Volvo írtó kényelmes, de nem hiszem, hogy fenn tudnám tartani. Nekem nem fér bele egy autó javítására rákölteni egy összegben 100-300 Ft-okat. Csak a példa kedvéért egy Octavia, egy C Vectra, vagy ilyesmi kényelmesnek számít?

Köszönöm, ha válaszol nekem!

Kedves Kérdező!

Sajnos orvosi szempontból tanácsot adni nem tudok, mert ahhoz nem értek, és nem tudom, hogy az Ön problémája esetén a puha vagy a kemény ülés a jó. Minden embernek más a teste, más a kényelmes mindannyiunknak. Egy biztos, bőrös autót ne vegyen, mert télen azonnal beáll a dereka a hideg bőrön, ülésfűtés ide vagy oda. Valószínűleg csak hosszabb távokon derül ki, hogy egy autó kényelmes-e Önnek vagy sem. Talán az lenne a megoldás, hogy körbenéz ismerősi körben, kinél mit lehet kipróbálni ülés szempontjából. Elég hülyén érezheti magát az ember, ha az eladó felé az egyik kérdése az, hogy elücsöröghetek egy-két órát a kocsiban, bár az Ön problémájára csak ez a megoldás. Kereskedőnél még csak megoldható, de magánszemélytől nehezen várható el, hogy őrizze Önt, amíg kiüli magát. Mondjuk kereskedőként engem nem zavarna.

A Saabról lebeszélném, annyira szűk rajongó tábora van, hogy már nincs is ilyen autógyár. Újként túl volt árazva, aztán a piac beárazta. Ilyen éves futáshoz mindenképpen benzinest autót ajánlanék. Jó lehet a C Vectra, Avensis, Octavia is, ha ebben a méretben gondolkodunk.

A szervizzel kapcsolatban azért annyit megjegyeznék, hogy ezért az összegért már modern autót fog venni, és a javítás költsége simán lehet több, mint 100 ezer. Az autó egy gép, egyszer biztosan el is fog romlani. Nem régen cseréltem egy trafósort, már meg is volt a 130 ezer forint. Az autó szervizelése nem úgy fog kinézni, hogy 15 ezrenként lecseréli az ember az olajat, és kész. Optimális esetben így lesz, de lehet, hogy nem, ezzel kapcsolatban ne legyenek illúziói.

Három gyerekkel mibe férünk be?

2013. január 31., 16:43 Módosítva: 2013.01.31 16:43
6

Hamarosan megszületik harmadik gyermekünk, és mivel a gyerkőcök között eléggé kicsi a korkülönbség, szükségünk van egy olyan autóra, amelyben kényelmesen elférünk három gyereküléssel a hátsó üléssoron. A kiválasztásnál egy fontos szempont van: legalább manuális klíma legyen az autóban - ez egy egyterűben a nagy üvegfelületek miatt nyáron szinte nélkülözhetetlen. Személy szerint a VW Sharannak örülnék a legjobban, de elég sok panaszt olvasni a megbízhatóságára. A Dacia Logan MCV mellett az szól, hogy nagyjából szalonból hozom ki annyiért, mint amennyibe egy 7-8 éves VW kerül, de a Renault is lényegesen olcsóbb használtan. A Renault / Dacia párosról inkább gyakori, de apróbb elektronikai hibákat írnak - ezektől az autóktól "csak" a szokásos franciaautó-fóbiám van.

Ez ügyben szeretném a tanácsát kérni - melyik autó a legjobb választás ár/érték viszonylatban max. 3 millió Ft-ig? Esetleg van egyéb javaslata a fenti három modellen kívül?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. András

Kedves András!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió szerintem elég megbízható, több is szolgál az ismeretségi körben évek óta. Típushibának számít, hogy a légtömegmérő elromlik, ebben az esetben gyengébb lesz a kocsi, de megy. A másik, hogy a váltó kihajtásnál a féltengelyről lejön a ricni, de akkor ott, azonnal megáll a kocsi. Ezen kívül nem nagyon van velük gond. Mondjuk a ricni lejövetele nem vicces, érdemes ránézni vásárlás után és ha kétséges, cserélni. Le nem beszélném róluk, mert ezek nem olyan rettenetes tételek, hogy nagyon fájna a kifizetésük. A három típus teljesen jó arra a célra, amire önnek kell, és az öt ülés mögött még mindig van csomagtartó, amire nagy szükség van három gyerekkel. Én meg merném venni. Az Espace-ra tényleg inkább az elektronikai anomáliák jellemzőek, az egyik ismerősöm folyamatosan szívott vele, a másiknak semmi baja nem volt. Opció lehet még a Toyota Previa, Toyota Avensis Verso is. A gyereküléseket bele kell próbálni, mert nem tudom fejből bele férnek-e, de szerintem igen.

Golfot vagy Mazdát?

2013. január 30., 11:05 Módosítva: 2013.01.30 11:05
28

Tisztelt Nepperűző!

Friss házasként elgondolkodtam a családi autó vásárlásán. Jelen pillanatban nagyjából 900e- 1,5M Ft környékén gondolkodok. Jelenleg Golf IV és Mazda3 került a képbe. Ami fontos lenne, az a meghízhatóság és a fenntartási költség, illetve alapvetően hosszútávra gondolkodok vele.

Szeretném kérni tanácsát (esetleg alternatív javaslatát) a típusválasztással kapcsolatban.

Köszönettel Árpád

Kedves Árpád!

Mindkettő jó autó, mindkettő megbízható, de én a japánokat sokkal többre tartom műszakilag. Laikusként azonban lehet, hogy a Golf jobb választás, mert ahhoz tényleg minden bokorban van alkatrész. A Golfnál arra kell vigyázni, hogy nagy darabszám miatt, nagyon sok a többször tekert órás, leélt darab. Nem írta, hogy dízel vagy benzines autót szeretne. A dízelből inkább a 90 lovas motort ajánlanám, az a legtartósabb, legegyszerűbb. A benzinesek egyszerű motorok, különösebb bajuk nem szokott lenni. Az aszfaltot nem szedik föl, de közlekedni lehet velük.

Ha részletesebb információkra vágyik, olvassa el bátran Nínó Karotta csodás tesztjét az autó újkorából, illetve Papp Tibi kalandját az egymillió kilométeres IV-es Golffal, talán segítenek a döntésben.

Üdv:

becsuletesnepper.hu