Még jobbat akarok!

2013. május 30., 13:25 Módosítva: 2013.05.30 13:25
11

Tisztelt Szerkesztőség!

Egy éve vagyok már egy 2002-es Hyundai Santa Fe többnyire boldog tulajdonosa. Amit lehetett, már kicseréltük, jó félmillió ráment az elmúlt évben az autóra, lassan elhiszem, hogy jó lesz a kocsi. Hóban-sárban-dagonyában is közlekedtem vele, (még) soha nem ragadtam be sehova. Mégis ott a kisördög, hogy le kéne cserélni, még jobbra. Egyaránt használom városban, autópályán és a mecseki úttalan utakon is az autót, ezért fontos a hasmagasság és az összkerékhajtás, de a nagy csomagtartó is a sok szállított motyó miatt. Nagyon csábítanak az automata váltós autók (a mostani nem az), megszokásból dieselben gondolkodom. Durván 2.5M Ft-ot tudnék összeszedni a cserére (+/- egy kicsi) Két típuson agyalok:
VW Touareg vs Audi Allroad

Ebben az árkategóriában a 2002-2004 közötti példányok jönnek szóba, vegyes előélettel. Az Audiban tetszik a légrugó, már 2M alatt is vannak használt példányok (+ráköltéssel ennyi pénzből egész jóra össze lehetne rakni?), de félek, hogy elakadok vele a sárban. A Touareg minden szempontból álom, de azt meg félek nem tudnám fenntartani. Megköszönném, ha elmondaná véleményét a kérdéses típusokról, esetleg meggyőzne, hogy a mostani autómmal jobban járok, netán javasolna más típusokat!

Előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Az Audi Allroad nagyon tetszik nekem is: Gyönyörű a formája, de ennyi, eszembe nem jutna megvenni. Valahányszor meglátok egy jó kiállásút mindig elfog a birtoklási vágy, de magamban rögtön hozzá is teszem, hogy bárcsak lenne benne egy rendes motor meg rugózás. A sárban nem akadna el olyan könnyen, de minden más elromolhat rajta. A szétrepülő viszko visszatérő probléma, a légrugó szintén nem a legacélosabb része, és a motorról még nem is beszéltünk. A méltán hírhedt 2.5 V6 TDI van benne, ami azonkívül, hogy sokat eszik, még el is romlik. Ezekre a motorokra jellemző az elkopó vezérműtengely, hengerfej bajok, turbó problémák, adagoló gondok. Szerintem ez volt a valaha gyártott legrosszabb Audi motor. A régi sor ötös motorral, kézi váltóval meg rendes futóművel nagyon kéne. Sok embernek működik több kevesebb problémával, de sokan szívnak óriásiakat vele. Olvasgasson a Népítéletben róla.

A VW Tuareget személyesen nem ismerem, de három ismerősömnek is volt/van, és egyöntetűen szeretik. A fenntartása persze pénzbe kerül, 200 ezer körül cseréltek porlasztókat, 70 ezer/db áron úgy, hogy a régit leadták, a gyári 150 ezer volt. A légrugó nem ide való, megeszik a kiváló magyar utak. Az öthengeres motoroknál előfordul a vezérműtengely kopása. A szokásos szervizeken kívül extrém meghibásodásokról nem beszéltek, de az alkatrészeknek van ára. Csak akkor vállalja be, ha bőven van pénz a kasszában.

Sok sikert!
becsületesnepper.hu

Család nincs. Parkoló nincs. 800 ezer van.

2013. május 26., 13:26 Módosítva: 2013.05.26 13:26
1

Tisztelt Nepperűző!

Gk vásárlását tervezem, kb 800.000-1,2 millió Ft-om lenne rá. Leginkább városban használnám. A lényeg, hogy ne fogyasszon sokat, megbízható legyen, és ne kelljen két hét után szembesülnöm azzal, hogy sokminden cserére szorul. Család nincs. Parkoló nincs, utcán állna (ha lehet, ne lopják el a második éjszakán). 30-as hölgy tulajdonosnak első autó lenne. Toyota Yarisban gondolkodnánk. Mit tanácsol?

Kedves Kérdező!

A Toyota Yaris jó gondolat, én is nagyon szeretem azt a kis autót, csak támogatni tudom az ötletet. Ha lehet inkább az 1.3-as motorváltozatot keressék, mert az ezres egy kicsit harmatos, főleg bekapcsolt klímával. Alapvetően nagyon megbízható autó, nem jellemzőek rá a váratlan meghibásodások. Hogy a későbbi csalódásokat elkerüljék célszerű vásárlás előtt az autót megnézetni egy hozzáértővel. Lopás ellen nincs biztosíték, ha nagyon kell valakinek pont az az autó, akkor mindenképp elviszik, ez ellen nincs biztos módszer, bár egy ilyen Yaris már nem szerepel a tolvajok toplistáján. A tolvajok dolgát megnehezítendő, be kell szereltetni valami kütyüt, mert akkor inkább keresnek egy könnyebb célpontot.

Üdv:
Becsületesnepper

Japán után csak európait

2013. május 25., 14:37 Módosítva: 2013.05.25 14:37
4

Tisztelt Nepperűző!

Bővült a család és szükségem lenne egy, a mostaninál nagyobb autóra. Kizárólag klímás kombi változatokban gondolkodom, a megbízhatóság, alacsony üzemeltetési költségek irányadóak. A keret 1 millió forint, éves futás 15 ezer km, fele-fele arányban országút és város. A következő típusok jöttek szóba eddig (tetszési sorrendben): Passat/ Octavia/ A4 hármas 1,9 TD 90, vagy 110 LE, adagolós változat, gondolom csillió kilométerrel. Tanácstalan vagyok, hogy a következő típusoknál benzines, vagy dízel: Megane 2002-től, Focus 2003-ig, Astra G. "Boldog" japán autó tulajként csak európai modell jöhet szóba, melyhez minden sarkon van alkatrész. A jelenlegi - megbízhatónak kikiáltott japán autómhoz úgy kell vadásznom az alkatrészeket és a fáradozásért cserébe ötször annyit fizethetek, mint mondjuk egy VW cuccaiért kellene. Az osztrák határ közelében lakom és játszom a gondolattal, hogy kint keresek egy autót a fenti szempontok mentén. Kérem adjon tanácsot, melyik autóba érdemes beugrani, feltételezve, hogy legalább a következő öt évben ezt a kocsit kell használnunk. Kérem az osztrák magánimport lehetőségét is véleményezze.

Köszönettel:
Ákos

Kedves Ákos!

A felsorolt autók közül a VW csoport autóit részesíteném előnyben. A Focus, G Astra és a Megane közül a Megane-t benzinesben venném, a többiben jó a dízel is. A Focus-ból Zách Dani kollégánk tesztelt nem régen egy nem kevesett futott példányt . Az 1.9-es TDI-k közül talán a Skoda Octavia a legigénytelenebb, és valamilyen senki által nem ismert okból azok fogyasztanak a legjobban.

Az osztrák import nem elvetendő ötlet, ha talál egy normális példányt. Az ausztriai autóknál a rozsdára kell nagyon odafigyelni, mert hihetetlen, máshol elő nem forduló helyeken tudnak rohadni. Ha talál egy igazolhatóan 200-300 ezret futott, karbantartott példányt, nyugodtan vegye meg.

Üdv:
Becsületesnepper

Passat helyett BMW-t vagy Audit?

2013. május 19., 12:10 Módosítva: 2013.05.19 12:10
3

Üdv Nepperüző!

Lecserélésre kerül jól bevált "hagyományos" TDI 90 lovas Passatom. Kérdésem abban rejlik, hogy BMW 320D E46 (150Le) vagy Audi A4 PD TDI (131Le) lenne a tutibb választás. Az Audiból kizárólag a manuális 6-os váltó felé hajlanék, BMW-t tekintve számításba vettem az automatát is (javaslat?). Valamint melyik motorral lehet kevesebb probléma, kevesebb költség? Nem vagyok egy hobbi autóversenyző, szeretem az autót rendben tartani, tudni. Tudatos Diesel vezetőnek tartom magam!

Kérlek segíts! :)

Kedves Kérdező!

Mindkét autót szeretem, mindkettőből ismerek probléma mentesen, sokat futott példányokat. A 320-as BMW gyönyörű forma a mai napig, különösen egy M pakettes kombi tudja megdobogtatni a szívemet. Tapasztalataim szerint egy kicsit kevesebbet fogyaszt, azonos körülmények között, mint az 1.9 PD TDI. Hosszú távon, nyugodtan hajtva, még 5 liter alatt is képes fogyasztani. A 2000-től gyártott A4-es szintén nagyon tetszik, jól megy, jól fogyaszt, jó autó. A VW csoport 1.9-es PD TDI motorjaitól néhányan remegnek, hogy jaj, a PD elem, ha az elromlik, összedől a világ. Én még nem hallottam olyat, hogy egyszerre mind a négy elromlott volna, igazából még olyat sem láttam, amelyikben elromlott volna egy is. Ha meg mégis tönkre menne, nem olyan drága megjavítani, csak nem a márkaszervizbe kell menni alkatrészekért. Nekem is volt saját használatban több darab PD, egyikkel sem volt semmi bajom. Szerintem egyformán "költséges" a két autó, persze lehetnek egyedi meghibásodások, erre nincs garancia. Dönts szíved szerint.

Becsületesnepper -

Élet a Suzuki után

2013. május 18., 06:42 Módosítva: 2013.05.18 06:42
24

Tisztelt szerkesztőség !

Végre megadatott,hogy 5 év után lecseréljem ezres swiftemet, igaz ehhez szükség volt egy koccanásra is önhibámon kívűl. 30-as tempóval kijöttek elénk egy opel astrával ( régi típusú ) az enyémnek az eleje karcolta a totálkár kategóriát , a vétkesnek az fényszoró bánta, na most ez arra sarkalt, hogy egy perccel sem szeretnék tovább Suzuki-tulajdonos maradni, ugyanis találó szó erre az autóra a már elterjedt papír gúnynév. Az autó fenntartása nevetségesen olcsó, tehát azzal nem volt bajom és tudom azt is ,hogy felsőbb kategóriát ennek a háromszorosából talán ha fenntartok. Régi álmom Bmw e36 320i vagy 325i avagy Audi a4 b5 1.8 vagy 1.8t. Érdeklődnék, hogy ti melyik német csodát javasolnátok? Külföldről tervezem behozni és igazándiból ahogy olvastam egy árban vannak. Azzal tisztában vagyok, hogy egyik autót sem olcsó fenntartani, sem tankolni, a véleményetek úgy általánosságban tapasztalototok alapján érdekelne.

Előre is köszönöm.

Üdv : Bálint

Kedves Bálint!

Azt nem írtad, hogy kupé, limuzin vagy kombi érdekelne az E36-os BMW-ből. Csak azért hoztam fel ezt a dolgot, mert jellemzően a kupékban van a 16 szelepes IS motor, de elvétve előfordul négy ajtósban is. Ez egy nagyon jó sikerült motor, keveset (kb.8.5 l/100km) fogyaszt, ugyanakkor normálisan mozgatja a bódét. Az igazi a 325-ös lenne, de ennek a legmagasabb a regadója, ezt azért a vásárlás előtt kalkuláld be. A BMW-re jellemzőbb a rozsdásodási hajlam. A sárvédő íveket, ajtók éleit, emelési pontokat alaposan meg kell nézni.

Az Audi A4-esből inkább a szívó motorost venném. Nem rossz a turbós sem, de nekem az előbbi szimpatikusabb, egy turbóval kevesebb hibaforrás. Az Audi karosszériája jobban ellenáll a rozsdának, de nem árt itt sem az elővigyázatosság.

Mindkettő megbízható, jó autó, és a közhiedelemmel ellentétben nem olyan drága fenntartani őket. A Suzukihoz képest drágább lesz, de nem fog fájni. Nagy mennyiségben van hozzájuk után gyártott, illetve bontott alkatrész. Nekem a 325-ös BMW a legkedvesebb ezek közül, mert hátul kapar, és van benne elég akarat, de te dönts a szíved és zsebed szerint, nagyon nem nyúlsz mellé egyikkel sem, hacsak nem veszel valami "csodát".

Becsületesnepper -

Hogyan kell autót venni?

2013. május 16., 12:11 Módosítva: 2013.05.16 12:11
4

Tisztelt Nepperűző,

Tanacsat szeretnem kerni, elso auto vasarlasaval kapcsolatban. a keret 1,5M +/- 20%. Tudom egy kicsit tag a keret de az autot 4-5 evig szeretnem hasznalni legalabb 10-15 ezer km/ev, amolyan hetvegi autonak, de neha a varosba is mennek vele. Egy jobb peldanyert megadnam a +300e-t is.

Amik tetszenek:
Mazda 3/6, Honda Civic (2000-2005), Ford Focus II. Esetleg valami jobb ajanlat? Erdemes-e dizelt venni? (inkabb ezt preferalnam)

A masik tema az uzlet lebonyolitasa. Mi a kulturalt modja, hogy egy autot megvegyen az ember, ha nincs szerelo ismerose, akit esetleg videkre le tudna rangatni. Allapotfelmeresre kell-e idopontot egyeztetni barmelyik szervizzel is elore (pl kecskemeten van az auto, akkor lebeszelni eloszor mindenkivel mindent, es csak utana menni megnezni az autot)? Ez eleg sok szabadsagnapot elvinne az embertol. Vagy inkabb egy kereskedovel beszelni es varni mig horogra akad valami? Vagy van olyan szolgaltatas, mint pl az ingatlan ugynokoknel, hogy ajanl nekem autot?

Koszonom,
Arpad.

Kedves Árpád!

Teljesen jók az autók, amiket választott, a dízelt fölöslegesnek érzem ilyen tervezett futáshoz.

Az üzlet lebonyolitására a következőket javaslom.

Fel kell hívni a kereskedőt, alaposan kifaggatni (karcok, sérülések, horpadások, szervizkönyv van-e, gumik állapota, belső tér állapota stb.), aztán meg kell nézni az autót, hogy tetszik-e. Ha nem is ért hozzá, legalább azt el tudja dönteni az esztétikum alapján, hogy érdemes-e tovább lépni az ügyben.

Ha tetszik, és valóban meg szeretné vásárolni az autót, akkor kell a kereskedővel és a szervizzel időpontot egyeztetni. A szervizben hallottak alapján aztán el tudja dönteni, hogy szeretné-e megvenni az autót vagy sem. Fontos, hogy a szervizben hallott esetleges felmerülő költségeket nyugodtan ossza el kettővel, hacsak nem márkaszervizbe szeretné hordani az autót - a javításokról esetleg megegyezhet a kereskedővel is. Az, hogy ki kell cserélni egy-két futómű alkatrészt vagy fékbetétet, teljesen normális, nem kell elszaladni, ezek kopó, fogyó alkatrészek.

Sajnos ez egy ilyen időrabló dolog, nem biztos, hogy azonnal talál autót, lehet, hogy rá fog menni egy-két szabadnapja.

Igen, van ilyen szolgáltatásunk.

- Becsületesnepper -

Lehetőleg legkisebb futással kellene

2013. május 11., 11:42 Módosítva: 2013.05.11 11:42
5

Tisztelt Nepperűző!

A Budapesti körgyűrűn járok dolgozni mindennap 40 km oda 40 km vissza ezért szeretnék a benzinesem helyett valami extra kis fogyasztású dízelt. Egyéb utakkal kb. 2500 km-t tenne meg havonta.

A piacon szétnézve és a "nagyon okos hozzáértő" ismerőseim által a Ford Fiesta 1.4 tdci tűnne a legjobb választásnak de ebeen az árkategóriában jónak tűnik még az Opel Corsa CDTI, Fiat Punto, Suzuki Swift 1,3-as dízelei. 8-9 évesnél nem akarok régebbit és lehetőleg legkisebb futással kellene mert még nagyon sokat kellene vele mennem. A folyamatos karbantartási költséget is szeretném a lehető legkisseben tudni mert elég a naftát fizetni.

Üdv: Moncsi

Kedves Moncsi!

A Ford Fiesta nekem is szimpatikus. Ugyanaz a motor van benne, mint a 206-os Peugeot-ban, és a Citroen C2, C3-ban. A kis 1.3-as CDTI motorra is mondanak mindent, de az ismeretségi körömben fut nem egy, minden probléma nélkül. Itt egy kicsit megakadtam, "lehetőleg legkisebb futással kellene mert még nagyon sokat kellene vele mennem". Ez eddig rendben is van, de ne csak az órát nézze, az akárhonnan is vissza lehet tekerve. Próbáljon meg leinformálható futású autót venni, és ne ijedjen meg a 160-170 ezer fölötti kilométertől, a ki tudja honnan tekert 120 ezer rosszabb.

Becsületesnepper -

no

Tuti vétel, vagy romhalmaz?

2013. május 7., 13:22 Módosítva: 2013.05.07 13:22
2

Tisztelt Nepperűző!

Autócsere esedékes, a kiszemelt áldozat a Kék Ovál Rendjébe tartozik, méghozzá egy 1,8-as, benzines Focus C-max, 2004-es forgalombahelyezéssel. Az autó céges autó volt, ismerős ajánlotta, elvileg végig vezetett szervízkönyv, magas felszereltség, hívogató vételár, és (a bökkenő) több, mint 300 ezer km a paraméterei. Motorikusan minden bizonnyal rendben lehet, kérdés, hogy ez a km mennyiség a futóművét mennyire viselhette meg? Nyilvánvalóan a használattól függ, de egy ilyen korú és km állású autónál milyen egyéb probléma léphet fel, amire érdemes figyelni? Az autóval kb évi 15e km-t mennék, egyelőre ketten vagyunk a családban, de ez változhat. Ebben a konkrét esetben is az a tanácsuk, hogy inkább az ismert magas km, mint a (minden bizonnyal) visszapögetett alacsony km állás és ismeretlen előélet?

Válaszát előre is köszönöm:
Almásy gróf

Kedves Almásy gróf!

Mindig mondjuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást. Itt a jó példa rá, ha az autó végig rendesen volt szervizelve, minden időben kicserélve, akkor nem lehet nagy baja. Lehet, hogy a tekert órásban is ennyi van, csak azért rendes árat kérnek. Egy Focus akár 700 ezret is elmegy. Ugyanazokat a dolgokat kell nézni, mint más esetben.  A benzines C-max nem tartogat sok hibaforrást. Guruljon vele egy karikát, érezni fogja, ha a futómű lóg, de nem hiszem. Ha valaki Magyarországon ennyit tesz egy autóba, az sokat autópályázik, ami a legjobb dolog, ami a motorral történhet. Állandó fordulat, meleg motor, nincs hidegindítás, magas az olajnyomás, ilyenkor nem kopik a motor. Ráadásul a kilométer tükröződik az árban, ha megtartásra kell az autó én meg merném venni, de bele kell kalkulálni, hogy eladáskor nagyon alacsony árat kérhet majd Ön is.

Becsületesnepper

Prémiumot vagy kompaktot hárommilióért

2013. május 4., 18:08 Módosítva: 2013.05.04 18:08

Tisztelt Nepperűző!

2.8-3 millió HUF körül szeretnék autót vásárolni. A véleményére lennék kíváncsi, hogy mi lenne az ideális választás. Nagyon tetszenek a 2004-2005 évjárattól Audi A6-osok, szintén ez évjárati BMW 525-530D, illetve az E osztályos Mercedes. Ebben a kategóriában mindenképpen a Diesel-t céloznám meg, mivel egy ekkora autónál számomra kézenfekvőbb a Diesel, kevesebbet fogyaszt, nyomatékosabb.

Ezzel szemben áll egy elég nagy kategória ugrás. Tetszik a 2006-tól gyárott "ŰR" Honda Civic, Ford Focus, GOLF V-VI, és a hasonló kisebb termetű, esetlegesen sportos külsejű autók. Ebben a kategóriában pedig a Benzines a szimpatkiusabb, 40-50-60 ezer km-el.

Mi célszerűbb?? Egy idősebb, több km-es luxus autó? Vagy egy jóval fiatalabb kevés km-es középkategóriás?

Üdvözlettel:

Ádám

Kedves Ádám!

Nem ismerem a jövedelmi viszonyait, és sok közöm sincs hozzá, de csak akkor vegyen nagy kategóriás autót, ha egy esetleges 4-500 ezres javítás belefér a költségvetésbe, van 17, 18 colos gumira is pénz, és van is kedve kifizetni. Nem biztos, hogy szükség lesz rá, lehet, hogy gond nélkül fogja használni, de soha nem lehet tudni.
A második lehetőségként felsorolt autók (GolfFocusCivic) mind jók lehetnek a mindennapokra, és sokkal gazdaságosabban fenntarthatóak. Én inkább ezeket javasolnám megvételre, sokkal racionálisabb döntés.
 
Becsületesnepper

Suzukival a suliba?

2013. május 3., 10:44 Módosítva: 2013.05.03 10:44
4

Tisztelt Nepperűző!

Iskolába vonattal  illetve busszal járok (Budaörsre). A 3 átszállás miatt ez napi 3-3.5 óra télen sokszor 4 is. Pedig csak 13km-t a táv. Ehelyett szeretnék kocsival járni. A keret 350 ezer + (100 ezer átírásra és szervizre). Elvárásaim nincsenek a kocsival kapcsolatba. Nem kell nekem presztízs sem elektromos ablak vagy klíma. Nem zavar hogy karcos kopott. Az életkora sem fontos. Egyedül az, hogy minél kisebb költségből fenntartható legyen. Csak iskolába járásra használnám egymagam, így a csomagtartó sem érdekel. Gondolkodtam LPG- üzemű autóban, de mivel indításkor benzin kell, illetve az első 2-3 km-n, nem sokat takarítanék meg vele. 172cm vagyok 72 kiló eddig minden autóban elfértem. Mit javasolna? Főleg főúton mennék (70-80km/h) a takarékoskodás miatt a fővárost nem érintve. Mindenképp benzinest szeretnék az ilyen korú és árú dízelek majdnem mind kilehelték már a lelküket. Amik eszembe jutottak eddig: suzuki 1000cm3 vagy inkább 1300cm3? opel astra, corsa, peugeot 106, citroen saxo és még sorolhatnám . Köszönöm a segítséget,
István

Kedves István!

A Suzuki Swiftek hegyekben állnak, megbízható, soha el nem romló technika, ha lehet inkább 1.3-ast vegyél,  az ezressel sincs baj, de jobb ha négy henger van az autóban. A Suzuki esetében a rozsdára kell figyelni. Fölül nem rohad annyira, de az alján a küszöbök, hossztartók el tudnak ájulni, valamint a hűtő alatti kereszttartó. Jó lehet Papp Tibi nagy kedvence, a bakancs Micra, sokkal kulturáltabb, összerakottabb, mint a Suzuki. A Peugeot 106/Citroen Saxo is racionális választás, egyszerűek, mint Fekete Pákó, minden szerelő meg tudja javítani olcsón. Az F Astra, B Corsa is jó lehet a célra, nagyon nem lehet mellé lőni velük. Elég megnézni a népítéleteket.

Mindegyikre igaz, hogy a rozsdára kell figyelni az esetükben. Ennyi pénzért nem kell minden extrát elfelejteni, simán lehet klímás autód is.

Üdv:

Becsületesnepper

Olcsó Renault kéne? Vegyél Mégane-t!

2013. május 2., 11:20 Módosítva: 2013.05.02 11:33
1

Tisztelt Nepperűző,

Mostanra sajnos elpusztult a 19 éves Renault Cliónk. Sokat kellett rá költeni, de soha nem hagyott cserben. Most azonban égetővé vált egy kicsit fiatalabb kocsi vásárlása, de mivel nem igazán értek az autókhoz és egyelőre több pénz sem áll rendelkezésre, mint 4-600 ezer leginkább a Nepperűzőn tájékozódom, illetve megnéztem egy rakás hirdetést, de nem tudom mire érdemes/kell odafigyelni.

Kérdés, hogy beleugorjak-e megint Renault-ba (mert azért a márkahűség megvan). Gondoltam például, hogy a Twingo jó választás lenne, de nyitott vagyok más márkákra is. Kerestem Citroen Saxo/Xsara, Dacia Logan, Peugeot 206, F Astrát, Hyundai Accentet, Toyota Yarist, Skoda Fabia, VW Bora,Daewoo Nubira, Suzuki Swift/ignis/WagonR-t. Bocs a hosszú listáért. A helyzet azonban az, hogy nem tudom mit érdemes.

Terveim szerint 2-4 évig szeretném használni főként városban, de egyszer-egyszer autópályán és országúton is. Ilyen esetben a dízelt úgy tudom nem érdemes venni, mert tényleg nem mennék nagyon sokat. Éves szinten max.10-15 ezret. És persze nem utolsó szempont, hogy legalább két légzsák legyen benne.

Mit tegyek, nézzek körül mondjuk Ausztriában vagy Németországban is?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv: Attila

Kedves Attila!

Ilyen értékű autónál nem feltétlenül érdemes laikusként külföldön próbálkozni, nagy lyukra futás is lehet belőle, drágán. A listájából tényleg úgy tűnik, hogy nem tudja merre induljon. Van köztük egy csomó jó kocsi, de ha a Renault-val meg voltak elégedve, miért nem vesznek egy Mégane-t, ennyi pénzért már nem csak két légzsákosat, de klímásat is lehet találni. A Mégane nem egy ördöglakat, és egy jól sikerült autó.

Becsületesnepper -

Fiestát garantált kilométerrel?

2013. április 28., 13:47 Módosítva: 2013.04.28 13:47

Tisztelt Nepperűző!

Kisautó vásárlása előtt állok, a kiszemelt autó egy 1999-es Ford Fiesta 1.4 Ghia X lenne, 120 ezer garantált kilométerrel az órájában. Azért merem mondani hogy garantált, mert az ismerősöm anyukája vette még újkorában. Az elmúlt 2 évben (és azelőtt is), mióta a fia átvette tőle az autót, rendszeresen karban volt tartva, egy horpadás, karc, húzás nincs rajta! Szervizszámlákkal, kopó-fogyó alkatrész-számlákkal. Második autónak kéne, futkozásra, de nagyon nem ismerem ezeket a Fordokat. Honda Accordom van, már a negyedik, szeretem a japán autókat, de ez a Ford nagyon racionális választásnak tűnik! Mire figyeljek mielőtt megveszem? Előre is köszönöm a választ!

Kedves Kérdező!

Ha van egy ilyen autó, akkor hajrá! Ennyi biztos kilométerrel nem lehet baja, amúgy is megbízható, jó kis autó. Az ellensége a rozsda a sárvédő íveken, de ha tényleg olyan szép, és ilyen jó állapotban van, akkor nem fog csalódni benne. Ha esetleg a piaci ár felett kérnek érte, akkor is megéri.

Becsületesnepper -

Mindegy a márka, csak gazdaságos legyen

2013. április 27., 08:38 Módosítva: 2013.04.27 08:39
4

Kedves Becsületesnepper!

Kombit keresek, vagy hasonlóan tágas egyterűt évi kb 19 000 km-re (85 % autópályán) inkább hosszabb utakra, tehát ami kényelmes. A fő szempont a gazdaságosság. 1,5- 2,5 milliót szánnék rá. Nem tudom hogy 3 éves távon egy 1,5 milliós többet futott vagy egy 2,5 milliós fiatalabb - várhatóan kevesebb szervízköltséggel - az olcsóbb. Természetesen az értékvesztést is figyelembe véve. Néztem mindenféle autót, nem tudok dönteni: 2006 Mazda 6 2.0 diesel 2000 Volvo V70 audi motorral 2007-8 Renault Magane Grandtour 1.5 dci 2009 Ford Focus kombi 1.6 tdci, 2004 BMW 320d,... . Vagy egészen más is szóba jéhet. Tehát nekem teljesen mindegy milyen gyártó csak minél optimálisabb költséggel jöjjön ki 3 évre, persze a kényelem a megbízhatóság és a biztonság rovása nélkül.

Köszönettel: Bence

Kedves Bence!

A kérdéséből úgy látom, hogy Ön elég költség érzékeny. Ha autóval szeretne járni, akkor kalkulálja be, hogy ez egy gép, és mint ilyen bármikor elromolhat, ha pedig elromlott, lehet, hogy sok pénzbe fog kerülni a javítása. Azt ne várja tőlem, hogy felállítok egy értékvesztés/elromlási statisztika mátrixot három évre kivetítve a jelenlegi használt autó piacon, mert ehhez kellene a jövőbe látás képessége. A régi V70 eléggé kilóg ebből a sorból, meg is akadt rajta a szemem. Egy nagyon jó kocsi, de eljárt felette az idő, és elkoptak a jó állapotúak. Jellemzően letaposottak, többször tekert órával, itthon még közepeset is alig látni, de külföldön is kevés a jó. A többi autó viszonylag modern, bennük mindenféle jóság, mint például a kettős tömegű lendkerék. Ha ezt cserélni kell, az nem fog Önnek jól esni. Ha az autó árán keveset akar bukni, akkor vegyen öregebb autót, például egy Skoda Octavia 1.9-es 90 lovas TDI-t, annak már lent van az ára, és nem egy elromlós fajta. Ha fiatalabb autót szeretne akkor a Kia Ceed 1.6 CRDI-t ajánlom, megbízható autó, és nincs benne kettős tömegű lendkerék.

Becsületesnepper -

Mindenképp BMW-t

2013. április 26., 15:09 Módosítva: 2013.04.26 16:12
2

Tisztelt Nepperűző!

Kocsi vásárlás előtt állok és mindenképpen Bmw-t szeretnék venni használtan kb. 5 millió ft értékben. Két kiszemeltem van egy 2007-2008 évjárat közötti 325i coupe Bmw, vagy 2004-2005 Bmw 645i. Eszem azt mondja maradjak a 3-asnál a szívem a 645-re szavaz, de csak van 3-4 év korkülönbség a két kocsi között. Igazából éves szinten nem igen mennék 15000 km-nél többet vele. Mennyivel szervizigényesebb, költségesebb a fenntartása a tankoláson kívül egy 645i-nek mint egy 325i cupenak? Mire ügyeljek a vásárlásnál? Szóba jöhet esetleg még egy 330d cupe is, de a dieseltől félek egy kicsit.

A választ előre is köszönöm!

Tisztelettel: György

Kedves György!

A hármas kupé nekem is nagy kedvencem, mindegy melyikről beszélünk, mind nagyon szép. Ha a sportkocsi élményt is keresed, vegyél hármast, sokkal ügyesebb, mint a hatos. Mennyivel költségesebb? Nyilvánvalóan magasabbak lesznek az alkatrész árak, a fogyasztása körülbelül négy literrel vagy még többel lesz magasabb. Én nem félek a dízeltől, de egy három literes dízel esetében a fogyasztás különbség nem akkora a benzines és dízel között, ami ekkora futásteljesítménynél indokolná a dízel vételét. A másik dolog pedig, hogy egy a dízel kerregése nem összehasonlítható egy benzines sorhatos éneklésével. Én hármast vennék.

Becsületesnepper -

Franciát vagy Fordot?

2013. április 23., 10:26 Módosítva: 2013.04.23 10:26

Tisztelt Nepperűző!

Hamarosan autóvásárlásra kerül a sor, ezzel kapcsolatban szeretném a segítségét kérni! Jellemzően vidéken, ritkábban autópályán és városban használnánk, évente egy-két hosszabb külföldi úttal. Szeretnék megbízható, biztonságos, kényelmes, mai autó szerű autót vásárolni, persze a dinamizmus sem utolsó szempont. A vásárlásra szánt összeg max. 700 ezer Ft.

Ezek alapján két típus maradt a rostán. Ford Focus, 1.6 vagy 1.8 benzin, vagy Peugeot 307 1.6 b. A népszerű használt autós portálon nézelődve, a keresést elég jól szűrve, a Fordból és a Peugeotból is a korai 1999, 2000-es illetve a 2002, 2003-as évjáratúakat találtam. Mit gondol ezekről az autókról? Mire kell figyelni a vásárláskor a két típussal kapcsolatban? Mik a típusbetegségek? Kíváncsi lennék a Ford 1.8-as benzines motorjáról vannak e tapasztalatai, mi a véleménye róla? Köszönöm a segítséget!

Üdv: Balázs

Kedves Balázs!

A 307-es Peugeot-t nagyon szidták az elején, hogy beázik a tűzfalnál, és belefolyik a víz a motorvezérlőbe, aztán beszéltem a villanyász barátommal, és mondta, hogy azért voltak ezek a problémák, mert amikor az utólagos riasztót bekötötték, a gyári gumi szigetelést szúrták ki az aranykezű szerelők, azon keresztül vitték be a kábelt, és ott folyt be a víz. Nem rossz autó a Peugeot sem, de kettő közül a Ford Focust javasolnám inkább, nagyon jól sikerült konstrukció az I-es Focus. A benzines motorok közül az 1,4-eshez és az 1,6-oshoz volt eddig szerencsém, az 1,8-ast nem ismerem, de gondolom ugyanolyan jó, mint a kisebb testvérei, én nem tartanék tőle.

Becsületesnepper -

Astra, Golf vagy Focus?

2013. április 21., 17:53 Módosítva: 2013.04.21 17:53
2

Tisztelt Nepperűző !

A család létszámának növekedése miatt autócserére adtuk a fejünket. Hosszas keresgélés után 3 autó maradt a listán:
1) VW Golf VI Variant 1.6 CR TDI - 2012 évjára 44.000 km - 4 mFt
2) Ford Focus 1.6 tdci - 2012 38.000 km 3,65 mFt
3)Opel Astra J 1.4 turbo - 2011 10.000 km - 4 m Ft

A felszereltségben nincsenek nagy különbségek, mindent tartalmaznak, amire egy átlag autósnak szüksége van.

A kérdésen Ön felé az lenne, hogy melyik típus mellett döntene, nem az ár a szempont. Éves szinten 20-25 ezer km-t autózunk 50-50 % város és autópálya.

Válaszát előre is köszönöm !

Üdvözlettel,
Zsolt

Kedves Zsolt!

A három közül a Golfot vagy a Focust venném, mindkettő megbízható, jó autó, keveset fogyasztanak. Az Astra is jó autó, de azért hagynám ki, mert a kis,1.4-es, turbós, benzinmotoroknak csak a katalógusban jó a fogyasztásuk, a gyakorlatban azonban akár 9-10 liter is lehet.

Becsületesnepper -

no

Megbízható dízel Alfát?

2013. április 20., 19:13 Módosítva: 2013.04.20 19:13
21

Tisztelt Nepperüző!

Autó vásárlás előtt állok csak nem tudom melyiket válasszam! A lehetöségek: Vw golf 3 1.9 tdi,Toyota Avensis 2.0 Td vagy Alfa romeo 156 1.9Jtd. Az elsődleges szempont a megbízhatóság lenne!! Melyiket ajánlanád?

Tisztelettel: Péter

Kedves Péter!

Mindhárom jó lehet. Most sokan felhördülhetnek, hogy, de az Alfa... Igen, az is, ha talál egy olyat, amit nem rúgtak le, és nem tekerték a kilométer óráját csapágyasra. A 156-os Sportwagon nagy kedvencem a formája miatt, de az Alfa, ha kicsit elhanyagolják, nagyon csúnyán öregszik. Sokan használják elégedetten, elég megnézni a népítéleteket. Sajnos rengeteg a lelakott, elhanyagolt példány.

A hármas Golf TDI elnyűhetetlen, alkatrész is gombokért van hozzá, egyedül a rozsdára kell figyelni. Én személy szerint az Avensist venném, keresnék egy megkíméltebb példányt, ha van kombit. 

Üdv:

Becsületesnepper

Első autónak BMW-t vagy Volvót?

2013. április 17., 10:48 Módosítva: 2013.04.17 10:48
87

Tisztelt Nepperüző!

Az iskolapadból frissen szabadult fiatalként szeretnék autót vásárolni, a legelsőt. Az erre fordítandó pénzkeretem 600e Ft, ehhez még pluszba jöhetnek a kezdeti szervízköltségek. Két típust választottam ki, amelyek elnyerték tetszésemet, azonban nagyon tanácstalan vagyok a választást illetően. A két autó a már említett BMW E36 ('95-ös évjárattól felfelé), illetve a Volvo S40 ('96-'01). Az autót leginkább vásárláshoz, néha egy-két kiránduláshoz használnám, esetleg egyszer-kétszer munkába járáshoz. A fiatalosság és a sportosság miatt (22 éves volnék) a BMW-hez jobban húz a szívem, azonban nem tudom ilyen idős jó állapotút kapnék e ennyi pénzért, illetve a két típus közül melyik a könnyebben fenntartható? Ön szerint melyik vétel lenne ideális? Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Dugócska

Kedves Dugócska!

Én is a BMW-t venném, egyszer vagyunk fiatalok (mondjuk én már naptár szerint nem annyira, csak lélekben), Volvót akkor vegyél, ha már megöregedtél. Ennyi idős BMW-nél a rozsdára nagyon kell figyelni, inkább nézz meg többet, ne kapkodd el, ne ess szerelembe az első fényes kocsinál. Vigyél magaddal valakit, aki fogja a kezedet. Van hozzá hegyekben bontott és utángyártott alkatrész, nem kell tőle félni.

- Becsületesnepper -

A kutyáimnak vennék autót

2013. április 10., 13:25 Módosítva: 2013.04.10 13:27
1

Tisztelt Nepperűző!

Autócsere esedékes, a 13 éves, 250e+ km-es Swiftről (amire egyébként sok panasz nem volt). Egyelőre ketten autóznánk vele, de ez várhatóan változik, illetve jó volna, ha a kutyák (sokan vannak és sokat utaznak) sem a hátsó ülést taposnák, és a csomagok is elférhetnének jobban, így kombi/dobozos irányba kacsingatunk.

Kb. 80% budapesti napi ingázás, havi 1(-2) 4-500km-es (autópályás) vidéki utakkal, korábban évi 35e+ km, most azért valamivel kevesebb. Néha földútra is rátévedünk, nem baj, ha nem akad fenn az első fűcsomón, de azért ez nem központi kérdés (a Suzi is kibírta).

Fontos szempontok a megbízhatóság, gazdaságos üzemelés, praktikusság, biztonság. Száguldozás, villogás, márka nem különösebben érdekes. (Ha preferenciát kell mondani, akkor inkább a "terepjárósabb"/bumfordi fazonok állnak közel a lelkünkhöz, mint a "sportkocsis", de valódi terepjáróra nincs szükségünk.)

Ideális árfekvés 1,2-1,5M Ft. Dacia Logan MCV-től Volvo XC70ig Berlingo/Kangoon át néztem már ezer típust, igyekeztem is utánaolvasni, de lassan kezdem elveszíteni a fonalat, mit érdemes, mit nem. Mit javasoltok, mit kerüljek?

Köszönöm

Üdv: LM

Kedves LM!

Az XC70-ről és minden igényesebb, kulturáltabb belsejű autóról lebeszélnélek, mert a kutyák le fogják rendezni a körmükkel a belsejét, amikor meg el akarod adni, nem fogod tudni, mert úgy néz majd ki, mint egy lefosott kilométerkő.

Neked valami teherautósabb kocsi kell, mint a Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Renault Kangoo, az a te irányod. Ha azt lakják le a kutyák, maximum veszel bele a bontóba műanyag kárpit paneleket, kitakaríttatod, és olcsón lesz megint normális kinézetű a kocsid, amit el tudsz adni.

Üdv:

Becsületesnepper

Szexmegvonás a Suzukiért

2013. április 9., 10:47 Módosítva: 2013.04.09 10:55
14

Kedves Becsületesnepper!

Folyamatosan olvasom a rovatot, attól függetlenül, hogy éppen akarok autót cserélni vagy sem. Érdekesek a felvetett kérdések és tanulságosak a válaszok. Most viszont kérdezni szeretnék én is.
Anyának kell egy városi kisautó. Amire kell: napi kb 5 km reggel és ennyi délután. Közben ovi, suli megálló a csemetékért, plusz egy kis vásárlás. Szóval a szokásos.


Az elképzelések: 2004-2005-nél nem régebbi, 600-800 ezer ft között valahol, kedvező fogyasztás városban (de nem dízel), gazdaságos fenntartás. Az első választ tudom: Swift és még olcsóbb is. Ezt azonban Anya csak szexmegvonás mellett duzzogva fogadná el. Szóval ez nem pálya.
Nézelődtem, olvasgattam és a Fiat Panda, Kia Picanto páros tűnik jónak. Ezek közül melyik lehet a jobb vétel? Esetleg valami egyéb javaslat?

A választ előre is köszi: Péter

Kedves Péter!

Ezt a "Suzukit semmiképpen" reakciót már sokszor hallottam, de igazából senki nem tudta megindokolni miért, leginkább a "csak, mert azt nem szeretnék", a válasz. Mindegy is, szerencsére gyártott más is autót. A Pandából a jobban felszereltek néznek ki valahogy, az alapok elég kis csoffadtak, és a Picantoval is inkább esztétikai gondom van, de ízlésről ne vitatkozzunk.

Műszakilag jók, megbízhatóak. Én bevenném még a kalapba a Ford Fiestát, Skoda Fabiát, de ennyiért már vannak Yaris-ok is. Én egy Yarist vennék.

Üdv:

Becsületesnepper

Nem számít a márka, mit vegyek?

2013. április 4., 10:08 Módosítva: 2013.04.04 10:08
6

Tisztelt Nepperűző!

Tudom kicsit komplikált lesz a kérdésem, de nem vagyok egy autószakértő és nem szeretnék mellényúlni autóvásárlásnál. Lenne maximum 2,2-2,4 millió forintom autót vásárolni. Nem vagyok elkötelezve márka iránt, és sem benzines sem dízel autó elől nem vagyok elzárkózva. Nagyjából egy 100-120 lóerős autót szeretnék venni.

Eddig sok típust szóba jött, Fiat Bravo 1.4 T-Jet,1.6 Mjet, BMW 1 1.6 benzin illetve, Peugeot 308 1.6 HDi illetve 1.6VTI, esetleg Golf V. Tudom, kicsit nehéz így jót mondani, de kérem segítsen, hogy mire kell figyelni ezeknél a típusoknál. Egyenlőre főleg a Bravo nyerte el tetszésemet, és ekkora összegért találtam 60-80 ezer km futásteljesítményű darabokat, jól felszerelve. A másik kérdés, hogy van több Fiatot is és Peugeot is 2,4 millió körül 30-40 ezer kilométerrel 2010-es évjárattal.

Létezik az hogy ennyiért ilyen szinte új autót kap az ember?

Az autó elsősorban városban lenne használva, de egyszer egyszer hosszabb utat is megtenne sok csomaggal.

Tisztelettel: Mátyás

Kedves Mátyás!

Egy 30-40 ezer körüli futású autótól el is várhatja az ember, hogy újszerű legyen. A Bravo azért olcsó, mert keveset adtak el belőle, nincs is igazi utcai jelenléte. A jól felszerelt példányok nagyon drágák, megkockáztatom túlárazottak voltak, ezért kevés van belőle, azt a keveset pedig a piac beárazta a Fiatok közé.

Ha az teszik nyugodtan vegye meg. Az 1-es BMW is jó autó, nem tudok semmit felhozni ellene, de az Ön által felsorolt többi autó sem rossz választás. Ezek közül nekem az 1-es BMW a legkedvesebb, de ha nem csak ezek közül lehet választani, akkor ilyen felhasználási körülményekre egy Toyota Priust vennék ennyi pénzért. A városban jó az automata, 5,5 litert fogyaszt, négy nagy termetű felnőttnek is kényelmes, és ha kell, az autópályán sem fakad sírva.

Üdv:

Becsületesnepper

Francia kisdízelt szabad venni?

2013. április 3., 11:47 Módosítva: 2013.04.03 11:47
34

Tisztelt Nepperűző!

Napi 110km-es ingázáshoz keresek autót kb. 1,2M Ft-ig. Fontos, hogy az autóban legyen klíma, ABS, minimum 2 légzsák. A keresgélésben már a sokadik kört, futom. Nézelődtem Audi A3 1.9TDI, Volvo S40/V40 1.9 dízelek között, de ezeknél a koruk miatt félek a későbbi költségektől.Néztem G Astrát 1.7 dízel motorral, de kevés a valóban leinformálható darab...

Végül kilukadtam a 206-os Peugeot 1.4 HDI változatánál, ám ettől picit félek, mondván "bonyolultabb" dízel. Amit találtam esélyes, hogy cégautó volt, ám öt évével hihetőnek tűnik a 180.000 km. Nem utolsó sorban rendelkezik szervízkönyvvel.

Mit tanácsol, tervezhetek egy 180.000-et futott 206 1.4HDI-vel még 100.000 km-t relatíve kevés gonddal? Ha nem, milyen autót tanácsolna? Kor számomra kevésbé fontos, és a dinamizmus sem az első szempont, megbízható alacsony fenntartású biztonságos autót keresek.

Köszönettel: János

Kedves János!

A feleségemnek is ilyen HDI Peugeot-ja van, 170 ezer kilométerrel, nagyon izgalmasan telnek a napjai, 10 ezrenként olajcsere, egyszer első fékbetét garnitúra csere, fogyasztás nyáron 4,6, télen 5 liter. Egyszer nem indult be reggel, a felségem hívott kétségbe esve, hogy mi történt, lelazult az aksi saru. Hát ennyi minden történt 50 ezer kilométer alatt, mióta nálunk van az autó.

A váltója nem túl fényes, kicsit akadós, de ezt ilyenre tervezte valami zseni. Ugyanez a motor van a Peugeot 307-ben, a Ford Fiestában, a Citroen C2, C3-ban. A 180 ezer valós kilométer nem gond, legalább már be van járatva. Az A 3 és a V40/S40 közül mindenképpen az Audit venném. Az Astra is jó lehet, bár tényleg kevés a leinformálható múltú autó.

Üdv:

Becsületesnepper

Swift helyett újabbat, hitelre?

2013. március 31., 07:07 Módosítva: 2013.03.31 07:07
28

Tisztelt Nepperűző!

A segítségedet szeretném kérni autóváltással kapcsolatosan. Van egy 1.3-as 2000-es Suzuki Swift GLX-em, amivel évente kb. 40.000 Km-t is megtesztek. Általában autópályán használom, de azért van benne városi használat is. Az utazási sebességem 80-100 Km/h, mivel minden nap Kecskemét-Szeged között ingázok a munkám miatt és csak 9Ft-ot térítenek km-ként, muszáj a lehető legtöbbet spórolnom, hogy ezek mellett meg is tudjak élni, így általában kényelmes tempóban utazom.

A mostani autóm októberben lesz 5 éve, hogy nálam van. Mint később kiderült, az autó rendesen törött volt, eleje, hátulja, oldala, szerelő elmondása szerint nem is a kocsi saját ajtaja ami rajta van mert igen durván rohad, míg az autó többi része meg nem. Km-t nem tudom, mennyi van benne, mert 5 számjegyű az órája, így bármennyi lehet benne tekerés nélkül. Ráadásul egy 5 literes olajat képes megenni 1-2 hónap alatt. És a legjobb, hogy ismerős kereskedőtől vettem! :)

Nem igazán szeretek bütykölni, és a mostani autóm ezek a hibák mellett is imádom, mert benzint és olajat öntök bele, akkor bárhova és bármikor képes elvenni! A kérdésem a szép hosszú bevezető után, hogy szerinted milyen autót volna érdemes vennem?

Természetesen hitelre, esetleg az előző autót beszámítva, valami normális árban! Én egy újabb Suzuki Swiftre gondoltam, mert hiába szeretnék egy szép új autót venni, de ismerem a korlátaim. (Bár az igazat megvallva, ami most kapható legújabb Suzuki Swift naggggyon tetszik!, de az áráért már vehetnék egy Skoda Octavia-t is, de ilyen veszély nem fenyeget, mert nem tehetem meg. Sajnos új autó már eleve kilőve, mert 3-4 havonta vihetném a kötelező szervizekre és arra is rámenne a gatyám!)

Ami fontos:

- Olcsó legyen az alkatrész, javitás.

- 4-5 éves legyen maximum.

- 1,5m Ft körüli legyen az ára.

- Tényleg napi használatra szeretném, így tartós autót szeretnék.

Saját lista, amik tetszenek: Suzuki Swift, Suzuki SX4, Peugeot 407...

Tudnál esetleg segíteni?

Köszönöm! Üdv.: Károly

Kedves Károly!

Ha ennyire számítanak a költségek, elsőként a hitelt felejteném el, vegyél olyan autót, amire pénzed van. Kell még egy fix púp a hátadra? Ha a költségek ennyire számítanak, Te vagy az az ember, akinek nem szabad hitelt felvenni. Ha elveszted a munkád, ki fogja fizetni a hitelt?

Ezt a négy-öt éves autó kérdést is dobnám, Neked egy jó állapotú autó kell a kérdésed alapján, amit olcsó javítani, és keveset fogyaszt. Tudod, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Ha elég egy kis autó, mint eddig a Suzuki, vegyél egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt, ilyen sebesség mellett beveri még a 3,5 litert is, minden tankolásnál imádni fogod.


Hasonló zabagép még az 1,5-ös dízel Corsa is. Ha egy kicsit nagyobb autó kellene, vennék valami VW csoportos 1.9 TDI-t vagy SDI-t, mint pl Seat Toledo, Cordoba Vario. Én ezekben gondolkodnék, nem a hitelben, ne a banknak vegyél autót, hanem magadnak.

Üdv:

Becsületesnepper

Van, aki a Fluence-ra gerjed

2013. március 30., 12:58 Módosítva: 2013.03.30 12:58
9

Tisztelt Nepperűző!

Rá vagyok gerjedve a Renault Fluence-ra. Vezettem is egy hosszabb úton az 1.6-os benzinest. tesztett. Azóta sem bírom elfelejteni, utánanézve 2.5 millió forint alatt van több 2-3 éves is a neten. Hosszabb távra lenne most célszerű gondolkodnom, ha autót veszek, úgy 6-8 évre. Nincs Renault-tulajdonos ismerősöm. Amúgy egy 11 éves 1.6-os F Astra kombim van, 270e kilométerrel (130-cal vettem 3 évesen). Szeretem, csak már nagyon unom és sokat kell vele szervizbe járnom. Szerinted lehet ilyen hosszú távon gondolkodni egy ilyen friss típussal? Mennyire lehetnek valósak a francia autóktol óvá intő népi közhelyek ebben az esetben? Legvégül pedig, ha lebeszélnél erről a kocsiról, szívesen venném az alternatív ötletedet!

Üdv

Kedves Kérdező!

Lehet a Fluance-szal hosszú távra gondolkodni, nem egy túlbonyolított autó, és nagy hely van benne. Egy Renault-szervizben dolgozó barátom elmondása szerint csak a kötelező szervizeken látják őket.

Az 1,5-ös dízelmotorral szerelt változatoknál volt a széria legelején egy kis probléma, de ez csak néhány száz autót érintett, és a gyár orvosolta a problémát. Mondjuk ennyi pénzért én mást vennék (Accord, Kia Ceed, Avensis), de ha ebbe szerelmes, akkor ebbe szerelmes, ízlés dolgában nem szeretném Önt meggyőzni, nagy baja nem hiszem, hogy lenne vele.

Üdv:

Becsületesnepper

Pizzafutár autót, de ne Swiftet!

2013. március 29., 16:34 Módosítva: 2013.04.02 14:10

Tisztelt Nepperűző!

Életem első autójának megvásárlása előtt állok. Van egy-két konkrét elképzelésem,de még nem sikerült döntenem. Ami biztos,hogy elsősorban japán autókban gondolkodom. A vásárlásra szánt összeg 500 ezer forint. Eddigi két jelöltem: Mitsubishi Colt (1991-) illetve Honda Civic (szintén 1991-től,EG6,EK9 széria) Egyenlőre ezt a két autót találtam, ami nekem megfelelő lenne, de mindenképp kíváncsi lennék az Ön véleményére!

Előnyben részesíteném a 3 ajtós hatchback/coupe modelleket. Ami a felszereltséget illeti, nem tartok igényt klímára és egyéb "extra" felszereltségre. 1,5 - 1,6-os motorral, alacsony fenntartási költséggel. Túlnyomóan városban használnám,egyedül, akár pizzafutárkodni. Erre mondjuk elég lenne egy Swift is, bár ennél azért komolyabb autót szeretnék! A választ és a segítséget előre is köszönöm!

Üdv: Márk

Kedves Márk!

Mindkettő jó autó, megbízható, tartós mechanikával, elektronikával. Ami ezeknek az autóknak a fő ellensége, az a rozsda meg a korábbi hülyegyerek tulajdonos. Nem egy köztük a lakótelepi Michelisz Norbié volt, és inkább a karosszéria hibákra kell odafigyelni, ne legyen egy korábban már kukára tört autó.

Nagyon sok a haverok hathatós segítségével tákolt, rosszul javított, és a tákolás miatt rohadó autó, de kis szerencsével találhatsz jót. Én egy Hondát vennék.

Üdv:

Becsületesnepper