Kedves Nepperűző!
Nagy a dilemmám, mert szeretnénk lecserélni a 2001 évvégi 1.4-es Toyota Corollánkat (LineaTerra, VVT-i, 4 ajtó), valami újabbra és nagyobbra; persze elég komoly elvárásaink vannak. Ez nem csoda, hisz borzasztó megbízható a Toyotánk, hosszabb távon is kényelmes, fogyasztása remek, de már öregecske és ezt kéne überelni valamivel.Kedves Csaba!
A Toyotát már ismerik, ugyanazt várhatják a Toyota Versotól, mint a Corollától, jó választás. A Citroen Xsara Picasso csak 2010-ig volt gyártásban, ha jól tévedek, ezért az 1-3 éves autóból csak a 3 éves feltétel tud teljesülni. Nem mintha ez nagyon számítana. Ha mégis, és fiatalabb autót szeretne vásárolni, felhívnám a figyelmét a Citroen C4 Picassora vagy a Citroen C4 Grand Picassora. A franciaságtól nem félnék a helyében, jó kis autók ezek, olvassa csak el a népítéleteket. A motorok közül inkább a szívó benzinest erőltetném, a turbós benzinesekben ugyanaz a kis turbós 1.6-os motor van, mint a Minikben, csak gyengébb kiadásban. Ha mégis kis turbóst venne, vásárlás előtt az első útja a Novoth Tibihez vezessen, majd ő megmondja meg lehet-e venni az autót. Ha ezt veszi, egy valamit felejtsen el örökre, a 30 ezres olajcserét, olajat ezekben a motorokban maximum 10 ezrenként cserélünk. A Grand Picasso igazi utazó autó, én dízelt vagy szívó benzinest vennék.Kedves Nepperűző!
Munkám során üzleti partnereket látogatok meg Magyarországon. Évente kb. 30-32 ezer km-t megyek összesen. A családban két gyerek+két kutya van. Szeretnék egy családi kombit vásárolni, esetleg egyterűt. A keret 3,5, kivételes esetben pár százezerrel lehet több. Olyan autót szeretnék, mellyel telepakolva is lehet tartani a 140-150-es tempót. Az üzleti partnerek miatt olyan autó kéne aminek van egy kis presztízse. Szeretem a japán és a német autókat. Fontos szempont, hogy még egy 100-150 ezer km-t kibírjon rendszeres karbantartás mellett. Ön milyen típusokat javasol? Szabad francia autóba gondolkodni? Dízel vagy benzines?Kedves Kérdező!
Ennyi pénzért már turkálni lehet a jobbnál jobb autók között. Én dízel autót vennék, persze bele kell kalkulálni, hogy esetleg kettőstömegű lendkereket kell majd egyszer venni, ha kézi váltós autót vesz, ha meg automatát, akkor egy esetleges váltó javítással lehet számolni. Ha német autók közül a presztízsről mindenkinek a nagy hármas, Audi, BMW, Mercedes jut az eszébe, ezek közül nekem a 5-ös BMW a kedvencem.Tisztelt Nepperűző!
Szeretném a tanácsát kérni. Feleségemnek vettünk egy 1997-es Ford Fiestát. Első gazdásként, és ismertük az egyetlen korábbi tulajdonost. Az autó műszakilag rendben van. Sérülése csak egy volt, nem komoly, szépen javítva. A vásárlásnál fontos volt, hogy a olcsón javítható, ha törik jó alkatrész ellátottságú és ne Suzuki legyen. A feleségemnek pesten kezdő jogosítvány mellé nem mertünk újabb autót venni. A karosszéria igen leromlott az elmúlt 2 évben, komoly rozsda lett a kerékíveken és az alvázán is. Voltunk lakatosnál vele és alsó hangon 150000ft ot mondtak a javítás költségének. A kérdésem: az autót dobjuk és keressünk egy másik rizikós használtat? Vagy a kocsi értekének több mint a felét áldozzuk rá, hogy a műszaki vizsgán átmenjen? Kérem adjon tanácsot, mert nem tudok az érvek és ellenérvek miatt dönteni.
Mielőtt bármit tennék egy normális lakatossal is megnézetném, mert ahol eddig voltam mindenhol az az érzésem volt, hogy le akarnak húzni és nem akarnak a sok biztosítós meló mellé bevállalni egy ilyen jellegű javítást. Esetleg tud valakit javasolni?
Várom válaszát
István
Kedves Kérdező!
A Fiestának sajnos ez a fajta rozsda jellemző problémája. Az ilyesfajta rozsda javításával az a gond, hogy csak akkor derül ki a probléma súlyossága, miután elkezdődött a megbontás. Az öreg autóknál mindig van olyan, hogy az alvázvédő tart egyben részeket, és amikor a lakatos eltávolítja a lemezről, alatta csak rozsdát talál, ahhoz pedig nem lehet hegeszteni. Nem feltétlenül akarják lehúzni, egy ilyen munkának nem lehet megmondani a végét, kivágnak egy rozsdás részt, mellette is rozsda van, azt is kivágják, amellett is vasoxid van. A lakatosok nem szívesen vállalják, mert végeláthatatlan szívás is lehet a vége, és a végén nem lehet annyit kérni érte, mint amennyit dolgoztak vele. Mindig a lakatolás és fényezés a drága. Egy komoly motorhibát meg lehet relatív olcsón úszni egy motorcserével, de kasztnit már nem lehet cserélni. Lehet, hogy érdemesebb lenne lecserélni egy nem rozsdásra.Tisztelt Nepperűző!
Nem értek a kocsikhoz és őszintén szólva inkább tulajdonosa mint gazdája vagyok a jelenleginek. Sem igazán időm, sem hozzáértésem nincs ahhoz, hogy a neten fellelhető kínálatból kiválasszam a jó ár/érték arányú kocsit. Ezért gondolkodtatnak el a garanciával használt autót hirdető cégek (Weltauto, Leaseplan stb.). Érdemes-e náluk nézelődni és megfizetni a kb. 20%-os felárat, vagy ugyanúgy belefuthatok jól kinéző hulladékba, mint bármely egyéb esetben? A konkrét igény egy takarékos, megbízható családi autó lenne 90%-ban városi használattal évi 10e km körüli futással 1-2M Ft közötti áron. Amit nézegettem Astra H, Megane Limousine, Thalia II, Seat Cordoba, Skoda Fabia kombi, 1,2-1,6-os benzinmotorral. Ezekből mit lenne érdemesebb keresni. Tudom, hogy állapotot veszünk nem kort, de 5-6 évesnél ne legyen idősebb. Megint csak a hozzá nem értésem miatt, a fiatalabb autókat kevésbé érzem problémásnak.
Köszönettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Szép dolog a garancia, de annyit ér, amennyit be lehet tartatni belőle. Láttam egyszer egy ilyen szerződést, több oldal volt, amit az ügyfél orra alá tesznek, hogy nosza gyorsan, írd alá. Az első oldalakon bla-bla, aztán legvégül a kis betűs részben volt az igazság. Pontosabban az volt benne, hogy minden körülmények között az eladónak van igaza, és az ügyfél a garanciát kenheti a hajára. Olyan feltételeket szabtak benne, amik csak nehezen voltak tarthatóak, és az ügyfelet arra kötelezték, hogy állandóan a márkaszervizbe hordja az autót, ahol sok pénzért kicserélték volna a fél autót. Ha ilyen szerződést készül aláírni, mindig olvassa el az utolsó betűig, és ha valamit nem ért, kérdezzen. Egyébként léteznek olyan cégek, amelyek garanciát árulnak az autókra, függetlenül attól, hogy hol vásárolta azt. Érdemes a neten tájékozódni.
A Fabia kombiból legalább 1.4-est vennék, az Opel Astra H is jó, további lehetőségek a teljesség igénye nélkül: Ford Focus, Mazda 3, Honda Jazz (bár ezek 5-6 évesnél idősebbek).
Fontos dolog, hogy ha nem ért hozzá, akkor kérjen segítséget, de még a vásárlás előtt! Vigye el az autót szervizbe, ha az eladó nem hajlandó rá, akkor hagyja ott. Senki nem tudja megmondani egy autóról 100 százalékra, hogy jó-e (én sem), mert nem lehet belelátni egy használt autó motorjába, váltójába. Egy szakember azonban nagyobb valószínűséggel szűri ki az aknákat, mint egy laikus. Nem érthet mindenki mindenhez, habár erre hajlamosak vagyunk. Én sem tudom magam meggyógyítani, de a számítógéphez sem értek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóválasztás közepette kérem a tanácsát. Budapestről az agglomerációba költözöm, és mivel az életmódváltást egyelőre még nem követi karrierváltás, egy autóra is szükségem lesz a munkába járáshoz. Hiába járok közel a negyvenhez, eddig saját autó nélkül élveztem a városi életformát. Most márkakereskedőkkel konzultálva a konkrét ajánlatok tükrében három modell maradt fenn a szűrőn: Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex, Citroen C3 1.6 HDI és Hyundai i20 1.4 CRDi.
A mindennapos használat miatt a dízelt gondolom racionálisabb választásnak. Eközül a három közül viszont már nem nagyon tudom eldönteni, hogy a megbízhatóság vagy a pajkosság ígéretét válasszam. Tartalomban, használhatóságban, kiforrottságban van különbség közöttük? És persze a szokásos kérdés: Ön melyiket választaná?
Köszönettel,
Imre
Kedves Imre!
Abból, hogy márkakereskedőkkel konzultál, arra következtetek új autót szeretne venni (nem semmi, hogy következtetek, mi?). Ebben én nem annyira tudok segíteni, mivel egyáltalán nem ülök új autóban. Amit én hozzá tudok tenni, az annyi, amennyit a használtakból ki tudok következtetni. Ez mind jó kis autó, mindhárom motor jó. Mivel különböző emberek vagyunk, mind mást keresünk az autókban. Megbízhatónak szerintem mindegyik megbízható, de a pajkosság ígéretét nem tudom melyik autó adná meg Önnek, mert nekem ezekről nem az jut eszembe. "Tartalomban, használhatóságban, kiforrottságban van különbség közöttük?" Mint mondtam, nem ülök új autóban, de biztos jók. Ma már a kis autók is igényesen vannak megcsinálva, és az ezekben az autókban lévő motorok már régen bizonyítanak, más gyártmányokban is. "Ön melyiket választaná?" Én ennyi pénzért egy használt Prius-t vennék, az pont erre az ingázásra, városi harcra van kitalálva, automata, és a hely is nagyobb benne. Nem mondom, hogy ne vegyen új autót, mert vegyen, szükség van az új autót vásárlókra, de én már csak így vagyok bekötve.
-Becsületesnepper-Tisztelt Nepperűző.
Tanácstalan vagyok autóvásárlás miatt. Kis pénzű, kis fenntartás, aránylag igénytelen, alacsony fogyasztás (relatív). (jelenleg egy samara formám van)
Első sorban Opel Astra F 1.6 klimával amit kis jóindulattal 600 e ft-ért kínálnak ami viszonylag jó állapotú, viszont nem vagyok hasra esve az ecotec motoroktól és az átlagos 7,5 fogyasztásától.
2. Suzuki Baleno 1.6 / kb 90 le abból is a régebbi téglalap lámpás ami tetszetős számomra. Viszont az étvágya kis jóindulattal mint egy régi zsiguli.
3. Sokad Fabia 1.4 68 le klímával amit kb 700 környékén megkapnék, de viszont eléggé fapadosnak és igénytelennek tűnik, igazi kalapos parasztbácsis...
4. kiszemeltem Lada 110, 1,5 94le és átlagos 5,3 -as fogyasztásával és nagy csomagtartójával és persze az alap felszereltségei is már elég nyugatias...
Mind a 4 autóhoz volt szerencsém többször, utasként is és sofőrként is. Fenntarthatóság , üzemeltetés, esedékes szervizelés szempontokból érdekelne véleménye mivel azokat a gazdák nem igazán árulták el. Esetleg ha van más jármű ami mindenféleképpen sedan és benzines mert kb évi 5-10 km-t használnám.
Előre is köszönöm válaszát
Üdv: Robi
Kedves Robi!
Az Opel Astra F jó kis autó, és van belőle nem Ecotec is. Keresni kell. Az Astrának a rozsda az ellenfele, különös figyelemmel kell lenni a hátsó sárvédőívekre, küszöbökre, és a tankajtó környékére.
A Suzuki Baleno műszakilag nagyon megbízható, ebben az esetben is a rozsdára kell figyelni, de a Baleno esetében van egy hely, ami elég szokatlan. A bölcső szokott elrohadni, de elképesztő módon. Ez csak aknából látszik, ha simán alánézünk, akkor nem látható, csak ha már szinte nincs is meg a bölcső. Érdemes elolvasni Papp Tibor írásait 1, 2, a témában. Ettől függetlenül ez még egy nagyon megbízható autó, de erre oda kell figyelni.
A Skoda Fabia nem a csillogásról meg a pompáról szól, egyszerű, megbízható autó. A vezérműlánc szokott zörögni benne, de nem kell tőle megijedni, a cseréje nem egy vagyon.
Ha a Fabia fapados és igénytelen, akkor milyen jelzőt használna a Lada 110-re? A nyugatiast? Ne vicceljen! Nyugatias próbált lenni, csak nem sikerült neki. Volt ez már így az autógyártás történetében. Rossz minőségű műanyagok, pocsék fényezés, iszonyatos illesztések. Egyszer megálltam egy ilyen előtt, és elkezdtem nézni a hibáit. Egy A4-es oldalt tele tudtam volna írni velük. Menni nem mentem vele, de a külcsínből kiindulva sok jóra nem számítanék. Valószínűleg a Samara tulajdonlása miatt másként néz az autóra. Én elfelejteném, különösen az előző három tükrében. Mind sokkal különb autó.
Nem elromlós autók, olcsón fenntarthatóak, bármelyiket jó szívvel ajánlanám.
Üdvözlettel,Tisztelt Becsületesneper!
Jelenleg 2 gyerek van a családban de a közeljövőben (2-4év) lehet hogy lesz harmadik is. Most egy 7 éves de eléggé megkimélt autónk van (2005 CHEVROLET LACETTI kb 42eKm) és azt néztem hogy elfér 3 gyerekülés is hátul.
A dilemmám a következő: a legnagyobb jövőre megy iskolába. Bp külterületén lakunk és a kiszemelt iskola nincs messze kb 3-4km de csak átszállással lehet oda eljutni ami igy legalább 30 perc (gyalog reménytelen gyerekkel) + onnan visszajutni vmi forgalmasabb csomópontba 20 perc. Ráadásul a kisebbiket oviba kell vinni (ami max 1km). Ez összesen legalább 1.5 óra és ua. délután. Tehát marad az autó viszon ilyen rövid távon még be sem tud melegedni. Gondolom nem tesz neki túl jót mindez napi 2x, meg a benzinköltég is...
Nekem 3 lehetőség jutott eszembe:
1. eladni a meglévőt és venni vmi eleggé nagy hibrid autó mely képes csak elektromosan is megtenni azt a napi max 15km. Létezik ilyen?
2. a meglévő mellé venni egy olyat aminek mar mindegy (200-300eFt-ert). Viszont itt átirás + kötelező dolgok (biztositás+vizsga+szerviz+benzin)
3. a meglévőt használni és használati tárgykén tekinteni rá.
Ön mit javasolna?
Köszönöm a válaszát.
Üdv,
Vilmos
Kedves Vilmos!
Létezik olyan autó, amelyik tisztán elektromosan megtenni többet is, csak tízmillióba kerül. A mai hybridek nem tudnak megtenni tizenöt kilométert csak elektromosan. A Prius-szal lehet játszani, hogy csak kis gázt adok, és nem kapcsol be a benzin motor, de ez nem működik üzemszerűen. Egyrészt a kis gázadással feltartom a forgalmat, másrészt ha van egy kis emelkedő az úton, akkor már kevés a villany motor. Az akkuból hiányzó ampert egyszer vissza kell tölteni, és be fog kapcsolni a motor. Amper nem jön a levegőből, tehát onnan nem lehet tankolni, de a Prius elmegy 5 liter benzinnel. A kis benzinesek (az 1.6 sem nagy) hamar elkezdenek melegedni, így elméletileg a Lacetti is. Télen biztos sokat menne hidegen, és valószínűleg mire odaérnek az iskolához, addigra melegedne be a hűtővíz. Ilyenkor az olaj még nem éri el az üzemi hőfokát. Jó olajat tennék bele, és sűrűbben cserélném, akár ötezrenként. Ha ilyen rövideket mennek, lehet, hogy egy év alatt sem megy bele ötezer kilométer. Ebben az esetben évente, a hideg idő beköszöntével cserélném az olajat, hogy a hideg időben, az olaj még ereje teljében legyen. Amikor a sok hideg indítástól már egy kicsit "fáradtabb" az olaj, jön a meleg idő, amikor hamarabb melegszik a motor. Attól, hogy használati tárgyként tekintünk rá, még nem kell lemondani róla. Persze nem ez a legideálisabb használati mód a kocsinak, de megfelelő karbantartással nyugodtan lehet használni. Én nem vennék a meglévő autó mellé még egyet, mert annak az átíráson kívül még vannak a fenntartási költségei is, biztosítás, adó, szerviz, stb. Az ilyen olcsó, 2-300 ezres autóknál már könnyen előfordulhat egy kis rozsda is, minek vele küzdeni, ha nem muszáj.
Tsztelt Nepperűző!
Jelenlegi autóm, egy 2001 év végi gyártású, 2002 tavaszán, Magyarországon forgalomba helyezett B Vectra Caravan (1,8, 125 LE). Alapvetően elégedett vagyok vele, kivéve, hogy sajnos megjelent rajta a rozsda. Pontosabban már akkor is volt rajta, amikor megvettem, 2010 őszén. Leginkább a két hátsó sárvédőív érintett a dologban, de a két első- és a csomagtérajtón is van korrózió. Valószínű, hogy kisebb-nagyobb sérülések is voltak valamikor, több jel is erre utal. Úgy döntöttem, hogy először és utoljára rendbe hozatom, de ha újra megjelenik a rozsda, akkor eladom. Árában, vagy kisebb hitellel vennék egy másik, hasonló kategóriájú autót. Kérdésem, hogy a C Vectrák milyenek korrózió szempontjából? Ezen kívül Toyota Avensis (1-es), Mazda 626 ami felmerült. Tud még ajánlani valamit, ami megbízható, nem rozsdásodik és legalább, a B Vectra mérete? Csak kombi és benzines jöhet szóba.
Tanácsait, előre is köszönöm!
István
Kedves István!
A B Vectráknak sajnos ez a fajta rozsdásodás típushibája. A C Vectra nem ilyen fenyegetett ebből a szempontból, az már egy sokkal jobb konstrukció, a rozsda nem jellemző rá. Az Avensis első generációjánál már előfordul néha rozsda, de az is ellenállóbb a rozsdával szemben. A 626-os Mazdánál már megint nagyobb eséllyel előfordul korrózió, különösen a hátsó kerékívek környékén és az ajtók alján. A 626-os utolsó generációjánál lehet még rozsdamentes darabokat találni, de nagyon meg kell őket nézni. A Ford Mondeo második generációja (2002-től), 1,8-as motorral szintén jó lehet Önnek, nem rozsdásodik, és óriási hely van benne.
Tisztelt nepperűző!
Kis pénzből vásárolható és fenntartható válságautóként mit érdemes ön szerint venni: Keveset futott dacia logant vagy nagyon sokat futott „csótány” corollát? nyilván a corolla jobb autó de árnyalja e a képet, hogy fél millió körül 50-70 ezer km-t futottakat lehet kapni míg corollából 300.000 km az átlagos futásteljesítmény ennyiért. Ez a belső és csomagtartó méret a minimum és fontos az olcsó fenntarthatóság ezért loganból 1.4 benzines, corollából 1.4 vagy 1.6 benzines példányt vennénk. A félmilliós vételáron felül még 150.000 ft-ot fordítanánk átírásra és átvizsgálásra, kisebb javításokra. Ha van ötlete ebben az árban ami jobb és hasonlóan olcsó fenntartású és ekkora méretű legalább akkor azt is szívesen venném!
Köszönettel
László
Kedves László!
Mindkettő olcsón fenntartható autó, egészen addig a pillanatig, amíg össze nem törik. Akkor a Toyotához előbb, és nagyobb választékban fog bontott és utángyártott alkatrészeket kapni, mint a Loganhoz. Az én véleményem szerint egy Corolla műszakilag igényesebb munka, mint a Dacia. A Dacia mellett szól, hogy lényegesen fiatalabb, és valószínűleg kevesebbet futott példányokat találhatunk belőle, bár az 50-70 ezres futásteljesítményeket fenntartásokkal kezelném. Nem lehetetlen, de nem biztos, hogy az óra állása és a valóság ugyanaz. Szépnek egyiket sem mondanám, így csak az esztétikum alapján nehéz lenne dönteni. Én a Corollát venném, az biztos, de alaposan meg kell nézni a karosszériát, mert itt már előfordulhat rozsdásodás. Műszakilag szinte elpusztíthatatlan. Ennyi pénzért már lehet venni például jó állású 306-os Peugeot kombikat, ki is néznek valahogy, és strapabíró autók, a hátsó futóműre kell odafigyelni.
Kedves Nepperűző,
van egy 2003-as 1.4 D4D Toyota Yarisom. Tudom, hogy a világ egyik legmegbizhatóbb autója, viszont 3 ajtós, elég sok helyen rozsdás, nincs benne klíma és elektromos ablakemelő. Az autót Pesten használom, elég ritkán, valamint nyáron nagyobb utakra, és ilyenkor nagyon tud hiányozni egy jo klima, vagy egy két plusz kényelmi szolgáltatás. Megbizható, kevés szervizelést igényelő autót keresek, minimális plusz befizetéssel.Egyenlőre három kocsi "szólított meg" a neten:
- Suzuki Swift 2008 as, 1.3 CD AC, jo állapotúnak tűnt. 1.1 Millio
- Mazda 323 F, ezt pont az egyik cikketek miatt, ezt az autót 777 ezerért kínálják, remek állapotban van, vezetett szervízkönyves.
BMW 316i 2000-es évjárat, 900 ezer. Ez inkább szerelem, mint racionális döntés.
Szerintem a saját autómat 600-ért be lehetne cserélni, és igy csak minimális összeget kellene fizetni az uj autóért. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy megéri-e lecserélni a Toyotát, és ez a három autó versenyre kelhet e az én megbizható, szeretnivaló, ámde igencsak fapados kocsimmal. Válaszotokat előre is köszönöm: Mariann
Kedves Mariann!
A 323-asnál a hátsó sárvédőívek rozsdásodására kell figyelni, de érdemes az ajtók aljára, küszöbökre is egy pillantást vetni. A Suzuki szintén egy elég megbízható technika, nagy bajuk nem szokott lenni, ha azt választod, jól nézz körül, óriási a választék belőle, próbálj leinformálhatót venni. A BMW-t értem, megbízható az is, de ott is előfordulhatnak rozsdák az első és hátsó íveken. Ha amúgy elégedett vagy a Yarissal, és a leveledből úgy tűnik, hogy nem is mész túl sokat, akkor vegyél egy öt ajtós, benzines, klímás Yarist. Ugyanannyi problémád lesz vele, mint a dízellel, egy kicsit többet fogyaszt, de még mindig nem sokat.
Kedves Becsületesnepper,
Édesapámnak szeretnék vásárolni egy autót. Eddig Wagon R+-t használt. Egymillió, max másfélmillió körül gondolkozom árban. Édesanyámmal ketten használják, plusz a kutya (hatvan kilós masztiff). Az volt jó a Wagon R-ben, hogy a hátsó ülést előredöntve viszonylag nagy csomagtartót lehet kialakítani, és a hátsó ajtót felnyitva elég kényelmesen is lehet ki-be pakolni; a szüleim gyakran utaznak a balatoni nyaralóba kutyástul és a csomagjaikkal, plusz édesapám horgászni jár, a felszereléseit pakolja. Ez lenne a legfontosabb szempont azon felül, hogy viszonylag megbízható autó jegyen, és ne nagyon kelljen a gatyánkat rákölteni a szervizre és alkatrészekre majd. Talán ha légkondi lenne benne, esetleg tempomat, a szüleim kényelmét elősegíteni. Mi az, amit javasolni tudna? Segítségét előre is köszönöm,
Üdvözlettel,
Melinda
Kedves Melinda!
Ha a szüleinek ekkora kutyája van, plusz még horgászik is az édesapja, akkor valami nagyobb kombit vennék. Saját példámból tudom, hogy nincs akkora csomagtér, amit egy horgász ne tudna megtölteni. Olyanokra autókra gondolok, mint a Ford Mondeo, Opel Vectra, VW Passat, Toyota Avensis, Mazda 6 vagy egy Honda Accord, bár ez utóbbiból másfél millióért nagyon a kínálat alja van. Ezekben az autókban a légkondi és egyéb extrák, mint például az elektromos ablak, központi zár már benne vannak, ezek nélkül el sem lehet őket adni. Ha nem mennek sokat, akkor elég lehet egy benzines is, a Honda kivételével mindegyikben van 1.8-as motor, az elég lehet mindenre, és nem eszi le a fejüket. A Wagon R+ után úgy fogják magukat ezekben érezni, mintha táncteremben lennének.
Tisztelt Nepperűző!
Igazi ördögi körbe kerültem. Három autó (Audi TT, BMW 320Ci E46, Mercedes C200 sports coupe) között őrlődök és mindegyik mellett tudok érveket felhozni. Vajon a három közül kit érdemes tényleg megvennem? Tapasztalatával tudna kis rendet tenni a fejemben? A kocsit nyári autónak szánom, télen végig kellemes kis garázsban/fedett parkolóban fog állni. Munkába járni napi 20km, gyerekülésre nem kell gondolnom még pár évig. A keretem a kocsi vásárlásra 5000€ - 6000€. 2-4 évig szeretném használni.
Amire jutottam:
- a három kocsi közel egy erős TT-ben a turbó tetszik, C200 kompresszora igazi élmény, 320Ci-ben a 6 henger ami megfogott
- ha jól tudom felszereltségben/fogyasztásban hasonlóak
- a TT gyönyörű imádom a formáját, a hátsója lenyűgöz ha meglátok egyet szinte dobban a szívem :)
- C200 orrát szeretem nagyon
- 320Ci pedig egyszerűen BMW :)
Tudna nekem olyat mondani ami megkönnyítené a döntésem?
Üdvözlettel: Ádám
Kedves Ádám!
Nehéz kérdés. A három nagy német közüli választás jellemzően inkább érzelmi, mintsem racionális döntés.
A TT Coupe egy egyszerű autó, olyan alkatrészekből van összelegózva, amelyik bármelyik VW csoportos autóban megtalálhatóak. Ebből adódóan nem egy elromlós fajta, és a fenntartása is nagyjából megfelel egy Golf IV szervizköltségeinek. Hátul jelzés értékű ülései vannak, legalábbis mögöttem (191 cm vagyok), de amúgy sem erről szól a TT. A rozsdásodás nem jellemző rá, hacsak nem egy korábbi sérülés trehány javítása után nem kezd rügyezni az acél.
A Mercedesnek erre korszakára jellemző volt a rozsdásodás, erre különösen nagy figyelmet szentelnék. Ebbe már inkább be lehet hátulra is ülni, de még mindig nem egy Mondeo. Ez már ott kapar, ahol egy sport kupénak kell. A kompresszoros motor nem túl takarékos, inkább torkosnak mondanám. Én ebben érzem legkevésbé a sportautót.
A BMW-nek kitűnő sorhatos szívó motorja van, és egy jó szívó motornak nincs párja. Hátul kapar ez is, és ha egy sperest sikerül venni, akkor szépen irányítható gázzal is. Normálisan fogyaszt, nem elromlós, jól néz ki, a sárvédőíveken lehet némi rozsda.
Az én sorrendem BMW, Audi, Mercedes lenne, ha nekem kellene döntenem.
Tisztelt Becsületesnepper!
Első saját autó megvásárlása előtt állok! A keret 2 millió forint, az esetleges, vásárlás után felmerülő költségekkel együtt. Alsó-középkategóriában szemezgetek, és van is egy nagy kedvencem, a Fiat Bravo! Gyönyörű autó, és nem áll minden sarkon egy belőle. Évi 5-6 ezer km-t mennék, többnyire a fővárosban, illetve havi egy Budapest-Szeged oda-vissza. Segítséget kérnék, hogy ennyi pénzből nem túl kockázatos-e ezt a típust venni, illetve, ha nem, akkor mire figyeljek a vásárlásnál? Egyébként a szívem a dízelhez húz, de talán fölösleges nekem.
Válaszát előre is köszönöm!
Gergő
Kedves Gergő!
A Bravo valóban nem egy tucatautó, alig látni a forgalomban. Évi 5-6 ezres futáshoz teljesen fölösleges dízelt venni, hacsak nem érez ellenállhatatlan késztetést rá. Gazdasági érv mindenesetre nem szól mellette. Sok kockázatot nem látok benne, a Bravo nem egy ördöglakat. A benzinesek közül is inkább egy szívómotoros verziót vennék, mert abban turbó és a hozzá tartozó motyó hiánya miatt kevesebb a hibalehetőség.
Tisztelt Becsületes Nepper,
Jelenlegi Ford Focus kombimat szeretném nagyobb járműre cserélni. Olyan autót keresnék 1.5 millió körül, amibe öten kényelmesen elférünk, sokat lehet belepakolni, sőt szükség esetén egy hatodik ülést is fel lehessen nyitni benne. Legyen hasonlóan igénytelen szervízelés szempontjából, mint a mostani, amivel mindent megcsinálnak az évszaknak megfelelő gumicserék kapcsán.
Mivel évente 10 ezer km-nél többet nem megyünk, azt is Budapesten meg környékén, gondolom benzines a célszerű.
Gondolkodtam VW Touran-on és Toyota Verson, de attól félek, hogy ennyiért csak elhasználtakat kapok és sokba kerülne a fenntartás. Fiat Dobló? Láttam egy Hyundai Trajet-et az utcán, de arról nem találtam tesztet a totalcaron? Mi jöhet még egyáltalán szóba?
Köszönettel, Zsolt
Kedves Zsolt!
Másfél millióért már lehet olyan Tourant venni, ami nem roncs, elég jól bírják a gyűrődést. A hatsebességesek váltójának olajszintjére kell odafigyelni nagyon. A hatodik sebességet utólag akasztották egy ötös váltóra, és csak egy kis nyíláson keresztül folyik olaj a hatodik fokozathoz. Ha az olajszint a nyílás szintje alá csökken a hatodik nem kap kenést, mert a többi fokozatról nem fröcsög rá olaj. Ilyenkor kidobálja a hatodikat, ezt mindenképpen próbálja ki a próbakörön. A Corolla Verso hozza a kötelezőt, olyan, mint minden Toyota, semmi különös, de azt jól csinálja, és főleg probléma mentesen. A Doblo elég teherautós, különösen a Touranhoz és a Versohoz képest, azt nem vennék az előbbiekkel szemben. Ha hatszemélyes autót keres, akkor még jó lehet a Fiat Multipla is. A formája elég megosztó, de a tulajok szeretik, mivel nagyon praktikus.
Tisztelt Címzett!
Kezdeném is a legelején, mert ott illik. 22 éves vagyok, egyetemista, kollégium stb.. Ebből hamar kiderül, hogy nem egy 1,5-2 milliós első autóról érdeklődnék, sőt! 3 éve motorozok, egyelőre 50 köbcentivel. De érződik, hogy jó lenne egy autó, nyárra, őszre, amikor otthon vagyok. Lehetőleg benzines érdekelne. Évi 5-10000 km-t mennék vele, tehát a fogyasztás annyira nem mérvadó, így a villanyautókat ki is zárnám. A 3 ajtósak tetszenek a legjobbak, de ennyi pénzért igazából bármivel beérem szinte. Mert hát a pénz. 100-150e ft-ot tudok rászánni, ami a vételárat illeti. Erre jön rá az átírási költség, és az esetleges gyorsfelújítási pénz. (Tényleg ennyi idősen milyen biztosítási és átírási költségre számíthatok?) Elképzeléseim vannak, hogy mit szeretnék, de érdekelne egy hozzáértő mit venne ennyi pénzből. Egyáltalán venne-e valamit.
Üdvözlettel: Imi
Kedves Imi!
Épp a közelmúltban adtam el egy másik motorosnak egy ilyen "esőkabátot". Ő egy '94-es Ford Escortot vett. Az Escorton kívül jó lehet egy Fiesta is,de további lehetőségeink is vannak még. Én a következőkből választanék a teljesség igénye nélkül: Fiat Punto, Fiat Cinquecento (össze ne törd), Mazda 323, Opel Corsa A, Renault 5, Clio, VW Golf II, Polo I. Suzukit azért nem írtam, mert jellemzően az ennyiért kínált darabok már nagyon le vannak élve, de ha találsz egy olyat, ami nincs porrá rohadva, akkor az is hűséges társad lehet. Az ezért az összegért kapható Hondák, Mazdák, Toyoták mechanikailag jól bírják, motor váltó gondjuk nemigen van, csak az a fránya vasoxid. Ezeknél a 100-150 ezres autóknál már biztosan számíthatunk több kevesebb rozsdára, kisebb nagyobb lyukakra, korábbi tákolásokra. Az ilyen olcsó autók legnagyobb értéke a két év műszaki, és úgy kell tekinteni rájuk, hogy ne fájjon, ha két év után ki kell dobni őket. Ha összetöröd, egy kicsit jobban meghúzod vagy motorhibás lesz, már nem érdemes őket megjavítani, mert olcsóbb venni egy másikat, mint ezeket mozgásképes állapotba hozni.
Kedves Csikós Zsolt!
Mindig nagy élvezettel olvasom a jobbnál jobb cikkeit különböző régi, nagyon régi, vagy nem annyira régi kocsikról. Azért fordulok Önhöz, mert úgy érzem, hogy az elmúlt két évben megérett az elhatározás bennem egy 25-30 év körüli gépkocsihoz.
Iszonyatosan elfogult vagyok az Opel márkával szemben, majdnem minden kocsijukhoz volt szerencsém az E Kadettől fogva (hála a családnak), innen jönnek a kiszemelt áldozatok: Opel Commodore C, Opel Rekord E.
Mindenképpen benzines, illetve manuális váltóval, ezen kívül alaphelyzetben mindkettőből a szedán kivitelű tetszik, de a caravan sem olyan csúnya. Ha jól olvastam az E Rekordban már (borsos extraként) állítható volt a kormány le-fel, ez utóbbi azért is lenne fontos (szerintem), mert két méter magas vagyok, és az E Kadettba igaz hogy beleszenvedtem magam, de akkor a rükvercet elfelejthettem. Ezzel szemben az F Astrában még táncolni is tudtam. Erről jut eszembe, ezekben a kocsikban még nem ültem, sajnos az ismeretségemben sincs ilyen tulaj.
Akkor jöjjenek az el nem hanyagolható "kritériumok":
A kocsira átírással együtt 3-500 ezer forintom lenne, maradna még 100 ezer az ilyenkor szükséges csereberére (vezérműlánc, fékbetétek, olajok, meg egy jó alapos átnézés és ami ebből adódik). Szerelő ismerős van, de gondolom ez nélkülözhetetlen egy ilyen kocsinál.
Jelen esetben van egy B Zafiránk és egy H Astránk, és ezek mellé szeretném én ezt a "kicsi" kocsit. Nem titkolva azt, hogy idővel eladnánk az Astrát, és ez kocsi lenne apa kocsija, anya meg a gyerek/ek járnának a "megbízhatóbb", robusztusabb Zafirával. A vásárlást jövő nyár körül tervezzük, lehet, hogy addigra valamivel növekszik a keret, amit rászánhatok.
Abban kérném a segítségét, hogy merre lehet ilyen kocsikat találni (hahu 5-10 db használható E Rekord van, Commodore egy darab sem), mennyire reális az általam szabott keret? Mennyire célszerű egy ilyen kocsit mindennapi használatra venni, illetve a magasságom miatt egyáltalán szóba jöhetnek-e ezek? Ezen kívül mire lehet számítani egy ilyen kocsinál, úgy értem, ha belelkezd az ember a felújításukba, vagy ha elromlik valami, mennyire "jó" az alkatrészellátás hozzá? Vagy már mindent bontókból, illetve e-bay-ről lehet beszerezni hozzá?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Gergely
Üdv Gergely,
Venni csak külföldről, mert itthon a rossz autó túlárazott, jó autó meg nincs. Ha van, akkor annak alacsonyabb az ára, egyszerű az oka, nálunk olcsóbb az emberi munka. De induljunk ki abból, hogy nincs.
Külföld: többek közt willhaben.at, leboncoin.fr (itt először ki kell választani bármelyik megyét, majd amikor az ember bent van a keresőben, már lehet a tout le France-ot).
Jó autók, félek, sajnos nincsenek már olcsón, kint is youngtimer kategóriába csúszott már ez a típus, ez az 500 ezres limit irreális. De azt ajánlom, egy körzetben kell letárgyalni 4-5 autót, rászánni három napot és mindet megnézve az egyikkel hazajönni. Így csinálják a profik.
Azért azt zárójelben szeretném megjegyezni, hogy Gergelynek sajnos csak álmodozni van lehetősége. 3-500 ezre van a kocsira + egy kiló a szervizre. Annyiért maximum náthát kaphat, nem autót. A kinti vásárlás nem opció neki, legolcsóbb Commodore 2000 euró a mobilén, valószínűleg nem közepesen szar, hanem nagyon. Ha visszaszámolunk az 500 ezerből, akkor le kell vonni 200 ezret a hazahozatalra, forgalomba helyezésre. A regadó egy 2,5-ös motorral szerelt, Euro I-es besorolású autóra 318 ezer, ha 2 literes, akkor 222 ezer, a maradék nulla forintból megveheti álmai autóját. A regadó kihagyható egy OT-vizsgával, amit a legolcsóbb autó nem fog megugrani nagy (99,9999999%) valószínűséggel. Itthon meg nincs lópisztoly sem, vagy ami van, az még a halál előtt rúg néhányat, aztán végleg kileheli a lelkét.
Egyébként a hátsókerékhajtásos Opelek azok, amik miatt Magyarországon olyan nagy kultusza van a márkának, ami ez után jött, az utánlövés volt egész a mostani Insignia-Astra korszakig. Ezt nem én mondom, hanem akik rálátnak 50 évnyi Opelre. Azt mondom, érdemes, nagyon is. Itt az én egyik nagy megtérésem, és itt van Vályi Pista megtérése.
Igen, lehet napi használatban ilyen autóval közlekedni (mi is egy 41 éves Mercedesszel megyünk mindenhova, ami ráadásul az utcán lakik), de apró nyűgök mindig vannak (hol egy fűtéscső, hol egy ablakemelő, hol egy Z-kar a futóműben). Ha az ember jól választ, a rettenetektől (nagy lakatolás, motor-váltó-diffigenerál) megkíméli magát.
Két dolog öli ezeket: a korrózió és a korrózió. Nem lehet megállítani, ezek új korukban is már rozsdásodtak 5-6-8 évesen, és még ha egy ember egy szűz autót is vesz méregdrágán, az is nekiindul 3-5 év alatt (mert már sokkal öregebb az összes karosszériaszigetelés). Csodák nincsenek. Ha pedig már volt lakatolva, fényezve, az sose olyan, mint a mégoly hitvány, korabeli anyag. Tehát még rövidebb élettartamra lehet számítani.
Napiban, télen a garázs se jó, mert egy autó a fűtött garázsban kb. egy hét alatt szárad ki nagyjából (a külseje akár 2 óra alatt is, de az nem számít korrózió szempontjából), de ha ki-bejárkál vele az ember, a meleg csak katalizátorként működik, és felgyorsítja a folyamatot. Akkor már jobb a fűtetlen (de alaposan szellőzött, páramentes) garázs. Én a teljes üregvédelemre szavazok, öreg autónál inkább a célnak való, speciális üregvédő zsírral, mint viasszal, pláne mint kátránnyal vagy festékkel kell védeni. Erről írtam is már itt. Az alvázvédő szemfényvesztés, általában sokkal több kárt okoz, mint amennyit használ.
A beázástól is nagyon óvni kell az autót. Ami víz az utastérbe és a csomagtartóba jut, az onnantól olyan, mint vírus a számítógépben - folyamatosan építi le a rendszert. Nemcsak az ablakoknál, hanem a szellőzőrendszernél, autóspecifikus pontokon, amiket ki kell nyomozni. Megfelelő felkészítéssel jó pár évig elmegy a kocsi, akár 6-8 évig is eltolható egy nagygenerál.
Sok sikert!
Üdv:
Csikós Zsolt
Tisztelt Nepperűző, Tisztelt Becsületesnepper!
13 éve a családban lévő 5 ajtós, 1.4-es klímátlan G Astránkat szeretnénk kényelmesebb, szebb, jobb, klímásabb autóra cserélni. Méretben mindenképpen legalább ekkorát, vagy kicsit nagyobbat keresnénk, mert ha utazunk, általában sok cuccal tesszük (1-2 kisgyerek cucca, horgászfelszerelés, stb.),de nem hodályt szeretnénk. Évi 15-18 ezer kilométert megyünk, vegyesen. Az autóra szánt összeg kb. 2-2,3m Ft átírással, szervizzel 3 típus szerepel a listánkon: Honda Civic 1.4 (2006-2008-as évjárat), Mercedes A150 (2006-2008), VW Golf Plus 1.9TDI.
Nem árt, ha az autónak jó a megjelenése, mert reprezentálni is kell, de nem szeretnék irreálisan sokat költeni rá. A karbantartáson nem spórolnék, de olyan autót szeretnék, amin minden működik és nem hagy az út szélén. Mennyivel kerül többe egy Mercedes fenntartása, mint egy Hondáé? Mennyire problémás az angliában gyártott UFO Civic? Meghozza-e az esetleges javítás árát a PDTDI a kedvezőbb fogyasztással (és a Civichez képest kedvezőbb vételárral)(1.6-os benzines Golfot semmiképp nem szeretnék)?
Esetleg milyen egyéb típus jöhet még szóba? Tanácsát előre is köszönöm!
Gábor
Kedves Gábor!
A Civic nagyon megbízható autó, de próbálja ki. Én még csak a dízelt és az 1.8-ast próbáltam, az 1.4-eshez nem volt szerencsém. Az 1.8-asnak elég feszes a futóműve, érdemes kipróbálni, hogy Önnek nem túl feszes-e. Az 1.9-es PDTDI, szintén nagyon megbízható technika, néha tönkremegy egy légtömegmérő, de jellemzően nincs nagy bajuk. Az A150-el nincs tapasztalatom, de láttam egy ismerősöm A osztályosának, az ajtajának az alját. Na, ott rendesen meglepődtem, a sérülésmentes 2006-os autónak rozsdás volt az ajtó alsó éle, nem kicsit, harminc centi hosszan. Neki egy A170-ese volt, és egyáltalán nem volt semmi probléma az autóval. Nem hiszem, hogy baj lenne velük, de ezek után a rozsdára figyelnék.
Kedves Nepperűző!
2004 óta van egy 1.2-es 3 hengeres Skoda Fábiám. Újonnan vettük, nagyon szeretem. Nagy gond sose volt vele, motorilag is jó, de szeretném lecserélni valami modernebbre és mindenképpen klímásra (2008 körüli).
Főleg városban és egyedül közlekedem, de munka miatt néha járok vidékre is, így valami olyanra gondoltam, ami autópályán is megy (SMART kizárva).
1-1.5 millió forint között szeretnék költeni.
Lényeg a kevés fenntartási költség és városban se fogyasszon sokat.
Amikre én gondoltam (kicsit sportosabb kinézet, férfinak):
Fiesta
Fiat 500
MX-5 (ez persze 2008-asnál öregebb, az ár miatt)
Tudom minőséget veszünk és nem évjáratot.
Üdv,
Máté
Kedves Máté!
Az idézet majdnem pontos, állapotot veszünk, nem évjáratot. A lényegre térve azonban, én még nem láttam Fiat 500-at másfél millióért, maximum törötten. A válasz megírásakor a legolcsóbb autót is 1.749.000 forintért kínálják, és összesen hat darab van 1.9 millió alatt., Nagyon tetszik nekem is az 500-as, de az Abarth az, ami igazán sportos, és különösebben férfiasnak sem mondanám, inkább egy fiatalos, trendi, retro kisautó. A Fiesta teljesen jó arra, amire Önnek kell, egyszerű tartós, kiforrott konstrukció, és a három közül ez a legjózanabb választás. Az MX 5 zseniális kis autó, az egyik nagy kedvencem, nekem is volt több darab. Csomagtartója nem sok van, tároló rekesz sincs benne túl sok, de amikor megy vele, ezt mind elfelejti.
Tisztelt Nepperűző,
Gyarapodik a család, ezért szeretnénk lecserélni a Boránkat egy kombira, v. egyterűre 150 e km-ig. Rendelkezésre álló összeg 2m Ft. Sajnos a dízel iránt érzett ellenszenvemet, ill. félelmemet még nem sikerült legyőznöm, ezért benzinesben gondolkozom. viszont szeretném ha a fogyasztás sem menne 7,5-8 l/100km fölé. Fontos a megbízhatóság és az 500 liter körüli csomagtér. Tetszik a toyota avensis 1.8 as motorral, de erről azt halottam h. valami konstrukciós hiba miatt megragadhat a motorja ha a minimum szint környékén van az olajszint, valamint a Mazda 6, ez meg sokat fogyaszt. Milyen más alternatíva lenne még, milyen motorral, ami megfelel a fenti elvárásoknak. Igazából csak a Mondeót, és a francia autókat zárnám ki.
Köszönöm megtisztelő válaszát.
Üdv:
Krisz
Kedves Krisz!
A benzines Mondeót pont nem zárnám ki, és a Mazda 6-ról sem tudok, hogy rengeteget enne. A különböző autó típusok fogyasztási adatairól itt tájékozódhat. Vannak az oldalon fogyasztás bajnokok, de nehéz lábúak is. A felhasználók által megadott adatokból kiszámolt átlagfogyasztás, a tapasztalataim alapján megegyezik a valósággal. Ha nagy méretű kombit szeretne nagy csomagtérrel, akkor azért kalkulálni kell a 8-9 literes fogyasztással is, mert egy ilyen autó esetében az sem számít soknak. Az Opel Vectrának szintén nagy a csomagtere, de a Honda Accord is jó lehet még.
Tisztelt szakértő!
4 millió forintból szeretnék autót vásárolni. Két kiszemeltem van:
1. Skoda Octavia Ennyiért lehet belőle 1-2 éves 10-20 ezret futott példányt találni.
2. Audi A4 Ebből főleg quattrost nézek, '07-es '08-as évjáratok vannak 100 ezer km környékén.
A kérdésem az lenne, ön melyikre költené a 4 millióját?
Melyik megbízhatóbb?
Illetve ezeken kívül mit tud ajánlani?
Évi 15 ezer km-re dízel vagy benzines?
Kedves Kérdező!
Évi 15 ezer kilométerre nem feltétlenül vennék dízelt, persze ha ellenállhatatlan kényszert érez egy dízel megvásárlására, akkor az egy más dolog, nem beszélem le róla. " '07-es '08-as évjáratok vannak 100 ezer km környékén." A 2007-2008-as autók esetében, arra a 100 ezres futásra azért nem vennék mérget. Ennyi idős autókban jellemzően több van, persze lehet találni olyat, amiben valódi a kilométer. Mind a kettő megbízható, mindkettő a VW csoport terméke, nagyjából ugyanolyan alkatrészekből van összelegózva, legalábbis, ami a motort, váltót illeti, de mindkettőnek más a célcsoportja. A Skoda Octavia a fapados modell, az Audi A4 Quattro a prémium. Igazából mindegy melyiket veszi, nagy csalódás nem érheti. Döntse el, hogy Önnek mire van szüksége, egy megjelenős kocsi kell, vagy elég egy egyszerű, de megbízható átlagautó is.
Tisztelt Becsületesneper!
Megszületett a harmadik gyermekünk, így sajnos meg kell válnunk az elmúlt tíz évben minden bajukkal együtt szeretett Alfáktól-Lanciáktól.
Hosszas tipródás-nézelődés után választásunk a Renault Espace-ra esne, többek között azért, mert a Grand Scenic-ben tömegesen előforduló 1,5-ös dízelmotorral szemben legyőzhetetlen fenntartásaim vannak, meg azért is, mert az Espace egyszerűn jól néz ki, és úgy tűnik, családi használtra praktikus.
Persze ennyi gyerekkel jó lenne műszaki megbízhatóságot is vásárolni. Olyan 2008-2010 közötti évjárat férne bele a büdzsébe, 1,9 vagy 2,0 dízelmotorral, s lehet, hogy automata váltóval.
Szeretném megkérdezni, mi a véleménye-tapasztalata erről a tipusról, hogy a teljesítményen kívül van-e felhasználói szempontból lényegi különbség az 1,9-es és a 2,0-ás Renault dízelmotor között, s hogy javasolná-e az automatát, illetve az egész kocsit?
Válaszát, segítségét előre is köszönöm:
Rudolf
Kedves Rudolf!
Van az ismeretségi körben egy ilyen Espace, 200 ezer kilométerrel, mindenféle probléma nélkül. Abban már a két literes motor van, és én is ezt javasolnám inkább. Az automata váltó inkább ízlés dolga, én jobb szeretem egy ilyen autóban a kézi váltót, de az én vagyok, ha Önnek szimpatikusabb az automata, vegye azt. Ha automatát vesz, akkor kinézhet Önnek egy váltó javítás valamikor, ha meg kézit, akkor egy kettőstömegű lendkerék csere. Ha azonban szerencséje van, akkor egyik sem, de egy használt autónál sosem lehet tudni. Ha a Grand Scenic amúgy jó lenne Önnek, gondolkodjon el egy 1,6-os benzinesen is, nem fogyaszt többet, mint egy két literes dízel.
Üdvözlettel:
-Becsületesnepper-
Tisztelt Nepperűző!
A Suzuki Swift autómat szeretném lecserélni egy nagyobb családi autóra! Fontos a biztonság, variálható és tágas legyen. De ne fogyasszon sokat mert a jelenlegi Swift-em ami automata 1.0-ás 1999-es kiadás 8- litert is megeszik a zömmel városi utakon. Évente max 10 ezer km-et megyek városban. Napi 20 km. Szóval a kiszemelt új gépjármű a Dacia Sandero Stepway lenne ami feleségemnek is tetszik, azonban dízzel vagy kis túrbós motorral árulják csak. Egyébként árban megéri mindkettő és lenne rá keret is. A túrbóstól tartok, hogy sokat enne a városban, bár nincs nehéz lábam, a dízel viszont nem ajánlott ilyen kevés km-hez. Ön mit ajánlana? Inkább nézzek egy jobb használt városi cirkáló után (Honda Civic vagy Jazz, Nissan Note stb.) Válaszát köszönöm. Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor
Sajnos a Dacia Stepway-hez nem volt még szerencsém, de a Honda Jazz-hez és a Civichez igen. A Hondát tudom, hogy nagyon jó, a Jazz meg különösen jó. A Dacia egy direkt olcsó autó, amit nem véletlenül nem adnak annyiért, mint egy Hondát. Évi tízezer kilométerhez biztos nem vennék új dízel autót, de új Dacia helyett is inkább egy használt Honda Jazzt vennék. Próbálja ki mindkettőt, és meglátja mi a különbség.
Tisztelt Becsületesnepper,
segítséget kérnék családi kombi kiválasztásához mert sikerült elvesznem a nagy kínálatban.... Éves 15-30e km körüli futáshoz keressük a következő "hűséges, nem útszélén otthagyós" gépjárművet családi csomagtérrel. Amik szóba jöttek és a megtisztelő véleményét kérném melyik éri meg:
- Skoda Octavia 1.9 PD TDI vagy 1.6 CRDI 2007-2008-tól
- VW Passat 1.9 PD TDI manuális vagy DSG-vel 2007-től
- Ford Mondeo Tournier TDCi (őszintén mondom, félek a kettős tömegű lendkerék és befecskendező történettől)
- bár kisebb mint az első három, de olcsóbb is: Renault Megane Grandtour 1.5dCi 100 lóerős változat
- végül végső elkeseredésben Volvo V50 1.6d-ét is néztem
Ahogy a felsorolás is mutatja, elvesztem a kínálatban... Melyik érné meg igazán a pénzét 5-6 év újabb szolgálatra? Bízhatok a VW konszern termékében (a Skoda ugye Golf 5 alapú) 200e km fölött, vagy vegyek Mondeo-t a várható kuplung és befecskendező költséget bekalkulálva vagy találjak tuti Megane-t olcsóbban vagy a biztonságos ám drága Volvo lesz a befutó?
Segítségét előre is megköszönve,
üdvözlettel
Barnabás
egy óvatos/megfontolt használtautó vásárló
Kedves Barnabás!
Az 1.9 PDTDI esetében is várhatja a kettőstömegű lendkerék problémát, mivel abban is van, mint ahogy szinte mindegyik modern dízelben. A Ford Mondeónál sem törvényszerű a befecskendező probléma. A nagyon szűk baráti körömben van három darab, mindegyik túl a valós 250 ezer kilométeren, és befecskendező problémája még egyiknek sem volt, bár kétségtelenül nagyobb az esélye, mint egy 1.9 PDTDI-nél. Kettőstömegűt viszont a háromból kettőben már cseréltek. Az Ön által tutinak nevezett Renault Megane-nál ugyanúgy előfordulhat befecskendező probléma, mint a Mondeo esetében. A Volvo V50-nél nem kell végső elkeseredésbe esni, egyáltalán nem rossz autó az. Ugyanaz a az 1.6 dízel motor van benne, mint a Peugeot-kban, Citroenekben, Fordokban.
Kedves Nepperűző!
Évekkel ezelőtt hajtottam, egy Mercedes E320 coupe lorinsert. Messze nem volt nevezhető sportautónak, de a sperrdifi sok boldog órát szerzett. Szeretnék ismét jót mulatni. Ehhez szükségem lenne a következőkre:
-szívómotor
-hátulhajtás
-S P E R R !
-pár ló
Mindezek mellett a hétköznapokban is használható autót szeretnék, amely ha nem is rendszeresen és nem is túl hosszú időre, de 4 személyt magába tud fogadni. Fogyasztásba nem szívesen mennék a 12 literes átlag fölé. (normál használat) 4-5 millió környékén szánnék rá, mit javasolsz?
Köszönettel: Csaba
Kedves Csaba!
BMW-t, sorhatos 325i vagy 330i motorral, manuál váltóval. Az E46 kupé egy gyönyörű forma (nekem legalábbis), különösen egy M-es csomaggal ellátott, és nem széthullós technika. Ha kell a sok ajtó, akkor egy limuzin vagy kombi szóba jöhet, azokban is megvan ugyanaz a műszaki tartalom. Ha már a Mercedes egyszer tetszett, elgondolkodnék egy C36 AMG-n is, bár ebből nem sok van. Öreg ugyan, de a 4-5 milliót sem kell elkölteni.
Tisztelt Nepperűző!
Párommal életünk első autóját szeretnénk megvenni (kezdő jogositvánnyal rendelkezünk) amire 1,5-2 millió forintot szeretnénk áldozni, ez egy Toyota Celica lenne 2002-2004 es évjárat. Az autó nekem is nagyon tetszik csak ez egy sportautó amit úgy látok én, hogy ebben az autóban csak 2 ember érzi jól magát. A párom ragaszkodik ehez az autóhoz és meggyőzött, hogy kénylemesen be lehet ülni a hátsó ülésekre és még gyerekülés is befér, ha majd aktuális lesz. Csak az lenne a kérdésem hogy tényleg így van-e, és hogy mennyire költséges autó lenne.
Elnézést ha amatőrök a kérdéseim, de csak egy "nő" vagyok.
Köszönöm a válaszát.
Kedves Olvasó!
A Celica egyáltalán nem költséges autó, nem szokott elromlani, általában csak a kötelező szervizeket kell elvégezni rajta. A párja persze, hogy megpróbál mindent, hogy rábeszélje erre az autóra, mert nagyon szeretné. De! Ez addig jó, amíg nincs gyerek, utána már nem szeretné a hátsó ülésre berakni a gyereket. Tegyen egy próbát, ha van az ismeretségi körben kisgyerek, kérje kölcsön egy üléspróbára. Ha nincs bérelhető gyerek, akkor szerezzen egy gyerekülést, és egy tíz kilós súlyzót ültessen bele, hogy érezze a gyerek súlyát. Az ilyen kupéknak az a baja, hogy ahhoz, hogy hátra kényelmesen be lehessen szállni, az ajtót teljesen ki kell nyitni. Ennek az a feltétele, hogy legyen az autó mellett elég hely, ami egy bevásárló központ parkolójában nem mindig van. Az ilyen parkolásoknál még egy felnőttnek is problémás bekúsznia a kocsiba, nemhogy betenni a gyereket hátra.Ha ki is tudta nyitni az ajtót, akkor a gyerekkel be kell hajoljon, nyújtott kézzel be kell ültesse az ülésbe, majd be kell kötnie a biztonsági övet. Amíg a gyerek nagyon pici, addig ezt a torna mutatványt a gyerek hordozóval kell megcsinálni. Megvehetik az autót, de ha jön a gyerek, az első alkalommal rá fognak jönni, hogy ez nettó szívás. Ilyenkor szokott menni a Celica a háztól. Apa még tesz néhány eleve kudarcra ítélt kísérletet a Celica megtartására, vagy kerül valahonnan egy másik, immáron családi kocsi Anyának is, amivel meg lehet oldani a mindennapokat és a családi nyaralásokat. Ez lesz, akármit is gondolnak most.