Kedves Zsolt!
Kedves Zsolt!
Kedves Kérdező!
Kedves Kérdező!
Kedves Zita!
Mindig elcsodálkozom ezen a márkahűség dolgon, különösen mikor egy olyan átlag autóról van szó, mint az Opel, mert a világ nem itt ér véget. Félreértés ne essék, jó autó az Opel, de az egy hűséges szolgáló, akire mindig számíthatunk, de a szórakoztatásunkra korlátozottan alkalmas. Teszi a dolgát, de ennyi, van egy csomó más autó, ami sokkal jobb nála. Amíg nem próbál ki mást, nem tudja meg milyen színes a világ. A nagybátyámnak volt ilyen Opel becsípődése, aztán meggyógyult, amikor hosszabb távon átült egy-két más autóba. Azóta nem nézegeti az Opeleket, neki egy Passat 3.6 4 motion-je, a feleségének egy 1-es BMW-je, a fiának Minije van, és boldogok velük. Írja is, hogy a hobbija a vezetés, akkor egy olyan autót vennék, ami vezetési élményt is ad.
Ha szeretne egy kicsit tüzesebb, vidámabb autót, akkor olcsóbban vehet egy Fiat Panda 100 HP-t. Ha egy jó autót szeretne, akkor ott a Honda Jazz, ennyi pénzért 2010-es, 2011-es autókat vehet. Mit szólna egy Minihez? Szexi, dögös kocsi, jó futóművel, egy 1.6-os szívó motoros pont jó arra, amire Önnek kell. A turbós erősebb ugyan, de sokkal problémásabb. A teljesség igénye nélkül, Toyota Yaris, Fiat 500, Citroen C2 1.6 VTR, stb. Hogy az ön által említett Opelekről is beszéljek, a Corsa C GSI nem rossz, de a Panda 100 HP jobb, élvezetesebb, igaz kisebb/alig van a választék, de a Mini is sokkal ügyesebb futóművel rendelkezik. Az Astra H GTC formájában a mai napig maradt valamennyi dög, az Opelek közül még az mozgat meg bennem valamit, de mint élmény autó nem tudok rá gondolni. Astra J, hát az sem az élményről szól, különösen az 1.4-es szívó benzines, rég láttam ilyen döglött gázpedált autóban, helyváltoztatásra alkalmas, de ennyi. A Signum szerintem egyszerűen túl nagy arra, amire keresi az autót. Jobban körülnéznék az autók között, elmennék, megnéznék párat, aztán döntenék. Persze még utána is vehet Opelt, ha szeretne, de legalább körülnézett.
Kedves Kavics!
Corvette-ből tényleg nincs itthon választék. Ha C4-es vagy C5-ös Corvette-et szeretne, akkor körül kell nézni ott, ahol több van, külföldön. Mielőtt azonban kiszaladna, én azért még megpróbálnám az amerikai autók körül csoportosuló klubokat, hátha tudnak valamilyen eladó példányról az ismeretségi körben. A Porsche az mindig Porsche marad. Jó választás, megbízható autók, bírják azt is, ha rendesen meghajtják őket, a fékkel még széria állapotában is ki lehet menni akár egy pályanapra is. Porsche 911-est talán könnyebb venni, mint egy Corvette-et, és 6 millióért már tényleg kapni jót.
Jaguár XK 4.0 literes szívó motorral szerelt változatainak a váltója 150-200 ezer kilométer között tönkre szokott menni, ez szinte biztos. A kompresszorosoknak más a váltója, azoknál ez a hiba nem jellemző. Az első széria vezérműlánc feszítőjének dugattyú perselye műanyagból készült, ha ez elreped, akkor az olajnyomás elmegy, a lánc megugrik, a szelepek összekócolódnak, de a dugattyúk és a hengerfej sem ússza meg. A gyár észrevette a hibát és kicserélte a hibás konstrukciójú alkatrészt, később a láncfeszítők dugattyújának perselye már fémből készült, azokkal már ilyen gond nincs. Vásárláskor le kell ellenőrizni, hogy a csere megtörtént-e már. Olajcserekor az olajteknőt le kell venni, mert az lecsapató tartályként is működik, és ha ezt, illetve az olajpumpát nem takarítják ki rendesen minden olajcserekor, az a motor későbbi károsodásához vezet. Más bajuk nem szokott lenni. A későbbi 4.2 literes verziónál csak az olajcserére kell figyelni, elég megbízható konstrukció. Az Opel GT-ről annyit tudok, hogy láttam már az utcán, ennek utána kellene nézni a típushoz tartozó fórumokon. Ha egy 911-es és az Opel között kéne választanom, én biztos a Porsche-t venném. Ebből a felsorolásból számomra a 911-es a legkomolyabb kocsi.
Kedves Tamás!
Kedves Soma!
Kedves Kérdező!
Kedves Kérdező!
Kedves Antal!
A Zafira a legkisebb talán ezek közül, és a padlóból felhajtható üléseivel ez jelenti a legnagyobb kompromisszumot az Ön által említett hét ülésesek közül. Tartós hat személyes használatra ezt nem javasolnám.
A Mazda MPV-nek a legnagyobb hibája, hogy rettenetesen tud rohadni, az elmúlt egy évben megnéztem körülbelül húsz darabot, és ezek közül egynek volt ép a hátsó sárvédőíve, azt meg is vettem, az összes többi el volt rohadva. Voltak induló rozsdásodások, teljesen lerohadt sárvédőívek, és a rozsdára gittelt javításnak álcázott iszonyatos taknyolások. Az ajtók alját, küszöböket ugyanígy érdemes alaposabban szemrevételezni. A dízeleknél figyelni kell az olajra, úgy a mennyiségre, mint a minőségre, mert hajlamos a hajtórúd megcsapágyasodni, illetve a turbó is érzékeny.
Galaxy/Alhambra! Sharan ugyanaz az autó technikailag, ezeknél is előfordulhatnak már rozsdásodások, de korántsem olyan mértékben és mennyiségben, mint az MPV-nél. A légtömegmérő és a féltengely kihajtás szokott rajtuk tönkremenni, de ezek nem olyan nagy költségek. A kiegészítő kályha sokuknál nem működik már ennyi idősen, illetve a kettőstömegű lendkerék szokott zörögni. Ezekre érdemes odafigyelni, amúgy teljesen jó kocsik. Normál méretű ülések vannak bennük és nagyobb a csomagterük is.
A Fiat Ulysse és a Lancia Phedra ugyanúgy egy tőről fakadnak, mint az előbb említett hármas. Ennek a családnak van még két további tagja, a Citroen C8 és a Peugeot 807. Ezekben van egy 2.0-es és egy 2.2-es HDI/JTD motor. Ezek is hasonlóan jók, normális karbantartás mellett sokáig használhatóak, és ezekben is rendesebb méretű ülések vannak.
Ha hat ülés is elég, akkor én gondolnék még a Fiat Multiplára is, van nála szebb autó, de a népítéletek szerint a tulajok szeretik, két sorban van hat ülés, és mögötte egy normális méretű csomagtartó.
Igazából nem azon kell gondolkodni, hogy érdemes-e dízelt venni, mert nem is nagyon van más. Arra kell figyelni, hogy a kiválasztott autó legyen jó.
Töréstesztek alapján nem hiszem, hogy nagy különbség lenne az autók között, de ha ez kiemelkedően fontos Önnek, keressen rá az interneten.
Kedves Nepperűző!
Egy olyan (kis) autót szeretnék venni, amelyiknek van stílusa és jó vezetni. Második autónak kellene a nagy családi egyterű mellé, és (sajnos) jellemzően városba használnám, illetve Bp környék-Bp ingázásra, de adott napokon a feleségemmel azért ide-oda elmennénk vele kettesben. Jelenleg egy 206-osom van, ami célszerszámnak jó, csak unom. Ha nem lennének gyerekeim, egyértelműen egy miata-t vennék, de sajnos néha kell az a két hátsó ülés rövidebb távokon (ovimenet).
Elsőre valami kisautón gondolkozom, de olyat szeretnék, ami nem kettő-egy tucat, és ha lehet élmény legyen benne egy visegrádi kiruccanás is. Kb. 7-800e keret lenne rá, de nem bánom (sőt) az idősebb korosztályt sem, csak ne kelljen 2 hetet várni az alkatrészre (merthogy napi szinten használnám).
Ha bármi ötlete van, nagyon érdekelne.
Üdvözlettel,
Dani
Kedves Dani!
Ez alighanem Csikós Zsoltnak szól, de szívesen veszem mindenkinek a kreatív hozzászólását ezzel kapcsolatban.
Szóval régi Panda. Benzines vagy dízel? Karburátoros vagy injektoros (természetesen benzinesben)? A fogyasztás miatt érdekes lehet. Elsőkerekes vagy 4x4? Teljes értékű kocsinak szánom, alapvetően egyedül benne, ritkán két gyerekkel, feleséggel, esetleg kis zárható utánfutóval hogy évente 2-3szor elmenjünk 3-400 km-re. Volt már kocka Corsám, zöldséges Mercim, hármas Golfom (mind dízel), Opel Agilám (benzines), 1.3-as Szutyokim, Seat Alteám. Melyik saját, melyik céges. Most hosszú T4-es mikrobuszt használok, de nagy és fölösleges nek ítélem jó tulajdonságait a használat terjedelmes hányadában.Szóval Panda (néha terep lehet). Mondjuk, ha elviselhető dízel motorja lenne, akkor sokat nem kérdezősködnék a többiről.
Előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdvözlettel,
Gyula
Üdv Gyula!
Kedves Kérdező!
Kedves Kérdező!
Kedves Kérdező!
Tisztelt Becsületesnepper!
A 24 éves szívó dízeles autónkat szeretnénk lecserélni és ebben kérném az Ön tanácsát, javaslatát.Körülbelül 1,5 millió forint értékben keresek ferdehátú 5 ajtós autót. Évente kb. 15 ezer km-t autózunk 80% városban és 20% autópályán. Gazdaságos és egyben megbízható autóra van szükségünk kb. 10 évre.
- Ford Focus I 1.4 - 1.6 benzines (2002 utáni évjárat)
- Opel Astra G 1.4 16V (2005 utáni évjárat)
- Toyota Corolla 1.4 1.6 benzines (2005 utáni évjárat)
A fenti autók többségében már van 150 ezer km (vagy több) és kevés a visszakövethető autók valós története. Így a kb. 10 évesre tervezett használat során biztos, hogy lesz egy (vagy több) nagyobb összegű javítási kiadás. Ebből kifolyólag felmerült az új autó vásárlás is.
Az új autó ami még beleférne a költségvetésbe az a Dacia Sandero, vagy Sandero Stepway. Ennek ára 2 millió és 3,5 millió között van, felszereltség és motortól függően. Mivel a rendelkezésre álló készpénz nem fedezné a teljes vételárat, a különbözetet finanszírozással oldanánk meg a régi autónk beszámításával.
Kérdésem, hogy Ön szerint 10 évesre tervezett használatra melyik a jobb és gazdaságosabb megoldás?
Továbbá melyik motorral javasolná az új Dacia Sandero, Sandero Stepway?
- Benzines 1.2 16V 55kW/75LE
- Benzines 0.9 TCe 66kW/90LE (3 hengeres turbóval)
- Dízeles 1.5 dCi 55kW/75LE
- Dízeles 1.5 dCi 66kW/90LE
Köszönöm megtisztelő válaszát
Üdvözlettel: V.R.
Kedves Kérdező!
Kedves Gábor!
Kedves Tamás!
Kedves Csaba!
Tisztelt szakértő úr!
Skoda Octavia RS 2.0 TFSI 200 LE
Skoda Octavia RS 2.0 PDTDI 170 LE
BMW 320i E90 (ez esetben egy tuningdoboz is kellene, és így 165 LE)
BMW 325i E90
Ezekre a típusokra gondoltam, az lenne a kérdésem, hogy összességében melyik lenne a jobb (ár/érték arány, vezetési élmény és fenntartási költség szempontjából)? Ilyen árban jellemzően 150 ezret futott példányokról beszélünk (elvileg...). Illetve, ha van jobb alternatíva, mi lenne az?
Köszönöm megtisztelő válaszát előre is!
Tisztelettel: Sándor
Kedves Ferenc!
Kedves Gyula!
Kedves kérdező!
Kedves Becsületesnepper!
Október 20-án voltam a Kakucsringen, amit láttam, az nagyon tetszett. Beülhettem a shitgunba, M3-ba és egy MR2-be. Megmutatták nekem, milyen a drift és pályázás belsőnézetből. A driftelés tetszett meg jobban, talán mert több kihívást láttam benne. Hazafelé Kakucsról eldöntöttem, hogy akarok egy ilyen pályanapos/hobbi, örömautót amivel meg lehet tanulni csúszkálni, és nem féltem a fényezését. Jó lenne, ha nem csak kétszemélyes lenne, műszakis, 1 - 1,5 millió Ft-ot nem haladná meg, mert sajnos ennél többet nem szánnék rá. Japán autók érdekelnek jobban. Néztem hacsikat de siralmas a felhozatal, a magyar S13-asoktól félek. Szeretném kikérni a véleményedet, hogy milyen autót ajánlasz nekem és miért?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Ádám
Kedves Ádám!
Engedd meg, hogy én válaszoljak a kérdésre a nepper úr helyett, ha már szóba került a Shitgun. Főleg, mert amint elolvastam a leveled, azonnal tudtam, mi kell neked: egy MX-5-ös.
Ha nem lenne vonzalmad a japánok iránt, azt mondtam volna, BMW E36. Pont a Faluvégi Faroláson állapítottuk meg Pistával nagy egyetértésben, hogy az E36 az új E30. A 3-as BMW márpedig a közép-európai drift Hacsirokuja, a legolcsóbb, legkézenfekvőbb megoldás. Viszonylag erős, a driftelés megtanulásához mindenképpen alkalmas szériamotorok vannak benne, más típusokhoz képest olcsó hozzá a sperrdiffi, és jól bírja. De a legfontosabb talán, hogy rengetegen foglalkoznak vele - nincs olyan probléma, amire ne lenne kész, bevált megoldás a szomszéd műhelyben, és alkatrészt is nevetséges áron kapni hozzá.
A területileg illetékes driftautó egyébként mindig a helyi folklór szerves része: régen, amikor még bródszájdolásnak meg ralizásnak hívták, nálunk a Zsiguli volt az ügyeletes, mert abból volt sok, ahhoz lehetett hozzáférni. A svédeknél a 240-es Volvo, az angoloknál a Mk2-es Escort, a japánoknál meg ugye az AE86-os vált legendává, természetesen a helyi sajátosságokkal, amelyek közül 2013-ra a drift lett a legmenőbb.
Az elmúlt években mifelénk egyértelműen a BMW E30-as volt a kézenfekvő választás, de ezek szép lassan elkezdtek fogyni. Még van használható kasztni normális áron, de pár év múlva már lehet, hogy nem nagyon lesz donorautó. A szerintem egyik legjobb hathengereshez, a 2,5-ös M20-ashoz már most nehéz ép hengerfejet találni, gyorsan mennek fel az árak. És ha már az M50-es blokkhoz kell nyúlni, akkor miért ne legyen E36-os? Szerintem már olcsóbban lehet kapni ép E36-os bódét, ami igaz, hogy kicsit nehezebb, de ugyanúgy megvannak hozzá a fogások, hogyan lehet pályázásra, driftelésre alkalmas autót faragni belőle. Még a V8-as motorok is beleférnek, amelyek bőven elérhető ársávba kerültek.
Neked viszont nem erre van szükséged, hiszen a belekóstoláshoz, tanulgatáshoz jobb egy kész autó, aminek legfeljebb a futóművéhez kell hozzányúlni. Ha láttál már Hacsirokut, vagyis AE86-ost driftelni, tudod, hogy elég az 1,6-os motor, ha könnyű a kasztni és jó a felépítés. Az MX-5-ösnél nehéz lenne jobb autót találni mostanában, amikor egymillió alatt is lehet már kapni használhatót, ha nem számít az esztétika. Esetleg érdemes a nagyobb motorost választani, és feltétlenül sperrdiffist.
Ha meg akarod könnyíteni az életed, vegyél rendszámos autót, azzal sokkal kevesebb a macera, és nem utolsó sorban olcsóbb eljutni bármilyen rendezvényre - néhány alkalom alatt visszajön a papírmunka ára. Ráadásul télen is ki lehet menni a hóba, ami nagyon jó gyakorlás, bár természetesen csak magánúton jöhet szóba, ha érted, mire gondolok. Az, hogy kétüléses, nem nagyon fog zavarni, ha úgyis csak hobbiautó lesz, legfeljebb a gumik szállítására kell kreatív megoldást találnod.
A hacsizás most már viszonylag drága móka, fogynak az autók és az alkatrészek is. Mi Pistával véletlenül csúsztunk bele, és a közösségtől rengeteg segítséget, tanácsot és alkatrészt kapva nem bántuk meg, de ha tiszta lappal kezdenénk, biztosan egy E36-os vagy egy MX-5-ös lenne az alap. Ezekkel kell kihúznunk a következő 10-15 évet, amíg a GT-86-osokat is lehet kapni annyiért, ami már nálunk is nem féltős autónak számít.
Üdv:
Stump András