Üdvözlöm!
Autovásárlást tervezek 2,5, max 3 millió forintot szánok rá. Az autót 60%-ban autópályán 40%-ban országúton használom, városban egyáltalan nem. Évente olyan 15-20 000 km-t teszek meg. Jelenleg egy 1,4-es Corollám van, amit az autópályázásnál igencsak kevésnek érzek és 140-es tempónal a fogyasztása sem a legjobb. Gondolom, egy 2 literes dizel sokkal jobban illik a 140-150-es tempóhoz mint a jelenlegi autóm. Passat, Avensis, A4, 3-as BMW esetleg Corolla, amiket nézegettem eddig. Ön melyik autót és milyen motorral (dizel/benzines) ajánlaná? Esetleg valami más modellt?
Kedves Kérdező!
A kis motoros autók jellemzője, hogy nagyobb tempónál elkezdenek sokat enni, mert ott már nagyon pörgetni kell őket. Ez jellemző a kis motoros, gyengébb dízelekre is. Jól gondolja, erre a tempóra jobb lenne egy kétliteres dízel. A BMW jóval erősebb, de az Avensis is elég erős a pályázáshoz. Az Avensis sokkal nagyobb belül, nézze meg mindkét autót, azután azt vegye, amelyik az Ön igényeinek megfelelőbb. Arra figyeljen, hogy lehetőleg leinformálható futásteljesítményű autót vegyen, ne a mágikus 80 ezreset keresse.
Kedves Nepperűző!
Kérlek, segíts, mert mindenkitől más tanácsot kapok... már nem látom reálisan a dolgokat.
Autóvásárlás előtt állok, mostanság szeretnék vásárolni maximum 2 millióért egy autót.
Volvo S40 2004 7.havit (ez már az új kasztni) néztem ki kétliteres dízelmotorral, óra szerint 260Ekm-rel... viszont sok helyen azt hallottam, hogy elég költséges lehet a dízel ebben a korban. Néztem ugyanezekkel a paraméterekkel (Volvo S40) 2004/7 havi 2.4 benzinest is...
Havi kb.2500 km-t utazok, vegyesen autópályán és városban használnám, leginkább Ausztriában. Számításaim szerint ekkora benzinessel járni(10 liter/100km vegyes használatnál) kb. 400-450EFt-tal kerülne többe évente, a dízelhez viszonyítva (6,5 liter/100km vegyes használatnál)
A kérdés az lenne: elképzelhető-e, hogy a dízelre éves szinten költeni kell 400-450Eft-ot? (nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó stb.)
Mert ha nem, akkor véleményem szerint érdemes lehet dízelt venni, mert a benzinesre mindenképp kiadom a benzin miatt a korábban említett 400-450EFt-ot.
Viszont, ha valami csoda folytán a dízelnél megúsznám a drágább részek cseréjét, akkor mindenképp megérné a dízel.
Alternatívaként szóba jöhetne egy Volkswagen Golf 5-ös, 2005 évjáratú, 1.6 benzines, szerinted?
Előre is köszönöm a segítséget!
(bocs, ha kicsit hosszúra sikeredett a levél)
Üdv.: Kristóf
Kedves Kristóf!
A dízel még lehet nagyon jó 260 ezernél, nem kell mindjárt a teljes széthullásra gondolni. Egy ismerősöm S 60-as Volvojában 450 ezer van, és mindennap használja gond nélkül. Nem gondolom, hogy rá kellene költeni ennyi pénzt a dízelre, LEHET, hogy éveken át nem visz el nagyobb összeget a karbantartáson kívül. Ennél a futásteljesítménynél már várható egy kettős tömegű lendkerék csere (200-250 ezer forint), de nem biztos, hogy azonnal cserélni kell, lehet, hogy még sok van benne vagy már kicserélték. Informálja le! A fogyasztása valóban 10, illetve 6,5 liter, és évi 30 000 kilométernél már érdemesebb dízelt venni. Én meg merném venni a dízelt. A Golf V. 1,6-os nem egy rakéta a dízel Volvóhoz képest, jó autó, de a teljesítménye alapján kicsit kilóg a sorból. Autópályázásra inkább vennék egy nagyobb, nyomatékosabb motort.
Becsületesnepper
Tisztelt Nepperűző!
Érdeklődnék,hogy egy külföldről, Olaszországból behozott Fiat Stilo 1.9-es gépjárművet hol kell levámoltatni? Vagy a regisztrációs adót hol kell befizetni, vagy egyáltalán mi az egésznek a menete? Itt van az autó, de el kell vinni műszakira, rendszámoztatni kell és tanácstalan vagyok. Ebben kérném a segítségét, Zala megyéből. Hol érdeklődhetnék? Köszönöm válaszát.
Üdvözlettel:
Maria
Kedves Mária!
Az autót először el kell vinni az Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, és levizsgáztatni. Utána, az NKH-nál kapott papírokkal elmegy a vámhivatalba, ott befizeti a regisztrációs adót. Harmadik lépésben, hóna alatt az összes papírral, elmegy az okmányirodába, ahol megkapja a rendszámot és a forgalmit. Eredetvizsgálatot nem kell csináltatni. Nem írta le, hogy Zala megyében hol lakik, ezért kérdezze meg a tudakozóban, hol vannak a legközelebbi hivatalok.
Tisztelt Nepperűző!
13 éves VW Borámat szeretném lecserélni egy kombi autóra. Párommal Ausztriában dolgozunk téli ill. nyári szezonban, így 4x költözünk egy évben, ezért kellene a kombi. Audi A4 2.0 CR TDI és BMW 318/320d egyenlőre az elképzelés 2008/2009-es évjárattól. Árban 3,5 MFt környékére gondoltunk. Mennyire éri meg ezeket az autókat megvenni és mire kell odafigyelni a vásárlásuknál. HA-n láttam kettőt Gödöllőn, bíztam benne, hogy önöknél van, de sajnos nem. Esetleg érdemes Németből behozni őket, ha már úgyis EUR5-öst akarok venni? Esetleg valami alternatíva a két márkán kívül?
Köszönettel:
Ákos
Tsztelt Ákos!
Ezek a típusok elég megbízhatóak, nem nagyon rejtenek aknákat. Amire figyelni kell az a szervizelés, nem szabad elhanyagolni. A BMW-nél például időnként cserélni kell a kartergáz szűrőt, amiről némelyik szerelő nem is hallott. Járjon utána mit, mikor kell cserélni, és ne ezen spóroljon. A Bora-nál lényegesen drágább lesz, de nem kifizethetetlen. Érdemes kintről venni, árban nem biztos, hogy olcsóbb lesz, de a nagyobb választék okán, nagyobb eséllyel talál jól felszerelt, követhető előéletű példányokat.
Üdv:
- becsületesnepper -
Üdvözlöm!
Jelenlegi Citroen Xsara Picassonkat (Tendance felszereltség, 2006-os, 1.6, 16 szelep, benzines, 77 ekm) hasonló kialakítású, tudású autóra cserélnénk tavasszal. Elvárás, hogy hátul 3 osztott ülés, min. 450 l raktér, 1.6 benzines vagy dizel motor és közepes komfort felszereltség legyen és maximum 60 000 km és 2008 utáni gyártás.
Amikben eddig gondolkodtam: Citroen C4 Picasso; Peugeot 308 sw; Honda FR-V (1.8)
A keret a cserére körülbelül +1,2M Forint, azaz ttl. 2,5- 2,7 MFt.
Miben típusban érdemes még gondolkodnom, milyen motort válasszak, magyar vagy import; stb...
Minden ötletet, javaslatot nagyon megköszönök!
Üdv; Gábor
Kedves Gábor!
A C4 Picasso esetében friss az élmény számomra is (nemrég vezettem 1500 kilométert egy ilyennel), tökéletesen megfelel a kívánt paramétereknek, kényelmes utazó autó, és mivel pont egy Citroenből szállna ki, valószínűleg Önnek ez lesz a három autó közül a legszimpatikusabb. A Peugeot 308-hoz még nem volt szerencsém, más a karosszéria, de műszakilag hasonló, mint a C4. A Honda a legkevésbé ismert ezek közül, ebből a legkisebb a választék, ám valószínűleg ezzel lesz a legkevesebb gondja a későbbiekben. Az 1.7-es motort elég jól ismerem, szinte csak az olajat kell cserélni, sose romlik el, és kimegy a világból. Hogy dízel vagy benzin azt Önnek kell eldöntenie, de ha 20-25 ezer km alatt megy évente, és nem autózik hosszú távokat, akkor nincs sok értelme dízelt venni.
Tisztelt Nepperűző!
Egyetemista vagyok és az autók megszállotja, mióta járni tudok. Az utóbbi években elég jól alakult az anyagi helyzetem, hála kedves nagyszüleimnek. Édesapámnak rengeteg autója volt, de BMW sosem volt a családban, szóval szeretném megtörni az átkot, és beszereznék egy E36 320i-t. Tudom, ilyenkor mindenki azt gondolja, hogy a hüjegyereknek BMW kell, hogy legyem mivel villogni, de én csak az autentikus BMW érzést szeretném átélni, amit a sorhat kinál. Nem matricáznám fel, nem kapna sportkipufogót és sokwattos audio rendszert. Ellenben megkapna minden törődést és odafigyelést, a legnagyobb becsben lenne tartva és gyári állapotban őrizném meg az utókornak. Mivel járműmérnöki karon tanulok minden karbantartást otthon végeznék.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen ársávban érdemes keresnem a lehető leggyáribb állapotot? Mik a tipus tipikus hibái és mekkora költségekre számithatok egy ilyen idős autónál? Mennyire egyszerü felépitésüek ezek a modellek?
Előre köszönöm tanácsát.
Tisztelettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
A válaszom: igen! Most, hogy az E36 lassan átveszi az E30 szerepét és lassan leszivárog az olcsón csapatós, hátsókerekes kategória legaljára, már megfordulok az utcán egy-egy gyári állapotú, megkímélt E36 kupé után.
Talán ezért is örülök annak, hogy (ha tényleg így gondolod) kvázi megmentesz egyet közülük. Természetesen a kupét javaslom, az egy szép, nyújtott, harmonikus forma. Ma már ugyan kicsit szögletesnek hat, de ez csak azokat zavarja, akik a 90-es évek végi folyamikavics-formákon nőttek fel. Mert arányaiban piszkosul rendben van egy ilyen. Minimális első túlnyúlás, szépen lejtő far, hangsúlyos csomagtartó, hosszú orr: az alap kupéforma ilyen, nem más.
Minden bizonnyal népharagot veszek a nyakamba, amikor azt mondom, hogy nekem eszembe sem jutna idehaza keresni egy E36 kupét. Igen, tudom, vannak szép és megkímélt példányok, gondos tulajok és fórumozók, akik szerint csak az övék a jó és szép, vagy éppen tudnak egy gyönyörű, eladó példányt egymillió forintért stb.
A baj az, hogy ami idehaza szép, az túl van árazva. Ugyanolyan állapotú (még a menthetőn innen) autót külföldön olcsóbban kapsz még úgy is, hogy idehaza forgalomba kell helyezned. Nem a levegőbe beszélek, jómagam is így tettem, és nem bántam meg. De türelmesnek kell lenned és kivárni a megfelelőt, ez mindennél fontosabb.
Bár a 18is sportos motorja sokkal élvezetesebb és nálam egyértelműen ez a favorit, de mégis csak négyhengeres. Az M50B20 vagy a Vanosos M52B20 az alap sorhatos, de ugyanolyan krémes-fémes és nagyon finom hangja van, mint a nagyobbaknak, ráadásul fordulaton tudja azt a mérges üvöltést, amely miatt minden jóérzésű ember visszasírja a szívó, soros hathengeres BMW-motorokat. Közlekedni pedig bőven elég, hosszú távon biztosan sokkal kevésbé idegesítő, mint a négyhengeres IS, bár amaz a fordulatot és a tolást jobban szereti, élénkebben reagál a gázra.
Amit tudni kell, hogy a lehető legkésőbbi példányokat érdemes keresni (97-től felfelé) már csak azért is, mert a rozsda még a megkímélt, egytulajos példányokat is megtámadja. Mint pl. ezt a bordót, amely amúgy nagyon szép, de a tipikus helyeken már támad a korrózió. Mondjuk még éppen menthető és nem véletlen, hogy ezekkel a hibákkal többet kérnek érte, mint a megkíméltnek mondott ugyanilyenekért. Ezeket érdemes megnézni, a km-óra állás ne zavarjon, minden törődést megkapva még 300 ezer kilométer környékén is tudják a gyári kompressziót és nincs velük gond.
Amit kerülnék, az az ilyen zöld: leültetve, nagy kidörgővel, a lecserélt váltógombtól én rosszul vagyok, hiába lehet szép és jó, ez már nem az.
Titkos tipp ez a szürke, még úgy is, hogy kereskedőnél van (amióta a német hirdetési oldalakon is privátként hirdetnek a kereskedők, azóta nehéz kiszűrni a tényleges magántulajdonost). Persze kicsit rejtőszínű, de gyári a felnije, megvan mindhárom kulcsa és nagyon hitelesnek tűnik úgy, ahogy van.
A lila speciel nekem tetszik. Bandi azt mondja, hogy borzalmas a szín, mert nagyon kilencvenes évek, de nekem pont ezért jön be: egy kis korrajz.
Nem mondom, hogy okvetlen rohanj venni egyet ezek közül (bár a szürke érdekes), de érdemes utánaszámolni. Az, hogy mindent alaposan nézz át, már nem említem meg milliomodszor. Használtautó-vásárlói checklistünk segít ebben.
A korróziót már említettük: az átlapolásokon (jellemzően padlólemez), éleken jelentkezik leginkább. Az M-Paketes autókat kerüld, iszonyat drága hozzá minden – alkalomadtán leszakadó – karosszériaelem, ha csak nem a sarki műanyagossal csináltatod meg, kétes eredménnyel. A futóműre érdemes odafigyelni, főleg a hátsó szilentjeire, bekötési pontjaira, elöl pedig a talpasokra-gömbfejekre. Előbb-utóbb úgy is belefutsz egy felújításba, ezért nem mindegy, mit és mennyit kell cserélni.
Az alkatrészárak meglehetősen nagy szórást mutatnak, de akik komolyan BMW-znek, azok már tudják, mit lehet és mit nem szabad beépíteni egy ilyen autóba. Összességében véve a kopó-fogyó alkatrészek nem olyan drágák, hogy egy hobbiautó-tulaj ne viselné el őket.
Egy Lemförder kormánygömbfej 10 735 forint, a még jónak tartott Ruville 6175 Ft. Egy Meyle első lengőkar 32 419 Ft, egy Beru-viszkókuplung 22 ezer (a BMW legrosszabb ötlete volt amúgy). Mondjuk az utóbbi időben már hallani olyan véleményt, hogy a Lemförder sem a régi, de nehéz okosnak lenni, hiszen mindent Kínában gyártanak. Mindenesetre vedd figyelembe, hogy nem egyenként fogsz csereberélni, hanem hullámokban. És a sok kicsi sokra megy-elv alapján egy-kétszázezer forint néha ráborul majd.
A váltórudazat kiszopósodása ismert probléma, kapható felújítókészlet, nem vészes az ára, a nyelestengely is gyakran lóg, ennek cseréje már húzósabb, cserébe évekig jó lesz még. Alapvetően ne lógjön-csörögjön-zörögjön semmi, a difi legyen csendes.
Nem tudom, mennyi az annyi, de 2-3 ezer euróért már lehet vállalhatót találni, de ne hülyítsen meg a gazdag felszereltség, mert hiába a digitklíma, ha nem működik, a bőr is szép és az Individual-belső is megkapó, de inkább áldozz rá többet, ha ilyet akarsz, mert minden, ami extra vagy opcionális, ritka cucc volt, az a későbbiekben masszívan viheti a pénzt.
Az azonban biztos, hogy ha pöpec és patent, akkor egy E36 320i kupé még mai értékrend szerint is egy jó autó. Nem a legerősebb, nem a leggyorsabb E36, de egyikünk sem ellenzi. Hobbiszinten simán eltartható és ettől olcsóbb már nem igazán lesz.
Ja, és a végére talán a legfontosabb: ha tényleg őrizni-pátyolgatni és szinten tartani akarod, akkor gondoskodj a jó helyről. A garázs és az okos tárolás talán a legtöbb, amit az állagmegóvás érdekében megtehetsz.
Sok sikert!
Vályi István
Kedves Nepperűző !
Olcsó, könnyen fenntartható kisautót szeretnék venni, főleg városi közlekedésre. 300 000 Ft az irányár, és kb 1999-es, 2000-es évjáratban gondolkodom. Eddig a Citroen Saxo 1.1 a nyerő nálam. Esetleg tudna valami jó alternatívát ajánlani? Suzukit és Opelt nem szeretnék.
Köszönettel : Vic
Kedves Vic!
A Peugeot 106 pont ugyanaz, mint a Saxo, így én azokat is nézegetném. 300 ezer forinttal a zsebben nem kötnék ki ilyen szigorú határokat, hogy csak 99-2000-es évjáratút, és Suzukit, Opelt nem. Egy jó állapotú autót akar venni, és ennyi pénzért elsősorban az állapot számít. Az "olcsó, könnyen fenntartható kisautó" meghatározással pont egy Suzukit írt le. Ha találna egy bomba állapotú Suzukit vagy egy közepesen lepukkant Saxót, melyiket venné meg? Segítek, a Saxo a rossz válasz.
Kedves Csikós úr,
Kb. 4000 euró értékben szeretnék Mercedest venni, vagyis 10-12 éveset. Az alap hogy nem Magyarországon, hanem Németországból hoznám be. Kombit és dízelt akarok venni. Az E Merciröl sok rosszat lehet hallani, a C-ről kevesebbet. Az autót főleg országuton/autopályán használnám és Nyugat-Európában.
- Melyiket érdemes és milyen motorral?
- Mik azok a dolgok amire a vásárlásnál különösen figyelni kell?
- Mennyire veszélyes/drága ezekben a típusokban a dízelek tipikus alkatrészei: adagoló, turbó, kettős tömegű lendkerék?
- Ha automatát veszek akkor mennyire kell félni egy 10 éves típusnál, hogy lehal az automata váltó és mennyibe fáj a javíttatás?
- Az internetes források szerint különösen a C Merga hajlamos a rozsdára. Mennyire kell ettől félni? Mennyire körülményes és tartós a javíttatás?
- Szabad-e CDI motorost venni vagy egy 10 eves kocsinál jobb a régebbi?
Kedves olvasó!
Egy Mercedes-tulajdonos ismerősünk örömmel válaszol a levelére - nincs is hitelesebb forrás, mint a mercis, aki saját élményeiről számolhat be. Kérjük, fogadja szeretettel a válaszát:
Volt nekem egy Suzukim, marha jó volt. De hát kellett már egy nagyobb autó, hogy ne bőrönddel az ölemben, kisbiciklivel a nyakamban kelljen nyaralni menni, na meg ha gyerek van, legyen ABS, mifene, öregszem is, úgyhogy szóltam az autóértő barátomnak, Tibbynek, segítsen választani. Problémás barát vagyok, sok kikötésem és kevés pénzem mellé csökönyösség és nagyravágyás társul. Ezt ő is tudta, mégis – sok egyéb mellett – mutatott egy C Mercit.
Én meg – a sok egyéb helyett – azonnal megvettem.
Most meg azt mondja, jött egy olvlev, válaszoljak én, nálam jobban senki nem tudja lebeszélni a kérdezőt egy C osztály megvásárlásról.
Értjük, ugye?
Hát kérem szépen:
Nagyon szeretem ezt az autót. Szép és erős, mint egy mozdony, kényelmes, és egyébként is egy Mercedes. Mondjuk én egy hülye suzukis vagyok, előtte Astrám volt, azelőtt meg Skodám, nem csoda, hogy az önelégültségtől kicsit mindig feláll, ha beszállok a Mergába. Persze, amikor indulás előtt megvárom, hogy elérjen a kenés a turbóig, arról meg eszembe jut az a százas, amibe a kisipari eszközökkel való felújítása került, az pedig lankasztó. És akkor még nem húztam óvatosan D-be a váltót, amiről napról-napra magabiztosabban suttogom, hogy megúszta. Így aztán rendszerint nemhogy izgalmi állapotban, de már-már enerváltan kelek útra.
Egymillióért vettem a kettőötös turbódízel kombit automatával, klímával, óra szerint 230 ezer kilométerrel, 15 évesen, gyönyörű esztétikai állapotban – melyhez kifogástalan műszaki állapot társult, egész addig, amíg a szerelő alá nem nézett.
Itt most ugrok két hónapot és néhány oldal síráshatáron támolygó káromkodást, valamint elhallgatom, hogy elszedtem a gyermekem összes nagymama-pénzét, aztán a feleségemét is, miután az enyémet elköltöttem turbóra, törött fékre meg rugótányérra. És azt is, hogy az eladót végül mégsem pereltem be.
Íme néhány dolog, amire még gondolni szoktam: A turbófelújítás a maga 100 ezer forintjával (az állapota alapján a megtett kilométer nem 230 ezer, inkább a duplája a szerelő szerint). Az első fékek (tárcsák és betétek), ez mindössze 30 ezer volt. Az olaj- és szűrőcsere a váltóban: speciális olaj kell bele, speciális beszerzéssel 50 ezer volt (a művelet kiskereskedelmi ára 80-100 ezer forint lett volna). Az első és hátsó futómű szinte teljes felújítása (az első gátlók egy erős ránézésre maguktól összecsúsztak, az egyik oldalon a rugótányér a kiszakadás határán libegett, gömbfejek, szilentek, bölcsők, lengőkarok eltaknyolva stb).
Összesen 250 ezer ment el ebben a körben, amibe a hátsó (szintszabályzós) teleszkópok és gömbjeik nem fértek bele, azt majd az úgynevezett "legközelebb". Az üzemanyag-ellátó rendszer műanyag csöveinek többségét cserélni kellett (több helyen volt rejtett szivárgás), ahogy a termosztátot is, ez egy újabb 50-es. Olajcsere a motorban, szűrők, egyebek: mintegy 30 ezer, ezúttal sem kiskereskedelmi áron. A kipufogó teljes cseréje szükséges lesz rövidesen, addig is vészmegoldásként egy szakaszát cseréltük (+ vajákolás) eddig 20 ezer, a várható költség újabb 150.
Most van egy egész jó autóm egymillió hatért, meg ugyanaz a hiba- és to do-listám, amivel az első alkalommal elindultam a szerelőhöz:
– vezérlést (általában a motort) nézzük át, amit kell, cseréljük
– tetőablak hol működik, hol nem
– klímakonzol kontakthibás
– tükörállító mechanika csak részben/időnként működik
Ja, és persze hátra van még a hátsó fék, a hátsó gátlók és gömbök cseréje, a kipufogó meg néhány kis apróság a beltérben. Ha nem kell a vezérléshez nyúlni, akkor csak 300 ezer, ha igen, akkor nem.
Mindezt úgy, hogy egy rendkívül bizalomgerjesztő figurától vettem, aki az év elején hozta be az autót Németországból, és teljesen megrogyott, amikor elé tártam, hogy szerintem meg akart ölni a repedt fékkel, lifegő rugótányérral és folyós turbóval – valószínűleg ő sem tudta, vagy Oscar-díjat érdemel. Továbbá úgy, hogy nagyon baráti szerelő szerelte nagyon barátságosan, aki az alkatrészeket nagyon kedvezményes, nagyon-nagyker áron szerezte be és adta tovább nekem.
Persze, én egy szerencsétlen balek vagyok, aki nem ért az autókhoz, simán bele tud szeretni egy szép Mercibe annyira, hogy ott azonnal a parkolóban megveszi anélkül, hogy legalább egy szerelőt vagy egy autós újságírót előkapna a háta mögül, ha már nincs nála a Szent Krova. Bár tegyük hozzá, azt azok sem látták volna, hogy a váltóban vélhetően sosem cseréltek olajat (nívópálca ebben a típusban nincs), azt sem, hogy a turbóból folyik az olaj, és azt sem, hogy a szintszabályzós teleszkópok és gömbjeik halódnak (ja igen, a gátlóra kaptam egy szerviztől is árajánlatot: 160 ezer – darabja).
Ha a váltó elfossa magát, az a fent vázolt barátságos megoldással meg e-bay-ezéssel is 600 körül van. Vagy a másik út, hogy 400-500-ért veszek egy donort, behozom (valamennyiért), tárolom (valahol, valamennyiért), szétbontatom (valakivel, valamennyiért) satöbbi, és abból kijön a motor is meg a váltó is, ami ugye _valamilyen_ lesz. Lehet erősen remélni, hogy a rossznál jobb. Ugyanakkor viszont lesz egy csomó egyéb alkatrészem, amit eladhatok, így máris van egy új munkahelyem is az új kocsi mellé. És hát egy mellékállás nem is ártana, mint láthattuk.
De nagyon jó autó. És ezt komolyan gondolom. Egyáltalán nem ér annyit, mint amibe került, és soha többé nem vennék ilyet. Viszont el sem adnám. És nem csak azért, mert gazdaságilag értelmetlen lenne, hanem mert ez az autó jó. Ránézni, kiszállni, beszállni, vezetni.
Úgyhogy lebeszélem: ne vegyen ilyen autót!
Ha talál egy valóban kiváló állapotút, amit elemeire szedve megtekintett, és a kiváló állapotot egybehangzóan megerősítette legalább három különböző iskolához tartozó Merci-guru, ugyanakkor az ára nem több, mint az itthon kiváló állapotúnak hirdetett darabok másfélszerese, akkor igen. Vagy ha talál egy szépet, nem túl drágán, amiről a kiváló állapotúként hirdetettsége ellenére is tudjuk, hogy műszakilag egy cilinder fos, mint amilyen az enyém volt, akkor azt vegye meg – a kikiáltási ár maximum feléért. Nagyjából annyit ér.
Üdv:
Balázs
Esetleg olvassa el Becsületesnepperünk kalandjait egy ilyen C-vel. (a szerk.)
Tisztelt Becsületesnepper!
Nagy örömmel olvastam, hogy volt Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L autója. Én egy Lada 2107 után szeretnék első olcsó, korszerű autót.
Nagyon "skót" vagyok; minimális üzemanyag költséggel üzemeltethető típust keresek. Miért NE válasszam a Lupo 3L-t?
Köszönettel: Zoltán
Kedves Zoltán!
A Lupo 3L egy gazdaságosan és könnyen üzemeltethető autó. Most sokan felháborodnának, hisz olvasva a Népítéletet az jön le, hogy ez egy rémálom, egy pénztemető. Az összes ilyen tévhit egy dologra vezethető vissza: a rossz szervizre. Magyarországon a szerelőknek fogalma sincs erről az autóról. Mindenki azt hiszi, áááá ez is csak egy autó, meg tudom csinálni, aztán mégsem.
A kritikus pont a váltó. Ez egy sima fogaskerekes váltó. Van az autóban egy szivattyú, ami termeli az üzemi nyomást a rendszernek, ez a nyomás nyomja ki a kuplungot, egy elektronika vált. A kuplungot 30 ezer kilométerenként be kell állítani, egy új alapértéket kell adni neki. Ez szokott kimaradni, mivel senki nem tudja, hogy kell. Csak számítógéppel lehetséges, a megfelelő programmal. A rendszer utána tud menni egy darabig, de ha nincs beállítva, egy idő után szétégeti magát.
A fejekben lévő, az autóval kapcsolatos sötétségre jellemző, hogy amikor bementem a márkaszervizekbe próbaképpen kérdezni, miszerint kell-e a váltóját állítani, a sztenderd válasz a dehogyis volt. Innentől lehetett tudni, hogy csak alkatrészért jövök.
A másik dolog a szivattyú kinyírása. A szivattyú fölött van egy nyomástartó gömb, ami azért felel, hogy legyen mindig elég nyomás a rendszerben. Ennek a tönkremenetelét onnan lehet észrevenni, hogy reggel, az első indításnál nem tudunk azonnal indítani, hanem csak egy pár másodperc után indul a motor. Normál esetben a vezető ajtajának nyitására a szivattyú beindul, és mire indítózunk, már megvan a megfelelő nyomás.
Ahogy egyre rosszabb lesz a gömb állapota, úgy vesz igénybe több és több időt a reggeli indítás. A vége az, hogy a szivattyú állandóan megy, pedig nem az a dolga, és már így sem képes a rendszert a szükséges nyomáson tartani. Ekkor szokott az történni, hogy kidobja a sebességet, nem vált, a tulaj anyázik, hogy micsoda egy határ szar ez, pedig csak a a karbantartás maradt el.
A gömb ára, kapaszkodjanak meg, tízezer magyar királyi forint, legalábbis amikor nekem volt ilyen autóm, annyi volt. Hozzáértésen és tízezer forinton múlik, hogy tönkretesszük-e a szivattyúnkat, ami nem tízezer lesz. A gömb cseréje akár az utcán is elvégezhető.
A rendszerbe csak az erre való olajat szabad tölteni. Alig néhány ember ért hozzá, nekem a vwservice.hu-nál állítottak mindig a váltómat. Náluk mindig van hat-hét ilyen autó az udvaron. Jellemzően nagyon sok pénzt fizetnek a javításért, mert először mindenki elviszi a szerelőjéhez, az tekerget rajta valamit fogalmatlanul, utána még nem jó, de megy vele a gazda. Aztán, amikor már kuka minden, elkerül ide az autó, és az előző szerelők kókányolását akkor kell majd megfizetni.
Odafigyelést igényel, de ha ezt megkapja, akkor nem megy tönkre. Én is megfizettem a tanulópénzt egy kuplung formájában, az előző tulaj miatt, de olcsón megúsztam, utána problémamentesen ment másfél évig. A legkevesebb 2.7 liter volt 80-90-es tempóval, hosszú távon átlagban 3.2 litert tankoltam bele.
A típus híres a bólogatós váltójáról, de csak meg kell tanulni vezetni. Egy idő után rá fogunk érezni, hogy mikor akar váltani az autó, és egy finom gázelvétellel rásegíthetünk, így már simán vált, és elmarad a bólogatás. Vásárlás előtt mindenképpen mutassuk meg egy valóban hozzáértőnek, ezzel 3-400 ezret megspórolhatunk magunknak.
Ha valakit mégis rémiszt a típus, az vegyen egy Opel Corsa 1.5D, Citroen Saxo vagy Peugeot 106 1.5 D-t, azzokkal nincs ilyen "macera", csak tankolni kell.
Tisztelt Nepperűző!
Segítségét kérem az alábbi, egyszerűnek tűnő problémában!
Elsősorban Budapesten belüli közlekedésre (napi kb. 16 km) keresek kisautót, amivel néha napján akár Debrecenig is el lehet jutni. Na meg persze vissza!
Az alábbi feltételrendszerrel kerestem eddig:
- max. 400e HUF
- alacsony fogyasztás (diesel?)
- elfogadható állapot (még 1 évig műszaki + üzemképes is)
- kilométer korlátozás nincs, manapság ez úgy is értelmezhetetlen.
A vezetni imádok, de most nem erre a célra keresek autót. Nem zavar, ha csak 2 személyes.
Eddig a Citroen Saxo/Peugeot 106 vonalra gondoltam, de nyitott vagyok mindenféle ötletre. Azért ezeket szúrtam ki, mert a márkákkal van már némi pozitív tapasztatlatom.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv,
Péter
Kedves Péter!
A Saxo/106 duóból az 1.5 D motorral szerelt változatokat ajánlom, nagyon keveset eszik, igénytelen, normál használat és szervizelés mellett agyonüthetetlen. Ha hasonlóan egyszerű autót keres, gondolkodjon el a mi autónkon, a Suzuki Swift 1.3-as motorral, örök, mint a nyomorúság, ha van benne olaj a világ végéig elmegy, olcsón fenntartható, keveset fogyaszt, soha nem romlik el, a 140-es utazót simán bírja Kenyáig meg vissza.
Kedves Nepperűző!
Kedvesemmel szeretnénk vásárolni egy autót magunknak. A környezetemben megkérdeztem mindenkit aki csak használt autót, de két egyforma tanácsot senkitől se kaptam, ezért most ide fordultam. Kis autót szeretnénk, kb 700.000 Ft-ig, főleg egy kisvárosban lenne használva, de kéthavonta azért hosszabb útra is mennénk vele kirándulni. Ezek után Ön mit gondol benzines vagy dízel? Mindkettőnknek nagyon tetszik a citroen c2, ami bele is férne a keretbe, erről az autóról mi a véleménye? vagy lenne más javaslata?
köszönöm
péter
Kedves Péter!
A C2 egy jó kis autó, minőségibb hatást kelt, és az is. Ennyi pénzért a dízeleknek nagyon alja van, jó eséllyel talál leélt darabokat, a jók közelebb vannak a millióhoz vagy azon túl. 700 ezer körül inkább benzinest vennék. Az 1.4-es motor például nem is mozgatja rosszul ezt a kis autót. Nekem is volt egy ilyen 1.4 HDI, és nagyon szerettem, 4.5-5 litert fogyasztott, kulturált, csöndes kis autó volt.
Tisztelt Nepperűző!
A közeljövőben le szeretném cserélni 2006-os évjáratú Swiftemet valami komolyabb autóra.
A japánokat kizártam, és sok kutatás után a rendelkezésemre álló pénz függvényében a 3-as BMW illetve a Volvo S40-S60 vonalon gondolkozom. Sajnos nincs olyan ismerősöm, aki tapasztalt valamelyik típus üzemeltetésében, ezért kérem a tanácsát.
Mindenképpen dízelt szeretnék vásárolni, de nem tudom, melyik motor nem szenved látványosan a 2 személlyel együtt 1,5 tonnás autóval. Évente 10000-15000 km-t használom, 70%-ban városban. Továbbá azt sem tudom, a fenntartási költségei melyik autónak nagyobbak, melyik szenved több típushibától, illetve melyik hajlamosabb váratlan meghibásodásokra.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d-6346149
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/s40/volvo_s40_2.0_d_71.000_km_magyar_mint_az_uj-6381027
Tisztelettel: geer
Kedves Gergő!
"A japánokat kizártam" Miért? Én nem tenném.
"nem tudom, melyik motor nem szenved látványosan a 2 személlyel együtt 1,5 tonnás autóval"
Egyik sem, mindkettő bírja akár a 160-as utazó tempót is kényelmesen, akár négy személlyel is. Sok bajuk nincs, nyilván karban kell tartani. A BMW kétliteres motorjában van egy pillangószelep, amit, ha jól tévedek 160 ezer kilométernél cserélni kell, de egyébként mindkettő jó autó.
Tisztelt Uram!
Autót szeretnék venni maximum 1,3 millióért. Fontos, hogy dinamikusan lehessen vele közlekedni ne legyen gond a klíma használat előzéskor sem. Ezért gondoltam egy kis diesel autóra - mert úgy gondolom egy kis diesel még mindig nyomatékosabb és jobban megy mint egy 1.2 vagy 1.4-es benzines, de ha tévedek javítson ki - amit a későbbiek folyamán esetleg egy chiptuninggal erősítenék. Nagyobb kategóriák is szóba jöhetnének csak úgy gondoltam ezért az árért kisebből jobbat állapotút kapok vagy nem? A kérdésem, hogy milyen márkából és milyen évjárattól érdemes kis dízelt venni, melyikek megbízhatóak és kis fenntartással üzemeltethetőek, mire érdemes figyelni?
A kiszemeltjeim: Polo, Fabia, Ibiza 1.4 PD-TDI; Corsa 1.3 cdti; Fiesta 1.4 tdci; Grande Punto 1.3 multijet; Clio 1.5 dCi és ha valami jót kihagytam volna kérem írja le. Egyáltalán ilyen összegért érdemes-e, lehet-e már "jó" állapotút kifogni vagy inkább mégis benzinesbe gondolkodjak.
Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Először is a chip tuningot felejtse el. Sokan mondják, hogy ide meg oda menjél, faszát írnak, 1.000.000.000 lovas lesz a kocsi, és két liter gázolajat termel száz kilométerenként. Butaság Göbölyös Zsolt cikkében azt is megtudja, miért. Meg lehet megchippelni, az élettartam rovására fog menni, én nem tenném. Egyszer én is megtettem, többet nem fogom. Akinek erősebb autó kell, az vegyen erősebbet. A mérnök nem hülye.
Polo, Fabia, Ibiza 1.4 pdtdi; három hengeres csettegő, nem szép a hangja, de megbízható autó, kis fogyasztással
Corsa 1.3 cdti, Grande Punto 1.3 multijet; ugyanaz a motor, hallottam már rosszat róla, de az ismeretségi körben több is van, minden probléma nélkül, pedig az egyik éjjel-nappal megy (három év alatt 250 ezer Magyarországon belül), és elég mostohán van tartva. Bár kétségkívül érdemes elolvasni remek kollégánk cikkét két, kicsi dízelről.
Clio 1.5 dCi: befecskendező rendszer problémák szoktak lenni, ismerősnek (újonnan vette, nem kannázott) 60 ezernél tönkre ment, másnak 300 ezernél sincs baja, keveset eszik. A Siemens-rendszerrel szerelt dCi-k - a tulajdonosok szerint - jobban bírják.
Fiesta 1.4 tdci, hozzátenném még a franciák 1.4 HDI, C2, C3, 206 motorját tartós, jó motor, nem szedi föl az aszfaltot, de keveset eszik az is, a feleségem 206 1.4 HDI-je egy év alatt ment 40 ezret, semmi baja, olajat cserélünk benne.
Gondolnék még a Toyota Yaris 1.4 D4D-re is.
Ennyiért lehet jót találni, csak keresni kell.
Kedves Becsületesnepper!
Olvasgatom sokat a tanácsaidat, és most nekem is információra lenne szükségem.
Autóvásárlás előtt állok, hamarosan nem tudom tovább nélkülözni, egyszerűen kell egy. A kiszemelt autó a BMW E30, méghozzá kombi, jól jönne, ha egy bicaj is beférne néhanapján. Nem szobrot akarok, járós autó kell. nem tudom, mennyire őrültség ilyesmibe beleugrani, ráadásul úgy, hogy ez lenne az első... de egyre jobban eluralkodik rajtam, hogy kell egy ilyen. Iszonyatosan tetszik a kocsi, gyakorlatilag kölyökkorom nagy kedvence.
Szóval: nézegettem, és nagy szórást találtam árban, 200 000-től egészen millióig. Nekem a széttuningolt példányok nem kellenek, egy szép, eredeti állapotúnak tudnék nagyon örülni.
Gyakorlatilag minden információ érdekel, kapkodnom nem kell, szóval van idő mindent alaposan körbejárni.
A segítségedet, válaszodat előre is köszönöm:
Jenő
Kedves Jenő!
Nagy kedvencem a típus, nekem is van egy. A rozsda az ellensége ezeknek az autóknak, a küszöbökön, az A oszlop tövénél, a taposónál, a sárvédők aljánál, az ajtók élénél, aljánál kell keresni. A legjobb az, ha aknára vagy emelőre tud vele állni. Egyszerű autó, motorok tartósak, az új és bontott alkatrész hegyekben áll hozzá. A sok csapatós kocsi miatt sokan foglalkoznak a bontásukkal, ez lett a 21. század Ladája. A márkához tartozó fórumokon mindent meg lehet tudni, könyv is van a javításáról, ha otthon akar hobbizni.
Üdv:
Sziasztok,
Kb. 3-4 éves kombi, automata, alsó-közép,közép kategóriás dízel autót vennék (max. 80e km), főleg hosszú tavú utazásokhoz. Németorszagi vásárlás, németországi üzemeltetésű lenne es kb. 3-5 évre. Megéri a prémium a kategóriában avagy sem? Érdemes a német gyártást preferálni vagy inkább mégsem?:) Magyarul a kerdés: Skoda Octavia esetleg VW Passat vs. Mercedes C, BMW 3 kombik. Avagy inkább valami japán? (Mercedes, BMW ad(hat) 2 év garit még a 3-4 éves autóira)
Köszönöm!
Kedves Kérdező!
Az Octavia és a Passat esetében még előfordulhat PD TDI motor, ne azt, hanem CR TDI-t vegyen. A PD motor lehet nagyon jó és nagyon rossz is, nem érdemes kísérletezni. A Mercedes és a BMW közül majdnem mindegy mit vesz, mindkettő jó, pláne ennyi kilométerrel. Mindegyik alkalmas a hosszú távú túrákra, könnyedén tartják a 160 körüli vagy magasabb utazó sebességet. Hogy megéri-e? Ezt Önnek kell tudnia, mennyit szeretne autóra, illetve szervizre költeni, mert a prémium autónak prémium lesz a szervizköltsége is.
Üdv
becsuletesnepper.huTisztelt Nepperűző!!
Érdeklődnék, hogy egy külföldröl, Olaszországbol behozott Fiat Stilo 1.9 es gépjárműt hol kell levámoltatni, vagy a regisztrációs adót hol kell befizetni, vagy egyáltalán mi az egésznek a menete? Itt van az autó, de elkkel vinni műszaki, rendszám, kell minden! Ebben kérném a segítségét, Vas megyéből.. Vagy Hol érdeklődhetnék?
Köszönöm válaszát
Üdvözlettel:
Maria
Kedves Mária!
Az autót először el kell vinni az Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, és levizsgáztatni. Utána, az NKH-nál kapott papírokkal elmegy a vámhivatalba, ott befizeti a regisztrációs adót. Harmadik lépésben, hóna alatt az összes papírral, elmegy az okmányirodába, ahol megkapja a rendszámot és a forgalmit. Eredetvizsgálatot nem kell csináltatni. Nem írta le, hogy Vas megyében hol lakik, ezért kérdezze meg a tudakozóban, hol vannak a legközelebbi hivatalok.
becsuletesnepper.huKedves Nepperűző!
11 év után lecserélném benzines Skoda Felicia kombimat. Az évi 35000 megtett kilométerre tekintettel (ebből 25000 az M1-es autópálya) dízelt szeretnék venni. A büdzsém 1.800.000-2.500.000 magyar forint. A hirdetések közt Astrákat, Focusokat találni bőven, de nehéz kiszűrni a lestrapált céges kocsikat. Alternatíva lenne az Octavia kombi, de érdekesnek tartom a Volvo V50 1,6-os dízeljét is. Egyszerűen olyan nagy a kínálat, hogy laikusként szinte lehetetlen eldönteni, melyiket válasszam. Kérem adjon tanácsot, hogy merre induljak. Ön szerint melyik lenne a legésszerűbb választás?
Mátyás
Kedves Mátyás!
Az Ön által felsorolt típusok jó választások, egyikről sem beszélném le. Az autóvásárlás sosem könnyű, és a Focus-ok, Astrák között tényleg sok a céges autó. Én elgondolkodnék a Kia Ceed, Hyundai i30 pároson is, nagyon jó autók, és van belőlük szervizkönyves, leellenőrizhető előéletű autó. Laikusként tényleg nehéz, de ha nem ért hozzá, mindenképpen kérjen segítséget.
Üdv:
Autóvásárlás előtt állok, ezért szeretném kérni a segítségüket. Az erre szánt összeg 1,5-1,8 millió Ft. Mindenképpen dízelt szeretnék, eddig amiket néztem:
-VW Passat 1.9 pd tdi 2001-2002-től
-Audi A4 1.9 pd tdi és Audi A4 2.5 V6 tdi 2002-es
-Skoda Octavia 1.9 pd tdi 2004-es
-Volvo S40 2.0 d 2004-es
Egy megbízható, alacsony fogyasztású és fenntartású kocsit szeretnék, 200.000 km alatt. Önök szerint vásárláskor melyik típust részesítsem előnyben (szívem szerint A4 vagy Passat), illetve milyen dolgokra kell odafigyelnem ezeknél a kocsiknál?
Segítségüket előre is köszönöm!
Üdv: Gábor
Kedves Gábor!
A 2.5-ös dízel az minden, csak nem "alacsony fogyasztású és fenntartású". Elkopik a vezérműtengelye, elromlik az adagolója, a turbója, és 10l/100 km a fogyasztása.
"200.000 km alatt". Miért, ott mi történik?
Tíz éves dízelt szeretne, évi húszezres futásteljesítménnyel. Van ilyen, csak ritka, és ne a legolcsóbb hirdetések között keresse. Olyanból van sok, aminek annyit vagy kevesebbet mutat az órája. Sokat meg kell nézni, aztán a helyszínen szembesül az ember vele, hogy a szervizkönyvben az utolsó pecsét 2006-ban volt, 150 ezernél, most mutat az óra 180 ezret. A hahun beütöttem a keresési paraméterek közé, hogy szervizkönyv, és negyedelődött a találatok száma, tele olyan hirdetéssel, amibe nem volt kilométer írva.
Külföldön nagyobb eséllyel lehet ilyen autót találni, de ott is drága a tényleg jó. Az ön által felsorolt autók jók, Passatból személyesen is használtam hetet-nyolcat. Az Audi, Skoda, VW műszakilag azonos típusok. A PD motorokat szokták szidni, de nekem semmi gondom nem volt velük. A légtömegmérő szokott tönkremenni, a kettős tömegű lendkerék egyszer tönkre fog menni, azzal kalkulálni kell. A futóműben az alumínium lengőkarok kiverődnek. Ezek közül nekem is a 2001-től gyártott A4 tetszik a legjobban, de 1.5 millióért nem a jót adják, annyiért olcsót adnak tekert órával.
Kedves Nepperűző!
Rá vagyok kattanva a 2001-től gyártott kombi (kereklámpás, nem faceliftes) Impreza WRX-re.
Az a kérdésem, hogy egy ilyenből ha találtok tuning-mentes, jó állapotút (amennyire láttam 1-2 azért van a használtautón 2M körül), azzal mekkora szívást vennék magamra?
Napi használatban lenne, de távolságban havonta max 6-700 kilométert teszek meg.
Tisztában vagyok vele, hogy sokat fogyaszt és nem olcsó a fenntartása sem, inkább az érdekelne, hogy mennyire hosszúéletű maga a konstrukció, ha rendesen karban van tartva. Nem kuka-e a motor/turbó 150-200e km után?
Köszönöm.
Üdv,
Ádám
Kedves Ádám!
A Subaru híres a minőségről, ha talál egy tuningmentes autót, az sokáig jó lehet. Tartós, kiforrott konstrukció, a kötelező dolgokon kívül más nem szokott vele lenni. Egy karbantartott autónál, 150 ezernél még olajpára sem, vagy alig szokott lenni a motoron, nemhogy elromlana. Nyugodtan megveheti, egyedül a 2.5 literes trubómotorral vannak dugattyú-problémák, de ez nem az ön esete.
Üdv
becsuletesnepper.huTisztelt Nepperűző.
Szeretnék venni a párommal egy autót. Csak kombi jöhet szóba,mert Németországban dolgozunk és havonta járunk haza legalább egyszer minimum.Sokszor hárman jövünk,szóval kell a hely. Elsődleges szempontok: Megbízhatóság, biztonság, kényelem, nagy térfogatú csomagtartó.Későbbiekben vontatnék is vele. Az erre a célra szánt összeg 3000-3500 euró,amiért kint már van minden.
Számításba vett autók:
Mazda 6 Sport Kombi
Audi A4 2.5 Tdi Avant
Mercedes A-Classe kombi 270 cdi
Volkswagen Passat kombi 2.5 Tdi
Nagyjából ezeket nézegettem,bár az Audival és a Volkswagennel kapcsolatban fenntartásaim vannak az alapján amiket látok,hallok. Tisztában vagyok vele hogy egy autó megbízhatóságát nagyban befolyásolja,milyen tulajdonosa volt.Mi sem bizonyítja jobban,mint főnököm B-omegájában lévő több mint 400.000 Km gond nélkül. Önök szerint melyik autó lenne a célnak leginkább megfelelő?
Illetve ha ezek közül mind para,akkor szívesen hallanék pár titkos ajánlatot!
Előre is köszönöm!
Tisztelettel: Krisztián
Kedves Krisztián!
Az Ön által preferált típusok közül az A4/Passat 2.5 TDI motorral szerelt autókat nem ajánlom, a következők miatt. A vezérműtengely szeret elkopni akár 200 ezer kilométernél is (tiszta vicc), de a múltkor láttam Németországban egy 170-ezret futott, szervizkönyves A 4-est ilyen problémával. Jellemző még rájuk a turbó és adagoló probléma, olyan nagyon nem is megy, de legalább sokat (tíz liter) eszik. Az 1.9-es motorral szerelteket azonban minden további nélkül, ugyanazt a tempót lehet vele erőlködés nélkül autózni, és 6.5 liter körül elmennek. A Mercedes esetében gondolom a C osztályra gondolt, nem az A-ra. A 270-es motor mellet számoljon a 220-assal is. A karosszériánál már lehetnek rozsdásodások a kerék íveken, ajtók élén, alján, a csomagtérfedélen, a rendszám alatt lévő műanyag elem alatt, illetve az elem szélénél. A Mazda 6 is jó választás lehet. Én azonban vennék egy 2003-tól gyártott Avensist, igaz az kicsit drágább.
Üdv
becsuletesnepper.huKedves Nepperűző!
Sok tanácsot, becsületesnepper aranyszabályait és autósoldalakat végignézve valamivel okosabb lettem, de talán nem eléggé. Többéves Trabantos múlttal (motortartó bak csere, főtengely csere, motorgyűrűzés, futóműcsere és minden egyéb nyavalya) valamint egytöbb mint 60 ezer km-en át nyűtt Matiz után valami kissé nagyobb családi autóra vágynék, amibe befér asszony, gyerek(ek) meg a cucc. Használata kb évi 5-10 ezer km vegyesen városban és országúton lenne, városban jellemzően heti 2-3 alkalommal 5-15 km, országúton 1200-1500 km-es kiruccanások román utakkal súlyosbítva. A vételár kerete kb. 600-700 ezer Ft lenne, plusz akár az összeg harmadát rászámolva papírokra, esetleges cserékre( egy fékpofacserétől magam sem ijedek meg, de nagyobbra már sem helyem, sem megfelelő felszerelésem nincsen). Fenntartásra rászánnám, amit kell (Matizba is belement vételárának kb. fele már javításba-felújításba, nem is hagyott cserben eddig), de nem ártana egy takarékos gép. A lehetőségek elég szélesek, ezért írok: milyen irányba keresgéljek, mit érdemes?
Köszönettel
Áron
Kedves Áron!
Skoda Fabia, F Astra utolsó évjáratai, G Astra, Cordoba, Focus, stb., mind jók lehetnek, de ha vesz egy 1.4-es Corollát, belép a gondtalan autózás birodalmába. Ennyi pénz sem kell hozzá, és vehet egy valóban jó Corolla-t. Kicsit unalmas lesz az üzemeltetése, de majd megszokja, hogy nem kell rajta csinálni semmit. A maradék pénzből bőven jut téli gumi szettre, vezérlés cserére.
Üdv
Kedves Nepperűző!
Kényelmes, tágas és jó menet tulajdonságokkal rendelkező városi terepjárót keresek 2-3 millói Ft értékben. A Nissan Qhasqai és a Mazda CX7 között gondolkozok. Neked mi a véleményed a két autóról, esetleg mást ajánlanál-e ezek helyett!?
Válaszod köszönöm,
Ádám
Kedves Ádám!
Rossz híreim vannak. CX-7-est sajnos nem kapni 2-3 millióért, a benzineseket 3-5 között mérik, a később megjelent dízelek jellemzően ennél is drágábbak. A Qashqai ugyan belefér a keretbe, viszont nem nevezném tágasnak. No meg ennyiért a kis, 1,6-os benzines vagy a Renault-féle, hírhedt 1,5-ös dCi közül lehet választani. Melyik ujjába szeretne harapni? Persze sokan szeretik a Qashqait, komoly kiskosztümös rajongótábora van, de a három jellemző közül, amivel levelét indítja, legalább kettő nem teljesül.
Ha kényelmeset, tágasat keres, én egy méretkategóriával feljebb nézelődnék. Egész jó CR-V-k közül lehet már válogatni a megadott összegért; családi autónak sokaknál bevált a Honda. Ha megkapja a minimális törődést, nemigen szoktak lenni műszaki problémái, hely van benne bőven, nem eszik többet, mint amennyit illik egy ekkora dögnek. Amennyiben a jó menettulajdonságok alatt sportosságot ért, akkor inkább lapozzon tovább, de az átlagos igényeknek bőven megfelel a CR-V.
Más húrokat penget a Nissan X-Trail, de méretben ő is szóba jöhet. Kívül-belül rücskösebb, inkább terepjáró, mint városi, de azért nem nevezném kényelmetlennek. Nehéz kérdés nála is, hogy melyik motorral vegye az ember - a dízelekkel szokott baj lenni. Viszont egy férfias, jó terepképességű autó, amibe fejvakarás nélkül be lehet pakolni a családot is.
Kimondottan kényelemre hangolt a Volvo XC70, ami szintén valahol a városi terepjárók környékén található. Nem klasszikus SUV, nem ül benne magasan, viszont fejedelmi kényelemben hajózhat városban és országúton egyaránt. Tartós autónak mondják, a volvósok nem is szokták széthajtani a gépeiket. Ha nem ismeri, próbáljon ki egyet, hátha bejön a nyugis stílusa. Az XC90-est viszont nem ajánlanám, nincs túl jó híre.
Bár adnak ML Mercit és X3-as BMW-t is ennyiért, józanabb választás náluk akár egy Kia Sorento, akár egy ritka, de megbízható Mitsubishi Outlander. Olvassa el a belinkelt teszteket, szűrje le a tanulságot, és próbálja ki az önnek tetsző autókat. Alternatívák vannak bőven.
Üdv:
Stump András
Három gyermekes családapává váltam!
Egy nyolc, egy hat és egy 8 hónapos gyermeket szeretnék fuvarozni az Anyukájukkal évi 10-15 ezer kilométert.
A Multipla ronda, az FR-V-t nem gyártják már 3 éve és ritka a piacon. Nagy hodályt/ Alhambra, Galaxy, Sharan/ nem szeretnék és nem tudok megfizetni, áruszállítók /Partner, Kangoo/ szintén kizárva. Kicsi benzinmotoros autó kellene amelyikben a második sorban elfér három gyermekülés. Tényleg leszűkítettem a kört a Volkswagen Touran-ra?
Várom válaszát, köszönettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Papp Tibinek volt egy ide vonatkozó írása, "Miben fér el három gyerekülés címmel", olvassa el. Típusválasztásnál azt gondolom, hogy kénytelen lesz kompromisszumot kötni, és a praktikumot előtérbe helyezni minden más szemponttal szemben. Ha az FR-V tetszik, akkor miért nem vesz azt? Írja, hogy "az FR-V-t nem gyártják már 3 éve és ritka a piacon". Hát vegyen egy használtat, a ritka nem azt jelenti, hogy nincs, és ne féljen, nem fog lerohadni a felesége alatt. Az 1.7-es motor megbízható, nyolc liter körüli fogyasztással.
Üdv:
Tisztelt Nepperüzö!
Csaladunk gyarapodasa miatt keresek egyterüt. Auszriaban elünk, evente 2-3x utazunk haza. Mostani automat (Seat Altea 2.0 DSG) ezeken az utakon, egy 5 eves gyerekkel kicsinek tartom. Hiaba van tetöboxom, kerekpartartom. Bicikli, labda, csomagok, hütöbox, es meg 1000 aprosag. Jön a masodik babank.Termeszetesen meg plusz csomagok + babakocsi.
Lenyeg a lenyeg, szeretnek egy nagyobb autot. A költsegvetes egy kb 2005-2009-es egyterüt enged,Max 150000km-ig.
Sharan 1.9pdtdi az elsö lehetöseg. Sajnos elsö ajtajain elindul a rozsdasodas, a sozas miatt.Tipushiba?
Galaxy ezt sokan ajanljak. De nem tudom melyik motorral szerelt a jobb 1,8 vagy a 2,0?
807,vagy C8. Ezek a Franciasaguk miatt keltenek ketelyt bennem.
Espace kizarva. Autopalyan sarga angyalos treleren sokat lattam.
Melyiket ajanlja?
Zoltan
Kedves Zoltán!
"Sharan 1.9pdtdi az elsö lehetöseg. Sajnos elsö ajtajain elindul a rozsdasodas, a sozas miatt.Tipushiba?"
Nem típus hiba, inkább osztrák jellemző. Az osztrák autóknál elképesztő helyeken tud megindulni a rozsda az Ausztriában használt só fajtája miatt. Találhat azonban olyan autókat, amelyek egyáltalán nem rozsdásak. A Sharan/Alhambra/Galaxy ugyanaz az autó, csak emblémában és néhány apróságban különbözik. A legolcsóbb a Fordnál az alkatrész, mindegy melyikhez kell. Ezeknek a típushibája a féltengely kihajtásról lejön a ricni (a kocsi azonnal megáll, mert nincs hajtás), légtömegmérő (gyengébb lesz az autó, de megy, nem drága). A kettős tömegű lendkerék cseréje, attól függ milyen volt az előző gazda lába. Ha jót akar magának, vesz egy Toyota Avensis Verso-t vagy Previa-t, 2.0D, 116 LE, egyszerűen jobb, mert japán. Inkább vennék egy öregebb (2004-2005), kis kilométeres, szervizkönyves ilyet. A rozsdára kell figyelni. Ha fiatalabbat szeretne venni, ezek nem jók, mert 2005-ben vége lett a gyártásnak. Az Ön által felsorolt Sharan/Alhambra/Galaxy trió jó választás, ezeken kívül nem nagyon van velük probléma, és nem minden autóval fordul elő.
Tiszteletem
autó és márkaváltáson gondolkodom - 14 éve Mercedes a favorit - igy jött a képbe a BMW - 40 éves leszek, s még nem volt, de ez csak az én dilim - azon belül is az E46, valamiért a kombi jobban tetszik, mint a sedan.
A piacon elég sok darab fellelhető, általában import autók, ezzel nincs bajom, a km futás azért sok esetben megkérdőjelezhető, de ez van.
A kérdésem lényeg az lenne, hogy milyen motorral szerelt változat az, ami igazán jó, láthatóan sok diesel van, 318d illetve 320d, kevesebb a benzines változat, s az általam jónak, s megfelelőlen gondolt 320i az elég ritka.
Egyáltalán jól gondolom, hogy a 2000ccm benzines motor a legjobb választás, esetleg az 318 ugyanolyan jó lehet, annak ellenére, hogy kevesebb a teljesítménye?
Esetleg nyugodtan nézelődjek a dieselek között is, ott sem érhet csalódás?
Ami a használatot illeti, évi 5-6000km megyek, tehát a fogyasztás nem játszik nagyon nagy szerepet a döntésemben, szeretnék egy normális teljesítményű, relative megbizható autót, nem szálguldásra, de azért legyen benne erő.
A szervizelési költségei nem tudom melyiknek alacsonyabbak, remélem Mercedes szinten vannak.
köszönöm a türelmét, s várom válaszát.
J.
Kedves J!
Benzinesből jó eséllyel talál kevésbé visszatekert darabot, és ilyen alacsony éves futás mellett nem is nagyon van értelme a dízelnek. A kombi nekem is jobban tetszik, szerintem is jobb a formája. A 320-as motorméret már ad némi vezetési élményt is, de a 318-asnak is elég a teljesítménye a normális haladáshoz, és jól is fogyaszt. A költségei nem veszélyesek, nagy választékban van utángyártott és bontott alkatrész is.
Üdv: