Tisztelt Nepperűző!
Régi, majd 25 éves autómat szeretném lecserélni, lehetőség szerint egy max. 10-12 éves, benzines, klímás kombira a család részére, amivel a munkámból adódóan alkalomszerűen egy-egy utánfutós autózás is kivitelezhető - nem is elsősorban nehéz, hanem inkább nagyobb méretű cuccok szállítására (pl. létra stb.). Az éves futás 13-15 ezer km környéke lenne, elsősorban városon kívül, de autópályán csak nagyon minimális mértékben. Nem vagyok nehéz lábú sofőr, miként teljesítményhuszár sem - inkább elsődleges lenne a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság: juttasson el A-ból B-be szépen, nyugodtan, izgalmak nélkül... Az technikához nem értek, így szerelgetni sem akarom állandóan - meg nem is nagyon tudnám... Természetesen ami törődés és szerviz kell neki, azt minden további nélkül megkapná. A klímán kívül egyéb extra nem kikötés, de a mostani nyár után abból nem engedek... :-) Átírással, papírokkal és minden egyébbel együtt 800-850 ezer forint lenne a keret.
Először Astra F és G kombikat néztem, de vagy megette őket a rozsda, vagy nagyon lelakott példányokba botlottam. Ismerős tanácsára most a Fabia kombik között válogattam, találtam is néhány szimpatikus példányt, főként a 2003 utáni, 1,2 12V-os motorral szerelt változatból. A fentiek tekintetében mennyire lenne jó választás? Ha minden igaz, ezekben az évjáratokban már kiküszöbölték a korábbi 1,2-esekre jellemző láncugrásos betegséget is... a hangját meg majd elnyomja a rádió.. :-).(1,4-esből meg ebben az árfekvésben kevés van, ami klímás is...) Vagy van valami egyéb tipp, merre lenne érdemes keresgélnem?
Kedves Imre!
A kis motorok általában nem túl fickósak, ha be van kapcsolva a klíma, mindezt pedig alkalomszerűen meg szeretné fejelni egy kis utánfutó húzással. Írta, hogy nem egy teljesítményhajhász ember, de ebben az esetben autópályán egy rendes emelkedőn azt hinné, hogy visszagurul az autó, annyira nem menne. Én nagyobb motoros autót vennék. A Fabia 1.4-es már jobb lenne, ha Skodát szeretne. Az Opelek szintén jók lehetnek, valóban sok a leharcolt példány, de nem reménytelen dolog találni egy jót, csak türelmesnek kell lenni. Ha más típus is érdekli, nézzen meg egy I-es Focus kombit, nagyon megbízható technika. Az angol Civic kombi szintén jó autó, szinte szétüthetetlen technikával, a rozsdára kell figyelni, de a Peugeot 306, Peugeot 206 kombi is szóba jöhet. A Peugeot-knál a hátsó futómű a kritikus pont. A Polo Variant és a Cordoba Vario ugyanarra a padlólemezre és egyszerű technikára épül, én elgondolkodnék azokon is.
Üdv Nepperűző!
A tanácsát szeretném kérni. Jelenlegi autónkat/ Peugeot 205,1.9 grd,90-es/ lassan fiatalabbra kellene cserélnünk. A kis Peugeot nagyon megbízható gépezet,10 naponta elszalad egy tank üzemanyag amivel mindig sikerült kiautózni 1000 km-t,így a fogyasztás igen csak 4 körül mozog. Kis fordulat, max 80km/h. Mit tudna számomra ajánlani amivel jól járnék. Én mindenféleképpen dízelben gondolkozom. Nemsokára érkezik a 2. gyerkőc is,így valami kombi kellene amibe azért pakolni is lehet. Volkswagen Golf-Passat 4-esről /TDI 90 LE/ amiről sok jót olvastam fogyasztás szempontjából. Ön mit javasolna?
Köszönöm segítségét.
Tamás
Kedves Tamás!
Az 1.9-es TDI motor az egyik nagy kedvencem, normális szervizelés mellett örök élet meg egy nap. Olcsó hozzá az alkatrész, nem igényel különösebb felkészültséget a javítása, minden faluban meg tudják csinálni. A légtömegmérő szokott elszállni bennük, de már ez sem drága. A Passat esetében magam is erősen érintett vagyok, az 1982 és 2005 között gyártott összes modell meg volt saját használatban. Nekem egyikkel sem volt bajom, az 1997-től gyártott autóknak az alumínium lengőkarjai szoktak kiverődni, de ez sem kezelhetetlen probléma. Más bajuk nem nagyon van.
A Golf Variant egy számmal kisebb autó. Jó lehet még a Skoda Octavia is, annak a hátuljában nem csomagtartó van, hanem egy gödör. Egy Octavia "kis fordulaton, max 80 km/h" esetében nem eszik 5 litert. Böngéssze csak végig a Népítéleteket. Az 1.9 TDI király.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Az autóvásárlás izgalmas de komplikált gondolatával játszom az utóbbi időben.
A kérdés: Milyen legyen?
Kérem ossza meg velem a véleményét az eszmefuttatásom helyességét vagy helytelenséget illetően. A szürke hétköznapokon céges autóval járok, tehát még a bevásárlást is el tudom intézni vele. A saját autót kb. havonta egy - két alkalommal használnám mondjuk hétvégén kirándulni a családdal és évente egyszer max. kétszer hosszabb kirándulás során pl külföldi nyaralás. Éves használatnak 14-15 ezer km-t saccolok. Az autó max. 10 éves legyen, 5 ajtós ferdehátú, kombi esetleg egyterű. (Van kutya is.)
Ennélfogva benzines motort gondolok megfelelőnek, habár a diesel csábít a fogyasztásával de a várható szervizköltségek riasztanak. Mindenféleképpen megbízható típust keresek, nem szeretnék egy kirándulás során az autópálya szélére lehúzódva kétségbeesve segítséget szerezni mert lerobbant a járművem. A motorok méretére vonatkozóan 1.8-2.0 szerintem megfelelő autópályára, - habár érdekes hogy ugyanazon típuson belül előfordul csupán 200 cm3 különbség -. Nem szeretem a kis motorokat, mert többnyire hosszútávokon autózom és egy motor magas fordulaton való pörgetése nem az én világom. - Ha már a 200 cm3 - nél tartunk, egy 1.6 - os motor még megfelelő vagy már túlzottan kicsi? A kérdés azért merült fel, mert a környezetemben előfordul néhány Mitsubishi lancer/carisma 1.6 és a tulajdonosok áradoznak autóikról. Szóval amely autókat nézegetek a neten: Toyota avensis/avensis verso; corolla/corolla verso; Mazda6/mazda5/premacy; Honda accord/cr-v esetleg civic. Továbbá mennyire lehetek biztos a német gyártmányokban? Opel vectra/astra/meriva; Ford mondeo/c-max/s-max; A Koreai gyártmányokról még nem is beszéltem. Kérem segítsen szűkíteni ezt a jelenleg még tág kört.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Zsolt
Kedves Zsolt!
Egy fontos dolgot nem említett, mégpedig azt, hogy mennyi pénz van a vásárlásra. A kutyus mellé én mindenképp egy nagyobb méretű kombit vennék, mert a kutyát nehéz betenni az ülés alá, és fix térfogattal sem lehet az esetében kalkulálni. Az Avensisből elég már az 1.8-as is, Accordból 2.0 a legkisebb, de a 2.4-es is jó, és nem fogyaszt többet, simán vállalható. A Mazda szintén jó választás, a Premacy hátsó sárvédőíve tud jobban rohadni, de az ajtók alját, a küszöböket is megnézném. A Mazda 5/6 már nem annyira rohadós, de meg kell nézni. Opelből inkább Vectrát vennék, a 2.2-es motor nem különösebben keresett nálunk, pedig jó karakterű, nyomatékos, normális fogyasztással. A Fordok közül pedig egy 1.8-as Mondeót vennék. A Lancer egy kicsit kisebb, mint az eddigiek, ott is figyelni kell a rozsdára, főleg a hátsó íveken.
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 2000-es évjáratú 1,4-es Opel Astra G-m van, 2006 óta van meg, nagyon meg vagyok elégedve vele, most mégis eljött a csere ideje. A keret kb 1,5 millió forint, elsősorban két típus az, ami felmerült. Passat kombi 1.8T és A4 kombi 2.4 V6. Csak kombi jöhet szóba, sajnos az Opelt kinőttük. Valamint teljesítményben is felfelé kéne lépni, a versenyautóm+utánfutó+alkatrészek, szerszámok eléggé megterhelőek az Opel kis 1,4-es motorjának. A Passat turbós motorjától kissé félek, még nem volt doglom turbós autóval, mire kell egy ilyen autónál odafigyelni? Valamint úgy általában mik a típushibák e két autónál? A népítéletek között nem túl gyakori ez a két motortípus, de rosszat nem írtak egyikről sem. Van esetleg más típus amit ajánlana, amik megfelelnének a célra?
Köszönettel
Ádám
Kedves Ádám!
Minden turbós motornál arra kell figyelni, hogy hidegen nem nyomjuk neki, a szívónak sem, de ennek meg pláne. Autópálya menetek, illetve húzósabb használat után a turbót vissza kell hűteni. Ezzel sok turbós autó tulajdonos nincs tisztában. Hogy ez miért fontos, arra itt van a válasz Stump András kollégánk tollából. Kéretik minden turbós autó tulajdonosának többször elolvasni, és lefekvés előtt fölmondani anyunak. Ja, és olajcsere nem 20-30 ezer kilométerenként, akármit is mond a kormány, hanem 10 ezrenként. A 2.4 V6 motorról nem hallottam rosszat, több darabhoz volt szerencsém, de nem használtam huzamosabb ideig. Kulturáltan jár, jól húz. Arra készüljön fel, hogy lényegesen többet fognak enni, mint az Astra. A Passatnak az alumínium lengőkarjai verődnek ki, más bajuk nem nagyon van. Jó lehet még a C Vectra 2,2-es szívó benzines motorja is, elég nyomatékos, és jól fogyaszt. A Honda Accord 2,4-es benzines motorja is nagyon jó, szerintem az a motor legjobb az összes közül, és egy barátom 8,5-9 liter között jár vele.
Tiszteletem!
Feleségemnek vennénk egy használt kis autót, 2004-2006 évjárat közöttit (Peugeot 206 /1.1 v. 1.4, v. 1.4 HDI/; Volkswagen Polo /1.4 v. 1.4 PDTDI/, esetleg Citroen C3 1.4. A kérdésem annyi lenne, hogy 90%-ban városi használatra egyáltalán érdemes-e a diesel (évi 8-10 ezer km), vagy maradjunk csak a benzines kínálatnál? Árban alig van eltérés közöttük.
Az előbb felsoroltakon kívül képbe jött egy 2003-as Mercedes-Benz A160 CDI. 160 ezer km-rel. Amennyiben érdemes a dieselt is nézegetni, a Mercit ajánlaná? Vagy inkább akkor PDTDI vagy HDI?
Kedves Kérdező!
Évi 8-10 ezer kilométerhez nem vennék dízelt. Ha mindez főként városi kilométer, akkor meg pláne nem. Nem tudom mekkora városban laknak, de télen lehet, hogy be sem melegedne a motor, mire már meg is állt. Folyamatosan hideg lenne a motor, az olaj sem melegedne föl, nem lenne jó a kenése, ennél jobban csak egy falábú tulajdonos nyírja ki a dízelt. Maradjanak a benzinesnél, abból nagy baj nem lehet.
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok és kinéztem 3 autót. Havonta 3000 km körüli a megtett km így csak dízel jöhet szóba. A kinézett autók a Ford Galaxy 2.0 tdci 2010, a Mitsubishi Grandis 2.0 Di-d 2010, és a VW Caddy Maxi 2.0 tdi 2010. Kérdésem hogy melyiket érdemes megvenni. A szervizelése se legyen horror árú és hogy mire kell figyelni a vásárlásakor. Itthon érdemes venni, vagy inkább kintről behozni és itthon forgalomba helyezni? Kérem adjon tanácsot, hogy Ön melyiket ajánlja.
László
Kedves László!
Mindhárom autó jó, bár a Caddy Maxi a legteherautósabb, teherautó gyökere okán. A Grandis-ban ugyanaz a VW motor van, mint a Caddy-ben. A 2010-es Caddy-ben már CRTDI-nek kell lenni, ami jobb, mint a régi PDTDI, csak azt nem tudom, hogy a Grandis is megkapta-e a ugyanúgy a CR motort vagy azokban még PD van. Ennek utána kell nézni. Ha normális kilométer van az autókban, nyugodtan megvehető mindegyik. Minden modern dízel autó szervizelése tartogathat meglepetéseket. Azt megmondani nem lehet, hogy az Ön által választott autó befecskendező rendszere vagy más drága dolog el fog-e romlani vagy sem. Arra fel kell készülni, hogy egyszer kettőstömegű lendkereket kell majd cserélni, és nem kizárt a befecskendezők cseréje sem. Persze lehet, hogy minden probléma nélkül fogja használni az autót. Gondolja át, hogy ezek a költségek beleférhetnek-e Önnek a költségvetésébe. Vásárláskor arra kell ügyelni, hogy ne egy korábban hullára tört, majd feltámasztott autót vegyen, illetve próbálja meg az autó előéletét lenyomozni. Ha nem biztos magában, vásárlás előtt vigye szervizbe az autót.
Tisztelettel kérném segítségét / tanácsát autóvásárlásunkhoz.
Párommal első autó vásárlására szántuk el magunkat, kb 400.000 forintot tudunk rászánni a dologra.
Amit szeretnénk, az egy rendes, megfelelően motorizált (1.6-2.0), főként autópályán használandó cirkáló. Fontos lenne, hogy az autónak legyen megjelenése, legyen benne hely bőven, illetve ne legyen túl problémás.
Sokat nézegettük a kínálatot, illetve a Népítéleteket, egyelőre 2 modellt figyelünk: Saab 9-3 illetve Peugeot 406
Mindegyik típusból vannak szimpatikus hirdetések, de az alábbi kérdések merültek fel bennünk:
- ezen kívül lenne olyan modell, amit tudna ajánlani?
- dízel vagy benzines kivitelt javasolna ezekből a típusokból?
- szervíz szempontból nem lenne rossz választás?
- érdemes gondolkozni a külföldről való beszerzésen ilyen árkategóriában?
Válaszát előre is köszönjük,
Dániel
Kedves Dániel!
Kicsit fordítva ül a lovon. Ha 400 ezer forintja van, ne akarjon megjelenést meg cirkálót venni, hanem egy üzembiztos autót, ami elviszi A-ból B-be. A 9-3-as Saabból ennyiért jellemzően csak lelakottat lehet venni, a tényleg jó drágább. A Saab különben sem kezdőknek való, hanem azoknak akik tényleg szeretik a márkát, és hajlandóak gyújtás trafóra költeni. A Peugeot 406 már egy sokkal józanabb választás, nagyobb belőle az itthoni kínálat, de elég sok a már rendesen letaposott példány. A hátsó futóműre kell fokozottabban figyelni. A külföldi beszerzés ennyi pénzért nem járható út. Ki kell menni az autóért, rendszámot kell venni az új szerzeményre, esetleg aludni is kell valahol, hazafelé már kettőt kell tankolni, kettőre kell matrica, le kell vizsgáztatni, regadót kell fizetni, magyar rendszámot kiváltani. Már el is költött kb. 300 ezer forintot vagy többet, a maradék 2-300 euróért lehet válogatni a lelakott fosok és a még mozgásképes hullák között. Utána át kell nézni az autót, és rendbe rakni, vezérlést, olajat cserélni, hogy aztán tényleg lehessen vele közlekedni. Biztos csábítóak a 4-500 eurós hirdetések, de élőben már más lesz a kép. További segítségnek itt van Csikós Zsolt első autó vásárlóknak szóló cikksorozatának első és második része.
Tisztelt Nepperűző!
28 éves leszek, egy 2004-es 1,0-s Yarisból átülve szeretnék kb. 1,5 millió forint körüli összegért ősszel Németországból behozott autót vásárolni. A kiszemelt autó egy E46-os 320d kombi (2004-2005), de játékban van még a 2003-as 520d, illetve a 2006 körüli 6os Mazda 1,8-as benzines motorral.
A váltás hátterében az áll, hogy szeretnék nagyobb, biztonságosabb és funkcionálisan jobban használható autót venni, amelyre az elkövetkező 5 évben számítani tudok, ebben benne lehet a család, illetve a gyerekvállalás, de feltétel továbbá, hogy biztonságos, jól vezethető, megbízható autó legyen.
A kérdésem az lenne, hogy szervízkönyves, magas futásteljesítménnyel (250 e km körül) érdemes a kiszemelt autók között válogatni, esetleg tudna más alternatívát ajánlani? Mire érdemes figyelni, szem előtt tartani? Igaz lehet az állítás, hogy a BMW-k a megfelelő szerviz és üzemeltetés esetén még ilyen futásteljesítmény után is megbízhatóak és jól vezethetőek? Éves szinten 13-15 e kilométert vezetnék, főként főúton, illetve autópályán, Magyarországon és külföldön egyaránt.
Köszönöm a segítségét és a válaszát!
András
Kedves András!
Többször mondtam, hogy nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Azt gondolom, hogy kis tévedésben van a németországi árakkal kapcsolatban. Itt vannak a Mazda 6-osok, az első 2006-os a válasz írásakor 5600 euró, de az autó még kint van, és semmit nem fizettünk ki rá. Azt hiszem, ezzel ezt ki is húzhatjuk.
Itt vannak a 320-asok, illetve az 520-asok. Ahhoz, hogy egy ilyen vágyott BMW itthon álljon 1,5 millió forintért, kábé 3500 euróért kell megvenni. A jó általában nem ennyibe kerül, de lehet szerencséje. Két dolog van, amire figyelni kell a BMW-motoroknál. Az egyik, hogy a kartergáz szűrőt cserélni kell, mert tönkreteszi a turbót, ha nem cserélik. A másik fontos dolog a szívósorban lévő pillangószelep, szakszerű nevén örvénycsappantyú.
A pillangószelep tengelye körülbelül 3-4 milliméter átmérőjű, ez hosszában félig el van köszörülve, és erre a köszörüléssel kialakított sík felületre van felszegecselve a pillangószelep lapkája. A probléma ezzel a megoldással az, hogy a tengely itt átmérőben már csak a fele az eredeti átmérőnek, ezt még két helyen meg kell fúrni a szegecsek miatt, ezáltal viszont a szegecsek furata mellett alig marad fém, amitől a tengely itt elgyengül.
A pillangószelep szerepe az, hogy kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában álljon a lapka, és ezáltal a levegő jobban pörögve érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Mivel a lapka keresztben áll, a felületén finom rezgéseket kelt az örvénylő levegő, és ezek a finom rezgések egy idő után fáradásos törést okoznak a tengelyen a két szegecs furatainál.
Ekkor a pillangószelep leesik hengerfejbe, a szívószelephez. A szívószelep szépen összetöri apró darabokra, a törmelék bekerül az égéstérbe, ott összeveri a dugattyút és a hengerfejet, majd a kis darabok távoznak a kipufogószelepen át az égéstérből, egyenesen a turbóba, ahol szintén rendet tesznek.
Ha nincs szerencsénk, a törmelék egy része beszorul a dugattyú és a hengerpalást közé, és összekarcolja a hengerfalat. Ilyenkor van egy kukás turbónk, egy dugattyúcserénk, egy hengerfej-felújítás szelepcserével, ráadásul a szívósort is cserélni kell, és ha nem volt szerencsénk, van még egy karcos hengerünk is.
A dolog szépsége, hogy a pillangószelepeket nagyon egyszerűen ki lehetne cserélni, mert csak két csavar fogja őket. A művelet tényleg annyira egyszerű, hogy bármelyik háziasszony meg tudná csinálni a kiszerelt szívósoron. Hogy miért írom feltételes módban? Mert nem lehet kapni pillangószelepet, csak komplett szívósort, nagyságrendileg 200+ ezer forint környékén.
Ha megkérdeznénk a BMW-t, hogy miért nem lehet pillangószelepet külön kapni, nyilván kapnánk valami jól átgondolt marketing dumát, de nyilvánvaló, hogy ha eladunk egy fröccsöntött műanyag szívósort, azon sokkal többet lehet keresni. Ráadásul ezt az alkatrészt biztosan cserélni kell, ami biztos extra bevételt jelent. Ha jól tudom, a szívósort 160 ezer kilométerenként kell cserélni. Döntsék el, hogy ez lehúzás-e vagy sem.
Ennek az E39 525d-nek a motorjában, amit lefotóztam, 170 ezer van. A 20d-knél alkalmazott pillangószelep lényegében ugyanez. Megfigyelhető, hogy itt az egyes henger pillangószelepe már beleesett a motorba, de a kettes hengerhez tartozó pillangószelep tengelye is el van már törve, csak az még nem esett ki a helyéről.
Ilyenkor két megoldás van: cseréljük a szívósort egy jelentősebb összegért vagy kivesszük a pillangószelepet, a helyét pedig ledugózzuk. Beszéltem BMW-kre szakosodott műhelyekkel, illetve bontósokkal - jellemzően mindenki ledugózza a szívósort, mert akkor már többé nem fog semmi belehullani a motorba. Ennek a következménye az, hogy a levegő kis terhelésnél kevésbé pörög a szívósorban, és részterhelésen nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat. Nagyobb gáznál nincs különbség, mert a pillangószelep nem áll keresztben a levegő útjában. A pillangószeleppel kapcsolatos kérdezősködés során több olyan autóról hallottam, amelyikben a ledugózás óta több százezer kilométer van bármiféle probléma nélkül. Természetesen nem javasolhatom a ledugózást, és nem bíztatok senkit erre, mert nem ez a gyári megoldás, és perelhető sem akarok lenni.
Amúgy nagyon jó autók, én is nagyon szeretem őket. Ha a kartergázszűrőt cseréli, és a pillangószelep sem hullik be a hengerbe, akkor sokáig örömét lelheti benne. Vagy a másfél millióhoz gyűjtenék még, vagy az évjáratosdit felejteném el.
Tisztelt Nepperűző!
1998. áprilisi F Astrámat (klíma, központi zár, első elektromos ablak, fűthető elektromos tükör, két légzsák, ködlámpa) 160 ezer kilométerrel lecserélném egy H Astrára, bevallott 200.000 + kilométerrel. Esetleg az easytronic váltóval valamilyen probléma lehet? Vélemény - javaslat?
Köszönettel: MASA
Kedves Masa!
Nemrég volt szerencsém egy ilyen easytronic váltós H Astrához, nekem tetszett. Tudni kell róla, hogy ez is egy rendes fogaskerekes váltó, de kevésbé "bólogatós", és érzésre közelebb áll a valódi automatákhoz, mint sok hasonló jellegű robotváltó. Utánaérdeklődtem váltósoknál, hogy mit tudnak róla, de elég kevés van belőlük, így tapasztalat sincs annyi, mint a normál automata váltókkal. Persze, mint minden, ez is elromolhat. Ha gond van velük, akkor inkább csak a nyomásszabályzó szelepek szoktak tönkremenni, ezek cseréje még nem apasztja le a pénztárcánkat, esetleg a vezérlő elektronika, de azt mondták alapvetően nem rossz váltó, megvehető.
Tisztelt Nepperűző!
A segítségét szeretném kérni autóváltással kapcsolatban. Jelenleg egy 2002-es évjáratú Fiat Marea 1.6 benzin kombi autónk van, amivel teljesen meg vagyunk elégedve. Az autót ritkán használjuk, rövidebb, hosszabb városon kívüli utazáshoz. A váltás oka alapvetően az lenne, hogy szeretnék magasabb üléspozíciójú autót vezetni, amibe nem kell ennyire "mélyre" ülni (188 cm magas vagyok). Az eddigi tájékozódásom alapján úgy látom, hogy ezt az egyterűek tudnák biztosítani. A váltáshoz 2-2,5 millió forint áll rendelkezésünkre. Nem ismerem az egyterű autókat, eddig a Ford S-Max-al, és a Toyota Corrola Verso-val "ismerkedtem". Alapvetően benzines autót szeretnék, de nem tudom hogy ezeknél a típusoknál elegendő-e az 1,6-os motor.
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel: Tibor
Kedves Tibor!
Ha nem akarja megnyerni a következő WTCC futamot a Hungaroringen, akkor elég lehet az 1.6-os motor is. Különösebb tűzijátékra ne számítson, de a család A-ból B-be való mozgatásához a szabályok betartásával elég lesz. A Corolla Verso és az S-Max is jó lehet, de érdemes elgondolkodni még a Honda FR-V-n is, megbízható, probléma mentes autók, megfelelő karbantartással még sokáig használhatja őket.
Tisztelt, Nepperűző!
1.000.000 forintig nézelődöm egyterű gépjárművek között. Nincs gyerek, család, kutya, se macska. Bringa van, matrac van, síléc van.
10-13 éves kor között találtam olyat ami árban szóba jöhet. VW 1,9 PD TDI Nem tudom mennyire megbízható a PD motor? A V6 2,8-ast szintén nem ismerem. (Ilyen nagy mocit elgázosítanék, ha lehetne.)
Ami a kategóriában csinosnak mondható, az a Renault Espace, de arról a barátaim lesújtó véleménnyel vannak. Tényleg annyira megbízhatatlan? Esetleg érdemes lenne kombi, de nagyon kevés a sízsákos típus. Néztem Hyundait, Ford Galaxy I-et, PSA-csoportot, de ijesztő, hogy mennyi széthullott darab van, főleg a motor és a váltó terén. Gondoltam majd egy hibásat olcsón, és megcsináltatom, de kétségeim vannak, hogy üzembiztos lesz-e még valaha egy ilyen megfőtt motoros/váltós gép.
Ön szerint milyen típusra érdemes figyelnem?
Nem hippi busz érdekel, hanem egy szép megbízható autó.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv: Zsolt
Kedves Zsolt!
Ennyi pénzért tényleg nem egyszerű jó egyterűt vásárolni. A régi, még nem PD TDI 1.9-esek (Galaxy/Alhambra/Sharan) nagyon jó kis autók, de rengeteg a lefingott darab közöttük. Ha esetleg belebotlik egy 300 ezer körül futott, de szervizkönyves autóba, azt nyugodtan megveheti. Ezeknél az autóknál már lehet némi rozsda a karosszérián, hátsó szélvédő körül, sárvédő íveken, az alvázon, az első taposók alatt, köszöbökön, ezért rendesen meg kell nézni őket. Jó lehet még a Fiat Ulysse/Citroen Evasion/Lancia Zeta/Peugeot 806 is. Ezekben egyforma technika van, a széria végén, 99-től már francia HDI motorokkal gyártották őket, elég megbízhatóak, nem fogyasztanak sokat, rohadni a tank beöntő csőnél szoktak, a bal hátsó kerékjáratban, mert ott megáll a csövön a sár, egyébként nem rohadós fajta. A Passat 1.9 PD TDI nem olyan rossz, mint amennyire az emberek tartanak tőle. Jellemzően azok huhognak, akinek még nem volt. Persze itt is az a dolog rákfenéje, hogy hányszor tekerték már az óráját. Ha karban vannak tartva, jóval 500 ezer kilométer fölött is gond nélkül elmennek.
Üdvözlettel:
Kedves Szaki!
Segíts kérlek, mert nagy gondban vagyok. Adott egy kis család, apa+anya+baba, családi kombit keresek, használtat persze. 3 típust választottunk ki, amin most megy a vacilálás: Megane 2 Grandtour, Astra H Caravan, Focus kombi (a faceliftes). Dízelben gondolkodom, mégsem tudom melyik lenne a jobb megoldás. Évente mondjuk olyan 10-12 ezer kilométert teszünk meg, vegyesen városban és hosszú utakra is (Budapest-Pécs). A raktere mindnek szuperjó, fogyasztási adatok is tetszenek, de mégis mi alapján tegyek különbséget? Te mit javasolnál? Nem vezetek sportosan, amolyan nyugodt vezető vagyok, s szeretem a kényelmet!
Előre is köszönöm a segítségedet!
Zsoltibácsi
Kedves Zsoltibácsi!
Említetted, hogy alapvetően dízelben gondolkodsz, ezért javaslok neked egy benzinest. Évi 10-12 ezres futáshoz nem kell dízel. Értem én, hogy jó érzés öt-hat litert tankolni az autóba, de hosszú távon a dízel várhatóan magasabb szerviz költsége ki fogja egyenlíteni a számlát. A Megane a népítéletben 6.68-as átlagot kapott, a Ford Focus 7,1-et, A H Astra 7,09-et, ami gyakorlatilag ugyanaz, és én is azt mondanám, hogy Astrát vagy Focust vegyél. Benzinest.
Üdvözlettel:
Tisztelt szakértő!
Húsz éves 1.2-es B Corsámat akarom hamarosan lecserélni, mert 10 éve nálam van, és meguntam. 5-600 ezrem lenne rá,miután eladtam vagy esetleg beszámíttatom a mostanit. Bár beszámításnál alig kapok érte valamit, gondolom. Most 300 körül ér.
Négy-öt típus közül kellene döntenem., és ebben (is) szeretnék segítséget kérni, hogy melyiket lenne érdemes. Ezek a Hyundai Getz, Clio2, Citroen C3, Fiat Bravo, esetleg Ford Focus, de szivesen vennék egyéb tippet is. Kisautót keresek főképp,inkább egyedül autózom főképp. Évi kb. 6-8 ezer km-t megyek vegyes használatban. Valami nagyobb vezetési élményű autót keresek a Corsa után...elsődleges a kis fogyasztás és gazdaságos üzemeltetés, második a kinézet, forma. Mmindegyik autó másért kéne.A C3 tetszik legjoban,de sokat szidott francia autó, nem ismerem a megbízhatóságát.A Getzből ennyiért kapok 2004-2005 ös modellt kb,ez a fenntartás miatt lenne jó, a Clio tetszik kivül-belül is,de vegyes infókat olvasok róluk,bár főképp jókat. A Fiat belülről tetszik, de az meg olasz, azokat is szidják a tudatlanok?! Erről olvastam,hogy facelift utánit. A Focusról sok jó véleményt olvastam, jó futómű és tartós stb. Bár ennyi pénzért szerintem ebből kapnám a legleharcoltabbat. Úgyhogy kissé tanácstalan vagyok. Szivesen vennék tanácsot hogy típuson belül milyen motorral érdemes venni,vagy hány km-est?! Félek,hogy egy visszatekertet fognék ki, ezért arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne inkább magánszemélytől venni. Válaszát előre is köszönöm.
Zoltán
Kedves Zoltán!
A 93-as Corsa árával kapcsolatban el kell, hogy keserítsem, nem ér 300 ezret, 200 ezer körüli irányárakon hegyekben áll a neten. Nem láttam sem az Ön autóját, sem a többit, de egy kereskedő nem fogja a plafon ár körül beszámítani az autóját, még akkor sem, ha bomba állapotú az autó. Évi 6-8 ezer kilométerhez mindenképpen benzines autót javasolnék. A Focusból ennyi pénzért már nem lehetetlen jót venni, érdemes megpróbálni, de lehet, hogy néhányszor csalódni fog. Egy 1.4-es is elég lehet a hétköznapi tempóhoz. A Hyundai Getz (vagy TB Get, Get) megbízható kis autó, nálunk kevésbé népszerű a márka, de a világ többi részén sokan kedvelik, nem alaptalanul. Ha már a Getz-et nézegeti, érdemes elgondolkodni az Accentten is. A Népítéletek alapján elégedettek a tulajok. A Fiat Brava egy ismerősömnél tökéletesen működött 250 ezer kilométeren át, bármi különösebb hiba nélkül, más meg epét hány, hogy milyen rossz. Az ismerősömé egy 1.6-os volt, persze kicsit folyt az olaj belőle, de amúgy semmi, csak a kötelezők. Renault Cliom több is volt, volt amelyik saját használatban, nekem nem volt vele bajom, az 1.2-es nem egy ördög, én inkább 1.4-est vennék. A Citroen C3 egy, a hölgyek körében igen népszerű kis autó a formája okán, esetenként elektromos problémák szoktak vele lenni, vannak köztük problémásabb darabok, de általában normálisan működnek. Én egy Focust vagy egy Hyundait vennék, de ha ezt elolvassa, lehet, hogy talál olyan típust, ami eddig nem jutott eszébe.
Kedves, tisztelt nepperűző!
Úgy alakult az életem, hogy jön a második gyerek (Hál'istennek!) és szeretném az autót lecserélni egy kicsit jobbra a jelenleginél. A keret ami nyugodt szívvel a rendelkezésemre áll kb. 1.300.000Ft. Életem első autóvásárlása lesz, előre elnézést a hülye kérdésimért! :) Szóval egy megbízható autót szeretnék ezért a pénzért, ha lehet ne egye meg az életem, ha bármit ki kell rajta esetleg cserélni akkor az ne legyen túl drága. Viszont elég sokat járok tárgyalásokra ami miatt nem árt, ha kicsit üzleties vonal is megjelenik. Amiket eddig nézegettem azok a VW Passat (2003-2004), Toyota Avensis (2003-2004), Skoda Superb (2003-2004), Mazda 6 (2003-2004). Nem szívesen vennék kombi autót. Évi 15000 km-t megyek átlagban a párom autójával jelenleg! Mit tanácsol egy kezdőnek? Milyet érdemes venni? Mire figyeljek oda?
Várom mielőbbi válaszát!
ATESZ
Kedves Atesz!
A négy kiszemelt autó mindegyike jó választás, bármelyik nyugodt szívvel ajánlható. A Mazda 6-nál, a Mazdákra egyébként is jellemző, hátsó sárvédő íven keletkező rozsdásodásra kell figyelni, a másik háromra kevésbé jellemző a rozsda. Évi 15 ezer kilométeres futáshoz nem feltétlen kell dízel autó, bár a Passat, de különösen a Superb esetében, amúgy is elég elég kicsi a választék benzinesek tekintetében. A Mazdának és a Toyotának is jó benzinesei vannak, nem romlanak el, nincs extrém karbantartási igényük. Nem emelnék ki egyet sem a négyből, azt vegye, amelyikből jobb állapotút talál.
Kedves Nepperűző!
Az lenne a kérdésem, hogy mire kellene figyeljek egy autó vásárlásakor ha a következő a helyzet: Az autó ideiglenesen ki van vonva a forgalomból (mert nem használták, meg lejárt a műszaki), illetve a törzskönyv elveszett. Erről hivatalos papír is van, illetve rendőrséggel is köröztették. Ha én ezt megveszem és átiratom a nevemre, akkor el fogja fogadni az okmányiroda ezt a papírt, és fogok kapni helyette "új" törzskönyvet?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
László
Kedves László!
A törzskönyv körözése megjelenik a Magyar Közlönyben, és a megjelenés utáni 16. napon lehet átíratni az autót. Ez egyébként látszik az okmányiroda rendszerében is. Az autót le kell vizsgáztatni, biztosítást kell rá kötni, utána tudja visszahelyezni a forgalomba, és átíratni. Átíratás után, postai úton fogja a saját törzskönyvét megkapni.
Tisztelt Nepperűző!
A tanácsodat szeretném kérni. 50 éves vagyok, egyedül élek, a gyerekek felnőttek. Világéletemben vágytam egy cabrióra. Talán most elérkezett az ideje, hiszen nem kell kisgyereket, nagy családot utaztatni, nem kell óriási pakkokat a csomagtartóba pakolni hétvégi bevásárlás címén. A fővárosban lakom, így az autót is nagyrészt itt használom. Ez kb. 20e.km-t jelent egy évben. Egy viszonylag kis fogyasztású, és egy megbízható konstrukciót szeretnék. Mivel a rendelkezésre álló pénz nem túl sok (400-600e), így az I-es Punto cabrióra gondoltam, vagy esetleg még az Escort hasonló konstrukciójára. Azt szeretném megtudni milyenek a tapasztalatok, mi a Nepperűzö véleménye.
Köszönöm válaszát.
Norbert.
Kedves Norbert!
Olcsó cabrióból elég nagy a választék. Ott van az Ön által említett Punto, illetve Escort, de vannak még további lehetőségek is, mint például az Opel Kadett, Opel Astra F, VW Golf, Peugeot 306, Renault 19, Renault Megane. Ezek a régi autók jellemzően elég megbízhatóak, nincsenek túlbonyolítva. A legnagyobb ellenségük a rozsda, ha a karosszéria nincs elrohadva, akkor elég olcsón tudja majd süttetni a feje tetejét. Az interneten elég nagy választék van ilyenekből, szerintem találni fog megfelelőt. Nagyon fontos! A cabriók állandó, kötelező jellegű tartozéka, a baseball sapka és a naptej. Ezt mindenki elég hamar megtanulja, aki egyszer nem vitte magával.
Kedves Nepperűző!
Jelenlegi 98-as Fiestát cserélném nagyobbra, újabbra. 1,2-t, max 1,5 milliót szánnék rá. A Forddal teljesen meg vagyok elégedve így Focusokat keresgéltem, 2006, 2007-esek vannak ennyiért. A corollákról is sok jót hallottam, de abból már csak 2004-eset tudnék venni. (Tudom, nem évjáratot, kilométerállást veszünk, hanem állapotot) Harmadik versenyző az Astra, apámank ilyen van és iszonyat lomhának érzem a fiesta után, pedig az sem egy erőgép. Van esetleg valami más, amit érdemes lenne nézni? Ezek közül melyik lenne jobb? Évente olyan 10.000 km-t vezetek városban, országúton vegyesen. Jó lenne ha vagy 5 évig nem kellene nagyobb összeget rákölteni.
Ismerős révén lenne lehetőségem Németországból is autót venni, de ahogy néztem (mobile.de) nem sokkal olcsóbbak. Megérné?
Üdv, Peti
Kedves Peti!
Évi 10.000 kilométerhez mindenképp benzinest vennék. A Fiesta után a Focus-szal is meg lesz elégedve, a tulajok szeretik, és nem tartozik a problémás típusok közé. A Corolla legendásan megbízható, szerintem a 92-97-ig gyártott széria a valaha gyártott legjobb Corolla, de ezek a maiak sem sokkal rosszabbak, csak bonyolultabbak. Egy autószerelő ismerősöm autójában 400 ezer van, és egy tüsszentés nélkül megy minden nap. A H Astra a leggyengébb láncszem ezek közül, félreértés ne essék, jó autó az is, de a másik kettő jobb. Szerintem. Ha ezek közül választ egyet, nagy baja nem lehet, de azt megjósolni, hogy egy autó öt éve alatt mi fog történni, sajnos csak varázsgömbbel lehet. Hogy megéri-e külföldről autót hozni? Ha azt nézzük, hogy anyagilag megéri-e, akkor valószínűleg nem lesz a válasz, mert a jó kilométeres, szervizkönyves darabok kint sem olcsók. Ha azt nézzük, hogy ott kicsit biztosabban tudja az ember, hogy mit vesz, akkor igen, megéri, pláne ha hosszú távra tervez az ember.
Tisztelt Nepperűző!
Gyermek érkezése miatt aktuálissá vált az autóvásárlás. A keret kb. 1,5 M jó magyar forint (ha lehet akkor már átírással, első szervizzel együtt).
Két típus jött szóba eddig: Mazda 6 első szériás illetve Focus II kombi.
A Mazdáknál ahogy látom inkább dieselből van nagyobb kínálat, és utánaolvasva elég sok a probléma a facelift utáni dieseleknél a részecskeszűrű (DPF) működésével.
Az éves használat pesti rokonlátogatásból, bevásárlásból, illetve 2-3 hetenkénti autópályás (BP-Miskolc) utazásból jönne össze.
Kérdésem annyi lenne, hogy Ön szerint a fenti összegből melyik a jobb választás, és melyik motort ajánlaná az adott típushoz?
Válaszát köszönöm!
Üdvözlettel
Attila
Kedves Attila!
A Focus II nem véletlenül olyan népszerű, jó a futóműve, nem elromlós fajta, ideális családi autó. Nagyon jó autó a Mazda 6 is, a mai napig jó a formája, de sajnos kevés a tényleg ismert futású autó, a szerviz múltjukról sem tudni semmit, így a várható költségekkel sem lehet kalkulálni. Ha nem mennek különösebben sokat, akkor jobb lehet egy benzines. A várható kevesebb komplikáció és szervizköltség kiegyenlíti a tankoláskor magasabbnak érzett üzemeltetési költségeket. Mindkettő nyugodt szívvel ajánlható, azt vegyék a kettő közül, amelyikből ismert előéletűt vagy jobb állapotút találnak.
Tisztelt Nepperűző!
Párommal autó vásárlásra adnánk a fejünket. " autó tetszett meg, de nem tudjuk eldönteni, hogy melyik legyen a befutó. Az egyik a Ford Focus II, a másik az Audi A2-es modellje. Gyermek még nincsen, de tervezzük a közel jövőben. addig is egy kellemes, hosszú utakon is csendes és hű társat szeretnénk magunk alatt tudni. Benzinesben gondolkozunk minden -képpen, mert ha hozzánk nő a kocsi, akkor a gázosítását is el szeretnénk végezni. Az Audi lenne talán a befutó, mert tetszik az egyedi formája, és az összes népitéletet végigolvasva az a benyomásom, hogy egy nagyon is minőségi kisautóval gazdagodna a család.Az alu kaszni miatt a rozsda sem kezdi ki a bódét, de mire érdemes oda figyelni vásárláskor? Itthon elég drága, nem rég költöztünk haza Angliából, és ott 1600-1700fonttól már vannak szép állapotúak. Érdemes külföldről behozatni, vagy inkább vegyek dupla áron itthon egyet, amit már nem kell a magyar szabványoknak megfelelően átalakítani?
Válaszát előre is köszönjük
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az A2-es nekem is nagyon tetszik, kortalan a formája, a maga idejében egy igazi ufó volt, de van néhány dolog, amire az Önök esetében figyelni kell. Az autó "balosítása" nem egy könnyű nyár esti séta, kezdőknek különösen nem ajánlott. Cserélni kell a kormányművet, a hozzá tartozó szervó csöveket, a műszerfalat, fűtés boxot, ablaktörlő mechanikát, fényszórókat, az ajtó kárpitokon a másik oldalon vannak a villanyablak kapcsolói, a tükrök mérete is fordított. Lehet, hogy valamit kihagytam, most hirtelen ennyi jutott az eszembe. Meg kell nézni, hogy a tűzfalon ki van-e alakítva a kormányoszlop helye, sok autónál megvan, de ha nincs, akkor meg kell csinálni. A kábelkorbács sem biztos, hogy 100%-osan stimmel. Az autó karosszériája teljesen alumínium, nem csak a rácsavarozott elemek. Az alumínium elemek nem kalapálhatóak, nem melegíthetőek, csak a csere lehetséges. Kisebb sérüléseknél nincs gond, mert kapható hozzájuk bontott alkatrész is, de ha a váz deformálódik, a javítása nem egyszerű művelet, kevés műhely rendelkezik a megfelelő technikai háttérrel, és egy egyszerű lakatos műhelyben nem tudják megcsinálni. Szerintem sokkal egyszerűbb venni egy bal kormányost.
Kedves Nepperűző!
Úgy alakult, hogy munkám végett havi 3000 km-t kell autóznom, főleg autópályán. Olyan autót keresek 2-3 millió Ft között, amire nem kell ráköltenie az embernek a gatyáját (több százezerért cserélni az alkatrészeket) és gazdaságosan üzemeltethető (nem fogyaszt sokat, <6,5l). Van egy Yarisunk, azt a feleségem használja, de azzal nem indulnék családi nyaralásra, szóval jó lenne ha az autómnak minimum 350 l-es csomagtartója is lenne. Néztem dízelt és benzinest, Aurist, Corollát, Civicet, Ceedet, Octaviát, szóval sok mindent, de nem tudok dönteni. Mindegyikről van jó népítélet és pocsék is.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözelettel:
PZ
Kedves Kérdező!
Jó az irány, olyan autókat nézett, amiket én is megvennék. A felsorolt autók közül a Corolla, az Octavia és a Kia Ceed a legszimpatikusabb, mindegyik nagyon megbízható, megfelelő helykínálattal, alacsony fogyasztással. Havi háromezer kilométernél már célszerűbb a dízel autó, mint a benzines. Én egy Kia Ceed 1.6 Crdi kombit vennék, annak nagy a csomagtere is, jól is megy, keveset is fogyaszt.
Tisztelt Nepperűző,
Kettős célra keresek autót 850.000- 1.000.000 HUF között.
Első cél: szó szerinti mindenapi munkábajárás, amely napi 100km autózást jelen, igy az elsődleges cél a MEGBÍZHATÓSÁG. Télen-nyáron, mindenkor indulnia/mennie/megállnia kell!
Másodlagos cél: nagytestű (40 kg) kutya utaztatása, hosszú távon is, kerékpár szállítással egybekötve. Ritkán a betonutat is el kell hagyjam, így valamilyen magasabb építésű járműben gondolkozom, aminek az alja nem akad el mindjárt a legkisebb buckán is.
Jelenleg egy 1999-es Daewoo Nubira kombi tulajdonosa vagyok, és nemhogy típus, de mindenképpen évjáratot is szeretnék ugrani, minimum 2-3 évet! Klíma és elektromos ablak szeretném ha kerülne bele, és benzines autóban gondolkodom, amivel a hosszútávú autózás sem kínszenvedés (130 km/h-t tartani lehet kényelmesen ).
A Partner-Berlingo-Zafira-Combo vonalban gondolkozom, de a megbízhatóságukat kérdőjelezem.
Egyátalán létezik olyan jármű ebben az árkategóriában, ami többé-kevésbé megfelel a leírtaknak?
Természetesen, minden egyéb javaslatot is szívesen veszek.
Válaszát köszönöm.
Udv: Atya
Kedves Atya!
Ezt az év ugrást sosem értettem, mi van akkor, ha a kocsi fiatalabb két-három évvel? Nem attól fog kevésbé elromlani, hogy az autó fiatalabb, hanem attól, hogy mennyire karbantartott, és senki nem lesz attól több, menőbb, ha fiatalabb az autója. Ha valaki ez alapján ítél meg bennünket. az csak egy egy jelzés felénk, hogy az illetővel csak fenntartásokkal kell foglalkozni. A Citroen Berlingo/Peugeot Partner jó választás lehet egy nagytestű kutya mellé, mert kevésbé tudja lelakni az autó belsejét, annak puritánsága okán. A benzinesek mellett nyugodtan el lehet gondolkodni a dízelen is. Ezekben van egy két literes HDI motor, ami elég jó, megbízható erőforrás, és az autópályán sem vérzik be a szeme. A Combo is megfelelő lehet, ebből is jó szívvel ajánlható az 1.7-es Isuzu motoros változat is. Az 1.4-es motorváltozatot vétel előtt érdemes lenne kipróbálni autópálya körülmények között is, mert ilyenben még nem ültem, nem tudom megmondani, hogy mozgatja a nagy szekrényt a kis motor. A Zafira személyautós belseje a legérzékenyebb egy kutyához a három közül. Én inkább a teherautó ősöktől származóakat venném egy kutya mellé.
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, 4 ajtós japán szedánt keresek 98-2001 évjárat körülit, max 600000-ért. Három típus jött szóba: Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla, és Mazda 323.
Lancer mellett szól a bő felszereltség és az elegáns megjelenés a krómkeretes hűtőmaszkkal. A Corollák ennyiért fapadosak, és a megjelenésük is kevésbé látványos a fényezetlen lökhárítókkal és tükrökkel, viszont van belőlük bőven, az alkatrész és a szerviz is olcsóbb, ráadásul 1,4-es motorja is erősebb mint az 1300-as Lancer. A 323 pedig félúton van a Lancer és a Corolla között: jól néz ki, nem is fapados, nem is túl ritka, nem is erőtlen (1500-ös motorral).
Melyik lenne a legjobb választás a 3 közül?
Kedves Kérdező!
Ez tényleg nehéz kérdés, mert mindhárom autó nagyon jó, nagyon megbízható fajta, igazából a kötelező szervizeken kívül, csak rendkívüli esetekben kell rájuk költeni. Bármelyiket nyugodt szívvel ajánlanám. A három közül a Corolla formája a legmegosztóbb, a szép szót nem merném rá használni, de kitűnő autó. Édesapámnak is ilyen van, és elég eseménytelen öt évről tudna beszámolni. Ezek közül egyet kiemelni szerintem nem lehet, én elkezdeném nézni mindhármat, és amelyikből a legjobb állapotút találnám, azt venném meg.
Tisztelt Nepperűző!
Autócsere előtt állok, lecserélném a 9 éves Corsa C-met.
Az emberre jellemző, hogy ilyenkor mindig nagyobbat, szebbet, de nem utolsó sorban megbízhatót keres.
A keret körülbelül mindennel együtt(papirozás is) 2,7 mFt lenne. Annek örülnék a legjobban, ha üzemanyagra ezek után sem kellene sokkal többet költenem, jó lenne, ha bármiből is max. 7 litert enne az autó -persze nem motorolajból- bármilyen körülmények között. Menyasszonyommal ketten vagyunk nincs gyerek, egy ideig még nem is lesz. Csomag egy évben 4-5x van, csakúgy mint hosszabb út is. Munkába járáshoz használnánk napi 40 km plusz egyéb családlátogatás és hasonlók. Négy típus között vacillálok:
- Alfa Romeo 159 1.9jtd dízel (2007-)
- Mitsubishi Lancer 1.5 benzin/2.0 pdtdi(VW)(2007-)
- Opel Astra H TT/GTC 1.7d/1.9jtd; Opel Astra J 1.4 bemzin/1.3cdti,1.7 (2007-)
- Kia Ceed 1.6 dízel (2007-)
Az első kettőnél inkább a formai világ ami nagyon tetszik, bár a lancert már közelebbről is ismerem, arról úgy tudom, hogy megbízható autó. Az Alfánál komoly kétségeim vannak, olvasok fórumokat róla -persze az elvakult Alfások nem mondják, hogy rossz-, szoktak írni blogszerűen a javításokról, és úgy vettem észre, hogy a felfüggesztés és egyebek elég bajosak. A motorja egyezik az Opel 1.9-es motorjával -ami Fiat motor- abban egész jól teljesít úgy hallottam ismerősöktől, akiknek ilyen van a kocsiban, attól nem félnék inkább a többi részétől.
Az Opelek és a Kiák úgy látom megállják a helyüket, nem is lenne sok gond velük szerintem, de ha tévedek javítson ki!
Nézegettem még Jettát és Passatot is, de azokból inkább a dsg-s felé húz a szívem.
Első kérdésem az lenne, hogy Ön szerint melyik autó lenne ezek közül a legésszerűbb választás?
A második, hogy ajánlana-e még valami mást? (bocsánat, kicsit közhelyes, de francia autót és Fordot ne)
Az igazat megvallva feltett szándékom, hogy még vásárlás előtt gurul az autó szervízbe és egy részletes átvizsgálást kap, de azért hogy elkerüljem esetleg azt, hogy 10x fizessem ki az átvizsgálási díjat, mert számomra esélytelen autót viszek ezért kérdezem, hogy a fent felsorolt autóknál vásárlás előtt mire kell figyelni?
Válaszát előre is köszönöm!
További jó nepperűzést!
Gábor
Kedves Gábor!
Az Alfa Romeo vásárlása jellemzően érzelmi döntés, amit teljesen meg tudok érteni, lévén a 159-es különösen szép autó. A 150 lovas motor nagyon dinamikusan gyorsítja az autót, jól is fogyaszt, de a gyengébb sem rossz. Mitsubishiből inkább benzinest vennék, az tényleg probléma mentes.
Kedves Nepperűző!
4 tagú család vagyunk, 2 kislánnyal. Jelenleg van egy 2005-ös, 2.0, HDi, 136LE, Peugeot 307 sw-m. 2010-ben vásároltuk 1.870.000,- Ft-ért. 130.000 km volt benne, vezetett szervizkönyvvel, leinformáltuk, előző tulaj cég volt, a szalonból még a kinyomtatott elvégzett munkákat is megkaptuk. Költségigényes autó, de rendszeres karbantartás mellett meghálálja, soha nem hagyott cserben. Kényes pontjai, mint kettőstömegű lendkerék, a kuplunggal együtt 165ezernél cserélve volt, vezérlést is kicseréltettem stb. Most 190.000 km-nél járunk. Nagyon szeretjük, nyomatékos, erős motorja, kedvező fogyasztása, hatalmas belső tere, különálló hátsó ülések, 7 személyes, bár nekem csak 5 ülésem van, mind-mind jó. Rakattam rá vonóhorgot is pár hónapja. Digitklíma van benne, behajló tükrök, fényre sötétedő visszapillantó stb-vel felszerelt. Nekem hiába ér nagyon sokat, racionálisan végiggondolva örülhetnék, ha 1.600.000-ért, vagy ekörüli összegért el tudnám adni. Kb 1 - 1,5 millió forintot még hozzátéve tudnék venni valami újabbat. De azt vettem észre, hogy gyakorlatilag ilyen teljesítményű, felszereltségű, nagyságú autó ebben a kategóriában és árkategóriában egyszerűen nincs. (Belső tér nagysága igen fontos! 1,9 m vagyok) Ezért írtam Nektek, hogy egy kis tanáccsal, véleménnyel - a kigondolt eladási áramra és a leendő vételárra - ellássatok, ajánljatok egy-két típust, alternatívát, ha létezik, vagy erősítsetek meg abban, hogy inkább hagyjam meg ezt. Kisebb autó nem jöhet szóba, csak nagyobb. Néztem Volvo XC90-et, X5-ös BMW-t is, de azok még drágák nekünk azt hiszem, ráadásul a szervizük is drágább, és hiába 3 millió az áruk, már javítgatni kell azokat is. 2,5 – 3 millió Ft értékben az sw-nknél jobb alternatívát egyszerűen nem tudok találni. Hagyjam meg, vagy váltsak „stratégiát”? Kérem szépen segítsetek!
Kedves Albert!
Ha most cseréltél kettőstömegű lendkereket, kuplungot, vezérlést, rakattál rá vonóhorgot, és úgy általában rendbe raktad az autót, szerintem érdemesebb lenne megtartani, hogy az általad elköltött összeget kicsit "lelakd". Ezeket a pénzeket, egy mostani eladásnál, csak minimálisan tudnád érvényesíteni az árban, mert egy autónál az a normális, a vevő által elvárható állapot, hogy minden működik, nem zörög a lendkerék, stb. Írtad, hogy egyébként meg vagy elégedve az autóval, ha most veszel egy másikat, azt is rendbe hozatod, kicserélteted a kopó dolgokat, kezded elölről az egészet. Miért?
Tisztelt Nepperűző!
Családi autót szeretnék vásárolni, ahol a fő szempontok:
- Megbízhatóság, gazdaságos szervízelhetőség.
- A két bekötött gyerekülés között hátul a feleségem is elférjen (még kicsik a gyerekek).
- A középső ülés legyen annyira kényelmes, hogy egy hosszabb utat is el lehessen viselni benne.
- Várható éves futás 15-20e km, így inkább benzines legyen.
- Kb. 1,5-2M Ft között gondolkozom (a vásárlás után szükséges szervízzel együtt).
- Nem baj, ha van benne hátul két isofixes bekötési pont, de ez nem létkérdés.
Kombi/szedán is szóba jöhet, vagy csak egyterűben (három különálló hátsó üléssel) érdemes gondolkodni? Érdemes-e árban feljebb menni kicsit (0,5M?), vagy ennyiért is lehet olyan gépet kapni, ami használható 3-4 évig még komolyabb gond nélkül? Milyen típusokat nézzek?
Köszönettel: Tamás
Kedves Tamás!
A felesége, két bekötött gyerekülés között, a Fiat Multiplában, a Honda FR-V-ben, Renault Scenic/Grand Scenic-ben vagy a hasonló, hátul három különálló üléssel rendelkező autókban fér el nagy valószínűséggel. Átlagos autókban be sem fér a két ülés közé. Ez csak úgy derül ki, ha kipróbálják. Jó lehet még az Avensis Verso, Corolla Verso, Previa, Sharan/Galaxy/Alhambra is. Szerintem nem szükséges feljebb menni árban, ezért az összegért is lehet már jó autót venni, amit megfelelő szervizelés mellet nyugodtan használhat még évekig.