Tisztelt Nepperűző!
A Budapesti körgyűrűn járok dolgozni mindennap 40 km oda 40 km vissza ezért szeretnék a benzinesem helyett valami extra kis fogyasztású dízelt. Egyéb utakkal kb. 2500 km-t tenne meg havonta.
A piacon szétnézve és a "nagyon okos hozzáértő" ismerőseim által a Ford Fiesta 1.4 tdci tűnne a legjobb választásnak de ebeen az árkategóriában jónak tűnik még az Opel Corsa CDTI, Fiat Punto, Suzuki Swift 1,3-as dízelei. 8-9 évesnél nem akarok régebbit és lehetőleg legkisebb futással kellene mert még nagyon sokat kellene vele mennem. A folyamatos karbantartási költséget is szeretném a lehető legkisseben tudni mert elég a naftát fizetni.
Üdv: Moncsi
Kedves Moncsi!
A Ford Fiesta nekem is szimpatikus. Ugyanaz a motor van benne, mint a 206-os Peugeot-ban, és a Citroen C2, C3-ban. A kis 1.3-as CDTI motorra is mondanak mindent, de az ismeretségi körömben fut nem egy, minden probléma nélkül. Itt egy kicsit megakadtam, "lehetőleg legkisebb futással kellene mert még nagyon sokat kellene vele mennem". Ez eddig rendben is van, de ne csak az órát nézze, az akárhonnan is vissza lehet tekerve. Próbáljon meg leinformálható futású autót venni, és ne ijedjen meg a 160-170 ezer fölötti kilométertől, a ki tudja honnan tekert 120 ezer rosszabb.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző!
Autócsere esedékes, a kiszemelt áldozat a Kék Ovál Rendjébe tartozik, méghozzá egy 1,8-as, benzines Focus C-max, 2004-es forgalombahelyezéssel. Az autó céges autó volt, ismerős ajánlotta, elvileg végig vezetett szervízkönyv, magas felszereltség, hívogató vételár, és (a bökkenő) több, mint 300 ezer km a paraméterei. Motorikusan minden bizonnyal rendben lehet, kérdés, hogy ez a km mennyiség a futóművét mennyire viselhette meg? Nyilvánvalóan a használattól függ, de egy ilyen korú és km állású autónál milyen egyéb probléma léphet fel, amire érdemes figyelni? Az autóval kb évi 15e km-t mennék, egyelőre ketten vagyunk a családban, de ez változhat. Ebben a konkrét esetben is az a tanácsuk, hogy inkább az ismert magas km, mint a (minden bizonnyal) visszapögetett alacsony km állás és ismeretlen előélet?
Válaszát előre is köszönöm:
Almásy gróf
Kedves Almásy gróf!
Mindig mondjuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást. Itt a jó példa rá, ha az autó végig rendesen volt szervizelve, minden időben kicserélve, akkor nem lehet nagy baja. Lehet, hogy a tekert órásban is ennyi van, csak azért rendes árat kérnek. Egy Focus akár 700 ezret is elmegy. Ugyanazokat a dolgokat kell nézni, mint más esetben. A benzines C-max nem tartogat sok hibaforrást. Guruljon vele egy karikát, érezni fogja, ha a futómű lóg, de nem hiszem. Ha valaki Magyarországon ennyit tesz egy autóba, az sokat autópályázik, ami a legjobb dolog, ami a motorral történhet. Állandó fordulat, meleg motor, nincs hidegindítás, magas az olajnyomás, ilyenkor nem kopik a motor. Ráadásul a kilométer tükröződik az árban, ha megtartásra kell az autó én meg merném venni, de bele kell kalkulálni, hogy eladáskor nagyon alacsony árat kérhet majd Ön is.
Tisztelt Nepperűző!
2.8-3 millió HUF körül szeretnék autót vásárolni. A véleményére lennék kíváncsi, hogy mi lenne az ideális választás. Nagyon tetszenek a 2004-2005 évjárattól Audi A6-osok, szintén ez évjárati BMW 525-530D, illetve az E osztályos Mercedes. Ebben a kategóriában mindenképpen a Diesel-t céloznám meg, mivel egy ekkora autónál számomra kézenfekvőbb a Diesel, kevesebbet fogyaszt, nyomatékosabb.
Ezzel szemben áll egy elég nagy kategória ugrás. Tetszik a 2006-tól gyárott "ŰR" Honda Civic, Ford Focus, GOLF V-VI, és a hasonló kisebb termetű, esetlegesen sportos külsejű autók. Ebben a kategóriában pedig a Benzines a szimpatkiusabb, 40-50-60 ezer km-el.
Mi célszerűbb?? Egy idősebb, több km-es luxus autó? Vagy egy jóval fiatalabb kevés km-es középkategóriás?
Üdvözlettel:
Ádám
Kedves Ádám!
Tisztelt Nepperűző!
Iskolába vonattal illetve busszal járok (Budaörsre). A 3 átszállás miatt ez napi 3-3.5 óra télen sokszor 4 is. Pedig csak 13km-t a táv. Ehelyett szeretnék kocsival járni. A keret 350 ezer + (100 ezer átírásra és szervizre). Elvárásaim nincsenek a kocsival kapcsolatba. Nem kell nekem presztízs sem elektromos ablak vagy klíma. Nem zavar hogy karcos kopott. Az életkora sem fontos. Egyedül az, hogy minél kisebb költségből fenntartható legyen. Csak iskolába járásra használnám egymagam, így a csomagtartó sem érdekel. Gondolkodtam LPG- üzemű autóban, de mivel indításkor benzin kell, illetve az első 2-3 km-n, nem sokat takarítanék meg vele. 172cm vagyok 72 kiló eddig minden autóban elfértem. Mit javasolna? Főleg főúton mennék (70-80km/h) a takarékoskodás miatt a fővárost nem érintve. Mindenképp benzinest szeretnék az ilyen korú és árú dízelek majdnem mind kilehelték már a lelküket. Amik eszembe jutottak eddig: suzuki 1000cm3 vagy inkább 1300cm3? opel astra, corsa, peugeot 106, citroen saxo és még sorolhatnám . Köszönöm a segítséget,
István
Kedves István!
A Suzuki Swiftek hegyekben állnak, megbízható, soha el nem romló technika, ha lehet inkább 1.3-ast vegyél, az ezressel sincs baj, de jobb ha négy henger van az autóban. A Suzuki esetében a rozsdára kell figyelni. Fölül nem rohad annyira, de az alján a küszöbök, hossztartók el tudnak ájulni, valamint a hűtő alatti kereszttartó. Jó lehet Papp Tibi nagy kedvence, a bakancs Micra, sokkal kulturáltabb, összerakottabb, mint a Suzuki. A Peugeot 106/Citroen Saxo is racionális választás, egyszerűek, mint Fekete Pákó, minden szerelő meg tudja javítani olcsón. Az F Astra, B Corsa is jó lehet a célra, nagyon nem lehet mellé lőni velük. Elég megnézni a népítéleteket.
Mindegyikre igaz, hogy a rozsdára kell figyelni az esetükben. Ennyi pénzért nem kell minden extrát elfelejteni, simán lehet klímás autód is.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Mostanra sajnos elpusztult a 19 éves Renault Cliónk. Sokat kellett rá költeni, de soha nem hagyott cserben. Most azonban égetővé vált egy kicsit fiatalabb kocsi vásárlása, de mivel nem igazán értek az autókhoz és egyelőre több pénz sem áll rendelkezésre, mint 4-600 ezer leginkább a Nepperűzőn tájékozódom, illetve megnéztem egy rakás hirdetést, de nem tudom mire érdemes/kell odafigyelni.
Kérdés, hogy beleugorjak-e megint Renault-ba (mert azért a márkahűség megvan). Gondoltam például, hogy a Twingo jó választás lenne, de nyitott vagyok más márkákra is. Kerestem Citroen Saxo/Xsara, Dacia Logan, Peugeot 206, F Astrát, Hyundai Accentet, Toyota Yarist, Skoda Fabia, VW Bora,Daewoo Nubira, Suzuki Swift/ignis/WagonR-t. Bocs a hosszú listáért. A helyzet azonban az, hogy nem tudom mit érdemes.
Terveim szerint 2-4 évig szeretném használni főként városban, de egyszer-egyszer autópályán és országúton is. Ilyen esetben a dízelt úgy tudom nem érdemes venni, mert tényleg nem mennék nagyon sokat. Éves szinten max.10-15 ezret. És persze nem utolsó szempont, hogy legalább két légzsák legyen benne.
Mit tegyek, nézzek körül mondjuk Ausztriában vagy Németországban is?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: Attila
Kedves Attila!
Ilyen értékű autónál nem feltétlenül érdemes laikusként külföldön próbálkozni, nagy lyukra futás is lehet belőle, drágán. A listájából tényleg úgy tűnik, hogy nem tudja merre induljon. Van köztük egy csomó jó kocsi, de ha a Renault-val meg voltak elégedve, miért nem vesznek egy Mégane-t, ennyi pénzért már nem csak két légzsákosat, de klímásat is lehet találni. A Mégane nem egy ördöglakat, és egy jól sikerült autó.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző!
Kisautó vásárlása előtt állok, a kiszemelt autó egy 1999-es Ford Fiesta 1.4 Ghia X lenne, 120 ezer garantált kilométerrel az órájában. Azért merem mondani hogy garantált, mert az ismerősöm anyukája vette még újkorában. Az elmúlt 2 évben (és azelőtt is), mióta a fia átvette tőle az autót, rendszeresen karban volt tartva, egy horpadás, karc, húzás nincs rajta! Szervizszámlákkal, kopó-fogyó alkatrész-számlákkal. Második autónak kéne, futkozásra, de nagyon nem ismerem ezeket a Fordokat. Honda Accordom van, már a negyedik, szeretem a japán autókat, de ez a Ford nagyon racionális választásnak tűnik! Mire figyeljek mielőtt megveszem? Előre is köszönöm a választ!
Kedves Kérdező!
Ha van egy ilyen autó, akkor hajrá! Ennyi biztos kilométerrel nem lehet baja, amúgy is megbízható, jó kis autó. Az ellensége a rozsda a sárvédő íveken, de ha tényleg olyan szép, és ilyen jó állapotban van, akkor nem fog csalódni benne. Ha esetleg a piaci ár felett kérnek érte, akkor is megéri.
- Becsületesnepper -
Kedves Becsületesnepper!
Kombit keresek, vagy hasonlóan tágas egyterűt évi kb 19 000 km-re (85 % autópályán) inkább hosszabb utakra, tehát ami kényelmes. A fő szempont a gazdaságosság. 1,5- 2,5 milliót szánnék rá. Nem tudom hogy 3 éves távon egy 1,5 milliós többet futott vagy egy 2,5 milliós fiatalabb - várhatóan kevesebb szervízköltséggel - az olcsóbb. Természetesen az értékvesztést is figyelembe véve. Néztem mindenféle autót, nem tudok dönteni: 2006 Mazda 6 2.0 diesel 2000 Volvo V70 audi motorral 2007-8 Renault Magane Grandtour 1.5 dci 2009 Ford Focus kombi 1.6 tdci, 2004 BMW 320d,... . Vagy egészen más is szóba jéhet. Tehát nekem teljesen mindegy milyen gyártó csak minél optimálisabb költséggel jöjjön ki 3 évre, persze a kényelem a megbízhatóság és a biztonság rovása nélkül.
Köszönettel: Bence
Kedves Bence!
A kérdéséből úgy látom, hogy Ön elég költség érzékeny. Ha autóval szeretne járni, akkor kalkulálja be, hogy ez egy gép, és mint ilyen bármikor elromolhat, ha pedig elromlott, lehet, hogy sok pénzbe fog kerülni a javítása. Azt ne várja tőlem, hogy felállítok egy értékvesztés/elromlási statisztika mátrixot három évre kivetítve a jelenlegi használt autó piacon, mert ehhez kellene a jövőbe látás képessége. A régi V70 eléggé kilóg ebből a sorból, meg is akadt rajta a szemem. Egy nagyon jó kocsi, de eljárt felette az idő, és elkoptak a jó állapotúak. Jellemzően letaposottak, többször tekert órával, itthon még közepeset is alig látni, de külföldön is kevés a jó. A többi autó viszonylag modern, bennük mindenféle jóság, mint például a kettős tömegű lendkerék. Ha ezt cserélni kell, az nem fog Önnek jól esni. Ha az autó árán keveset akar bukni, akkor vegyen öregebb autót, például egy Skoda Octavia 1.9-es 90 lovas TDI-t, annak már lent van az ára, és nem egy elromlós fajta. Ha fiatalabb autót szeretne akkor a Kia Ceed 1.6 CRDI-t ajánlom, megbízható autó, és nincs benne kettős tömegű lendkerék.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző!
Kocsi vásárlás előtt állok és mindenképpen Bmw-t szeretnék venni használtan kb. 5 millió ft értékben. Két kiszemeltem van egy 2007-2008 évjárat közötti 325i coupe Bmw, vagy 2004-2005 Bmw 645i. Eszem azt mondja maradjak a 3-asnál a szívem a 645-re szavaz, de csak van 3-4 év korkülönbség a két kocsi között. Igazából éves szinten nem igen mennék 15000 km-nél többet vele. Mennyivel szervizigényesebb, költségesebb a fenntartása a tankoláson kívül egy 645i-nek mint egy 325i cupenak? Mire ügyeljek a vásárlásnál? Szóba jöhet esetleg még egy 330d cupe is, de a dieseltől félek egy kicsit.
A választ előre is köszönöm!
Tisztelettel: György
Kedves György!
A hármas kupé nekem is nagy kedvencem, mindegy melyikről beszélünk, mind nagyon szép. Ha a sportkocsi élményt is keresed, vegyél hármast, sokkal ügyesebb, mint a hatos. Mennyivel költségesebb? Nyilvánvalóan magasabbak lesznek az alkatrész árak, a fogyasztása körülbelül négy literrel vagy még többel lesz magasabb. Én nem félek a dízeltől, de egy három literes dízel esetében a fogyasztás különbség nem akkora a benzines és dízel között, ami ekkora futásteljesítménynél indokolná a dízel vételét. A másik dolog pedig, hogy egy a dízel kerregése nem összehasonlítható egy benzines sorhatos éneklésével. Én hármast vennék.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző!
Hamarosan autóvásárlásra kerül a sor, ezzel kapcsolatban szeretném a segítségét kérni! Jellemzően vidéken, ritkábban autópályán és városban használnánk, évente egy-két hosszabb külföldi úttal. Szeretnék megbízható, biztonságos, kényelmes, mai autó szerű autót vásárolni, persze a dinamizmus sem utolsó szempont. A vásárlásra szánt összeg max. 700 ezer Ft.
Ezek alapján két típus maradt a rostán. Ford Focus, 1.6 vagy 1.8 benzin, vagy Peugeot 307 1.6 b. A népszerű használt autós portálon nézelődve, a keresést elég jól szűrve, a Fordból és a Peugeotból is a korai 1999, 2000-es illetve a 2002, 2003-as évjáratúakat találtam. Mit gondol ezekről az autókról? Mire kell figyelni a vásárláskor a két típussal kapcsolatban? Mik a típusbetegségek? Kíváncsi lennék a Ford 1.8-as benzines motorjáról vannak e tapasztalatai, mi a véleménye róla? Köszönöm a segítséget!
Üdv: Balázs
Kedves Balázs!
A 307-es Peugeot-t nagyon szidták az elején, hogy beázik a tűzfalnál, és belefolyik a víz a motorvezérlőbe, aztán beszéltem a villanyász barátommal, és mondta, hogy azért voltak ezek a problémák, mert amikor az utólagos riasztót bekötötték, a gyári gumi szigetelést szúrták ki az aranykezű szerelők, azon keresztül vitték be a kábelt, és ott folyt be a víz. Nem rossz autó a Peugeot sem, de kettő közül a Ford Focust javasolnám inkább, nagyon jól sikerült konstrukció az I-es Focus. A benzines motorok közül az 1,4-eshez és az 1,6-oshoz volt eddig szerencsém, az 1,8-ast nem ismerem, de gondolom ugyanolyan jó, mint a kisebb testvérei, én nem tartanék tőle.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző !
A család létszámának növekedése miatt autócserére adtuk a fejünket. Hosszas keresgélés után 3 autó maradt a listán:
1) VW Golf VI Variant 1.6 CR TDI - 2012 évjára 44.000 km - 4 mFt
2) Ford Focus 1.6 tdci - 2012 38.000 km 3,65 mFt
3)Opel Astra J 1.4 turbo - 2011 10.000 km - 4 m Ft
A felszereltségben nincsenek nagy különbségek, mindent tartalmaznak, amire egy átlag autósnak szüksége van.
A kérdésen Ön felé az lenne, hogy melyik típus mellett döntene, nem az ár a szempont. Éves szinten 20-25 ezer km-t autózunk 50-50 % város és autópálya.
Válaszát előre is köszönöm !
Üdvözlettel,
Zsolt
Kedves Zsolt!
A három közül a Golfot vagy a Focust venném, mindkettő megbízható, jó autó, keveset fogyasztanak. Az Astra is jó autó, de azért hagynám ki, mert a kis,1.4-es, turbós, benzinmotoroknak csak a katalógusban jó a fogyasztásuk, a gyakorlatban azonban akár 9-10 liter is lehet.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperüző!
Autó vásárlás előtt állok csak nem tudom melyiket válasszam! A lehetöségek: Vw golf 3 1.9 tdi,Toyota Avensis 2.0 Td vagy Alfa romeo 156 1.9Jtd. Az elsődleges szempont a megbízhatóság lenne!! Melyiket ajánlanád?
Tisztelettel: Péter
Kedves Péter!
Mindhárom jó lehet. Most sokan felhördülhetnek, hogy, de az Alfa... Igen, az is, ha talál egy olyat, amit nem rúgtak le, és nem tekerték a kilométer óráját csapágyasra. A 156-os Sportwagon nagy kedvencem a formája miatt, de az Alfa, ha kicsit elhanyagolják, nagyon csúnyán öregszik. Sokan használják elégedetten, elég megnézni a népítéleteket. Sajnos rengeteg a lelakott, elhanyagolt példány.
Üdv:
Tisztelt Nepperüző!
Az iskolapadból frissen szabadult fiatalként szeretnék autót vásárolni, a legelsőt. Az erre fordítandó pénzkeretem 600e Ft, ehhez még pluszba jöhetnek a kezdeti szervízköltségek. Két típust választottam ki, amelyek elnyerték tetszésemet, azonban nagyon tanácstalan vagyok a választást illetően. A két autó a már említett BMW E36 ('95-ös évjárattól felfelé), illetve a Volvo S40 ('96-'01). Az autót leginkább vásárláshoz, néha egy-két kiránduláshoz használnám, esetleg egyszer-kétszer munkába járáshoz. A fiatalosság és a sportosság miatt (22 éves volnék) a BMW-hez jobban húz a szívem, azonban nem tudom ilyen idős jó állapotút kapnék e ennyi pénzért, illetve a két típus közül melyik a könnyebben fenntartható? Ön szerint melyik vétel lenne ideális? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Dugócska
Kedves Dugócska!
Én is a BMW-t venném, egyszer vagyunk fiatalok (mondjuk én már naptár szerint nem annyira, csak lélekben), Volvót akkor vegyél, ha már megöregedtél. Ennyi idős BMW-nél a rozsdára nagyon kell figyelni, inkább nézz meg többet, ne kapkodd el, ne ess szerelembe az első fényes kocsinál. Vigyél magaddal valakit, aki fogja a kezedet. Van hozzá hegyekben bontott és utángyártott alkatrész, nem kell tőle félni.
- Becsületesnepper -
Tisztelt Nepperűző!
Autócsere esedékes, a 13 éves, 250e+ km-es Swiftről (amire egyébként sok panasz nem volt). Egyelőre ketten autóznánk vele, de ez várhatóan változik, illetve jó volna, ha a kutyák (sokan vannak és sokat utaznak) sem a hátsó ülést taposnák, és a csomagok is elférhetnének jobban, így kombi/dobozos irányba kacsingatunk.
Kb. 80% budapesti napi ingázás, havi 1(-2) 4-500km-es (autópályás) vidéki utakkal, korábban évi 35e+ km, most azért valamivel kevesebb. Néha földútra is rátévedünk, nem baj, ha nem akad fenn az első fűcsomón, de azért ez nem központi kérdés (a Suzi is kibírta).
Ideális árfekvés 1,2-1,5M Ft. Dacia Logan MCV-től Volvo XC70ig Berlingo/Kangoon át néztem már ezer típust, igyekeztem is utánaolvasni, de lassan kezdem elveszíteni a fonalat, mit érdemes, mit nem. Mit javasoltok, mit kerüljek?
Köszönöm
Üdv: LM
Kedves LM!
Az XC70-ről és minden igényesebb, kulturáltabb belsejű autóról lebeszélnélek, mert a kutyák le fogják rendezni a körmükkel a belsejét, amikor meg el akarod adni, nem fogod tudni, mert úgy néz majd ki, mint egy lefosott kilométerkő.
Neked valami teherautósabb kocsi kell, mint a Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Renault Kangoo, az a te irányod. Ha azt lakják le a kutyák, maximum veszel bele a bontóba műanyag kárpit paneleket, kitakaríttatod, és olcsón lesz megint normális kinézetű a kocsid, amit el tudsz adni.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Folyamatosan olvasom a rovatot, attól függetlenül, hogy éppen akarok autót cserélni vagy sem. Érdekesek a felvetett kérdések és tanulságosak a válaszok. Most viszont kérdezni szeretnék én is.
Anyának kell egy városi kisautó. Amire kell: napi kb 5 km reggel és ennyi délután. Közben ovi, suli megálló a csemetékért, plusz egy kis vásárlás. Szóval a szokásos.
A választ előre is köszi: Péter
Kedves Péter!
Ezt a "Suzukit semmiképpen" reakciót már sokszor hallottam, de igazából senki nem tudta megindokolni miért, leginkább a "csak, mert azt nem szeretnék", a válasz. Mindegy is, szerencsére gyártott más is autót. A Pandából a jobban felszereltek néznek ki valahogy, az alapok elég kis csoffadtak, és a Picantoval is inkább esztétikai gondom van, de ízlésről ne vitatkozzunk.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tudom kicsit komplikált lesz a kérdésem, de nem vagyok egy autószakértő és nem szeretnék mellényúlni autóvásárlásnál. Lenne maximum 2,2-2,4 millió forintom autót vásárolni. Nem vagyok elkötelezve márka iránt, és sem benzines sem dízel autó elől nem vagyok elzárkózva. Nagyjából egy 100-120 lóerős autót szeretnék venni.
Létezik az hogy ennyiért ilyen szinte új autót kap az ember?
Az autó elsősorban városban lenne használva, de egyszer egyszer hosszabb utat is megtenne sok csomaggal.
Tisztelettel: Mátyás
Kedves Mátyás!
Egy 30-40 ezer körüli futású autótól el is várhatja az ember, hogy újszerű legyen. A Bravo azért olcsó, mert keveset adtak el belőle, nincs is igazi utcai jelenléte. A jól felszerelt példányok nagyon drágák, megkockáztatom túlárazottak voltak, ezért kevés van belőle, azt a keveset pedig a piac beárazta a Fiatok közé.
Ha az teszik nyugodtan vegye meg. Az 1-es BMW is jó autó, nem tudok semmit felhozni ellene, de az Ön által felsorolt többi autó sem rossz választás. Ezek közül nekem az 1-es BMW a legkedvesebb, de ha nem csak ezek közül lehet választani, akkor ilyen felhasználási körülményekre egy Toyota Priust vennék ennyi pénzért. A városban jó az automata, 5,5 litert fogyaszt, négy nagy termetű felnőttnek is kényelmes, és ha kell, az autópályán sem fakad sírva.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Napi 110km-es ingázáshoz keresek autót kb. 1,2M Ft-ig. Fontos, hogy az autóban legyen klíma, ABS, minimum 2 légzsák. A keresgélésben már a sokadik kört, futom. Nézelődtem Audi A3 1.9TDI, Volvo S40/V40 1.9 dízelek között, de ezeknél a koruk miatt félek a későbbi költségektől.Néztem G Astrát 1.7 dízel motorral, de kevés a valóban leinformálható darab...
Végül kilukadtam a 206-os Peugeot 1.4 HDI változatánál, ám ettől picit félek, mondván "bonyolultabb" dízel. Amit találtam esélyes, hogy cégautó volt, ám öt évével hihetőnek tűnik a 180.000 km. Nem utolsó sorban rendelkezik szervízkönyvvel.
Mit tanácsol, tervezhetek egy 180.000-et futott 206 1.4HDI-vel még 100.000 km-t relatíve kevés gonddal? Ha nem, milyen autót tanácsolna? Kor számomra kevésbé fontos, és a dinamizmus sem az első szempont, megbízható alacsony fenntartású biztonságos autót keresek.
Köszönettel: János
Kedves János!
A feleségemnek is ilyen HDI Peugeot-ja van, 170 ezer kilométerrel, nagyon izgalmasan telnek a napjai, 10 ezrenként olajcsere, egyszer első fékbetét garnitúra csere, fogyasztás nyáron 4,6, télen 5 liter. Egyszer nem indult be reggel, a felségem hívott kétségbe esve, hogy mi történt, lelazult az aksi saru. Hát ennyi minden történt 50 ezer kilométer alatt, mióta nálunk van az autó.
A váltója nem túl fényes, kicsit akadós, de ezt ilyenre tervezte valami zseni. Ugyanez a motor van a Peugeot 307-ben, a Ford Fiestában, a Citroen C2, C3-ban. A 180 ezer valós kilométer nem gond, legalább már be van járatva. Az A 3 és a V40/S40 közül mindenképpen az Audit venném. Az Astra is jó lehet, bár tényleg kevés a leinformálható múltú autó.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
A segítségedet szeretném kérni autóváltással kapcsolatosan. Van egy 1.3-as 2000-es Suzuki Swift GLX-em, amivel évente kb. 40.000 Km-t is megtesztek. Általában autópályán használom, de azért van benne városi használat is. Az utazási sebességem 80-100 Km/h, mivel minden nap Kecskemét-Szeged között ingázok a munkám miatt és csak 9Ft-ot térítenek km-ként, muszáj a lehető legtöbbet spórolnom, hogy ezek mellett meg is tudjak élni, így általában kényelmes tempóban utazom.
A mostani autóm októberben lesz 5 éve, hogy nálam van. Mint később kiderült, az autó rendesen törött volt, eleje, hátulja, oldala, szerelő elmondása szerint nem is a kocsi saját ajtaja ami rajta van mert igen durván rohad, míg az autó többi része meg nem. Km-t nem tudom, mennyi van benne, mert 5 számjegyű az órája, így bármennyi lehet benne tekerés nélkül. Ráadásul egy 5 literes olajat képes megenni 1-2 hónap alatt. És a legjobb, hogy ismerős kereskedőtől vettem! :)
Nem igazán szeretek bütykölni, és a mostani autóm ezek a hibák mellett is imádom, mert benzint és olajat öntök bele, akkor bárhova és bármikor képes elvenni! A kérdésem a szép hosszú bevezető után, hogy szerinted milyen autót volna érdemes vennem?
Természetesen hitelre, esetleg az előző autót beszámítva, valami normális árban! Én egy újabb Suzuki Swiftre gondoltam, mert hiába szeretnék egy szép új autót venni, de ismerem a korlátaim. (Bár az igazat megvallva, ami most kapható legújabb Suzuki Swift naggggyon tetszik!, de az áráért már vehetnék egy Skoda Octavia-t is, de ilyen veszély nem fenyeget, mert nem tehetem meg. Sajnos új autó már eleve kilőve, mert 3-4 havonta vihetném a kötelező szervizekre és arra is rámenne a gatyám!)
Ami fontos:
- Olcsó legyen az alkatrész, javitás.
- 4-5 éves legyen maximum.
- 1,5m Ft körüli legyen az ára.
- Tényleg napi használatra szeretném, így tartós autót szeretnék.
Saját lista, amik tetszenek: Suzuki Swift, Suzuki SX4, Peugeot 407...
Tudnál esetleg segíteni?
Köszönöm! Üdv.: Károly
Kedves Károly!
Ha ennyire számítanak a költségek, elsőként a hitelt felejteném el, vegyél olyan autót, amire pénzed van. Kell még egy fix púp a hátadra? Ha a költségek ennyire számítanak, Te vagy az az ember, akinek nem szabad hitelt felvenni. Ha elveszted a munkád, ki fogja fizetni a hitelt?
Ezt a négy-öt éves autó kérdést is dobnám, Neked egy jó állapotú autó kell a kérdésed alapján, amit olcsó javítani, és keveset fogyaszt. Tudod, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Ha elég egy kis autó, mint eddig a Suzuki, vegyél egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt, ilyen sebesség mellett beveri még a 3,5 litert is, minden tankolásnál imádni fogod.
Hasonló zabagép még az 1,5-ös dízel Corsa is. Ha egy kicsit nagyobb autó kellene, vennék valami VW csoportos 1.9 TDI-t vagy SDI-t, mint pl Seat Toledo, Cordoba Vario. Én ezekben gondolkodnék, nem a hitelben, ne a banknak vegyél autót, hanem magadnak.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Rá vagyok gerjedve a Renault Fluence-ra. Vezettem is egy hosszabb úton az 1.6-os benzinest. tesztett. Azóta sem bírom elfelejteni, utánanézve 2.5 millió forint alatt van több 2-3 éves is a neten. Hosszabb távra lenne most célszerű gondolkodnom, ha autót veszek, úgy 6-8 évre. Nincs Renault-tulajdonos ismerősöm. Amúgy egy 11 éves 1.6-os F Astra kombim van, 270e kilométerrel (130-cal vettem 3 évesen). Szeretem, csak már nagyon unom és sokat kell vele szervizbe járnom. Szerinted lehet ilyen hosszú távon gondolkodni egy ilyen friss típussal? Mennyire lehetnek valósak a francia autóktol óvá intő népi közhelyek ebben az esetben? Legvégül pedig, ha lebeszélnél erről a kocsiról, szívesen venném az alternatív ötletedet!
Üdv
Kedves Kérdező!
Lehet a Fluance-szal hosszú távra gondolkodni, nem egy túlbonyolított autó, és nagy hely van benne. Egy Renault-szervizben dolgozó barátom elmondása szerint csak a kötelező szervizeken látják őket.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Életem első autójának megvásárlása előtt állok. Van egy-két konkrét elképzelésem,de még nem sikerült döntenem. Ami biztos,hogy elsősorban japán autókban gondolkodom. A vásárlásra szánt összeg 500 ezer forint. Eddigi két jelöltem: Mitsubishi Colt (1991-) illetve Honda Civic (szintén 1991-től,EG6,EK9 széria) Egyenlőre ezt a két autót találtam, ami nekem megfelelő lenne, de mindenképp kíváncsi lennék az Ön véleményére!
Előnyben részesíteném a 3 ajtós hatchback/coupe modelleket. Ami a felszereltséget illeti, nem tartok igényt klímára és egyéb "extra" felszereltségre. 1,5 - 1,6-os motorral, alacsony fenntartási költséggel. Túlnyomóan városban használnám,egyedül, akár pizzafutárkodni. Erre mondjuk elég lenne egy Swift is, bár ennél azért komolyabb autót szeretnék! A választ és a segítséget előre is köszönöm!
Üdv: Márk
Kedves Márk!
Mindkettő jó autó, megbízható, tartós mechanikával, elektronikával. Ami ezeknek az autóknak a fő ellensége, az a rozsda meg a korábbi hülyegyerek tulajdonos. Nem egy köztük a lakótelepi Michelisz Norbié volt, és inkább a karosszéria hibákra kell odafigyelni, ne legyen egy korábban már kukára tört autó.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Feleségem autóját szeretnénk hamarosan cserélni, nagyjából a következő kritériumok alapján: két gyermek rendszeres mozgatása, elsősorban szedán kaszni, esetleg SUV, max 2,2 M keret. A családban "B" autó lenne, nem túl gyakran cseréljük, megbízható, kényelmes, biztonságos gépkocsit keresünk. Nincs egyértelmű álláspont arról, hogy benzin vagy dízel, típusfüggő. Szeretjük a dízel autókat, viszont kétségtelenül nagyobb a hiba rizikója. Az alábbiak merültek fel hasonló árkategóriában:
- Volkswagen Jetta 1.6 benzin, 2008-2009 körüli
- Mazda 6 2.0 dízel, 2006-2007
- Skoda Octavia 1.6 benzin illetve 1.9 dízel 2008-2009
- Nissan Qashqai 1.5 dci (tudjuk, hogy ez picit drágább)
Hosszú távon melyik modellel járhatunk a legjobban, illetve van-e más javaslata?
Válaszát előre is köszönöm,
Üdv,
Gergő
Kedves Gergő!
Ha városi csapatszállítás a cél, nem hiszem, hogy kellene egy dízel. Soha nem melegedne be rendesen és már le is állítja, utána visszahűl, megint megy egy kicsit, és így tovább. Qashqai nincs 2,2 millióért, azok inkább 2,5-nél kezdődnek, a dízel pedig még közelebb a 3 M-hoz, tehát ez kilőve, vagy pótolni kell a kerethez. A Skoda és a Jetta ugyanaz a technika, kiforrott, jó konstrukció. Igaz, a Jetta négy-, az Octavia ötajtós. Én egy Mazda 6-ot vennék, ötajtóst, de a többiben sem fog csalódni, ha azok jobban tetszenek.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Gondolom már sokan tettek fel hasonló kérdést, mint az enyém, de lehet nem pont ennek a két típusnak az összehasonlítása volt a feladat. Adott a keret (2-2,2M körül) családi autó vásárlásra. Éves 30-35e km futással, ezért dízelben gondolkoznék.
Így a két opcióm:
- Renault Megane 3 Grandtour (1.5dci)
- Opel Vectra Caravan (1.9cdti)
Azt tudom, hogy az 1.5 dCi-t stabil motornak mondják. A CDTI is annak számít? A Megane-nak az 1.5 motor elégséges?
Ön melyiket javasolná inkább?
Illetve a keretet figyelembe véve milyen más típusra hivná fel a figyelmem?
Fontos, hogy hosszútávú barátságot kössek a vásárolandó autóval, mert a nagyszülők Erdélyben laknak, és mert kis családom még bővülni fog.
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát:
József
Kedves József!
A Megane mozgatásához elég ez a motor is, felszedni nem fogja az aszfaltot, de nem is ez a cél, A-ból B-be való közlekedéshez tökéletes lehet. A CDTI is jó motor, és a Vectrában óriási hely van, sokkal nagyobb, mint a Megane-ban, hosszú túrákra jobb egy ilyen nagy szekrény. Ha ismét gyerek érkezik a családba, vele együtt érkezik majd a hordozható kis ágy, babakocsi, később a műanyag motor, kis bicikli, stb., kelleni fog a hely. Hogy én a kettő közül melyiket javasolnám? A Honda Accordot vagy a Toyota Avensist.
Ha döntésképtelen, olvassa el a kapcsolódó Népítéleteket, segítségére lehetnek a döntsében.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Tisztelt Becsületesnepper!
Családi kombi vásárlásán gondolkodom, nagyjából 1-1.3M Ft-om lenne rá. Opel Astra és Mazda 6 a kiszemelt áldozatok. Évente 10-12 ezer km használnám. A kettő közül melyiket lenne érdemesebb megvenni? Célszerűbb lenne behozni egyet külföldről?
Köszönettel
Balázs
Kedves Balázs!
Mindkettő jó, én Mazda 6-ot vennék, mert az remek autó, de ennyiért nincs is itthon. Az Astrából viszont óriási a választék, G-ből és H-ból is sokkal könnyebben talál megfelelőt.
A külföldi vétellel is lehet próbálkozni, ez elsülhet jól, de nagyon rosszul is. Ez a pálya kívül esik az átlagember komfortzónáján, idegen környezet, idegen nyelv, és a külföldi nepperek rendszeresen hülyének néznek még engem is, és megpróbálnak megdumálni, pedig nem ma kezdtem kurválkodni ezen a placcon. Egy laikust simán megesznek reggelire, és úgy ráteszik a legnagyobb vackot is, hogy öröm nézni.
A külföldi vásárlás nem úgy van, hogy kimegy az ember, és ott állnak sorban a patika autók ingyé. Egyik sincs kitakarítva, sem lemosva, az embernek látni kell azonnal, hogy ebből lehet szépet csinálni vagy nem. Nagyjából színhelyes spray-ből javítanak a telepen, beleködölnek bármibe, és azt hiszik, hogy most rendesen felhozták a kocsit. Ha hideg van vagy esik a hó, ki sem jön a konténerből, odaadja a kulcsot, aztán ha akarok valamit, én letakarítom a kocsit. Németországban sokat esik az eső és esőben minden szép és csillog, egy gyönyörű törökös ködölést nem vesz észre, csak ha megszáradt az autó, utána meg nagy lesz az "öröm". Megvárja a kocsi mellett, míg eláll, és megszárad?
A rozsdát is úgy hárítják el, hogy legittelik, és ráfújnak spay-ből. Láttam olyat is, hogy egyszerűen levágta flexszel a rozsdás sárvédő perem belső kerék felé eső részét, és a maradékot igényesen elködölte. Álomgyönyörűszép volt! A múltkor tizenhárom megnézett autóból hármat vettem meg, és a tizenhárom között volt olyan, amiben volt egy 300 ezer forintos akna, és egy civil simán megveszi. A tizenhárom autó megnézéséhez az elsőtől az utolsóig mentem nyolcszáz kilométert, de van, hogy két engem érdeklő kocsi között van ennyi.
A török/arab/orosz/akármilyen nepper pont leszarja, hogy elviszi-e az ember vagy sem, majd jön egy másik hülye, és elviszi az. Ott nincs ügyfélkezelés, még alap szinten sem, azt sem tudják mit jelent a szó. Egyszóval, csak okosan.
Üdv:
Kedves Nepperűző, Becsületesnepper!
Olcsó árkategóriában keresek családi, nagyobb méretű autót. Az ársáv 400 és 800 ezer forint közötti. Az ezredforduló környékén gyártott, minimum klímával és ABS-szel felszerelt kocsik érdekelnek. Kiszemelt típusok: Mazda 626, Nissan Primera, Peugeot 406, Renault Laguna, esetleg BMW E39.
A Renault híre ugye nem túl jó, ezért nagy kérdőjellel írtam fel a listára.
A BMW E39 még gyerekkori kedvencem, de mostanában a szegény ember prémium autója lett - és nem vagyok benne biztos, hogy egy 12-15 éves BMW nem tartogat költséges meglepetéseket.
Az autótól nem várok szalonállapotot, a fő szempont a megbízhatóság - azaz ne hagyjon ott sehol. Hajlandó vagyok kicserélni a kopott alkatrészeket, időben folyadékokat cserélni, az állagra és az állapotra vigyázni. Benzin vagy dízel? Ilyen koros autónál már kicsit félnék egy dízeltől (valószínűleg sokat futottak), és sokat használnám városban, kisebb távolságra (télen biztosan nem melegedne be rendesen). Az éves futás 10-15 ezer km között lenne. Fontos még, hogy a két gyerekülés és a csomagok elférjenek (400-500 literes csomagtér elegendőnek tűnik), valamint a kényelemben való utazás akár autópályás tempónál is. Az alapmotorok nem érdekelnek, mert nem szeretek "szenvedni" a forgalomban. A fogyasztás ne legyen 8 liternél több. [sok az ellentmondás az elvárásoknál?]
Tudom, hogy nem lehet megmondani a tutit, csak egy iránymutatást, hogy nagy valószínűséggel mely típus fog zökkenőmentesen működni az elkövetkezendő 3-5 évben. A fenntartási költségeknél az alkatrészek, gumik és szervizköltségek is érdekelnek (leginkább egymás arányában). A japán típusok alkatrészei tényleg drágák?
Várom válaszát!
Üdvözlettel:
Dániel
Kedves Dániel!
A 626 és a Primera műszakilag jó autók, de a hátsó sárvédőív rohad rajtuk eléggé, és még alájuk sem néztünk. Az ennyi pénzért árult E39-ek között rengeteg a lelakott hulla, nem lehetetlen jót találni, de nagyon sok utánajárást, és hozzáértést igényel. Az ön autóját úgy hívják, hogy Toyota Avensis, az 1.6-os, 110 lovas, benzines motor is elég arra, amire Önnek kell, nem kell tőle félni. Hűt, fűt, világít, megáll, kanyarodik. Nézze meg, hogy Papp Tibinek milyen mozgalmas élete van, szökőévente tud egy autószerelős cikket írni, hogy kicserélte a hamutartó világítását meg elkopott a gyújtáskapcsoló.
Ha valami miatt nagyon elhatárolódik az Avensistől, érdemes a többi típus Népítéleteit végiglapozni, és azok ismeretében választani.
Üdv:
Üdv!
Párommal úgy döntöttünk, hogy eladjuk meglévő Ford Focus I-ünk, és más társ után nézünk. Remek autó, de valami fiatalosabbra, sportosabbra vágyunk. A legtöbbször csak ketten utazunk, fele részt városban, fele részt vidékre. A keret kb. 1 millió forint lenne, a jelöltjeim pedig: Toyota Corolla és Honda Civic (csakis 3 ajtós), BMW 316 Compact, esetleg egy Mazda MX5? Válaszát, tanácsait, ajánlását előre is köszönjük!
Kedves Kérdező!
A felsorolt autók közül az első háromból bármelyiket, ízlés szerint, de ne a legkisebb motorral, mert akkor nagy sportosság nem lesz. A Compactból például a 318ti már jó. Az MX 5 zseniális autó, kitűnő egyensúly, váltó, motor, nem romlik el. DE! Ha nincs másik autó, akkor sokszor lehet kényszerű, és ésszerűtlen kompromisszum. Nem fér bele semmi, az utastérben nincs pakolási lehetőség, nincs ajtózseb, a kesztyűtartója kicsi, a csomagtartója jelképes méretű, két normál méretű sporttáska fér bele, préselve. A fűtése olyan, hogy ötszáz méter megtétele után már kezdi fújni a meleget, és télen is lehet benne polóban utazni Ez nagyon szép, de ha ketten utaznak benne, a kabátjukat csak a kalaptartóra tudják tenni, és ilyenkor tényleg plafonig van rakva. Nekem is volt, de mindennapi járós kocsinak nem venném, még akkor sem, ha csak ketten használnák. Élményautónak készült, és annak kiváló is. Üljön bele, gondolja át, hogy mit vinne magával a mindennapokban az autóban, és helyezze el képzeletben egy MX 5-ben. Ha így sem érzi magát szűkösen, vegye meg bátran.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
2000-es évjáratú swiftemet szeretném picit fiatalabbra cserélni! Igazából 2003-2005 közötti autókat néztem 4-600e ft között de nem tudok dönteni! Több típust is kidobott a rendszer: peugeot 206, renault thalia-twingo, daewoo kalos, opel corsa c, skoda fabia, hyundai getz, fiat panda-punto!
Az arany középutat keresném a megbízhatóság, fogyasztás, nagyság (lehetőleg 5 személyes legyen legalábbis papíron) tekintetében! Örülnék ha tudna adni valamilyen tanácsot és tippet hogy melyikkel érdemes és mivel tilos foglalkozni!
Budapesten használnám havi 500km-t és kb ugyanennyit vidéken! Az is fontos tényező, hogy milyen a korrózióvédelme mert az utcán parkolok és télen is használom az autót!
Válaszát előre is Köszönöm!
Kedves Dávid!
A 206-os jó kis kocsi, a váltója akadós, a hátsó futómű kicsit problémásabb, és a felújítása többe kerül, mint egy átlag kisautóé.
A Clio/Thalia műszakilag ugyanaz, megbízható, a Thalia óriási csomagtartóval rendelkezik. Nekem nem tetszik a hátulja okán, de ez Önt ne zavarja, ha kell a csomagtartó.
A Twingo és a Panda nagyon kicsi, jelképes csomagtartóval, a Twingo, ha jól emlékszem, még papíron is csak négy személyes, azokat kihagynám. Az Ön által felsorolt típusok egyikről sem beszélném le, de én egy Fabiát vennék, nem rohadós, egyszerű, mint Fekete Pákó, és minden bokorban van hozzá alkatrész. Szánja rá az időt, nézze meg az autókat élőben, mert úgy is Önnek kell, hogy tessék az autó.
Üdv: